![]() |
חיפוש בספרי ברסלב
|
![]() |
![]() |
|
הגב ![]() |
מחבר | |
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
אמר רבי נחמן מברסלב http://breslev.eip.co.il/?key=542 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רעד - יֵּשׁ רְשָׁעִים שֶׁעוֹבְדִים וִיגֵעִים כָּל יְמֵיהֶם
דַּע שֶׁיֵּשׁ רְשָׁעִים שֶׁעוֹבְדִים וִיגֵעִים כָּל יְמֵיהֶם כְּדֵי לַעֲקר עַצְמָן מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַך וּמִתּוֹרָתוֹ לְגַמְרֵי
... עַל כֵּן הֵם מִתְאַוִּים וִיגֵעִים
כְּדֵי שֶׁיַּגִּיעוּ לִכְפִירָה גְּמוּרָה בְּדַעְתָּם, חַס וְשָׁלוֹם בְּאפֶן שֶׁלּא יִהְיֶה לָהֶם עוֹד צַד סָפֵק לִנְטוֹת אֶל הָאֱמֶת אֲבָל צְרִיכִים לָזֶה יְגִיעָה גְּדוֹלָה מְאד מְאד כַּמָּה וְכַמָּה שָׁנִים רַחֲמָנָא לִצְלָן, רַחֲמָנָא לִשֵּׁזְבַן כִּי הַיַּהֲדוּת שֶׁבָּהֶם אֵינָהּ מַנַּחַת אוֹתָם וּמְבַלְבֶּלֶת אוֹתָם תָּמִיד וְדַע שֶׁיֵּשׁ מֵהֶם כְּשֶׁמַּגִּיעִין וּבָאִין לְמַה שֶּׁהִתְאַוּוּ דְּהַיְנוּ לִכְפִירָה גְּמוּרָה חַס וְשָׁלוֹם, בְּלִי שׁוּם סָפֵק אֶל הָאֱמֶת אֲזַי תֵּכֶף וּמִיָּד מֵתִים מִן הָעוֹלָם וְאָז רוֹאִין הָאֱמֶת והשאלה היא למה זה עובד ככה ? ומה פשר העניין הזה ?
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
תשובה: העניין הוא כדלקמן:
כל זמן שיש לאדם שכל אנושי, שמבדיל בין טוב לרע, אצל האדם יש תמיד 2 כוחות מנוגדים בתוכו, שהעוצמה שלהם שונה, ותמיד יש כוח אחד שחזק יותר מהכוח השני.
לדוגמא, בכל אדם בעולם שלא תיקן את חטא אדם הראשון, בכל אדם כזה תמיד יש עירוב של טוב ורע. דהיינו האמונה של אדם כזה היא לעולם לא בשלמות, ותמיד יש באדם משהו שגורם לו לפקפק באמת של האמונה וכולי. וגם אם זה מודחק, הרי שזה קיים, כל זמן שהאדם לא תיקן את חטא אדם הראשון בשלמות.
אצל הרשעים האלו המצב הוא הפוך. הם תמיד מחזקים את הכפירה שלהם. ותמיד הצד של האמונה מציק להם וכולי.
אלא מה ?
העניין הוא שבשורש של האמת, הקב"ה נמצא בתוך דברי האפיקורסות שלהם. כי אין דבר בעולם שאין בו חיות אלוקות. ואפילו בעשרה כתרי דמסאבותא וכולי. ואם יאמר לך אדם היכן אלוהיך, אמור לו בכרך גדול שברומי וכולי. כי באמת הקב"ה מסתתר גם בתוך דברי האפיקורסות ממש.
אלא מה ? מדוע באמת הקב"ה נסתר שם ?
משום שאין שם אמת באמת.
כי הקב"ה הוא כולו אמת. ובאמת, אם היה האדם מגיע לכפירה גמורה בקב"ה באמת, הרי שאז הכפירה שלו בכלל הייתה מתהפכת לאמונה. והסיבה היחידה שהכפירה נשארת כפירה, היא רק משום שהיא מעורבת טוב ורע, גם אמונה וגם כפירה.
