רבי נחמן מברסלב - אליעד כהן - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 
      התחברות

על עיניין הבאת רבינו לארץ ישראל


 הגב
מחבר
יעקב חיים
מתקדם



הצטרפות: ב 17/11/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 102
אפשרויות    ציטוט  תגובה נושא: על עיניין הבאת רבינו לארץ ישראל
טוב אז ככה , אני שמעתי דרשה מסויימת על עיניין רבינו והעלאת רבינו לארץ  ישראל  וזו גם דעתי 
רבינו כידוע הוא  משה רבינו של הדור  , והרי משה רבינו שם רשום במדרש רבה את שיחתו של משה רבינו עם ה' יתברך ,בקשר לכניסה לארץ ישראל , משה רבינו התפלל המון המון תפילות ,והיה מוכן לתת לה' את 120 שנותיו , והיה מוכן להיות ציפור , וכל זה רק כדי להיכנס לארץ ישראל , ורבינו שהוא בחינת משה רבינו , אמר בחיי מוהר'ן המקום שלי הוא רק ארץ ישראל , זה פירוש אחד לדבריו  של רבינו בקשר לארץ ישראל , מה שנכון היום לעשות זה פשוט  לעלות את רבינו לארץ ישראל וככה יהיה אורו של רבינו ברור ונהיר לרוב העולם וגם כוחו של רבינו יתגלה ביתר שאת ועוז . 
יהיו חכמים שיאמרו אבל אם רבינו רוצה הוא יכול לבוא בכוחות עצמו לארץ ישראל , אז אין שילטון ביום המוות , 
רבינו צריך התרעותה דילתתא מאיתנו כדי לבוא לארץ ישראל , כי כל תלמיד של רבינו ניקרא בחינת יהושוע 
פשוט וקל , כי נימאס כל הזמן לשלם לרודפי בצע כסף והמון כסף , וגם מחריד ללכת מארץ ישראל לחוצה לארץ ארץ העמים ארץ טמאה , אני אישית נוסע כל ראש השנה לאומן , ואם לא תיהיה ברירה אני אמשיך לינסוע 
אבל מה שאני חושב ושמעתי מאנשי אמת ושונאי בצע ויראי חטא , שזה היה רצונו של משה רבינו 
אז מסתמא בוודאי זה רצונו של רבינו , ובכלל זה רצונם של כל הצדיקים שטמונים בחוצה לארץ .
שניזכה להביא את רבינו לארץ ישראל , ולבנתיים ניסע לאומן .....
אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה
לגבי משה רבנו אל מול רבי נחמן מברסלב, אל תשכח שמשה רבנו לא זכה להגיע לארץ, אבל רבי נחמן מברסלב ניצח את כל המלחמות והוא כן זכה להגיע לארץ ישראל.
 
וכל הנסיעות של רבי נחמן מברסלב היו תמיד לארץ ישראל. ורבי נחמן מברסלב החייה את עצמו בכך שהוא היה בארץ ישראל.
 
ועל ההבדל הזה שבין רבי נחמן מברסלב למשה רבנו, על כך רמז רבי נחמן מברסלב כאן:
 
http://breslev.eip.co.il/?key=68 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כ - תִּשְׁעָה תִּקּוּנִין יַקִּירִין
 
ששם הוא מבאר את החטא של משה רבנו מדוע הוא לא זכה להגיע לארץ. ובסוף התורה שם אמר רבי נחמן מברסלב
 
בְּאִלֵּין אִשְׁתְּכַח גִּבָּר תַּקִּיף
הַיְנוּ כְּשֶׁבָּא לִבְחִינַת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל
אֲזַי נִקְרָא גִּבָּר תַּקִּיף
כִּי קדֶם שֶׁבָּא לִבְחִינַת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל
אֲזַי "אַל יִתְהַלֵּל חֹגֵר כִּמְפַתֵּחַ"
אֲבָל אַחַר כָּךְ כְּשֶׁנּוֹצֵחַ
אָז נִקְרָא אִישׁ מִלְחָמָה
וראה את התוספת של זה בחיי מוהר"ן.
 
