ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

האם אתה מפורסם של שקר?


 הגב עמוד  1 2 3 5 >
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום

נושא: האם אתה מפורסם של שקר?
יש משהו בסיסי שאתה מספסף. עניין השקרן וכולי, הוא מצד מהותך. כי נשמתך היא צמצום ושכלך הוא מצומצם, וממילא אתה איש שקר כמו כל שאר אנשי המדינה שכולה מלאה שקרים.
 
כך שזה שאתה שקרן, זה לא ממש צריך ראיה. וקרא אסמכתא בעלמא הוא. אך זה שאתה שקרן, זה מצד מהותך ומצד מהות העולם וכולי ...
יצחק חי
מתקדם

נשלח במקור על ידי eliad

נשלח במקור על ידי eliad

אילו ידעתיו הייתיו, מובא רק פעם אחת בליקוטי מוהרן
 
http://breslev.eip.co.il/?key=69 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כא - עַתִּיקָא טְמִיר וּסְתִים
 
על דרך החיוב!
 
ועל ידי הדעת יכללו באחדותו ואז יחיו חיים נצחיים כמוהו כי על ידי הידיעה נכללים בו כמאמר החכם: 'אלו ידעתיו, הייתיו' ועקר הידיעה יהיה לעתיד כמו שכתוב: "כי מלאה הארץ דעה" ומחמת הדעת לא יחסר כל טוב ויהיה כלו טוב כמאמר חז"ל: 'אטו האידנא לאו אחד הוא ? ותרצו: לעתיד כלו הטוב והמטיב' ואפילו העכו"ם ידעו ביתרון הדעת אבל לא כמונו וידעו ... שהוא נכלל בו יש לו שלמות ועקר הכלליות שיהיה נכלל באחד הוא על ידי הדעת אותו יתברך כמו שאמר החכם: 'אלו ידעתיו, הייתיו' כי עקר האדם הוא השכל ועל כן במקום שחושב השכל שם כל האדם וכשיודע ומשיג בידיעת השם יתברך הוא שם ממש וכל מה שיודע יותר הוא נכלל יותר בהשרש דהינו בו יתברך
 
 
איך תהיה הוא, כדי להשיג את שלמותו וכיו"ב? על ידי שתדע אותו - ואם תדע אותו תהיה הוא!
 
כי מצד האמת, אתה כבר הוא, רק שאינך מתבונן ולכן אינך יודע זאת.
 
אל תשכח שאתה מוזמן להתייחס גם לכך
 
כי הטיפשים חושבים שהוא על דרך השלילה, כי הם כופרים, כמו הרמב"ם שהיה ראש לכופרים, ובספרו מילת ההגיון כתב דברי שטנה נגד השכל של ה 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, והם הכופרים האלו, מפרשים שאילו ידעתיו הייתיו על דרך השלילה. אך ההפך הוא הנכון!

חביבי וכי אתה מכיר אותי שאין אני מגיב על דיבורך ?

תמתין קצת, אני עסוק בעבודה שלי, אמנם בוודאי אני אומר לך תירוץ על הכל, ואם איש אמת הנך תקבלו ממנו, ואם לאו תצעק:   "נוכל" "שקרן" וכו' וכו' וכו'
אליעד כהן
מנהל הפורום

אינך יודע מהו ברסלב אמיתי.
 
וברסלב אמיתי הוא, שכל התורה והמצוות וכולי, זה הכל אמונה של שקר.
 
כי אמונה הוא נגד השכל האנושי, כי הוא שכל על אנושי. אבל קודם צריך שכל אנושי.
 
ושכל אנושי, הוא אמונה של שקר. כל שכן חוסר שכל אנושי, כגון אמונה אנושית, שהיא מחלת נפש.
 
ועל ידי שמנקה את עצמו מאמונה אנושית, ומשלים את שכלו האנושי נגד האמונה האנושית, על ידי זה אח"כ זוכה לדעת אמיתית מעל השכל האנושי, שהיא נקראת אמונה של אמת.
יצחק חי
מתקדם

לפי תורת רביז"ל ותלמידו מוהרנ"ת ז"ל הדברים ככה.