אך אם האדם מגיע לכפירה שלמה, דהיינו ללא שום נטייה אל הצד השני, אז הוא מגלה את האמת ואת האמונה האמיתית, שהיא הרבה יותר גדולה מאשר אדם רגיל שיש לו אמונה שמעורבת טוב ורע.
כי השורש של הרע הוא הטוב. וכאשר האדם מגיע אל השורש של הרע, הוא בעצם רואה את הטוב עצמו, שזה השי"ת עצמו.
כי אדם רגיל שמעורב טוב ורע, אדם כזה גם הטוב שלו הוא לא טוב אמיתי כמו שהיה לפני הבריאה.
אך אצל אדם שמגיע לכפירה שלמה בשלמות באמת, אדם כזה מגיע לשורש הרע שהוא הטוב שלפני הבריאה, שהוא הרבה יותר גדול מאשר הטוב של זה שמאמין אך מעורב טוב ורע.
והעיקר שהכל תלוי בו, הוא מידת האמת. כי העיקר הוא האמת. והעיקר שהאדם הולך לפי נקודת האמת שלו. כי אמונה שלמה היא רק כאשר מחוברת בה האמת.
****
תוספת:
בעניין הזה מרומז עניין נוסף, והוא העניין של הצדיק שצריך לעבור דרך הגהנום בדרך לגן עדן.
פירוש: כי גן עדן הוא השגת האין סוף. וכדי להשיג את האין סוף, חייבים בהכרח לעבור בחלל הפנוי.
וכאשר עוברים בחלל הפנוי, זו תכלית הירידה. לפני העלייה חייבת להיות ירידה. ולפני עלייה אין סופית, חייבת להיות ירידה אין סופית.
וגם צדיק אמת, לפני שהוא נכלל בא"ס, עוברים עליו כפירות גדולות של החלל הפנוי. וכאשר הוא מתחזק במידת האמת, אז הוא מגלה את האמונה הקדושה, ונכלל בא"ס לגמרי.
ורבי נחמן מברסלב בעצם רצה לרמז כאן, שגם בתוך החלל הפנוי שהוא שיא הכפירה, גם בתוכו אם האדם יחפש את האמת, הוא דייקא יזכה להכלל בא"ס, ולהפוך את כל הרע לטוב ממש וכולי ...
|
|
![]() |
|
חידוש ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
אחת התשובות היפות שראיתי בחיי [ וגם המסוכנת ]. הוא הרמיזה במעשה מחכם ותם , כי החכם לא האמין שיש מלך.
היא נפילת המלכות אצלנו כ"ש . מי בז ליום קטנות " אלה צדיקים שלא מאמינים בעצמם. שכאשר קראו לשניהם התם האמין שהוא הבן מלך והחכם לא האמין.
אבל גם תשובתך מסוכנת כי היה לי חבר טוב מאוד וגדול בחכמה מאוד והוא לא האמין שהמלך הוא רבינו , וכשהוא ניפטר ליויתי אותו והוא עד היום תקוע ברפש השם יעזור לנו אמן .
כי באמת כל קימת המלכות שלנו תלויה בבעל הכח הגדול שניצח ועבר את כל המבוכות ויעץ לנו להיכלל בו ואז ניזכה לחיים נצחיים, ואם לאו אז אתה צודק [ תורה רע"ד ] ואז רואה האמת שיש השם יתברך וגם הוא חלק ממנו אבל לא יזכה לגוף הקדוש , כ"ש . שובו לספינות שלכם לגופים שנישברו
|
|
![]() |
|
אבי ![]() חדש ![]() |
![]() |
בס"ד
"ויעץ לנו להיכלל בו" כאילו להיכלל בצדיק אתה מיתכוון ואם כן איך נכללים בצדיק ? אם אפשר את המקורות לדברים
"והוא לא האמין שהמלך הוא רבינו" מה הכוונה?
