ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

הינדיק - בן המלך שהשתגע


 הגב
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום

נושא: הינדיק - בן המלך שהשתגע
http://breslev.eip.co.il/?key=2561 - סיפורי מעשיות - מעשה מהינדיק - בן המלך שהשתגע וחשב שהוא הינדיק (תרנגול הודו)
 
פעם אחת, בן מלך אחד נפל לשיגעון [השתגע וחשב] שהוא עוף הנקרא הינדיק, דהיינו תרנגול הודו.
[בעקבות כך חשב בן המלך כי הוא] צריך לישב ערום תחת השולחן ולגרור חתיכות לחם ועצמות כמו הינדיק.
וכל הרופאים נואשו מלעזור לו ולרפאו מזה
והמלך היה בצער גדול
עד שבא חכם אחד ואמר: אני מקבל על עצמי לרפאו.
[מה עשה החכם ?]
הפשיט גם כן את עצמו ערום, וישב תחת השולחן עם בן המלך הנ"ל, וגם כן גרר פרורים ועצמות.
ושאלו בן המלך: מי אתה ומה אתה עושה פה ?
והשיב לו: ומה אתה עושה פה ?
אמר לו: אני הינדיק.
אמר לו: אני גם כן הינדיק.
וישבו שניהם יחד כך איזה זמן, עד שנעשו רגילים זה לזה.
אז רמז החכם והשליכו להם כתונת
ואמר החכם ההינדיק לבן המלך: אתה חושב שהינדיק אינו יכול לילך עם כתונת ?
יכולים להיות לבושים כתונת ואף על פי כן להיות הינדיק.
ולבשו שניהם הכתונת.
ואחר זמן מה רמז והשליכו להם מכנסיים
ואמר לו גם כן כנ"ל: אתה חושב שעם מכנסיים לא יכולים להיות הינדיק ?
ולבשו המכנסיים, וכן עם שאר הבגדים.
ואחרי כן רמז והשליכו להם מאכלי אדם מהשולחן
ואמר לו: אתה חושב שאם אוכלים מאכלים טובים כבר חדלים מלהיות הינדיק ?
אפשר לאכול וגם להיות הינדיק. ואכלו.
ואחרי כן אמר לו: אתה חושב שהינדיק מוכרח להיות דווקא תחת השולחן ?
יכולים להיות הינדיק ולהיות אצל השולחן.
וכן התנהג עמו עד שריפא אותו לגמרי
[תוספת: וזה בחינת, מה שאמרו רז"ל על הפסוק הנאמר בשלמה: 'ויחכם מכל האדם', אפילו מן השוטים!]
והנמשל מובן למבינים.
 
*********
 
והנמשל הוא על האדם שהוא בן המלך שהוא מלכו של עולם. ובן המלך הזה דהיינו האדם השתגע וחושב שהוא הינדיק ותרנגול הודו. דהיינו האדם שוכח שהוא בן המלך, והוא חי וחושב בטעות שהוא תרנגול הודו, דהיינו שוכח את מעלתו וכולי ...
 
והרופאים התייאשו מלרפאו, היינו שכל החכמים שבעולם מנסים לעזור לאדם, אך אף אחד לא מצליח לעשות זאת. וזה בעיקר משום שגם הרופאים והחכמים עצמם, גם הם משוגעים, כי גם הם אכלו מעץ הדעת שהפך אותם לתרנגולי הודו משוגעים.
 
כי אדם הראשון ברגע שהוא חטא בחטא עץ הדעת, באותו הרגע השתבשה דעתו והוא נפל לחשוב שהוא הינדיק, דהיינו שכח את זה שהוא בן המלך ...
וממילא כל מי שלא תיקן את חטא אדם הראשון, הרי שגם הוא בבחינת הינדיק ותרנגול משוגע. וא"כ כיצד בדיוק הוא יעזור לבין המלך ...
 
והחכם הוא הצדיק האמת באמת, שתיקן את חטא אדם הראשון, שרק הוא יכול לעזור לאדם באמת.
 
כי מי שתיקן את חטא אדם הראשון, רק הוא יודע את שורש הנשמה של האדם, ורק הוא יודע להנחות את האדם באמת לפי שורש נשמתו.
 
ויש בזה עוד עניינים, כי יש כאן את הסוד של הצדיק שמוצא את השי"ת גם בתוך עשרה כתרי דמסאבותא.
כי באמת יש שכל אמיתי באמת גם בתוך השכל של המשוגע.
 
