ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 
      התחברות

לדחוק את העיניים באצבע. מה הפשט?


 הגב
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה נושא: לדחוק את העיניים באצבע. מה הפשט?
http://breslev.eip.co.il/?key=336 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סה - וַיּאמֶר בּעַז אֶל רוּת
 
כְּשֶׁרוֹצִים לְהִסְתַּכֵּל עַל הַתַּכְלִית
שֶׁהוּא כֻּלּוֹ טוֹב, כֻּלּוֹ אֶחָד
צָרִיך לִסְתּם אֶת עֵינָיו, וּלְכַוֵּן הַהִסְתַּכְּלוּת אֶל הַתַּכְלִית
כִּי אוֹר הַתַּכְלִית הַזֶּה הִיא רְחוֹקָה מֵהָאָדָם
וְאִי אֶפְשָׁר לִרְאוֹתוֹ כִּי אִם בִּסְתִימוּ דְּעֵינִין
שֶׁצָּרִיך לִסְתּם אֶת הָעֵינַיִם לְגַמְרֵי, וּלְסָגְרָם בְּחָזְקָה מְאד
אַף גַּם לְדָחְקָם בְּהָאֶצְבַּע, כְּדֵי לְסָתְמָם לְגַמְרֵי
וְאָז יוּכַל לְהִסְתַּכֵּל עַל הַתַּכְלִית הַזֶּה
הַיְנוּ שֶׁצָּרִיך לִסְתּם אֶת עֵינָיו מֵחֵזוּ דְּהַאי עַלְמָא לְגַמְרֵי
לְהַעֲלִים עֵינָיו וּלְסָגְרָם מְאד
לִבְלִי לְהִסְתַּכֵּל כְּלָל עַל תַּאֲווֹת עוֹלָם הַזֶּה וַהֲבָלָיו
וְאָז יוּכַל לִרְאוֹת וּלְהַשִּׂיג אוֹר הַתַּכְלִית הַזֶּה, שֶׁכֻּלּוֹ טוֹב
וְאָז יִתְבַּטְּלוּ הַיִּסּוּרִים כַּנַּ"ל
 
מה הנמשל של העניין הזה ? הרי אחרי שהעיניים כבר סגורות, מדוע צריך האדם לדחוק את עינייו ולעוור אותם ? מה העניין הזה ?
http://breslev.eip.co.il/?key=336 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סה - ויאמר בעז אל רות
כשרוצים להסתכל על התכלית
שהוא כלו טוב, כלו אחד
צריך לסתם את עיניו, ולכון ההסתכלות אל התכלית
כי אור התכלית הזה היא רחוקה מהאדם
ואי אפשר לראותו כי אם בסתימו דעינין
שצריך לסתם את העינים לגמרי, ולסגרם בחזקה מאד
אף גם לדחקם בהאצבע, כדי לסתמם לגמרי
ואז יוכל להסתכל על התכלית הזה
הינו שצריך לסתם את עיניו מחזו דהאי עלמא לגמרי
להעלים עיניו ולסגרם מאד
לבלי להסתכל כלל על תאוות עולם הזה והבליו
ואז יוכל לראות ולהשיג אור התכלית הזה, שכלו טוב
ואז יתבטלו היסורים כנ"ל
אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה
תשובה:
 
מדובר כאן על עיני השכל של האדם. ועל כך שהאדם צריך לזרוק את השכל לגמרי.
 
אך כדי להנות מהתכלית הטובה, לשם כך לא מספיק שהאדם זורק את השכל, לשם כך צריך שכל חדש שהוא השכל הנקנה מעל השכל.
 
וזה נעשה על ידי דחיקת האצבעות פנימה אל תוך העיניים.
 
וזו בחינת הבטישה של המוחין בכתר. היינו כי לא מספיק רק להשיג את מה שהשכל האנושי יכול להשיג, אלא שצריך דייקא לנסות להשיג את האין סוף, שזו בעצם דחיקה של השכל פנימה אל השורש שלו, שהוא השכל הנקנה.
 
ועל ידי הסגירה + הדחיקה, על ידי זה זוכה לראות את התכלית שכולו טוב.
 
ובנוסף, גם אחרי שרואה את התכלית שכולו טוב, גם אז קיימת דחיקת אצבע נוספת, שבה עולים מדרגה לדרגה, כי גם בא"ס עולים מדרגה לדרגה וכולי ... כי יש ידיעה מעל ידיעה וכולי ...
חידוש
מתקדם



הצטרפות: ב 06/01/10
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 314
אפשרויות    ציטוט  תגובה
אם אפשר להציע הסתכלות שונה.
אור =1206. = ויקרא שמו בישראל { גימטריה }.
שקוף = 1206. { לפי .ף=800 }.
לפני שאמר יהי אור היה הכל צבעים . למי שיודע הבילבול אנשים רואים צבע וקוראים להם בשם אור .
אור האין סוף הוא השקוף .
ביטול הצבע ועשית מקום לצורה.
השם יתברך דוחס את הצבע ( ראה חסד לאברהם =דחס )וכמות הדחיסה יוצרת את מה שאנו קוראים חומר.
כשיחזור ויתפשט חזרה כל החומר הדחוס ביקום יחזור לקדמותו ויהיה כולו צבע כמו שהיה לפני שהיה.
אנסה בע"ה השבוע ליכתוב לנו את הנוסחה של הדחיסה.
ראה כיוון , אויר= אור  +י. רומז  לאחד כפול 2כפול3 כפול4...עד 10 והמיספר=3628800 יחידות של אור כדי ליצור אטום של אויר. ( כונה לגז,  חיש גז ונעופה ). אלו תחילת הגזים האצילים בעולם האצילות.
 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 16_02_2019 השעה 15:59:28