ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

פורים - שאלה לדיון בעניין פורים !!


 הגב עמוד  1 2 >
מחבר
יעקב חיים
מתקדם

נושא: פורים - שאלה לדיון בעניין פורים !!
טוב אז אני קראתי אצל רבינו שאמר כל ההתחלות היו בפסח ,ועכשיו ההתחלה היא מפורים , מי הבין למה רבינו התכוון ? ואם יש למישהו עוד להוסיף בעניין פורים מהדעת של רבינו אשמח לקרוא ,ולדון בעניין
שבת שלום !!
 
http://breslev.eip.co.il/?key=251 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה עד - אַחַר פּוּרִים קוֹרִין פָּרָשַׁת פָּרָה
 
אַחַר פּוּרִים קוֹרִין פָּרָשַׁת פָּרָה, שֶׁהִיא הֲכָנָה לְפֶסַח
כִּי פָּרָשַׁת פָּרָה קוֹרִין, כְּדֵי שֶׁיִּהְיוּ נִזְהָרִין לִטָּהֵר מִטֻּמְאַת מֵת
כְּדֵי שֶׁיִּהְיוּ טְהוֹרִין לַעֲשׂוֹת הַפֶּסַח
פּוּר, כִּי פּוּרִים עַל שֵׁם הַפֻּר, וְאַחַר כָּך נַעֲשֶׂה פָּרָ"ה
כִּי גַּם פּוּרִים הוּא בְּוַדַּאי הִלּוּך וְדֶרֶך לְפֶסַח
"שִׂפְתוֹתָיו שׁוֹשַׁנִּים נטְפוֹת מוֹר עבֵר"
שִׂפְתוֹתָיו זֶה בְּחִינַת פֶּסַח פֶּה סָח
שׁוֹשַׁנָּה הִיא אֶסְתֵּר, [שׁוֹשַׁנָּה גִּימַטְרִיָּא אֶסְתֵּר]
נטְפוֹת מוֹר עבֵר זֶה בְּחִינַת מָרְדֳּכַי מָר דְּרוֹר, לְשׁוֹן חֵרוּת, בְּחִינַת חֵרוּת שֶׁל פֶּסַח
וְעַל כֵּן צֵרוּף שֶׁל פּוּרִים מְרֻמָּז בְּפֶסַח, בַּפָּסוּק: "שִׁבְעַת יָמִים תּאכַל מַצּוֹת כַּאֲשֶׁר צִוִּיתִך לְמוֹעֵד חֹדֶשׁ הָאָבִיב, כִּי בוֹ יָצָאתָ מִמִּצְרָיִם וְלא יֵרָאוּ פָנַי רֵיקָם"
מִמִּצְרָיִם וְלא יֵרָאוּ פָנַי רֵיקָם רָאשֵׁי תֵבוֹת פּוּרִים
כִּי פּוּרִים הוּא דֶּרֶך לְפֶסַח, שֶׁיִּהְיוּ יְכוֹלִים לִהְיוֹת נִזְהָרִין מֵחָמֵץ
[וּפָסַק בְּאֶמְצַע הָעִנְיָן וְלא גִּלָּה יוֹתֵר]
כִּי בַּתְּחִלָּה הָיוּ כָּל הַהַתְחָלוֹת מִפֶּסַח
וְעַל כֵּן כָּל הַמִּצְווֹת הֵם זֵכֶר לִיצִיאַת מִצְרָיִם
[וְלא סִיֵּם]
http://breslev.eip.co.il/?key=251 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה עד - אחר פורים קורין פרשת פרה
אחר פורים קורין פרשת פרה, שהיא הכנה לפסח
כי פרשת פרה קורין, כדי שיהיו נזהרין לטהר מטמאת מת
כדי שיהיו טהורין לעשות הפסח
פור, כי פורים על שם הפר, ואחר כך נעשה פר"ה
כי גם פורים הוא בודאי הלוך ודרך לפסח
"שפתותיו שושנים נטפות מור עבר"
שפתותיו זה בחינת פסח פה סח
שושנה היא אסתר, [שושנה גימטריא אסתר]
נטפות מור עבר זה בחינת מרדכי מר דרור, לשון חרות, בחינת חרות של פסח
ועל כן צרוף של פורים מרמז בפסח, בפסוק: "שבעת ימים תאכל מצות כאשר צויתך למועד חדש האביב, כי בו יצאת ממצרים ולא יראו פני ריקם"
ממצרים ולא יראו פני ריקם ראשי תבות פורים
כי פורים הוא דרך לפסח, שיהיו יכולים להיות נזהרין מחמץ
[ופסק באמצע הענין ולא גלה יותר]
כי בתחלה היו כל ההתחלות מפסח
ועל כן כל המצוות הם זכר ליציאת מצרים
[ולא סים]
אליעד כהן
מנהל הפורום

