ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

לראות את המלך / ולא יראני האדם וחי?!


 הגב עמוד  1 2 >
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום

נושא: לראות את המלך / ולא יראני האדם וחי?!
במעשה מחכם ותם מובא http://breslev.eip.co.il/?key=56 - סיפורי מעשיות - מעשה ט - מחכם ותם
 
בִּשְׁעַת אֲכִילָתָם הִתְחִילוּ לְדַבֵּר יַחַד
הִתְחִיל הֶחָכָם לְהוֹכִיחַ לוֹ דַּעְתּוֹ הַנַּ"ל, שֶׁאֵין מֶלֶךְ כְּלָל
גָּעַר בּוֹ הַתָּם הַשר: הֲלּא אֲנִי בְּעַצְמִי רָאִיתִי אֶת הַמֶּלֶךְ!
הֵשִׁיב לוֹ הֶחָכָם בִּשְׂחוֹק
אַתָּה יוֹדֵעַ בְּעַצְמְךָ, שֶׁזֶּה הָיָה הַמֶּלֶךְ ?
אַתָּה מַכִּיר אוֹתוֹ וְאֶת אָבִיו וְאֶת זְקֵנוֹ שֶׁהָיוּ מְלָכִים ?
מֵאַיִן אַתָּה יוֹדֵעַ שֶׁזֶּה מֶלֶךְ ?
אֲנָשִׁים הִגִּידוּ לְךָ שֶׁזֶּה מֶלֶךְ, וְרִמּוּ אוֹתְךָ בְּשֶׁקֶר
וְחָרָה לְהַתָּם מְאד מְאד עַל דְּבַר הַמֶּלֶךְ עַל שֶׁהוּא כּוֹפֵר בַּמֶּלֶךְ
 
שהחכם שהיה פילוסוף, הוא כפר בקיומו של המלך. ולכולם הוא היה יכול למכור את סיפוריו, משום שבאמת רוב העם לא ראו את המלך מעולם, אלא הם רק מאמינים בקיומו בלבד.
אך כאשר הוא ניסה למכור סיפורים לתם, התם ענה לו "הלא אני בעצמי ראיתי את המלך!" וכולי
 
והנמשל כמובן הוא על השי"ת. כי החכם נכנס באפיקורסות של החלל הפנוי, ובאמצעותה הוא ניסה להוכיח שאין מלך.
כי באמת מצד השכל האנושי, באמת ניתן להוכיח באמצעות השאלות של החלל הפנוי שאין מלך כלל. כי אין שם שום שכל, וכל באיה לא ישובון. כי מי שנכנס לשם עם שכל, בוודאי שהוא יכפור בקיומו של המלך וכולי ...
 
אך התם אמר לחכם שהוא ראה את המלך. היינו שהוא זכה להשיג את השכל הנקנה שהוא מעל השכל האנושי שבו כל השאלות האלו בטלות מעיקרא.
 
אך החכם מאחר שהוא היה חכם בחוכמה תתאה בלבד ולא היה חכם בחוכמה עילאה, דהיינו מחמת שהוא לא היה חכם אמת כמו התם, ומאחר שלא היה לו את השכל הנקנה הנ"ל, לכן הוא כמובן לא הבין את דברי התם, והתחיל להקשות עליו על מה שהיה לפני הבריאה, דהיינו מי ברא את הבורא וכולי, ואיך אתה יודע שהוא המלך היחיד וכולי ...
 
אך אצל התם כמובן השאלות האלו של האם ראית את זקנו של המלך וכולי, כל השאלות האלו בטלות מעיקרא, כי בשכל הנקנה כל השאלות האלו בטלות מעיקרא וכולי.
 
*****
 
והשאלה הנשאלת היא, כיצד אמר התם "אני ראיתי המלך המלך", כיצד זה מסתדר עם מ"ש "כי לא יראני האדם וחי" ?
 
