![]() |
חיפוש בספרי ברסלב
|
![]() |
![]() |
|
הגב ![]() |
מחבר | |
אורח ![]() אורח ![]() |
![]() |
אשמח לדעת מה דעתו של רבי נחמן מברסלב לגבי הסיבה שבגללה המשיח לא בא.
במה זה תלוי בדיוק ? באיזו מצווה ? באיזה עניין בדיוק צריך להתחזק כדי שיבוא המשיח ?
תודה
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
תשובה:
דעתו של רבי נחמן מברסלב בעניין הזה היא חד משמעית. ביאת המשיח לא תלויה בשום פעולה מעשית, אלא אך ורק באמונה שלמה של האדם בהשי"ת בלבד.
http://breslev.eip.co.il/?key=40 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יא - אֲנִי ה' הוּא שְׁמִי
זֶה בְּחִינַת הַגַּדְלוּת
שֶׁהוּא בְּחִינַת שֶׁבַע בָּתֵּי עֲבוֹדָה זָרָה כַּנַּ"ל וְזֶהוּ: וְלָא מְטֵי לְאַרְעָא הַיְנוּ שֶׁעַל יְדֵי הֶעָווֹן הַזֶּה עֲדַיִן לא חָזַרְנוּ לְאַרְצֵנוּ כִּי עַל יְדֵי הֶעָווֹן הַזֶּה שֶׁהוּא הַגַּדְלוּת שֶׁהוּא כְּעוֹבֵד עֲבוֹדָה זָרָה בְּחִינַת שֶׁבַע בָּתֵּי עֲבוֹדָה זָרָה עַל יְדֵי זֶה גָּלִינוּ מֵאַרְצֵנוּ כַּנַּ"ל וְעַל יְדֵי זֶה עֲדַיִן לא חָזַרְנוּ לְאַרְצֵנוּ הַכּל עַל יְדֵי הֶעָווֹן הַזֶּה שֶׁל הַגַּדְלוּת שֶׁהוּא בְּחִינַת עֲבוֹדָה זָרָה כַּנַּ"ל וְלָא מִשּׁוּם דִּנְפִישֵׁי מַיָּא הַיְנוּ לא תּאמַר שֶׁבִּשְׁבִיל זֶה לָא מְטֵי לְאַרְעָא דְּהַיְנוּ שֶׁאֵין יְכוֹלִין לְהַגִּיעַ וְלָשׁוּב לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל מִשּׁוּם דִּנְפִישֵׁי מַיָּא מֵחֲמַת שֶׁהָעַכּוּ"ם הֵם רַבִּים בְּחִינַת "רַבִּים הַגּוֹיִם הָאֵלֶּה" שֶׁהֵם בְּחִינַת מַיִם רַבִּים אֶלָּא מִשּׁוּם דִּרְדִיפֵי מַיָּא שֶׁהֵם רוֹדְפִים אַחַר הַכָּבוֹד שֶׁהוּא בְּחִינַת מַיִם בְּחִינַת "אֵל הַכָּבוֹד הִרְעִים, ה' עַל מַיִם רַבִּים" עַל יְדֵי זֶה אֵין יְכוֹלִין לְהַגִּיעַ וְלַחֲזר לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל הַיְנוּ עַל יְדֵי רְדִיפַת הַכָּבוֹד וְהַגַּדְלוּת כִּי עִקַּר אֲרִיכַת הַגָּלוּת שֶׁאֵין יְכוֹלִין לָשׁוּב לְאַרְצֵנוּ הוּא רַק מֵחֲמַת עֲווֹן הַגַּדְלוּת וּרְדִיפַת הַכָּבוֹד כַּנַּ"ל כָּל זֶה הוֹדִיעָה לָהֶם הַבַּת קוֹל גּדֶל בִּזּוּי הַגַּדְלוּת כְּדֵי שֶׁיִּתְרַחֲקוּ מֵהַגַּדְלוּת עַד קָצֶה אַחֲרוֹן כַּנַּ"ל http://breslev.eip.co.il/?key=31 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ב - אֱמר אֶל הַכּהֲנִים