לשון רבי נחמן מברסלב:
 
" גַּם פּוּרִים הוּא בְּוַדַּאי הִלּוּך וְדֶרֶך לְפֶסַח"

 
" פּוּרִים הוּא דֶּרֶך לְפֶסַח, שֶׁיִּהְיוּ יְכוֹלִים לִהְיוֹת נִזְהָרִין מֵחָמֵץ"
 
" בַּתְּחִלָּה הָיוּ כָּל הַהַתְחָלוֹת מִפֶּסַח
וְעַל כֵּן כָּל הַמִּצְווֹת הֵם זֵכֶר לִיצִיאַת מִצְרָיִם"
 
והרעיון הוא, כי בהתחלה לפני שהיה ידוע בעולם הבחינה של פורים, אז כל ההתחלות להתקרב להשי"ת, היו על ידי בחינת פסח ... "וְעַל כֵּן כָּל הַמִּצְווֹת הֵם זֵכֶר לִיצִיאַת מִצְרָיִם"
 
אך עכשיו שיש את בחינת פורים, עכשיו צריך להתקרב להשי"ת, על ידי בחינת פורים, ודרך זה לגאולה וכולי ...
 
*
 
והשאלה היא, מהי בחינת פורים ?
" גם פורים הוא בודאי הלוך ודרך לפסח"
" פורים הוא דרך לפסח, שיהיו יכולים להיות נזהרין מחמץ"
" בתחלה היו כל ההתחלות מפסח
ועל כן כל המצוות הם זכר ליציאת מצרים"
והרעיון הוא, כי בהתחלה לפני שהיה ידוע בעולם הבחינה של פורים, אז כל ההתחלות להתקרב להשי"ת, היו על ידי בחינת פסח ... "ועל כן כל המצוות הם זכר ליציאת מצרים"
אליעד כהן
מנהל הפורום

ועניין פורים, מוזכר בדברי רבי נחמן מברסלב כאן
 
http://breslev.eip.co.il/?key=39 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה י - וְאֵלֶּה הַמִּשְׁפָּטִים
 
ושם מבואר העניין של מרדכי איש יהודי, שהוא בחינת אמונה.
 
ובלשון רבי נחמן מברסלב "וזה לשון פורים הינו ביטול העבודת אלילים כמו שכתוב: "פורה דרכתי לבדי ומעמים אין איש אתי" ועל ידי הארת מרדכי ואסתר הינו בחינת הידין ורגלין נתבטלו הכפירות ונתרבה אמונה בעולם "
 
וגם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=305 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה לג - מִי הָאִישׁ הֶחָפֵץ חַיִּים
 
מבואר העניין של עד דלא ידע בין ארור המון לברוך מרדכי, שהיא הבחינה של תיקון חטא אדה"ר שהבדיל בין הטוב לרע.
 
ועל ידי אמונה, הרע נכלל בטוב, שזו בחינת הערבוב שבין המן למרדכי.
 
