ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

התגלות רבינו נחמן מברסלב - כיצד?


 הגב עמוד  < 1 2 3 4 6 >
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום

נושא: התגלות רבינו נחמן מברסלב - כיצד?
כל שכן וקל וחומר, כאשר כל אלו שדוגלים בכך שצריך את בחינת יהושוע, זה אלו שהם הבחינת יהושוע עבור זה ששואל אותם.
 
ורבי נחמן מברסלב אמר שמי שאין לו אמונה בשלמות שאין שלמות אחריה, הוא סוג של כופר, והוא מחפש גאווה וכבוד, למרות שנדמה לו שהוא רחמן ורוצה לזכות את הרבים.
 
וזה דיבור מפורש של רבי נחמן מברסלב, שלמרות שנדמה לאדם שיש לו רחמנות על העולם, והוא רוצה לזכות את הרבים, ולקרב עוד אנשים וכולי ... הרי שהוא בכלל פועל בגלל הגאווה שלו. אא"כ הוא זכה לדרגת רבי נחמן מברסלב עצמו וכולי, בשלמות שאין שלמות אחריה.
 
ואם אתה מחפש בחינת יהושוע, תחפש את ההוא שזכה להיות כמו רבי נחמן מברסלב עצמו ממש.
 
אבל כל אלו שמלמדים שצריך את בחינת יהושוע, זה אלו שיש להם אינטרס להיות הרבי שלך.
 
וכמובן, שהם גם לא יודעים ללמוד פשט פשוט בליקוטי מוהרן ח"א תורה א.
 
כי רבי נחמן מברסלב אמר שם, שהשכל גדול, ושצריך את בחינת הלבנה, כדי לקבל את האור של השמש. וכולם נאחזים בזה, כאילו שהאדם חייב להיות במוחין דקטנות ובצמצום, כדי להתקרב אל הצדיק.
 
אבל הכסיל לא יחפוץ בתבונה. כי התכלית היא, שלא רק שהאדם יקבל מהשמש עצמה, אלא שהוא יהיה השמש עצמה. כמובא בתורה צוהר תעשה לתיבה. שעל האדם להאיר בעצמה ולהיות השמש בעצמה.
 
ונכון שיש את התורה של המישרא דסכינא, שבה האדם משיג את האלוקות דרך צמצומים, אבל זה לא התכלית.
 
כי מי שהוא משוקע בחושך, והצדיק לא יכול להאיר לו, אז הוא מתקרב לתלמידים ... ולכל מיני צמצומים.
 
אבל התכלית עצמה, היא שהאדם עצמו יאיר כמו השי"ת עצמו ... דהיינו להיות השמש עצמה.
 
*
 
ואעפ"כ אמר רבי נחמן מברסלב, שמי שלא יכול להתקרב אליו, שיתקרב אל צדיקים אחרים. ומצד הבחינה הזאת, על האדם להתקרב אל הנוצות שעל הבגד שעל רבי נחמן מברסלב.
 
אבל מי שהוא איש חייל, הוא מתקרב למלך עצמו שהוא השי"ת וכולי, שהוא הצדיק האמת וכולי ...
אליעד כהן
מנהל הפורום

ומעניין לעניין באותו עניין, צא ולמד איך העולם הפוך.
 
כי כל אותם דרשנים, דורשים להמון העם, שבעקבתא דמשיחא פני הדור יהיו כפני הכלב. ובכך הם מרמזים לדור, שהדור הוא כפני הכלב, ושהם עצמם הצדיקים שהם לא שייכים לדור.
 