הַיְנוּ עַל יְדֵי רב הַתְּפִילּוֹת
יִכְמְרוּ רַחֲמָיו, וְיִתְהַפֵּךְ מִדַּת הַדִּין לְמִדַּת הָרַחֲמִים וְזֶה כַּד חַם הַיְנוּ כַּאֲשֶׁר יִכְמְרוּ רַחֲמָיו גַּבֵּיהּ אִתְהַפֵּךְ, הַיְנוּ שֶׁיִּתְהַפֵּךְ מִדַּת הַדִּין לְמִדַּת הָרַחֲמִים וְאִי לא הֲוֵי מִקָּרְבִינָן לִסְפִינְתָּא הַיְנוּ: "לְמַעֲנִי לְמַעֲנִי אֶעֱשֶׂה זאת" כִּדְאִיתָא בַּמִּדְרָשׁ "מִי הִקְדִּימַנִי וַאֲשַׁלֵּם לוֹ" 'מִי עָשָׂה לִי מְזוּזָה קדֶם שֶׁנָּתַתִּי לוֹ בַּיִת' וְכוּ' נִמְצָא, שֶׁכָּל מַעֲשִׂים טוֹבִים שֶׁלָּנוּ וְכָל הַתְּפִילּוֹת הַכּל מֵאִתּוֹ וְאֵין רָאוּי לַחֲשׁב לְקַבֵּל שָׂכָר עַל שׁוּם דָּבָר. וְאַף עַל פִּי שֶׁנִּרְאֶה, שֶׁעַל יְדֵי תְּפִילָּתֵנוּ וְתוֹרָתֵנוּ יִהְיֶה הַגְּאֻלָּה אַף עַל פִּי כֵן צְרִיכִין אֲנַחְנוּ לְחַסְדּוֹ, שֶׁבְּחַסְדּוֹ יִגְאַל אוֹתָנוּ אִי לא מִקָּרְבִינָן לִסְפִינְתָּא זֶה בְּחִינַת חֶסֶד כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ חֲכָמֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה 'הַסַּפָּנִין רֻבָּן חֲסִידִים' אִי לא חַסְדּוֹ, טַבְעִינָן, חַס וְשָׁלוֹם, בַּגָּלוּת ****
והעניין הוא שזה היה החטא של משה רבנו בגללו הוא לא זכה להגיע לארץ ישראל.
כי משה רצה להגיע לארץ ישראל בזכות המצוות שלו (למרות שכתוב ואתחנן, היה שם עניין אחר).
ובאמת לארץ ישראל מגיעים רק בזכות אמונה בלבד. כי ארץ ישראל והגאולה הם כולם חסד חינם שאינו תלוי בשום השתדלות בעולם, אלא רק התחזקות באמונה בלבד.
וראה כאן: http://breslev.eip.co.il/?key=2296 - שיחות הר"ן - אות קמ
וגם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=263 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה פו - עַל יְדֵי שֶׁהָעוֹלָם הֵם מִקְּטַנֵּי אֲמָנָה
כי ככל שיש לאדם פחות אמונה, כך הוא צריך יותר לעבודות קשות. וממילא מובן ההפך, כי על ידי אמונה אינו נצרך לשום דבר אחר.
וגם כל חטאו של אדם הראשון, הוא רק פגם האמונה, שהוא פגם עץ הדעת, שהוא השכל נגד האמונה וכולי.