העיקר הוא האמונה (ליקו"מ ח"ב סי' ה'), שמאמינים שהשי"ת ממלא כל עלמין וסובב כל עלמין (ליקו"מ ח"ב סי' ס"ד), אמונה הוא במה שאין השכל מבין כי אם תשאל את המאמין איזה טעם באמונה וודאי אינו יודע להשיב לך טעם, כי אמונה אינו שייך אלא בדבר שאינו יודע הטעם (ליקו"מ ח"א סי' ס"ב).

אמנם כשהאדם הוא מאמין בהצדיק בלי שום דעת אפשר לו ליפול מהאמונה כי מאמונה לבד אפשר ליפול לכן צריכין שיהיה לו גם דעת ואז אי אפשר לו ליפול (ליקו"מ ח"א סי' רנ"ה). כי עם אמונה לבד  גם אם תראה לו את השקר שלו הוא ימשיך להחזיק באמונה.

ולכאורה האיך אפשר זאת הלא אמונה הוא להיפוך הגמור מן דעת, אכן הדבר פשוט, שצריכין לבדוק את האמונה אם האמונה הוא אמת ואינו אמונה כוזביות שעליה דיבור רבינו ז"ל כל כך בגנותה (בליקו"מ ח"א סי' כ"ב, וסי' נ"ה וליקו"מ ח"ב סי' ה' וסי' ח') וכן מזכירו בשם דמיונות והטעעות בליקו"מ ח"א סי' רמ"ה באריכות עיי"ש. וכן בליקו"מ ח"א סי' נ"ד שיש דמיונות גם בחידושי תורה שבאים מהשדים עיי"ש.

והדרך לבדוק אותה אם הוא הולך בדרך האמת והאמונה או הוא הולך בדרך של דמיונות והעטעות ושקר, הוא לראות אם האמונה שלו בהצדיק מביאו אל האמ[ת שהוא התורה תורת אמת, והוא השי"ת ככתוב ה' אלהים אמת. ולכן ואז אם הוא מבין בשכלו שהאמונה שלו מביאו לחיי תורה ומצות, האמונה שלו מביאו לחזק עצמו בדרך ה', ולקיים המצות ה', זה צריכין "לדעת" ולהבין, ולא להאמין שהוא מקושר בה', ולא להאמין שהוא מקיים המצות, רק להבין ולדעת ולראות עין בעין שהוא יותר מקורב לה' ויותר מקורב לקיום המצות, ואם הוא רואה זאת שעל ידי האמונה שלו הוא יותר מקורב לה' ומקיים המצות, אזי הוא יודע בבירור שהאמונה שלו הוא אמונה זכה וישרה.

לא כן כל נוכל ושקרן רואה בחוש שהדרך שלו אינו מביאו לשמירת תורה ומצות, הדרך שלו אינו מביאו להתרחק מן הרע. ולכן יכול בהמשך הזמן לברר לעצמו בבירור שהוא שקר ואינו אמת.

***

לטובת הקוראים אני אומר, אי אפשר לזוז דברי רביז"ל מפשוטו, אמונה אינו מלה נרדפת, אמונה אינו ענין של שכל, אמונה זה  היפוך מהשכל, אם הוא מאמין אינו מבין ואם הוא מבין אינו מאמין,  אמונה זה אמונה כמשמעו, וכן מבואר בכמה מקומות בדברי רבינו, ילאה הקולמוס מלציינו.

הפורם הזה אם זהו פורים תורות של אלעד, הרי הוא צודק, אמנם אין לו רשות לקרוא זאת בשם "ברסלב" כיון שברסלב הוא רק מה שרבינו ז"ל אומר, לא אחרת

אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי eliad

אילו ידעתיו הייתיו, מובא רק פעם אחת בליקוטי מוהרן
 
http://breslev.eip.co.il/?key=69 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כא - עַתִּיקָא טְמִיר וּסְתִים
 
על דרך החיוב!
 