ומה שנדמה כשגעון, הוא בכלל שכל מאוד גדול שמלובש שם ...
 
והרופאים והחכמים לא יכולים לעזור לבן המלך, משום שאין להם מושג איזה שכל מלובש בתוך השכל של ההינדיק שהוא בן המלך.
 
וכל הרופאים והחכמים בעיניהם שאין להם מושג איזה שכל של אמת יש בתוך השכל של בן המלך, כל אלו לא יכולים לעזור לו.
 
משום שהתוכחה שלהם רק מבאישה את הריח של השומע.
 
כי בוודאי כל אותם חכמים ניסו להסביר לבן המלך שהוא לא הינדיק. והוא כמובן התעקש ואמר שהוא כן הינדיק וכולי.
 
כך שלא רק שהם לא עזרו לבן המלך, אלא הם גם גרמו לו נזק, בכך שהם קבעו בתוכו את העניין שהוא הינדיק. שזה הבחינה של להבאיש את הריח של זה ששומע את התוכחה.
 
ואף אחד מהחכמים האלו לא הלך לפי התורה "אזמרה" של רבי נחמן מברסלב.
 
כי באמת רק החכם האמת, רק הוא הצליח להוציא את בן המלך מהשגעון שלו, על ידי זה שהוא מצא בו נקודות טובות ועל ידי זה הוא העלה אותו מכף חובה לכף זכות.
 
כי אף אחד מהחכמים לא הצליח למצוא בבן המלך הזה נקודות טובות.
 
והצדיק האמת הוא יודע למצוא נקודות טובות בכל אחד, גם בזה שנדמה למשוגע לגמרי.
 
ועל ידי זה שהחכם שהוא הצדיק האמת כיבד את בן המלך והלך לפי רוחו, על ידי זה דייקא הוא הצליח לעזור לו וכולי ...
 
***
 
וכל הנ"ל הוא בחינת היכולת של הצדיק "להשליך קולות" דהיינו להלביש את השכל של השי"ת בתוך השיחות של המשוגעים על ענייני העולם הזה וכולי ...
 
ראה כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=22 - לזרוק קולות - סיפור הציפורים בסיפורי מעשיות
אליעד כהן
מנהל הפורום

באותו העניין
 
מבוסס גם על מ"ש כאן http://breslev.eip.co.il/?key=89 - ספר המידות - דעת
 
אֲפִילּוּ בְּהוֹלְלוּת וְסִכְלוּת יֵשׁ חָכְמָה
 
***
 
http://www.eip.co.il/?key=105 - שיגעון. על בן המלך שחשב שהוא תרנגול הודו. מהו ההיגיון שבשיגעון ?
 

המסר המרכזי בסיפורו של רבי נחמן מברסלב הוא, כי כדי להפוך משוגע לאדם נורמאלי אין צורך בניהול מאבק כלשהו, אלא כן יש צורך ביכולת הבנה, יכולת הכלה, יכולת קבלה ותוך כדי זה הבאת האדם למצב טוב יותר.

בכל שכל בעולם יש הגיון כלשהו וצד כלשהו של האמת. גם דעתו של המשוגע מייצגת חלק מהאמת האמיתית על המציאות. אלא שמשום שלא הרבה אנשים חושבים כמוהו, רק משום כך הוא נחשב למשוגע.

אם במציאות יותר אנשים היו חושבים כמו המשוגע, הרי שהמשוגע היה הופך להיות חלק מהנורמה. הכל תלוי בכמות האנשים שחושבים בצורה כלשהי.

לכל משוגע יש את ההיגיון שלו, הגיון אמיתי שנאחז בנקודת אמת כלשהי שהיא מהווה חלק מהאמת השלמה.

בהגיון של ההינדיק ניתן למצוא נקודות רבות של חלקים של האמת.

ההיגיון של בן המלך יכול לייצג את נקודת המבט שמצידה אין הבדל בין האדם לבעל חיים. כמו כן ניתן לומר כי בן המלך רצה להתחבר לצד של צורת החיים הפשוטה, שבה אפשר לחיות כמו בעל חיים בטבע ללא שום גינוני מלכות.

לחיות כמו תרנגול הודו, זה הרבה יותר הגיוני מאשר לחיות עם כל גינוני המלכות של מלך אנושי.

ניתן אפילו לומר כי תרנגול הודו חי הרבה יותר הגיוני מאשר מלך אנושי.

מי שימשיך לחקור, יראה כי ישנם המון צדדים של הגיון ושל אמת בצורת המחשבה של בן המלך.

