ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 
      התחברות

מהי תכלית הבריאה? להחזיר את הבריאה ללפני הבריאה?


 הגב
מחבר
אורח
אורח

אפשרויות    ציטוט  תגובה נושא: מהי תכלית הבריאה? להחזיר את הבריאה ללפני הבריאה?
אני קורא כאן בפורום ונהנה, אך יש שאלה שרציתי לשאול.
 
אחד מהרעיונות שחוזרים על עצמם כאן בפורום, הוא שהתכלית היא להחזיר את הבריאה למצב שבו היא היתה לפני הבריאה.
 
אפילו המושג חזרה בתשובה הוסבר בצורה הזאת, שהוא להחזיר את הדבר לשורש שלו שהוא בעצמם לפני הבריאה.
 
ויש כאן כמה שאלות.
 
1 - מה הפשט של להחזיר את הבריאה למצב של לפני הבריאה ? מה זה אומר פרקטית ?
 
ו2 - שזאת השאלה החשובה יותר, מדוע בעצם להחזיר את הבריאה ללפני הבריאה, הרי הבורא ברא את הבריאה כדי שתהיה בריאה !!! הלא כן ?!
 
ז"א מאיפה צץ הרעיון הזה שצריך לקשר את הבריאה ללפני הבריאה, הרי כל הרעיון של הבריאה על ידי הבורא, היא כדי להרחיק ולהפריד את הבריאה מלפני הבריאה !
 
אם הבורא היה רוצה שנחבר את הבריאה ללפני הבריאה, אז למה בכלל הוא ברא את הבריאה ? הרי היה יותר הגיוני שהוא לא יברא את הבריאה ואז ממילא הכל כבר יהיה בשלמות של העולם הבא, שבו הבריאה כלולה בלפני הבריאה.
 
לדעתי, אם הבורא ברא את הבריאה, ההגיון אומר שצריך להרחיק ולהפריד את הבריאה מלפני הבריאה, כי זה הרי רצונו של הבורא.
 
אז מדוע בעצם אנחנו עושים הפוך מהבורא. הוא ברא והפריד את הבריאה מלפני הבריאה, ואנחנו צריכים לקשר אותה לשורשה. מדוע ?
 
יש גם את המושג של להכלל באין סוף, שמבואר עליו שצריך לכלול את כל העולמות בחינה של מחוייב המציאות. מדוע ???
 
הרי הבורא ברא את אפשרי המציאות כדי שיהיה אפשרי המציאות ולא רק מחוייב המציאות. אז מדוע בעצם לעשות הפוך מרצונו של הבורא ?
 
3 - אם באמת התכלית היא שהבריאה תהיה נפרדת מלפני הבריאה ושהאדם דווקא יחבר את הבריאה ללפני הבריאה, אז מדוע בעצם העולם לא נברא לפני הרגע שבו הוא נברא.
 
הרי השי"ת הוא כולו שלמות. ולפני שנברא העולם הכל היה שלמות.
 
אז אם התכלית היא שהאדם דווקא יחבר את הבריאה ללפני הבריאה, אז מדוע בעצם העולם לא נברא קודם.
 
ואם התכלית היא להפריד את הבריאה, אז מדוע בעצם לחבר אותה לשורשה.
 
למרות שבכל מקרה השאלה של למה העולם לא נברא לפני, בכל מקרה השאלה קיימת.
 
אשמח להסבר על כל הנ"ל.
 
תודה ...
 
ואני שואל את השאלה הזאת דווקא כאן, כי נראה לי שכאן יש סיכוי לקבל תשובה רצינית לשאלות האלו שבדרך כלל נמנעים מלהתעסק בהן.
 
תודה.
 
אורח
אורח

אפשרויות    ציטוט  תגובה
תוספת לשאלה הנ"ל.
 
רבי נחמן כל הזמן מבאר שהחלל הפנוי הוא הכרחי לבריאת העולם ושהצמצום הוא הכרחי לבריאת העולם ושהמחלוקת היא הכרחית לבריאת העולם.
 
אז מדוע מצד שני צריך כאילו להחריב את העולם ולקשר את הכל לאין סוף ?
 
הרי השלום המופלא שאליו חותרים כולם, הוא חורבן העולם !!!
 
הרי המוחין דגדלות והשכל של האין סוף והכל, זה גם חורבן העולם !!!
 
והאמונה שעוברים איתה על החלל הפנוי, גם היא חורבן העולם !!!
 
אז בא נניח שבאמת צריך להחריב את העולם, אז בעצם מדוע בכלל הבורא ברא אותו ?!
 
תודה
אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה
לשואל, ראשית קבל מספר מאמרים שקשורים לשאלה שלך.
 
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=45 - למה הבורא ברא את העולם ?
 
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=125 - מדוע העולם הזה קיים ? הרי התכלית היא העולם הבא !
 
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=128 - להכלל באין סוף. מה זה אומר ?
 
*****
 
שנית, לכל שאלה יש תשובה, אך לא כל תשובה היא מילולית בהכרח. אז קבל כאן מספר כיווני מחשבה, שיובילו אותך לתשובה הלא מילולית.
 
העניין הוא כדלקמן.
 
תכלית הבריאה היא הבריאה. ז"א תכלית הבריאה היא לא העולם הבא אלא העולם הזה כפי מה שהוא בכל רגע ורגע.
 
