ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

מעשה ממלך עניו - סיפורי מעשיות


 הגב עמוד  1 2 >
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום

נושא: מעשה ממלך עניו - סיפורי מעשיות
נשלח במקור על ידי avi

אתה ממש לא מאכזב אותי אלא להיפך..
אבל בכל זאת אני אוסיף להגנתי שבמתן תורה התחדש משהו מאוד קריטי שלא היה לפני כן והוא שהקב"ה אז גילה לנו בין היתר שהוא זה שגרם למיעוט הירח על כל המשתמע ומבקש כפרה מאיתנו, מה שגרם גם לרבינו לומר בתורה א' תניינא שיש לנו מכח זה עזות להרים פנינו ראש בראש השנה ולבקש כפרה, משא"כ לפני מתן תורה לא היה ה"לוקסוס" הזה...... וממילא מובן שלא היה אפשר כ"כ להשתמש בעזות דקדושה בטרם מ"ת. 
 
מאחר שזה לא קריטי ... אז נסכים ... העיקר זה התכלית ... כשמגיעים אליה ... הכל ברור ...
avi
מתקדם

אתה ממש לא מאכזב אותי אלא להיפך..
אבל בכל זאת אני אוסיף להגנתי שבמתן תורה התחדש משהו מאוד קריטי שלא היה לפני כן והוא שהקב"ה אז גילה לנו בין היתר שהוא זה שגרם למיעוט הירח על כל המשתמע ומבקש כפרה מאיתנו, מה שגרם גם לרבינו לומר בתורה א' תניינא שיש לנו מכח זה עזות להרים פנינו ראש בראש השנה ולבקש כפרה, משא"כ לפני מתן תורה לא היה ה"לוקסוס" הזה...... וממילא מובן שלא היה אפשר כ"כ להשתמש בעזות דקדושה בטרם מ"ת. 
אליעד כהן
מנהל הפורום

אני מצטער לאכזב אותך ... אך למרות העניין של הנשמות הנ"ל ... עדיין משה לא ידע ולא סיים את המלאכה בשלמות.
 
עובדה שהוא חטא ועובדה שהוא לא נכנס לארץ.
 
חפש כאן בפורום יש המון מידע על החטא של משה מה היה עניינו ...
avi
מתקדם

אחרי ששאלתי אותך ירדה אצלי מחשבה
 
שישנו מאחז"ל שלפני קבלת התורה היתה גזירה של עליונים לא ירדו לתחתונים ולהיפך..... ואחר מתן תורה התאפשר המיזוג ביניהם...
 
וממילא יוצא שמעמד הנשמות לאחר מ"ת הוא גבוה יותר...הם למעשה נהיו (בגלוי) חלק מן העצם..
 
וממילא עכשיו אפשר, מתוך תודעה של התכללות, לגשת אל המלך,משא"כ בזמן גלות מצרים.
 
שאם לא תגיד כך, היתכן שמשה רבינו לא ידע מספיק איך המלאכה...?
 
ועוד, ראה מה ענה לו הבורא שהאבות לא הרהרו אחרי מדותיו...משא"כ הוא.
 
וזה לכאורה אנטיתיזה למדובר כאן על עזות דקדושה....

אלא כנראה י"ל, בדא"פ,  כמ"ש...
אליעד כהן
מנהל הפורום

כיו"ב רבי נחמן מברסלב מביא שמי שרוצה לעלות מדרגה לדרגה, הוא צריך שתהיה לו גאווה ... כדי שישכח את לימודו הישן ויזכה ללימוד חדש ... אך צריך שתהיה גאווה עם חוכמה ...
 
שישכח רק את הישן ... אך שלא יהיה טיפש לגמרי ...
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי avi

ואיך זה מסתדר עם העזות דקדושה של משה רבינו סוף פרשת שמות כשאמר למה הרעותה והקפדתו של הבורא עליו  ?
 
עכשיו בעצם הסברת מדוע רבי נחמן מברסלב הביא שם באותו המקום את העניין שצריך לדעת איך להתנהג עם העזות ...
 
מדובר על עזות דקדושה אחרת ... וצריך לדעת בחוכמה איך להשתמש בה ...
 
ואי אפשר להתקרב אל הרועים ... אלא על ידי עזות ... וכולי.
avi
מתקדם

ואיך זה מסתדר עם העזות דקדושה של משה רבינו סוף פרשת שמות כשאמר למה הרעותה והקפדתו של הבורא עליו  ?
אליעד כהן
מנהל הפורום

אמר רבי נחמן מברסלב
 
http://breslev.eip.co.il/?key=396 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קכד - שִׁיר מִזְמוֹר לַמְנַצֵּחַ, 'זַמְּרוּ לְמִי שֶׁמְּנַצְּחִין אוֹתוֹ וְשָׂמֵחַ'
 
שִׁיר מִזְמוֹר לַמְנַצֵּחַ, 'זַמְּרוּ לְמִי שֶׁמְּנַצְּחִין אוֹתוֹ וְשָׂמֵחַ'
כִּי כְּשֶׁמְּדַבֵּר לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוּא וּמְפָרֵשׁ שִׂיחָתוֹ בִּטְעָנוֹת וּבַקָּשׁוֹת
רוֹצֶה לְנַצֵּחַ אֶת הַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוּא כִּבְיָכוֹל
וְהַשֵּׁם יִתְבָּרַך יֵשׁ לוֹ תַּעֲנוּג מִזֶּה
עַל כֵּן שׁוֹלֵחַ לוֹ דִּבּוּרִים שֶׁיּוּכַל לְנַצֵּחַ אוֹתוֹ כִּבְיָכוֹל
כְּדֵי לְקַבֵּל הַתַּעֲנוּג
כִּי בְּלא זֶה בְּוַדַּאי לא הָיָה אֶפְשָׁר לְבָשָׂר וָדָם לְנַצֵּחַ אֶת הַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוּא
אַך הַשֵּׁם יִתְבָּרַך עַצְמוֹ שׁוֹלֵחַ וּמַזְמִין לוֹ דִּבּוּרִים וּטְעָנוֹת לְנַצֵּחַ אוֹתוֹ
כַּנַּ"ל
 
***
 
ובזה מרומז סוג העניין של העזות דקדושה שצריך ...
 