"אבל לא יזכה לגוף הקדוש כ"שובו לספינות שלכם לגופים שנישברו" מה הכוונה אחי? קראתי את המעשה
משבעה בעטלירס
ברכה והצלחה ותודה רבה.
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
אני אענה בשמו את מה שידוע לי.
לגבי הרעיון של להכלל בצדיק, זה מוזכר בתורה של ארץ אוכלת יושביה http://breslev.eip.co.il/?key=65 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קכט - אֶרֶץ אכֶלֶת יוֹשְׁבֶיהָ
יחד עם זאת המושג של להכלל לא זכור לי שהוא הוזכר על הצדיק, אלא דווקא על השי"ת. ובכל מקרה להכלל בצדיק המשמעות היא להיות הצדיק עצמו דהיינו להכלל בצדיק האמת שהוא צדיקו של עולם והצדיק האמת, וכמובן שהוא לא צדיק בשר ודם שהוא רק אמצעי ולא התכלית.
לגבי המלך שהוא רבי נחמן מברסלב, פנימיות הכוונה היא שרבי נחמן מברסלב הוא הצדיק האמת, אך כמובן שרבי נחמן מברסלב הוא לא המלך ולא כלום אלא רק משרת בקודש אך לא מעבר לכך.
לגבי הספינות והגופים, מובא שם
וְאָמַר לָהֶם: חִזְרוּ אֶל הַסְּפִינוֹת שֶׁלָּכֶם
שֶׁהֵם הַגּוּפִים שֶׁלָּכֶם שֶׁנִּשְׁבְּרוּ, שֶׁיַּחַזְרוּ וְיִבָּנוּ עַתָּה חִזְרוּ אֲלֵיהֶם וּבֵרֵךְ אוֹתָם וְלִי [הַיְנוּ זֶה הַקבצן הָעִוֵּר שֶׁהָיָה תִּינוֹק אָז, שֶׁהוּא מְסַפֵּר כָּל זֶה] אָמַר הַנֶּשֶׁר הַגָּדוֹל הַנַּ"ל. אַתָּה בּוֹא עִמִּי, כִּי אַתָּה כְּמוֹתִי כִּי אַתָּה "זָקֵן מְאד וַעֲדַיִן אַתָּה יַנִּיק מְאד" וַעֲדַיִן לא הִתְחַלְתָּ לִחְיוֹת כְּלָל וְאַף עַל פִּי כֵן אַתָּה זָקֵן מְאד וְגַם אֲנִי כָּךְ, כִּי אֲנִי זָקֵן וַעֲדַיִן אֲנִי יַנִּיק וְכוּ' לטקסט הזה הוא מתכוון.
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
וגם אני אגיב את תגובתי.
גם התם במלכותו לא האמין שיש מלך, אלא הוא ראה את המלך. אומנם הוא זכה לזה על ידי אמונה שיש מלך, אבל השלמות היא לראות את המלך, שזה העניין של שלמות האמונה על ידי אמת שהיא ידיעה ולא אמונה.
*
לגבי רבי נחמן מברסלב, בשום שלב מעולם לא עלה בדעתי שהוא המלך באיזה הקשר. למרות שאכן יש ציטוטים שרבי נחמן מברסלב רמז שיש לו מלכות באיתכסיא על גדולי הדור וכולי. אבל לייחס את המלוכה לרבי נחמן מברסלב ... זה עניין אחר.
*
לגבי הרפש של החבר, מי שלא יודע את שורש כל הנשמות של כל עם ישראל ושל כל גדולי הדור וכולי, הוא לא יודע לשפוט אף אחד. ובמילים אחרות, מי שהוא לא בדרגת רבי נחמן מברסלב ויכול לעשות ראש השנה כמו רבי נחמן מברסלב, הוא לא באמת יודע מי נמצא איפה.
