![]() |
חיפוש בספרי ברסלב
|
![]() |
![]() |
|
הגב ![]() |
מחבר | |
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
אמר רבי נחמן מברסלב http://breslev.eip.co.il/?key=59 - סיפורי מעשיות - מעשה יב - מבעל תפילה
וַיְהִי הַיּוֹם, וְהָיָה רוּחַ סְעָרָה גְּדוֹלָה בָּעוֹלָם
וְהָרוּחַ סְעָרָה הַזֶּה בִּלְבֵּל אֶת כָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ וְהָפַךְ מִיָּם לְיַבָּשָׁה, וּמִיַּבָּשָׁה לְיָם וּמִמִּדְבָּר יִשּׁוּב, וּמִיִּשּׁוּב מִדְבָּר וְהָפַךְ אֶת כָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ וכיו"ב מובא כאן http://breslev.eip.co.il/?key=60 - סיפורי מעשיות - מעשה יג - משבעה קבצנים
וַיְהִי הַיּוֹם וְהָיָה בְּרִיחָה בְּאֵיזֶה מְדִינָה
וּבָרְחוּ כֻּלָּם וּבְדֶרֶךְ בְּרִיחָתָם עָבְרוּ דֶּרֶךְ אֵיזֶה יַעַר וְאָבְדוּ שָׁם זָכָר וּנְקֵבָה. ראה כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=34 - ילד וילדה הלכו לאיבוד ביער - סיפורי מעשיות
והעניין צריך כמובן ביאור, מה פשר העניין הזה של הרוח סערה הנ"ל ... ?
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
ובטרם נבאר את העניין הזה של הרוח סערה, נאמר כי העניין הזה של הרוח סערה שהפכה מישוב למדבר וממדבר לישוב וכולי, הוא בחינה אחת עם העניין של היכלי התמורות.
והוא בחינה אחת עם העניין של החלפת הבן מלך והבן שפחה בסיפור שכאן http://breslev.eip.co.il/?key=58 - סיפורי מעשיות - מעשה יא - מבן מלך ובן השפחה שנתחלפו
בעניין היכלי התמורות, ראה כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=121 - היכלי התמורות. כיצד תדע שיצאת מהיכלי התמורות ?
וגם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=555 - חיי מוהר"ן - ס - שיחות השיך לספורי מעשיות
והוא גם בחינה אחת עם מ"ש רבי נחמן מברסלב כאן http://breslev.eip.co.il/?key=2519 - סיפורי מעשיות - מעשה שיחות שאחר סיפורי המעשיות
דַּע שֶׁיֵּשׁ שְׁנֵי מִינֵי פָּלָטִין
וּשְׁנֵי הַפָּלָטִין דּוֹמִין זֶה לָזֶה בְּאֶחָד דָּר בּוֹ מֶלֶךְ, וּבְהַשֵּׁנִי דָּר עֶבֶד וּבְוַדַּאי, בֶּאֱמֶת הוּא חִלּוּק גָּדוֹל בֵּין הַפָּלָטִין שֶׁל מֶלֶךְ לְפָלָטִין שֶׁל עֶבֶד רַק אַף עַל פִּי כֵן, אֶפְשָׁר לִטְעוֹת בֵּינֵיהֶם ראה כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=77&PID=173#173 - איך לזהות מפורסמים של שקר ?
ועקרונית ניתן לומר, כי רוח הסערה הנ"ל שעשתה את ההחלפה הנ"ל היא מבטאת את כל ההחלפות שיש בעולם שלנו.
כגון את זה שבעולם הזה המלכות היא ביד העכו"ם במקום ביד ישראל וכיו"ב.
