![]() |
חיפוש בספרי ברסלב
|
![]() |
![]() |
|
הגב ![]() |
מחבר | |
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
כיו"ב לגבי ספרי רבי נחמן, שהם לבוש, דהיינו משל ונמשל ועוד נמשל פנימי עמוק יותר עד השגת האין סוף עצמה
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
http://breslev.eip.co.il/?key=3810 - חיי מוהר"ן - קצח - נסיעתו וישיבתו באומן
לְעִנְיַן מַלְבּוּשֵׁי כָבוֹד
שֶׁצָּרִיךְ לְאִישׁ כָּשֵׁר לְהַדֵּר שֶׁיִּהְיֶה מְלֻבָּשׁ כָּרָאוּי אִם אֶפְשָׁר לוֹ וְלא יִהְיֶה בָּזוּי כִּי גַּם לְהַצַּדִּיק אֵין מְקָרְבִין עַצְמָן רַק עַל יְדֵי מַלְבּוּשָׁיו שֶׁרוֹאִין שֶׁהוּא מְלֻבָּשׁ בְּכָבוֹד עַל יְדֵי זֶה הוּא נֶחֱשָׁב בְּעֵינֵיהֶם לְהִתְקָרֵב לוֹ וְאִם לא הָיָה מְלֻבָּשׁ לא הָיָה נֶחֱשָׁב כְּלָל בְּעֵינֵיהֶם. עָנָה וְאָמַר הֲלא גַּם הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ הָיָה מִתְלַבֵּשׁ עַצְמוֹ בְּמִצְרַיִם כִּי כָּל הַמַּעֲשֶׂה שֶׁל מִצְרַיִם הִיא כֻּלָּהּ בְּחִינַת לְבוּשִׁין שֶׁהָיָה בְּהֶכְרֵחַ שֶׁיִּתְלַבֵּשׁ עַצְמוֹ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ כִּבְיָכוֹל בְּאֵלּוּ הַמַּעֲשִׂיּוֹת שֶׁל מִצְרַיִם עַד שֶׁאַחַר כָּךְ הִתְחִילוּ לְהַכִּיר אוֹתוֹ יִתְבָּרַךְ בְּעַצְמוֹ כִּבְיָכוֹל וּבְכָל פַּעַם הִכִּירוּ אוֹתוֹ יוֹתֵר וְיוֹתֵר וְהִכִּירוּ גְּדֻלָּתוֹ יִתְבָּרַךְ בְּכָל פַּעַם יוֹתֵר. אֲבָל בִּתְחִלָּה לא הָיָה אֶפְשָׁר שֶׁיִּתְקָרְבוּ אֵלָיו כִּי אִם עַל יְדֵי בְּחִינַת מַלְבּוּשִׁים הַיְנוּ כָּל הַמַּעֲשֶׂה שֶׁל מִצְרַיִם שֶׁהִיא בְּחִינַת מַלְבּוּשִׁים כַּנַּ"ל הכוונה היא שמתקרבים להשי"ת מהגלוי על הנסתר. דרך הלבושים והעולם, דרך זה מתקרבים לפנימיות.
|
|
![]() |
|
עין האמת ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
אליעד שלום.
רצוני לדעת, מה ביאור השיחה, בחיי מוהר״ן אות רא? וענין הלבושים של השם יתברך בפרט? וענין הלבושים בספרי רבי נחמן מברסלב בכלל? |
|
![]() |
הגב ![]() |
מעבר לפורום |