רבי נחמן מברסלב - אליעד כהן - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

דרוש מקור - לבקיאים בספרי רבינו.


 הגב עמוד  1 2 >
מחבר
עין האמת
מתקדם

נושא: דרוש מקור - לבקיאים בספרי רבינו.
שמועה שמעתי בשם רבי ומורי שליט״א בשם רבינו זצוק״ל שאמר:״שהרווקים הם מדומינים״.
אשמח לדעת איפה המקור.
ועוד שמעתי בשמו זצוק״ל שאמר:״צריך לכסוף למדרגה הגדולה ביותר ולא לפול מהמדרגה הקטנה ביותר״.
אשמח לדעת כנ״ל. תודה.
אליעד כהן
מנהל הפורום

היי

ראשית כל הארה: רבי נחמן מברסלב הוא לא זצוק"ל. רבי נחמן מברסלב הוא חי ממש. כי השכל של רבי נחמן מברסלב חי ממש. כי מי שמגשים את רבי נחמן מברסלב וחושב שהוא גוף, אצלו רבי נחמן מברסלב הוא זצוק"ל, אבל באמת רבי נחמן מברסלב הוא חי ממש וכולי.
 
לגבי הציטוטים בשם רבי נחמן מברסלב.
 
הציטוט השני אפשר להאמין שרבי נחמן מברסלב אמר דבר כזה. משום שכל ספרי רבי נחמן מברסלב מלאים מהרעיון של לכסוף לגדול ביותר ולא ליפול מהנמוך ביותר.
 
הציטוט הראשון, לא ידוע לי על כזה בספר רבי נחמן מברסלב.
 
אבל בכל דבר בעולם יש שכל. ואפשר למצוא שכל כלשהו ברעיון שאומר שרווקים הם מדומיינים.
 
אבל ויש כאן אבל רציני מאוד, מצד האמת, גם אדם נשוי יכול להחשב לרווק.
 
כי יש המון זיווגים. ונשוי אמיתי, הוא זה שנשמתו נכללה באין סוף. וכל זמן שהאדם לא עשה תשובה שלמה, ולא הגיע לשלמות וכולי, הרי שהוא רווק.
 
ויש יחוד קוב"ה ושכינתיה. ויש יחוד של הגוף והנשמה, שהם בחינת איש ואישה. ויש יחוד של הצדיק עם האדם, שגם הם בחינת איש ואישה. ויש יחוד של אכילה ושתיה עם תורה ותפילה, שגם זה בחינת נישואים.
 
ויש יחוד של יראה ואהבה ויחוד של טוב ורע ויחוד של כל ההפכים, ורק שלמות כל היחודים, רק היא בחינת נישואים באמת ושלמות הדעת.
 
והדעת משדך את השידוכים. אבל שלמות השידוכים, היא בדעת דווקא ולא בגוף.
 
ואל תשכח שעל משה רבנו נאמר, ואתה פה עמוד עימדי. והשי"ת הוא כביכול לבד והוא השלמות, כי הוא כולל בתוכו את הכל.
 
בהצלחה
 
 
עין האמת
מתקדם

אשריך אחי.
לגבי ה׳זצוק״ל׳ קיבלתי בחיוב כל מה שאמרת ו״ניכרין דברי אמת״.בכל זאת אשמח לפירוט יותר רחב(אם זה לא טירחה) כדי שהאמת תהיה ברורה לי כשמש.
לגבי שאר הדברים, מתוק מדבש...
תודה . 
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי עין האמת

אשריך אחי.
לגבי ה׳זצוק״ל׳ קיבלתי בחיוב כל מה שאמרת ו״ניכרין דברי אמת״.בכל זאת אשמח לפירוט יותר רחב(אם זה לא טירחה) כדי שהאמת תהיה ברורה לי כשמש.
לגבי שאר הדברים, מתוק מדבש...
תודה . 
 
אחי, כשאתה רוצה פירוט, תפרט לגבי מה אתה רוצה פירוט.
 
תפרט ואשתדל לפרט. תודה
עין האמת
מתקדם

לגבי ההארה.
אליעד כהן
מנהל הפורום

הארה מורחבת כדלקמן:

אמר רבי נחמן מברסלב (ח"א תורה ו) שהתשובה שיעשו בעולם הבא, היא על שהגשימו את השי"ת. וגם אחרי שיחזור בתשובה, אז יעשו תשובה נוספת, על שהגשימו את השי"ת וכולי.
 
וכיו"ב יש גם את ההגשמה של התורה. שרבי נחמן מברסלב הזהיר, "לא ימוש ספר התורה הזה מפיך". שלא תהפוך את דברי התורה לממשי. כי יש תורת ה ממש, שהיא כולה רוחנית. והממשות של התורה, היא מצטיירת אצל האדם כפי מדרגתו.
 