קימת המלכות לא תלויה בבעל הכוח הגדול, מקסימום תלויה בעצות שלו, אך לא בו. ולגבי החיים הנצחיים, זה לשון רבי נחמן מברסלב:
http://breslev.eip.co.il/?key=69 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כא - עַתִּיקָא טְמִיר וּסְתִים
וְעִקַּר הַחַיִּים נִצְחִיִּים
יִהְיֶה לֶעָתִיד מֵחֲמַת הַדַּעַת שֶׁיִּרְבֶּה הַדַּעַת שֶׁיֵּדְעוּ הַכּל אֶת ה' וְעַל יְדֵי הַדַּעַת יֻכְלְלוּ בְּאַחְדוּתוֹ וְאָז יִחְיוּ חַיִּים נִצְחִיִּים כָּמוֹהוּ וכיו"ב מובא בתורה של השכל הנקנה, שהיא החיים הנצחיים. וכמובאר שם שזו שלמות הדעת של האדם בייחס להשי"ת.
*
לגבי שלא זוכה לגוף קדוש, אני לא מסכים עם זה. כל מי שרואה את המלך זוכה לגוף קדוש. ואין שום חילוק בין צדיק גמור בשלמות לרשע גמור בשלמות שרואה את האמת והופך להיות צדיק גמור בשלמות.
*
לגבי הגוף מגן עדן ראה גם כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=140 - פושט את גופו המצורע ולובש גוף קדוש מגן עדן
לגבי לראות את המלך ראה גם כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=113 - לראות את המלך / ולא יראני האדם וחי ?!
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
ובהמשך לאותו עניין, רבי נחמן מברסלב מבאר כאן http://breslev.eip.co.il/?key=259 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה פב - כִּי תֵצֵא לַמִּלְחָמָה
וְהַדֶּרֶך שֶׁעָשָׂה משֶׁה הוּא כָּך
שֶׁמּשֶׁה קָשַׁר אֶת עַצְמוֹ אֲפִילּוּ לַפָּחוּת שֶׁבְּיִשְׁרָאֵל וּמָסַר נַפְשׁוֹ עֲלֵיהֶם, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "וְאִם אַיִן מְחֵנִי נָא" "וַיַּקְהֵל משֶׁה" וְכוּ' שֶׁמּשֶׁה הָיָה מְאַסֵּף וּמְיַחֵד וּמְקַשֵּׁר אֶת עַצְמוֹ עִם כָּל יִשְׂרָאֵל, אֲפִילּוּ עִם הַפָּחוּת שֶׁבַּפְּחוּתִים "כֻּלּוֹ סָג יַחְדָּו" אֲפִילּוּ כְּשֶׁאֲנִי רוֹאֶה אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל, שֶׁסָּג מִכּל וָכל מֵהַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוּא אַף עַל פִּי כֵן צָרִיך אֲנִי שֶׁנִּהְיֶה יַחְדָּו צָרִיך לְיַחֵד וּלְקַשֵּׁר עִמּוֹ, כְּמוֹ שֶׁעָשָׂה משֶׁה כִּי יֵשׁ בְּחִינַת אֱלקוּת אֲפִילּוּ בַּדְּיוּטָא הַתַּחְתּוֹנָה אֲפִילּוּ בַּעֲשָׂרָה כִּתְרֵי דִּמְסָאֲבוּתָא לְקַיֵּם: "וּמַלְכוּתוֹ בַּכּל מָשָׁלָה" וְזֶה בְּחִינַת חִירִיק, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: 'וּבְחִירִיק לְאַנְחָתָא לָהּ לְתַתָּא, לְהַמְלִיך לָהּ עַל תַּתָּאִין' נִמְצָא שֶׁבַּפָּחוּת מִיִּשְׂרָאֵל יֵשׁ בּוֹ בְּוַדַּאי אֵיזֶה אֱלקוּת וְעַל יְדֵי זֶה אֲנִי יָכוֹל לִהְיוֹת יַחְדָּו עִמּוֹ שהוא כמובן בחינה אחת עם החברים האפיקורסים שהיו לרבי נחמן מברסלב באומן. ושהוא בחינה אחת עם מ"ש רבי נחמן מברסלב שהכת של החכמים היה הכי קל להחזיר אותם למוטב.