כל ההחלפות האלו הן בחינת העניין של רוחס הסערה שהפכה ממקום ישוב למקום מדבר וכולי ... |
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
אז עניין הרוח סערה הוזכר רבות בדברי רבי נחמן מברסלב, כאן http://breslev.eip.co.il/?ftxt=%D7%A8%D7%95%D7%97+%D7%A1%D7%A2%D7%A8%D7%94&cid=0 - רוח סערה
ושורש העניין של החלפת המקום ישוב למקום מדבר וכולי, יש לבאר אותו ע"פ מ"ש רבי נחמן מברסלב כאן http://breslev.eip.co.il/?key=184 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ז - וַיְהִי מִקֵּץ - כִּי מְרַחֲמָם יְנַהֲגֵם
וְהָיָה עוֹסֵק בְּיִשּׁוּבוֹ שֶׁל עוֹלָם, שֶׁיִּהְיֶה הָעוֹלָם מְיֻשָּׁב מִבְּנֵי אָדָם וְצָרִיך כָּל אָדָם לִזָּהֵר, לְהִשְׁתַּדֵּל וְלַעֲסֹק בָּזֶהכִּי עִקָּר הָאָדָם הוּא הַדַּעַת וּמִי שֶׁאֵין לוֹ דַּעַת, אֵינוֹ מִן הַיִּשּׁוּב וְאֵינוֹ מְכֻנֶה בְּשֵׁם אָדָם כְּלָל רַק הוּא בְּחִינַת חַיָּה בִּדְמוּת אָדָם וּמשֶׁה רַבֵּנוּ הָיָה לוֹ רַחֲמָנוּת וְהָיָה עוֹסֵק בְּיִשּׁוּב הָעוֹלָם, שֶׁיִּהְיֶה הָעוֹלָם מְיֻשָּׁב וּמְמֻלָּא מִבְּנֵי אָדָם הַיְנוּ בְּנֵי דֵּעָה, כַּנִּזְכַּר לְעֵיל ... כִּי "לא תֹהוּ בְרָאָהּ לָשֶׁבֶת יְצָרָהּ" כִּי צָרִיך כָּל אֶחָד לַעֲסֹק בְּיִשּׁוּבוֹ שֶׁל עוֹלָם שֶׁיִּהְיֶה הָעוֹלָם מְמֻלָּא מִבְּנֵי אָדָם כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "וּמִלְאוּ אֶת הָאָרֶץ" כִּי זֶה עִקָּר יִשּׁוּב הָעוֹלָם כְּשֶׁהָעוֹלָם מְמֻלָּא מִבְּנֵי אָדָם, הַיְנוּ מִבְּנֵי דֵּעָה כִּי מִי שֶׁאֵין בּוֹ דַּעַת אֵינוֹ אָדָם כְּלָל כַּנַּ"ל [הַיְנוּ כְּמוֹ שֶׁהָאָדָם מְצֻוָּה לְהַעֲמִיד בָּנִים בָּעוֹלָם בִּשְׁבִיל קִיּוּם הָעוֹלָם כֵּן הוּא מְצֻוָּה לְהַכְנִיס דַּעַת וְיִרְאַת שָׁמַיִם בְּבָנָיו וּבְתַלְמִידִים כִּי זֶה עִקָּר הַמִּצְוָה שֶׁמְּצֻוֶּה לְהַעֲמִיד תּוֹלָדוֹת לְקִיּוּם הָעוֹלָם כִּי הָעִקָּר לְהַעֲמִיד תּוֹלָדוֹת מִמִּין בְּנֵי אָדָם דַּוְקָא וְלא מִין בְּהֵמוֹת וְחַיּוֹת בִּדְמוּת אָדָם עַל כֵּן כָּל זְמַן שֶׁאֵין מֵאִיר הַדַּעַת בִּבְנֵי אָדָם וְאֵינָם יוֹדְעִים וּמַרְגִּישִׁים אֱלקוּתוֹ יִתְבָּרַך וּמֶמְשַׁלְתּוֹ אֵינָם בִּכְלַל בְּנֵי אָדָם מֵאַחַר שֶׁאֵין בָּהֶם דַּעַת