אבל רבי נחמן מברסלב מפרש הפוך. כי רבי נחמן מברסלב מבאר
http://breslev.eip.co.il/?key=164 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כב - חוֹתָם בְּתוֹךְ חוֹתָם
 
כִּי יֵשׁ רוֹעִים שֶׁל הַסִּטְרָא אָחֳרָא
וְהֵם גַּם כֵּן מְפֻרְסְמֵי הַדּוֹר
וְכוֹפִין אֲנָשִׁים לִתְחוֹת שִׁעְבּוּדַיהוּ
וְעִקַּר מַלְכוּתָם הוּא עַל יְדֵי עַזּוּת
כִּי 'עַזּוּת מַלְכוּתָא בְּלָא תָּגָא'
וְהֵם כִּכְלָבִים בְּעַזּוּתָם
בִּבְחִינַת: "וְהַכְּלָבִים עַזֵּי נֶפֶשׁ הֵמָּה רעִים"
וְהֵן 'פְּנֵי הַדּוֹר כִּפְנֵי הַכֶּלֶב'
וְעַל כֵּן כְּדֵי לְהִנָּצֵל מֵהֶם
מִתַּחַת מֶמְשַׁלְתָּם
אִי אֶפְשָׁר רַק עַל יְדֵי עַזּוּת
לַעֲמד נֶגֶד עַזּוּתָם
וְאָז: "נֵהַלְתָּ בְעָזְּךָ אֶל נְוֵה קָדְשֶׁךָ"
שֶׁנִּכְנָס לְתוֹךְ הַקְּדֻשָּׁה
 
וגם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=338 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סז - וַיִּבֶן ה' אֱלקִים אֶת הַצֵּלָע אֲשֶׁר לָקַח
 
וַאֲזַי נוֹטְלִין כָּבוֹד הָעַזֵּי פָּנִים שֶׁבַּדּוֹר
הַיְנוּ כְּשֶׁאֵין בְּחִינַת מַלְכוּת, בְּחִינַת הַשֻּׁלְחָן שֶׁבִּקְדֻשָּׁה, בִּשְׁלֵמוּת כַּנַּ"ל
אֲזַי מִתְגַּבֵּר הָעַזּוּת, שֶׁהוּא 'מַלְכוּתָא בְּלָא תָגָא', בְּלא כֶּתֶר מַלְכוּת הַנַּ"ל
וְזֶה בְּחִינַת: "וְהַכְּלָבִים עַזֵּי נֶפֶשׁ לא יָדְעוּ שָׂבְעָה"
הַיְנוּ עַל יְדֵי תַאֲוַות אֲכִילָה, בְּחִינַת: "בֶּטֶן רְשָׁעִים תֶּחְסָר"
וְזֶהוּ: "לא יָדְעוּ שָׂבְעָה", הֶפֶך "צַדִּיק אוֹכֵל לְשׂבַע נַפְשׁוֹ"
עַל יְדֵי זֶה מִתְגַּבְּרִים הָעַזֵּי פָּנִים, שֶׁהֵם בְּחִינַת כְּלָבִים עַזֵּי נֶפֶשׁ
בְּחִינַת 'פְּנֵי הַדּוֹר כִּפְנֵי הַכֶּלֶב'
"הֵמָּה רעִים לא יָדְעוּ הָבִין", שֶׁהֵם נַעֲשִׂים רוֹעִים וּמַנְהִיגִים אֶל הַדּוֹר
כִּי הַכָּבוֹד נָפַל אֲלֵיהֶם, וְיֵשׁ לָהֶם כָּל הַכָּבוֹד
 
שהרבנים עצמם שאינם ראויים להנהיג, הם הם הכלבי עזי נפש, שפני הדור כפני הכלב.
 
וצא ולמד את גודל העזות פנים שלהם. שהם לוקחים את המשפט פני הדור כפני הכלב שנאמר עליהם, והם מאשימים בו את צאן מרעיתם. ועל ידי העזות פנים שלהם, האדם חושב שפני הדור כפני הכלב נאמר על העם. כאשר זה בכלל נאמר על אלו שמפרשים שזה נאמר על העם, במקום להבין שזה נאמר עליהם ...
 
