ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 
      התחברות

פשיטות / אמונה והשגת התכלית בכל דבר.


 הגב
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה נושא: פשיטות / אמונה והשגת התכלית בכל דבר.
אמר רבי נחמן מברסלב http://breslev.eip.co.il/?key=2257 - שיחות הר"ן - אות קא
 
כְּבָר מְבאָר כַּמָּה פְּעָמִים
שֶׁאֵין צְרִיכִין שׁוּם חָכְמוֹת בַּעֲבוֹדַת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ רַק תְּמִימוּת וּפְשִׁיטוּת וֶאֱמוּנָה
וְאָמַר שֶׁפְּשִׁיטוּת הוּא גָּבוֹהַּ מִן הַכּל
כִּי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בָּרוּךְ הוּא, הוּא בְּוַדַּאי גָּבוֹהַּ מִן הַכּל
וְהוּא יִתְבָּרַךְ הוּא פָּשׁוּט בְּתַכְלִית הַפְּשִׁיטוּת
 
וכאן http://breslev.eip.co.il/?key=263 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה פו - עַל יְדֵי שֶׁהָעוֹלָם הֵם מִקְּטַנֵּי אֲמָנָה
וגם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=2296 - שיחות הר"ן - אות קמ
 
דַּע, שֶׁעַל יְדֵי שֶׁהָעוֹלָם הֵם מִקְּטַנֵּי אֲמָנָה
עַל כֵּן הֵם צְרִיכִים לְתַעֲנִית, דְּהַיְנוּ עֲבוֹדוֹת קָשׁוֹת
כִּי בְּוַדַּאי יָדוּעַ, שֶׁאֶפְשָׁר לַעֲבד הַשֵּׁם יִתְבָּרַך בְּכָל דָּבָר
כִּי 'אֵין הַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוּא בָּא בִּטְרוּנְיָא עִם בְּרִיּוֹתָיו'
אַך מַה שֶּׁצְּרִיכִין לִפְעָמִים לַעֲבוֹדוֹת קָשׁוֹת
וכאן http://breslev.eip.co.il/?key=47 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יח - קַרְטָלִיתָא
 
מבואר כי הצדיק האמת משיג את התכלית הסופית בכל דבר.
 
וראה גם כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=165 - לעלות מדרגה לדרגה ללא מאמץ
 
וכאן http://breslev.eip.co.il/?key=2166 - שיחות הר"ן - אות טו
 
אָמַר: שֶׁהוּא חָכְמָה וּמְלָאכָה גְּדוֹלָה לִהְיוֹת כְּמוֹ בְּהֵמָה
וְזֶה בְּחִינַת: "כָּל אֲשֶׁר נָתַן ה' חָכְמָה בָּהֵמָה"
הַיְנוּ שֶׁהוּא חָכְמָה לַעֲשׂוֹת עַצְמוֹ כִּבְהֵמָה
[וּכְמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה: עַל פָּסוּק "אָדָם וּבְהֵמָה תּוֹשִׁיעַ ה'"
אֵלּוּ בְּנֵי אָדָם שֶׁעֲרוּמִים בְּדַעַת וּמְשִׂימִין עַצְמָן כִּבְהֵמָה
וּכְמוֹ שֶׁאָמַר אָסָף: "וַאֲנִי בַּעַר וְלא אֵדָע בֶּהֱמוֹת הָיִיתִי עִמָּךְ"
וְעַיֵּן בְּמָקוֹם אַחֵר מִזֶּה]
 
 
כבר מבאר כמה פעמים
שאין צריכין שום חכמות בעבודת הבורא יתברך רק תמימות ופשיטות ואמונה
ואמר שפשיטות הוא גבוה מן הכל
כי השם יתברך ברוך הוא, הוא בודאי גבוה מן הכל
והוא יתברך הוא פשוט בתכלית הפשיטות
וכאן http://breslev.eip.co.il/?key=263 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה פו - על ידי שהעולם הם מקטני אמנה
דע, שעל ידי שהעולם הם מקטני אמנה
על כן הם צריכים לתענית, דהינו עבודות קשות
כי בודאי ידוע, שאפשר לעבד השם יתברך בכל דבר
כי 'אין הקדוש ברוך הוא בא בטרוניא עם בריותיו'
אך מה שצריכין לפעמים לעבודות קשות
וכאן http://breslev.eip.co.il/?key=47 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יח - קרטליתא
אמר: שהוא חכמה ומלאכה גדולה להיות כמו בהמה
וזה בחינת: "כל אשר נתן ה' חכמה בהמה"
הינו שהוא חכמה לעשות עצמו כבהמה
[וכמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה: על פסוק "אדם ובהמה תושיע ה'"
אלו בני אדם שערומים בדעת ומשימין עצמן כבהמה
וכמו שאמר אסף: "ואני בער ולא אדע בהמות הייתי עמך"
ועין במקום אחר מזה]
אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה
בעניין זה שככל שיש לאדם יותר שכל, כך הוא צריך פחות מאמץ.
 
