ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 
      התחברות

להיות כמו רבי נחמן מברסלב - מודל לחיקוי


 הגב
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה נושא: להיות כמו רבי נחמן מברסלב - מודל לחיקוי
אמר רבי נחמן מברסלב כאן http://breslev.eip.co.il/?key=545 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רעח - דַּע שֶׁעַל חֲלִיף [סכין שחיטה] טוֹב
 
"בְּקַנְּאוֹ אֶת קִנְאָתִי"
בְּחִינַת הַצַּדִּיק שֶׁאֵינוֹ מְקַנֵּא שׁוּם צַדִּיק
לא בָּעוֹלָם הַזֶּה וְלא בָּעוֹלָם הַבָּא
רַק אוֹתוֹ לְבַדּוֹ יִתְבָּרַך
.
 
 
וכאן מובא http://breslev.eip.co.il/?key=164 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כב - חוֹתָם בְּתוֹךְ חוֹתָם
 
וְאִם הוּא בְּמַדְרֵגָה שֶׁאֵין צָרִיךְ לְהִתְבַּיֵּשׁ מִשּׁוּם אָדָם
יֵשׁ לְהִתְבַּיֵּשׁ מֵהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא
כִּי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מְקַיֵּם כָּל הַתּוֹרָה
כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה.
הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא קוֹבֵר מֵתִים וְכוּ'
הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מְבַקֵּר חוֹלִים וְכוּ'
וּשְׁאָר מִצְוֹת הַתּוֹרָה שֶׁחָשְׁבוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה
שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מְקַיֵּם אוֹתָם
וְגַם הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מִתְפַּלֵּל
כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה.
מִנַּיִן שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מִתְפַּלֵּל וְכוּ'
וּמַאי מִתְפַּלֵּל ? יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנַי וְכוּ'
וּבְוַדַּאי שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מְקַיֵּם מִצְוֹת הַתּוֹרָה וּתְפִילָּה
כְּמוֹ שֶׁרָאוּי לְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא
וכמה רחוק בֵּין קִיּוּם הַתּוֹרָה שֶׁלּוֹ וּבֵין תְּפִילָּה שֶׁלּוֹ
לְתוֹרָה וּתְפִילָּה שֶׁל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ
כִּי כָּל אֶחָד עוֹבֵד הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ לְפִי מַדְרֵגָתוֹ
 
וכאן http://breslev.eip.co.il/?key=563 - חיי מוהר"ן - רל - יגיעתו וטרחתו בעבודת ה'
 
וְשָׁמַעְתִּי מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ כַּמָּה פְּעָמִים שֶׁהָעִקָּר תָּלוּי רַק בִּיגִיעוֹת וַעֲבוֹדוֹת וְכוּ'
וְעַל יְדֵי זֶה יָכוֹל כָּל אָדָם לָבוֹא לְמַדְרֵגוֹת גְּדוֹלוֹת וְכוּ'
וְאָמַר אֲנִי יָכוֹל לַעֲשׂוֹת אִישׁ כָּשֵׁר שֶׁקּוֹרִין "גִּיטֶר יוּד" כָּמוֹנִי מַמָּשׁ
 
וגם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=2360 - שיחות הר"ן - אות קסה - יגיעתו וטרחתו בעבודת ה'
 