וכפי שנאמר, עולם הפוך ראיתי ...
http://breslev.eip.co.il/?key=164 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כב - חותם בתוך חותם
כי יש רועים של הסטרא אחרא
והם גם כן מפרסמי הדור
וכופין אנשים לתחות שעבודיהו
ועקר מלכותם הוא על ידי עזות
כי 'עזות מלכותא בלא תגא'
והם ככלבים בעזותם
בבחינת: "והכלבים עזי נפש המה רעים"
והן 'פני הדור כפני הכלב'
ועל כן כדי להנצל מהם
מתחת ממשלתם
אי אפשר רק על ידי עזות
לעמד נגד עזותם
ואז: "נהלת בעזך אל נוה קדשך"
שנכנס לתוך הקדשה
וגם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=338 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סז - ויבן ה' אלקים את הצלע אשר לקח
ואזי נוטלין כבוד העזי פנים שבדור
הינו כשאין בחינת מלכות, בחינת השלחן שבקדשה, בשלמות כנ"ל
אזי מתגבר העזות, שהוא 'מלכותא בלא תגא', בלא כתר מלכות הנ"ל
וזה בחינת: "והכלבים עזי נפש לא ידעו שבעה"
הינו על ידי תאוות אכילה, בחינת: "בטן רשעים תחסר"
וזהו: "לא ידעו שבעה", הפך "צדיק אוכל לשבע נפשו"
על ידי זה מתגברים העזי פנים, שהם בחינת כלבים עזי נפש
בחינת 'פני הדור כפני הכלב'
"המה רעים לא ידעו הבין", שהם נעשים רועים ומנהיגים אל הדור
כי הכבוד נפל אליהם, ויש להם כל הכבוד
עין האמת
מתקדם

אחי. בא לי לבכות. מצד אחד את הדיבורים האלה אף פעם לא שמעתי בשם רבותי, שלאורם אני הולך ומפיהם אני חי.
חד משמעי לא מדברים את הדיבורים האלה.
מצד שני אני מרגיש שיש משהו בסיפור הזה, אבל לא יכול לעמוד על אמיתות הענין בשורשו.
מצד שלישי מקומם אותי לשמוע שרבי נתן ושאר תלמידיו הקדושים, אין להם שיכות איתו ז״ל וכולי.
מה האמת? כולם טועים? ופה נכנס הענין של מעתיקי השמועה מפי רבינו ז״ל עצמו,שאין לנו(לי וכיוצא בי) לסמוך אלא עליהם שכן אין אני משיג את הדבר בשורשו.
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי עין האמת

אחי. בא לי לבכות. מצד אחד את הדיבורים האלה אף פעם לא שמעתי בשם רבותי, שלאורם אני הולך ומפיהם אני חי.
חד משמעי לא מדברים את הדיבורים האלה.
מצד שני אני מרגיש שיש משהו בסיפור הזה, אבל לא יכול לעמוד על אמיתות הענין בשורשו.
מצד שלישי מקומם אותי לשמוע שרבי נתן ושאר תלמידיו הקדושים, אין להם שיכות איתו ז״ל וכולי.
מה האמת? כולם טועים? ופה נכנס הענין של מעתיקי השמועה מפי רבינו ז״ל עצמו,שאין לנו(לי וכיוצא בי) לסמוך אלא עליהם שכן אין אני משיג את הדבר בשורשו.
 
אחי. השאלה היא, מיהו הרב שלך ?
 
אם הרב שלך זה רבי נחמן מברסלב, אז כל דיבור שאמרתי, מופיע בליקוטי מוהרן. חפש כל משפט שלי, ואני אומר לך איפה הוא מופיע בדברי רבי נחמן מברסלב עצמו.
 
אבל איזה יהושוע אחד השתלט עליך, ולא גילה לך את מה שהרב שלו משה רבנו אמר, אז אכן הסתבכת ....
 
איזה דיבורים לא מדברים ? מה מכל מה שאמרתי לא מופיע בספרי רבי נחמן מברסלב ?
 