ומי שמשלים את שכלו ואמונתו, הוא תמיד נמצא בתכלית ואינו מתאמץ כלל
 
ובעניין שעל העבודות הקשות שורשן בטיפשות ובפגם האמונה
 
ובעניין להסתכל על התכלית ובשכל של כל דבר
 
http://www.eip.co.il/?key=328 - במקום לעבוד קשה יותר, תחשוב טוב יותר.
 

על האדם לזכור תמיד את התכלית של העבודה הקשה שלו.

התכלית היא אינה העבודה אלא מה שאתה מצפה שהעבודה תיתן לך וכולי.

לפעמים האדם עובד קשה מידי ומתאמץ קשה מידי, כאשר הפתרון יותר פשוט מפשוט.

המציאות כולה הרבה יותר מורכבת מהפרויקט המורכב ביותר שיכול לבצע האדם. ואף על פי כן הכל עובד בצורה מאוד פשוטה להפליא.

העולם כולו עובד ומתנהג בצורה פשוטה להפליא וללא שום מאמץ.

אז למה להניח שכדי להשיג את התכלית צריך להתאמץ ?!

עיקר המאמץ צריך להיות בלא להתאמץ. היינו עיקר המאמץ צריך להיות בלהגיע לפתרון הפשוט ביותר. הפתרון הפשוט ביותר, שכרוך בהכי פחות מאמץ, הוא הטוב ביותר.

אין הדבר אומר כי צריך לוותר על השלמות וכי צריך להתפשר בחיים. אדרבה ואדרבה, אסור להתפשר בחיים על שום דבר. לכל אדם מגיע את הטוב האמיתי ביותר. אבל כחלק מכך שאסור לו לאדם להתפשר, כחלק מכך על האדם לא להתפשר ולא לקבל כמובן מאליו את הצורך להתאמץ.

השלמות האמיתית היא שיהיה לך הכל ללא שום מאמץ.

כל העולם עובד מעצמו, למה שגם הטוב שלך לא יבוא מעצמו ?!

אלא מה ? שהדרך היחידה להגיע לכזה דבר תלויה כמובן בהמון פיקחות ולא בעבודה קשה. אל תקבל את העבודה הקשה כמובנת מאליה. ובכלל אל תקבל את העבודה ואת המאמץ כמובנים מאליהם.

קיימת דרך להשיג את התכלית הסופית באופן מיידי וללא שום מאמץ. קיימת דרך שהטוב ביותר יבוא אליך ללא שום מאמץ.

במה זה כרוך ?

זה כרוך בעבודה קשה של לא לעבוד קשה. זה כרוך במאמץ לא להתאמץ. זה כרוך ברצון להשיג הכל ללא שום מאמץ.

אז איך משיגים הכל ללא שום מאמץ ?

תשובה: על ידי התבוננות פנימית.

בסופו של דבר, בכל רגע ורגע קיים טוב אמיתי. טוב שרק בגללו המציאות היא כפי שהיא ברגע הזה.

הסיבה האמיתית שבגללה הרגע הזה הוא כפי שהוא, היא הטוב האמיתי שנמצא בכל רגע.

על האדם לחפש את הטוב האמיתי שנמצא בכל דבר. ואת זה ניתן לעשות על ידי הבנת המהות של המציאות. ככל שהאדם מבין טוב יותר את המהות האמיתית של המציאות, דהיינו האדם מבין מה עומד מאחורי הדברים, למה הדברים הם כפי שהם וכולי. בסופו של דבר האדם מגיע להבנה ברורה ושלמה מדוע הדברים כפי שהם בכל רגע. והסיבה הזאת שבגללה הדברים כפי שהם, היא הטוב המושלם שיש בכל דבר ללא שום מאמץ.

כמו כן ניתן להגיע לאותה התוצאה גם מכיוון נוסף. על האדם לבדוק את המהות האמיתית של הרצונות שלו. על האדם לברר עם עצמו בוודאות מה הוא באמת רוצה. מהו הרצון הפנימי ביותר שמניע אותו בחיים.

ברגע שהאדם מגיע לשורש של הרצון שלו, דהיינו ברגע שהתודעה של האדם מגיעה להזדהות אמיתית עם השורש של הרצון של עצמה, באותו הרגע התודעה של האדם גם מבינה כיצד מה שהיא באמת רוצה כבר קיים בכל רגע.

