ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

הדעת משדך את כל השידוכים - לקו"מ ח"ב פט


 הגב
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום

נושא: הדעת משדך את כל השידוכים - לקו"מ ח"ב פט
http://breslev.eip.co.il/?key=266 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה פט - הַדַּעַת מְשַׁדֵּך כָּל הַשִּׁדּוּכִים
 
הַדַּעַת מְשַׁדֵּך כָּל הַשִּׁדּוּכִים
כִּי כָּל הַשִּׁדּוּכִים הֵם שְׁנֵי הֲפָכִים
וְהַדַּעַת הוּא הַמְתַוֵּך בֵּין שְׁנֵי הֲפָכִים
[עין לקוטי הראשון סי' ד]
עַל כֵּן כָּל הַשִּׁדּוּכִים שֶׁבָּעוֹלָם
כֻּלָּם נַעֲשִׂים עַל יְדֵי הַבַּר דַּעַת שֶׁיֵּשׁ בָּעוֹלָם
וְעַל כֵּן לִפְעָמִים קָשֶׁה לִמְצא זִוּוּגוֹ
כִּי לִפְעָמִים שְׁנֵי הַמְשֻׁדָּכִים רְחוֹקִים מְאד
וְהֵם שְׁנֵי הֲפָכִים בְּיוֹתֵר זֶה מִזֶּה
עַל כֵּן קָשֶׁה לִמְצא זִוּוּגוֹ
וְהַתִּקּוּן לָזֶה
שֶׁצָּרִיך שֶׁיָּבוֹא לְהַבַּר דַּעַת לִשְׁמעַ תּוֹרָה מִפִּיו
וְעַל יְדֵי זֶה יָכוֹל לִמְצא הַשִּׁדּוּך שֶׁלּוֹ
כִּי כָל זְמַן שֶׁהַדַּעַת בְּכחַ
אֲזַי לִפְעָמִים אִי אֶפְשָׁר לְחַבֵּר הַמְשֻׁדָּכִים
כְּשֶׁהֵם בְּהֵפֶך גָּדוֹל זֶה מִזֶּה
כִּי לִפְעָמִים הֵם בְּהֶפֶך גָּדוֹל מְאד זֶה מִזֶּה כַּנַּ"ל
וְאָז אִי אֶפְשָׁר לְהַדַּעַת לְחַבֵּר אוֹתָם כָּל זְמַן שֶׁהַדַּעַת בְּכחַ
עַל כֵּן צָרִיך לִשְׁמעַ תּוֹרָה מִפִּיו
שֶׁאָז יוֹצֵא הַדַּעַת בִּבְחִינַת "מִפִּיו דַּעַת וּתְבוּנָה"
וַאֲזַי כְּשֶׁיּוֹצֵא הַדַּעַת מִכּחַ אֶל הַפּעַל, אֲזַי יָכוֹל לְשַׁדְּכָם
אַף אִם הֵם בְּהֵפֶך גָּדוֹל זֶה מִזֶּה
 
והעניין הוא כי לפני הבריאה בשורש של כל הדברים, הכל אחד ממש. ושם הוא עולם שכולו טוב, שבו אין שום מחלוקת וכולי, כי שם הכל נמצא באחדות וכולי.
 
ראה גם כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=137 - הפכים בברסלב.
http://breslev.eip.co.il/?key=266 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה פט - הדעת משדך כל השדוכים
הדעת משדך כל השדוכים
כי כל השדוכים הם שני הפכים
והדעת הוא המתוך בין שני הפכים
[עין לקוטי הראשון סי' ד]
על כן כל השדוכים שבעולם
כלם נעשים על ידי הבר דעת שיש בעולם
ועל כן לפעמים קשה למצא זווגו
כי לפעמים שני המשדכים רחוקים מאד
והם שני הפכים ביותר זה מזה
על כן קשה למצא זווגו
והתקון לזה
שצריך שיבוא להבר דעת לשמע תורה מפיו
ועל ידי זה יכול למצא השדוך שלו
כי כל זמן שהדעת בכח
אזי לפעמים אי אפשר לחבר המשדכים
כשהם בהפך גדול זה מזה
כי לפעמים הם בהפך גדול מאד זה מזה כנ"ל
ואז אי אפשר להדעת לחבר אותם כל זמן שהדעת בכח
על כן צריך לשמע תורה מפיו
שאז יוצא הדעת בבחינת "מפיו דעת ותבונה"
ואזי כשיוצא הדעת מכח אל הפעל, אזי יכול לשדכם
אף אם הם בהפך גדול זה מזה
אליעד כהן
מנהל הפורום

בעניין הדעת שמחבר את ההפכים.
 
http://www.eip.co.il/?key=50 - הפכים נמשכים. האומנם ? מהי מהות המשיכה ?
 

