ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

ליקוטי מוהר"ן ח"א תורה קצח - מה הביאור?


 הגב
מחבר
עין האמת
מתקדם

נושא: ליקוטי מוהר"ן ח"א תורה קצח - מה הביאור?
אליעד. שלום.

ברצוני לדעת, מה הביאור של תורה קצח בליקוטי מוהר״ן ח׳א, בעומק הפשט רמז דרש סוד?

ועוד. מה העצה הפרקטית. הלכה למעשה על פי דרגתי?
אליעד כהן
מנהל הפורום

http://breslev.eip.co.il/?key=468 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קצח - כְּשֶׁאֶחָד צוֹעֵק לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַך
 
כְּשֶׁאֶחָד צוֹעֵק לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַך
אוֹמְרִים לוֹ לִסַּע
כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "מַה תִּצְעַק אֵלָי דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִסָּעוּ".
 
רוצה את האמת?
 
הפירוש הוא, שמצד האמת עליך לכפור באלוהים כדי להיגאל.
 
ואסביר:
 
כאשר האדם מתפלל לאלוהים... הוא בעצם כופר בהתגלות האלוהים שבתוכו.
 
ולכן אומרים לו, סע, דהיינו תפסיק להתפלל, ותשתמש בכח הבחירה שלך, שהוא הפוך מהידיעה.
 
ועל ידי כוח הבחירה שלך, יתגלה אלוהים האמיתי בתוכך ותיגאל.
 
וכיו"ב מובא כאן:
 
http://breslev.eip.co.il/?key=1828 - שבחי הר"ן - סדר הנסיעה שלו לארץ ישראל - אות יד
 
וּבְלֶכְתָּם עַל הַיָּם הָיָה רוּחַ סְעָרָה גְּדוֹלָה מְאד מְאד
וְהָיְתָה הַסְּפִינָה בְּסַכָּנָה גְּדוֹלָה "יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת" וְכוּ'
וְלא הָיָה עוֹד בְּלֵב אִישׁ מֵהֶם לְהִנָּצֵל מִן הַמִּיתָה
וְהָיוּ צוֹעֲקִים כֻּלָּם אֶל ה'
וְהָיְתָה לַיְלָה אַחַת כְּמוֹ יוֹם הַכִּפּוּרִים מַמָּשׁ
שֶׁהַכּל בּוֹכִים וּמִתְוַדִּים וּמְבַקְּשִׁים כַּפָּרָה עַל נַפְשָׁם
וְאָמְרוּ סְלִיחוֹת וּשְׁאָר דִּבְרֵי תְּפִילּוֹת וְתַחֲנוּנִים
וְרַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה, הָיָה יוֹשֵׁב דּוֹמֵם
וְהִתְחִילוּ כַּמָּה אֲנָשִׁים לוֹמַר לוֹ מִפְּנֵי מָה הוּא שׁוֹתֵק בְּעֵת צָרָה כָּזאת ?
וְלא הֵשִׁיב
אַךְ אֵשֶׁת הָרַב דִּקְהִלַּת קדֶשׁ חָאטִין שֶׁהָיְתָה מְלֻמֶּדֶת וּבָכְתָה וְצָעֲקָה כָּל הַלַּיְלָה
וְהִתְחִילָה הִיא גַּם כֵּן לוֹמַר לוֹ כָּאֵלֶּה מִפְּנֵי מָה הוּא דּוֹמֵם
וְאָמַר לָהּ הַלְוַאי הֱיִיתֶם שׁוֹתְקִים גַּם אַתֶּם הָיָה טוֹב לִפְנֵיכֶם
וּבְזאת תִּבָּחֲנוּ
אִם אַתֶּם תִּשְׁתְּקוּ יִשְׁתּק הַיָּם מֵעֲלֵיכֶם גַּם כֵּן
וְכֵן הָיָה
וּפָסְקוּ מִלִּצְעק וְשָׁתְקוּ
וַאֲזַי מִיָּד כְּשֶׁהֵאִיר הַיּוֹם "יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם וַיִּשְׂמְחוּ" וְכוּ'
 
שעל ידי שהפסיקו להתפלל, על ידי זה דייקא נושעו!
 