ורק מי שהוא אין סוף, רק הוא זוכה לתורת ה ממש.
 
וכיו"ב כל הדברים שבעולם, שהם רמזים על דברים עליונים. ואסור לאדם להגשים אותם, אלא על האדם להסתכל על השכל שיש בכל דבר. ורק מי שהוא צדיק אמת, רק הוא זוכה להשגת התורה הנסתרת שיש בכל דבר.
 
כי העולם הוא התורה של השי"ת. כי התורה היא בחינת הבריאה כמובא. ולהגשים את התורה, היינו לחשוב שיש גשמיות בעולם וכולי.
 
וכיו"ב יש גם הגשמה של רבי נחמן מברסלב. כי רבי נחמן מברסלב הוא שכל. שכל שקיים עוד מלפני בריאת העולם ויהיה קיים גם בעולם הבא. והשכל הזה התגלה בעולם, לפני כמה מאות שנים בגוף גשמי שנקרא "רבי נחמן מברסלב". אבל זאת רק ההתגלות הגשמית של משהו רוחני ...
 
ומי ששכלו מצומצם, הוא חושב שרבי נחמן מברסלב זה גוף בשר ודם. והוא מחפש תמונות של הגוף של רבי נחמן מברסלב.
 
ושורש העניין הוא, כאשר האדם חושב שהוא זה הגוף שלו, שזה היה חטא אדם הראשון. על ידי זה נגזרת עליו מיתה. והוא חושב בטעות שהצדיק רבי נחמן מברסלב הוא גוף.
 
אבל מי שזוכה לשכל הנקנה ויודע שהוא זאת הנשמה, והוא חי לנצח כמו השי"ת וכמו הצדיק, הוא יודע שהצדיק הוא לא גוף אלא נשמה נצחית. שעדיין לא נולדה ושעדיין אין לה הוויה בעולם כלל, ואף על פי כן היא הסבא דסבין, כמובא במעשה מהקבצנים.
 
ומי ששכלו מצומצם, ומי שהוא נמשך אחרי תאוות גופו, ומי שחושב שהוא זה גופו, הוא מגשים גם את הצדיק וגם את השי"ת וגם את התורה וכולי וכולי.
 
אבל האמת היא אחרת לגמרי ...
 
ונסכם ונביא את דברי רבי נחמן מברסלב:
 
http://breslev.eip.co.il/?key=462 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קצב - דִּבּוּר אֱמֶת שֶׁיּוֹצֵא מִפִּי הַצַּדִּיק הָאֱמֶת
 
כִּי אֵלּוּ הַדִּבּוּרִים וְהָאוֹתִיּוֹת הַנִּרְשָׁמִין וּמְצֻיָּרִין בְּהַסֵּפֶר
הֵם שֵׂכֶל הֶחָכָם וְנִשְׁמָתוֹ וּבְחִינוֹת פָּנָיו
נִמְצָא שֶׁשִּׂכְלוֹ וְנִשְׁמָתוֹ וּפָנָיו שֶׁהוּא דְּמוּתוֹ מַמָּשׁ
הוּא בְּאֵלּוּ הָאוֹתִיּוֹת וְהַתֵּבוֹת
עַל כֵּן נִמְצָא בְּכָל סֵפֶר וָסֵפֶר
דְּמוּת דְּיוֹקָנוֹ שֶׁל הֶחָכָם שֶׁחִדֵּשׁ אֵלּוּ הַדִּבּוּרִים
כִּי כְּפִי דְּמוּתוֹ דְּהַיְנוּ שִׂכְלוֹ וְנִשְׁמָתוֹ וּפָנָיו שֶׁל הֶחָכָם
כֵּן נִצְטַיְּרִין הָאוֹתִיּוֹת בַּסֵּפֶר
כִּי אִם הָיָה לְהֶחָכָם דְּמוּת אַחֵר
הַיְנוּ שֵׂכֶל וּפָנִים וּנְשָׁמָה אַחֶרֶת
הָיָה מְחַדֵּשׁ וּמְצַיֵּר אוֹתִיּוֹת אֲחֵרִים בְּהַסֵּפֶר
כְּפִי הַשֵׂכֶל שֶׁהָיָה לוֹ שֶׁהוּא דְּמוּתוֹ
נִמְצָא שֶׁיֵּשׁ בְּכָל סֵפֶר דְּמוּת דְּיוֹקָנוֹ שֶׁל הֶחָכָם.
 
 
ואפשר עוד להאריך בזה ...
 
