ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

התגלות רבינו נחמן מברסלב - כיצד?


 הגב עמוד  < 1  2 3 4 5 6 >
מחבר
חידוש
מתקדם

נושא: התגלות רבינו נחמן מברסלב - כיצד?
דברים מתוקים מדבש אבל קצת מעורבבים. (לדעתי הקטנה ).
1. הרבי הגדול היותר.= וידבר יהוה אל משה.   -וידבר=יוד+בר=רבי הוא רבינו.
2. משה אלו תלמידי החכמים שבדור ,בין אם יש בו רק ניצוץ אחד קטן או אם זכה להגדיל דעתו עד שיהיה כולו מאבנים טובות.
3. רבינו הוא אכן האין. ולכן אמר לו משה "ואם אין מחני נא מספרך..."ולמי שראה את האין הרי יודע שהיא בעצם סוד החוכא הגדולה. כי כמו שאתם לא זוכרים מה הייתם גלגול שעבר כי כבר עבר. וכמו שאין אתם חוזרים לחלום אשר חלמתם אתמול כדי לתקן או לשנות כי כבר היה, הוא אשר הדעת של משה לא תפס בדעתו ...למה כל הבלגאן הזה אם יש למעלה כלום היכן שלא היה בכלל עולם אלא הכל רק מחשבה.
4.ואכן הוא הודה לו על האמת ובאמת בספר אשר כתב (פתק הגאולה) השמיט את המילה אין.
אבל כידוע יש שני פתקים, ובשני מופיע -אין נ נח נחמ נחמן מאומן-כי היא המחלוקת האם טוב לו לאדם שנברא או יותר טוב שלא היה נברא כל העולם הזה עם כל היסורים והצרות שיש בו. וזה למי אשר יבין את תורה -סא. ח.ב
"השם יתברך הוא מעל הזמן..." או למי שימתין עוד קצת להתפתחות המדע עד שיגיע להמצאת קסדות חלימה שאנשים יוכלו להיכנס לחלום ויבינו שכבר ניכנסנו לחלום הזה ובתוכו אנו רבים ולא מוצאים ידים ורגלים.
 
ואין זה סותר את חוקי התורה אשר למדונו כי גם לחלום יש חוקים משלו ואפשר שזה יהיה חלום חלומי או סיוט סיוטי
עין האמת
מתקדם

מובא (ליקוטי הלכות ברכת הריח ה״ד) וז״ל:״עד שיזכה למצוא ולהשיג פנימיות כוונת תורתו הקדושה שזהו בחינת הצדיק בעצמו,כי עיקר הצדיק הוא תורתו הקדושה ששם גנוז רוח הקודש שלו,
וצריכין להאמין שבודאי נמצא אחד או רבים שהם תלמידיו האמיתיים שקבלו תורתו ודרכיו ועצותיו ורמזיו הקדושים שיכולים להחיות את הכל, כי אין דור יתום ובודאי השאיר אחריו ברכה,שהם התלמידים האמיתיים שלו, שכשהם מגלים תורתו הקדושה כאילו לא מת וכולי.עיי״ש.
ז״א שכדי להשיג את פנימיות כוונתו וכולי צריך את בחינת התלמידים שקבלו וכולי?
כי אם לא כן, לכאורה היה די לו להסתפק במה שכתב שפנימיות כוונת תורתו וכולי זהו בחינת הצדיק בעצמו,
ולמה כפל את ענין התלמידים? ודייקא אותם אלה שקיבלו?
אליעד כהן
מנהל הפורום

לעין האמת. הצדיק הוא השי"ת. והשי"ת זה שכל מאוד גדול. והשכל הזה נמצא בתוך הספרים של הצדיק, ונמצא גם בכל מקום בעולם ובכל דיבור שיש בעולם ובכל מחשבה שיש בעולם וכולי.

ולהתקרב לצדיק האמת, היינו להכיר את השי"ת. דהיינו לקבל את השכל שמעל השכל. שזה נקרא להתקרב לצדיק האמת.
 