ואומר רבי נחמן מברסלב, שעכשיו עיקר התיקון תלוי בעניין פורים שהוא האמונה וכולי
http://breslev.eip.co.il/?key=39 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה י - ואלה המשפטים
וגם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=305 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה לג - מי האיש החפץ חיים
יעקב חיים
מתקדם

נשלח במקור על ידי eliad

לשון רבי נחמן מברסלב:
 
" גַּם פּוּרִים הוּא בְּוַדַּאי הִלּוּך וְדֶרֶך לְפֶסַח"

 
" פּוּרִים הוּא דֶּרֶך לְפֶסַח, שֶׁיִּהְיוּ יְכוֹלִים לִהְיוֹת נִזְהָרִין מֵחָמֵץ"
 
" בַּתְּחִלָּה הָיוּ כָּל הַהַתְחָלוֹת מִפֶּסַח
וְעַל כֵּן כָּל הַמִּצְווֹת הֵם זֵכֶר לִיצִיאַת מִצְרָיִם"
 
והרעיון הוא, כי בהתחלה לפני שהיה ידוע בעולם הבחינה של פורים, אז כל ההתחלות להתקרב להשי"ת, היו על ידי בחינת פסח ... "וְעַל כֵּן כָּל הַמִּצְווֹת הֵם זֵכֶר לִיצִיאַת מִצְרָיִם"
 
אך עכשיו שיש את בחינת פורים, עכשיו צריך להתקרב להשי"ת, על ידי בחינת פורים, ודרך זה לגאולה וכולי ...
 
*
 
והשאלה היא, מהי בחינת פורים ?


אני ינסה לענות בס'ד
פורים זה בחינת מחיית עמלק ,מחיקת הספקות מלב האדם ,פורים זה היין ההונגרי של רבינו ,שזה בחינת עד דלא ידע בחינת עליית האדם עד לא יודע כלום , שנכלל באו'ס ששם הכל טוב , ששם שורש הכל , בחינת לא לדעת בין ארור המן לברוך מורדכי , אבל אשמח לדעת יותר .
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי יעקב חיים


אני ינסה לענות בס'ד
פורים זה בחינת מחיית עמלק ,מחיקת הספקות מלב האדם ,פורים זה היין ההונגרי של רבינו ,שזה בחינת עד דלא ידע בחינת עליית האדם עד לא יודע כלום , שנכלל באו'ס ששם הכל טוב , ששם שורש הכל , בחינת לא לדעת בין ארור המן לברוך מורדכי , אבל אשמח לדעת יותר .
 
איך קישרת את זה ליין ההונגרי ?
יעקב חיים
מתקדם

נשלח במקור על ידי eliad

נשלח במקור על ידי יעקב חיים


אני ינסה לענות בס'ד
פורים זה בחינת מחיית עמלק ,מחיקת הספקות מלב האדם ,פורים זה היין ההונגרי של רבינו ,שזה בחינת עד דלא ידע בחינת עליית האדם עד לא יודע כלום , שנכלל באו'ס ששם הכל טוב , ששם שורש הכל , בחינת לא לדעת בין ארור המן לברוך מורדכי , אבל אשמח לדעת יותר .
 
איך קישרת את זה ליין ההונגרי ?

רגע בפורים לא שותים יין ? אז מסתמא שמי ששותה יין של אמת לאמיתה , אז היין הזה של רבינו  (=:

אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי יעקב חיים

נשלח במקור על ידי eliad

נשלח במקור על ידי יעקב חיים


אני ינסה לענות בס'ד
פורים זה בחינת מחיית עמלק ,מחיקת הספקות מלב האדם ,פורים זה היין ההונגרי של רבינו ,שזה בחינת עד דלא ידע בחינת עליית האדם עד לא יודע כלום , שנכלל באו'ס ששם הכל טוב , ששם שורש הכל , בחינת לא לדעת בין ארור המן לברוך מורדכי , אבל אשמח לדעת יותר .
 
איך קישרת את זה ליין ההונגרי ?

רגע בפורים לא שותים יין ? אז מסתמא שמי ששותה יין של אמת לאמיתה , אז היין הזה של רבינו  (=:

 
היין של רבי נחמן מברסלב, זה היין המשומר מששת ימי בראשית, שהוא סודות התורה שמתגלים לאדם על ידי ש ...
 
ונכון, מי שטעם את היין הזה, אין אצלו הבדל בין ארור המן לברוך מרדכי, כי הוא מוצא את השי"ת בכל דבר והכל אחד ...
חידוש
מתקדם

בפורים השנה האיר לי חידוש כי ..מגילה נקראת ב-יא+יב+יג+יד=50. כי אז יצאו ממצרים. ז"א שבמצרים לא היה חומה כלל רק היה באחיזת עינים. ומשה שהוא הדעת הראה  הפתחים איך לצאת מהחושך.