מצד האמת באמת, כרבר כרגע כל הבריאה כולה מקושרת לבחינת לפני הבריאה, מצד האמת באמת לפני הבריאה ואחרי הבריאה והעולם הבא זאת הכל בחינה אחת וישות אחת שקיימת תמיד ללא שום שינוי כלשהו, וממילא כל השאלות הנ"ל כולן בטלות מעיקרא.
 
מצד האמת באמת אף אחד לא צריך לעשות שום דבר, לא צריך לקשר את הבריאה ללפני הבריאה, ולא צריך "לתקן" את העולם, ולא צריך לעשות שום דבר בשום עניין, כי הכל כבר טוב, והעולם הבא זה כאן ממש.
 
כמו כן, מצד האמת באמת התכלית היא העולם הזה שהוא נפרד מהבורא. כי אלמלא הוא עצמו היה התכלית, הרי שהוא עצמו לא היה קיים. אם הוא עצמו קיים, אז הוא עצמו התכלית.
 
אלא מה ? שמצד האדם בלבד יש את השינויים.
 
פירוש: מצד האדם עצמו יש את כל השינויים וההבדלים בין לפני לאחרי הבריאה ובין העולם הזה לבין העולם הבא.
 
ובאמת מצד האמת באמת אף אחד לא צריך לעשות שום דבר בשום עניין.
 
אלא שהאדם מחמת מעשיו הרעים ומחמת פגם דעתו שנפגמה בחטא אדם הראשון בעץ הדעת, מחמת החטא הזה האדם לא רואה את המציאות כפי מה שהיא באמת. ומחמת זה הוא צריך לקשר את הבריאה ללפני הבריאה שזה העולם הבא.
 
בפועל זה אומר שעיקר העבודה של האדם זה לראות את האמת שהכל כבר טוב ומושלם כפי מה שהוא תמיד.
 
לקשר את הבריאה ללפני הבריאה, יש לזה היבטים רבים ושונים.
 
לדוגמא, לכל דבר יש סיבה. וכל תוצאה היא בחינת הבריאה והסיבה שלה היא בחינת לפני הבריאה.
 
להבין את הסיבה של כל דבר, זה לדוגמא מימוש בפועל של לקשר את הבריאה ללפני הבריאה.
 
ראה כיו"ב גם כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=120 - מה הקשר שבין השכינה לבין החלל הפנוי ?
 
דוגמא נוספת, כל דיבור שהאדם אומר אותו, יש שכל מסויים שבגללו הוא אמר את הדיבור הזה.
 
להבין את השכל שיש בכל דבר, זה בחינת לקשר את הבריאה ללפני הבריאה ...
 
וכן על זה הדרך ...
 
וכאשר האדם הולך בדרך הנ"ל, על ידי זה הוא עולה מדרגה לדרגה, עד שבסופו של התהליך הוא מקשר את השכל שלו לשכל הנקנה, שהוא השכל שהיה לאדם הראשון לפני החטא.
 
ואז נתקן חטא אדם הראשון, והאדם נכלל באין סוף, והאדם עובר לעולם שכולו טוב וכולי ...
 
****
 
לגבי העניין של חורבן העולם.
 
בהמשך לכל הנ"ל, אז ראשית כנ"ל, מצד האמת אין שום שאלה, כי מצד האמת אין שום חילוק בין לפני לאחרי הבריאה ולעולם הבא.
 
אך מצד השאלה, השאלה היא אכן נכונה. אם התכלית היתה שיהיה שלום בעולם, הרי שמראש הבורא לא היה בורא את העולם עם מחלוקת.
 
אכן המחלוקת והחלל הפנוי והרע וכל השאר, כולם הכרחיים לקיום העולם, ורצון הבורא שהעולם יהיה קיים.
 
עיקר העבודה של האדם, היא לקשר את שתי הבחינות של לפני ואחרי הבריאה.
 
וכאן יש 2 צדדים שונים.
 
מצד אחד המשמעות היא לכלול ולבטל את הבריאה בבחינת לפני הבריאה. שזהו אכן חורבן העולם !
 
אבל יש גם בחינה הפוכה, שהיא לכלול ולבטל את הבחינה של לפני הבריאה בתוך הבריאה, שזאת באמת השלמות והתכלית וכולי ... ואדרבה, לא רק שזה לא חורבן העולם, אלא שזה בניין העולם וכולי ...
חידוש
מתקדם



הצטרפות: ב 06/01/10
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 314
אפשרויות    ציטוט  תגובה
ובכול זאת הרי לפני הבריאה היה אצילות. ואולי הכונה למצוא אותו יתברךבכל דבר ודבר ואז באילו החזרת הראש לגוף .
לענין להחזיר הדבר לשורש זה שונה כי יש לאילן שלושה שרשים. 1.אמונה.2.ענוה .3 יראה.ואמת זה גוף האילן.
אז נאמר 1. אברהם זה העפר.2.יצחק זה הזרע.וממנו יוצאים שלושה שרשים.יעקב-אהרן יוסף.3.ואמת זה גוף האילן דא משה. וממנו יוצאים הענפים.
אז אולי קודם אני צריך לחפש מהוא שורשי באילן ומשם להתחיל לטפס.
 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 23_07_2019 השעה 16:49:54