וראה גם כאן:
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=238 - רבי נחמן הוא האלוהים ?
http://breslev.eip.co.il/?key=462 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קצב - דבור אמת שיוצא מפי הצדיק האמת
כי אלו הדבורים והאותיות הנרשמין ומצירין בהספר
הם שכל החכם ונשמתו ובחינות פניו
נמצא ששכלו ונשמתו ופניו שהוא דמותו ממש
הוא באלו האותיות והתבות
על כן נמצא בכל ספר וספר
דמות דיוקנו של החכם שחדש אלו הדבורים
כי כפי דמותו דהינו שכלו ונשמתו ופניו של החכם
כן נצטירין האותיות בספר
כי אם היה להחכם דמות אחר
הינו שכל ופנים ונשמה אחרת
היה מחדש ומציר אותיות אחרים בהספר
כפי השכל שהיה לו שהוא דמותו
נמצא שיש בכל ספר דמות דיוקנו של החכם.
אליעד כהן
מנהל הפורום

http://breslev.eip.co.il/?key=40 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יא - אֲנִי ה' הוּא שְׁמִי
 
כִּי כְּשֶׁהַתּוֹרָה בָּאָה לְתוֹךְ דִּבּוּרִים פְּגוּמִים
לְפֶה פָּגוּם
לא דַּי שֶׁאֵין דִּבּוּרֵי הַתּוֹרָה מְאִירִים לוֹ
כִּי אִם גַּם הַתּוֹרָה עַצְמָהּ נִתְגַּשֵּׁם וְנִתְחַשֵּׁךְ שָׁם מִפִּיו
כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "לא יָמוּשׁ סֵפֶר הַתּוֹרָה הַזֶּה מִפִּיךָ"
בְּחִינַת "וְיָמֵשׁ חשֶׁךְ"
הַיְנוּ שֶׁלּא יִתְגַּשְּׁמוּ וְיִתְחַשְּׁכוּ מִפִּיךָ
כִּי עַל יְדֵי שֶׁאֵין מַשְׁגִּיחִין שֶׁיִּהְיֶה כְּבוֹד הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בִּשְׁלֵמוּת
הַיְנוּ עַל יְדֵי גַּדְלוּת
עַל יְדֵי זֶה אֵין יְכוֹלִין לִפְתּחַ פֶּה
בִּבְחִינַת: "סָגְרוּ פִּימוֹ דִּבְּרוּ בְגֵאוּת"
 
http://breslev.eip.co.il/?key=384 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קי - לא יָמוּשׁ סֵפֶר הַתּוֹרָה הַזֶּה מִפִּיך
 
לא יָמוּשׁ סֵפֶר הַתּוֹרָה הַזֶּה מִפִּיך
כִּי הַתּוֹרָה הִיא רוּחָנִיּוּת
וַאֲשֶׁר זַך ויָשָׁר פָּעֳלוֹ וְשִׂכְלוֹ רוּחָנִי
יָכוֹל לִתְפּס כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ וְלא יִשְׁכַּח דָּבָר
כִּי דָּבָר רוּחָנִי אֵינוֹ תּוֹפֵס מָקוֹם
וִיכוֹלָה הַתּוֹרָה לְהִתְפַּשֵּׁט וְלִשְׁכּן בְּשִׂכְלוֹ
אַך מִי שֶׁהוּא מְגַשֵּׁם דִּבְרֵי הַתּוֹרָה וְעוֹשֶׂה מִמֶּנָּה מַמָּשׁוּת
אֲזַי יֵשׁ לָהּ שִׁעוּר וְקִצְבָּה כַּמָּה הוּא יָכוֹל לִתְפּס בְּשִׂכְלוֹ וְלא יוֹתֵר
וְאִם יִרְצֶה לְהַשִּׂיג יוֹתֵר, אֲזַי יִדָּחֶה מַה שֶּׁכְּבָר נִכְנַס בְּשִׂכְלוֹ
כְּדֶרֶך כָּל דָּבָר גַּשְׁמִי
אִם הוּא כְּבָר מָלֵא, אִם יְמַלְּאֶנּוּ יוֹתֵר, יִדְחֶה מַה שֶּׁהָיָה בּוֹ כְּבָר
וְזֶהוּ: "לא יָמוּשׁ סֵפֶר הַתּוֹרָה": "וְיָמֵשׁ חֹשֶׁך"
כְּלוֹמַר הִזָּהֵר שֶׁלּא תִּהְיֶה מַמָּשׁוּת וְגַשְׁמִיּוּת בְּדִבְרֵי הַתּוֹרָה
'מִפִּיך' כְּלוֹמַר מֵחֲמַת פִּיך שֶׁיּוֹצֵא מֵאִתְּך יִהְיֶה לָהּ מַמָּשׁוּת וְגַשְׁמִיּוּת תִּזָּהֵר מִזֶּה
וְזֶה שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה שֶׁהִתְעַנָּה רַב יוֹסֵף אַרְבָּעִים יוֹם שֶׁיִּתְקַיֵּם לִמּוּדוֹ
אַחֲווּ לֵהּ לא יָמוּשׁוּ מִפִּיך וְשׁוּב הִתְעַנָּה וְכוּ' אַחֲווּ לֵהּ וּמִפִּי זַרְעֲך וְכוּ'
כְּלוֹמַר שֶׁלּא יָמוּשׁוּ וִיגֻשְּׁמוּ מִפִּיך
וַאֲזַי יִתְקַיֵּם תַּלְמוּדוֹ
כִּי לא יִהְיֶה שִׁכְחָה
כִּי דָּבָר רוּחָנִי אֵינוֹ תּוֹפֵס מָקוֹם
וְדוּק
 
