![]() |
חיפוש בספרי ברסלב
|
![]() |
![]() |
|
הגב ![]() |
מחבר | |
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
כאן http://breslev.eip.co.il/?key=178 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה א - תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר בַּכֶּסֶא לְיוֹם חַגֵּנוּ כִּי אִישׁ הַיִּשְׂרְאֵלִי נִבְרָא, שֶׁיִּהְיֶה לוֹ מֶמְשָׁלָה עַל הַמַּלְאָכִים היינו ממשלה מעל המלאכים. כאן http://breslev.eip.co.il/?key=184 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ז - וַיְהִי מִקֵּץ - כִּי מְרַחֲמָם יְנַהֲגֵם 'עֲתִידִין צַדִּיקִים שֶׁיִּהְיֶה מְחִצָּתָן לִפְנִים מִמַּלְאֲכֵי הַשָּׁרֵת' היינו גם ממשלה מעל המלאכים. אך כאן לעומת זאת http://breslev.eip.co.il/?key=69 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כא - עַתִּיקָא טְמִיר וּסְתִים אֲבָל כְּשֶׁיִּכְנס הַמַּקִּיף הַזֶּה לִפְנִים היינו שהשכל של הצדיק הוא כמו של מלאך אך לא יותר ממנו. הכיצד ? ********* ולכאורה היה אפשר לומר שאחרי שיגדל השכל האנושי לדרגת מלאך, אח"כ יגדל לפנים ממלאכי השרת לשכל גדול יותר. אך מדברי רבי נחמן מברסלב הנ"ל ניתן להבין, כי בתכלית הסופית השכל גדל לדרגת מלאך וזהו. ובנוסף כאן http://breslev.eip.co.il/?key=164 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כב - חוֹתָם בְּתוֹךְ חוֹתָם רבי נחמן מברסלב אומר בפירוש כי גם המלאכים עולים מדרגה לדרגה כל הזמן. בְּכָל עוֹלָם יֵשׁ בְּחִינַת נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמָע ואם כן, למרות שהצדיק ממשיך לעלות מדרגה לדרגה, אך כיצד השכל שלו גדול יותר משל מלאכי השרת, הרי גם הם עולים כל הזמן מדרגה לדרגה. וכי יש שכל גדול יותר משל מלאכי השרת ??? אז מה פשר העניין ? ומהו השכל שיש מעל למלאכים ?
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
וסוד העניין הזה, יתבאר ע"פ מ"ש כאן http://breslev.eip.co.il/?key=303 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה לא - אִית לָן בֵּירָא בְּדַבְרָא כי יש 2 בחינות. יש בחינת צדיק ויש בחינת מלאך. והצדיק כלול משתיהן. ומלאך הוא הבחינה הנמוכה וצדיק הוא הבחינה העליונה עיי"ש. והעניין הוא: כי יש 3 סוגי שכל. ובלשון רבי נחמן מברסלב : 'עֲתִידִין צַדִּיקִים שֶׁיִּהְיֶה מְחִצָּתָן לִפְנִים מִמַּלְאֲכֵי הַשָּׁרֵת' כי השגת "מה", הוא השגת האין סוף עצמו שהוא מעל למלאכי השרת כולם וכולי. והשכל הזה של השגת מה, הוא בחינת תכלית הידיעה שהיא מושגת בבחינת רצוא ושוב כידוע. וְזֶה בְּחִינַת תַּכְלִית הַיְדִיעָה וכאשר הצדיק חוזר מהביטול שלו בבחינת מה, אל השכל שלו. אז השכל שלו הוא כמו השכל של מלאכי השרת. אך בשעת ביטול הוא מעל למלאכי השרת. ועל ידי הרשימו שנשאר לצדיק בשעת הביטול, על ידי זה הוא זוכה לכך שיש לו ממשלה על המלאכים. ויש בזה עוד לבאר, כיצד המלאכים עצמם עולים מדרגה לדרגה וכולי, ומה ההבדל בין העלייה מדרגה לדרגה של הצדיק לבין העלייה מדרגה לדרגה של המלאכים. אבל זה עניין אחר ... ***** בהמשך לנ"ל, ראה גם כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=111&PID=295#295 |
|
![]() |
|
חידוש ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
אולי לפי שאמר יעקוב אבינו...המלאך הגואל-אותי מכל רע יברך את הנערים.....
כי ידוע שרע בחינת שקר ואמת בחינת, טוב. והאיר לי פעם כי המלאך שמו-אותי-..ורמוז פעמיים.
נצח-תיוא-נצח. גמר-תיוא-גמור. נצחתי ואנצח גמרתי ואגמור. ראה אותיות פנמיות- אותי אותי.
ורומז למלאך שאמר רבינו. החוגר עצמו לאמת נותנים לו מלאך של אמת מן השמיים. שהוא ממש דבר השם. כ"ש
מה- יש לכם לדאוג כשאני הולך לפניכם.
ועמוד האש הולך לנחותם את הדרך. וזה המלאך נרמז בתהלים "לעולם יהוה דברך נצב בשמיים " והוא כמובן מעל מלאכי השרת .
|
|
![]() |
הגב ![]() |
מעבר לפורום |