![]() |
חיפוש בספרי ברסלב
|
![]() |
![]() |
|
הגב ![]() |
עמוד 1 2 > |
מחבר | |
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
מאחר שזה לא קריטי ... אז נסכים ... העיקר זה התכלית ... כשמגיעים אליה ... הכל ברור ...
|
|
![]() |
|
avi ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
אתה ממש לא מאכזב אותי אלא להיפך..
אבל בכל זאת אני אוסיף להגנתי שבמתן תורה התחדש משהו מאוד קריטי שלא היה לפני כן והוא שהקב"ה אז גילה לנו בין היתר שהוא זה שגרם למיעוט הירח על כל המשתמע ומבקש כפרה מאיתנו, מה שגרם גם לרבינו לומר בתורה א' תניינא שיש לנו מכח זה עזות להרים פנינו ראש בראש השנה ולבקש כפרה, משא"כ לפני מתן תורה לא היה ה"לוקסוס" הזה...... וממילא מובן שלא היה אפשר כ"כ להשתמש בעזות דקדושה בטרם מ"ת.
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
אני מצטער לאכזב אותך ... אך למרות העניין של הנשמות הנ"ל ... עדיין משה לא ידע ולא סיים את המלאכה בשלמות.
עובדה שהוא חטא ועובדה שהוא לא נכנס לארץ.
חפש כאן בפורום יש המון מידע על החטא של משה מה היה עניינו ...
|
|
![]() |
|
avi ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
אחרי ששאלתי אותך ירדה אצלי מחשבה
שישנו מאחז"ל שלפני קבלת התורה היתה גזירה של עליונים לא ירדו לתחתונים ולהיפך..... ואחר מתן תורה התאפשר המיזוג ביניהם...
וממילא יוצא שמעמד הנשמות לאחר מ"ת הוא גבוה יותר...הם למעשה נהיו (בגלוי) חלק מן העצם..
וממילא עכשיו אפשר, מתוך תודעה של התכללות, לגשת אל המלך,משא"כ בזמן גלות מצרים.
שאם לא תגיד כך, היתכן שמשה רבינו לא ידע מספיק איך המלאכה...?
ועוד, ראה מה ענה לו הבורא שהאבות לא הרהרו אחרי מדותיו...משא"כ הוא.
וזה לכאורה אנטיתיזה למדובר כאן על עזות דקדושה....
אלא כנראה י"ל, בדא"פ, כמ"ש...
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
כיו"ב רבי נחמן מברסלב מביא שמי שרוצה לעלות מדרגה לדרגה, הוא צריך שתהיה לו גאווה ... כדי שישכח את לימודו הישן ויזכה ללימוד חדש ... אך צריך שתהיה גאווה עם חוכמה ...
שישכח רק את הישן ... אך שלא יהיה טיפש לגמרי ...
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
עכשיו בעצם הסברת מדוע רבי נחמן מברסלב הביא שם באותו המקום את העניין שצריך לדעת איך להתנהג עם העזות ...
מדובר על עזות דקדושה אחרת ... וצריך לדעת בחוכמה איך להשתמש בה ...
ואי אפשר להתקרב אל הרועים ... אלא על ידי עזות ... וכולי.
|
|
![]() |
|
avi ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
ואיך זה מסתדר עם העזות דקדושה של משה רבינו סוף פרשת שמות כשאמר למה הרעותה והקפדתו של הבורא עליו ?
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
אמר רבי נחמן מברסלב
http://breslev.eip.co.il/?key=396 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קכד - שִׁיר מִזְמוֹר לַמְנַצֵּחַ, 'זַמְּרוּ לְמִי שֶׁמְּנַצְּחִין אוֹתוֹ וְשָׂמֵחַ'
שִׁיר מִזְמוֹר לַמְנַצֵּחַ, 'זַמְּרוּ לְמִי שֶׁמְּנַצְּחִין אוֹתוֹ וְשָׂמֵחַ'
כִּי כְּשֶׁמְּדַבֵּר לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוּא וּמְפָרֵשׁ שִׂיחָתוֹ בִּטְעָנוֹת וּבַקָּשׁוֹת רוֹצֶה לְנַצֵּחַ אֶת הַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוּא כִּבְיָכוֹל וְהַשֵּׁם יִתְבָּרַך יֵשׁ לוֹ תַּעֲנוּג מִזֶּה עַל כֵּן שׁוֹלֵחַ לוֹ דִּבּוּרִים שֶׁיּוּכַל לְנַצֵּחַ אוֹתוֹ כִּבְיָכוֹל כְּדֵי לְקַבֵּל הַתַּעֲנוּג כִּי בְּלא זֶה בְּוַדַּאי לא הָיָה אֶפְשָׁר לְבָשָׂר וָדָם לְנַצֵּחַ אֶת הַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוּא אַך הַשֵּׁם יִתְבָּרַך עַצְמוֹ שׁוֹלֵחַ וּמַזְמִין לוֹ דִּבּוּרִים וּטְעָנוֹת לְנַצֵּחַ אוֹתוֹ כַּנַּ"ל ***
ובזה מרומז סוג העניין של העזות דקדושה שצריך ...
***
והעיקר הוא האמת
כמובא בתורה breslev.eip.co.il/?key=386 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קיב - צהַר תַּעֲשֶׂה לַתֵּבָה
ובעוד מקומות
|
|
![]() |
|
avi ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
אני חושב שצריך לשים לב למשהו מאוד חשוב שמלמד אותנו כאן רבינו והוא בעצם כיצד להתפלל היינו מה לומר לה'.
מהסיפור רואים שהמלך הופתע ממישהו שאומר לפניו את האמת הגמורה,איך שנראית המציאות. ואז, ורק אז, הטה אוזן לשמוע...
ומשמע שלא כל דיבור נכנס באזני המלך אלא דווקא משהו שבא מתוך התבוננות...
עוד רואים שהמלך יושב מאחרי הפרגוד, והגם שישנם למלך שרים, אין תקשורת בינם לבינו ואם ישנה כזו היא מן השפה ולחוץ בלבד. הם למעשה רחוקים מהמלך.
ועוד דבר שרואים, שאותו שליח לא נרתע כלל מלדבר אל המלך דברים נוקבים ואף בתקיפות ולא התרפס בפני המלך בדיבורי תחנונים וכיוצ"ב. ומשמע שהמלך מצפה לשמוע דברי טעם, שינצחו אותו. (מאוד מזכיר שיהודה ניגש ליוסף ע"יש ברש"י המבאר שאפילו איים עליו)
כל ההלך רוח בסיפור הוא בעל קונוטציה גבוהה מאוד לדורנו, ולא רק עבור יושבי הפאבים...
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
הדברים אמיתיים
|
|
![]() |
הגב ![]() |
עמוד 1 2 > |
מעבר לפורום |