 
ואפילו אכילה ושתיה, אסור לעשות מהם ממשות.
 
כי מי שחושב שאכילה ושתיה זה גשמי, הוא עושה ממשות והוא נמשך אחרי תאוות הגוף.
 
אבל הצדיק שמבין את האלוקות שיש באכילה ושתיה, בחינת האותיות שיש בכל דבר, הוא נהנה מהאכילה והשתיה, וזוכה להארת הרצון של רעווא דרעווין, בשעת האוכל דייקא. והאכילה שלו, גבוה מהתורה והתפילה של אחד אחר ...
 
וכיו"ב בעוד מקומות רבים ...
http://breslev.eip.co.il/?key=40 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יא - אני ה' הוא שמי
כי כשהתורה באה לתוך דבורים פגומים
לפה פגום
לא די שאין דבורי התורה מאירים לו
כי אם גם התורה עצמה נתגשם ונתחשך שם מפיו
כמו שכתוב: "לא ימוש ספר התורה הזה מפיך"
בחינת "וימש חשך"
הינו שלא יתגשמו ויתחשכו מפיך
כי על ידי שאין משגיחין שיהיה כבוד השם יתברך בשלמות
הינו על ידי גדלות
על ידי זה אין יכולין לפתח פה
בבחינת: "סגרו פימו דברו בגאות"
http://breslev.eip.co.il/?key=384 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קי - לא ימוש ספר התורה הזה מפיך
לא ימוש ספר התורה הזה מפיך
כי התורה היא רוחניות
ואשר זך וישר פעלו ושכלו רוחני
יכול לתפס כל התורה כלה ולא ישכח דבר
כי דבר רוחני אינו תופס מקום
ויכולה התורה להתפשט ולשכן בשכלו
אך מי שהוא מגשם דברי התורה ועושה ממנה ממשות
אזי יש לה שעור וקצבה כמה הוא יכול לתפס בשכלו ולא יותר
ואם ירצה להשיג יותר, אזי ידחה מה שכבר נכנס בשכלו
כדרך כל דבר גשמי
אם הוא כבר מלא, אם ימלאנו יותר, ידחה מה שהיה בו כבר
וזהו: "לא ימוש ספר התורה": "וימש חשך"
כלומר הזהר שלא תהיה ממשות וגשמיות בדברי התורה
'מפיך' כלומר מחמת פיך שיוצא מאתך יהיה לה ממשות וגשמיות תזהר מזה
וזה שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה שהתענה רב יוסף ארבעים יום שיתקים למודו
אחוו לה לא ימושו מפיך ושוב התענה וכו' אחוו לה ומפי זרעך וכו'
כלומר שלא ימושו ויגשמו מפיך
ואזי יתקים תלמודו
כי לא יהיה שכחה
כי דבר רוחני אינו תופס מקום
ודוק
אורח
אורח

מתוק מדבש.תודה רבה.
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי אורח

מתוק מדבש.תודה רבה.
 
האמת היא זו שמתוקה מדבש, כי גן עדן זה כאן.
 
ומי שהכלי שלו לא נקי, אז כלב יורד ואוכל את תפילתו, והוא שותה את המים המרים.
 
והכל לפי האדם עצמו ...
יעקב חיים
מתקדם

נשלח במקור על ידי עין האמת

אשריך אחי.
לגבי ה׳זצוק״ל׳ קיבלתי בחיוב כל מה שאמרת ו״ניכרין דברי אמת״.בכל זאת אשמח לפירוט יותר רחב(אם זה לא טירחה) כדי שהאמת תהיה ברורה לי כשמש.
לגבי שאר הדברים, מתוק מדבש...
תודה . 

 
חזק וברוך דברים כמסמרות ודורבנות אשריך
 הגב עמוד  1 2 >


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 19_03_2024 השעה 05:06:12