ובכך בעצם רמז רבי נחמן מברסלב על גדולתו, בכך שהוא זכה להשיג את בחינת ארץ ישראל, שלזה גם משה רבנו לא זכה.
 
וכיו"ב יש גם כאן:
http://breslev.eip.co.il/?key=182 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ה - תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר, הָעִקָּר הוּא הָאֱמוּנָה
 
שמי שעושה מה שמבואר שם, הוא זוכה גם למה שמשה רבנו לא זכה בחייו.
 
כי אחרי מותו של משה רבנו, הוא נכלל ברעווא דרעווין, דהיינו בארץ ישראל ובאין סוף וכולי. אך בחייו הוא לא זכה לכך, כי לא יראני האדם וחי.
 
ורבי נחמן מברסלב מגלה שם איך כל אדם יכול בחייו ממש בגוף הגשמי, לזכות גם למה שמשה רבנו לא זכה בחייו עיין שם.
 
כִּי אֲזַי זוֹכֶה לְהַשִּׂיג אֲפִילּוּ מַה שֶּׁהוּא לְמַעְלָה מֵהַמּחִין
מַה שֶּׁגַּם משֶׁה בְּחַיָּיו לא הִשִּׂיג
הַיְנוּ בְּחִינַת: "צַדִּיק וְרָע לוֹ, רָשָׁע וְטוֹב לוֹ"
שֶׁזֶּה בְּחִינַת עִוּוּת הַמִּשְׁפָּט, כִּי זֶה נִרְאֶה כְּעִוּוּת הַדִּין, חַס וְשָׁלוֹם
שֶׁגַּם משֶׁה בְּחַיָּיו לא הִשִּׂיג זאת
הַיְנוּ גַּם כְּשֶׁהַמּחַ בִּשְׁלֵמוּת וְאֵינוֹ נִסְתַּלֵּק, שֶׁזֶּה בְּחִינַת משֶׁה בְּחַיָּיו
כִּי הִסְתַּלְּקוּת הַמּחִין בְּחִינַת שֵׁנָה זֶה בְּחִינַת הִסְתַּלְּקוּת משֶׁה כַּנַּ"ל
וְקִיּוּם הַמּחִין, בְּעֵת שֶׁהַמּחִין קַיָּמִים וְאֵינָם נִסְתַּלְּקִין
זֶה בְּחִינַת משֶׁה בְּחַיָּיו
וְגַם אָז אֵין יְכוֹלִין לְהַשִּׂיג הַשָּׂגָה הַנַּ"ל
דְּהַיְנוּ לְהַשִּׂיג מִפְּנֵי מָה יֵשׁ צַדִּיק וְרַע לוֹ וְכוּ'
אֲבָל עַל יְדֵי שֶׁאַהֲבָתוֹ חֲזָקָה כָּל כָּך לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַך
שֶׁמַּשְׁלִיך וּמְגַלְגֵּל עַצְמוֹ בְּרֶפֶשׁ וְטִיט בִּשְׁבִיל עֲבוֹדָתוֹ יִתְבָּרַך
וְעוֹשֶׂה עַבְדוּת כְּעֶבֶד מַמָּשׁ בִּשְׁבִיל אַהֲבָתוֹ יִתְבָּרַך
אֲזַי זוֹכֶה לְהַשִּׂיג גַּם מַה שֶׁבְּחִינַת משֶׁה בְּחַיָּיו
דְּהַיְנוּ בְּעֵת קִיּוּם הַמּחִין אֵין יְכוֹלִין לְהַשִּׂיג
דְּהַיְנוּ 'צַדִּיק וְרַע לוֹ, רָשָׁע וְטוֹב לוֹ'
 