אמר רבי נחמן מברסלב:
בְּכָל פַּעַם שֶׁהָיָה מְסַפֵּר מֵעצֶם הַפְלָגַת מַעֲלָתוֹ וּמַדְרֵגָתוֹ הַגָּבוֹהַּ מְאד מְאד
הָיָה אוֹמֵר בְּכָל פַּעַם
אֲבָל מְאד יָגַעְתִּי עַל זֶה
וְעִקַּר סִפּוּרוֹ בְּפָנֵינוּ דְּבָרִים כָּאֵלּוּ הָיָה בִּשְׁבִיל קִנְאַת סוֹפְרִים
כְּדֵי שֶׁנִּהְיֶה מְקַנְּאִים עַצְמֵנוּ בְּמַעֲלָתוֹ הַגְּדוֹלָה
כְּדֵי שֶׁגַּם אֲנַחְנוּ נַעֲשֶׂה כְּמוֹתוֹ וְנֵלֵךְ בִּדְרָכָיו לְהִתְיַּגֵּעַ וְלִטְרחַ וְכוּ' וְלַעֲבד ה' כְּמוֹתוֹ
וּפַעַם אַחַת סִפֵּר עִם אֶחָד מֵעִנְיָנִים אֵלּוּ
וְהִתְפָּאֵר לְפָנָיו מֵעצֶם גְּדֻלַּת מַעֲלָתוֹ וְהַשָּׂגָתוֹ הַגְּבוֹהָה הָעֲצוּמָה וְכוּ', כְּמוֹ שֶׁמִּתְפָּאֵר וּמִתְגָּרֶה עִם חֲבֵרוֹ בִּגְדוֹלוֹת
כְּדֵי שֶׁיִּתְקַנֵּא בּוֹ חֲבֵרוֹ
וְזֶה הָאִישׁ אָמַר לוֹ: מִי יוּכַל לָבוֹא לָזֶה לִזְכּוֹת לְמַדְרֵגַתְכֶם
כִּי יֵשׁ לָכֶם נְשָׁמָה גְּבוֹהָה מְאד בְּוַדַּאי ? !
וְהִקְפִּיד רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה, מְאד עַל זֶה וְאָמַר
זֶהוּ הַחִסָּרוֹן שֶׁלָּכֶם, שֶׁנִּדְמֶה לָכֶם שֶׁעִקַּר גְּדֻלַּת וְהַשָּׂגַת הַצַּדִּיקִים הַגְּבוֹהִים הוּא רַק מִצַּד הַנְּשָׁמָה הַגְּבוֹהָה שֶׁיֵּשׁ לָהֶם
כִּי בֶּאֱמֶת לא כֵן הַדָּבָר
רַק כָּל אֶחָד וְאֶחָד יָכוֹל לִזְכּוֹת לָבוֹא לְמַדְרֵגָתִי לִהְיוֹת כָּמוֹנִי מַמָּשׁ
כִּי הָעִקָּר תָּלוּי רַק בִּיגִיעוֹת וַעֲבוֹדוֹת בֶּאֱמֶת
וְכֵן שָׁמַעְתִּי גַּם כֵּן כַּדְּבָרִים הָאֵלֶּה מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ כַּמָּה פְּעָמִים
שֶׁהָעִקָּר תָּלוּי רַק בִּיגִיעוֹת וַעֲבוֹדוֹת וְכוּ'
 
כמו כן אמר רבי נחמן מברסלב כאן http://breslev.eip.co.il/?key=563 - חיי מוהר"ן - רל - יגיעתו וטרחתו בעבודת ה'
 
אָמַר מֵהַנִּגְלוֹת שֶׁלִּי אֵין אַתֶּם צְרִיכִים לִלְמד
הַיְנוּ אַף עַל פִּי שֶׁכְּפִי שֶׁאַתֶּם רוֹאִין מִמֶּנִּי נִדְמֶה לָכֶם שֶׁאֲנִי עַל פִּי רב בְּעַצְבוּת
אֵין אַתֶּם צְרִיכִים לִלְמד מִזֶּה, רַק לִהְיוֹת בְּשִׂמְחָה תָּמִיד.
כִּי הַאִם אַתֶּם מְדַמִּים עַצְמְכֶם אֵלַי בְּכָל הַדְּבָרִים לַעֲשׂוֹת כָּמוֹנִי.
גַּם בֶּאֱמֶת אֲנִי בְּשִׂמְחָה
רַק מֵחֲמַת שֶׁאֲנִי צָרִיךְ תָּמִיד לְפַנּוֹת הַדֶּרֶךְ וכולי ...
 
*******
 
והכל הוא עניין אחד שעל האדם לשאוף לדבר הגדול ביותר שקיים, בבחינת והלכת בדרכיו וכולי.
 
יחד עם זאת, על האדם לא לנסות לחקות את החיצוניות אלא את הפנימיות בלבד.
 
וראה גם כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=160 - שצריך דוקא לבקש גדולות
 
ויש בזה סוד, והוא העניין שלצדיק יש את בחינת עיני ה ממש. דהיינו העניין של השכל הנקנה שהוא יונק מהשכל של השי"ת.
 
ומצד אחד כלפי חוץ בבחינת הנגלות של השכל הנקנה, כלפי חוץ הוא כמו שכל אנושי רגיל. אך בפנימיות שלו הוא עניין אחר לגמרי. ועל האדם להשיג את הפנימיות.
 