ובעניין החטא של משה רבנו , ראה כאן:
|
|
![]() |
|
חידוש ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
אני יודעת כי יש בי ואני מחכה כבר 10 שנים ולא רוצים לקבל .. משיח בסודו . מה שיח והוא בחינת משה ואהרן כי קשה לזכות לבחינת " וראך ושמח בליבו " כי אנחנו בחינת שבת וצריכים לתמוך בנו כלכלית ולא מוכנים והינה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד. שזכו לקים משה ואהרן, שאהרן ביטל עצמו אל משה שהיה קטן ממנו ועוד גדל בבית " פרעה " ולא ליפול למדמה לחשוב שהיו אחים כמו אצלנו אלא שזכו לאהבת חברים, כ"ש בשיר השירים ..מי יתנך כאח לי יונק שדי אימי... והנה רמיזה שהלחות היו ואו על ואו, כי משה +אהרן =601 וחסר 12 להשלים תריג כי הוא החסר ,מושה +אהרון שנחסר ואו כי ואו רומז לזרוע שנותן צדקה וכן לזרוע שמקבל צדקה .ולכן שבירת הלחות היה בי"ז בתמז ר"ת י.ששכר ז.בולון כי חטאו בעגל תאות ממון. כי כל ה בית של בראשית מרמז על נעשה אדם בצלמנו כדמותנו בח" עשיר ועני נותן ומקבל ויהיו שוים כאחד. ואנו מתפללים למלכות דוד , כי דוד הוא ד + ד { ואו החיבור } ונעשה ם שהיא חיבור השני דלתין וכבר גילה הבעל"שט כי הוא סוד הויה י צדקה, ה היד שנותן , ו הזרוע שנותן. ה היד שמקבל. והוא 26 הויה. אבל באמת חסר עוד ו שנותן והיהו שהוא 32 כמנין לב, כי נחסרה הזרוע שמושטת לקבל היא המלאכה ה40 שניתנה ל מ יום הקומה של הקבצנים ראה תורה ר"ד ליק" מהרן . ולכן נאמר " רד כי שחת עמך " תורה ר"ד , ואין עברה מכבה תורה. ודע כי הפשטות של רבינו היא אחד במאי, דגל אדום קיבוץ, כמו שהקים את המדינה שלנו בתנועה הקיבוצית. מה שיש יש לכולם שוה בשוה .קיבוץ עשיר או קיבוץ עני אנחנו אחד בשותף . עד שבאו גויים בנחלתך טימאו את היכל קדשך...ונפלנו לאנשים כמו שיושבים היום בממשלה ורוצים שתמות בשביל 20 ש"ח לשעה והם יקחו 200000 ש"ח להרצאה של שעה. וזה בסדר עם כל הכאב כי פה זה עולם הבחירה ומכאן הניתוב לעולם הנצח, ובחרת בחיים .
|
|
![]() |
|
אורח ![]() אורח ![]() |
![]() |
3,000+ שנים לא בא. למה שיגיע מחר... נו באמת..
|
|
![]() |
|
מרדכי היהודי ![]() חדש ![]() |
![]() |
|
|
והוא מחולל מפשעינו מדוכא מעונותינו מוסר שלומנו עליו ובחבורתו נרפא לנו אכן חלינו הוא נשא ומכאובינו סבלם ואנחנו חשבנהו נגוע מוכה אלוקים ומעונה ויתן את רשעים קברו..על לא חמס עשה ולא מרמה בפיו וגו'
|
|
![]() |
|
מרדכי היהודי ![]() חדש ![]() |
![]() |
אני אגיד לכם למה משיח לא בא ומתעכב כל כך זמן הרבה בגלל יהודי אחד שהיה קרוב ונתרחק ! ועתיד להתקרב להשם יתברך ולצדיקיו האמיתיים ואו אז רק יבוא משיח היהודי הזה הוא אני !
|
|
והוא מחולל מפשעינו מדוכא מעונותינו מוסר שלומנו עליו ובחבורתו נרפא לנו אכן חלינו הוא נשא ומכאובינו סבלם ואנחנו חשבנהו נגוע מוכה אלוקים ומעונה ויתן את רשעים קברו..על לא חמס עשה ולא מרמה בפיו וגו'
|
|
![]() |
|
אור תנחלסון ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
אות ברית קדש.
בהצלחה. |
|
![]() |
|
אסתר קולט ![]() חדש ![]() |
![]() |
המשיח תלוי בקירבת הצדיקים. הסבא ישראל זצ"ל אמר שכל הגאולה תלויה ברבנו רבי נחמן. עיקר הגאולה זה ההפצת הצדיק. |
|
![]() |
הגב ![]() |
מעבר לפורום |