![]() |
חיפוש בספרי ברסלב
|
![]() |
![]() |
|
הגב ![]() |
מחבר | |
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
מדוע הצדיק הוא קבצן ?
הערה: במקור מיידיש בעלטר פירושו "בקשן". ויש שפירשו זאת על התפילה ...
אך מה הפשט של הדימוי של קבצן עני, אל הצדיק. מה דומה ביניהם ?
רמז: התשובה כתובה כאן http://breslev.eip.co.il/?key=30 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה א - אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ ובעוד מקומות
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
תשובה: הצדיק הוא בחינת "אין" לגמרי, ולכן הוא בחינת "קבצן" שאין לו מעצמו כלום.ושם מובא: כִּי הַיֵּצֶר טוֹב נִקְרָא "מִסְכֵּן וְחָכָם", בְּחִינַת מַלְכוּת והצדיק הוא בחינת "עני", כמו שהשכינה היא בחינת "עניה", כי אין לה מעצמה כלום, כי אם מה שמקבלת מהקב"ה ...
|
|
![]() |
הגב ![]() |
מעבר לפורום |