 
בשעת אכילתם התחילו לדבר יחד
התחיל החכם להוכיח לו דעתו הנ"ל, שאין מלך כלל
גער בו התם השר: הלא אני בעצמי ראיתי את המלך!
השיב לו החכם בשחוק
אתה יודע בעצמך, שזה היה המלך ?
אתה מכיר אותו ואת אביו ואת זקנו שהיו מלכים ?
מאין אתה יודע שזה מלך ?
אנשים הגידו לך שזה מלך, ורמו אותך בשקר
וחרה להתם מאד מאד על דבר המלך על שהוא כופר במלך
אליעד כהן
מנהל הפורום

התשובה לשאלה הזאת כתובה כאן:

http://breslev.eip.co.il/?key=184 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ז - וַיְהִי מִקֵּץ - כִּי מְרַחֲמָם יְנַהֲגֵם

"כִּי לא יִרְאַנִי הָאָדָם וָחָי", זֶה בְּחִינַת הַהַשָּׂגָה שֶׁל מָה, בְּחִינַת: מֶה חָמִית וְכוּ'
...
הַיְנוּ הַהַשָּׂגָה שֶׁל מָה, בְּחִינַת: מֶה חָמִית מַה פִּשְׁפַּשְׁתְּ
בְּחִינַת: 'אַיֵּה מְקוֹם כְּבוֹדוֹ', בְּחִינַת: "כִּי לא יִרְאַנִי הָאָדָם"
זֶה בְּחִינַת הַשָּׂגַת הַבֵּן, הַשָּׂגַת דָּרֵי מַעְלָה

היינו כי באמת לא יראני האדם וחי. ובאמת מה שאמר התם אני ראיתי את המלך, הוא רק על שם המושאל.

כי לא יראני האם וחי, היינו שכאשר המוחין משיגים את האור א"ס, באותו הרגע הם מתבטלים לגמרי ואין להם קיום כלל. ובאמת אז האדם אינו קיים כלל, והוא כולו נכלל בא"ס לגמרי.

אך לאחר מכן המוחין חוזרים לעצמם בבחינת ושוב. ואז נשאר רשימו שבו האדם יודע שהוא ראה את המלך ...

*****

בעניין ביטול המוחין והרשימו וכולי ... ראה:

כאן http://breslev.eip.co.il/?key=336 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סה - וַיּאמֶר בּעַז אֶל רוּת

וְהִנֵּה בֶּאֱמֶת, בִּשְׁעַת בִּיטּוּל שֶׁנִּתְבַּטֵּל אֶל הַתַּכְלִית
שֶׁהוּא כֻּלּוֹ טוֹב כֻּלּוֹ אֶחָד
אֲזַי בֶּאֱמֶת נִתְבַּטְּלִין הַיִּסּוּרִים כַּנַּ"ל
אַך אִי אֶפְשָׁר לִהְיוֹת תָּמִיד קָבוּעַ בִּבְחִינוֹת הַבִּיטּוּל
כִּי אִם כֵּן יֵצֵא מִגֶּדֶר אֱנוֹשִׁי
וְעַל כֵּן מֻכְרָח שֶׁיִּהְיֶה הַבִּיטּוּל בִּבְחִינוֹת רָצוֹא וָשׁוֹב
עַל כֵּן כְּשֶׁחוֹזֵר הַשֵּׂכֶל מֵהַבִּיטּוּל
אֶל הַמּחַ, שֶׁהוּא כְּלִי הַשֵּׂכֶל
אֲזַי אִי אֶפְשָׁר לְהַמּחִין, שֶׁהֵם הַכֵּלִים
לְקַבֵּל זֶה הַשֵּׂכֶל שֶׁל בְּחִינוֹת בִּיטּוּל
כִּי הוּא בְּחִינוֹת אֵין סוֹף
שֶׁהוּא בְּחִינוֹת הַתַּכְלִית, שֶׁהוּא כֻּלּוֹ אֶחָד, כֻּלּוֹ טוֹב
וּמֵחֲמַת זֶה מַרְגִּישׁ הַמּחַ הַצַּעַר שֶׁל הַיִּסּוּרִים
...
וְאַחַר כָּך, אַף עַל פִּי שֶׁשָּׁב מֵהַבִּיטּוּל
אַף עַל פִּי כֵן מֵהָרְשִׁימוּ שֶׁנִּשְׁאָר מֵהַבִּיטּוּל
עַל יְדֵי זֶה נַעֲשֶׂה הִתְחַדְּשׁוּת הַתּוֹרָה
כִּי עַל יְדֵי הַבִּיטּוּל שֶׁנִּתְבַּטֵּל אֶל הַתַּכְלִית
וְהִשִּׂיג שֶׁכָּל הַיִּסּוּרִים הֵם טוֹבוֹת גְּדוֹלוֹת מְאד
עַל יְדֵי זֶה נִתְמַלֵּא שִׂמְחָה

וגם http://breslev.eip.co.il/?key=33 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ד - אָנכִי ה' אֱלהֶיךָ