והשאלה למחשבה היא, כיצד לדעתכם יכול להיות שכל דיבור של כפירה ב 10 כתרי דמסאבותא, איך יכול להיות שהוא בכלל אמונה גדולה מאוד ?!
*
ואם כבר, אז כבר. למישהו יש מושג איך בדיוק יש תורה שמלובשת בכל מעשי העולם ?
http://breslev.eip.co.il/?key=191 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה יב - כְּשֶׁאָדָם הוֹלֵך אַחַר שִׂכְלוֹ וְחָכְמָתוֹ
אַף עַל פִּי כֵן הַנְּפִילָה וְהַיְרִידָה הִיא תַּכְלִית הָעֲלִיָּה
כִּי דַּע, כִּי שׁרֶשׁ כָּל הַבְּרִיאָה הוּא הַכָּבוֹד כִּי כָל מַה שֶּׁבָּרָא הַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוּא לא בְּרָאוֹ אֶלָּא לִכְבוֹדוֹ כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "כּל הַנִּקְרָא בִּשְׁמִי וְלִכְבוֹדִי בְּרָאתִיו" וְכוּ' וּמֵאַחַר שֶׁהַכּל נִבְרָא בִּשְׁבִיל כְּבוֹדוֹ יִתְבָּרַך נִמְצָא שֶׁכְּבוֹדוֹ יִתְבָּרַך הוּא שׁרֶשׁ כָּל הַבְּרִיאָה וְאַף עַל פִּי שֶׁכֻּלּוֹ אֶחָד עַל כָּל זֶה בְּהַבְּרִיאָה יֵשׁ חֲלָקִים וּבְכָל חֵלֶק וְחֵלֶק מֵהַבְּרִיאָה יֵשׁ בּוֹ בְּחִינַת כָּבוֹד מְיֻחָד, שֶׁהוּא שָׁרְשׁוֹ כַּנַּ"ל וְזֶה בְּחִינַת 'בַּעֲשָׂרָה מַאֲמָרוֹת נִבְרָא הָעוֹלָם וַהֲלא בְּמַאֲמָר אֶחָד יָכוֹל לְהִבָּרְאוֹת אֶלָּא בִּשְׁבִיל שָׂכָר וָענֶשׁ נִבְרָא בַּעֲשָׂרָה מַאֲמָרוֹת' וּבְכָל מַאֲמָר וּמַאֲמָר יֵשׁ בּוֹ בְּחִינַת כָּבוֹד מְיֻחָד, שֶׁהוּא שָׁרְשׁוֹ כִּי הַכָּבוֹד הוּא שׁרֶשׁ הַכּל כַּנַּ"ל וְזֶה בְּחִינַת: "וּבְהֵיכָלוֹ כֻּלּוֹ אמֵר כָּבוֹד" שֶׁבְּכָל מַאֲמָר מְלֻבָּשׁ בּוֹ כְּבוֹדוֹ יִתְבָּרַך שֶׁעַל יְדֵי זֶה נִבְרָא הָעוֹלָם כִּי 'מְלא כָל הָאָרֶץ כְּבוֹדוֹ' וַאֲפִילּוּ בַּעֲבֵרוֹת וּדְבָרִים רָעִים, חַס וְשָׁלוֹם שֶׁשָּׁם אֵין כְּבוֹדוֹ יִתְבָּרַך, בִּבְחִינַת: "וּכְבוֹדִי לְאַחֵר לא אֶתֵּן" שֶׁיֵּשׁ גְּבוּל לְהַכָּבוֹד שֶׁלּא יִתְפַּשֵּׁט לְשָׁם וְאַף עַל פִּי שֶׁמְּלא כָל הָאָרֶץ כְּבוֹדוֹ עִם כָּל זֶה יֵשׁ גְּבוּל כְּשֶׁמַּגִּיעַ לַמְּקוֹמוֹת הַנַּ"ל, שֶׁלּא יֵצֵא לְשָׁם בִּבְחִינַת: 'וּכְבוֹדִי לְאַחֵר לא אֶתֵּן' כַּנַּ"ל וְיֵשׁ גְּבוּל לְכָל כָּבוֹד וְכָבוֹד, שֶׁמְּלֻבָּשׁ בְּכָל מַאֲמָר וּמַאֲמָר מֵעֲשָׂרָה מַאֲמָרוֹת כַּנַּ"ל שֶׁלּא יִתְפַּשֵּׁט לַמְּקוֹמוֹת הַחִיצוֹנִים כַּנַּ"ל אֲבָל דַּע, כִּי אַף עַל פִּי כֵן בְּוַדַּאי גַּם הֵם מְקַבְּלִים