***
 
והעיקר הוא האמת
 
כמובא בתורה breslev.eip.co.il/?key=386 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קיב - צהַר תַּעֲשֶׂה לַתֵּבָה
ובעוד מקומות
http://breslev.eip.co.il/?key=396 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קכד - שיר מזמור למנצח, 'זמרו למי שמנצחין אותו ושמח'
שיר מזמור למנצח, 'זמרו למי שמנצחין אותו ושמח'
כי כשמדבר לפני הקדוש ברוך הוא ומפרש שיחתו בטענות ובקשות
רוצה לנצח את הקדוש ברוך הוא כביכול
והשם יתברך יש לו תענוג מזה
על כן שולח לו דבורים שיוכל לנצח אותו כביכול
כדי לקבל התענוג
כי בלא זה בודאי לא היה אפשר לבשר ודם לנצח את הקדוש ברוך הוא
אך השם יתברך עצמו שולח ומזמין לו דבורים וטענות לנצח אותו
כנ"ל
כמובא בתורה breslev.eip.co.il/?key=386 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קיב - צהר תעשה לתבה
avi
מתקדם

אני חושב שצריך לשים לב למשהו מאוד חשוב שמלמד אותנו כאן רבינו והוא בעצם כיצד להתפלל היינו מה לומר לה'.
 
מהסיפור רואים שהמלך הופתע ממישהו שאומר לפניו את האמת הגמורה,איך שנראית המציאות. ואז, ורק אז, הטה אוזן לשמוע...
 
ומשמע שלא כל דיבור נכנס באזני המלך אלא דווקא משהו שבא מתוך התבוננות...
 
עוד רואים שהמלך יושב מאחרי הפרגוד, והגם שישנם למלך שרים, אין תקשורת בינם לבינו ואם ישנה כזו היא מן השפה ולחוץ בלבד. הם למעשה רחוקים מהמלך.
 
ועוד דבר שרואים, שאותו שליח לא נרתע כלל מלדבר אל המלך דברים נוקבים ואף בתקיפות ולא התרפס בפני המלך בדיבורי תחנונים וכיוצ"ב. ומשמע שהמלך מצפה לשמוע דברי טעם, שינצחו אותו.  (מאוד מזכיר שיהודה ניגש ליוסף ע"יש ברש"י המבאר שאפילו איים עליו)

כל ההלך רוח בסיפור הוא בעל קונוטציה גבוהה מאוד לדורנו, ולא רק עבור יושבי הפאבים...
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי avi

ישר כח
 
חשבתי גם לעצמי שאותם שרים שכעסו על החכם הם אותם שדין יהודאין או כל מי שבא "להפריע" להם בכך שהוא מגלה שאין תורתם ועבודתם  שווה כלום כמו שאומר רבינו בתורה ס'. כי אין הם רוצים להתחבר לצדיק ולתורה דעתיקא סתימאה כי זה משמיט הקרקע מתחת לרגליהם.
 
ורציתי להוסיף נופך לעניין שצריך להבין שכל התורה דעתק"ס היא לגלות איך אין עוד שום מציאות מבלעדי הבורא י"ת וכל המעשים שנעשים הם שעשועי המלך עם עצמו.
 
וזה השעשוע שלו ית' להיות כביכול "מופתע" מישות נפרדת שכביכול נמצאת חוץ ממנו (כמ"ש רבינו שיש לו ית' שעשוע מאיש המסלסל בפיאותיו), בתוך הצמצום, אלא שבאמת היא חלק ממנו ית'.
 
ועוד ידוע שנשמות ישראל הם חלק ממנו ית ' כמבואר בתורה ל"ה ובשאר ספרים קדושים, שהם אלוקותו ית' כפי שמופיעה בצורת הנשמות בעולם העשיה.
 
ולפי זה, שני המלכים בסיפור הם אותו אחד וכל ההסבר הנפלא שהסברת שהיהודי נמצא במסע לגלות את עצמו, את אלוקותו ית' השוכנת בקרבו, בעצם בפנימיות יוצא שהשי"ת מגלה כביכול את עצמו ע"י נשמת היהודי.
 
 ובכך גם זוכה היהודי לחזור בתשובה עילאה
 
 וגם הוא ית' כביכול שהרי אמר לנו הוא ית' להביא עליו כפרה על שמיעט את הירח (חולין ס) מה שבפועל גרם לכך שכל נברא ירגיש שהוא נפרד כביכול ממנו ח"ו בשעה שהאמת היא שזה רק לפי דעתו הנפולה והאמת היא שהוא מחובר עם הבורא ית' תמיד.
 
וכל העבודה היא לגלות את עצם העניין שאין פירוד כלל בינו לבורא וזהו המסע התואר בסיפור .
 
והדברים עמוקים ועתיקים מאוד מאוד.
 
ויש עוד הרבה.     
 
הדברים אמיתיים
 הגב עמוד  1 2 >


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 04_07_2025 השעה 18:59:58