וְזֶה: "וְלא יָדַע אִישׁ", אֲפִילּוּ משֶׁה לא יָדַע
כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה
כִּי נִתְבַּטֵּל לְגַבֵּי אֵין סוֹף
וְכָל זֶה הָיָה בְּמוֹתוֹ
אֲבָל בְּוַדַּאי גַּם בְּחַיָּיו הָיָה לוֹ הִתְפַּשְּׁטוּת הַגַּשְׁמִיּוּת
וְהָיָה מְדַבֵּק אֶת עַצְמוֹ בְּאוֹר אֵין סוֹף.
אֲבָל הַהִתְפַּשְּׁטוּת הָיָה בִּבְחִינַת: "וְהַחַיּוֹת רָצוֹא וָשׁוֹב"
כִּי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא רוֹצֶה בַּעֲבוֹדָתֵנוּ
כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: 'וְאָבִיתָ תְּהִלָּה מִגּוּשֵׁי עָפָר, מִקְּרוּצֵי חֹמֶר'
וּבִשְׁבִיל זֶה צָרִיךְ שֶׁלּא יִשָּׁאֵר כֵּן
אֶלָּא עַד עֵת שֶׁיָּבוֹא הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בְּעַצְמוֹ וְיִטּל נִשְׁמָתוֹ
...
וּבְשָׁעָה שֶׁנִּתְבַּטֵּל לְגַבֵּי אֵין סוֹף
אֲזַי הוּא בִּבְחִינַת: "וְלא יָדַע אִישׁ"
שֶׁאֲפִילּוּ הוּא בְּעַצְמוֹ אֵינוֹ יוֹדֵעַ מֵעַצְמוֹ
אֲבָל זאת הַבְּחִינָה צָרִיךְ לִהְיוֹת רָצוֹא וָשׁוֹב
כְּדֵי שֶׁיִּתְקַיֵּם יֵשׁוּתוֹ
נִמְצָא כְּשֶׁהוּא בִּבְחִינַת וָשׁוֹב
אֲזַי צָרִיךְ לְהַרְאוֹת גַּם לְדַעְתּוֹ
כִּי מִתְּחִלָּה, בִּשְׁעַת דְּבֵקוּת הָיָה נִתְבַּטֵּל הַדַּעַת
כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "וְלא יָדַע אִישׁ"
וּכְשֶׁהוּא בִּבְחִינַת וָשׁוֹב, שֶׁשָּׁב לְיֵשׁוּתוֹ
אָז שָׁב לְדַעְתּוֹ
וּכְשֶׁשָּׁב לְדַעְתּוֹ, אָז הוּא יוֹדֵעַ אַחְדוּת הָאֵין סוֹף וְטוּבוֹ
...
וְאַחַר כָּךְ נִשְׁאָר בּוֹ רְשִׁימוּ מֵאַחְדוּת הַזּאת
וְאַחַר כָּךְ נַעֲשֶׂה בִּבְחִינַת וָשׁוֹב
אֲזַי הָרְשִׁימוּ מַרְאֶה לָדַעַת
שֶׁיֵּדַע שֶׁכֻּלּוֹ טוֹב וְכֻלּוֹ אֶחָד.


וראה גם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=182 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ה - תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר, הָעִקָּר הוּא הָאֱמוּנָה