וכיו"ב התבאר גם כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=183 - שאלה בנוגע לדמותו של ר' נחמן מברסלב
 
כי באמת גם אצל השי"ת יש בחינת נגלות ונסתרות. ועל האדם לשאוף להשיג את בחינת הנסתרות וכולי.
 
****
 
ואיך זוכה האדם להכלל בהשי"ת ?
 
אך ורק על ידי הדעת.
 
דהיינו על ידי זה שהאדם זוכה להשיג את השכל הנקנה, על ידי זה הוא יודע את מהות השי"ת בבחינת רצוא ושוב, ועל ידי זה הוא נכלל בא"ס בבחינת אילו ידעתיו הייתי, שזאת בחינת כמוני ממש.
 
ראה כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=128 - להכלל באין סוף. מה זה אומר ?
 
***
 
ושלמות העניין של להיות אצל רבי נחמן מברסלב על ראש השנה, היא הבחינה של להיות כמוהו ממש.
 
כפי שהתבאר כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=141 - ראש השנה / התבודדות הוא מעלה עליונה וגדולה מן הכל?
אמר רבי נחמן מברסלב כאן http://breslev.eip.co.il/?key=545 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רעח - דע שעל חליף [סכין שחיטה] טוב
"בקנאו את קנאתי"
בחינת הצדיק שאינו מקנא שום צדיק
לא בעולם הזה ולא בעולם הבא
רק אותו לבדו יתברך
.
וכאן מובא http://breslev.eip.co.il/?key=164 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כב - חותם בתוך חותם
ואם הוא במדרגה שאין צריך להתביש משום אדם
יש להתביש מהקדוש ברוך הוא
כי הקדוש ברוך הוא מקים כל התורה
כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה.
הקדוש ברוך הוא קובר מתים וכו'
הקדוש ברוך הוא מבקר חולים וכו'
ושאר מצות התורה שחשבו רבותינו, זכרונם לברכה
שהקדוש ברוך הוא מקים אותם
וגם הקדוש ברוך הוא מתפלל
כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה.
מנין שהקדוש ברוך הוא מתפלל וכו'
ומאי מתפלל ? יהי רצון מלפני וכו'
ובודאי שהקדוש ברוך הוא מקים מצות התורה ותפילה
כמו שראוי להקדוש ברוך הוא
וכמה רחוק בין קיום התורה שלו ובין תפילה שלו
לתורה ותפילה של השם יתברך
כי כל אחד עובד השם יתברך לפי מדרגתו
ושמעתי מפיו הקדוש כמה פעמים שהעקר תלוי רק ביגיעות ועבודות וכו'
ועל ידי זה יכול כל אדם לבוא למדרגות גדולות וכו'
ואמר אני יכול לעשות איש כשר שקורין "גיטר יוד" כמוני ממש
בכל פעם שהיה מספר מעצם הפלגת מעלתו ומדרגתו הגבוה מאד מאד
היה אומר בכל פעם
אבל מאד יגעתי על זה
ועקר ספורו בפנינו דברים כאלו היה בשביל קנאת סופרים
כדי שנהיה מקנאים עצמנו במעלתו הגדולה
כדי שגם אנחנו נעשה כמותו ונלך בדרכיו להתיגע ולטרח וכו' ולעבד ה' כמותו
ופעם אחת ספר עם אחד מענינים אלו
והתפאר לפניו מעצם גדלת מעלתו והשגתו הגבוהה העצומה וכו', כמו שמתפאר ומתגרה עם חברו בגדולות
כדי שיתקנא בו חברו
וזה האיש אמר לו: מי יוכל לבוא לזה לזכות למדרגתכם
כי יש לכם נשמה גבוהה מאד בודאי ? !
והקפיד רבי נחמן מברסלב זכרונו לברכה, מאד על זה ואמר
זהו החסרון שלכם, שנדמה לכם שעקר גדלת והשגת הצדיקים הגבוהים הוא רק מצד הנשמה הגבוהה שיש להם
כי באמת לא כן הדבר
רק כל אחד ואחד יכול לזכות לבוא למדרגתי להיות כמוני ממש
כי העקר תלוי רק ביגיעות ועבודות באמת
וכן שמעתי גם כן כדברים האלה מפיו הקדוש כמה פעמים
שהעקר תלוי רק ביגיעות ועבודות וכו'
אמר מהנגלות שלי אין אתם צריכים ללמד
הינו אף על פי שכפי שאתם רואין ממני נדמה לכם שאני על פי רב בעצבות
אין אתם צריכים ללמד מזה, רק להיות בשמחה תמיד.
כי האם אתם מדמים עצמכם אלי בכל הדברים לעשות כמוני.
גם באמת אני בשמחה
רק מחמת שאני צריך תמיד לפנות הדרך וכולי ...
אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה
בעניין שצריך לחקות את הפנימיות ולא את החיצוניות.
 
