ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

מדוע העולם הזה קיים? הרי התכלית היא העולם הבא !


 הגב
מחבר
מחפש אמת
חדש

נושא: מדוע העולם הזה קיים? הרי התכלית היא העולם הבא !
שאלה לי
 
כידוע התכלית היא העולם הבא. אז מדוע בעצם הקב"ה ברא את העולם הזה. הרי הוא היה יכול ישר לברוא את העולם הבא. הלא כן ?
 
ז"א מאחר שהעולם הבא הוא התכלית הסופית, שבו הכל יהיה טוב וכולי, אז מדוע בכלל העולם הזה קיים ? למה לא לברוא ישר את העולם הבא ? מה התכלית בכלל של קיומו של העולם הזה. הרי אפשר לברוא ישר את העולם הבא. הלא כן ?
 
אשמח לתשובה בעניין.
 
תודה
אליעד כהן
מנהל הפורום

תשובה:
 
השאלה הזאת נכונה, והתשובה עליה יותר פשוטה ממה שנדמה.
 
מצד האמת העולם הזה הוא העולם הבא. מצד האמת כאן ממש זה גן עדן ממש, במציאות הזאת כפי מה שהיא כאן ממש.
 
הגן עדן הסופי / התכלית הסופית / עולם הנשמות / וכולי וכולי, כל הדברים האלו הם כינויים שונים לעולם הזה ממש.
 
הצדיק האמת זוכה להשיג את שעשוע העולם הבא והתכלית הסופית, בכל דבר ממש בעולם, גם בשעת האכילה וכיו"ב, הוא מרגיש את השעשוע של התכלית הסופית, כאן בגוף הזה בעולם הזה.
 
כך שמצד האמת אין שום שאלה כלל, כי מצד האמת הכל טוב תמיד, ואין שום רע בעולם כלל, ואכן האדם כבר נמצא ממש כרגע בתכלית הסופית.
 
והדבר הזה זמין עבור כל אדם בעולם בכל מקום ובכל זמן.
 
אלא מה, שהדבר הזה תלוי אך ורק באדם עצמו. כי האדם עצמו על ידי מעשיו הרעים ותאוותיו הדמיוניות, על ידי זה העולם הזה שהוא גן עדן ממש, על ידי זה הוא נדמה לו כגהנום ממש וכולי.
 
והכל הוא רק מצד המקבל.
 
כי מצד השי"ת אין שום שינוי והוא טוב תמיד.
 
והקב"ה לא ברא את העולם הזה בשביל העולם הבא. ומי שאומר זאת, אינו אלא טועה.
 
משום שהשי"ת אינו מוגבל לברוא את העולם הבא רק אחרי העולם הזה. ואם התכלית היתה העולם הבא שהוא אינו העולם הזה, הרי שהשי"ת היה יכול לברוא ישר את העולם הבא, בלי כל הבלאגן של העולם הזה.
 
ואדם הראשון נברא ישר בגן עדן, בלי להעביר אותו את מסכת היסורים של העולם הזה וכולי.
 
והשי"ת טוב תמיד, והוא אינו בורא שום דבר לבטלה.
 
בכל מקרה, העולם הזה נברא בשביל העולם הזה, דהיינו העולם הזה ממש הוא התכלית הסופית.
 
ורק האדם עצמו מחמת פגם הדעת שלו, רק מחמת זה הוא לא נהנה מכל השעשועים של העולם הבא שיש בכל דבר ודבר וכולי.
 
לסיכום: העולם הזה הוא העולם הבא והתכלית הנצחית.
 
ואם האדם לא נהנה כאן מההנאות הרוחניות של העולם הבא, זה רק בגלל פגם מעשיו שלו עצמו וכולי.
 
כי מפי עליון לא תצא הרעות והטוב, והכל לפי הכלי של המקבל וכולי ...
אליעד כהן
מנהל הפורום

בעניין הזה מצו"ב מאמר http://www.eip.co.il/?key=300 - העולם הבא. מהי מהותו ? ואיך לחוות אותו כאן בעולם הזה ?
 
הרעיון הוא שהצדיק האמת משיג את התכלית בכל דבר והוא כבר נמצא בעולם הבא וכבר בעולם הזה הוא מחפש בגנזי המלך ונהנה מהשי עולמות וכולי
 
****
 

העולם הבא. גן עדן. גהנום. מהו העולם הבא ? ואיך להגיע אליו בעולם הזה ?

העולם הזה = העולם שבו נמצא האדם כרגע.

העולם הבא = העולם שיבוא, העולם שעוד לא בא, העולם שאחרי העולם הזה.