http://breslev.eip.co.il/?key=68 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כ - תשעה תקונין יקירין
באלין אשתכח גבר תקיף
הינו כשבא לבחינת ארץ ישראל
אזי נקרא גבר תקיף
כי קדם שבא לבחינת ארץ ישראל
אזי "אל יתהלל חגר כמפתח"
אבל אחר כך כשנוצח
אז נקרא איש מלחמה
http://breslev.eip.co.il/?key=182 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ה - תקעו בחדש שופר, העקר הוא האמונה
כי אזי זוכה להשיג אפילו מה שהוא למעלה מהמחין
מה שגם משה בחייו לא השיג
הינו בחינת: "צדיק ורע לו, רשע וטוב לו"
שזה בחינת עוות המשפט, כי זה נראה כעוות הדין, חס ושלום
שגם משה בחייו לא השיג זאת
הינו גם כשהמח בשלמות ואינו נסתלק, שזה בחינת משה בחייו
כי הסתלקות המחין בחינת שנה זה בחינת הסתלקות משה כנ"ל
וקיום המחין, בעת שהמחין קימים ואינם נסתלקין
זה בחינת משה בחייו
וגם אז אין יכולין להשיג השגה הנ"ל
דהינו להשיג מפני מה יש צדיק ורע לו וכו'
אבל על ידי שאהבתו חזקה כל כך להשם יתברך
שמשליך ומגלגל עצמו ברפש וטיט בשביל עבודתו יתברך
ועושה עבדות כעבד ממש בשביל אהבתו יתברך
אזי זוכה להשיג גם מה שבחינת משה בחייו
דהינו בעת קיום המחין אין יכולין להשיג
דהינו 'צדיק ורע לו, רשע וטוב לו'
יעקב חיים
מתקדם



הצטרפות: ב 17/11/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 102
אפשרויות    ציטוט  תגובה

חיי מוהר"ן - קסב - נסיעתו לנאווריטש, לזאסלאב, לדובנא ולבראד

עכשיו רבינו לא מתירא לבוא לארץ ישראל כי יש הרבה מאוד בעולם שיודעים מרבינו , וכל עיניינו של רבינו זה היה רצונו שיבואו על קיברו כדי לומר עשרה מיזמורי תהילים , ועכשיו לא בעיה לרבינו לבוא לארץ ישראל כי יש לו אותנו התלמידים בחינת יהושע שיכולים לעלות אותו לארץ ישראל , כדי שכל ישראל יתתקנו , והאור האמיתי של רבינו יופץ ביתר שאת ועוז ,  מה שנישאר לנו זה להתפלל לה' שיאיר את עיננו בתחבולה איך להביא את רבינו שרצונו היה שיהיה עובדה עם קיברו , אז עכשיו אין מה לרבינו מה לחשוש שלא יהיה לנו עסק איתו , בוודאי וודאי יהיה הרבה עסק שרבינו יעלה לארץ ישראל בגופו הגשמי ממש , ואנחנו ניהיה שליחים כדי להביא את גופו הקדוש לארץ ישראל אמן ואמן ...