לָדַעַת אֶת ה' שֶׁזֶּה עִקָּר גֶּדֶר הָאָדָם וְעַל כֵּן נֶחֱשָׁב הָעוֹלָם כְּתֹהוּ וָבהוּ וְעַל זֶה נֶאֱמַר: לא תֹהוּ בְּרָאָהּ לָשֶׁבֶת יְצָרָהּ כִּי צְרִיכִין לְיַשֵּׁב אֶת הָעוֹלָם, שֶׁיִּהְיֶה מְיֻשָּׁב הָעוֹלָם מִבְּנֵי אָדָם דַיְקָא דְּהַיְנוּ מִבְּנֵי דֵּעָה שֶׁיּוֹדְעִין אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַך וכיו"ב מובא כאן http://breslev.eip.co.il/?key=495 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רכה - כְּשֶׁהָרֵאָה בִּשְׁלֵמוּת עַל יְדֵי זֶה הַבִּטָּחוֹן בִּשְׁלֵמוּת
אֲזַי יְכוֹלִין לַעֲשׂוֹת מֵהַצִּפְצוּף
דְּהַיְנוּ הַקּוֹל הַיּוֹצֵא מֵהַקָּנֶה שֶׁהוּא רַק קוֹל פָּשׁוּט וְצִפְצוּף שֶׁיִּהְיֶה נַעֲשֶׂה דִּבּוּר עַל יְדֵי חֲמִשָּׁה מוֹצָאוֹת הַפֶּה שֶׁמְּחַתְּכִים הַדִּבּוּר כִּי עִקַּר הַהֶבְדֵּל שֶׁיֵּשׁ בֵּין אָדָם לְחַי הוּא עַל יְדֵי חִתּוּך הַדִּבּוּר שֶׁהוּא גֶּדֶר הָאָדָם שֶׁהוּא מְדַבֵּר בִּבְחִינַת: "מִי שָׂם פֶּה לָאָדָם" וְעִקַּר הַהֶבְדֵּל הוּא חִתּוּך הַדִּבּוּר דְּהַיְנוּ שֶׁהָאָדָם עוֹשֶׂה מֵהַצִּפְצוּף, וְהַקּוֹל חִתּוּך הָאוֹתִיּוֹת וְהַדִּבּוּר כִּי גַּם בְּהֵמוֹת וְעוֹפוֹת יֵשׁ לָהֶם קוֹל וְצִפְצוּף רַק שֶׁאֵין לָהֶם חִתּוּך הָאוֹתִיּוֹת וְהַדִּבּוּר וְזֶהוּ גֶּדֶר הָאָדָם שֶׁיָּכוֹל לַחֲתֹך הַדִּבּוּר כַּנַּ"ל וְלָבוֹא לִבְחִינַת גֶּדֶר אָדָם, הוּא עַל יְדֵי צְדָקָה, בִּבְחִינַת "נַעֲשֶׂה אָדָם" וּכְתִיב: "שֵׁם הָאִישׁ אֲשֶׁר עָשִׂיתִי עִמּוֹ הַיּוֹם" וְכוּ' מָה הָתָם צְדָקָה אַף כָּאן צְדָקָה כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב בַּזוהַר הַיְנוּ שֶׁעַל יְדֵי צְדָקָה נַעֲשֶׂה בְּחִינַת אָדָם, שֶׁהוּא בְּחִינַת דִּבּוּר כַּנַּ"ל וְזֶהוּ: "בְּפִיך" 'זוֹ צְדָקָה' כִּי עַל יְדֵי צְדָקָה נַעֲשֶׂה הַפֶּה דְּהַיְנוּ הַדִּבּוּר שֶׁהוּא בְּחִינַת גֶּדֶר הָאָדָם בִּבְחִינַת: "מִי שָׂם פֶּה לָאָדָם" היינו שכל הדיבורים של העולם שהם אינם מקושרים לשורשם, הם רק בבחינת צפצופים בלבד, כי אין להם את שלמות הדיבור.
וכעין מה שמובא כאן http://breslev.eip.co.il/?key=60 - סיפורי מעשיות - מעשה יג - משבעה קבצנים
וְאַתֶּם סְבוּרִים שֶׁאֲנִי כְּבַד פֶּה ?