בשורה התחתונה. את עיקר המאמץ של האדם עליו לשים בחשיבה ולא בעבודה קשה.

אל תתפשר על שום דבר. תירצה את הכל כולל הכל, כולל זה שלא תצטרך להתאמץ עבורו בכלל.

חפש את הפנימיות שבך ושבמציאות, ובסופו של דבר תגיע לשלמות.

אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה
בעניין מעלת הפשיטות. שהפשיטות היא הטובה ביותר.
 
וגם בעניין של עולם חסד יבנה, שאין צריך לשום מאמץ, כי הכל מתנהל בחסדו של השי"ת.
 
http://www.eip.co.il/?key=367 - פשטות. מדוע הפתרון הפשוט ביותר הוא הטוב ביותר ?
 

פשטות. תערו של אוקאם. מה שלא יהיה פשוט פשוט לא יהיה !

אם הסתבכת, חפש את הפתרון הפשוט ביותר.

אם יש לך אפשרויות שונות לבחור, בחר באפשרות הפשוטה ביותר.

ככל שהדבר מצריך יותר הבנה, כך הוא יותר מסובך, פחות פשוט ויותר קשה ליישום.

פשטות = קל להבין = קל ליישם = טוב.

מורכבות = קשה להבין = קשה ליישם = רע.

אל תסתבך בשום נושא.

אם אתה מרגיש שהנושא מסתבך, חפש את הפתרון הפשוט ביותר.

הפתרון הפשוט ביותר, כבר קיים במציאות, אתה רק צריך לראות אותו.

הפתרון הפשוט ביותר נמצא בדיוק מול העיניים שלך, אתה רק צריך להכיר בקיומו.

אין טוב יותר מאשר להיות פשוט.

חפש את הדבר שקל ופשוט ביותר לעשות אותו.

להיות פשוט = ללא עימותים = שלווה = רוגע = שלום = טוב.

להיות מורכב = צדדים שונים = קונפליקטים = מלחמה = רע.

ככל שהדברים מורכבים יותר, כך הם יוצרים כאב ראש גדול יותר.

חפש את הפשטות. נסה לראות מה כבר קיים. נסה למצוא את הפתרון מולך ולא במקום רחוק.

ככל שרמת המורכבות של הפתרון גדולה יותר, כך היא פחות טובה.

ככל שכמות הגורמים שנמצאים בפתרון גדולה יותר, כך הפתרון מורכב יותר.

הפתרון הפשוט ביותר = פתרון שתלוי בגורם אחד ויחיד.

פתרון מורכב, עלול שלא לעבוד בכל מצב.

פתרון פשוט, יעבוד ביותר מצבים.

פתרון מורכב = פתרון שתלוי בדברים שתלויים בדברים אחרים = מורכבות.

פתרון פשוט = פתרון שתלוי במשהו שנמצא כל הזמן.

המציאות כולה עובדת מעצמה בצורה מאוד פשוטה.

מדוע שהאושר שלך יהיה מסובך יותר ?

חוסר אושר = הסתבכות מיותרת = מחשבות מנוגדות בראש = קונפליקטים = ספקות.

אושר = טוב פשוט שאינו תלוי בדבר, אלא במה שתמיד נמצא = אחדות = שלום = וודאות.

חפש את הדבר הפשוט ביותר, שמורכב מכמה שפחות דברים שונים.

ככל שהדבר פשוט יותר, כך הוא טוב יותר.

זכור ! המציאות כולה שנראית מורכבת ביותר, עובדת בצורה הפשוטה ביותר ללא שום מאמץ.

אל תחפש מאמץ.

אם זה כרוך במאמץ כלשהו, זה לא פשוט מספיק.

פשטות = חוסר מאמץ = הדבר קורה מעצמו.

אם תחושת הטוב של האדם תלויה בביצוע פעולה כלשהי = לא פשוט = לא מושלם.

כאשר תחושת הטוב של האדם נובעת מעצמה, ללא מאמץ = פשטות מוחלטת = אמת = טוב.

האמת היא פשוטה ואינה מורכבת / מסובכת = אחדות עם המציאות.

השקר = חוסר פשטות = מורכבות = שינויים מהמציאות.

רע = מורכבות = שקר = פירוד = מלחמה.

טוב = פשטות = אמת = אחדות = שלום.

אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה
בעניין זה שהחוכמה הגדולה ביותר היא להיות פשוט
 
http://www.eip.co.il/?key=34 - חוכמה. מהי החוכמה הגדולה ביותר ?
 