יחד עם זאת, צריך תמיד לראות את התמונה המלאה, כי לכל מטבע שני צדדים.

ברמה המעשית המוסר השכל המעשי הוא, כי על האדם לא לפחד מדעה שמנוגדת לדעתו, אלא פשוט לנסות להבין את החלק ההגיוני שבה ואת נקודת האמת שבה.

כל דעה של כל אדם בעולם גם דעתו של המשוגע, בכל דעה ישנו חלק מסוים של האמת השלמה. מה שהופך את דעתו של המשוגע לשיגעון, זו אך ורק רמת הפופולאריות החברתית של דעתו.

ישנן המון התנהגויות חברתיות שהיו נחשבות לשיגעון מוחלט, אם הן לא היו שיגעון כ"כ נפוץ.

בשורה התחתונה, המסר המרכזי של רבי נחמן מברסלב הוא, כי לא צריך לנהל מאבק בצד השונה, אלא לנהל דו שיח שמוצא את האחדות ואת הדומה שיש בין הצדדים ומתוך כך ניתן להגיע לשלמות המעשית הרצויה.

אפילו בהוללות וסכלות יש חכמה
אליעד כהן
מנהל הפורום

בעניין זה שיש שכל בכל דבר בעולם
 
http://www.eip.co.il/?key=225 - שורש המחשבות. איך להבין את כל המחשבות שבעולם ?
 

שורש המחשבות. אמת. תפיסת חיים. את מי לא ניתן להטעות בתפיסת חיים שגויה ? איך מגיעים לשורש של כל המחשבות ?

היחיד שלא ניתן להטעות אותו בתפיסת חיים שגויה, הוא רק זה שיודע את השורש של כל תפיסות החיים כולן.

כאשר האדם מבין את השורש של כל צורות המחשבה כולן, במקרה כזה הוא אינו יכול ללכת שולל אחרי תפיסת חיים מוטעית, משום שהוא מכיר את השורש של כל צורות החשיבה.

כאשר האדם מכיר את השורש של כל צורות החשיבה השונות, במקרה כזה הוא יודע לזהות מיד את נקודת האמת שיש בכל תפיסת חיים, ויודע לעשות הפרדה בין נקודת האמת לבין השקר.

השקר מסתיר את האמת.

כל שקר בנוי על אמת כלשהי. אין שקר שאין בו אמת כלשהי.

השקר לוקח נקודה של אמת ומסתיר אותה במעטפת חיצונית מיותרת.

מי שיודע את השורש של כל צורות המחשבה, יודע לזהות מיד את מקור הכוח של השקר ולא ללכת אחריו שולל.

השורש של כל צורות המחשבה הנכונות = החלקים של האמת שמפוזרים בכל הדעות השונות שיש בעולם.

כל זמן שהאדם אינו מסוגל להבין מהי נקודת האמת שיש בכל טעות, הרי שאינו יודע את השורש של המחשבות.

השורש של המחשבות = הסיבה שבגללה כל המחשבות קיימות.

לכל מחשבה יש שורש טוב שממנו היא נובעת.

לכל רגש יש שורש טוב שממנו הוא נובע.

כל שקר מייצג חלק מסוים של אמת.

בכל רע יש הסתרה של טוב אמיתי.

לדעת את השורש של המחשבות = להיות מסוגל להבין מדוע האדם חושב את מה שהוא חושב = להבין את נקודת האמת שיש בדברים של האדם שטועה.

על האדם להיות מסוגל להבין מהו החלק הכן נכון שמסתתר בכל הטעויות שבעולם.

אפילו בשיגעון יש חוכמה.

גם למשוגע יש הגיון.

לכל משוגע יש את סגנון השיגעון שלו.

למה ? מדוע המשוגע משוגע דווקא בצורה מסוימת ולא בצורה אחרת ?

תשובה: כי גם למשוגע יש הגיון משלו.

יש נקודת הגיון בכל שיגעון.

כל שיגעון מייצג נקודה כלשהי וחלק כלשהו של אמת.

גם למשוגע יש גבולות כלשהם.

מדוע ?

כי גם לשיגעון יש הגיון משלו.

בכל מקרה, לדעת את שורש כל המחשבות = להבין את ההיגיון שיש בכל השיגעונות שיש בעולם.

כאשר האדם מבין את המציאות בשלמות, ממילא הוא מסוגל לראות כיצד נוצרות כל המחשבות השונות.

איך אפשר להגיע לשורש של כל צורות המחשבה השונות ?