==================================

אות קסב
אָמַר שֶׁתֵּכֶף שֶׁבָּא עָלָיו הַהוּסְט
תֵּכֶף שֶׁעָשָׂה הַהוּסְט הָרִאשׁוֹן יָדַע מִיָּד שֶׁיִּסְתַּלֵּק
וְתֵכֶף הִתְחִיל לְדַבֵּר מֵעִנְיַן הִסְתַּלְּקוּתוֹ
אַף עַל פִּי שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בְּחַסְדּוֹ הַגָּדוֹל הִפְלִיא עִמָּנוּ נִסָּיו הַגְּדוֹלִים מְאד שֶׁחַי אַחַר כָּךְ שָׁלשׁ שָׁנִים וְיוֹתֵר קְצָת.
אַף עַל פִּי כֵן תֵּכֶף בְּקַיִץ תקס"ז שֶׁאָז בָּא עָלָיו הַהוּסְט בִּהְיוֹתוֹ בַּדֶּרֶךְ בְּעֵת חֲזִירָתוֹ מִנְּסִיעָתוֹ הַגְּדוֹלָה שֶׁנָּסַע לְנָאוְורִיטְשׁ וְזַאסְלַאב וְכוּ' כַּנַּ"ל
וְתֵכֶף בְּבוֹאוֹ לְבֵיתוֹ מִנְּסִיעָתוֹ הַנַּ"ל הִתְחִיל לְדַבֵּר מֵעִנְיַן הִסְתַּלְּקוּתוֹ
וְאָמַר אָז שֶׁיֵּשׁ עָלָיו פְּחָדִים גְּדוֹלִים
וְאָמַר שֶׁהָיָה צָרִיךְ שֶׁיִּהְיוּ אֶצְלוֹ שִׁשִּׁים גִּבּוֹרִים כְּמוֹ שֶׁהָיָה לְהַבַּעַל שֵׁם טוֹב זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה
וְדִבֵּר הַרְבֵּה בְּעִנְיָן זֶה
[אַךְ אֲנִי בְּעַצְמִי לא זָכִיתִי לִשְׁמעַ עִנְיָנִים אֵלּוּ מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ כִּי לא הָיִיתִי אֶצְלוֹ וְהַרְבֵּה נִשְׁכַּח מִזֶּה].
וּפַעַם אַחַת בָּכָה בְּשַׁבָּת וְרַבִּי נַפְתָּלִי הָיָה אָז אֶצְלוֹ
וּבְאוֹתוֹ הַזְּמַן סִפֵּר הַמַּעֲשֶׂה שֶׁל הַמֶּלֶךְ שֶׁהָיוּ עָלָיו מִלְחָמוֹת גְּדוֹלוֹת מֵעִנְיַן הַזְּבוּב וְהָעַכָּבִישׁ
וְנָסַע אָז עַל הָאוֹקְרַיינֶע כְּדַרְכּוֹ שֶׁהָיָה נוֹסֵעַ תָּמִיד לִטְשֶׁערִין עַל שַׁבַּת נַחֲמוּ
וּבַדֶּרֶךְ בִּקְהִלַּת לַאדִיזִין דִּבֵּר עִם אַנְשֵׁי שְׁלוֹמֵנוּ שֶׁיֵּשׁ שָׁם
שֶׁהוּא מֻכְרָח לְהִסְתַּלֵּק
וְדִבֵּר עִמָּהֶם גַּם כֵּן מֵעִנְיַן הַשִּׁשִּׁים גִּבּוֹרִים שֶׁהוּא צָרִיךְ
וּלְהַבַּעַל שֵׁם טוֹב זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה הָיוּ לוֹ שִׁשִּׁים גִּבּוֹרִים.
וּבְוַדַּאי יִגְדְּלוּ וְיִהְיוּ מֵאַנָשַׁי שִׁשִּׁים גִּבּוֹרִים
אֲבָל עֲדַיִן הֵם בְּנֵי הַנְּעוּרִים וְרַכִּים בַּשָּׁנִים
וְהַמִּלְחָמָה כְּבֵדָה וַחֲזָקָה עֲלֵיהֶם מְאד, וְאֵין לִי עַל מִי לְהִשָּׁעֵן וְכוּ'.
