![]() |
חיפוש בספרי ברסלב
|
![]() |
![]() |
|
הגב ![]() |
מחבר | |
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
http://breslev.eip.co.il/?key=564 - חיי מוהר"ן - רמא - גדולת נוראות השגתו שָׁמַעְתִּי בִּשְׁמוֹ שֶׁאָמַר מָתַי יֵשׁ לִי הִתְבּוֹדְדוּת שלמות ההתבודדות הוא דבקות ושתיקה. ומאחר שרבי נחמן מברסלב נכלל בא"ס לגמרי, ממילא הוא תמיד באמצע התבודדות, גם אם הוא נראה כלפי חוץ כעוסק במשהו אחר. דהיינו הוא בהתבודדות כל הזמן באופן רציף. קול דממה דקה, היינו בחינת שתיקה ללא דיבור, שזו בחינת ההשגה של האין סוף. ולכן הקול הזה הוא מסוף העולם ועד סופו, משום שהשתיקה הזאת מקיפה את כל החלל הפנוי ואת כל המקום כולו, שזאת בחינת מקומו של עולם. ****** וְכֵן לְעִנְיַן רִקּוּדִין אָמַר כי שורש עניין הריקודים הוא להעלות את בחינת רגליים לבחינת ידיים. שהנמשל הוא לקשר את העולם הזה עם לפני הבריאה וכולי, ולקשר את כל המדרגות התחתונות עם המדרגות העליונות. שזאת בחינת ריקוד. ובנוסף, הצדיק חווה את כל העולם הזה כמו ניגון. כי כל הצעקות והדיבורים והמחלוקות של העולם, הצדיק שומען את הדיבורים האלו כמו ניגון ממש, של שבחים של המלך וכולי. *********** בְּעִנְיַן מִלֵּי דְעָלְמָא וַאֲפִילּוּ מִלֵּי דִשְׁטוּתָא והעניין בפשיטות הוא, כי יש סתרי תורה שנמצאים בכל דבר בעולם, שהם התורה דעתיקא סתימאה. ורבי נחמן מברסלב זכה להשיג את התורה הזאת וכולי. ********** שָׁמַעְתִּי מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ בִּימֵי חֲנֻכָּה תקס"ג עָנָה וְאָמַר זאת בחינת מה שמובא בסיפורי מעשיות, על הקבצן שהוא כולו בבחינת מעל המקום, אך עדיין יש לו שייכות גם לבחינת המקום. ויש בזה גם רמז על בחינת לפני הבריאה, שהיא בחינת אילן עם ענפים נפלאים מאוד, אך למטה בחינת האין סוף של לפני הבריאה, היא מצומצת לתוך בחינת ה"יש" של אחרי הבריאה. ************ אִם הָיִיתִי רוֹצֶה לְגַלּוֹת מֵאִתִּי הָיוּ כָּל הָעוֹלָם רָצִין אַחֲרַי כמו השי"ת שמסתיר את עצמו בתכלית ההסתרה, למרות שבוודאי אילו הוא היה רוצה לגלות וכולי. |
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
פַּעַם אַחַת יָשַׁב יַחַד עִם הָרַב הַקָּדוֹשׁ הַמַּגִּיד מִטֶּירָאוִיצֶע פירוש, כי מחמת שהוא נכלל בא"ס, הרי שהוא בבחינת מ"ש הקבצן העיוור, שעדיין הוא לא נולד ועדיין אין לו הוויה כלל. היינו שרבי נחמן מברסלב נכלל בבחינת לפני הבריאה. וממילא חידוש כמוהו עוד לא היה בעולם. כי אין הוא שייך לעולם הזה כלל. חידוש כמוני עדין לא היה בעולם, כי רבי נחמן מברסלב הוא הראשון (שידוע לנו) שתיקן את חטא אדם הראשון ואכל מעץ החיים וכולי ... ********* פַּעַם אַחַת אָמַר: הָעוֹלָם הָיוּ צְרִיכִין לְהַעְתִּיר הַרְבֵּה עֲבוּרִי כי הצדיק מספק חיות לעולם באמצעות התורות שלו. ולא נמצא בעולם כלל תורות כמו של רבי נחמן מברסלב. כי כל התורות שלו הם צמצומים של תורת ה ממש מהאין סוף ממש, אך כל שאר התורות הן מהאצילות ולמטה ... ***** גַּם אָמַר שֶׁבַּיָּמִים הַבָּאִים יִהְיֶה חִדּוּשׁ גָּדוֹל עַל שֶׁחָלְקוּ עָלָיו וכיו"ב גם על השי"ת יש מחלוקת, דהיינו שאנשים חלק ליבם מהשי"ת ויש להם קושיות וכולי, אך בוודאי