בשורה התחתונה, אם תכפור ותעזוב את אלוהים הדתי היהודי, יתגלה אלוהים האמיתי בקרבך.
 
דהיינו, פרקטית, תפסיק להתפלל, ותתחיל להשתמש בכח הבחירה שלך על הכל, ללא שום תפילה כלל.
 
 
http://breslev.eip.co.il/?key=468 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קצח - כשאחד צועק להשם יתברך
כשאחד צועק להשם יתברך
אומרים לו לסע
כמו שכתוב: "מה תצעק אלי דבר אל בני ישראל ויסעו".
ובלכתם על הים היה רוח סערה גדולה מאד מאד
והיתה הספינה בסכנה גדולה "יעלו שמים ירדו תהומות" וכו'
ולא היה עוד בלב איש מהם להנצל מן המיתה
והיו צועקים כלם אל ה'
והיתה לילה אחת כמו יום הכפורים ממש
שהכל בוכים ומתודים ומבקשים כפרה על נפשם
ואמרו סליחות ושאר דברי תפילות ותחנונים
ורבי נחמן מברסלב זכרונו לברכה, היה יושב דומם
והתחילו כמה אנשים לומר לו מפני מה הוא שותק בעת צרה כזאת ?
ולא השיב
אך אשת הרב דקהלת קדש חאטין שהיתה מלמדת ובכתה וצעקה כל הלילה
והתחילה היא גם כן לומר לו כאלה מפני מה הוא דומם
ואמר לה הלואי הייתם שותקים גם אתם היה טוב לפניכם
ובזאת תבחנו
אם אתם תשתקו ישתק הים מעליכם גם כן
וכן היה
ופסקו מלצעק ושתקו
ואזי מיד כשהאיר היום "יקם סערה לדממה ויחשו גליהם וישמחו" וכו'
חידוש
מתקדם

מה-תצעק-אלי=אלי-מה=אלהים.....שיצייר מה בדעתו..כ"ש רבינו השם אתה מסוגל על המים.
כ"ש  אתה ! הראית לדעת (למשה).כי יהוה הוא האלהים.
זה כמו הסיפור של יונה הנביא...כי באמת ביום לא מועיל הנר....כי אם רבינו נמצא בספינה למי אתם צועקים..
ס"ה הסערה היתה בגללו כי באמת "אלה מסעי ישראל בא לכפר על "אלה אלהיך ישראל " כי רבינו כלל לא היה צריך לבוא לארץ ישראל כדי לגלות שדרגתו הרבה הרבה מעל א"י....אלא ירד אליה כדי לתקן דור אחרון .
ונרמז "מה בצע בדמי ברדתי אל שחת (תש"ח).
אלא אמר להם לשתוק כי כ"ש "זימנא ציית לקלא זימנא לא ציית"...ויקימו "הים ראה וינוס"
מה ראה הים ? ארנו של יוסף ראה..גן סופיה=יהוסף.
בקטנה אני איש ים וסערות שחויתי בים לא עליכם עם סירה של 7 מטר..אבל לי יש כבר למי להיתפלל ..לרבינו נחמן
עין האמת
מתקדם

לכאורה. קצת קשה על זה. כי בתורה נ״ב רבינו מביא, שעל ידי התבודדות ותפילה דייקא זוכים להתגלות וידיעת הבורא. לא?

אם כן, מה הביאור?
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי עין האמת

לכאורה. קצת קשה על זה. כי בתורה נ״ב רבינו מביא, שעל ידי התבודדות ותפילה דייקא זוכים להתגלות וידיעת הבורא. לא?

אם כן, מה הביאור?
תפילה היא שתיקה והיא השכל שיש מעל השכל.
 
ההתבודדות היא התאחדות עם הבורא שבתוכך.
 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 29_03_2024 השעה 01:10:43