וכל אדם שלומד את רבי נחמן מברסלב, וכל הבנה שיש לאדם בדברי רבי נחמן מברסלב, היא סוג של תלמיד של רבי נחמן מברסלב, שמחייה את השכל של רבי נחמן מברסלב.
 
אבל אל תסתבך יותר מידי. רבי נחמן מברסלב הוא לא עגל הזהב. ורבי נחמן מברסלב הוא לא עבודה זרה.
 
התכלית היא השי"ת ולא רבי נחמן מברסלב.
 
ומכך שיש כאלו שחושבים שהתכלית זה להתקרב לרבי נחמן מברסלב, מכך יש השתלשלות של כאלו שחושבים שהתכלית זה להתקרב לרב שלהם. וכולם נגועים בעניין הזה של עגל הזהב. ושכחו את התכלית, שהיא השי"ת עצמו, ובמקום זה המציאו כל מיני דברים אחרים.
 
והכל זה בגלל קטנות המוחין של האדם. שהוא לא מסוגל להתקרב אל המלך שהוא השי"ת. ואז הוא נאחז בקליפות ובבגדים של המלך. כי כל התגלות של השי"ת בעולם, היא לבוש ובגד וקליפה שלו. וכל העולם ומלואו וכל מה שיש בו, זה רק קליפות ולבושים של השי"ת.
 
והתכלית זה להכיר את השי"ת עצמו. דהיינו שהאדם בשכל האנושי שלו, יבין את השי"ת עצמו. ויבין את מהות השי"ת עצמו.
 
וזה השכר שיהיה לעולם הבא. ובזה תלוי הכל. והאדם יכול ללכת סחור סחור ולבקר בגן עדן ממש, אבל אם הדעת שלו לא מבינה בשכל שלו מה זה השי"ת, אז הוא עדיין בגהנום וכולי.
 
ובשורה התחתונה, אחרי ההתמקדות בעיקר הנ"ל, איזה עוד שאלות יש ?
 
בתכלס, אם משהו עוזר לך להבין את רבי נחמן מברסלב, אז תלמד אותו. ואם לא, אז לא.
 
ויותר מזה, אי אפשר להבין את רבי נחמן מברסלב, בלי להבין את כל הפירושים שלו. ז"א גם אם כל הפירושים הם שקר, בהכרח לעבור בהם לפני שמגיעים אל האמת. כי בהכרח לעבור דרך הקליפות.
 
ואי אפשר להגיע להשגה של אמת, בלי שלפני כן אוכלים המון חצץ. וכל ספרי תלמידי רבי נחמן מברסלב, וגם הפירוש הפשוט של ספרי רבי נחמן מברסלב עצמו, זה הכל קליפות וחצץ.
 
כי השכל של הצדיק, הוא נמצא מחוץ לספר שלו. כי הוא כ"כ גדול, עד שהוא לא יכול להתלבש בשום דיבור ובשום צורה. והספר של רבי נחמן מברסלב עצמו, הוא רק צמצומים שונים. וגם הליקוטי מוהרן עצמו, גם הוא לא התכלית.
 
וגם מי שמבין את כל הליקוטי מוהרן כפשוטו, וגם כדרשו, וגם כסודו ובכל צורה אחרת, וגם מי שמקיים את כל העצות ככתבו וכלשונו, הרי שכל זמן שהוא לא הגיע להשגה של רבי נחמן מברסלב עצמו, הרי שהוא בחוץ לגמרי.
 
והדרך לדעת האם האדם הגיע לתכלית הידיעה שלא נדע, היא על ידי זה שהאדם בודק האם יש לו תשובה לשאלות שבאות מהחלל הפנוי.
 
כי בסוף תורה סד, רבי נחמן מברסלב כותב שלעתיד לבוא יתגלה הדעת של החלל הפנוי. ואז יעלמו כל השאלות שיש שם. והוא בחינה אחת עם מ"ש רבי נחמן מברסלב, שלעתיד יתגלה המקיף של הבחירה והידיעה.
 