*
 
מצד שני אתה מרגיש שיש אמת בדברים. ואני אוסיף לך, שגם אם כל מה שאמרתי זה שקר, עדיין על האדם לגלות את נקודת האמת שיש בשקר. ולא מספיק להאמין שהשקר הוא שקר, אלא שצריך לברר אותו בשורשו.
 
כך שגם אם אמרתי שטויות, הן דורשות בירור.
 
*
 
מצד שלישי, מקומם אותך לשמוע שאין לתלמידים שייכות עם רבי נחמן מברסלב. כי הרב שלך הוא לא רבי נחמן מברסלב. כי רבי נחמן מברסלב עצמו אמר שהם יש להם שייכות איתו, כמו הנוצות שעל הבגד. ואת זה הוא אמר בהתייחסות שלו לכך, שהוא יושב חברותא עם האפיקורסים של אומן. ורבי נחמן מברסלב הסביר שאין לאף אחד איתו שייכות, יותר מאשר לאף אחד אחר.
 
כך שאלו דברי רבי נחמן מברסלב עצמו.
 
אבל עגל הזהב שמרחם על האדם, הוא רוצה למלוך ... והוא יסביר לך שצריך את העגל שיתווך בינך לבין משה רבנו. כי משה נשאר על ההר, וצריך מנהיג חי וכולי ...
 
*
 
מה האמת, שכולם טועים ? חחחחחחחחח
 
ומה מלמד רבי נחמן מברסלב, שכל העולם נמצאים בשקר ? וכי כולם טועים ?
 
*
 
ומחמת שאינך משיג את הדבר בשורשו, הרי שעליך לברר אותו בשורשו ולא לנקוט עמדה כלשהי.
 
ומאחר שהאדם לא משיג את הדבר בשורשו, אז מנין לו שהוא צריך להאמין לאיזה מישהו ?!
 
ורבי נחמן מברסלב אמר, שרק מי שזוכה שתהיה לו ממשלה על המלאכים, ויודע את כל שורשי הנשמות וכולי, רק הוא יודע לזהות מפורסמים של שקר.
 
ולמה לדעתך רבי נחמן מברסלב אמר את זה ?
 
כי לפעמים נדמה לאדם שהוא צדיק, והוא עצמו מפורסם של שקר. ואלו שמאמינים בו, הם הולכים אחרי מפורסם של שקר.
 
אבל רק מי שזוכה לבחינת ראש השנה של רבי נחמן מברסלב עצמו, רק הוא יכול להבדיל בין המפורסמים, כמובא כל זה בליקוטי מוהרן ח"ב תורה א, בפירוש.
 
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=77 - איך לזהות מפורסמים של שקר ?
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי עין האמת

אחי. בא לי לבכות. מצד אחד את הדיבורים האלה אף פעם לא שמעתי בשם רבותי, שלאורם אני הולך ומפיהם אני חי.
חד משמעי לא מדברים את הדיבורים האלה.
מצד שני אני מרגיש שיש משהו בסיפור הזה, אבל לא יכול לעמוד על אמיתות הענין בשורשו.
מצד שלישי מקומם אותי לשמוע שרבי נתן ושאר תלמידיו הקדושים, אין להם שיכות איתו ז״ל וכולי.
מה האמת? כולם טועים? ופה נכנס הענין של מעתיקי השמועה מפי רבינו ז״ל עצמו,שאין לנו(לי וכיוצא בי) לסמוך אלא עליהם שכן אין אני משיג את הדבר בשורשו.
 
ודבר נוסף, המוכר לא יכול למכור לך מוצר שאין לו אותו.
 
והאדם לא יכול לתת לך את מה שהוא עצמו לא השיג.
 
ומי שהוא כמו נוצה שעל הבגד, הוא מקסימום יכול לתת לך נוצות על הבגד.
 
וזה אם תזכה להיות ב"מדרגה" של התלמיד עצמו, שאז תזכה להיות הנוצות שעל הבגד.
 
כי האדם לא יכול לתת לך, את מה שאין לו.
 
