![]() |
חיפוש בספרי ברסלב
|
![]() |
![]() |
|
הגב ![]() |
מחבר | |
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
http://breslev.eip.co.il/?key=2418 - שיחות הר"ן - אות רסב - שיחות מורנו הרב רבי נחמן
דַּע שֶׁיֵּשׁ חֵן
שֶׁמִּי שֶׁיָּכוֹל לְהִשְׁתַּמֵּשׁ בְּזֶה הַחֵן הוּא יָכוֹל לַעֲשׂוֹת שְׁאֵלַת חֲלוֹם וְלֵידַע עֲתִידוֹת עַל יְדֵי הַחֲלוֹמוֹת החן הזה הוא בחינת החן שמובא כאן http://breslev.eip.co.il/?key=30 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה א - אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ
דהיינו קישור החוכמה למלכות, דהיינו להסתכל בשכל שיש בכל דבר, שזהו בחינת חן עיי"ש.
ועניין החלומות ובירור החלומות, שורשו בבירור כוח המדמה של האדם.
כי כוח המדמה שורה על המלכות. וכאשר האדם מסתכל בשכל שבכל דבר, על ידי זה הוא מתקן את המדמה שהוא הדמיון, כי הוא משתמש בשכל, שעל ידו נעשה בירור המדמה וכולי.
ועניין החלומות הברורים שמובא שם, הוא עניין אספקלריא מאירה. זהו עניין הנבואה. שהוא כולו תלוי בבירור כוח המדמה.
שימוש בשכל = קישור החוכמה למלכות = חן = בירור כוח המדמה = נבואה = אספקלריא מאירה = חלומות צודקים.
|
|
![]() |
|
אורח ![]() אורח ![]() |
![]() |
מה זה ברור כח המדמה , זה להבין מה ראיתי בחלום ?
אם זה באמת יתגשם ? איך מגיעים לזה ?
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
בירור כוח המדמה, היינו לראות את הנמשל שיש בכל דבר בעולם.
כי כל מה שיש בעולם, הוא רק משל ונמשל על משהו אחר לגמרי.
והמדמה היינו הדמיון. דמיון = הכוח שבאמצעותו האדם מדמה דבר לדבר.
וכל הצרות של האדם נמשכות מהמדמה, היינו שהוא מדמיין שרע לו וכולי.
ובירור כוח המדמה, היינו שהאדם יוצא מכל הדמיונות שלו, ורואה תמיד רק את האמת.
ואז ממילא האדם מבין את המציאות וכולי.
*****
איך מגיעים לזה ?
רק על ידי חיזוק השכל.
שכל >< דמיון.
ככל שיש יותר שכל, כך הדמיון מתחיל להעלם. ואז החיים הופכים להיות גן עדן ...
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
בעניין הנ"ל ראה גם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=63 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יט - תְּפִלָּה לַחֲבַקּוּק
וְיוֹסֵף, עַל יְדֵי שֶׁהָיָה לוֹ שְׁלֵמוּת לְשׁוֹן הַקּדֶשׁ