ועכשיו יותר קשה כי מוקפות חומה זה טו. ולכן 50+15=65=אדני. כי עיקר היציאה ע"י הלכות.
כי בא מלך אכזר והישאיר שלוש כיתות של עבדים ולא יודעים דבר בהלכה ושינו הכול משורשו ונהיה מיבשה ים....
וחסר אות-י- מן ירושלים  . כ"ש אם אין דעת הבדלה מנין (10 ). ולואי שניזכה להקים קיבוץ של 10 כ"ש כי 10 שכלולים=100 .ונחנו מה.
חידוש
מתקדם

ולא יראה פני ריקם.
ומובן לי ..לא יראה פני !!ריקם . הכונה שרק אם תבוא ריקם תראה פני היינו שלא תנסה לתלות באיזו זכות או מצוה שעשית. אלא תבוא ריק. "כי חסדו גבר עלינו " והאיר לי על חמץ בפסח.. כונה לפנים חמוצות. היינו מרוב שישמחו ביום האמת . לא יהיה פנים שלא יחיכו. רק שמחה אין סוף.
לכן פורים עוד מעבירין בח" מכסה פניו ותשלחהו. כי עייף מן הדרך ונירמז במזמור אשת חיל. היתה כאניות סוחר ממרחק תביא לחמה.וצריך רפואה עד שיתרפא מתלאות העולם הזה . ובאמת רמזו כי יבוא בשנת ברכה כי משניכנס אדר היינו אדר -ב . אז משלים 60 יום כנגד 60 גיבורים סביב לה מגיבורי ישראל "כי אז עולה כל המלכות .כי כול אחת בחי, רבבה כצמח השדה נתתיך-היינו שקולה כל אחת כ10000-ומשלימה . ששים ריבוא.
והוא הסכנה כי בפסח אפילו אחד מאלף לא בטיל . בחמץ -היינו פנים חמוצות. היינו -תן חיוך הכול לטובה.
ונירמז לי פעם כי פסח=פיסח. היינו מעשה מחיגר. והשנה ענה לי לגבי הקיטרוג .
שאלתי אותו. אבא כשהייתי דתי לימדו אותי שכל פורים יורד גשם כי איזה צדיק גזר גזירה בגלל הפריצות..ענה לי .לא היה ולא ניברא...אני משקה את האילן-מעשה מחיגר- והארץ רועדת ..ראה מה היה השנה עם רעידת הארץ
בצילה---סיפורי מעשיות זה הטוף של המלך..
חידוש
מתקדם

עוד הארה שהיתה לי בפורים השנה. לפי שיר פשוט כפול....אני בונה מהלך בעדינות..
1.כפה פרסה לעני וידיה שלחה לאביון...ר"ת כפול. שידוע.י יה יהו יהוה .הוא החסד שבהויה. לכן כפול=יה
והוא -נ נח נחמ נחמן- השני = נח= נשמת חיים.
2.כתיב ותקח מפריו ותאכל " מלמד שאכלה מהפרי של פורים. (בחיוך ).אזני המן=אני הזמן.
3. אין בין אדר ראשון לאדר שני אלא מקרא מגילה ומשלוח מנות. היינו בין אד"ר ראשון (אדם ראשון )לאדר שני (אדם שני-חוה )שמותר מתנות לאביונים רק באדר א. ולכן קימה זאת המיצוה ונתנה לו לאכול מהעץ. אבל הכניסה השגות שמעל הזמן בתוך הזמן ולא יכל לקבל ונישברו הכלים מריבוי השמחה.
4. ונראה לי שרבינו רמז על זה במעשה מהמלך שאמר למשנה שלו ..אני רואה שהתבואה עומדת להחמיץ ומי שיאכל ממנה ישתגע אז בוא נעשה לעצמנו סימן על המצח וניזכור שאנחנו לא משוגעים..
אם אפשר להפנות אותי למעשה הזה אשמח כי לא זכור לי היכן הוא.
תודה
 הגב עמוד  1 2 >


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 28_03_2024 השעה 19:43:36