חִיּוּת מִמֶּנּוּ יִתְבָּרַך וַאֲפִילּוּ מְקוֹמוֹת הַמְטֻנָּפִים אוֹ בָּתֵּי עֲבוֹדָה זָרָה צְרִיכִין גַּם כֵּן לְקַבֵּל חִיּוּת מִמֶּנּוּ יִתְבָּרַך אַך דַּע, כִּי הֵם מְקַבְּלִים מִבְּחִינַת מַאֲמָר סָתוּם, שֶׁהוּא בְּרֵאשִׁית מַאֲמָר סָתוּם שֶׁהוּא כּוֹלֵל כָּל הַמַּאֲמָרוֹת, וְכֻלָּם מְקַבְּלִים חִיּוּת מִמֶּנּוּ וְהַכָּבוֹד שֶׁל הַמַּאֲמָר סָתוּם הוּא סָתוּם וְנֶעְלָם בְּתַכְלִית הַהַסְתָּרָה וּמִשָּׁם הֵם מְקַבְּלִין חִיּוּת כִּי מִבְּחִינַת הַכָּבוֹד וְהַמַּאֲמָרוֹת הַמִּתְגַּלִּים אִי אֶפְשָׁר לָהֶם לְקַבֵּל חִיּוּת מִשָּׁם, בִּבְחִינַת: 'וּכְבוֹדִי לְאַחֵר לא אֶתֵּן' כַּנַּ"ל רַק מֵהַמַּאֲמָר סָתוּם שֶׁהוּא נִסְתָּר בְּתַכְלִית הַהַסְתָּרָה מִשָּׁם מְקַבְּלִין חִיּוּת וגם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=255 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה עח - בְּעִנְיַן הַנְהָגַת הַפְּשִׁיטוּת שֶׁל הַצַּדִּיק הָאֱמֶת
כִּי אָז לא הָיָה שׁוּם תּוֹרָה, וְהָיוּ עוֹסְקִין רַק בְּיִשּׁוּב הָעוֹלָם וּבְדֶרֶך אֶרֶץ
כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה בַּמִּדְרָשׁ 'גְּדוֹלָה דֶּרֶך אֶרֶץ, שֶׁקָּדְמָה לַתּוֹרָה עֶשְׂרִים וְשִׁשָּׁה דּוֹרוֹת' וְאָז הָיָה עִקָּר קִיּוּם הָעוֹלָם עַל יְדֵי חֶסֶד חִנָּם לְבַד וּבֶאֱמֶת גַּם קדֶם קַבָּלַת הַתּוֹרָה בְּוַדַּאי גַּם אָז הָיְתָה הַתּוֹרָה בִּמְצִיאוּת, כִּי הַתּוֹרָה הִיא נִצְחִית אָמְנָם אָז, קדֶם מַתַּן תּוֹרָה, הָיְתָה הַתּוֹרָה בְּהֶעְלֵם וּבְהֶסְתֵּר הַיְנוּ כִּי כָל הַתּוֹרָה כְּלוּלָה בַּעֲשֶׂרֶת הַדִּבְּרוֹת וְאָז קדֶם מַתַּן תּוֹרָה הָיוּ הָעֲשֶׂרֶת הַדִּבְּרוֹת נֶעְלָמִין בַּעֲשָׂרָה מַאֲמָרוֹת שֶׁבָּהֶם נִבְרָא הָעוֹלָם נִמְצָא שֶׁהָיְתָה כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּה נֶעְלֶמֶת וְנִסְתֶּרֶת בְּתוֹך יִשּׂוּב הָעוֹלָם, שֶׁנִּבְרָא בַּעֲשָׂרָה מַאֲמָרוֹת וּבְכָל הַדִּבּוּרִים שֶׁל הָעוֹלָם וּבְכָל הָעֻבְדּוֹת וְהָעֲשִׂיּוֹת הֵן מִי שֶׁחוֹטֵב עֵצִים אוֹ אֵיזֶה עֻבְדָּא שֶׁיִּהְיֶה בְּכֻלָּם נֶעְלָם הַתּוֹרָה כִּי הַכּל נִבְרָא בַּעֲשָׂרָה מַאֲמָרוֹת אֲשֶׁר שָׁם הַתּוֹרָה נֶעֶלְמָה וְנִסְתְּרָה קדֶם מַתַּן תּוֹרָה והשאלה היא, האם למישהו יש מושג מה ואיך מלובשת תורה כ"כ גדולה בכל דבר בעולם ?
