ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

בטחון אמיתי דקדושה ובטחון דסטרא אחרא


 הגב
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום

נושא: בטחון אמיתי דקדושה ובטחון דסטרא אחרא
רבי נחמן מברסלב מבאר כאן http://breslev.eip.co.il/?key=331 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ס - דַּע שֶׁיֵּשׁ שְׁבִילֵי הַתּוֹרָה, שֶׁיֵּשׁ בָּהֶם הִתְבּוֹנְנוּת גָּדוֹל
 
וגם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=334 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סג - סוֹד כַּוָּנַת הַמִּילָה
 
כי יש בחינת בטחון אמת דקדושה, ויש בטחון של שקר של הסטרא אחרא. ובטחון דקדושה הוא אמת ובטחון דסטרא אחרא הוא שקר וכולי.
 
והבטחון דקדושה שהוא כולו אמת, הוא תלוי בשכל, כמבואר כאן http://breslev.eip.co.il/?key=495 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רכה - כְּשֶׁהָרֵאָה בִּשְׁלֵמוּת עַל יְדֵי זֶה הַבִּטָּחוֹן בִּשְׁלֵמוּת
 
כִּי עִקַּר הַבִּטָּחוֹן בִּשְׁלֵמוּת הוּא עַל יְדֵי הַשֵּׂכֶל
כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "עֵינֵי כל אֵלֶיך יְשַׂבֵּרוּ"
'עֵינֵי' זֶה בְּחִינַת הַשֵּׂכֶל
כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "וַתִּפָּקַחְנָה עֵינֵי שְׁנֵיהֶם", וּפֵרֵשׁ רַשִׁ"י 'עַל שֵׁם הַחָכְמָה נֶאֱמַר'
וּלְפִי הַשֵּׂכֶל כֵּן הוּא הַבִּטָּחוֹן
****
 
מצו"ב מאמר בעניין הנ"ל
 
http://www.eip.co.il/?key=187 - ביטחון עצמי. איך להשיג ביטחון עצמי אמיתי ?
 

בטחון עצמי. אמונה עצמית. הערכה עצמית. איך משיגים ?

על האדם לדעת כי יש שני סוגים של בטחון עצמי ואמונה עצמית.

יש ביטחון עצמי אמיתי ויש ביטחון עצמי שקרי.

ביטחון עצמי אמיתי = בטחון עצמי שנובע מהאמת. האדם בוטח במשהו אמיתי.

בטחון עצמי שקרי = בטחון עצמי שנשען על שקר ועל דמיון.

לדוגמא: אדם שיש לו ביטחון עצמי שהוא יכול לעוף בשמים כמו ציפור, זהו לדוגמא בטחון עצמי שקרי שאינו תואם את המציאות. זהו בטחון עצמי שסופו במפלה.

לעומת זאת, אדם שבטוח בעצמו שהוא יצליח להשיג מטרה שהוא אכן באמת יכול להשיג אותה, זהו בטחון עצמי אמיתי וטוב.

ברמה המעשית:

בטחון עצמי שקרי = האדם בטוח שהעולם יהיה כפי מה שהוא רוצה.

בטחון עצמי אמיתי = האדם בטוח שהוא אישית ירגיש טוב בכל מצב.

ביטחון עצמי שקרי מתמקד בחיצוניות.

בטחון עצמי שקרי מבטיח לאדם הבטחות שונות שהאדם אינו יכול להיות בטוח בכך שהן אכן יקרו.

בטחון עצמי שקרי מבטיח לאדם שהצורה החיצונית של המציאות תהיה כרצונו.

האדם נשען על כוחו החיצוני המדומה, ונדמה לו כאילו הוא יגרום למציאות החיצונית להיות כרצונו.

בטחון עצמי שקרי מלווה בפחד וחשש מפני זה שהבטחון העצמי יתגלה כשקרי.

לעומת זאת יש גם ביטחון עצמי אמיתי.

מהו ביטחון עצמי אמיתי ?

ביטחון עצמי אמיתי = בטחון עצמי שבו האדם נשען על האמת.

האדם בטוח אך ורק במה שהוא אמיתי שיהיה כפי שהוא באמת.

בטחון עצמי אמיתי הוא פנימי.

בטחון עצמי אמיתי מאפשר לאדם לדעת בידיעה שלמה וברורה, כי מה שלא יהיה, יהיה רק טוב.

בטחון עצמי אמיתי נובע מההשענות של האדם על הפנימיות שלו.

כאשר השמחה של האדם תלויה בדברים חיצוניים, הרי שהוא אינו יכול להיות באמת בטוח בכך שהמציאות החיצונית תמיד תהיה כרצונו.

וגם אם היא כרצונו, הוא לא יכול להיות בטוח שהיא תמשיך להיות כרצונו גם בעתיד.

לעומת זאת, ביטחון עצמי אמיתי הוא בטחון עצמי שנובע מכך שהחוזק הנפשי של האדם נובע מהפנימיות שלו, בלי קשר לתלות רגשית כלשהי בצורה החיצונית של המציאות.

כאשר החוזק הנפשי של האדם נובע מכך שהאדם מודע לעצמו, מחובר לעצמו וכולי, במקרה כזה יש לאדם בטחון עצמי אמיתי.

בטחון שלא משנה מה יקרה, הכל טוב בכל מקרה.

איך משיגים ביטחון עצמי אמיתי ?

על ידי זה שהאדם נצמד אל האמת.

כאשר ההערכה העצמית של האדם נובעת מדברים אמיתיים ולא ממה שחושבים עליו, הרי שאדם כזה יש לו בטחון עצמי אמיתי.

על האדם לחפש את האמת, ולהעריך ולאהוב את עצמו בגלל האמת.

על האדם למצוא את מה שטוב בו. ואם הוא לא מוצא, הוא צריך לחפש עד שהוא ימצא.

על האדם לאהוב את עצמו בכל מצב ללא תנאים.

כאשר האדם אוהב את עצמו ללא שום תנאי באהבה עצמית אמיתית, על ידי זה יש לו בטחון עצמי אמיתי, שמה שלא יהיה, יהיה טוב בכל מקרה.

בנוסף:

על האדם לדעת לבטוח במה שהוא אמת.

על האמת אפשר לסמוך. אם זו האמת, אפשר לסמוך עליה.

על האדם להיצמד אל האמת ורק אל האמת.

רק כאשר הביטחון העצמי של האדם נובע ממה שהוא אמת, רק אז זה בטחון עצמי אמיתי.

רבי נחמן מברסלב מבאר כאן http://breslev.eip.co.il/?key=331 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ס - דע שיש שבילי התורה, שיש בהם התבוננות גדול
וגם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=334 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סג - סוד כונת המילה
והבטחון דקדושה שהוא כולו אמת, הוא תלוי בשכל, כמבואר כאן http://breslev.eip.co.il/?key=495 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רכה - כשהראה בשלמות על ידי זה הבטחון בשלמות
כי עקר הבטחון בשלמות הוא על ידי השכל
כמו שכתוב: "עיני כל אליך ישברו"
'עיני' זה בחינת השכל
כמו שכתוב: "ותפקחנה עיני שניהם", ופרש רש"י 'על שם החכמה נאמר'
ולפי השכל כן הוא הבטחון
אליעד כהן
מנהל הפורום

וראה גם כאן
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=164 - עקר הגבורה הוא בלב
 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 28_11_2023 השעה 11:34:53