תשובה: על ידי מחקר של כל מחשבה באשר היא.

לכל המחשבות יש את אותו השורש. כולן מגיעות מאותו המקום.

לוקחים מחשבה כלשהי וחוקרים את השורש שלה.

לחקור את השורש של המחשבה = לנסות להבין מה הופך אותה לאמיתית.

איך בודקים ואך מאתרים את השורש ?

תשובה: על ידי ששואלים שאלות.

לוקחים מחשבה כלשהי, רעיון כלשהו, ותוקפים אותו חזיתית.

איך ?

שואלים עליו, אולי ההפך הוא הנכון.

פשוט מנסים להבין מי אמר ש X, אולי ההפך הגמור הוא הנכון ?!

כאשר מנסים לעקור את המחשבה מהשורש, השורש שלה חייב להתגלות.

כך ממשיכים לחקור את השורש של השורש, דהיינו גם על השורש עצמו שואלים אולי ההפך הוא הנכון. וכן הלאה.

עד שבסופו של דבר, האדם מגיע לשורש האמיתי של המחשבה.

כל זמן שעדיין אפשר לשאול, אולי ההפך הוא הנכון, הרי שזה לא השורש הסופי. כי הרעיון עדיין תלוי בשורש אחר.

לכן חוקרים עד שמגיעים אל השורש.

כאשר האדם מגיע אל השורש של מחשבה אחת כלשהי, באותו הרגע הוא מבין את כל המחשבות שבעולם.

השורש של כל המחשבות הוא יחיד.

תגיע לשורש של מחשבה אחת, הגעת לשורש של כל המחשבות.

כאשר האדם יודע את השורש של המחשבות כולן, באותו הרגע לא ניתן להטעות אותו יותר, משום שהוא יודע את האמת ואת השורש של כל המחשבות כולן.

חפש את האמת, עד שתבין את כל המחשבות כולן.

תבין את שורש המחשבות כולן, ותדע את האמת.

תדע את האמת ותחייה טוב באמת.

אליעד כהן
מנהל הפורום

ועוד עניין באיך להפוך את המשוגע לחכם
 
http://www.eip.co.il/?key=219 - טיפשות. חוכמה. כיצד לגרום לטיפשות להעלם מעצמה ?
 

שיגעון. טיפשות. חוכמה. מהי הדרך הנכונה לגרום לטיפשות להעלם מעצמה ?

תשובה: על ידי שמתייחסים אליה כמו שמתייחסים אל חוכמה.

הסבר:

טיפשות = חוסר חוכמה = אמת חלקית = הגיון משובש = הוצאת דבר מהקשרו = טעות.

כדי לגרום לטיפשות להעלם, יש להתייחס אליה כאילו הייתה דבר חכם.

דהיינו לנסות להבין את ההיגיון שלה, כאילו הייתה דבר חוכמה.

כאשר מנסים להבין את ההיגיון של הטיפשות, זה מכניס את הטיפשות למסגרת של ההיגיון.

כאשר הטיפשות נכנסת לתוך המשחק של השכל, ממילא זה שומט את הקרקע מתחת לרגליים שלה והיא נעלמת מעצמה.

ברמה המעשית:

אם מישהו אומר דבר שנדמה לך לטעות וברצונך לגרום לו להבין את הטעות שבדבריו. או אם ברצונך לבדוק רעיון כלשהו לעומק, רעיון שנראה לך כמוטעה אך אינך יודע מדוע הוא מוטעה. הדרך לעשות זאת היא על ידי שאלת שאלות וחיפוש האמת.

קח את הרעיון שברצונך לבדוק ותשאל עליו שאלות.

ראשית כל נסה להבין את ההיגיון שבו, נסה להבין מדוע המחשבה המוטעית קיימת. נסה לחקור את השורש של החשיבה השגויה.

אל תפחד לשאול שאלות על החשיבה המוטעית.

שאלות מובילות אל האמת האמיתית.

תמשיך לשאול שאלות גם על התשובות עצמן. עד שתגיע אל האמת.

הרעיון הוא כי אין צורך לפחד מהטיפשות ולחשוש ממנה. פשוט צריך להכניס אותה למסגרת של חשיבה שכלית. ברגע שהשכל בוחן באמת את דעה כלשהי, בסופו של דבר נשארת האמת = החוכמה.

מה שהופך את הטעות לטעות / טיפשות / דמיון, זה רק הריחוק של השקר מהשכל.

כאשר מאלצים את הטעות להתמודד עם השכל, על ידי זה השקר נופל מעצמו.