ועל ידי הדעת יכללו באחדותו ואז יחיו חיים נצחיים כמוהו כי על ידי הידיעה נכללים בו כמאמר החכם: 'אלו ידעתיו, הייתיו' ועקר הידיעה יהיה לעתיד כמו שכתוב: "כי מלאה הארץ דעה" ומחמת הדעת לא יחסר כל טוב ויהיה כלו טוב כמאמר חז"ל: 'אטו האידנא לאו אחד הוא ? ותרצו: לעתיד כלו הטוב והמטיב' ואפילו העכו"ם ידעו ביתרון הדעת אבל לא כמונו וידעו ... שהוא נכלל בו יש לו שלמות ועקר הכלליות שיהיה נכלל באחד הוא על ידי הדעת אותו יתברך כמו שאמר החכם: 'אלו ידעתיו, הייתיו' כי עקר האדם הוא השכל ועל כן במקום שחושב השכל שם כל האדם וכשיודע ומשיג בידיעת השם יתברך הוא שם ממש וכל מה שיודע יותר הוא נכלל יותר בהשרש דהינו בו יתברך
 
 
איך תהיה הוא, כדי להשיג את שלמותו וכיו"ב? על ידי שתדע אותו - ואם תדע אותו תהיה הוא!
 
כי מצד האמת, אתה כבר הוא, רק שאינך מתבונן ולכן אינך יודע זאת.
 
אל תשכח שאתה מוזמן להתייחס גם לכך
 
כי הטיפשים חושבים שהוא על דרך השלילה, כי הם כופרים, כמו הרמב"ם שהיה ראש לכופרים, ובספרו מילת ההגיון כתב דברי שטנה נגד השכל של ה 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, והם הכופרים האלו, מפרשים שאילו ידעתיו הייתיו על דרך השלילה. אך ההפך הוא הנכון!
http://breslev.eip.co.il/?key=69 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כא - עתיקא טמיר וסתים
אליעד כהן
מנהל הפורום

ז"א שנקודת הכוח שלך היא של אמונה. וממנה מסתעף כל השאר ועליה נשען הכל.

וממילא אתה לא שונה מכל נוכל ושקרן אחר, שגם אם תראה לו את השקר שלו, הוא ימשיך להחזיק באמונה.
 
כי כל השכל של רבי נחמן מברסלב, הוא אצלך רק כיסוי של השקר של האמונה שלך. בדיוק כמו כל שאר השקרים והשקרנים. כגון לדוגמא השקר של היהדות. שנראית כהרבה שכל כלפי חוץ, אך היא כולה מבוססת על אמונה שקרית, שמאמינים שזה שנגלה בהר סיני הוא אלוהים, למרות שהוא בכלל היה השטן. וכיו"ב שאר השקרים ...
 
**
 
ולטובת הקוראים אומר, שהאמונה של רבי נחמן מברסלב, היא מילה נרדפת לשכל הנקנה, שהוא השכל שיש מעל השכל האנושי, שרק מי שהשלים את שכלו זוכה אליו. אבל כל זמן שהאדם סובל ממחלת האמונה, הרי שאפילו שכל אנושי אין לו, כל שכן שאין לו שכל על אנושי שנקרא אמונה.
יצחק חי
מתקדם

אני מבין אותך, אתה חולה חולאת אנוש, אין לך אמונה ברבי נחמן, חסר במוחך חלק חשוב וטוב מה שכל מי  שרבי נחמן דיבור עמו הוה ליה החלק הזה, ומה שרבי נחמן מזהיר עליה בכל פעם, ומה שרבי נחמן דיבר מזה, החלק החשוב הזה נקרא "אמונה", "אמונה בהצדיק" ואמונה בהשי"ת, ולא רק שאין לך האמונה, עוד זאת ענין "אמונה" זה מפריע לך, ואתה מתרחק מזה כמו מי שמתרחק מנבילה סרוחה. ומפני שחסר לך זה,  ואתה מבין שבלי זה, אין לך חזקת קיום אפילו רגע בתורת רבינו ז"ל, כיון שכל עיקרו הוא אמונה, ולכן הגעת למסקנה שאין האדם צריך לאמונה, יכולים להיות אדם מה שדיבר ר' נחמן בלי אמונה,  ואיך ???