כי חיקוי החיצוניות הוא כמו קוף שעושה מעשה אדם והוא כגוף ללא נשמה.
 
אך חיקוי הפנימיות, דהיינו על ידי שמסתכל בשכל שיש בכל דבר, על ידי זה היודע והידוע מתאחדים לישות אחת ממש, כי אילו ידעתיו הייתיו.
 
ומי שרוצה להיות כמו רבי נחמן מברסלב ממש, עליו לדעת את רבי נחמן מברסלב, דהיינו להשלים את שכלו כמו השכל של רבי נחמן מברסלב, ולא רק להיות כמו קוף אחרי בן אדם, שהוא כמו הקליפות שמחקות את הקדושה, והוא כמו העבד שנדמה כמלך וכולי.
 
****
 
http://www.eip.co.il/?key=134 - חיקוי. לחקות אנשים. במה כן ובמה לא ?
 

חיקוי. לחקות אנשים זה לא טוב או רע מצד עצמו, הכל תלוי במהות של החיקוי שהיא זו שהופכת אותו לטוב / רע.

חלק מהרעיונות הטובים של האדם באים באמצעות חיקוי. ללמוד דוגמא חיובית מאדם אחר, זהו חיקוי חיובי.

החיקוי הוא טוב או רע לפי המהות הפנימית של החיקוי. כאשר החיקוי מחקה מהות פנימית טובה, החיקוי הוא טוב. כאשר החיקוי מחקה מהות שאינה טובה, הרי שהחיקוי רע עבור האדם.

על האדם להתמקד במהות הפנימית ולא בלבוש החיצוני של המהות.

חיקוי טוב, הוא חיקוי של מהות טובה. ז"א כאשר האדם רואה אדם אחר שטוב לו, אל תנסה לחקות את ההתנהגות החיצונית של אותו אדם שנדמה לך שטוב לו, אלא תנסה לחקות את המהות של אותו אדם.

המהות של האדם, היינו צורת המחשבה שלו, הגישה המחשבתית שלו, תפיסת החיים שלו וכל שאר הדברים שמתרחשים בתוכו.

כאשר ברצונך לחקות התנהגות כלשהי, נסה להבין את המהות הפנימית של המעטפת החיצונית. נסה להסתכל על הפנימיות של הצורה החיצונית.

לפעמים הליצן החייכן עצוב ובוכה בתוך תוכו. לפעמים הצורה שנראית שמחה חיצונית מחפה ומכסה על ריקנות ועצבות פנימית.

נסה להתבונן על המהות הפנימית של הדבר אותו ברצונך לחקות.

נסה לחקות את המהות של צורת המחשבה של האדם המצליח, אך אל תנסה לחקות את צורת ההתנהגות החיצונית שלו.

לחיקוי של מהות חיובית יש ערך, משום שהוא ייצור עבורך את החיצוניות הטובה לאחר מכן.

אך חיקוי של החיצוניות בלבד, גם אם המהות טובה, הריהו כגוף ללא נשמה, והריהו כבעל חיים וכקוף המחקה את פעולותיו של בן האדם.

לחיצוניות אין משמעות בלי הפנימיות, כשם שלגוף אין משמעות בלי הנשמה.

החיקוי צריך להיות של הנשמה דהיינו של המהות הפנימית החיובית ולא של המעטפת החיצונית.

נסה להבין תמיד את המהות הפנימית, דהיינו את צורת המחשבה וכולי שיוצרים את המעטפת החיצונית.

ברגע שתתמקד במהות הפנימית ותחקה את המהות הפנימית הטובה, החיצוניות תסתדר כבר מעצמה.