אֲזַי הוּא טוֹבָה לְהַמּחִין
כִּי אֲזַי זוֹכֶה לְהַשִּׂיג אֲפִילּוּ מַה שֶּׁהוּא לְמַעְלָה מֵהַמּחִין
מַה שֶּׁגַּם משֶׁה בְּחַיָּיו לא הִשִּׂיג
הַיְנוּ בְּחִינַת: "צַדִּיק וְרָע לוֹ, רָשָׁע וְטוֹב לוֹ"
שֶׁזֶּה בְּחִינַת עִוּוּת הַמִּשְׁפָּט, כִּי זֶה נִרְאֶה כְּעִוּוּת הַדִּין, חַס וְשָׁלוֹם
שֶׁגַּם משֶׁה בְּחַיָּיו לא הִשִּׂיג זאת
הַיְנוּ גַּם כְּשֶׁהַמּחַ בִּשְׁלֵמוּת וְאֵינוֹ נִסְתַּלֵּק, שֶׁזֶּה בְּחִינַת משֶׁה בְּחַיָּיו
כִּי הִסְתַּלְּקוּת הַמּחִין בְּחִינַת שֵׁנָה זֶה בְּחִינַת הִסְתַּלְּקוּת משֶׁה כַּנַּ"ל
וְקִיּוּם הַמּחִין, בְּעֵת שֶׁהַמּחִין קַיָּמִים וְאֵינָם נִסְתַּלְּקִין
זֶה בְּחִינַת משֶׁה בְּחַיָּיו
וְגַם אָז אֵין יְכוֹלִין לְהַשִּׂיג הַשָּׂגָה הַנַּ"ל
דְּהַיְנוּ לְהַשִּׂיג מִפְּנֵי מָה יֵשׁ צַדִּיק וְרַע לוֹ וְכוּ'
...
אֲזַי זוֹכֶה לְהַשִּׂיג גַּם מַה שֶׁבְּחִינַת משֶׁה בְּחַיָּיו
דְּהַיְנוּ בְּעֵת קִיּוּם הַמּחִין אֵין יְכוֹלִין לְהַשִּׂיג
דְּהַיְנוּ 'צַדִּיק וְרַע לוֹ, רָשָׁע וְטוֹב לוֹ'
...
אֲזַי הוּא מְגַלֶּה לוֹ גַּם מַה שֶּׁאֵין נִמְסָר אֲפִילּוּ לְבֵן
כִּי אֲפִילּוּ הַבֵּן, שֶׁהוּא מְחַפֵּשׂ בְּגִנְזַיָּא דְּמַלְכָּא
אַף עַל פִּי כֵן יֵשׁ מְקוֹמוֹת שֶׁגַּם הַבֵּן אָסוּר לִכָּנֵס לְשָׁם
הַיְנוּ שֶׁיֵּשׁ הַשָּׂגוֹת, שֶׁגַּם הַבֵּן אֵינוֹ מַשִּׂיג אוֹתָם
אֲבָל עַל יְדֵי שֶׁהַבֵּן מְסַלֵּק כָּל חָכְמָתוֹ וּמַשְׁלִיך עַצְמוֹ לְעַבְדוּת כַּנַּ"ל
עַל יְדֵי זֶה אָבִיו מְרַחֵם עָלָיו וּמְגַלֶּה לוֹ מַה שֶּׁאֵינוֹ נִמְסָר אֲפִילּוּ לְבֵן
הַיְנוּ שֶׁנִּתְגַּלֶּה לוֹ בְּחִינַת 'צַדִּיק וְרַע לוֹ, רָשָׁע וְטוֹב לוֹ'
שֶׁגַּם משֶׁה בְּחַיָּיו לא הִשִּׂיג זאת

ויש בזה המון מה לבאר. אך בפשיטות העניין הוא כי בשעת ביטול האדם מת לגמרי, דהיינו הנשמה נכללת בא"ס לגמרי ... ואח"כ המוחין חוזרים לעצמם ונשאר רשימו מהביטול וכולי ... שזו בחינת מטי ולא מטי וכולי ...

http://breslev.eip.co.il/?key=184 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ז - ויהי מקץ - כי מרחמם ינהגם

"כי לא יראני האדם וחי", זה בחינת ההשגה של מה, בחינת: מה חמית וכו'
...
הינו ההשגה של מה, בחינת: מה חמית מה פשפשת
בחינת: 'איה מקום כבודו', בחינת: "כי לא יראני האדם"
זה בחינת השגת הבן, השגת דרי מעלה

כאן http://breslev.eip.co.il/?key=336 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סה - ויאמר בעז אל רות

והנה באמת, בשעת ביטול שנתבטל אל התכלית
שהוא כלו טוב כלו אחד
אזי באמת נתבטלין היסורים כנ"ל
אך אי אפשר להיות תמיד קבוע בבחינות הביטול
כי אם כן יצא מגדר אנושי
ועל כן מכרח שיהיה הביטול בבחינות רצוא ושוב
על כן כשחוזר השכל מהביטול
אל המח, שהוא כלי השכל
אזי אי אפשר להמחין, שהם הכלים
לקבל זה השכל של בחינות ביטול
כי הוא בחינות אין סוף
שהוא בחינות התכלית, שהוא כלו אחד, כלו טוב
ומחמת זה מרגיש המח הצער של היסורים
...
ואחר כך, אף על פי ששב מהביטול
אף על פי כן מהרשימו שנשאר מהביטול
על ידי זה נעשה התחדשות התורה
כי על ידי הביטול שנתבטל אל התכלית
והשיג שכל היסורים הם טובות גדולות מאד
על ידי זה נתמלא שמחה

