ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

איך לזהות מפורסמים של שקר?


 הגב עמוד  < 1  2 3 4
מחבר
יצחק חי
מתקדם

נושא: איך לזהות מפורסמים של שקר?
נשלח במקור על ידי eliad

תבדוק את הדברים בשורשם.

*
*
*
לגבי ה 5 דברים שנבדלו מדעו, מדעו נבדל ממדענו, אך לא ממדעו של הצדיק האמת, שהוא זוכה לשכל של הבורא, מה שנקרא עיני השי"ת, והוא זוכה לזה ברצוא ושוב. הנה גם עיני השי"ת זה אינו מהודות של השי"ת, והנה כתבת בעצמך שהוא
וכמובא שם, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, אא"כ הוא שכל על אנושי. ומבואר במ"א, שכאשר השכל גדל, יוצא מדרגת אנוש ועולה לדרגת מלאך על אנושי וכולי.
שים לב לגבי זכרון הציטוטים שלך, שתמיד אתה מפספס משהו - כי בכל אחד מהמקומות, יש עוד פיסת טקסט קטנה, שמבואר שם הפוך ממה שסברת.
*
לגבי הנוצה, התכלית היא להכלל בא"ס ולא להיות נוצה - והנה דוגמא טובה לכך שאתה מקורב לרבי נחמן מברסלב של עצמך, שהוא שונה בתכלית מדעת רבי נחמן מברסלב האמיתי.
*
רבי נחמן מברסלב הוא נוצה של השי"ת, היינו לבוש בלבד. והתכלית היא להכלל בא"ס, שכל השכל של רבי נחמן מברסלב, הוא רק נוצה בלבד.
דהיינו, תנסה להסתכל בשכל שיש בכל דבר, ואז מבין אותי.
*
לא אמרתי שאם תלמד בליקוטי מוהרן תהיה מפורסם של שקר. אתה כבר מפורסם של שקר, שבמקרה אתה לומד ליקוטי מוהרן ומעוות ומסלף את כוונת רבי נחמן מברסלב.
*
איך תדע שאתה הולך אחרי רבי נחמן מברסלב השקרי, כי כלי הקיבול שלך פגום ואין לך דעת מבוררת להכיר את פנימיות רבי נחמן מברסלב. ומצד האמת באיתכסיא, כולם קרובים להשי"ת ולצדיק, אבל באיתגליא, כולם חולקים עליו.
*
 
"כן אינו מבואר בשום מקום בספרי רבינו, שכל אדם בפרטיות יכול להיות מפורסם של שקר" הנה דוגמא לחוסר הבנה מוחלט של רבי נחמן מברסלב. כי כל דיבורי רבי נחמן מברסלב הם רק משל שמדבר עליך אישית. וכיו"ב לגבי מפורסמים של שקר.
שורש הבעיה היא, שאתה לא מסתכל בשכל של כל דבר, אלא הולך אחרי מפורסמים של שקר שאומרים לזרוק את השכל וכולי, שהם נוצות וכולי.
*
לגבי מפורסם של שקר, השכל שלך, שהוא מסתיר ומגביל אותך להבין את הבורא, הוא עצמו מפורסם של שקר.

מש"כ  רבי נחמן מברסלב אמר שכל אחד יכול להיות כמוהו ממש. נניח  שאמר כן, אבל לא אמר שאם  אינם כמוהו ממש, הרי זה מפורסם של שקר,  ומי שאינו כמוהו ממש אי אפשר לו ללמוד ולהבין ולקיים עצותיו הק', אדרבה דיבר ותבע מכל אחד ואחד שילמודו ויקיימו עצותיו הק' אף  שאינם כמוהו ממש.

מש"כ: להיות כמו השי"ת ממש, מבואר בכל מ"ש להכלל במחוייב המציאות. זה אינו אמת. כי להכלל בהדבר אינו  אותו הדבר בעצמו, והלא כ' בליקו"מ ח"א סי' נ"ג שהאדם הוא אנושי ואינו ואי אפשר לו בשום אופן להיות השי"ת בעצמו. וזה קאי על הצדיק הגדול. אמנם מי שאינו צדיק גדול רק אוכל ושותה ובועל נשים לשם תאוה, הרי זה חוצץ להכיר את השי"ת. והוא רחוק מן  להכלל במחויב המציאות.
מש"כ: וכעין מ"ש ששלמות יש רק להשי"ת, ומי שנכלל בו, יש לו שלמות. דהיינו שנהפך למהות הבורא. הביאור הזה  דהיינו שנהפך למהות הבורא זה מה שהוספת  ואינו  אמת,  