וְעוֹד דִּבֵּר מִזֶּה הַרְבֵּה כַּמָּה פְּעָמִים וּמִקְצָתָם שָׁמַעְתִּי
שֶׁאֲפִילּוּ אִם הָיוּ לוֹ שִׁשִּׁים גִּבּוֹרִים לא יוֹעִיל לוֹ לְהִתְרַפְּאוֹת מֵחוֹלַאַת שֶׁלּוֹ.
וְאָמַר שֶׁהָיָה רוֹצֶה לִנְסֹעַ לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל הַיְנוּ לִנְסֹעַ עוֹד הַפַּעַם לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל וּלְהִסְתַּלֵּק שָׁם
אַךְ הוּא מִתְיָרֵא שֶׁמָּא לא יוּכַל לְהַגִּיעַ לְשָׁם.
גַּם, אִם יִסְתַּלֵּק שָׁם לא יָבוֹאוּ אֲנָשִׁים עַל קִבְרוֹ וְלא יִהְיֶה לָהֶם עֵסֶק וְעֻבְדָּא עִם קִבְרוֹ
אֲבָל כְּשֶׁיִּשְׁכַּב בִּמְדִינָתֵנוּ
בְּוַדַּאי נָבוֹא עַל קִבְרוֹ לִלְמד וּלְהִתְפַּלֵּל שָׁם וְיִהְיֶה לוֹ שַׁעֲשׁוּעִים וְתַעֲנוּג גָּדוֹל מִזֶּה.
וּמֵאוֹתוֹ הַזְּמַן וָהָלְאָה דִּבֵּר הַרְבֵּה מֵעִנְיַן הִסְתַּלְּקוּתוֹ
וְדִבֵּר הַרְבֵּה מֵעִנְיַן קִבְרוֹ.
וְגִלָּה דַּעְתּוֹ כַּמָּה פְּעָמִים בְּכַמָּה מִינֵי לְשׁוֹנוֹת שֶׁיָּבוֹאוּ עַל קִבְרוֹ תָּמִיד לוֹמַר תְּהִלִּים עַל קִבְרוֹ וְלִלְמד שָׁם וּלְהַרְבּוֹת שָׁם בִּתְפִילָּה וְתַחֲנוּנִים, וְדִבֵּר עִם כַּמָּה אֲנָשִׁים מֵעִנְיָן זֶה.
גַּם כְּשֶׁבָּא מִלֶּמְבֶּרְגְּ אָמַר
שֶׁשָּׁם הָיָה טוֹב לְפָנָיו לְהִסְתַּלֵּק וְלִשְׁכַּב שָׁם
מֵחֲמַת שֶׁשּׁוֹכְבִים שָׁם כַּמָּה וְכַמָּה צַדִּיקִים גְּדוֹלִים.
אַךְ מֵחֲמַת זֶה לא הָיָה נִיחָא לֵהּ לְהִסְתַּלֵּק שָׁם
מֵחֲמַת שֶׁשָּׁם לא יָבוֹא שׁוּם אֶחָד מֵאֲנָשָׁיו עַל קִבְרוֹ.
וְאָמַר שֶׁכְּשֶׁאֶחָד יָבוֹא עַל קִבְרוֹ וְיאמַר קַפִּיטְל תְּהִלִּים בְּהִתְעוֹרְרוּת הַלֵּב יִהְיֶה לוֹ תַּעֲנוּג גָּדוֹל מִזֶּה
וְעָשָׂה תְּנוּעוֹת בְּגוּפוֹ וּבְעַצְמוֹתָיו אָז
וְרָמַז שֶׁיִּהְיֶה לוֹ חִלּוּץ עֲצָמוֹת אָז בְּקִבְרוֹ כְּשֶׁיּאמְרוּ תְּהִלִּים עַל קִבְרוֹ. וְעוֹד דִּבֵּר בְּזֶה הָעִנְיָן כַּמָּה פְּעָמִים.
וְאַחַר כָּךְ גִּלָּה הָעֲשָׂרָה קַפִּיטְל תְּהִלִּים
וְאָמַר שֶׁמִּי שֶׁיָּבוֹא עַל קִבְרוֹ וְיִתֵּן פְּרוּטָה לִצְדָקָה
וְיאמַר אֵלּוּ הָעֲשָׂרָה קַפִּיטְל תְּהִלִּים
יַנִּיחַ עַצְמוֹ לָארֶךְ וְלָרחַב לַעְזר לָזֶה הָאִישׁ אַפִילוּ אִם עָבַר מַה שֶּׁעָבַר וְכוּ'
וְיִחֵד שְׁנֵי עֵדִים עַל זֶה כַּמְבאָר בְּמָקוֹם אַחֵר