לסיכום: טוב לחקות מהות פנימית טובה. חסר תועלת במקרה הטוב ומזיק במקרה הפחות טוב, לחקות רק את החיצוניות או לחקות מהות שרחוקה מהטוב.

אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה
בעניין מודל לחיקוי של האדם, קנאת סופרים וכולי.
 
http://www.eip.co.il/?key=393 - מודל לחיקוי. כמו מי ברצונך להיות ?! ואיך להצליח להיות ?
 

דמות לחיקוי. כמו מי ברצונך להיות ?! ואיך להצליח להיות כמו המודל לחיקוי שלך ?

כדי שהאדם יוכל להתקדם, עליו להציב לעצמו דמות ומודל לחיקוי שאליו הוא ישאף.

דמות לחיקוי = דמות שברצונו של האדם להיות כמוה.

דמות לחיקוי = דמות שהאדם חושב שאם הוא יהיה כמוה הוא יהיה מאושר.

דמות לחיקוי = דמות שהאדם חושב שאם הוא יהיה כמוה, לא יהיה חסר לו דבר בחייו.

על האדם לחפש דמות לחיקוי.

הדמות יכולה להיות מישהו / משהו ספציפי, או כל דמות דמיונית כלשהי שהאדם יכול להמציא לעצמו בדמיונו.

כאשר יש לאדם דמות לחיקוי שברצונו להיות כמוה, על האדם להתחיל ללמוד את הדמות שכמוה הוא רוצה להיות.

כדי להיות כמו דמות מסוימת, על האדם להפוך את צורת החשיבה שלו לצורת החשיבה של הדמות שברצונו להיות כמוה.

לשם כך, ראשית כל על האדם לחקור את צורת החשיבה של אותה הדמות.

על האדם לשאול את עצמו, לדוגמא:

* כיצד אותה הדמות חושבת ?

* כיצד הדמות מתייחסת לדברים שונים ?

* מה הדמות שברצוני להיות כמוה הייתה חושבת עלי ?

* מה הייתי שואל את הדמות שברצוני להיות כמוה ?

* מה הדמות שברצוני להיות כמוה הייתה אומרת לי ?

* מה הדמות שברצוני להיות כמוה הייתה מציעה לי לעשות ?

* הדמות שברצוני להיות כמוה, כיצד היא הייתה מתייחסת לכך ש... ?

* מה מייחד את צורת החשיבה של הדמות שברצוני להיות כמוה ?

וכיו"ב.

לאחר מכן, על האדם לחקור את השורש של דפוס החשיבה של הדמות שברצונו להיות כמוה.

על האדם לשאול לדוגמא:

* למה הדמות שברצוני להיות כמוה חושבת כך ?

* מדוע הדמות שברצוני להיות כמוה, מתנהגת דווקא כך ולא אחרת ?

* מה הן הסיבות שבגללן הדמות שברצוני להיות כמוה, אכן חושבת כפי מה שהיא חושבת ?

* מהו הבסיס המחשבתי ומה הן הנחות היסוד של הדמות שברצוני להיות כמוה ?

וכיו"ב.

וכמובן שהחשוב ביותר הוא לא לשכוח לשאול את השאלות החשובות ביותר, שהן:

* האם הדמות שברצוני להיות כמוה, מאושרת בשלמות ?

* האם חסר לה משהו ? האם יש לה הכל ?

* האם יש לה פחד ממשהו ?

* האם יש לה אהבה עצמית אמיתית שאינה תלויה בשום דבר ?

* האם הדמות שברצוני להיות כמוה אינה מרגישה חסר של שום דבר בעולם ?

* האם היא מאושרת באמת ?

וכיו"ב.

התכלית הסופית של האדם היא להרגיש טוב, ולכן עליו לדמיין לעצמו כמודל לחיקוי, אך ורק דמות שמרגישה טוב באמת ובשלמות.

על האדם לחפש ולחקור, עד שהוא ימצא את הדמות האולטימטיבית שבאמת אינה מרגישה חסר של דבר כלשהו, את הדמות שמרגישה שמחה אמיתית באמת שאינה תלויה בדבר כלשהו.

על האדם לחקור ולהעמיק בצורת החשיבה של הדמות שברצונו להיות כמוה.