עקרונית ניתן לומר ש:

העולם הבא הוא כל רגע שעוד לא בא עדיין. העתיד = הרגע הבא = העולם הבא.

העולם הזה הוא הרגע הזה = ההווה.

הגלגול הקודם = הרגע הקודם = העבר.

גלגול נשמות = המצבים השונים שהתודעה של האדם עוברת מרגע לרגע. בכל רגע הנשמה של האדם עוברת מעולם אחד לעולם אחר.

יחד עם זאת, בשפת בני האדם, כאשר אומרים העולם הבא, בד"כ מתכוונים ל 1 מ 2 פירושים:

1 – העולם הבא = העולם שבו לאחר המוות התודעה של האדם חווה את המציאות שלא באמצעות הגוף.

2 – העולם הבא = העולם שיבוא בסוף ואחרי כל העולמות = ביאת המשיח = עולם הנשמות = עולם התיקון = עולם שכולו טוב = גן העדן הנצחי וכולי.

לכל העולמות הבאים מכנה משותף אחד, והוא שהם יבואו בעתיד.

גם אחרי שהתודעה של האדם עוזבת את הגוף, גם אז יש עולם הבא..., כל רגע חדש שבא הוא עולם הבא עבור התודעה.

כעת נתמקד בעולם הבא הסופי, העולם הבא האחרון שנמצא בקצה האחרון של ציר הזמן.

מהו בעצם העולם הבא ? ומדוע הוא מייצג את הטוב האין סופי ?

מי שיתבונן יראה, כי האדם מתקדם כל הזמן אל התכלית הסופית.

לא משנה מה עושה האדם, הוא תמיד מתקדם אל הרגע הבא, אל העולם הבא האחרון של כל העולמות כולם.

השאלה היא, מה בדיוק יש באותו סוף שהאדם מתקדם אליו ? במה שונה הסוף מהרגע הזה ?

תשובה:

המהות של העולם הבא האחרון, היא בכך שאחריו אין עוד עולם אחר.

פירוש:

כאשר כוס המים מלאה, אין צורך למלא אותה יותר.

כאשר התודעה של האדם מלאה בשלמות, אין צורך למלא אותה יותר.

כאשר התודעה של האדם מגיעה לעולם הבא האחרון ביותר, אז התודעה של האדם מלאה בשלמות שאין שלמות אחריה, וממילא האדם חווה שלמות.

העולם הבא האחרון = התכלית הסופית של כל התכליות = המטרה הסופית של כל המטרות = השלמות.

העולם הבא האחרון, הוא השלב שבו התודעה של האדם אינה חסרה דבר = הפוטנציאל האישי מומש בשלמות = הרצונות כולם התמלאו בשלמות = אין יותר טוב מאשר המצב שבו נמצא האדם.

כאשר האדם מגיע אל השלמות = אין יותר טוב ממה שיש לו, כי הוא נמצא בטוב ביותר / בשלמות = העולם הבא האחרון.

נמצא אם כן, כי העולם הבא מייצג את הרגע שבו האדם מגיע אל סוף הדרך של החיפוש העצמי, אל הרגע שבו יש לאדם שקט נפשי ואושר בשלמות שאין שלמות אחריה וכולי.

נמצא אם כן, כי העולם הבא מייצג מצב תודעתי של האדם.

גן עדן = גאולה = השלמות = מצב תודעתי מושלם = אושר.

גהנום = גלות = חוסר שלמות = רצון תמידי ותחושת חסר תמידית = סבל.

כף הקלע = הנשמה של האדם נדה בחוסר מנוחה = חיפוש עצמי של האדם את השלמות.

מלחמת גוג ומגוג שלפני ביאת המשיח = המלחמה שיש בתוך האדם לפני שהוא חווה את גן עדן.

מסקנה:

באפשרותו של האדם לחוות את העולם הבא / גן עדן וכולי, כבר כאן בעולם הזה.

השינוי היחיד שיש בין העולם הבא לעולם הזה, הוא רק במצב התודעתי של האדם.

בעולם הבא האחרון בסוף הדרך, האדם חווה שלמות עצמית מלאה = אהבה אין סופית למציאות כולה.

מי שרוצה להגיע לכך כבר כאן, עליו לחפש את הטוב האמיתי שיש בכל דבר.

ברגע שהאדם מוצא את הטוב האמיתי שיש בכל דבר, ממילא הוא מפסיק לרצות משהו שאין לו + לא מפחד לאבד את מה שיש לו = השלמות המלאה.

אליעד כהן
מנהל הפורום

ועוד מאמר http://www.eip.co.il/?key=64 - גן עדן. איך למצוא את הטוב שיש בכל דבר כפי שהוא ?
 