 
 
 
עכשיו רבינו לא מתירא לבוא לארץ ישראל כי יש הרבה מאוד בעולם שיודעים מרבינו , וכל עיניינו של רבינו זה היה רצונו שיבואו על קיברו כדי לומר עשרה מיזמורי תהילים , ועכשיו לא בעיה לרבינו לבוא לארץ ישראל כי יש לו אותנו התלמידים בחינת יהושע שיכולים לעלות אותו לארץ ישראל , כדי שכל ישראל יתתקנו , והאור האמיתי של רבינו יופץ ביתר שאת ועוז ,  מה שנישאר לנו זה להתפלל לה' שיאיר את עיננו בתחבולה איך להביא את רבינו שרצונו היה שיהיה עובדה עם קיברו , אז עכשיו אין מה לרבינו מה לחשוש שלא יהיה לנו עסק איתו , בוודאי וודאי יהיה הרבה עסק שרבינו יעלה לארץ ישראל בגופו הגשמי ממש , ואנחנו ניהיה שליחים כדי להביא את גופו הקדוש לארץ ישראל אמן ואמן ...

אות קסב
אמר שתכף שבא עליו ההוסט
תכף שעשה ההוסט הראשון ידע מיד שיסתלק
ותכף התחיל לדבר מענין הסתלקותו
אף על פי שהשם יתברך בחסדו הגדול הפליא עמנו נסיו הגדולים מאד שחי אחר כך שלש שנים ויותר קצת.
אף על פי כן תכף בקיץ תקס"ז שאז בא עליו ההוסט בהיותו בדרך בעת חזירתו מנסיעתו הגדולה שנסע לנאווריטש וזאסלאב וכו' כנ"ל
ותכף בבואו לביתו מנסיעתו הנ"ל התחיל לדבר מענין הסתלקותו
ואמר אז שיש עליו פחדים גדולים
ואמר שהיה צריך שיהיו אצלו ששים גבורים כמו שהיה להבעל שם טוב זכרונו לברכה
ודבר הרבה בענין זה
[אך אני בעצמי לא זכיתי לשמע ענינים אלו מפיו הקדוש כי לא הייתי אצלו והרבה נשכח מזה].
ופעם אחת בכה בשבת ורבי נפתלי היה אז אצלו
ובאותו הזמן ספר המעשה של המלך שהיו עליו מלחמות גדולות מענין הזבוב והעכביש
ונסע אז על האוקריינע כדרכו שהיה נוסע תמיד לטשערין על שבת נחמו
ובדרך בקהלת לאדיזין דבר עם אנשי שלומנו שיש שם
שהוא מכרח להסתלק
ודבר עמהם גם כן מענין הששים גבורים שהוא צריך
ולהבעל שם טוב זכרונו לברכה היו לו ששים גבורים.
ובודאי יגדלו ויהיו מאנשי ששים גבורים
אבל עדין הם בני הנעורים ורכים בשנים
והמלחמה כבדה וחזקה עליהם מאד, ואין לי על מי להשען וכו'.
ועוד דבר מזה הרבה כמה פעמים ומקצתם שמעתי
שאפילו אם היו לו ששים גבורים לא יועיל לו להתרפאות מחולאת שלו.
ואמר שהיה רוצה לנסע לארץ ישראל הינו לנסע עוד הפעם לארץ ישראל ולהסתלק שם
אך הוא מתירא שמא לא יוכל להגיע לשם.
גם, אם יסתלק שם לא יבואו אנשים על קברו ולא יהיה להם עסק ועבדא עם קברו
אבל כשישכב במדינתנו
בודאי נבוא על קברו ללמד ולהתפלל שם ויהיה לו שעשועים ותענוג גדול מזה.
ומאותו הזמן והלאה דבר הרבה מענין הסתלקותו
ודבר הרבה מענין קברו.
וגלה דעתו כמה פעמים בכמה מיני לשונות שיבואו על קברו תמיד לומר תהלים על קברו וללמד שם ולהרבות שם בתפילה ותחנונים, ודבר עם כמה אנשים מענין זה.
גם כשבא מלמברג אמר
ששם היה טוב לפניו להסתלק ולשכב שם
מחמת ששוכבים שם כמה וכמה צדיקים גדולים.
אך מחמת זה לא היה ניחא לה להסתלק שם
מחמת ששם לא יבוא שום אחד מאנשיו על קברו.
ואמר שכשאחד יבוא על קברו ויאמר קפיטל תהלים בהתעוררות הלב יהיה לו תענוג גדול מזה
ועשה תנועות בגופו ובעצמותיו אז
ורמז שיהיה לו חלוץ עצמות אז בקברו כשיאמרו תהלים על קברו. ועוד דבר בזה הענין כמה פעמים.
ואחר כך גלה העשרה קפיטל תהלים
ואמר שמי שיבוא על קברו ויתן פרוטה לצדקה
ויאמר אלו העשרה קפיטל תהלים
יניח עצמו לארך ולרחב לעזר לזה האיש אפילו אם עבר מה שעבר וכו'
ויחד שני עדים על זה כמבאר במקום אחר

אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה

מנקודת המבט של התלמידים שרוצים להיות קרובים לרבי, אני מסכים איתך.

אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה
דרך אגב, האם אתה חושב שרבי נחמן מברסלב לא ידע שיבוא יום שבו המציאות תהיה כפי מה שהיא היום, שבו עם ישראל יהיה בארץ ישראל ?
 
יעקב חיים
מתקדם



הצטרפות: ב 17/11/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 102
אפשרויות    ציטוט  תגובה
נשלח במקור על ידי eliad

דרך אגב, האם אתה חושב שרבי נחמן מברסלב לא ידע שיבוא יום שבו המציאות תהיה כפי מה שהיא היום, שבו עם ישראל יהיה בארץ ישראל ?
 
 אני יוסיף מה שרשום בחיי מוהר'ן על מה שרבינו ידע את כל המהלך של הגאולה וכל מה שיקרה בסוף הדורות (ואם ירצה ה' אני אאריך במקום אחר על עניין זה ) ורשם את מגילת סתרים ,וגם הוא ידע שיהיו בעלי תאוות שימצצו לנו את הדם ,בקשר לנסיעה אליו , אז במאמר שהבאתי הוא רמז שאם יהיה עסק עם קיברו אז בוודאי להביא אותו לארץ , לצדיקים שקבורים בחוצה לארץ יש צער גדול , ואנחנו החיים אמורים לעזור במה שיש לאל ידינו לעזור 
כמו שאומרים בשנה הבאה רבינו בארץ ישראל אמן ואמן !!!!!
חידוש
מתקדם



הצטרפות: ב 06/01/10
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 314
אפשרויות    ציטוט  תגובה
באמת צריך להביא את הארץ לרבינו ולא את רבינו לארץ....ולכן לא נכנס משה לארץ..כ"ש הקטן לא יכול לבוא אצל הגדול מפאת אורו של הגדול...ולכן הגדול בא אצל הקטן...
והיא דרמיזה "אלה תולדות השמים והארץ בהבראם-ביום עשות יהוה ארץ ושמים "
אורח
אורח

אפשרויות    ציטוט  תגובה
יפה
יצחק חי
מתקדם



הצטרפות: ב 20/10/10
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 119
אפשרויות    ציטוט  תגובה
לדעתי אסור להוציא רביז"ל ממקום קדושת באומאן, כי עוברים בזה על  רצונו.

רביז"ל בחר לו עיר אומאן, ולפני שבחר לו אותו המקום היה דורש וחוקר ומחפש בדעתו לבחור לו איזה מקום שישכב שם עד שבחר לו "אומאן". כמ"ש בימי מוהרנ"ת ח"א אות מ"א. וכה הם דברי מוהרנ"ת ז"ל שם באות מ"ו "כי מקום קבורתו כבר הבחרה שם באומאן" עיי"ש. וכן כתוב שם באות ס"ו, העיר אשר בחר בה בחיים חיותו להקב שם כאשר נשמע מפיו הקדוש פעמים אין מספר וכו', וסיים מוהרנ"ת ז"ל: ויבוא בשלום וינח על משכבותיו בשלום, כי שם המקום המוכן לו מששת ימי בראשית לעסוק שם בתיקון העולם "לדורות" לכל מי שיבוא אליו לשם וכו' עכלה"ק.

מכל זה וכן משאר מקומות בחיי מוהר"ן מבואר שזה היה רצונו הקדוש, להיות  מונח באומאן.

