ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

רצון להתקרב לבורא הוא חיסרון.


 הגב
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום

נושא: רצון להתקרב לבורא הוא חיסרון.

נושא לעיון בדברי רבי נחמן מברסלב :

http://breslev.eip.co.il/?key=42 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יג - לְהַמְשִׁיךְ הַשְׁגָּחָה שְׁלֵמָה

 
'מוֹרִי' זֶה בְּחִינַת "מָרַת נָפֶשׁ"
בְּחִינַת: "וְנַפְשָׁהּ מָרָה לָהּ"
זֶה בְּחִינוֹת פְּגַם הַנֶּפֶשׁ
פְּגַם הָרָצוֹן
כְּשֶׁרוֹצֶה דְּבַר תַּאֲוָה זֶה הָרָצוֹן
הוּא פְּגָם וּמָרָה לַנֶּפֶשׁ

 
וכאן: http://breslev.eip.co.il/?key=214 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה לז - עִקָּר הַתַּכְלִית הוּא רַק לַעֲבד וְלֵילֵך בְּדַרְכֵי ה' לִשְׁמוֹ יִתְבָּרַך

כִּי יֵשׁ מִי שֶׁעוֹבֵד כָּל יָמָיו וְרוֹדֵף אַחַר תַּאֲווֹת עוֹלָם הַזֶּה
כְּדֵי לְמַלְאוֹת בִּטְנוֹ וּכְרֵסוֹ בְּתַאֲוֹות עוֹלָם הַזֶּה
ויש מִי שֶׁעוֹבֵד וּמִשְׁתַּדֵּל, כְּדֵי לִזְכוֹת לָעוֹלָם הַבָּא
וְגַם זֶהוּ נִקְרָא מִלּוּי בֶּטֶן
שֶׁרוֹצֶה לְמַלְאוֹת בִּטְנוֹ וְתַאֲוַותוֹ עִם עוֹלָם הַבָּא

ראה שם באורך, שרבי נחמן מברסלב לא עושה חילוק בין התאוות מצד המהות שלהם.

ברמה ההגיונית: האדם מתאווה רק למה שחסר לו. וממילא כל תאווה מעידה על חסרון. וחסרון זה עונש

כאן: http://breslev.eip.co.il/?key=364 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה צ - אָנכִי אֶשְׂמַח בַּה' יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ

רבי נחמן מברסלב מסביר, שחטאים פירושו חסרונות. כי החסרון הוא העונש של האדם.

דבר נוסף. כידוע כאשר הנשמה רחוקה מהבורא, זה העונש שלה. כי היא רוצה להתקרב אליו והיא רחוקה. וזה דבר ידוע.

כאן: http://breslev.eip.co.il/?key=34 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ה - בַּחֲצוֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר

רבי נחמן מברסלב מסביר שצדיק אמיתי מקבל שכר מעשיית המצוות בעצמן. וממילא הוא אינו מתאווה לשכר עולם הבא כלשהו, כי הוא כבר בעולם הבא.

ובלשון רבי נחמן מברסלב שם "שאין רוצה בשום שכר עולם הבא בשבילה"

**********

אוסיף: ברמה המעשית אין לאדם ברירה אלא לרצות להתקרב לבורא, כי אין משהו אחר יותר טוב.

אבל על האדם לדעת שבשלמות האמיתית, האדם כ"כ קרוב, שגם הרצון הזה כבר נעלם, וזה כבר הופך לרצון מסוג אחר, רצון אין סוף וכולי.

http://breslev.eip.co.il/?key=42 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יג - להמשיך השגחה שלמה

'מורי' זה בחינת "מרת נפש"
בחינת: "ונפשה מרה לה"
זה בחינות פגם הנפש
פגם הרצון
כשרוצה דבר תאוה זה הרצון
הוא פגם ומרה לנפש

וכאן: http://breslev.eip.co.il/?key=214 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה לז - עקר התכלית הוא רק לעבד ולילך בדרכי ה' לשמו יתברך

כי יש מי שעובד כל ימיו ורודף אחר תאוות עולם הזה
כדי למלאות בטנו וכרסו בתאוות עולם הזה
ויש מי שעובד ומשתדל, כדי לזכות לעולם הבא
וגם זהו נקרא מלוי בטן
שרוצה למלאות בטנו ותאוותו עם עולם הבא

כאן: http://breslev.eip.co.il/?key=364 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה צ - אנכי אשמח בה' יתמו חטאים מן הארץ

כאן: http://breslev.eip.co.il/?key=34 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ה - בחצוצרות וקול שופר

חידוש
מתקדם

רוצה לחדש לכם שאתם חיים בעבר ולא לומדים את רבינו של היום, עדיין דנים ברבינו של ההקדמות ,אולי אפשר לדבר עם מישהוא עכשוי ? מהשגות של היום .
תנסו לזכור , מעשיה ממלך ענו שהיה סביב מדינתו ים {חוכמה }.
ואחר מכן היה זומפ.{ ביצה } חומרות ומניעות. כי 70 פנים לתורה , ופנים לשון ניפויים כמו שבוררים את המיתקרבים. עד שמגיע לנפת משי { שמי }.
ויש את הבן מלך שלא מיתיחס לכלום , אלא פשוט באמת מה שמניע אותו זה האהבה , והגעגועים לאבא שלו או לאמא שלו [כוחות הרוחניות של השם יתברך }.ואז לא מתבונן בכלום כ"ש,
והיה שביל מן הצד, ראהמזמור צד. בתהלים..אל נקמות יהוה.   ר"ת אני  .  והיא ,נקמות = קומת נ. " וקמה אלומתי וניצבה { חלום יוסף הצדיק } היא המיגדלור של האור בלב הים שמחזיר הספינות הביתה.כ"ש... אהבתי אתכם אחרית כראשית.....בנים אתם ליהוה אלהיכם
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי יהורם

רוצה לחדש לכם שאתם חיים בעבר ולא לומדים את רבינו של היום, עדיין דנים ברבינו של ההקדמות ,אולי אפשר לדבר עם מישהוא עכשוי ? מהשגות של היום .
 
אתה מוזמן לחדש כאן מה שאתה רוצה. אדרבה, תביא לנו השגות / הקדמות חדשות ...
 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 18_04_2024 השעה 16:14:30