וכולי. **** אָמַר אוֹתִי צְרִיכִים כָּל הָעוֹלָם כְּשֶׁנָּסַע לְנָאוְורִיטְשׁ בִּהְיוֹתוֹ יוֹשֵׁב עַל הָעֲגָלָה אָמַר כי מצד האמת באמת, כל מי שלא תיקן את חטא אדם הראשון וכל מי שלא אכל מעץ החיים, הרי שהוא צריך לחזור בתשובה שלמה. ומצד האמת באמת, רק מי שנכלל בא"ס רק הוא נכנס לגדר ישראל שהוא באחדות עם השי"ת, וכל מי שלא זוכה לזה, מצד האמת באמת הוא בכלל בבחינת גוי וכולי. דהיינו בשורה התחתונה, מצד האמת ביחס לגדולת השי"ת אין חילוק בין הצדיק הכי גדול לבין הגוי הרשע הכי גדול, כי ביחס להשי"ת שניהם צריכים לחזור בתשובה וכולי. דייו לעבד להיות כרבו, היינו שרצון השי"ת שתהיה בחירה דייקא וכולי ... **** אָמַר שֶׁאֶצְלוֹ הָרָצוֹא אֵינוֹ שׁוּם עֲבוֹדָה אֶצְלוֹ כי מצד טבעו האמיתי של הצדיק האמת, הוא כולו בבחינת שתיקה / לפני הבריאה / אין סוף / מעל המקום / מעל הזמן וכולי. והוא מוכרח לצמצם את עצמו לרצונות / לשינויים / ולעולם המעשה של העולם הזה דייקא, כדי לתת לחיות לעולם וכולי. אך מצד טבעו האמיתי, הוא כולו א"ס לגמרי ... ******** אָמַר כָּל מַה שֶּׁרוֹצִין לַעֲשׂוֹת בִּשְׁבִילִי וכיו"ב לגבי עבודת ה באמת, שיש עליה מניעות וכולי ... |
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
פַּעַם אַחַת אָמַר כי רק מי שתיקן את חטא אדם הראשון, ורק מי שהגיע לתכלית הסופית, דהיינו להשגת השי"ת ממש, רק הוא ראוי להנהיג. כי כל מי שלא זכה לכך, הרי שהוא אפילו לא יודע להבדיל בין טוב לרע, מחמת שמוחו נפגם בחטא אדם הראשון וכולי ... ***** אָמַר מָשָׁל היינו כי מה שנדמה לאנשים כגן עדן, זה בכלל נחשב לגהנום בעיני הצדיק. ***** בַּלַּיְלָה קדֶם הַבְּרִית מִילָה שֶׁל בְּנוֹ שְׁל מה אֶפְרַיִם זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה כיו"ב לגבי השי"ת, שלמרות שהוא בתכלית ההסתרה, אף על פי כן הוא המלך באמת. ובשורשו העניין הוא, כי בחינת אפשרי המציאות מדמה את עצמה לבחינת מחוייב המציאות, אך באמת מצד האמת, כל אחד לפי מה שמשער בליבו וכולי ... ******* כַּמָּה פְּעָמִים חָזַר בְּעַצְמוֹ דִּבְרֵי הָעוֹלָם כיו"ב לגבי כל שאר הדברים שבעולם, שאין ממוצע, ואו שהוא הכל X או שהוא הכל ההפך הגמור של X. אך אין ממוצע, כי האמת הוא כולו אחד בלבד. ********* וּמָה אֶעֱשֶׂה שֶׁשְּׁנֵי רוֹצְחִים עוֹמְדִים עָלַי וְאוֹמְרִים אַף עַל פִּי כֵן שֶׁאֲנִי מַנְהִיג יש לרמוז ע"פ מ"ש שההנהגה מפסידה את הנבואה. אַך צָרִיך לִזָּהֵר מְאד מֵהִתְמַנּוּת ******** אָמַר הִתְפַּלְּלוּ עָלַי שֶׁאָשׁוּב לִבְרִיאוּתִי הדרך של רבי נחמן מברסלב הוא חדש ולא היה מעולם, משום שהוא כלו נלקח מבחינת לפני בריאת העולם ולפני חטא אדם הראשון, דהיינו מעץ החיים שממנו לא זכה לאכול אדם הראשון. |
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