קשר זוגי. מערכות יחסים. אהבה. הפכים נמשכים זה לזה. האומנם ?

מהי מהות המשיכה בין הפכים ? מדוע דברים שונים נמשכים זה לזה ? ומדוע לפעמים הפכים יוצרים התנגדות זה לזה ?

תשובה:

כל דבר נמשך לשורשו ולמקום שאליו הוא שייך.

בשורש של המציאות, כל הדברים הם באחדות מוחלטת.

מצד המהות של המציאות, שום דבר אינו שונה מהותית משום דבר אחר.

מצד מהותה של המציאות, אין שום הפכים, אלא הכל אחד.

מהם ההפכים ?

ההפכים הם ייצוג של חלקים שונים של האחדות.

כל אחד מההפכים מייצג צד אחר של המטבע.

כל אחת מהדעות של בני האדם, מייצגת חלק כלשהו של האמת.

כל חלק בתמונה המלאה, משקף חלק בתמונה המלאה.

המציאות = התמונה המלאה.

המציאות מקבלת את כולם ואוהבת את כולם באופן שווה.

המציאות מהווה את כל הדברים כולם.

אין שום דבר בעולם, שהמציאות אינה מהווה אותו. ומאחר שכך, שום דבר אינו שונה מהותית משום דבר אחר.

התודעה של האדם נמשכת אל השלמות ואל האחדות = השורש של התודעה.

השלמות היא כאשר האדם חווה את המהות של המציאות.

בכל מקרה, כל דבר נמשך לשורשו.

ובשורש הכל אחד.

ולכן ישנם הפכים שנמשכים זה לזה וישנם הפכים שמתנגדים זה לזה.

ההפכים שנמשכים זה לזה, זה נובע מכך שכל הפך משלים את חברו.

כל חלק משלים את החלק השני. ביחד ההפכים יוצרים את התמונה המלאה.

לעומת זאת, ישנם הפכים שמתנגדים זה לזה.

ההפכים שמתנגדים זה לזה, זה נובע מכך שכל צד מושך לכיוון שלו ולכיוון השורש שלו.

ההפך רוצה להתאחד עם המציאות ישירות דרך השורש שלו, דרך נקודת האמת שלו שאין אותה בחברו.

כאשר ההפכים מנוגדים ישנה מלחמה.

כאשר כל אחד מהצדדים מגיע לשורש של עצמו, הרי שבאותו הרגע נוצר ביניהם השלום. כי בשורש הכל אחד.

כאשר אחד מהצדדים מגיע אל השורש והשני לא, אז הצד שהגיע אל השורש מסוגל לקבל / להכיל / לאהוב את הצד השני. למרות שהצד השני מתנגד לו.

כאשר האדם מגיע אל השורש ששם כל ההפכים מאוחדים, באותו הרגע האדם כבר אינו נמשך או מתנגד לשום דבר.

התלות הרגשית נעלמת = ההיקשרות לדברים נעלמת. וגם ההתנגדות לדברים נעלמת.

האדם רואה את השלם בכל דבר, וממילא אינו נקשר / מתנגד לדבר.

לסיכום:

גם הפכים שמתחברים וגם הפכים שמתנגדים, הכל נובע מאותו הרצון הבסיסי של כל דבר להתאחד עם הדבר השני.

בשורש הכל אחד.

כאשר האדם מבין מהי המהות המאחדת של המציאות, זה הרגע שבו אין יותר הפכים / התנגדות, אלא יש רק שלום ואהבה אין סופית לכל דבר בצורה שווה ואחידה.

אליעד כהן
מנהל הפורום

ועוד באותו עניין, על ההקבלה שבין זיווג ונישואים, לבין העניין של חיבור ההפכים על ידי הדעת.
 
ודרך אגב, המאמר הזה מסביר גם את חטא אדם הראשון. כי אדם הראשון לפני החטא לא הבדיל בין טוב לרע, דהיינו דעת שלמה שאין בה הפכים.
 
