ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 
      התחברות

מבן מלך ובן שפחה שנחלפו


 הגב
מחבר
חידוש
מתקדם



הצטרפות: ב 06/01/10
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 314
אפשרויות    ציטוט  תגובה נושא: מבן מלך ובן שפחה שנחלפו
הייתי רוצה להאיר הבנה שהיבנתי לענין שאמר רבינו..כשיתרבה הדעת יטבטל האכזריות.
והנה כותב לנו בזה המעשיה -בלילה שמעו קול החיות שכולם שואגים והומים, האריה שואג הלביא הומה בקולות משונים נעופות מצפצפים....ובתחילה פחדו מאוד , אחר כך הטו אזנם ושמעו שהוא קול זמרה נפלא מאוד ....עד שנהנו כל כך שרצו לישאר שם שארית ימיהם...(קראו המעשיה ).
והנה אצל האינדיאנים קוראים לזה טוטאם. היינו החיה שבאדם. אבל לפי הבנתי היא כתיב. "נעשה אדם בצלמנו-כדמותנו- וירדו בדגת הים....."
והנה -וירדו=וי-רדו.  בחינת הירידה למצרים היינו לבחינת הגופים. ונירמז -וירדו. בחי, ורידין היינו נפש האדם העולה או יורדת.
ז"א .שבזה העולם כמו שכתוב ב-פתח אליהו-  ובהאי ארעא אילאין ודשאין וגינתא דעדן ועישבין ועופין ונונין ובעירין ובני נשא...היינו הולכי על שתיים שניראים כאדם אבל הן חיות דמויי אדם (אך בצלם יתהלך איש ). ובעל הדעה צריך לא להיתבהל ויראה שכול הצעקות וכול השאגות שהם שואגים ברדיו או בעיתון או בטלויזינ או ברחוב הכול מצד היותן מה שהן..
"ויבא אל האדם לראות מה יקרא לו וכל אשר יקרא לו האדם נפש חיה הוא שמו "....ולאדם לא מצא עזר כנגדו.
והוא שרמז רבינו-אם היה יודע החיסרון או הנמנע של הדבר היה יודע הדבר עצמו "
לדוגמא-פרה לא אוכלת בשר...באדם צימחוני.----חתול לא ניכנס למים לשחות באדם....
ואז היינו מזהים את החיה שבאדם והיה מיתבטל הרבה מן המחשבה שיש פריצות או זנות ,כי היא הנהגת קומת החיה..
אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה
וכיו"ב מובא במעשה מהקבצנים, על העץ שכולם יושבים תחתיו כל החיות, ללא שום היזק
 
וכפי שביאר רבי נחמן מברסלב, שחיבור ההפכים על ידי הדעת, הוא הגאולה, והוא בחינת העניין של וגר זאב עם כבש ...
 
ומה שנדמה לאחד כשאגות ביער, נדמה לחברו כניגון מגן עדן ...
 
כי הגהנום וגן עדן הם אותו המקום ממש, והכל לפי הכלי של האדם ...
חידוש
מתקדם



הצטרפות: ב 06/01/10
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 314
אפשרויות    ציטוט  תגובה
מה דעתך על האפשרות של-ולאדם לא מצא עזר כנגדו- לי ניראה שבסוף קרא לו בשם
ויקרא אל -משה-   ר"ת מעולם שמך הוא - היינו שבעל הדעת האמיתי צריך שיהיה כלוול מכל החיות והבריאה כ"ש אהיה שלחני אחיכם. ואומר רבי נתן שצריך שיעבור על האדם כל התורה -ומעטים הם שזכו-רומז לתורה -לב..ח.ב
דע שיש צדיקים שיודעים פנים בתורה...שכותב שם שיש יחודא תתאה בזה העולם...שאינו מוצא בה שום פסול..
שבו תלוי יחודא עילאה
אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה
נשלח במקור על ידי יהורם

מה דעתך על האפשרות של-ולאדם לא מצא עזר כנגדו- לי ניראה שבסוף קרא לו בשם
ויקרא אל -משה-   ר"ת מעולם שמך הוא - היינו שבעל הדעת האמיתי צריך שיהיה כלוול מכל החיות והבריאה כ"ש אהיה שלחני אחיכם. ואומר רבי נתן שצריך שיעבור על האדם כל התורה -ומעטים הם שזכו-רומז לתורה -לב..ח.ב
דע שיש צדיקים שיודעים פנים בתורה...שכותב שם שיש יחודא תתאה בזה העולם...שאינו מוצא בה שום פסול..
שבו תלוי יחודא עילאה
 
אחי. כפי שאמרתי אני לא מייחס משמעות לצירופי אותיות, אלא מסתכל על השכל שיש בכל דבר.
 
ולעצם העניין, על האדם להכלל בהשי"ת, שהוא כלול מהכל. והארת הרצון, היא בשעת האכילה דייקא וכולי ...
חידוש
מתקדם



הצטרפות: ב 06/01/10
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 314
אפשרויות    ציטוט  תגובה
לי האיר המלך וכבר אמרתי  בלי מניעה , כ"ש 70 פנים לתורה.
השכל שיש בכל דבר בחינת התפילה שיש בדבר עצמו , כדי שיהיה הדבר שנהיה בכח תפילת עושהו.
וזה ענה לי לפני כ6- שנים שיח כאשר שאלתי אותו, מה שונה בין כל הפרחים שיש בך ,הרי לכולכם אותו שם, אותו שורש וענה לי. הרצון שלנו לעשות נחת רוח ליוצרנו והאיר לי .שפכי כמים לבך  נוכח פני השם.
ויש עוד שכל והוא בחי.משה שידע להעלות כל תפילה לשער השיך לה. והוא הקושי . כי לימד אותי שהטבע הוא בעצמו נס כי היתפלל כך וכך תפילות כדי שדבר פלוני יהיה בצורה פלונית. ואם רצוני לשנות אז כביכול אני צריכה להיתפלל יותר כדי לשנות תפילתו..
ולרמיזה ש-כל=3*50=150=קנ . "כולם בחכמה עשית מלאה הארץ קנינך " שתפילה קדמה לעולם והיתפלל כך וכך וקשר האותיות ונהיה הדבר אשר נהיה.
חידוש
מתקדם



הצטרפות: ב 06/01/10
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 314
אפשרויות    ציטוט  תגובה
אם אפשר לחדד. יש לי חבר שיש לו תוכנת מחשב ויושב ומוצי א ר"ת וגימ". אני לא פותח שום ספר חוץ מאשר תהלים.מה שאני כותבת ר"ת או גימ" זה כי כך מצטייר לי מול העיין כל הזמן או כך אני שומעת באוזן כבר שנים. ואין לי מניעה לכך כל עוד רצונו יתברך להוליכני בנתיב הזה עד שישתנה הנתיב.
יש מה שנקרא " דודי שלח ידו מן החור " הוא הרוח (ו-בפתח. ר-בסגול )היינו הרוח שבין האותיות ששם נסתר האור
שאיליו אתה רומז שהוא משתנה תדיר והאותיות בטלות אליו. ובעל הדעת החופשי יכול שיצטייר לו תיבה של -בראשית אין סוף שנים באין סוף צירופים.
 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 24_04_2019 השעה 01:34:54