וגם http://breslev.eip.co.il/?key=33 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ד - אנכי ה' אלהיך

וזה: "ולא ידע איש", אפילו משה לא ידע
כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה
כי נתבטל לגבי אין סוף
וכל זה היה במותו
אבל בודאי גם בחייו היה לו התפשטות הגשמיות
והיה מדבק את עצמו באור אין סוף.
אבל ההתפשטות היה בבחינת: "והחיות רצוא ושוב"
כי הקדוש ברוך הוא רוצה בעבודתנו
כמו שכתוב: 'ואבית תהלה מגושי עפר, מקרוצי חמר'
ובשביל זה צריך שלא ישאר כן
אלא עד עת שיבוא הקדוש ברוך הוא בעצמו ויטל נשמתו
...
ובשעה שנתבטל לגבי אין סוף
אזי הוא בבחינת: "ולא ידע איש"
שאפילו הוא בעצמו אינו יודע מעצמו
אבל זאת הבחינה צריך להיות רצוא ושוב
כדי שיתקים ישותו
נמצא כשהוא בבחינת ושוב
אזי צריך להראות גם לדעתו
כי מתחלה, בשעת דבקות היה נתבטל הדעת
כמו שכתוב: "ולא ידע איש"
וכשהוא בבחינת ושוב, ששב לישותו
אז שב לדעתו
וכששב לדעתו, אז הוא יודע אחדות האין סוף וטובו
...
ואחר כך נשאר בו רשימו מאחדות הזאת
ואחר כך נעשה בבחינת ושוב
אזי הרשימו מראה לדעת
שידע שכלו טוב וכלו אחד.


וראה גם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=182 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ה - תקעו בחדש שופר, העקר הוא האמונה

אזי הוא טובה להמחין
כי אזי זוכה להשיג אפילו מה שהוא למעלה מהמחין
מה שגם משה בחייו לא השיג
הינו בחינת: "צדיק ורע לו, רשע וטוב לו"
שזה בחינת עוות המשפט, כי זה נראה כעוות הדין, חס ושלום
שגם משה בחייו לא השיג זאת
הינו גם כשהמח בשלמות ואינו נסתלק, שזה בחינת משה בחייו
כי הסתלקות המחין בחינת שנה זה בחינת הסתלקות משה כנ"ל
וקיום המחין, בעת שהמחין קימים ואינם נסתלקין
זה בחינת משה בחייו
וגם אז אין יכולין להשיג השגה הנ"ל
דהינו להשיג מפני מה יש צדיק ורע לו וכו'
...
אזי זוכה להשיג גם מה שבחינת משה בחייו
דהינו בעת קיום המחין אין יכולין להשיג
דהינו 'צדיק ורע לו, רשע וטוב לו'
...
אזי הוא מגלה לו גם מה שאין נמסר אפילו לבן
כי אפילו הבן, שהוא מחפש בגנזיא דמלכא
אף על פי כן יש מקומות שגם הבן אסור לכנס לשם
הינו שיש השגות, שגם הבן אינו משיג אותם
אבל על ידי שהבן מסלק כל חכמתו ומשליך עצמו לעבדות כנ"ל
על ידי זה אביו מרחם עליו ומגלה לו מה שאינו נמסר אפילו לבן
הינו שנתגלה לו בחינת 'צדיק ורע לו, רשע וטוב לו'
שגם משה בחייו לא השיג זאת

שימי
חדש

יפה מאד
אליעד כהן
מנהל הפורום

עוד באותו עניין של כי לא יראני האדם וחי:
 
אמר רבי נחמן מברסלב כי על ידי האחדות שבין הצדיקים יכול למסור את נפשו ולהשאר בחיים (התבאר כאן בפורום).
 
נמצא שעל ידי הבחינה הזאת אפשר לראות את הבורא ולהשאר בחיים.
 
**
 
כמו כן יותר מפעם אחת אמר רבי נחמן מברסלב שהוא לא רוצה לבטל את הבחירה לאנשים.
 
וביטול הבחירה נמשך מבחינת העתיד לבוא, שאז כולם יראו באצבע וכולי ...
 
נמצא שביטול הבחירה ובחינת לא יראני האדם וחי הם אחד.
 