יצחק חי
מתקדם

מש"כ  לגבי ה 5 דברים שנבדלו מדעו, מדעו נבדל ממדענו, אך לא ממדעו של הצדיק האמת, שהוא זוכה לשכל של הבורא. זה אינו אמת, כי בסי' נ"ג מדבר רבינו מהצדיק האמת כמו אברהם אבינו שהם זכו לה"א הזאת והשיגו כל מה שאפשר לשכל אנושי להשיג ולא השי"ת בעצמו.

מש"כ: שהצדיק זוכה למה שנקרא עיני השי"ת, והוא זוכה לזה ברצוא ושוב. הנה עיני ה' זה אינו מהותו של הקב"ה. והנה כתבת בעצמך שהצדיק זוכה לזה ברצוא ושוב, וא"כ אין זה מהותו של הקב"ה כי בעת "השוב" הוא ככל אדם וזה רצונו של הקב"ה שיהיה האדם מופרד מעצם מהותו של הקב"ה ברצוא ושוב.
מש"כ: שים לב לגבי זכרון הציטוטים שלך, שתמיד אתה מפספס משהו - כי בכל אחד מהמקומות, יש עוד פיסת טקסט קטנה, שמבואר שם הפוך ממה שסברת.
זה לא הבנתי אם רצונך להראות לי מה שאני מציין הפוך מדבריי
*
מש"כ :  לגבי הנוצה, התכלית היא להכלל בא"ס ולא להיות נוצה.
זה אמת, אבל יש בזה מדריגות, ואם מוהרנ"ת היה נוצה לרבי נחמן האמיתי, הלוואי גם אני אהיה נוצה לרביז"ל האמיתי, ואתם תהיה רבי נחמן האמיתי. ולא רבינו  ז"ל בעהמ"ס ליקוטי מוהר"ן רק בריה אחרת.
*
מש"כ: רבי נחמן מברסלב הוא נוצה של השי"ת, היינו לבוש בלבד. לא אדע זאת ולא כתוב בשום מקום זה.
*
מש"כ: אתה כבר מפורסם של שקר, שבמקרה אתה לומד ליקוטי מוהרן ומעוות ומסלף את כוונת רבי נחמן מברסלב.

נא לציין מקור לזה.
*
מש"כ כלי הקיבול שלך פגום ואין לך דעת מבוררת להכיר את פנימיות רבי נחמן מברסלב. ומצד האמת באיתכסיא, כולם קרובים להשי"ת ולצדיק, אבל באיתגליא, כולם חולקים עליו.

נא לציין מקור לזה.

*
 
מש"כ  שורש הבעיה היא, שאתה לא מסתכל בשכל של כל דבר, אלא הולך אחרי מפורסמים של שקר שאומרים לזרוק את השכל.
סלח לי חביבי,  זה לא דיבורים של מפורסם של שקר, רק דיבורי רבינו בליקוטי מוהר"ן ח"ב סי' י"ב כשאדם הולך אחר שכלו וחכמתו יוכל ליפול לטעותים והוא קליפות עמלק, צריכין לזרוק את שכל עצמי, ולקבל את שכל הצדיק.
*
לגבי מפורסם של שקר, השכל שלך, שהוא מסתיר ומגביל אותך להבין את הבורא, הוא עצמו מפורסם של שקר.
נא לציין מקור לזה.

אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי יצחק חי

 
מש"כ  רבי נחמן מברסלב אמר שכל אחד יכול להיות כמוהו ממש. נניח  שאמר כן, אבל לא אמר שאם  אינם כמוהו ממש, הרי זה מפורסם של שקר,  ומי שאינו כמוהו ממש אי אפשר לו ללמוד ולהבין ולקיים עצותיו הק', אדרבה דיבר ותבע מכל אחד ואחד שילמודו ויקיימו עצותיו הק' אף  שאינם כמוהו ממש.