ורבי נחמן מברסלב אמר, שתהיו כמוני ממש, ושתכללו בא"ס ממש.
 
אבל אם האדם שואף להיות נוצות שעל הבגד, יש לו בחירה חופשית ...
עין האמת
מתקדם

פשוט לי שכל מה שכתבת, יש מקור בדברי רבי נחמן מברסלב.
רק צורת הלימוד והמסקנות שהוצאת מהדברים,זה חידוש שלך.שלא נזכר בדברי רבי נחמן מברסלב בפירוש,אולי ברמז.

לאור כל האמור תוכל לסכם לי הלכה למעשה איך להתנהג בענין הזה?
ועוד דבר, מה דינם של שאר ספרי תלמידי רבינו? לא ללמוד בהם?

 
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי עין האמת

פשוט לי שכל מה שכתבת, יש מקור בדברי רבי נחמן מברסלב.
רק צורת הלימוד והמסקנות שהוצאת מהדברים,זה חידוש שלך.שלא נזכר בדברי רבי נחמן מברסלב בפירוש,אולי ברמז.

לאור כל האמור תוכל לסכם לי הלכה למעשה איך להתנהג בענין הזה?
ועוד דבר, מה דינם של שאר ספרי תלמידי רבינו? לא ללמוד בהם?

 
 
אחי. קודם כל, כל מה שאמרתי, זה פשט של דברי רבי נחמן מברסלב, והכל כתוב בפירוש.
 
ושום דבר לא נכתב ברמז, אלא הכל בפירוש. וגם אם נכתב ברמז, הרי שדברי רבי נחמן מברסלב הם כולם רק הקדמות אל משהו אחר. כך שבוודאות שגם אם האדם מבין את דברי רבי נחמן מברסלב, הרי שהוא עדיין לא התקרב לפנימיות כוונת רבי נחמן מברסלב.
 
ולפני שאשיב לשאלתך, אוסיף שההתלבטות שלך, היא בחינה אחת עם הצדיק שאומר לאדם לא לבוא אליו בראש השנה. שעל האדם לבוא אליו בכל זאת. וגם אם רבי נחמן מברסלב עצמו יאמר לך להתקרב לתלמיד שלו במקום להתקרב אליו, על האדם למסור את נפשו ולהתקרב לצדיק עצמו.
 
ולגבי עניין חטא העגל, העניין מבואר כאן בפירוש
http://breslev.eip.co.il/?key=333 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סב - עַל יְדֵי אֲכִילָתָם שֶׁל יִשְׂרָאֵל, נַעֲשֶׂה יִחוּד
 
וְיֵשׁ חוֹשְׁבִים שֶׁצָּרִיך לַעֲבד אֶת הָאֶמְצָעִי
כְּמוֹ שֶׁטָּעוּ בָּעֵגֶל
שֶׁרָצוּ לַעֲשׂוֹת אֶת הָעֵגֶל אֶמְצָעִי, בֵּינָם לְבֵין הַשֵּׁם יִתְבָּרַך
שֶׁאָמְרוּ: "אֲשֶׁר יֵלְכוּ לְפָנֵינוּ", בְּחִינַת אֶמְצָעִי
וּבְטָעֻיּוֹת כָּזֶה, רַבִּים נִכְשָׁלִים
וְעוֹשִׂים אֶת הַסִּיבּוֹת אֶמְצָעִי, בֵּינָם לְבֵין הַשֵּׁם יִתְבָּרַך
הַיְנוּ שֶׁמַּאֲמִינִים בְּהַשֵּׁם יִתְבָּרַך, אֲבָל מַאֲמִינִים גַּם כֵּן בְּאֶמְצָעִי
וְאוֹמְרִים שֶׁצָּרִיך לְסִיבּוֹת
הַיְנוּ שֶׁמַּאֲמִינִים לְמָשָׁל בְּהַסִּבָּה שֶׁל פַּרְנָסָה שֶׁהוּא הַמַּשָּׂא וּמַתָּן
וְאוֹמְרִים הַסִּבָּה שֶׁל מַשָּׂא וּמַתָּן עִקָּר
כְּאִלּוּ חַס וְשָׁלוֹם, בְּלא הַסִּבָּה שֶׁל מַשָּׂא וּמַתָּן, אֵין יְכלֶת בְּיַד הַשֵּׁם יִתְבָּרַך לִתֵּן לָהֶם פַּרְנָסָה
וּבְהַסִּבָּה שֶׁל הָרְפוּאָה, שֶׁהוּא סַמִּים, עוֹשִׂים מֵהֶם עִקָּר
כְּאִלּוּ, חַס וְשָׁלוֹם, בְּלִי הַסַּמִּים, אֵין יְכלֶת בְּיַד הַשֵּׁם יִתְבָּרַך לְרַפֵּא
וְאֵין הַדָּבָר כֵּן
כִּי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוּא סִיבַּת כָּל הַסִּיבּוֹת וְעִלַּת כָּל הָעִלּוֹת
וְאֵין צָרִיך לְשׁוּם סִיבָּה
 
