ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 
      התחברות

קושיות על רבי נחמן מברסלב - כיצד לברר?


 הגב
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה נושא: קושיות על רבי נחמן מברסלב - כיצד לברר?

טיפ ברמה העקרונית:

כאשר מישהו אומר משהו בשם רבי נחמן, תמיד צריך לברר את הטקסט המקורי. היכן הוא נאמר אם בכלל ? מה בדיוק נאמר ? באיזה לשון מדוייקת זה נאמר ? וכולי.

כי גם אם רבי נחמן אמר את מה שאמר בפירוש, לא בטוח שהבינו אותו, ובד"כ לא באמת מבינים את פנימיות כוונתו.

כל שכן, כאשר ממציאים משהו בשם רבי נחמן, שלא באמת יש בהכרח קשר כלשהו בין רבי נחמן לבין הדברים האלו.

וכמ"ש http://breslev.eip.co.il/?key=2323 - שיחות הר"ן - אות קפב - גדולות נוראות השגתו

פַּעַם אַחַת עָנָה וְאָמַר: עָלַי אֵין חוֹלְקִים כְּלָל
רַק הֵם חוֹלְקִים עַל מִי שֶׁעָשָׂה כָּךְ כְּמוֹ שֶׁבּוֹדִים הַחוֹלְקִים עָלָיו
וְעַל אִישׁ כָּזֶה בְּוַדַּאי רָאוּי לַחֲלק
כְּלוֹמַר כִּי הַחוֹלְקִים בּוֹדִים עָלָיו כְּזָבִים וּשְׁקָרִים אֲשֶׁר לא עָלוּ עַל לִבּוֹ שֶׁעָשָׂה כָּךְ וְכָךְ
מַה שֶּׁהַכּל שֶׁקֶר וְכָזָב
וְעַל אִישׁ כָּזֶה שֶׁעָשָׂה כָּךְ כְּמוֹ שֶׁאוֹמְרִים הֵם
בְּוַדַּאי רָאוּי לַחֲלק
נִמְצָא שֶׁעָלָיו אֵינָם חוֹלְקִים כְּלָל
כִּי אִם הָיוּ יוֹדְעִין גּדֶל צִדְקָתוֹ וּקְדֻשָּׁתוֹ וּמַעֲלָתוֹ וְכוּ'
בְּוַדַּאי לא הָיוּ חוֹלְקִים עָלָיו
רַק אַדְּרַבָּא הָיוּ רָצִים אַחֲרָיו בְּהִתְלַהֲבוּת נִפְלָא כָּרָאוּי
רַק הֵם חוֹלְקִים עַל מִי שֶׁעָשָׂה מַעֲשִׂים כָּאֵלֶּה כְּמוֹ שֶׁהֵם אוֹמְרִים
עַל אִישׁ כָּזֶה בְּוַדַּאי רָאוּי לַחֲלק
וְאָמַר שֶׁהֵם חָתְכוּ וְצִיְּרוּ לְעַצְמָם אָדָם וְחוֹלְקִים עָלָיו.

 
דהיינו שאנשים פשוט ממציאים דברים בשם בי נחמן, ומקשים קושיות על הדברים האלו.
 
וגם אם אכן רבי נחמן אמר זאת בפירוש, הרי שהאדם מקשה קושיות לא על דעתו של רבי נחמן, אלא על הפירוש שהוא מבין את דברי רבי נחמן, שעליו באמת ראוי להקשות.
 
כי האדם מקשה קושיות, רק על הצורה שבה הוא הבין את רבי נחמן. אך על רבי נחמן עצמו אין שום קושיות כלל, על פנימיות דעתו וכולי.
 
וראה בעניין הזה גם כאן: http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=13 
 
מדוע בהכרח שיהיו קושיות על רבי נחמן וכולי ...
 

פעם אחת ענה ואמר: עלי אין חולקים כלל
רק הם חולקים על מי שעשה כך כמו שבודים החולקים עליו
ועל איש כזה בודאי ראוי לחלק
כלומר כי החולקים בודים עליו כזבים ושקרים אשר לא עלו על לבו שעשה כך וכך
מה שהכל שקר וכזב
ועל איש כזה שעשה כך כמו שאומרים הם
בודאי ראוי לחלק
נמצא שעליו אינם חולקים כלל
כי אם היו יודעין גדל צדקתו וקדשתו ומעלתו וכו'
בודאי לא היו חולקים עליו
רק אדרבא היו רצים אחריו בהתלהבות נפלא כראוי
רק הם חולקים על מי שעשה מעשים כאלה כמו שהם אומרים
על איש כזה בודאי ראוי לחלק
ואמר שהם חתכו וצירו לעצמם אדם וחולקים עליו.

 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 16_02_2019 השעה 15:48:35