![]() |
חיפוש בספרי ברסלב
|
![]() |
![]() |
|
הגב ![]() |
עמוד 1 2 > |
מחבר | |
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
יהורם. אני ממליץ לך לקרוא את זה
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=239 - ליקוטי מוהר"ן – 3 הפירושים של הספר ליקוטי מוהר"ן.
בהצלחה
|
|
![]() |
|
חידוש ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
ובכל זאת אגלה לכם קצת.
כי הנצחון אינו סובל האמת.-דע כי יש אמת, ויש אמת לאמיתו-והוא שניקרא "נצחתי ואנצח ".
והסוד פה הוא כי יש קושיות שנימשכות מהחלל הפנוי והוא המקום שאיו שם אותיות אפילו כדי לתרץ. והוא המקום ששם מתחיל רבינו. "וירא והנה סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה...." ודע כי סולם זה הוא סוד הניגון.
והמלאכים הן הדיבורים. הן האותיות שניתגשמין בזה העולם לכתב ולחומר (כביכול).
והוא האומר . רוקע הארץ על המים "
ולכן לעתיד יקוים "נעימות בימינך -נצח-" כי ליודע נעימות הרי אין מילין בהן כלל-ונקרא בלשוננו "מוסיקת רקע "
והוא עולם הניגון .שבעה משיבי טעם. ואף שיש בעלי השמיעה שיכולים לשמוע האותיות שיש בניגון ולא צריכים הכיתוב, "והעם רואים את הקולות " הרי אנו כותבים ומעלינו מנגנים.
וכן רמיזה דאמר לו השם למשה -מזה בידך. מטה " הוא המטה של המנצח. זה שמנצח על התיזמורת של המלאכים
אשמח ללמד אתכם את הניגון.
|
|
![]() |
|
חידוש ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
פליאה לי עליך כי חושב אתה כי מגשים את רבינו נחמן או את סבא ישראל או אותך או אותי .
רבינו כשהיה במערת אליהו אמר..גם אתה הייתה בזה העולם בגוף "
ואמר הקבצן החמישי. בחינת מועט המחזיק את המרובה שיש לי,,,,,,,.ואם כבודך זכה לעלית הגוף מעל המקום ומעל הזמן אשריך וכן ירבו כמותך.
אמר רבינו "לא ימוש ספר התורה הזה מפיך---שלא יגושם שכלך----ובכל זאת אנו מישתמשים במדמה כדי לנצח את המדמה..שולחים פקס (ספק ) וכותבים-אס-אם-אס. (שני ישבנים מחוברים ). אז אחינו צריך שיהיה שלום בין החומר והרוח. אל רחום=אל חומר. אבל בחיוך ואהבה. מורין באצבע ואומרין "זה אלי ואנוהו "
אם אתה אלוהות אני שמח ומקבל אותך בשמחה כמו שמקבל את עצמי וכל אחד שזכה להיתעורר ולימצוא את עצמו באלוהות הכללית..
לי האלהות הכללית נצטירה כמו שנצטירה ונעים לי איתה ואהוב לי איתה.ניכללת בשורש נישמות ישראל . נ נח נחמ נחמן מאומן. בראשית-ראש בית. עם כבוד ואהבה לכל מאן דבעי.
כל דיכפין יתא ויכול כל דצריך יתא ויפסח....
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
אחי, צא מהדמיון. אתה "מגשים" את רבי נחמן מברסלב, בדיוק כמו אלו שתוקפים אותך.
רבי נחמן מברסלב זה שכל. זה לא קשור למלמול ננח או לפתק או לגוף כלשהו.
|
|
![]() |
|
חידוש ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
אפשר גם לקרוא הניקוד -נצח=נ. בחיריק.--צ-בצירה. כ"ש נצחתי ואנצח. גמרתי ואגמור. ורמז לנו כי לפי מעשה של זבוב ועכביש (וראה שישראל הוא ודאי ). ואמר כי ההסכמה של הרב פיינשטיין על הפתקא ביא בח. גמרתי ואגמור.
וגם...נצח=148=נחמן=פסח. ורומז כי פסח על דלתי בני ישראל כי היה להם הפיתקה על פתחי הבית ( שגור בפיהם )
ואמר נצח ישראל....=נחמן-ישראל. וידע שלא יסכימו לקבל כי מידת הניצחון לא מוכן לקבל..והראיה ......אלו שלא מוכנים להודות שסבא זה רבינו נחמן...
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
כפי שאמרתי. שורש המחלוקת, הוא השלום. והמחלוקת, היא יותר יפה וטובה מהשלום, כאשר רואים בה את התגלות השלום.