אֵין אֲנִי כְּבַד פֶּה כְּלָל רַק שֶׁהַדִּבּוּרִים שֶׁל הָעוֹלָם, שֶׁאֵינָם שְׁבָחִים לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ אֵין בָּהֶם שְׁלֵימוּת [וְעַל כֵּן הוּא נִרְאָה כִּכְבַד פֶּה כִּי הוּא כִּכְבַד פֶּה מֵאֵלּוּ הַדִּבּוּרִים שֶׁל הָעוֹלָם שֶׁאֵין בָּהֶם שְׁלֵימוּת] ***
בכל מקרה, העולה מכל האמור לעיל, הוא כי מקום ישוב היינו העניין של שלמות ישוב הדעת, היינו בחינת מ"ש רבי נחמן מברסלב כאן http://breslev.eip.co.il/?key=69 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כא - עַתִּיקָא טְמִיר וּסְתִים
וְזֶה שֶׁאָמְרוּ חֲכָמֵינוּ זַ"ל, שֶׁלֶּעָתִיד צַדִּיקִים יוֹשְׁבִים וְעַטְרוֹתֵיהֶם בְּרָאשֵׁיהֶם
'עַל רָאשֵׁיהֶם' הֻצְרַךְ לוֹמַר כִּי לֶעָתִיד יִתְבַּטֵּל הַבְּחִירָה וזה צַדִּיקִים יוֹשְׁבִים שֶׁהַיְשִׁיבָה הוּא מוֹרֶה עַל הֶעְדֵּר הַבְּחִירָה כְּמוֹ: "יוֹשֵׁב בַּשָּׁמַיִם" שֶׁהוּא מוֹרֶה עַל הֶעְדֵּר הַהִשְׁתַּנּוּת כִּי הַתְּנוּעָה מוֹרֶה עַל הִשְׁתַּנּוּת מֵרָצוֹן אֶל רָצוֹן וְהַיְשִׁיבָה מוֹרֶה עַל הֶעְדֵּר הִשְׁתַּנּוּת הַיְנוּ בִּיטּוּל הַבְּחִירָה וראה גם כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=193&PID=707#707 - תאוות. שבירת התאוות. איך למה וכמה ?
את סוד העניין של הישיבה מה משמעותו וכיצד הוא קשור לעניין האחדות של הבורא וכולי ...
ומקום ישוב היינו מקום המגורים של הצדיק שהוא בבחינת מקומו של עולם, היינו שהוא גר מעל ומחוץ למקום.
כמובא כאן http://breslev.eip.co.il/?key=60 - סיפורי מעשיות - מעשה יג - משבעה קבצנים
וְהָלְכוּ אֵיזֶה זְמַן עַד שֶׁהָיוּ רוֹאִים [מֵרָחוֹק] אֶת הָאִילָן
וְהִסְתַּכְּלוּ וְרָאוּ, וְהִנֵּה אֵין הָאִילָן עוֹמֵד בְּמָקוֹם כְּלָל כִּי אֵין לָאִילָן מָקוֹם כְּלָל וּמֵאַחַר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם, אֵיךְ אֶפְשָׁר לָבוֹא אֵלָיו ? וַאֲנִי [הַיְנוּ זֶה הַבַּעַל החֲטוֹטָרוֹת] הָיִיתִי גַּם כֵּן שָׁם עִמָּהֶם וְאָמַרְתִּי לָהֶם. אֲנִי יָכוֹל לְהָבִיא אֶתְכֶם אֶל הָאִילָן כִּי זֶה