אין צורך לנגח בשקר את ההפך שלו.

במקום זה אפשר פשוט לנסות לחקור את השורש שלו.

ברגע שחוקרים את השורש שלו, דהיינו את הסיבות שבגללן הוא כפי שהוא, על ידי זה מקרבים את השקר אל השכל, ואז השקר נופל מעצמו ללא מאבק.

פשוט לשאול שאלות על גבי שאלות, עד שהשקר נופל והאמת האמיתית נשארת.

אליעד כהן
מנהל הפורום

ועוד בעניין הנ"ל
 
http://www.eip.co.il/?key=90 - ויכוחים. מהי מהותם ? ממה הם נובעים ? ואיך לצאת מהם ?
 

ויכוחים. מהי מהותם של ויכוחים ? ואיך לצאת מהם ?

שורשם של הוויכוחים הוא חוסר הבנה. אם יש הבנה אין ויכוח.

כאשר יש שתי דעות שונות זו מזו נוצר ויכוח = מאבק.

וויכוח אפשרי גם בתוך האדם עצמו.

כאשר יש לאדם ספק מה לעשות, איזו החלטה לקבל = ויכוח בין דעות שונות שנמצאות בתוך האדם עצמו.

האמת היא אחת.

מצידה של האמת אין ויכוח, כי היא אחת ולא שייך ויכוח.

הויכוח נוצר רק בגלל הריחוק של הדעות המנוגדות מהאמת.

למטבע יש שני צדדים.

האם צד אחד של המטבע צודק יותר מאשר הצד השני ?

תשובה: שניהם צודקים באותה המידה.

מצידה של האמת אין ויכוח. האמת רואה את כל התמונה המלאה = המטבע השלם = שני הצדדים השונים של המטבע בבת אחת.

הויכוחים נוצרים רק בגלל ששני הצדדים אינם רואים את האמת המלאה.

אם צד אחד רואה את האמת המלאה והצד השני אינו רואה את התמונה המלאה, הרי שבמקרה כזה לא יהיה ויכוח הדדי.

הצד שרואה את התמונה המלאה, מכיל ומקבל גם את הצד השני.

מצידו של זה שרואה את התמונה המלאה, אין שום ויכוח.

מצידה של התמונה המלאה, הויכוח נוצר רק בגלל חוסר ידיעה.

כל דעה משקפת את אחד מהצדדים השונים של המטבע. אך אף אחד מהם לא צודק יותר מהשני.

כל זמן שהאדם אינו מבין מהי נקודת האמת של הצד השני, הרי שהוא אינו רואה את התמונה המלאה.

לכל הגיון יש שורש.

גם לשיגעון יש שורש של הגיון משלו.

לכל דעה ולכל מחשבה יש שורש.

כאשר האדם יודע מהו השורש של כל הדעות / מחשבות, אדם כזה לעולם אין לו שום ויכוח עם אף אדם אחר. משום שהוא יודע את השורש של כל ההיגיון שיש בעולם.

כל זמן שהאדם אינו יודע את השורש של כל הדעות שבעולם, כל זמן שהאדם אינו מבין צורות חשיבה שונות, הרי שהוא עדיין אינו רואה את התמונה המלאה.

כל זמן שהאדם אינו יודע מהי האמת הטובה שיש בדעה של הצד השני, הרי שגם הוא עצמו אינו באמת.

כל זמן שהאדם אינו רואה בדעה של הצד השני, את ההשתקפות של האמת המלאה, הרי שגם הוא עצמו צריך לחפש את האמת.

כאשר האדם יודע את האמת המלאה, הוא רואה את החלק של האמת המלאה בדעתו של הצד השני.

המציאות מכילה בתוכה את כל הדעות כולן.

המציאות מאפשרת את קיומן של כל הדעות כולן.

המציאות אינה מעדיפה דעה אחת על דעה אחרת.

השכל של המציאות הוא האמת, הוא התמונה המלאה שמבינה את כולם ואוהבת את כולם בצורה שווה.

איך לצאת מוויכוח ?

תשובה: על ידי חיפוש האמת.

אין שום דרך לסיים ויכוח אלא על ידי אמת.

כאשר הצדדים מונעים על ידי האגו שלהם, על ידי זה הם מתרחקים מהאמת היחידה.

הרצון לנצח = הרצון להיות צודק = נצחנות = אגו = כבוד = שקר >< אמת.

כדי לסיים ויכוח, על האדם לחפש את האמת ואך ורק את האמת.