וכל זמן שאין לאדם תשובות לשאלות שבאות מהחלל הפנוי, הרי שהוא עדיין רחוק לגמרי מהשלמות ומהשכל של רבי נחמן מברסלב.
 
כי השכל של רבי נחמן מברסלב, הוא מעל החלל הפנוי, מהבחינה של הסובב כל עלמין, שהיא הא"ס, שהוא מעל החלל הפנוי, מעל הכתר.
 
ומי שאין לו תשובות לשאלות שבאות מהחלל הפנוי, הרי שהוא עדיין בחוץ לגמרי.
 
וצריך לעמול וכולי, ולהתסכל בשכל שיש בכל דבר. וכאשר משיג בשכלו את כל מה שיש ביד אנושי להשיג, אז שב שכלו שכל הנקנה.
 
וכל העצות של רבי נחמן מברסלב, תכליתן היא לגרום לאדם להפוך להיות אדם חכם. ולא טיפש כמו שחושבים המון העם. שחושבים שרבי נחמן מברסלב רצה שהאדם יזרוק את השכל.
 
אבל רבי נחמן מברסלב רצה שהאדם יזרוק את הטיפשות שלו, ואדרבה יתחבר לשכל האמיתי. כמבואר דיבור זה בחייה מוהרן, על אותו האחד שפירש שהחוכמות שלו יתבטלו, ואמר לו רבי נחמן מברסלב שהטיפשות שלו תתבטל וכולי.
 
והעצות של רבי נחמן מברסלב, הן כגוף ללא נשמה, אם האדם לא מסתכל על השכל שיש בהן.
 
ובסופו של דבר, התכלית היא למצוא תשובה לשאלות שבאות מהחלל הפנוי. שזה קיבול השכר וזה התכלית של הכל.
 
ואיך למצוא תשובות ? על ידי יצירת כלי אין סופי, שיכול להכיל את השכל שיש שם.
 
ואיך ליצור את הכלי ? על ידי שהולך אחרי האמת לפי בחינתו וכולי ... עד שעולה ועולה, עד שיש לו את הכלי, ואז מקבל את התשובות ובא לציון גואל ...
 
 
עין האמת
מתקדם

רבי נחמן מברסלב עצמו גילה השכל של החלל פנוי.
שהוא רק על שם מושאל נקרא פנוי.ובאמת הוא לא פנוי מאלוקותו.
והוא כולו טוב, ואין שום רע בעולם.לא?
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי עין האמת

רבי נחמן מברסלב עצמו גילה השכל של החלל פנוי.
שהוא רק על שם מושאל נקרא פנוי.ובאמת הוא לא פנוי מאלוקותו.
והוא כולו טוב, ואין שום רע בעולם.לא?
 
גילה ? זה בעיקר אמונה. ז"א אצל השומע זה מצטייר כאמונה. אצל רבי נחמן מברסלב זה היה שכל.
 
ולכן אמר רבי נחמן מברסלב, שהוא סוד שגם שאחרי שמגלים אותו הוא סוד.
 
כי הנה אני מגלה לך שהחלל הפנוי הוא מינה וביה. ושהוא ממלא וסובב. ושאין שום רע בעולם כלל. וכפי שאמר את כל זה רבי נחמן מברסלב עצמו.
 
אבל זה עדיין סוד. כי האדם לא מבין את זה בשכלו. ואפילו האמונה של האדם במדמה שלו, גם היא מתקשה להבין את זה. כל שכן השכל של האדם עצמו ...
 
והשלמות היא, שהאדם בשכל האנושי שלו, יבין את כל העניין בשלמות.
 
ולמה אני אומר שכל אנושי, אם רבי נחמן מברסלב אמר שאי אפשר להבין בשכל אנושי ?
 
כי מה שנקרא אצל האדם שכל אנושי, זה שכל בהמי.
 
