ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 
      התחברות

ליקוטי הלכות - אבן העזר הלכות אישות ה


 הגב
מחבר
אורח
אורח

אפשרויות    ציטוט  תגובה נושא: ליקוטי הלכות - אבן העזר הלכות אישות ה
בס"ד
 
שלום ,
 
http://breslev.eip.co.il/?key=4809 - ליקוטי הלכות - אבן העזר הלכות אישות הלכה ד - י
 
מה הכוונה בליקוטי הלכות באבן העזר בהלכות אישות הלכה ד-י אות יא "ועל כן אם יוציאנה ריקם ח"ו, אזי בעילתו בעילת זנות, כי מראה שלא המשיך על ידה שפע מלמעלה, על כן חייב ליתן לה כתובה כשיוציאנה שיהיה נשאר לה ממנו שפע העשירות שנמשך מהרשימו שנשאר מהחיבור שעיקר צינור השפע על ידה וכנ"ל, כדי שעל ידי זה תוכל להנצל מבחינת היכלי התמורות הרוצים להתאחז בה ביותר, בפרט בעת שנפרדת מבעלה על ידי מיתה וגירושים ונשארת לבדה. כי עיקר חיותה וכחה נגדם הוא על ידי שפע העשירות שהוא בחינת הכתובה שמקבלת מבעלה שנמשך מבחינת הרשימו וכנ"ל."
 
מה עושים במידה והבעל אינו רוצה לתת לאשה כתובתה? איך אפשר להנצל מאחיזת היכלי התמורות?
ומהם היכלי התמורות הללו ?
 
לתשובה מפורטת אודה
אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה
היי
 
לגבי היכלי התמורות, ההסבר בהרחבה כאן.
 
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=121 - היכלי התמורות. מה הם ? האם אתה בהיכלי התמורות ?
 
ובקצרה, כאשר האדם עושה התמרה והחלפה בין האמת לבין השקר, זה נקרא שהוא בהיכלי התמורות. וכל העולם כולו, כבר נמצאים בהיכלים התמורות, כל אחד לפי בחינתו.
 
לגבי הבעל והאשה ... גם אם הבעל מכניס את האשה להיכלי התמורות, הרי שזה רק מהצד שלו. אבל בוודאי שהאישה כאדם עצמאי, היא וגורלה לא תלויים ברצון הטוב של הבעל. וממילא לאישה יש את העבודה שלה מול עצמה.
 
ובנוסף, כל מה שנכון לגבי הבעל, נכון גם לגבי האישה. ז"א כל העניין שהוזכר לגבי הכתובה והבעל והאישה, הוא נכון בבחינה כלשהי אצל כל אדם בעולם, דהיינו גם אצל האישה בפני עצמה.
 
ולסיכום: כל מה שהוזכר, זה הכל מנקודת מבטו של הבעל. אבל האישה לא תלויה בבעל, אלא רק בעצמה.
חידוש
מתקדם



הצטרפות: ב 06/01/10
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 314
אפשרויות    ציטוט  תגובה
ב.ט. נחמן מאומן...
ובכל זאת אם נרחיב זה הענין לכונת המעמיק כאשר אנו מכונים לאחדותנו בלבד (היינו בהיותנו אחד ). הרי שעיקר כונת רבינו באומרו היכלי התמורה כונתו כאשר אנו רוצים לעבוד את השם יתברך עי" תמורה. בחינת בתמורה לתפילה זו או מצוה זו תזכני בכך וכך....לעומת דאמר משה רבינו " ואתחנן אל השם " דהיינו מאוצר מתנות חינם.
ולכן אמרו רז"ל - הבת יורשת בחיי אביה- כי בת רומז לבחינת "באהבתה תשגה תמיד " כי היא עיקר עשיית המצוות מתוך אהבתו יתברך ולא על מנת לקבל שכר (תמורה ).
והיא לענין שאמר שלמה המלך--"אם יתן איש את כל הון ביתו באהבה בוז יבוזו לו " כי מי שטעם אור האהבה שבדעת הרי ישליך אלילי כספו וזהבו כלאחר יד וירצה רק דבקות בו יתברך.....
ודע כי רוב מוחנו היום מורכב מתמורה. כי ע"י כך וכך שנים נהיית מוסמך לרבנות, וע"י כך וכך תלמידים נהיית לגדול ברבנות.....וכן ע"י כך וכך ממון אתה בדגל זה (ראה מבעל תפילה היאך סידרנו את עולמנו , יחסית לחיצוניותנו אשר קובעת את ההתיחסות שלנו לדברים )
 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 16_02_2019 השעה 15:31:34