הָאִילָן אֵין לוֹ מָקוֹם כְּלָל כִּי הוּא לְמַעְלָה מֵהַמָּקוֹם לְגַמְרֵי וּבְחִינַת מֻעָט מַחֲזִיק אֶת הַמְרֻבֶּה הוּא עֲדַיִן בַּמָּקוֹם כִּי עַל כָּל פָּנִים יֵשׁ לוֹ מָקוֹם מֻעָט רַק שֶׁהוּא מֻעָט מַחֲזִיק אֶת הַמְרֻבֶּה אֲבָל עֲדַיִן יֵשׁ לוֹ מָקוֹם מֻעָט עַל כָּל פָּנִים וּבְחִינַת מֻעָט מַחֲזִיק אֶת הַמְרֻבֶּה שֶׁיֵּשׁ לִי, [הַיְנוּ לְבַעַל הַחֲטוֹטָרוֹת] הִיא בְּחִינַת סוֹף הַמָּקוֹם לְגַמְרֵי, שֶׁמִּשָּׁם וּלְמַעְלָה אֵין מָקוֹם כְּלָל עַל כֵּן אֲנִי יָכוֹל לִשָּׂא אֶת כֻּלְּכֶם אֶל הָאִילָן שֶׁהוּא לְמַעְלָה מֵהַמָּקוֹם לְגַמְרֵי [כִּי זֶה בַּעַל הַחֲטוֹטָרוֹת הוּא כְּמוֹ בְּחִינַת מְמֻצָּע בֵּין הַמָּקוֹם וּבֵין לְמַעְלָה מִן הַמָּקוֹם לְגַמְרֵי כִּי יֵשׁ לוֹ בְּחִינָה עֶלְיוֹנָה שֶׁל בְּחִינַת מֻעָט מַחֲזִיק אֶת הַמְרֻבֶּה, שֶׁהִיא בְּחִינַת סוֹף הַמָּקוֹם מַמָּשׁ שֶׁמִּשָּׁם וָהָלְאָה אֵין נִמְצָא תֵּבַת מָקוֹם כְּלָל כִּי מִשָּׁם וּלְמַעְלָה הִיא בְּחִינַת לְמַעְלָה מִן הַמָּקוֹם לְגַמְרֵי וְעַל כֵּן הוּא יָכוֹל לִשָּׂא אוֹתָם מִתּוֹךְ הַמָּקוֹם, לִבְחִינַת לְמַעְלָה מִן הַמָּקוֹם וְהָבֵן] וכיו"ב מובא כאן http://breslev.eip.co.il/?key=58 - סיפורי מעשיות - מעשה יא - מבן מלך ובן השפחה שנתחלפו
הֵשִׁיב לוֹ הֲלא גַּם זֶה יִפָּלֵא
[אֶלָּא מַאי] אֵיךְ תִּכָּנֵס וְתָבוֹא לְבֵיתִי ? ! וְהֶרְאָהוּ אֶת בֵּיתוֹ שֶׁעוֹמֵד בָּאֲוִיר וְאֵיךְ תִּכְנס בְּבֵיתִי ? ! ובאמת מי שיתבונן יראה, כי במעשה הנ"ל מבן מלך ובן השפחה שהתחלפו, שם הצדיק מוגדר כאיש היער.
כי באמת הצדיק הוא דווקא גר במקום ישוב. ושאר בני העולם הם דייקא גרים ביער.
אך הרוח הסערה הפכה את הכל.
והוא בחינה אחת עם מ"ש כאן http://breslev.eip.co.il/?key=59 - סיפורי מעשיות - מעשה יב - מבעל תפילה
שהבעל תפילה יושב מחוץ לישוב. כי באמת הוא בישוב האמיתי וכולי ...
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
ובאמת, מקום מגוריו של הצדיק האמת, הוא מקומו של עולם. כי הוא כולו כלול באין סוף ממש שהוא מעל המקום.
