![]() |
חיפוש בספרי ברסלב
|
![]() |
![]() |
|
הגב ![]() |
עמוד 1 2 > |
מחבר | |
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
במעשה מחכם ותם מובא http://breslev.eip.co.il/?key=56 - סיפורי מעשיות - מעשה ט - מחכם ותם
בִּשְׁעַת אֲכִילָתָם הִתְחִילוּ לְדַבֵּר יַחַד
הִתְחִיל הֶחָכָם לְהוֹכִיחַ לוֹ דַּעְתּוֹ הַנַּ"ל, שֶׁאֵין מֶלֶךְ כְּלָל גָּעַר בּוֹ הַתָּם הַשר: הֲלּא אֲנִי בְּעַצְמִי רָאִיתִי אֶת הַמֶּלֶךְ! הֵשִׁיב לוֹ הֶחָכָם בִּשְׂחוֹק אַתָּה יוֹדֵעַ בְּעַצְמְךָ, שֶׁזֶּה הָיָה הַמֶּלֶךְ ? אַתָּה מַכִּיר אוֹתוֹ וְאֶת אָבִיו וְאֶת זְקֵנוֹ שֶׁהָיוּ מְלָכִים ? מֵאַיִן אַתָּה יוֹדֵעַ שֶׁזֶּה מֶלֶךְ ? אֲנָשִׁים הִגִּידוּ לְךָ שֶׁזֶּה מֶלֶךְ, וְרִמּוּ אוֹתְךָ בְּשֶׁקֶר וְחָרָה לְהַתָּם מְאד מְאד עַל דְּבַר הַמֶּלֶךְ עַל שֶׁהוּא כּוֹפֵר בַּמֶּלֶךְ שהחכם שהיה פילוסוף, הוא כפר בקיומו של המלך. ולכולם הוא היה יכול למכור את סיפוריו, משום שבאמת רוב העם לא ראו את המלך מעולם, אלא הם רק מאמינים בקיומו בלבד.
אך כאשר הוא ניסה למכור סיפורים לתם, התם ענה לו "הלא אני בעצמי ראיתי את המלך!" וכולי
והנמשל כמובן הוא על השי"ת. כי החכם נכנס באפיקורסות של החלל הפנוי, ובאמצעותה הוא ניסה להוכיח שאין מלך.
כי באמת מצד השכל האנושי, באמת ניתן להוכיח באמצעות השאלות של החלל הפנוי שאין מלך כלל. כי אין שם שום שכל, וכל באיה לא ישובון. כי מי שנכנס לשם עם שכל, בוודאי שהוא יכפור בקיומו של המלך וכולי ...
אך התם אמר לחכם שהוא ראה את המלך. היינו שהוא זכה להשיג את השכל הנקנה שהוא מעל השכל האנושי שבו כל השאלות האלו בטלות מעיקרא.
אך החכם מאחר שהוא היה חכם בחוכמה תתאה בלבד ולא היה חכם בחוכמה עילאה, דהיינו מחמת שהוא לא היה חכם אמת כמו התם, ומאחר שלא היה לו את השכל הנקנה הנ"ל, לכן הוא כמובן לא הבין את דברי התם, והתחיל להקשות עליו על מה שהיה לפני הבריאה, דהיינו מי ברא את הבורא וכולי, ואיך אתה יודע שהוא המלך היחיד וכולי ...
אך אצל התם כמובן השאלות האלו של האם ראית את זקנו של המלך וכולי, כל השאלות האלו בטלות מעיקרא, כי בשכל הנקנה כל השאלות האלו בטלות מעיקרא וכולי.
*****
והשאלה הנשאלת היא, כיצד אמר התם "אני ראיתי המלך המלך", כיצד זה מסתדר עם מ"ש "כי לא יראני האדם וחי" ?