חוכמה. שכל. מהי החוכמה הגדולה ביותר ?

החוכמה הגדולה ביותר היא חוכמת השלמות.

השלמות = יש הכל / אין שום חסר.

השלמות = אין מאמץ כלשהו.

השלמות = הכל ללא שום מאמץ.

השלמות = הכל בלי מאמץ = פשטות.

החוכמה הגדולה ביותר היא שיהיה לך הכל ללא שום מאמץ.

חפש את הפתרון הפשוט ביותר, הקל ביותר, שאינו כרוך במאמץ, שאינו חסר דבר.

אם הפתרון כרוך במאמץ כלשהו, אפילו מחשבתי כגון לחשוב על X, הרי שהפתרון אינו מושלם.

אם הפתרון מצריך ידיעה מורכבת כלשהי שאינה פשוטה בתכלית הפשיטות, הרי שזו אינה שלמות.

אם אחרי הפתרון, עדיין האדם מחפש משהו כלשהו, הרי שהוא לא מצא את השלם, את השלמות.

חפש את הדבר שכרוך בהכי פחות מאמץ.

הכל כבר מושלם, רק צריך להבין את זה.

חפש את הדבר הפשוט ביותר.

להיות שלם בצורה הפשוטה ביותר = החוכמה הגדולה ביותר.

אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה
ועוד באותו עניין של השגת התכלית בכל דבר
 
וגם מעניין שאצל הרשע אצלו ה-לט מלאכות שלו הם בחינת לט מלקות. ואצל הצדיק האמת ה-לט מלאכות שלו הם בחינת מלאכת המשכן ובחינת בריאת העולם.
 
http://www.eip.co.il/?key=44 - מאמץ. ממה נובע ? מי אינו צריך להתאמץ ? איך להנות ממאמץ ?
 

מאמצים. מאמץ = עבודה קשה ברגע מסוים שאמורה להשיג תכלית אחרת ברגע אחר.

מאמץ נוצר רק כאשר האדם אינו יודע כיצד להשיג את אותו הדבר ללא מאמץ.

האדם רוצה להשיג תכלית כלשהי. אם הוא אינו יודע איך להשיג אותה בקלות, אז הוא צריך להתאמץ.

מי אינו צריך להתאמץ ?

תשובה: מי שיודע איך להשיג את התכלית בקלות.

ידיעה חוסכת מאמץ.

מאמץ = מאבק בין שני גורמים. הגורם המתאמץ אל מול המציאות.

חוסר התאמה = מאמץ. אם הכל עובד חלק בהרמוניה, אין צורך במאמץ.

כיצד אפשר להגיע למצב של אין מאמץ ?

תשובה: על ידי ידיעה.

ידיעה = האדם מבין בדיוק את האלטרנטיבות שלו ובצורה מלאה.

ידיעה = האדם מבין בדיוק מה הוא רוצה בסוף ולא מתאמץ להשיג את מה שאינו רוצה.

ידיעה = הבנת כל התהליך כולו, החל מרגע העשייה עד השגת התכלית הסופית.

כאשר מבינים את התהליך כולו בשלמות, זה מאפשר לחסוך מאמץ.

מי שרוצה לא להתאמץ, עליו לחקור בשכלו ולגלות את התכלית הסופית של המאמץ.

התכלית הסופית = התכלית הסופית של כל התכליות.

לכל פעולה יש תכלית. לכל תכלית גם יש תכלית.

על האדם לדעת ולזכור תמיד את התכלית הסופית של כל מעשיו.

כאשר האדם מבין מהי התכלית הסופית, עליו לחקור גם אותה.

לחקור את התכלית הסופית = לנסות להבין מה מונע ממנה להתקיים כבר ברגע הזה כפי שהוא.

לדוגמא:

האדם מבין שהתכלית הסופית שלו היא להרגיש הנאה.

על האדם לשאול את עצמו, מה מונע ממנו להנות באותה רמת הנאה שתהיה לו בסוף, כבר ברגע הזה.

על האדם לחקור מה מונע ממנו את ההנאה המלאה ברגע הזה.

בסופו של דבר האדם מגלה, כי התכלית הסופית של כל מה שהוא רוצה, הכל כבר קיים ברגע הזה בשלמות.

כאשר האדם מתחבר לטוב האמיתי שיש ברגע הזה, הדבר הזה גורם לו להפסיק להתאמץ.

להפסיק להתאמץ = לא לחוות תחושה של מאמץ / מאבק.

ז"א אם ישנו מאמץ, הרי שהמאמץ הוא עצמו הנאה.