כמובא כאן http://breslev.eip.co.il/?key=178 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה א - תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר בַּכֶּסֶא לְיוֹם חַגֵּנוּ
וּמִי שֶׁאוֹחֵז בִּבְחִינַת כִּסֵּא הַכָּבוֹד, בִּבְחִינַת שָׁרְשֵׁי הַנְּשָׁמוֹת
הוּא גַּם כֵּן בְּחִינַת מְקוֹמוֹ שֶׁל עוֹלָם, בִּבְחִינַת: "וְכִסֵּא כָּבוֹד יַנְחִילֵם, כִּי לַה' מְצוּקֵי אָרֶץ וַיָּשֶׁת עֲלֵיהֶם תֵּבֵל" דְּהַיְנוּ עַל יְדֵי בְּחִינַת כִּסֵּא הַכָּבוֹד, שָׁרְשֵׁי הַנְּשָׁמוֹת עַל יְדֵי זֶה הוּא מְקוֹמוֹ שֶׁל עוֹלָם, בְּחִינַת: 'וַיָּשֶׁת עֲלֵיהֶם תֵּבֵל' וְעַל כֵּן הוּא יָכוֹל לַעֲשׂוֹת ראשׁ הַשָּׁנָה כַּנַּ"ל וכיו"ב מובא כאן http://breslev.eip.co.il/?key=233 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה נו - כְּשֶׁיֵּשׁ לְהָאָדָם לֵב, אֵין שַׁיָּך אֶצְלוֹ מָקוֹם כְּלָל
כְּשֶׁיֵּשׁ לְהָאָדָם לֵב, אֵין שַׁיָּך אֶצְלוֹ מָקוֹם כְּלָל
כִּי אַדְּרַבָּא, הוּא מְקוֹמוֹ שֶׁל עוֹלָם וְכוּ' כִּי הָאֱלקוּת הוּא בַּלֵּב, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "צוּר לְבָבִי" וְאֵצֶל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך נֶאֱמַר: "הִנֵּה מָקוֹם אִתִּי" שֶׁהוּא מְקוֹמוֹ שֶׁל עוֹלָם, וְאֵין הָעוֹלָם מְקוֹמוֹ נִמְצָא, מִי שֶׁיֵּשׁ לוֹ לֵב יִשְׂרְאֵלִי אֵין רָאוּי לוֹ לוֹמַר שֶׁמָּקוֹם זֶה אֵין טוֹב לְפָנָיו כִּי אֵין שַׁיָּך אֶצְלוֹ מָקוֹם כְּלָל כִּי אַדְּרַבָּא הוּא מְקוֹמוֹ שֶׁל עוֹלָם וְאֵין הָעוֹלָם מְקוֹמוֹ כַּנַּ"ל וראה גם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=260 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה פג - עַל יְדֵי תִּקּוּן הַבְּרִית שֶׁהוּא קֶשֶׁת, יָכוֹל לְהוֹצִיא הַחִצִּים
כי תכלית הידיעה שלא נדע, הוא בחינת מקומו של עולם.
כי השי"ת הוא סובב כל עלמין. והעולם הוא בתוך החלל הפנוי. ומי שזוכה להשיג את האין סוף, הרי שהוא זוכה להדבק בבחינת מקומו של עולם.
וכעין מה שמובא כאן http://breslev.eip.co.il/?key=69 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כא - עַתִּיקָא טְמִיר וּסְתִים
כִּי עִקַּר הָאָדָם הוּא הַשֵּׂכֶל
וְעַל כֵּן בְּמָקוֹם שֶׁחוֹשֵׁב הַשֵּׂכֶל שָׁם כָּל הָאָדָם וּכְשֶׁיּוֹדֵעַ וּמַשִּׂיג בִּידִיעַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ הוּא שָׁם מַמָּשׁ ****
וכל הנ"ל הוא בחינה אחת עם מ"ש כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=48 - אלה מסעי בני ישראל - פירוש סותר אחד את השני
כי כל הנסיעות הן בחינת פגם האמונה. אך אצל הצדיק האמת הוא בחינת הקבצן החיגר ללא רגליים, דהיינו שאין שייך אצלו שום הליכה כלל, כי הוא מחוץ למקום לגמרי, והוא דייקא מתקן את בחינת המקום וכולי ...
עיין שם
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
והסיבה שהצדיק נקרא איש היער, היא משום שהצדיק הוא גם נחשב למשוגע, כמובא במספר מקומות.
כי מחמת שהשכל שלו כ"כ גדול לכן הוא נחשב כאיש יער וכמשוגע ממש.