שהוא בחינה אחת, עם האדם שמאמין בהשי"ת וברבי נחמן מברסלב, אבל חושב שצריך גם את הסיבות ואת האמצעי וכולי...
 
*
 
ולשאלתך, להלכה למעשה. על האדם ללכת אחרי נקודת האמת שלו.
 
ז"א בתכלס תתקרב למי שנראה לך שהוא מקרב אותך. אבל תסתכל בשכל שיש בכל דבר, כדי שתגיע אל השורש עצמו.
 
מה דינם של שאר ספרי רבי נחמן מברסלב, בדיוק כמו דינם של כל הספרים שיש בעולם.
 
ז"א בכל הספרים שבעולם יש שכל. ורק מי שיודע את כל השכל שיש בכל הספרים שיש בעולם, רק הוא יכול להגיע לשורש השכל של כל העולם, שזה השי"ת עצמו.
 
ולכן, תקרא בכל ספר שמחזק אותך ושמחדש לך משהו. אבל תקשר את עצמך לשורש, כדי שלא תשאר בטעות בהיכלי התמורות שבהכרח לעבור בהן לפני שמגיע אל הפרי ...
http://breslev.eip.co.il/?key=333 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סב - על ידי אכילתם של ישראל, נעשה יחוד
ויש חושבים שצריך לעבד את האמצעי
כמו שטעו בעגל
שרצו לעשות את העגל אמצעי, בינם לבין השם יתברך
שאמרו: "אשר ילכו לפנינו", בחינת אמצעי
ובטעיות כזה, רבים נכשלים
ועושים את הסיבות אמצעי, בינם לבין השם יתברך
הינו שמאמינים בהשם יתברך, אבל מאמינים גם כן באמצעי
ואומרים שצריך לסיבות
הינו שמאמינים למשל בהסבה של פרנסה שהוא המשא ומתן
ואומרים הסבה של משא ומתן עקר
כאלו חס ושלום, בלא הסבה של משא ומתן, אין יכלת ביד השם יתברך לתן להם פרנסה
ובהסבה של הרפואה, שהוא סמים, עושים מהם עקר
כאלו, חס ושלום, בלי הסמים, אין יכלת ביד השם יתברך לרפא
ואין הדבר כן
כי הקדוש ברוך הוא סיבת כל הסיבות ועלת כל העלות
ואין צריך לשום סיבה
עין האמת
מתקדם

קודם כל תודה על הסבלנות והזמן שהקדשת לי.
תודה שהארת לי.
ויהי רצון מלפניו יתברך,שאני יזכה לכל מה שנאמר פה בשליחות שאין שלמות אחריו,בתוך כלל ישראל הקדושים. אמן כן יהי רצון.
חידוש
מתקדם

משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהשוע. קיבל זה בחי" הקבלה להבין דבר מתוך דבר. ראה מבן מלך ובן שפחה שנחלפו שנתן לו הכלי.----יהשוע בן נון. בחי, צמצומים בין יציאת מצרים וספירת 50 יום עד לקבלת התורה.