מש"כ: להיות כמו השי"ת ממש, מבואר בכל מ"ש להכלל במחוייב המציאות. זה אינו אמת. כי להכלל בהדבר אינו  אותו הדבר בעצמו, והלא כ' בליקו"מ ח"א סי' נ"ג שהאדם הוא אנושי ואינו ואי אפשר לו בשום אופן להיות השי"ת בעצמו. וזה קאי על הצדיק הגדול. אמנם מי שאינו צדיק גדול רק אוכל ושותה ובועל נשים לשם תאוה, הרי זה חוצץ להכיר את השי"ת. והוא רחוק מן  להכלל במחויב המציאות.
מש"כ: וכעין מ"ש ששלמות יש רק להשי"ת, ומי שנכלל בו, יש לו שלמות. דהיינו שנהפך למהות הבורא. הביאור הזה  דהיינו שנהפך למהות הבורא זה מה שהוספת  ואינו  אמת,  

 
יצחק - אתה מערבב דברים
 
אתה מפורסם של שקר, כמו כולם, בגלל המהות של הפרסום של שקר. מפורסם של שקר, הוא כל כתר שהוא על ידי עזות. כל רצון, כל ישות שיש בעולם, היא מפורסם של שקר. רק השי"ת עצמו, הוא מפורסם של אמת. וכרגע מלכותו בגלות, כי אינך מבין מהו בשלמות.
 
לגבי עניין מחוייב המציאות, כתב רבי נחמן מברסלב, http://breslev.eip.co.il/?key=69 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כא - עַתִּיקָא טְמִיר וּסְתִים
חיים נצחיים הם רק להשם יתברך כי הוא חי לנצח ומי שנכלל בשרשו דהינו בו יתברך הוא גם כן חי לנצח כי מאחר שהוא נכלל באחד והוא אחד עם השם יתברך הוא חי חיים נצחיים כמו השם יתברך וכן, אין שלמות רק להשם יתברך וחוץ ממנו כלם חסרים ומי שהוא נכלל בו יש לו שלמות ועקר הכלליות שיהיה נכלל באחד הוא על ידי הדעת אותו יתברך ...
 
וכיו"ב בעוד מקומות. http://breslev.eip.co.il/?key=70 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נב - הַנֵּעוֹר בַּלַּיְלָה וְהַמְהַלֵּךְ בַּדֶּרֶךְ יְחִידִי
ואזי נכללין כל העולמות עם נפשו במחיב המציאות כנ"ל הרי זה מתחיב בנפשו, שנכלל כל העולם בבחינת מחיב המציאות עם נפשו כי על ידי ההתבודדות הנ"ל, זכה לבחינת ביטול, עד שנכלל נפשו בחיוב המציאות ועל ידי זה נכלל כל העולם עם נפשו בחיוב המציאות כנ"ל
 
ואילו היתה לך דעת שלמה, היית יודע שכרגע ממש אתה השי"ת ממש. כי השי"ת יודע שאתה זה הוא עצמו ממש.
 
+ שים לב לדרך השקר שלך, אתה כותב "נניח  שאמר כן", דובר אמת מברר את האמת, לא מניח הנחות. אתה כל הזמן מניח הנחות שקריות, ולא מסתכל בשכל שיש בכל דבר, ולכן אתה חולק עלי באיתגליא (באיתכסיא אתה כמו כולם מסכימים איתי ועם האמת).
לגבי עניין מחוייב המציאות, כתב רבי נחמן מברסלב, http://breslev.eip.co.il/?key=69 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כא - עתיקא טמיר וסתים
וכיו"ב בעוד מקומות. http://breslev.eip.co.il/?key=70 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נב - הנעור בלילה והמהלך בדרך יחידי
יצחק חי
מתקדם

שלום, הפעם התחלתי להבין דברך קצת.

אמנם דעתי שונה ממך לגמרי, ובעזרת השם יתברך אחר שבת קודש, אני אבאר דעתי בזה.

כל טוב, ושנזכה כולנו לשמור שבת קודש ככתוב ושמרו בני ישראל את השבת וכו'.
אליעד כהן
מנהל הפורום

לגבי עניין ה 5 דברים, מבואר שם שבשכל על אנושי אפשר להשיג את ה 5 דברים האלו, ורבי נחמן מברסלב רמז שהוא עצמו קיבל את השכל של הבחירה והידיעה.
 
לגבי רצוא ושוב, כשתעמיק תגלה שגם אצל השי"ת עצמו יש רצוא ושוב. כי בריאת העולם היא בחינת ושוב של הבורא.
 