ויש בזה עוד בחינות.
כי במעשה שם מובא שהצדיק נתן להם כלי שכאשר הם השתמשו בו כל הצעקות של היער הפכו אצלהם לשירה עיין שם.
והנמשל הוא, כי האדם שאינו צדיק הוא דייקא גר ביער של חיות טורפות.
כי באמת העולם הזה כפי מה שהוא כרגע הוא גם עדן ממש והוא העולם הבא ממש וכולי.
אך בגלל הכלי הפגום של האדם, לכן העולם הזה מצטיר אצלו כמו יער עם חיות טורפות וכולי.
אך אצל הצדיק האמת כל הצעקות של החיות הטורפות, זה מצטייר כמו שירה נעימה ביותר וכולי ...
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
ומקום הישוב הפך לבחינת מדבר.
ומדבר הוא ארץ ציה ועייף בלי מים, והוא בחינת עלו זה בנגב, שיש בו נחשים ועקרבים וכולי, דהיינו פגם האמונה וכולי ...
****
ובשורה התחתונה ההפיכה של הרוח סערה את המקום מדבר למקום ישוב וכולי, היינו שכאשר אדם הראשון חטא, השתבשה עליו דעתו, ובגלל שהכלי שלו נפגם, לכן כל העולם הזה שהוא גן עדן ממש, הכל הצטייר אצלו כמו גהנום, מקום מדבר וכולי.
ומה שנקרא אצל בני האדם מקום ישוב, הוא בכלל מקום מדבר ויער עם מלא חיות טורפות וכולי ...
****
וזה העניין שהוזכר כאן http://breslev.eip.co.il/?key=48 - סיפורי מעשיות - מעשה א - מאבידת בת מלך
וְהָיָה הוֹלֵךְ אָנֶה וָאָנָה זְמַן רַב וּבַמִּדְבָּרִיּוֹת וּבַשָּׂדוֹת וּבַיְּעָרִים
וְהָיָה מְבַקְּשָׁהּ זְמַן רַב מְאד וְהָיָה הוֹלֵךְ בַּמִּדְבָּר, וְרָאָה שְׁבִיל אֶחָד מִן הַצַּד וְהָיָה מְיַשֵּׁב עַצְמוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֲנִי הוֹלֵךְ כָּל כָּךְ זְמַן רַב בַּמִּדְבָּר וְאֵינִי יָכוֹל לְמָצְאָהּ אֵלֵךְ בַּשְּׁבִיל הַזֶּה, אוּלַי אָבוֹא לִמְקוֹם יִשּׁוּב היינו כי כל העולם הזה הוא בחינת מדבר ושדות ויער וכולי.
והאמת נמצאת מחוץ למקום ומעל המקום, שהוא המקום ישוב באמת וכולי ...
ואח"כ מובא שם:
וְהָלַךְ כַּמָּה שָׁנִים לְבַקְּשָׁהּ
וְיִשֵּׁב עַצְמוֹ, שֶׁבְּוַדַּאי בַּיִּשּׁוּב לא נִמְצָא הַר שֶׁל זָהָב וּמִבְצָר שֶׁל מַרְגָּלִיּוֹת כִּי הוּא בָּקִי בְּמַפַּת הָעוֹלָם וְעַל כֵּן אֵלֵךְ אֶל הַמִּדְבָּרִיּוֹת וְהָלַךְ לְבַקְּשָׁהּ בַּמִּדְבָּרִיּוֹת כַּמָּה וְכַמָּה שָׁנִים כי המשנה למלך הבין שבת המלך לא נמצאת במקום ישוב, אלא היא נמצאת דייקא במה שנקרא אצל העולם מדבר ושממה. כי שם דייקא היא נמצאת וכולי ...
ולכן הוא הלך לחפש אותה במדבר דייקא, שהוא הרי המקום ישוב המקורי לפני שהרוח סערה בלבל את העולם ...
|
|
![]() |
הגב ![]() |
מעבר לפורום |