ככל שהאדם מבין טוב יותר את צורת החשיבה של הדמות שברצונו להיות כמוה, כך הוא מתחיל לחשוב כמו הדמות שברצונו להיות כמוה.

ואז הוא הופך להיות כמוה.

כאשר האדם בוחר לעצמו כמודל לחיקוי את השלמות ואת הטוב האמיתי, וחושב כפי שהשלמות והטוב האמיתי חושבים, אז הוא מגיע אל השלמות ואל הטוב האמיתי.

חידוש
מתקדם



הצטרפות: ב 06/01/10
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 314
אפשרויות    ציטוט  תגובה
שבוע טוב לך.
אני שמה לב שאתה חוזר על ענין השכל הנקנה , כמו שאמרה חוה כשנולד קין " קניתי איש את יהוה " או כמו שאמרה התורה " קנני יהוה ראשית דרכו "[ ר"ת קידר לענין , שיר " הש,  כאהלי קידר כיריעות שלמה }
אולי כמו שאמר דויד מלכנו " קנאת ביתך אכלתני " הוא זכות הענין להאכל ולההפך למהות הצדיק כ"ש ארץ אוכלת יושביה, שנאכל ונשתנה מהותו כמו שנומז בסוד עברי, ר"ת ר,וח.  י,הוה . ע,ברה . ב,ו.  ולא יכירנו עוד מקומו...
כי שכל הנקנה הוא ענין שאמרה שרה " לעת בלותי היתה לי עדנה ואדוני  זקן.." הוא זקן, ענין קן תהלים בסוד ז, הם שבע הקנים של המנורה { 7  הקבצנים }
גם רמזו ר"זל  רקב עצמות קנאה,,  קנאה=  קנ מזמורים  פתח ב,א.  אשרי     וסים ב,ה.  הללויה.
והוא שכל 1. ר"ת  שפכי,  כמים , ליבך.   2.ש=שלוש  בחינת כל+כל+כל  = קנ = תהלים.
כי יש ארבע אמהות,1. בראשית , שמות ,ויקרא ,במדבר.2. ויש שלושה אבות שכל. וחיבורן 7 , וחיבורן ע"י משה, הוא הדעת , ר"ת   מקוה שער החמישים, כי מחבר כל המוחין 7כפול7 =49 ופותח ספר דברים, הוא , דבר  ים  {מי }=50
לענין " וחמשים יצאו בנ"י ממצרים" כי הדעת מקשר כל תפילה לשער שלה.
ורבינו אמר ..מי שרוצה לזכות לתשובה יהיה רגיל באמירת תהלים...
והביא דוגמה מאדם ראשון שפגש בקין ושאל לו " מה עלה בגורלך " וענה לו שעשה תשובה ואמר אם כן תקיף חילא דתשובה ופתח ואמר מזמור שיר ליום השבת.
 
לענין רבינו שנראה בעצבות, וכתבו לנו ר"זל ששושלת בית דויד היו מושכין עצמם לעצבות { כביכול }כי אמר "ששון ושמחה ימצא בה תודה וקול זמרה " לענין שהשמחה גונב מישהו מהעצבות ומכניס אותו לשמחה.
 
ונראה לי שזה רמוז במעשה מזבוב ועכביש., כמו שנירמז" כי הוא יוציא מרשת רגלי " שהעכביש {אותיות כיבש ע }שרוצה לכבוש 70 פנים להפיל מהשמחה, ולקחה עצמה אל הזבוב.{ זבוב=17 =טוב=יז}כ"ש, ביום טוב שמח , ביום רע ראה.
ומה ראה 1. בראשית= רשת +אבי.  ראה אבי הנחל, הנימוסים של ישראל, יש מכתב על הכריכה "אל תתבהל ואל תתבלבל ואל תיפול ברוחך משום דבר שבעולם .....".
2.יז לענין שנישברו הלחות פגם הברית , היא פגם השמחה . מעשיה מ7  קבצנים ,ואמר לו בני אני רואה שאתה לא יכול להחזיק עצמך בשמחה לכן אני מוריד אותך מהמלכות....אך כשתהיה בשמחה אני אהיה בשמחה יתירה...אבל בכל מקרה אני תמיד שמח, כי סוף טוב הכל טוב וודאי שהשם יגמור כרצונו כ"ש כבר גמרתי ואגמור { והבן זה מאוד }
   
 
 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 16_02_2019 השעה 16:28:01