ומי שמגיע לשלמות השכל, אז בשכל האנושי שלו הוא מבין את כל אלו. שהוא ה ההולדה, שיונק מדעת השי"ת ברצוא ושוב וכולי.
עין האמת
מתקדם

אם ברסלב כל כך מורכב ומסובך וכולי...אולי נהיה חבדניקים? אולי הרבי מחב״ד שליט״א הוא משיח של הדור?
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי עין האמת

אם ברסלב כל כך מורכב ומסובך וכולי...אולי נהיה חבדניקים? אולי הרבי מחב״ד שליט״א הוא משיח של הדור?
 
השאלה היא מהי האמת. אם בא לך להיות חבדניק, תהיה חבדניק.
 
אם האדם מאמין ברבי נחמן מברסלב, אז הוא חושב שברסלב זה מסובך. אבל אם הוא מבין את רבי נחמן מברסלב, אז הוא מבין שהשכל של רבי נחמן מברסלב הוא האמת.
 
בתכלס, האמת היא פשוטה. פשוטה מידי. ולכן קשה להבין אותה.
 
מה יעזור לך המשיח של הדור ?
 
בסופו של דבר, אתה תרצה להרגיש טוב מבפנים. וזה הכל תלוי בדעת. והבר דעת, הוא זה שגורם לך להיות יותר חכם ...
 
ובתכלס, ללמוד ליקוטי מוהרן לעומק, זה הרבה יותר קשה מאשר ללמוד כל ספר אחר בעולם לעומקו.
 
אבל מצד האמת, מי שרוצה להתקרב לרבי נחמן מברסלב, הוא צריך להתקרב גם לחב"ד וכיו"ב. דהיינו, רבי נחמן מברסלב כלול מהכל. ונכון שהאדם יכול להגיע להכל דרך רבי נחמן מברסלב. אבל עם ההקדמות של רבי נחמן מברסלב, האדם יכול ללמוד גם את השכל של חב"ד, ועל ידי זה להבין את רבי נחמן מברסלב טוב יותר.
 
בקיצור, חפש את האמת ...
 
ולתשומת ליבך, בהתחייבות, מי שיתקרב לחב"ד ויזכה ללמוד את התניא לעומקו, ויזכה להגיע לדרגה של בעל התניא עצמו, בוודאות שהוא יחזור אל רבי נחמן מברסלב. עם שכל חדש.
 
כי כאשר האדם לומד לדוגמא את התניא, אז הוא הופך להיות בעל התניא. כי אילו ידעתיו הייתיו. וכאשר האדם מקבל את השכל של התניא, הוא הופך להיות בעל התניא עצמו.
 
ולכל דבר יש סוף. והתניא גם לו יש סוף. ואחרי הסוף שלו יש את רבי נחמן מברסלב. שאחריו יש את השי"ת.
 
בקיצור, לך בכל דרך שתרצה, אם תלך בה מספיק ... בסוף תגיע אל השכל של רבי נחמן מברסלב (גם אם לא בלבוש הגשמי של רבי נחמן מברסלב), ואח"כ תגיע להשי"ת עצמו ...
עין האמת
מתקדם

קודם כל אשריך אחי,דברים מעודדים.
דבר שני, שמתי לב שאתה תמיד משאיר לי בחירה.למה? אולי תברר לי מה שברור לך וזהו.
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי עין האמת

קודם כל אשריך אחי,דברים מעודדים.
דבר שני, שמתי לב שאתה תמיד משאיר לי בחירה.למה? אולי תברר לי מה שברור לך וזהו.
 
למיטב זכרוני אמר רבי נחמן מברסלב, שחייב להשאיר בחירה לאדם. ולו זו אף זו, אלא שכאשר שואלים את הצדיק דבר של מסירות נפש, הוא חייב לומר את ההפך של מה שהוא חושב.
 
