![]() |
חיפוש בספרי ברסלב
|
![]() |
![]() |
|
הגב ![]() |
מחבר | |
avi ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
בתורה ק"ג המובאת כאןhttp://breslev.eip.co.il/?key=280 מביא רבינו איך שיהודי אמור לעמוד בתפילה
בביטול מוחלט להשי"ת עד כדי אי הרגשת עצמו כלל וכלל. ואילו במ"א מובא גודל עניין מחאת הכף בתפילה שמן הסתם אדם מרגיש מה שעושה אם אפשר לבאר שילוב הדברים יש"כ
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
התשובה היא שיש בזה דרגות שונות. עד השלמות שהיא תפילת ה ממש.
ועוד נוסיף כי גם העניין של מחיאת כף בשעת התפילה גם בו יש דרגות שונות מעולם העשייה לעולמות אחרים.
וסוד העניין של מחיאת כף בשעת התפילה, מבואר דווקא בתורה של ויהי נא פי שנים ברוחך אלי, ששם מבואר שיש שתי ידיים וצריך קודם לאחד אותן ואח"כ לפתוח אותן בבחינת חתך עיין שם וגם כאן בפורום התבארה התורה הזאת.
וגבי לגבי העניין של תפילה, הצדיק האמת אצלו כל דבר שבעולם הוא בחינת תפילה, וגם כל דבר שבעולם הוא בבחינת מחיאת כפיים אצלו.
ע"ד מ"ש רבי נחמן מברסלב כי הוא רוקד ריקוד נפלא כשהוא בתוך העולם. וגם יש לו בחינה כזאת של התבודדות.
בקיצור בכל דבר יש דרגות שונות. והעיקר הוא לילך בדרך אמת לפי דרגתו.
|
|
![]() |
הגב ![]() |
מעבר לפורום |