לסיים ויכוח = גם ויכוח שיש לאדם בינו לבין עצמו בין המחשבות השונות שלו.

על האדם לזכור שהאמת היא אחת.

הויכוח נוצר רק בגלל שהדעות השונות רחוקות מהאמת.

כדי לסיים כל ויכוח שיש לאדם בינו לבין עצמו, עליו לוותר על האגו ולחפש רק את האמת.

כאשר האמת מתגלה, האדם רואה את התמונה המלאה ואז מגיע השלום.

אליעד כהן
מנהל הפורום

ועוד לגבי הנ"ל
 
http://www.eip.co.il/?key=163 - אימון אישי עם יכולת הכלה. מהו ?
 

אימון אישי. יעוץ אישי. מהי יכולת ההכלה הנדרשת בתהליך של אימון אישי / חינוך ילדים / העברת ביקורת עצמית וכיו"ב ?

אימון אישי טוב הוא כזה שמאפשר לאדם לגלות את הטוב שבו ולהתקרב אליו.

אימון אישי טוב הוא כזה שמגלה לאדם את הטוב שבמציאות ומאפשר לאדם להרגיש אותו.

אימון אישי טוב דורש בהכרח מהמאמן האישי את היכולת להכיל את המתאמן האישי.

בכל אדם יש דבר טוב.

גם השיגעון הכי גדול, יש בו הגיון כלשהו.

השיגעון נובע מחוסר ידיעה של המשוגע את האמת המלאה.

המשוגע נאחז בנקודה אחת של אמת, ושוכח את שאר הנקודות.

אימון אישי טוב, אמור לאפשר לאדם לראות את התמונה המלאה.

אימון אישי טוב, אפשרי רק כאשר המאמן האישי מבין מהי נקודת האמת שממנה נובעת ההתנהגות של המאומן.

אימון אישי טוב אינו יוצר מאבק בין האדם לבין עצמו, אלא משכין שלום בין האדם לבין עצמו ולבין המציאות.

כאשר המאמן האישי אינו מבין את שורש המחשבה האמיתי של המאומן, במקרה כזה הוא יכול אך ורק להציג למאומן את הצד הנגדי של המחשבה שלו.

דבר כזה יוצר קונפליקט ומאבק אישי פנימי בתוך המאומן.

לעומת זאת, אימון אישי טוב אינו יוצר קונפליקט בין ההיגיון של ההתנהגות של המאומן, לבין התכלית שאליה המאומן רוצה להגיע.

מאמן אישי טוב, מסביר למאומן את השורש הטוב של ההתנהגות שלו.

מאמן אישי טוב, מאפשר לאדם לראות את התמונה המלאה הטובה יותר ולהתקרב אליה.

לסיכום:

אימון אישי דורש יכולת הכלה, יכולת הבנה, יכולת קבלה של המאומן כפי שהוא.

ככל שהמאמן מבין טוב יותר, את השורש של המחשבה של המאומן, כך הוא מסוגל לקבל אותו יותר.

ככל שיכולת ההכלה גדולה יותר, כך יש פחות מאבק, וכך האימון האישי טוב יותר.

אליעד כהן
מנהל הפורום

ועוד באותו העניין. עניין ההינדיק הוא עניין אחד עם עניין הבעל תפילה. שהיה מתחזה לכל אחד ואחד לפי עניינו. אך באמת היתה לו תכלית אחרת לגמרי.

וגם כל התורות וכולי של רבי נחמן מברסלב ... שהוא הבעל תפילה ... זה הכל בבחינת הטיפול של החכם בבן המלך שהשתגע.
 
כי באמת התכלית שאליה רבי נחמן מברסלב מוביל את האדם, היא שכל כ"כ גדול ... שאם רבי נחמן מברסלב היה מדבר ממנו, הוא היה נחשב למשוגע. בבחינת הגנני שזרקו עליו אבנים וחשבו שהוא משוגע. וגם בבחינת זה שמי שזורק את השוטה אל תוך העולם, אז כולם חושבים שהוא משוגע.
 
כי השכל של הצדיק האמת הוא כ"כ גדול, שאם הוא ידבר ממנו יחשבו שהוא משוגע. שהוא מעין השכל של הקבצנים וכולי.
 
וכל הליקוטי מוהרן הוא רק הפסולת וההקדמות שהחכם נותן לבן המלך המשוגע לאכול, כדי להביא אותו בסוף התהליך לשכל הגדול באמת וכולי ....
 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 28_03_2024 השעה 11:44:06