מאמץ יכול להיחשב להנאה, רק אם הוא עצמו התכלית הסופית.

כל זמן שהמאמץ נועד כדי להשיג תכלית כלשהי, הרי שהמאמץ עצמו אינו הנאה.

להנות מהמאמץ = להנות מעצם הקושי / מאמץ ללא שום קשר לתוצאה שלו.

המאמץ עצמו הוא התכלית.

מי מסוגל להנות מעצם המאמץ ?

רק מי שמוצא את הטוב שיש בכל רגע.

הטוב שיש בכל רגע = הטוב שאינו קשור לרגע הקודם / הבא.

כאשר האדם מבין את הטוב הזה, ממילא גם המאמץ הוא עצמו התכלית והנאה = שלמות.

אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה
ועוד באותו עניין שהצדיק האמת משיג את התכלית בכל דבר, והוא תמיד נמצא בתכלית הסופית.
 
http://www.eip.co.il/?key=193 - תכלית / מטרה. מי מחפש מטרה ? ומי אינו צריך מטרה ?
 

תכלית. מטרות. שעמום. ניהול זמן.

מי מחפש מטרה ? ומי אינו צריך מטרה ?

מהי תכלית החיים ? למה לחיות ? וממה נובע הרצון למצוא תכלית לחיים ?

לכל דבר בעולם יש תכלית.

האדם מנהל את חייו לפי תכליות ומטרות שונות.

כל דבר שמתרחש, מתרחש למען תכלית מסוימת.

האדם כל הזמן מחפש מטרה.

האדם מחפש סיבה לקום בבוקר.

האדם מחפש תכלית כלשהי לחיים שלו.

האדם מחפש מטרה כלשהי לנוע לכיוונה.

מדוע האדם מחפש תכלית ?

תשובה: כדי להרגיש טוב.

התכלית יוצרת עבור האדם משמעות טובה לקיומו / למציאות.

האדם מחפש תכלית ומטרה כדי להרגיש טוב.

האדם לא רוצה להרגיש שהוא סתם חי ללא סיבה.

כאשר אין לאדם תכלית הוא מרגיש שעמום.

ולכן האדם מחפש תכלית כלשהי כדי ליצור משמעות לחייו.

שאלה להתבוננות: מהי התכלית הסופית של כל התכליות / מטרות / יעדים ? בסופו של דבר מה זה משנה מה קורה ? מהי התכלית הסופית של כל התכליות ?

התכלית והמטרה גורמת לאדם להרגיש טוב.

מי אינו מחפש מטרה ?

תשובה: מי שטוב לו.

ככל שטוב יותר לאדם, כך הוא פחות מחפש סיבה / תכלית למה לעשות את מה שהוא עושה.

כאשר האדם מרגיש שהוא מתאמץ / נאבק וכיו"ב, הוא מחפש תכלית שלשמה הוא יסכים להתאמץ.

התכלית ממתיקה את המאמץ ואת הקושי.

כאשר רע לאדם והוא צריך להתמודד עם קושי, הוא מחפש תכלית שלשמה הוא יתאמץ.

לעומת זאת, כאשר טוב לאדם והוא נהנה ומרגיש טוב, הוא אינו מחפש תכלית.

כאשר האדם מרגיש טוב, מה אכפת לו מה התכלית ?! העיקר שהוא מרגיש טוב.

התכלית מטרתה לגרום לאדם להרגיש טוב.

מי אינו מחפש תכלית ומטרה כלשהי בכלל ?

תשובה: מי שהגיע אל התכלית הסופית.

לכל תכלית יש תכלית וכל מטרה מקדמת את האדם אל מטרה אחרת גדולה ממנה.

מהי התכלית הסופית, מהי המטרה הסופית, מה יוצא מכל המאמץ בסופו של דבר ?

כאשר האדם חוקר את הנושא הזה, בסופו של דבר הוא מגלה מהי התכלית הסופית.

כאשר האדם מגלה מהי התכלית הסופית ומגיע אליה, אדם כזה מפסיק לחפש תכלית.

כאשר האדם מגיע לתכלית הסופית, הוא כבר אינו צריך תכלית כדי להרגיש טוב, משום שהוא כבר השיג את התכלית הסופית של כל התכליות.

כאשר האדם משיג את התכלית הסופית, הדבר הזה גורם לו לחוות שלמות של טוב אמיתי.

כאשר האדם חווה טוב אמיתי הוא כבר אינו מחפש תכלית כלשהי. כי העיקר שטוב לו באמת.

ראה גם: * סיבות. מי מחפש סיבות ? ומי אינו צריך סיבות ?.

 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 23_07_2019 השעה 16:30:29