גַּם שָׁמַעְתִּי בִּשְׁמוֹ שֶׁאָמַר כי מי שמשיג את התורה בשורשה, ממילא הוא יכול ליצור ממנה איזה צרופים שהוא רוצה. **** וְעַיֵּן בְּמָקוֹם אַחֵר שֶׁאָמַר כי בנגלה הוא הכל מינה וביה, ובאמת מצד האמת בחידושי נגלה כמעט ולא מתחדש שום שכל חדש כלל מצד השורש. כי בשורש האדם נשאר באותה המדרגה. וגם, כי כל התורה של העולם הזה היא בחינת סוף, ולהשיג את התורה של האין סוף, זה עניין אחר לגמרי וכולי. ***** שָׁמַעְתִּי בִּשְׁמוֹ שֶׁאָמַר, שֶׁהִשִּׂיג יְחִידָה בְּתַכְלִית מַדְרֵגָה עֶלְיוֹנָה. כשאדם נכלל בא"ס לגמרי, זו בחינת יחידה דיחידה. ***** אָמַר אֲנִי יָכוֹל לְקַבֵּל מָמוֹן הַרְבֵּה בְּלִי שִׁעוּר כי אחד מהחידושים של השי"ת עצמו, הוא שהוא ברא את כל הבריאה כולה, ואף על פי כן אין אצלו שינוי כלל. כי אצל השי"ת אין שינוי כלל. ובריאת העולם אצל השי"ת היא בחינת קבלת הממון אצל רבי נחמן מברסלב , כי הממון הוא בחינת דינים / קליפות / מותרות וכולי, וכן הוא הבריאה ביחס ללפני הבריאה וכולי. כך שזאת אותה הבחינה ממש. וראה גם כאן: http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=58 - מהו עניין נוקם ונוטר ? ******* אָמַר אֲנִי עָנָו מִכָּל הַמְפֻרְסָמִים כי כל מי שנכלל בא"ס, ממילא הוא מחזיק את כולם לאין ביחס לגדולת השי"ת. אַךְ אֶת מִי אֲנִי מַחֲזִיק יוֹתֵר לְאַיִן אֶת עַצְמִי אוֹ אוֹתָם וְכוּ' כאן יש סוד של מקיף של עתיקא סתימאה, כי הוא אין יותר מאין וכולי. ********** פַּעַם אַחַת יָצָא מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ עַל עַצְמוֹ וְאָמַר בְּזוֹ הַלָּשׁוֹן וכל מי שנכלל בא"ס, הוא עולה אל מחוץ לזמן, והוא נכלל בבחינת עתיקא ולפני הבריאה, שהוא בחינת סבא דסבין וכולי ... ************ אָמַר מַה שֶּׁיִּהְיֶה נַעֲשֶׂה עִמִּי אֵינִי יוֹדֵעַ בפנימיות כוונתו הפירוש הוא על תלמידיו. כי "כאילו עשאו" נאמר על התלמיד וכמובא כל זה באורך בליקוטי מוהרן. שֶׁיּוֹצְאֵי חֲלָצָיו לָקַח מֵעוֹלָם הָאֲצִילוּת וכיו"ב אצל השי"ת, שכל הבריאה היא בחינת יוצאי חלציו והיא והאצילות ומטה ... *********** הָעוֹלָם סוֹבְרִים ראה כאן: http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=138 - חיים נצחיים ? ובילע המוות לנצח ? ****** שָׁמַעְתִּי בִּשְׁמוֹ שֶׁאָמַר שֶׁהוּא מַרְגִּישׁ צָרוֹת יִשְׂרָאֵל רַחֲמָנָא לִצְלַן קדֶם מִכָּל הַצַּדִּיקִים היינו מחמת שנכלל בבחינת אין, ממילא הוא תמיד נמצא בשורש וכולי. וכעין מה שמובא בליקוטי מוהרן על כל המתפלל על חברו והוא נצרך לאותו הדבר עיין שם. ***** שָׁמַעְתִּי מִמֶּנּוּ בְּחֹרֶף תקס"ג בִּתְחִלַּת הַהִתְקָרְבוּת כי שורש התורה הוא התפילה כמבואר. ושורש התורה הוא התורה דעתיקא שהוא בחינת תפילה בחינת לפני הבריאה שהוא תורת ה ממש. ראה כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=132 - האם העולם קיים בזכות התורה או התפילה ? ***** אָמַר בּוֹאוּ וְנַחֲזִיק טוֹבָה לָרַמָּאִים כי המחלוקת שהיא בחינת הבריאה, היא דייקא השלמות, כי השי"ת ברא את העולם דייקא ... ועל ידי בריאת העולם השקר והמחלוקת, על ידי זה השלמות דייקא וכולי ... שזה עניין בחינת "פי שנים ברוחך אלי" וכולי ... **** שָׁמַעְתִּי מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ שֶׁאָמַר מאחר שרבי נחמן מברסלב זכה לתקן את חטא אדם הראשון ולאכול מעץ החיים וכולי ... |
|
![]() |
|
חידוש ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
היתי שמח לקבל רעיונות לגבי חידת משה,
והחידה " כי בשש משה לרדת מן ההר "
1. בשש ר"ת שלושה שותפים באדם אביו אמו והקדוש ברוך הוא.