ושורש הדברים כתוב גם מוהרנ"ת בליקוטי הלכות שעל ידי הגופו של הצדיק מונח בחוץ לארץ הרי זה כמו שהסטרא אחרא בלע את הקדושה ועל ידי זה מוכרח הסטרא אחרא ליתן הקאות ולהקיא כל הקדושות שמונחות בבטן הקליפה כמו שמבואר באריכות בליקו"מ ח"ב סי' ח' עה"פ מבטנו ירושינו אל. והמעיין שם בליקוטי הלכות יראה שהכוונה על ציון רבינו ז"ל שלכן רצה רביז"ל שקברו יהיה באומאן דייקא. עיי"ש.

מה שכתוב שעכשיו יתפרסם יותר שם רבינו אם יהיה בארץ. אין אנו חכמים יותר מרבינו בעצמו, אם הוא בעצמו רצה להיות באומאן, הוא יודע יותר ממך, שבזה יתפרסם שמו של הצדיק יותר. אל תהי  חכם גדול יותר משורש החכמה. ואל תצדק הרבה.

על הרב יעקב חיים לדעת שאף שנראה לו לפי דעתו שענינו של רבינו יתפרסם יותר על פי דרכו, אבל אם זה נגד רצון רבינו לא תצלח ככתוב למה זה  אתה עוברים על פי ה' והוא לא תצלח. ולכן  אם רצון רבינו היה להיות קבור באומאן, ורצונו היה שנעשה נסיעות אצלו, אזי צריכים לקיים דבריו בתמימות ובפשיטות. ולהוציא כסף על זה.

ומה שנכתב כאן שרביז"ל אמר שעיקר מקומו הוא בארץ ישראל, זהו אמת ויציב, הלא אמר רביז"ל קברי צדיקים הם כמו ארץ ישראל (ליקו"מ ח"ב סי' ק"ה) והזוכה להיות על קברו זוכה לקדושת ארץ ישראל בתכלית השלימות.

עוד זאת בזמן הזה אי אפשר לדעת  אם זוכים לקדושת ארץ ישראל, כי  יכול להיות מי שהוא בארץ ישראל, ועושה שמה עבירות, הרי ארץ ישראל מקיאה אותו כי ארץ ישראל אינה יכולה לסבול עוברי עבירה ומקיאה את הרשעים ואת העוברים על התורה הק' כמו שביאר באריכות רביז"ל בליקוטי מוהר"ן ח"א סי' קכ"ט, ומי שמחלל שבת או עובר על התורה הק' אינו בארץ ישראל כלל, רק בארץ עממים, משא"כ על ד' אמותיו של רביז"ל באומאן שם כבר העיר רביז"ל מפורש שהוא קדוש בקדושת ארץ ישראל

הרב יעקב חיים כותב: נימאס כל הזמן לשלם לרודפי בצע כסף והמון כסף , וגם מחריד ללכת מארץ ישראל לחוצה לארץ ארץ העמים ארץ טמאה ,

לא אבין זאת, הלא שילם כסף הוא בכלל התיקונים שצריכים לעשות קודם שמגיעים להצדיק, והוא בכלל תיקון חוש חמשוש ההוצאת שיש לכל אחד מה שכל אחד מוציא יגיע כפו על הוצאות לבוא להרב כמו"ש בליקו"מ ח"ב סי' ה'. ועליו לשמוח ולנגן בשמחה גדולה שיש צדיק כזה שמשלמין כסף בשביל תיקון נפשו.  ומה שכ' שמחריד ללכת מארץ ישראל לארץ העמים, אם הכוונה בשביל רוחניות, הלא אדרבה באומאן הוא קדושת ארץ ישראל, ואם הכוונה בגשמיות, אני  סובר שיותר מחריד להיות בארץ ששונאי ישראל מוכנים בכל רגע להתפוצץ ולהרוג אלפי ישראל ה"י  וזה סכנה יותר מלהיות באוקריינא. ששמה אינם שונאים כל כך את עם ישראל כמו הישמאלים.


 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 16_02_2019 השעה 15:03:16