וידבר-יהוה-אל-משה....ויד-בר=יוד-בר=רבי=ראש בני ישראל.2. יהוה=היה-ו. בחי,6 שעות בלילה או 6 שעות ביום. כשאתה יוצא לשדה לקבלת התורה מפי המלך (התבודדות ).3. אל זה אתה כאשר אתה זוכה לביטול כי זוכה לפי שניים מרבו בכח משה שמעלה אותך מעל המקום ומעל הזמן.4.משה בחי,מעולם שמך הוא.  ר"ת משה בח" אהיה אשר אהיה. כי כשהדעת בן חורין אתה יכול למצוא אותו בכל לשון או בכל דבר בבריאה . כ"ש ומרדכי אומן את הדסה.
בני ישראל לא חטאו בעגל אבל לא מבינים עדיין אז מבלבלים הכול. אנסה להסביר.-ויהי ערב ויהי בקר יום אחד וכן עד יום הששי שבוא לא נאמר ערב (ערב-רב ).
1.אברהם בחי" אב-המון גוים נתתיך, הוא בחי" 70 פנים לתורה שמלובש בכל הבריאה.וממנו מתחיל .יום אחד=יצחק (שהיה שם ערב-ישמעאל).  יום שני=יעקוב.(שהיה שם ערב-עשו). יום שלישי=יוסף (שהיה ערב ענין המכירה). יום רביע + חמישי= אהרן ומשה (הוא משה הוא אהרון ) שהיה המחלוקת האחרון.
יום הששי =דוד המלך.אין יותר ערב רב. ד+ד=דוד.
הערב רב הן הזכרון המדמה שאיתו אנו באים לצדיק והוא שמחטיא אותנו. הוא העגל כאשר אנו מישתעבדים להשגה וחושבים שהשגנו. ולכן ענין דוד שהוא. ד+ד ,שגם בהשגה ידע שעדיין לא התחיל כלל לדעת ממנו יתברך.
ולכן הוא ענין של דויד המלך שיחזור האות -יוד - עשרה מיני נגינה כי ענינו . תפילה לאל חיי. שנשיג אותו יתברך דרך התפילה ולא דרך עגל הזהב דהיינו ( הנחת תפילין היום או למה אין לך צצית או כיסוי ראש.....)
כשאמר "לא תעשה לך פסל תמונה או מסכה...." ורוב המדומינים מפסלים יהודי או אותו יתברך....אבל הן הם הערב רב ולא אנחנו . בני אל חי.
חידוש
מתקדם

אחינו בתורה יש שני כוחות זכה נעשית לו.....
פני הדור כפני הכלב-כיון לכלב בן יפונה=הישתטחות על קברי צדיקים, מה שאתה קורא התורה של הצדיק כביכול ששם קבורה רוחו.
בת קמה באמא. היינו בראשית=בת אשרי.שתקום התורה בכח התפילה.
כלה בחמותה= והיה אור הלבנה כאור החמה.
בן אינו מתביש בפני אביו=יבוקש עוונך ולא נמצא.....
ויש לנו על מי להישען על אבינו שבשמים.=דויד מלך ישראל חי וקים *3 (ברכת הלבנה
ואני חושבת שעדיין לא הבינו אנשים כי הלבנה היא ראי מלוטש ומראה את פגימת החמה (כביכול)אלא שהחמה נמצאת בהשגה של "מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך" ולכן תמיד מאירה אפילו בראש חודש כאשר נעלמת לגמרי-אבל נישאר הרשימו..אז אם את החמה עדיין לא ראיתם אז מה לכם לשפוט....
 הגב עמוד  < 1 2 3 4 6 >


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 04_07_2025 השעה 06:38:53