והנה נראה כי הכונה כי בתיבה אדם יש שלושה שותפים.
2.אז אם אמרנו כי שלמה המלך היה החכם באדם , אז ניתן לו האות א ? ( כי האלף לך שלמה ).
אז נישאר לנו ד + ם , ואם משה הוא הענו באדם אולי הוא האות דלת.
3. אולי אביו ואמו רומז לאות ם סופית כי ידוע שהיא יחוד של שני דלת. ואז נישאר , דא =1004= נ נח נחמ נחמן, שרומז לקדוש ברוך הוא . ואז היכן משה . אולי באות . ב. של באדם. ( כי בית רומז ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים )וכתיב תפלה למשה איש האלהים ( מזמור צ.)
אשמח לשעשועי רעיונות
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
אני דווקא אשמח לשעשועים עם הטעם של ארץ ישראל שהוא השכל.
מוזמן להביא סתירות ודברים תמוהים של רבי נחמן מברסלב, וננסה לבאר אותם ...
|
|
![]() |
|
חידוש ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
אחי . אמרו ר"זל כל המהלך ארבע אמות בארץ ישראל נמחלין לו כל עוונותיו ...וידוע כי ארבע אמות התכון אברהם אבינו כשאמר לשם יתברך ."ארבע מאות שקל כסף מה הי ביני ובינך " כשרצה לקנות את מערת המכפלה שהוא השיר שמכפיל...
דע , כשרבינו הלך ארבע אמות בארץ. הוא הבין שהוא כבר בירושלים מזמן ורק בא לתקן לנו פה את המקום הזה שנוכל להתישב פה בינתים..כי אמרו כבר " עתידה ירושלים שתהיה כמו ארץ ישראל וארץ ישראל כמו כל העולם ".
בראשית ברא אלהים את.
1. בראשית אצילות. ראש + בית.
2.ברא. בריאה.
3.אלהים.יצירה.
4.את עשיה ( לרבות )
בראשית היא . בת אשרי ( רישא ) שרבינו בחינת אשרי שהוא מעל עולם האצילות .
בראשית ברא. ברא-שית. ממלך שהיו לו שש (שית ) בנים ובת אחת, שהיה מחבבה ביותר.(ברא)
והן 1. אברהם.2.יצחק.3.יעקוב.4.יוסף.5.אהרן.6.משה. ששת ימי המעשה . ובת אחת דוד.(שבת
והן שית עזקאין דקנה. והשביעית היא בת שבע הבת קול נ נח נחמ נחמן...
ואמר לה " שהלא טוב יקח אותך " לא אמר לה שהרע יקח אותך אלה , שהלא טוב. והרי משה הוא הטוב כ"ש ותרא אותו כי טוב הוא...לכן הלכה לאהרן (רון ). הוא הכהן ומשה היה צריך להוציא אותה מאהרן " וראך ושמח בליבו "
|
|
![]() |
|
יעקב חיים ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
אשרינו אשרינו אשרינו שיש לנו רבי כזה , קוראים לו נחמן מאומן , אשרינו אלף אלפי פעמים , תודה רבה לה' יתברך ששלח לנו את רבינו
|
|
![]() |
|
חידוש ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
והוא אשר אמר לאליהו "כי אם בקול דממה דקה "
והוא שאמר "ראש חולה לצדיקים "
אתה אחד המכתירים של המלך תודה לך..
|
|
![]() |
|
חידוש ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
ומחזק כי יעקב בחינת השכל הכולל . ר"ת י ש קונה עולמו בשעה. ושעה=שלמה. רומז לשעה של היתבודדות.
והנה 60 גיבורים סביב לה .הרי 60 דקות. וכיון שאמרו ."אין מגדלין בהמה דקה בארץ ישראל "היינו מוחין של ארץ ישראל מה שאמר העיור "שכל זמן העולם הזה לא עולה אצלי כהרף עיין " אולי בעניין תקות חוט השני, דהיינו שניה אחת.שהיא בערך מה שעולה זמן כל הבריאה הזאת לפי תורה סא. ח-ב.
ברוך שאמר והיה העולם....
|
|
![]() |
הגב ![]() |
מעבר לפורום |