ולעתיד לבוא יהיה השלום המופלא ... ויראו כולם את הבורא וישארו בחיים על ידי האחדות כנ"ל.
אליעד כהן
מנהל הפורום

והנ"ל הוא גם בחינת מ"ש רבי נחמן מברסלב במ"א כי על ידי ... אפשר להשיג את מה שמשה בחייו לא השיג ... דהיינו לעקוף את המחסום של ולא יראני האדם וחי וכולי ...
אנוכיננחנחמנחמן
חדש

לפי ידיעתי אשר זיכני לראות את המלך ..צריך לקרוא בהטעמה ..לא יראני אדם וחי .?  לשון תמיהה
 
כי באמת עד שלא תיראה את המלך אתה עדיין לא חי...
 
כמו שפתחה מהאות ב..ראשית  
 
הדיבר השני לא יהיה לך אלהים אחרים על פני
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי אנוכיננחנחמנחמן

לפי ידיעתי אשר זיכני לראות את המלך ..צריך לקרוא בהטעמה ..לא יראני אדם וחי .?  לשון תמיהה
 
כי באמת עד שלא תיראה את המלך אתה עדיין לא חי...
 
כמו שפתחה מהאות ב..ראשית  
 
הדיבר השני לא יהיה לך אלהים אחרים על פני
 
חידוש נחמד ונכון.
חידוש
מתקדם

למה קשה כשיש לנו רבי כזה ?
תורה נב.  ח.א  " הנעור בלילה משנתו  { ממה שלמד ושנה }. וראה עד לאיזה ביטול צריך להגיע כדי להתעורר.
ודע כי רבינו קרא את השם יתברך " חי החיים ,"
אני זוכרת כאשר היגעתי לעץ וביטלתי את כל התאוות ונישאר רק דבר אחד על העץ { אני ראיתי תפוח } ושאלתי אותו , מה זה מה נישאר לי לבטל ?  והוא ענה לי ..את הרצון לחיות ..ובתחילה לא הבנתי איך אני יכולה לבטל את הרצון הזה ..אבל הוא עזר לי והיום אני חיה רק מרצונו ורק מאהבתו אותי.
היום אני ברסלבית אמיתית. כי אנו עם ישראל התחיבנו לחיות מאהבתו אותנו בלבד ולא משום חכמתנו או צידקותנו או שום דבר אחר. למען שמו באהבה..
ראה בשעשוע , ר"ת   הנני בא אליך בעב הענן..
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי יהורם

למה קשה כשיש לנו רבי כזה ?
תורה נב.  ח.א  " הנעור בלילה משנתו  { ממה שלמד ושנה }. וראה עד לאיזה ביטול צריך להגיע כדי להתעורר.
ודע כי רבינו קרא את השם יתברך " חי החיים ,"
אני זוכרת כאשר היגעתי לעץ וביטלתי את כל התאוות ונישאר רק דבר אחד על העץ { אני ראיתי תפוח } ושאלתי אותו , מה זה מה נישאר לי לבטל ?  והוא ענה לי ..את הרצון לחיות ..ובתחילה לא הבנתי איך אני יכולה לבטל את הרצון הזה ..אבל הוא עזר לי והיום אני חיה רק מרצונו ורק מאהבתו אותי.
היום אני ברסלבית אמיתית. כי אנו עם ישראל התחיבנו לחיות מאהבתו אותנו בלבד ולא משום חכמתנו או צידקותנו או שום דבר אחר. למען שמו באהבה..
ראה בשעשוע , ר"ת   הנני בא אליך בעב הענן..
 
הדבר האחרון שצריך לבטל הוא לא את הרצון לחיות אלא את הגאווה.
 
בין כך ובין כך לא פרטת כיצד התבטל הרצון האחרון. באיזו דרך ?
 
כמו כן אם באמת זכית לעניין הנ"ל של ביטול בשלמות, הרי שאתה בדרגת משה / רבי נחמן מברסלב / המשיח עצמו - וממילא לא ברור מדוע אתה נכרך אחריהם ואחרי אלו שקטנים מהם.
חידוש
מתקדם

מרור כורך שולחן עורך.
נתתי את הנשמה שלי לרבי נחמן והיפסקתי לנשום עד ש......
אולי לי היה יותר קל כי אני צוללן  צלילה חופשית מילדות ואני יכול לנתק את הנשימה מהמוח עד שאני מיתעלף ואין לי לחץ כמו אצל כל אדם { היפרונטילציה }
 הגב עמוד  1 2 >


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 28_11_2023 השעה 11:31:07