עַל יְדֵי זֶה הָיָה יָכוֹל לְפַשַּׁר חֶלְמִין כִּי עִקַּר הַחֲלוֹם הוּא בְּשֵׁנָה הַיְנוּ בְּתַרְדֵּמָה וּשְׁלֵמוּת לְשׁוֹן הַקּדֶשׁ הוּא עַל יְדֵי תַּרְדֵּמָה שֶׁהוּא בְּחִינַת תַּרְגּוּם כַּנַּ"ל. וְעַל כֵּן יוֹסֵף שֶׁזָּכָה לִשְׁלֵמוּת לְשׁוֹן הַקּדֶשׁ שֶׁעִקַּר שְׁלֵמוּתוֹ עַל יְדֵי תַּרְדֵּמָה כַּנַּ"ל. עַל כֵּן הָיָה יוֹדֵעַ לְפַשֵּׁר חֶלְמִין שֶׁבַּתַרְדֵּמָה [כִּי זָכָה לְבָרֵר אֶת בְּחִינַת לְשׁוֹן הַתַּרְגּוּם אֶת בְּחִינַת הַתַּרְדֵּמָה דְּהַיְנוּ לְהַעֲלוֹת הַטּוֹב שֶׁבּוֹ לִלְשׁוֹן הַקּדֶשׁ וּלְהַפִּיל הָרָע שֶׁבּוֹ שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת שְׁלֵמוּת לְשׁוֹן הַקּדֶשׁ עַל יְדֵי לְשׁוֹן תַּרְגּוּם כַּנַּ"ל וְעַל כֵּן הָיָה יוֹדֵעַ לִפְתּר הַחֲלוֹם שֶׁבְּשֵׁנָה וְתַרְדֵּמָה שֶׁהוּא בְּחִינַת תַּרְגּוּם כִּי הָיָה יוֹדֵעַ לְבָרֵר הַטּוֹב וְהָאֱמֶת שֶׁיֵּשׁ בְּהַחֲלוֹם שֶׁהוּא בְּחִינַת תַּרְדֵּמָה, בְּחִינַת תַּרְגּוּם כִּי הוּא זָכָה לְבָרֵר אֶת לְשׁוֹן תַּרְגּוּם שֶׁזֶּהוּ עִקַּר בְּחִינַת שְׁלֵמוּת לְשׁוֹן הַקּדֶשׁ עַל יְדֵי הַתַּרְגּוּם שֶׁזָּכָה לָזֶה כַּנַּ"ל] ... וְהָבֵן הֵיטֵב אֵיךְ עַתָּה מְבאָר הֵיטֵב עִנְיַן פִּתְרוֹן חֲלוֹמוֹת
עַל יְדֵי שְׁלֵמוּת לְשׁוֹן הַקּדֶשׁ עַל יְדֵי מַה שֶּׁכָּתַב שָׁם אַחַר כָּךְ שֶׁעַל יְדֵי שְׁלֵמוּת לְשׁוֹן הַקּדֶשׁ מְאִירִין הַהִתְנוֹצְצוּת הָאוֹתִיּוֹת שֶׁיֵּשׁ בְּכָל דָּבָר כִּי עַל יְדֵי הִתְנוֹצְצוּת הָאוֹתִיּוֹת שֶׁיֵּשׁ בְּכָל הַמַּאֲכָלִים שֶׁמֵּהֶם הַחֲלוֹמוֹת עַל יְדֵי זֶה הַצַּדִּיק בְּחִינַת יוֹסֵף יוֹדֵעַ לְפַשֵׁר חֶלְמִין שֶׁבַּתַּרְדֵּמָה כַּנַּ"ל |
|
![]() |
|
חידוש ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
בירור כח המדמה היסודי זה להבדיל בין הקופים שמדמים עצמם לחכמים ויושבים ומוציאים הלכות מהתורה ואין להם לא דעת ולא שכל כ"ש אדמור = חציו אדם חציו חמור { חטא העגל }ראה תיקוני הזוהר תיקוו עג, שאמרו " נעשה לנו אלהים וילכו לפנינו."
כי לנו ברוך השם יש את " מה יש לכם לדאוג כשאני הולך לפניכם "
והוא היסוד שאתה חיב בישביל להתחיל לצאת מהמדמה , לקבל דעת בן חורין. מרדכי= מר דרור.
ואמרו 1. ומרדכי עומד בשער. =10=נ נח נחמ נחמן.
ואם תיזכור רמז רבינו שמשה העלה את עצמות יוסף כ"ש.." והעליתם את עצמותי מזה " והכונה לקרא אותו עם שם העצם= אני= אני נ נח נחמ נחמן מאומן...ראה .כי תעבור במים אתך אני, ובנהרות לא ישטפוך, כי תלך במו אש לא תכוה ולהבה לא תבער בך.. כי אני יהוה רופאך . ומי אני ? אני נ נח נחמ נחמן מאומן
|
|
![]() |
|
יעקב חיים ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
רבינו אמר למי שהתקרב אליו "כבר נתתי לכם כוח המדמה טוב ויפה , אז משמע לן רק ההתקרבות לצדיק האמת והליכה בעצתיו הקדושות תתן לנו כח מדמה טוב ויפה כמו שהבטיח רבינו
|
|
![]() |
הגב ![]() |
מעבר לפורום |