ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 
      התחברות

חיי מוהר״ן אות רא - מה הביאור?


 הגב
מחבר
עין האמת
מתקדם



הצטרפות: ב 01/02/10
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 138
אפשרויות    ציטוט  תגובה נושא: חיי מוהר״ן אות רא - מה הביאור?
אליעד שלום.

רצוני לדעת, מה ביאור השיחה, בחיי מוהר״ן אות רא?

וענין הלבושים של השם יתברך בפרט? וענין הלבושים בספרי רבי נחמן מברסלב

בכלל?
אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה
http://breslev.eip.co.il/?key=3810 - חיי מוהר"ן - קצח - נסיעתו וישיבתו באומן
 
לְעִנְיַן מַלְבּוּשֵׁי כָבוֹד
שֶׁצָּרִיךְ לְאִישׁ כָּשֵׁר לְהַדֵּר שֶׁיִּהְיֶה מְלֻבָּשׁ כָּרָאוּי אִם אֶפְשָׁר לוֹ
וְלא יִהְיֶה בָּזוּי
כִּי גַּם לְהַצַּדִּיק אֵין מְקָרְבִין עַצְמָן רַק עַל יְדֵי מַלְבּוּשָׁיו
שֶׁרוֹאִין שֶׁהוּא מְלֻבָּשׁ בְּכָבוֹד
עַל יְדֵי זֶה הוּא נֶחֱשָׁב בְּעֵינֵיהֶם לְהִתְקָרֵב לוֹ
וְאִם לא הָיָה מְלֻבָּשׁ לא הָיָה נֶחֱשָׁב כְּלָל בְּעֵינֵיהֶם.
עָנָה וְאָמַר הֲלא גַּם הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ הָיָה מִתְלַבֵּשׁ עַצְמוֹ בְּמִצְרַיִם
כִּי כָּל הַמַּעֲשֶׂה שֶׁל מִצְרַיִם הִיא כֻּלָּהּ בְּחִינַת לְבוּשִׁין
שֶׁהָיָה בְּהֶכְרֵחַ שֶׁיִּתְלַבֵּשׁ עַצְמוֹ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ כִּבְיָכוֹל בְּאֵלּוּ הַמַּעֲשִׂיּוֹת שֶׁל מִצְרַיִם
עַד שֶׁאַחַר כָּךְ הִתְחִילוּ לְהַכִּיר אוֹתוֹ יִתְבָּרַךְ בְּעַצְמוֹ כִּבְיָכוֹל
וּבְכָל פַּעַם הִכִּירוּ אוֹתוֹ יוֹתֵר וְיוֹתֵר וְהִכִּירוּ גְּדֻלָּתוֹ יִתְבָּרַךְ בְּכָל פַּעַם יוֹתֵר.
אֲבָל בִּתְחִלָּה לא הָיָה אֶפְשָׁר שֶׁיִּתְקָרְבוּ אֵלָיו
כִּי אִם עַל יְדֵי בְּחִינַת מַלְבּוּשִׁים
הַיְנוּ כָּל הַמַּעֲשֶׂה שֶׁל מִצְרַיִם שֶׁהִיא בְּחִינַת מַלְבּוּשִׁים כַּנַּ"ל
 
 
הכוונה היא שמתקרבים להשי"ת מהגלוי על הנסתר. דרך הלבושים והעולם, דרך זה מתקרבים לפנימיות.
לענין מלבושי כבוד
שצריך לאיש כשר להדר שיהיה מלבש כראוי אם אפשר לו
ולא יהיה בזוי
כי גם להצדיק אין מקרבין עצמן רק על ידי מלבושיו
שרואין שהוא מלבש בכבוד
על ידי זה הוא נחשב בעיניהם להתקרב לו
ואם לא היה מלבש לא היה נחשב כלל בעיניהם.
ענה ואמר הלא גם השם יתברך היה מתלבש עצמו במצרים
כי כל המעשה של מצרים היא כלה בחינת לבושין
שהיה בהכרח שיתלבש עצמו השם יתברך כביכול באלו המעשיות של מצרים
עד שאחר כך התחילו להכיר אותו יתברך בעצמו כביכול
ובכל פעם הכירו אותו יותר ויותר והכירו גדלתו יתברך בכל פעם יותר.
אבל בתחלה לא היה אפשר שיתקרבו אליו
כי אם על ידי בחינת מלבושים
הינו כל המעשה של מצרים שהיא בחינת מלבושים כנ"ל
אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה
כיו"ב לגבי ספרי רבי נחמן, שהם לבוש, דהיינו משל ונמשל ועוד נמשל פנימי עמוק יותר עד השגת האין סוף עצמה
 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 16_02_2019 השעה 15:13:26