מה שברור לי, לא בטוח שאתה מסוגל להכיל אותו. ועל האדם ללכת אחרי האמת לפי מדרגתו.
 
ולכן, לא משנה מה אני חושב, משנה מה השומע יכול להבין.
 
ואדרבה, אם יש התערותא דלתתא של השואל, הרי שאפשר להרחיב את התשובה. אבל בשום מקרה אי אפשר לתת את התשובה על מגש של כסף, כי אם כן, יעבוד השי"ת את עצמו בעצמו. וכמבואר כל זה בחיי מוהרן.
 
והוא בחינה אחת, עם מ"ש רבי נחמן מברסלב שחייב שיהיה גם סם המוות בדברי הצדיק.
 
ולכן חייב שתהיה בחירה.
 
***
 
והשארת הבחירה לאדם לבחור כרצונו, היא בחינה אחת עם כך שאחרי שרבי נחמן מברסלב חזר מארץ ישראל, הוא לא התעקש עם אף אחד על שום דבר. ואדרבה, לפעמים הוא עשה נגד דעתו, וע"פ דעת הרוב, כדי לא להתעקש וכולי.
 
**
 
ויש בזה עניינן שלם, והוא הבחירה שברא הבורא.
 
ומי שחושב שיש רע בעולם, אז הוא מנסה להציל את האדם מהרע שבו הוא נמצא.
 
אבל מי שיודע שהכל טוב, אז למרות שהוא מנסה לעזור לאדם לצאת מהרע שלו, הרי שהוא משאיר לו בחירה, כי הכל טוב בכל מקרה.
 
והוא העניין שהשי"ת לא מביא את המשיח, ולא מחזיר את כולם בתשובה, כדי שתהיה בחירה.
 
כי גם השי"ת משאיר בחירה לאדם וכך צריך לנהוג.
 
וכנ"ל, מי שלא מבין את דרכי ה', הוא חושב שהוא רחמן על האדם יותר מאשר השי"ת, והוא רוצה להציל את האדם מהטעויות שלו.
 
אבל מי שמבין את דרכי ה', ומבין את הרחמנות של השי"ת, שהשי"ת עצמו מאפשר לרע להתקיים, כי הרע הוא כולו טוב מאוד. הוא דייקא משאיר בחירה לאדם, כי כך צריך העולם להתנהג.
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי עין האמת

קודם כל אשריך אחי,דברים מעודדים.
דבר שני, שמתי לב שאתה תמיד משאיר לי בחירה.למה? אולי תברר לי מה שברור לך וזהו.
 
ודבר נוסף, התכלית זה להתקרב להשי"ת באמצעות השכל.
 
ולשם כך צריך כלי. והכלי מתרחב ונוצר, על ידי הבירורים השכליים שאתה צריך לברר עם עצמך.
 
ויותר מאשר חשוב למי תתקרב ומה תעשה, חשוב שתיצור את הכלי השכלי שלך, שיאפשר לך להבין את השי"ת.
 
ולכן, אני מתמקד בלתת כיוון מחשבה, במקום להתמקד בלומר מה לעשות בפועל.
 
כי התכלית של הספקות שלך, היא שתברר אותם במחשבה שלך, ועל ידי זה תיצור כלי להכיר את השי"ת.
 
וממילא, צריך לגרום לך לברר את העניין בכוחות עצמך.
 
כי מי שהוא חי בעולם המעשה, הוא חושב שהתכלית זה לעזור לאדם לפעול נכון כאן בעולם המעשה.
 
אבל מי שיודע דבר לאשורו, הוא יודע שהתכלית היא שהאדם יכיר את השי"ת באמצעות הדעת שלו.
 
וכל המעשים כאן בעולם המעשה, הם רק דרכים לזכך את המחשבה.
 
וממילא, יותר מאשר חשוב לומר לאדם מה לעשות, חשוב לגרום לו להפעיל את השכל שלו ...
 הגב עמוד  < 1  2 3 4 5 6 >


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 04_07_2025 השעה 06:35:13