גן עדן. טוב. הרגע הזה. הווה.

איך למצוא את הטוב שיש בכל דבר כפי שהוא ?

איך להנות מהרגע הזה כפי מה שהוא ללא שום שינוי ?

השלמות היא להנות באמת מהרגע הזה כפי מה שהוא ללא שום שינוי.

אדם שנהנה מכל רגע כפי מה שהוא, הרי שהוא לעולם אינו חסר דבר = שלמות.

איך מגיעים לדבר הזה ?

תשובה: על ידי חיפוש של הטוב שיש ברגע הזה.

החיפוש צריך להיות אמיתי.

על האדם לשאול את עצמו תמיד ובכל מצב, מה טוב ברגע הזה ? מדוע הרגע הזה הוא כפי מה שהוא ?

לא משנה מה המצב, יש בו טוב כלשהו. חפש אותו.

הבטחה:

אם האדם ישאל מספיק פעמים, מה טוב ברגע הזה, ובאמת יחפש את הטוב שברגע הזה, בסופו של דבר ימצא האדם בוודאות טוב אין סופי שנמצא בכל רגע.

ובתנאי אחד, שהאדם באמת יחפש את הטוב שיש בכל רגע.

לחפש את הטוב = לחקור ולהבין מה הופך את הדברים לטובים.

לחפש את הטוב = לחקור ולהבין את המהות של הטוב.

כאשר האדם מחפש תמיד את הטוב, בנחישות אין סופית, בסופו של דבר הוא ימצא את הטוב שיש ברגע הזה כפי מה שהוא וללא שום שינוי.

וכאשר האדם מוצא את מה שטוב בכל רגע = השלמות = אושר אמיתי = טוב תמיד = אהבה אמיתית למציאות, אהבה ללא שום תנאי = גן עדן עלי אדמות.

 
 
אליעד כהן
מנהל הפורום

ועוד מאמר http://www.eip.co.il/?key=193 - תכלית / מטרה. מי מחפש מטרה ? ומי אינו צריך מטרה ?
 
שהוא בחינת הצדיק שהוא תמיד נמצא בתכלית הסופית וממילא הוא לא מחפש את התכלית ...
 
****
 

תכלית. מטרות. שעמום. ניהול זמן.

מי מחפש מטרה ? ומי אינו צריך מטרה ?

מהי תכלית החיים ? למה לחיות ? וממה נובע הרצון למצוא תכלית לחיים ?

לכל דבר בעולם יש תכלית.

האדם מנהל את חייו לפי תכליות ומטרות שונות.

כל דבר שמתרחש, מתרחש למען תכלית מסוימת.

האדם כל הזמן מחפש מטרה.

האדם מחפש סיבה לקום בבוקר.

האדם מחפש תכלית כלשהי לחיים שלו.

האדם מחפש מטרה כלשהי לנוע לכיוונה.

מדוע האדם מחפש תכלית ?

תשובה: כדי להרגיש טוב.

התכלית יוצרת עבור האדם משמעות טובה לקיומו / למציאות.

האדם מחפש תכלית ומטרה כדי להרגיש טוב.

האדם לא רוצה להרגיש שהוא סתם חי ללא סיבה.

כאשר אין לאדם תכלית הוא מרגיש שעמום.

ולכן האדם מחפש תכלית כלשהי כדי ליצור משמעות לחייו.

שאלה להתבוננות: מהי התכלית הסופית של כל התכליות / מטרות / יעדים ? בסופו של דבר מה זה משנה מה קורה ? מהי התכלית הסופית של כל התכליות ?

התכלית והמטרה גורמת לאדם להרגיש טוב.

מי אינו מחפש מטרה ?

תשובה: מי שטוב לו.

ככל שטוב יותר לאדם, כך הוא פחות מחפש סיבה / תכלית למה לעשות את מה שהוא עושה.

כאשר האדם מרגיש שהוא מתאמץ / נאבק וכיו"ב, הוא מחפש תכלית שלשמה הוא יסכים להתאמץ.

התכלית ממתיקה את המאמץ ואת הקושי.

כאשר רע לאדם והוא צריך להתמודד עם קושי, הוא מחפש תכלית שלשמה הוא יתאמץ.

לעומת זאת, כאשר טוב לאדם והוא נהנה ומרגיש טוב, הוא אינו מחפש תכלית.

כאשר האדם מרגיש טוב, מה אכפת לו מה התכלית ?! העיקר שהוא מרגיש טוב.

התכלית מטרתה לגרום לאדם להרגיש טוב.

מי אינו מחפש תכלית ומטרה כלשהי בכלל ?