והשקר טוב מהאמת, כאשר רואים בו את התגלות האמת, שאז הוא בחינת טוב מאוד.
ומי שרואה את הדברים בשורשם, הוא יודע שאין מחלוקת כלל, וכל המחלוקות, זה התגלות של השלום. שלום כ"כ גדול, עד שהוא יכול להתגלות רק באמצעות מחלוקת ....
|
|
![]() |
|
חידוש ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
נכון. רק קשה לי משהו כי רבינו גם אמר כי ניצוח זה ניגון. כ"ש "וירא את הארץ כי נעמה ויט שכמו לסבול ויהי למס עובד "
ואמר - נצחוני בני-שתהיו מנגנים. ואני שואלת אולי הכונה כי יש אמת מעל האמת והיא אמת לאמיתו.
כ"ש בתורה רפג" דע שיש שני צדיקים שהם משורש אחד....ושם הביא המחלוקת (כביכול ) בין דויד לשאול.
ויחד הכל לאחד ?
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
מי שרואה את האמת כפי מה שהיא, הוא רואה את התורה של רבי נחמן מברסלב בכל דבר בעולם, ויודע שאף אחד לא חולק על רבי נחמן מברסלב בשום דבר בעולם.
ומצד האמת, מי שחושב שיש בעולם מחלוקת על רבי נחמן מברסלב, הרי שהוא עצמו חולק על רבי נחמן מברסלב.
והנצחנות אינו סובל את האמת. ומי שחושב שיש נצחנות בעולם, הרי שהוא רחוק מהאמת.
כי האמת היא שהכל אחד וכולי
|
|
![]() |
|
חידוש ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
"למנצח . אל תשחת .לדוד מכתם ! בשלוח שאול וישמרו את הבית להמיתו".
ואמרו . ארבעה כתרין הן-1. מלכות. 2. כהונה. 3.תפילה. 4. וכתר שם טוב עולה על גביהן. וכולן לדויד.
וכן פתח תיקון הכללי- מכתם לדוד ! שמרני אל כי חסיתי בך. והיא ר"ת מכתם.
אני חושב שה-ם. רומז למה שאמר שלמה המלך- "טוב שם משמן טוב ויום המות מיום הולדו. אולי שדוד המלך .ירד לבריאה בשבועות וגם יצא ממנה בשבועות. היינו באותו יום.
לענין מחלוקת מהחלל הפנוי . ודאי שלא שיך מחלוקת כלל. כי משם נימשך המחלוקת על רבינו נחמן כל הדורות.
כי הרי הסתיר אלוהותו כדי לברוא עולם. ולכן אין מחלוקת על החולקים. הבעיה שרבים מי המלך . במקום לקיים את רצון המלך--ראה מבעל תפילה, מה הוא רצון המלך- או משבעה קבצנים איך רצה שנהיה בשמחה.
ואמרו " אלמלי התפזרנו רק בשביל זה המדינה של העשירות דיינו "
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
ועוד בעניין הנצחנות כאשר לומדים
http://www.eip.co.il/?key=368 - לימוד. מה עושים כאשר לא מסכימים עם מה שקוראים ?
לימוד. מה לעשות כאשר אינך מבין / מסכים עם מה שאתה קורא ? תשובה: חפש תמיד את נקודת האמת שיש בדבר שקראת ותתעלם מכל השאר. אם תחפש את האמת, לבסוף תגיע אליה. אם תמיד תחפש את האמת, בסוף תדע אותה. העיקר שתיצמד אליו הוא אל האמת. חפש תמיד את נקודת האמת במה שקראת. נסה להבין מהו החלק האמיתי במה שקראת. מכל השאר תתעלם. אל תפחד לאבד את האמת, כי אם תחפש אותה, לבסוף תמצא אותה גם אם זה יהיה ממקום אחר. אל תפחד להתעלם ממשהו שאינו נראה לך כאמת. אם זו האמת, אתה תגיע אליה גם אם לא תרצה. כמובן שבאפשרותך להעמיק ולהבין את השורש של מה שאתה קורא. אך אם ברצונך להתעלם ממשהו, מאחר שהוא אינו נראה לך האמת, גם זה טוב. העיקר הוא שתחפש את האמת בלי נצחנות. נצחנות = הרצון לנצח = הרצון להיות צודק = שיקולי אגו. בכל מקרה חפש רק את האמת. תתעלם מכל מה שאינו נראה לך כאמת. תיצמד רק אל האמת והיא תגלה לך את עצמה |
|
![]() |
הגב ![]() |
עמוד 1 2 > |
מעבר לפורום |