לזה הגעת למסקנה שניה,  דהיינו שכל אחד יכול להיות כמו רבי נחמן, וגם הגעת למסקנה שלישית שכל זמן שאין האדם כמו רבי נחמן אין יכול להשתמש במה שכתוב רבי נחמן, ואם אמת כל המסקנות הזה אז אתה צודק, ואז לא נצרך לך החלק שחסר לך, יכול הנך למצוא ר' נחמן [האמיתי  שלך], כפי שאתה רוצה, ולכן הנך מתמיה האיך אני יכול להשתמש במה שכ' רבי נחמן בליקו"מ ח"ב סי' א', הרי אין אני במדריגת רבי נחמן, ויש לי רק אמונה.

אכן האמת הוא להיפוך הגמור, אני בטוח שרבי נחמן מברסלב הוא מפורסם של אמת, כיון שיש לי החלק שחסר לך,  יש לי "אמונה", ואני מאמין שכל מה שרבי נחמן אומר זה האמת, וכיון  שהוא גילה לי מהו מפורסם של אמת והאיך להתרחק ממנו, הרי אני יודע זאת בבירור היטב, מפני שאני מאמין בו.

האם זה קשה כל כך להבין ?
אליעד כהן
מנהל הפורום

האם אתה באמת לא מבין אותי?
 
האם אתה יודע את שורש כל הנשמות? לא
 
האם מי שלא יודע את שורש כל הנשמות, יכול לזהות מפורסמים של שקר? לא
 
מסקנה: אתה עצמך במצבך כרגע, לא יכול לזהות מפורסמים של שקר. נכון או לא?
 
ומאחר שאינך יכול להבדיל, ממילא אינך יכול להיות בטוח שרבי נחמן מברסלב עצמו הוא מפורסם של אמת, כי שמא הוא בעצמו מפורסם של שקר, והרי אתה עצמך לא יכול להבדיל.
 
האם זה חישוב מורכב מידי?
יצחק חי
מתקדם

באמת אין אני יכול לדעת, כיון שרק המורה שלי יכול לדעת.

אבל המורה שלי יכול לומר לי ולהראות לי בהאבצע זהו המפורסם של שקר, וזהו המפורסם של אמת, וזה מה שהמורה שלי עושה, הוא נותן לי ספר, ואני רואה בו מיהו המפורסם שקר ומיהו האמת.

גם לבי בטוח שרק המורה שלי יודע שורש נשמה שלי, והוא יודע המקום שלי, ורק הוא מבין אותי, ורק הוא יודע ללמד זכות עלי, ועל כן אני שמח  מאד שיש לי מורה כזה.
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי יצחק חי

רבינו ז"ל הוא המלמד שלי, הוא המורה שלי. וכיון שאין אחד יודע להבדיל רק המלמד שלי המורה שלי, עלי ללמוד את ספרו, ולבדוק על ידי הסימנים שהוא נותן לי, על כל אחד ואחד אם זהו מפורסם  של שקר או מפורסם של אמת.

אני יודע להבדיל בין מפורסם של שקר לשל אמת, על ידי המלמד  והמורה שלי שנתן לי סימנים מובהקים האיך לדעת זאת.
 
אבל המורה שלך אמר, שרק מי שיודע את שורש כל הנשמות, רק הוא יכול לדעת. ומחמת שאינך יודע את שורש כל הנשמות, ממילא ע"פ דעת רבך, אינך יכול לדעת ...
 הגב עמוד  1 2 3 5 >


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 04_07_2025 השעה 11:42:24