לגבי עניין הנוצה של השי"ת, ההבדל המהותי ביננו, הוא שאני מדבר איתך מהשכל שיש בכל דבר. תסתכל על השכל של דימוי הנוצה, ועל כל שאר דימויי התלמידים, ואז תבין, שכל העולם הוא נוצה של השי"ת, כי הוא כולו אפשרי ולא מחוייב.
 
לגבי בקשת מקורות, אפשר להביא לך אותם, אבל במקום לחפש מקורות, תברר האם זו האמת, בלי קשר למה כתוב והיכן. ואם תסתכל בשכל שיש בכל דבר, במקום לחפש מקורות, אז תגיע אל עומק שכלי.
 
*
 
כשאדם משתמש בשכלו וכולי, ואתה משתמש בשכלך כאשר אתה לומד ליקוטי מוהרן, ואתה מפרש את כוונת רבי נחמן מברסלב ע"פ שכלך ולא ע"פ שכלו של רבי נחמן מברסלב, כי אין לך עדיין את שכלו, ולכן עדיין אתה בטעותים וכולי ...
 
*
 
לגבי כל עניין המפורסמים של שקר, תברר את השכל של המפורסמים של שקר
 
http://breslev.eip.co.il/?key=164 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כב - חוֹתָם בְּתוֹךְ חוֹתָם
 
על ידי עזות נכנסין לתוך הקדשה כי יש רועים של הסטרא אחרא והם גם כן מפרסמי הדור וכופין אנשים לתחות שעבודיהו ועקר מלכותם הוא על ידי עזות כי 'עזות מלכותא בלא תגא' והם ככלבים בעזותם בבחינת: "והכלבים עזי נפש המה רעים" והן 'פני הדור כפני הכלב' ועל כן כדי להנצל מהם מתחת ממשלתם אי אפשר רק על ידי עזות לעמד נגד עזותם
 
http://breslev.eip.co.il/?key=338 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סז - וַיִּבֶן ה' אֱלקִים אֶת הַצֵּלָע אֲשֶׁר לָקַח
 
 וכשפוגם בתאוות אכילה ועל ידי זה נפגם הכבוד ואין לו פנים כנ"ל על ידי זה מתגברין עזי פנים דהינו שנופל הכבוד, שהוא בחינת מלכות ואזי נוטלין כבוד העזי פנים שבדור הינו כשאין בחינת מלכות, בחינת השלחן שבקדשה, בשלמות כנ"ל אזי מתגבר העזות, שהוא 'מלכותא בלא תגא', בלא כתר מלכות הנ"ל וזה בחינת: "והכלבים עזי נפש לא ידעו שבעה"
 
דהיינו, כל זמן שיש בתוכך תאוות אכילה, הרי שבתוכך יש מלכות בלא כתר, דהיינו הגאווה של "אני אמלוך" שהיא מפורסם של שקר.
 
http://breslev.eip.co.il/?key=164 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כב - חותם בתוך חותם
http://breslev.eip.co.il/?key=338 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סז - ויבן ה' אלקים את הצלע אשר לקח
חידוש
מתקדם

לחיי חוט השערה שמבדיל בין גיהנום לגן עדן...
פעם זכיתי להעביר מדיטציה בנושא הזה כמו שהאיר לי המלך....
השם יתברך זה אני אבל אני זה לא השם יתברך...והבן הפשטות האמיתי כי אני זה רק אני אבל הוא יתברך הוא גם אני וגם הכל...ורק המתגאה שחושב שהוא זה הוא יכול לזכות מקסימום לעוד מפץ גדול ולהיתפוצץ לאין סוף רסיסים כי לא יוכל להכיל הגרגיר את השלם.
ואף כי את זה הסברתי כי מצדו יתברך אין חילוק בינו לבין הבריאה ועוסק בתיקונו העצמי שזה אנחנו הצריכים תיקון.
לא ימנע ממנו המתקן לבטל חלקים שבו אשר אינם רוצים בתיקונם...כמו האדם אשר יסיר פצע אשר יפריעהו במראהו או אדם אשר יקצוץ שערות ראשו אם שיערו לא ירצה להסתדר כפי רצונו...
וכתב זה בליקוטי מוהרן כי אף כי נתיעץ בנשמות ישראל ....יהיו אשר לא ירצו לשוב מני חושך וימחקו מהתודעה הכללית כמו אדם המוחק מחשבות אשר לא מתישבות ברצונו...
 הגב עמוד  < 1  2 3 4


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 25_04_2024 השעה 04:12:32