ומיד אחרי שההפכים נפרדו אצלו, באותו הרגע הוא נפל לתאוות ניאוף עם אשתו, כי אז הפריע לו העניין המיני מול חווה וכולי.
 
ושורש העניין של תאוות הניאוף, הוא הרצון לאחד את ההפכים כדלהלן:
 
http://www.eip.co.il/?key=247 - אהבה. זוגיות. למה אנשים מחפשים קשר זוגי / אהבה ?
 

זוגיות. קשר זוגי. אהבה. למה אנשים מחפשים זוגיות ואהבה ?

מהו פשר הכמיהה האין סופית של האדם לאהבה ?

תשובה:

אין טוב יותר מרגש של אהבה.

האדם מחפש קשר זוגי ואהבה בגלל התחושה הטובה של האהבה.

אהבה גורמת לאגו של האדם להעלם. האדם אינו מרגיש את עצמו. האדם מתאחד עם מה שסביבו.

אהבה גורמת לאדם להרגיש אחדות. האדם אינו מרגיש שונה מהאחר, אלא דומה לאחר.

אהבה מספקת לאדם תחושה של בטחון. אהבה מסלקת את הפחד.

כאשר יש אהבה, הזמן עובר מהר. האהבה גורמת לזמן לעבור מהר. אהבה מעלימה את הזמן.

אהבה מעלימה את השעמום. כאשר יש אהבה אין תחושה של שעמום.

אהבה מעלימה את תחושת הבדידות.

אהבה מעלימה את המקום. האהבה גורמת לאדם להרגיש טוב בכל מקום.

כשיש אהבה אין צורך במטרה ותכלית. כאשר טוב לא מחפשים סיבה, כי נמצאים כבר בתוצאה הסופית.

אהבה = קבלה ללא תנאים = אין הרגשה של חסר = הנאה מהדברים כפי שהם ללא שינוי / ללא ביקורת.

אהבה = אהבת האדם את עצמו = קבלה עצמית = אושר = שמחה = שלמות = טוב אמיתי.

שאלה: מהו השורש שממנו נובע הרצון לאהבה ? מה מייצג הרצון לאהבה ברמה הפנימית שלו ?

תשובה: הרצון לאהבה, מייצג את הכמיהה של התודעה של האדם לחיבור עם המציאות.

פירוש:

מהותה של התודעה של האדם, היא מהותה של המציאות.

המציאות מהווה וממלאת במהותה את מהותה של התודעה של האדם.

מצד המהות של התודעה של האדם, אין שום הבדל בינו לבין המציאות כולה.

מצד האמת, ה"אני" של האדם אינו קיים כלל. האדם נמצא תמיד באחדות גמורה עם כל המציאות כולה.

התשוקה הטבעית של האדם היא להתאחד עם המציאות.

התודעה של האדם כל הזמן מחפשת את השלמות = לא להרגיש חסר כלשהו.

השלמות תושג רק כאשר התודעה של האדם תבין את מהותה העצמית.

רק כאשר התודעה עצמה מבינה את המהות של עצמה, רק אז היא מאושרת.

כאשר התודעה של האדם מחוברת למהות שלה = מבינה את המהות האמיתית של עצמה, האדם חווה שלמות ואהבה אמיתית.

ככל שהאדם חווה יותר את האחדות עם המציאות, כך הוא חווה את כל הרגשות הנ"ל בצורה חזקה יותר.

האדם מרגיש את רגשות האהבה כלפי כל דבר.

אהבה עצמית כלפי כל דבר. מאחר שכל דבר נתפס כאני עצמי.

התשוקה של האדם לאהבה, מייצגת את הרצון של האדם להתאחד עם המציאות כנ"ל.

איך מגיעים לזה ?

על ידי התבוננות פנימית של התודעה על עצמה (=מדיטציה).

היינו על ידי שהאדם חוקר ומנסה להבין את מהות ה"אני" / אגו / תודעה של עצמו.

כאשר האדם מעמיק בנושא הזה, לבסוף הוא מגיע למהות האמיתית של האני שלו, ואז הוא מרגיש את האחדות הנ"ל = אהבה אין סופית.

אורח
אורח

ודרך אגב, המאמר הזה מסביר גם את חטא אדם הראשון. כי אדם הראשון לפני החטא לא הבדיל בין טוב לרע, דהיינו דעת שלמה שאין בה הפכים.
 