|
|
![]() |
|
חידוש ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
יש פה כל כך הרבה מידע מעורבב יחד שצריך שנה לשבת עליו לפחות.
לגבי תורה רעד" (יש רשעים ). הרי שאנו כאן נמצאים בתולדה של התורה הזאת, למי שמבין היינו אותם שכפרו במשה רבינו ואז הענן פלט אותם החוצה והן נולדים בזה העולם. וכאן רואים את האמת ובסוף יודו כולם.-משה אמת ותורתו אמת.(רבינו הוא המלך ). אבל הבושה היא שגם פה בסיטרא דמותה אנחנו עדיין ממשיכים לאחוז בחוכמות שלנו.
2.) לפי שאמרת כי קדמה דרך ארץ לתורה 26 דורות היא נכון אבל לעניות דעתי אנו אומרים. דבר צוה לאלף דור.
והן ס"ת -רהפר=תפה=תהלים. ובעני אתה נחשב בר-סמכא בכתוב, לכן תזכור כי השם יתברך קיים את עולמו בסוד יהוה היינו חסדו כי צפה שיקשט עצמו בתפילת הצדיקים הינו אדני=אני-ד. כ"ש ואני תפילה. היינו שנחזיק בספר התהלים ונעשה תשובה (השגה ).
ואף כי אנו מחויבים לעמול גם במיצוות העולם כ"ש כי חסדו גבר עלינו. בכל זאת בחרו להחזיק בה מצד הרצון שיקראוני רבי ולא מצד קיום העולם שהיא כולה מצוות שבין אדם לחברו. בעוד שהתפילה היא בין האדם למקום.
ושנים אוחזים במילה -תורה-ושורשה הוא. רות-ה. לשון רותה. על שום שרוה לקדוש ברוך הוא בשירות ותישבחות
כאשר באה רוח סערה ובילבלה את הכל ונעשה מן ים יבשה ...ולא יודעים כי אנו בני ישראל נקראים על שום ספר השירה...אשרי האיש אשר לא הכל.
וודאי אתה זוכר כי ספר בראשית...הוא הספר שדרכו אנו אמורים לשלוט בעולם עצמו . כ"ש "עתידין ישראל לתת את הדין על כל אומות העולם " רק שהמלך נרדם על הספר (ודי לחכימה ברמיזה ).
|
|
![]() |
|
אורח ![]() אורח ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
מאחר ששורש השקר והרע הוא האמת.
ומאחר שככל שהדבר מתקרב לשורשו, כך הוא הופך להיות חזק יותר.
ממילא, כאשר השקר והרע הוא מושלם, ממילא הוא מתהפך כולו לטובה.
כי כאשר הוא חזק בשלמות, הרי שהוא מגיע לשורשו הטוב.
|
|
![]() |
הגב ![]() |
מעבר לפורום |