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
התשובה לשאלה הזאת כתובה כאן: http://breslev.eip.co.il/?key=184 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ז - וַיְהִי מִקֵּץ - כִּי מְרַחֲמָם יְנַהֲגֵם "כִּי לא יִרְאַנִי הָאָדָם וָחָי", זֶה בְּחִינַת הַהַשָּׂגָה שֶׁל מָה, בְּחִינַת: מֶה חָמִית וְכוּ' היינו כי באמת לא יראני האדם וחי. ובאמת מה שאמר התם אני ראיתי את המלך, הוא רק על שם המושאל. כי לא יראני האם וחי, היינו שכאשר המוחין משיגים את האור א"ס, באותו הרגע הם מתבטלים לגמרי ואין להם קיום כלל. ובאמת אז האדם אינו קיים כלל, והוא כולו נכלל בא"ס לגמרי. אך לאחר מכן המוחין חוזרים לעצמם בבחינת ושוב. ואז נשאר רשימו שבו האדם יודע שהוא ראה את המלך ... ***** בעניין ביטול המוחין והרשימו וכולי ... ראה: כאן http://breslev.eip.co.il/?key=336 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סה - וַיּאמֶר בּעַז אֶל רוּת וְהִנֵּה בֶּאֱמֶת, בִּשְׁעַת בִּיטּוּל שֶׁנִּתְבַּטֵּל אֶל הַתַּכְלִית וגם http://breslev.eip.co.il/?key=33 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ד - אָנכִי ה' אֱלהֶיךָ וְזֶה: "וְלא יָדַע אִישׁ", אֲפִילּוּ משֶׁה לא יָדַע
אֲזַי הוּא טוֹבָה לְהַמּחִין ויש בזה המון מה לבאר. אך בפשיטות העניין הוא כי בשעת ביטול האדם מת לגמרי, דהיינו הנשמה נכללת בא"ס לגמרי ... ואח"כ המוחין חוזרים לעצמם ונשאר רשימו מהביטול וכולי ... שזו בחינת מטי ולא מטי וכולי ... |
|
![]() |
|
שימי ![]() חדש ![]() |
![]() |
יפה מאד
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
עוד באותו עניין של כי לא יראני האדם וחי:
אמר רבי נחמן מברסלב כי על ידי האחדות שבין הצדיקים יכול למסור את נפשו ולהשאר בחיים (התבאר כאן בפורום).
נמצא שעל ידי הבחינה הזאת אפשר לראות את הבורא ולהשאר בחיים.
**
כמו כן יותר מפעם אחת אמר רבי נחמן מברסלב שהוא לא רוצה לבטל את הבחירה לאנשים.
וביטול הבחירה נמשך מבחינת העתיד לבוא, שאז כולם יראו באצבע וכולי ...
נמצא שביטול הבחירה ובחינת לא יראני האדם וחי הם אחד.
ולעתיד לבוא יהיה השלום המופלא ... ויראו כולם את הבורא וישארו בחיים על ידי האחדות כנ"ל.
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
והנ"ל הוא גם בחינת מ"ש רבי נחמן מברסלב במ"א כי על ידי ... אפשר להשיג את מה שמשה בחייו לא השיג ... דהיינו לעקוף את המחסום של ולא יראני האדם וחי וכולי ...
|
|
![]() |
|
אנוכיננחנחמנחמן ![]() חדש ![]() |
![]() |
לפי ידיעתי אשר זיכני לראות את המלך ..צריך לקרוא בהטעמה ..לא יראני אדם וחי .? לשון תמיהה
כי באמת עד שלא תיראה את המלך אתה עדיין לא חי...
כמו שפתחה מהאות ב..ראשית
הדיבר השני לא יהיה לך אלהים אחרים על פני
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
חידוש נחמד ונכון.
|
|
![]() |
|
חידוש ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
למה קשה כשיש לנו רבי כזה ?
תורה נב. ח.א " הנעור בלילה משנתו { ממה שלמד ושנה }. וראה עד לאיזה ביטול צריך להגיע כדי להתעורר.
ודע כי רבינו קרא את השם יתברך " חי החיים ,"
אני זוכרת כאשר היגעתי לעץ וביטלתי את כל התאוות ונישאר רק דבר אחד על העץ { אני ראיתי תפוח } ושאלתי אותו , מה זה מה נישאר לי לבטל ? והוא ענה לי ..את הרצון לחיות ..ובתחילה לא הבנתי איך אני יכולה לבטל את הרצון הזה ..אבל הוא עזר לי והיום אני חיה רק מרצונו ורק מאהבתו אותי.
היום אני ברסלבית אמיתית. כי אנו עם ישראל התחיבנו לחיות מאהבתו אותנו בלבד ולא משום חכמתנו או צידקותנו או שום דבר אחר. למען שמו באהבה..
ראה בשעשוע , ר"ת הנני בא אליך בעב הענן..
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
הדבר האחרון שצריך לבטל הוא לא את הרצון לחיות אלא את הגאווה.
בין כך ובין כך לא פרטת כיצד התבטל הרצון האחרון. באיזו דרך ?
כמו כן אם באמת זכית לעניין הנ"ל של ביטול בשלמות, הרי שאתה בדרגת משה / רבי נחמן מברסלב / המשיח עצמו - וממילא לא ברור מדוע אתה נכרך אחריהם ואחרי אלו שקטנים מהם.
|
|
![]() |
|
חידוש ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
מרור כורך שולחן עורך.
נתתי את הנשמה שלי לרבי נחמן והיפסקתי לנשום עד ש......
אולי לי היה יותר קל כי אני צוללן צלילה חופשית מילדות ואני יכול לנתק את הנשימה מהמוח עד שאני מיתעלף ואין לי לחץ כמו אצל כל אדם { היפרונטילציה }
|
|
![]() |
הגב ![]() |
עמוד 1 2 > |
מעבר לפורום |