ומיד אחרי שההפכים נפרדו אצלו, באותו הרגע הוא נפל לתאוות ניאוף עם אשתו, כי אז הפריע לו העניין המיני מול חווה וכולי.
 
ושורש העניין של תאוות הניאוף, הוא הרצון לאחד את ההפכים
 
התוכל להרחיב ולהסביר את העניין הזה? מה זאת אומרת תאוות ניאוף עם אשתו? מהו ניאוף?
באחדות הכל השם יתברך
 ואדם וחוה היו זוג יחידי אז מה שייך כאן המושג הזה בכלל? וגם יש עניין בזוגיות שבן הזוג ייצג כלפיך את השם יתברך אחרת אין רצון לזיווג/ שלימות זאת אומרת
הרצון להתאחד עם המציאות לא גורם לנו להתאחד עם כל אדם המייצג מציאות זאת אלא בתוך כללים ואם תרשום תשובה לזה זה יכול להאיר איך מחליטים למשל מי הבן/ בת זוג אם בהתבטלות כלפי המציאות הכל טוב?
חברתיים, אישיים וכ' אז
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי אורח

ודרך אגב, המאמר הזה מסביר גם את חטא אדם הראשון. כי אדם הראשון לפני החטא לא הבדיל בין טוב לרע, דהיינו דעת שלמה שאין בה הפכים.
 
ומיד אחרי שההפכים נפרדו אצלו, באותו הרגע הוא נפל לתאוות ניאוף עם אשתו, כי אז הפריע לו העניין המיני מול חווה וכולי.
 
ושורש העניין של תאוות הניאוף, הוא הרצון לאחד את ההפכים
 
התוכל להרחיב ולהסביר את העניין הזה? מה זאת אומרת תאוות ניאוף עם אשתו? מהו ניאוף?
באחדות הכל השם יתברך
 ואדם וחוה היו זוג יחידי אז מה שייך כאן המושג הזה בכלל? וגם יש עניין בזוגיות שבן הזוג ייצג כלפיך את השם יתברך אחרת אין רצון לזיווג/ שלימות זאת אומרת
הרצון להתאחד עם המציאות לא גורם לנו להתאחד עם כל אדם המייצג מציאות זאת אלא בתוך כללים ואם תרשום תשובה לזה זה יכול להאיר איך מחליטים למשל מי הבן/ בת זוג אם בהתבטלות כלפי המציאות הכל טוב?
חברתיים, אישיים וכ' אז
 
בפשיטות, הגוף הוא בחינת אישה, וכל תאווה של הגוף הוא בחינת תאוות ניאוף
 
ובשורשו, הגוף צריך להיות באחדות עם הנשמה דהיינו הבריאה עם הבורא הנשמה עם הבורא וכולי
 
וכל זמן שהם נפרדים, יש תאוות ניאוף
 
בפשיטות, יש אהבה נפולה כמו שיש יראה נפולה. וכל אהבה נפולה, היא תאוות ניאוף. וצריך להעלות את האהבה לשורשה וכולי...
 
**
 
וכן, אני יודע שלא השבתי כאן על שאר השאלות, אבל השבתי לגבי העניין של שורש הניאוף
חידוש
מתקדם

הדעת מחבר שני הפכים--לא שני ניגודים וזאת הטעות של רוב הטועים..
דודי צח ואדום = חיבור של לבן + אדום =ורוד...ס"ת  ובהיכלו כולו אומר כבוד...
הוא החיבור של הזרע (לבן) עם הביצית (אדום )..והולד=ורוד..
חיבור של שחור ולבן נותן אפור...=ויהא ערב ויהי בקר יום אחד.....
ניאוף זה נקרא עצות המון העם הניבערים מדעת שמנסים לפרש התורה הקדושה לפי שכלם הלא קיים..
ברית זה עצות הצדיקים האמיתיים אשר להם ניתנה היכולת לפרש ולהבין דבר מתוך דבר וזכו לשלמות הדעת..וזה שאמר רבינו ---שמירת הברית זה לשמוע לצדיקי האמת--ניאוף זה ללמוד מאלה שלא יודעים כלום ומנהיגים את הדור לפי דעתם המשובשת....
רק אחרי שאדם זוכה להשלמת הקומה של ה7 קבצנים אז הוא יכול להתחיל להבין...ועד אז יש לנו ספר תהלים והתבודדות וספר תהלים...
תודה ...
 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 29_03_2024 השעה 15:54:01