תשובה: מי שהגיע אל התכלית הסופית.

לכל תכלית יש תכלית וכל מטרה מקדמת את האדם אל מטרה אחרת גדולה ממנה.

מהי התכלית הסופית, מהי המטרה הסופית, מה יוצא מכל המאמץ בסופו של דבר ?

כאשר האדם חוקר את הנושא הזה, בסופו של דבר הוא מגלה מהי התכלית הסופית.

כאשר האדם מגלה מהי התכלית הסופית ומגיע אליה, אדם כזה מפסיק לחפש תכלית.

כאשר האדם מגיע לתכלית הסופית, הוא כבר אינו צריך תכלית כדי להרגיש טוב, משום שהוא כבר השיג את התכלית הסופית של כל התכליות.

כאשר האדם משיג את התכלית הסופית, הדבר הזה גורם לו לחוות שלמות של טוב אמיתי.

כאשר האדם חווה טוב אמיתי הוא כבר אינו מחפש תכלית כלשהי. כי העיקר שטוב לו באמת.

ראה גם: * סיבות. מי מחפש סיבות ? ומי אינו צריך סיבות ?.

חידוש
מתקדם

למביני ענין. יש 4 עולמות .1. אצילות 2.בריאה  3. יצירה 4. עשיה..
אנחנו נימצאים בעולם החמישי שנקרא עולם המחשבה. הוא לא קים בכלל כ"ש לך המלך שאין לך עדיין שום הויה בעולם כלל { אל תיבהל } אני ניקרעתי מצחוק כשראיתי שאני ,אין אני בכלל.
כולם במחשבה אתבריאו "  השם יתברך מצרף מחשבה טובה למעשה. ואם תהיה מחשבה טובה אז יתברך שמו יעלה אותך לעולם העשיה שם, תהפוך למעשה טוב. ומשם תעלה ליצירה טובה, .....עד שתיכלל באצילות .
והיא בח, הידיעה והבחירה כי יש פה מחשבות זדון איך לעשוק ולעשות קומבינות על אנשים , וכן יש פה מחשבות טובות איך לעזור ואיך לאהוב.
במדור שלנו המחשבה כל כך חזקה שיש לה דמות של גוף ממש. כ"ש רבינו  " יש אנשים שאצלם המחשבה היא ממש עשיה " ואם לא תפחד אז המלך שלנו יכול להראות לך את המחשבות שלך מטילות בעולם.
בעולמות העליונים יש הרגשות בלבד של עינוגים שעולים מעולמות העשיה והיצירה.
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי יהורם

למביני ענין. יש 4 עולמות .1. אצילות 2.בריאה  3. יצירה 4. עשיה..
אנחנו נימצאים בעולם החמישי שנקרא עולם המחשבה. הוא לא קים בכלל כ"ש לך המלך שאין לך עדיין שום הויה בעולם כלל { אל תיבהל } אני ניקרעתי מצחוק כשראיתי שאני ,אין אני בכלל.
כולם במחשבה אתבריאו "  השם יתברך מצרף מחשבה טובה למעשה. ואם תהיה מחשבה טובה אז יתברך שמו יעלה אותך לעולם העשיה שם, תהפוך למעשה טוב. ומשם תעלה ליצירה טובה, .....עד שתיכלל באצילות .
והיא בח, הידיעה והבחירה כי יש פה מחשבות זדון איך לעשוק ולעשות קומבינות על אנשים , וכן יש פה מחשבות טובות איך לעזור ואיך לאהוב.
במדור שלנו המחשבה כל כך חזקה שיש לה דמות של גוף ממש. כ"ש רבינו  " יש אנשים שאצלם המחשבה היא ממש עשיה " ואם לא תפחד אז המלך שלנו יכול להראות לך את המחשבות שלך מטילות בעולם.
בעולמות העליונים יש הרגשות בלבד של עינוגים שעולים מעולמות העשיה והיצירה.
 
עולם המחשבה הוא לא עולם חמישי אלא הוא קיים בתוך כל ה 4 עולמות.
 
עולם המחשבה הוא בהחלט כן קיים. גם המחשבה קיימת וגם לה יש ישות ממשית.
 
השי"ת הוא מעל המחשבה, כי המחשבה היא דבר נמוך.
 
אמורים להכלל באין סוף מעל האצילות ולא בעולם האצילות.
 
הבחירה והידיעה זה עניין אחר לגמרי שהוא החיבור שבין הא"ס לבין האצילות.
 
העולמות העליונים הם מעל האצילות ואין להם קשר לאבי"ע.
 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 29_03_2024 השעה 17:45:16