ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

האם אתה מפורסם של שקר?


 הגב עמוד  < 1 2 3 4 5 >
מחבר
חידוש
מתקדם

נושא: האם אתה מפורסם של שקר?
ובאמת כל שאלה שישאלו אותי באמת אני אענה ..אבל שירצו לקבל ( בלי ליצנות).
אני לא יודע כלום אבל אני שואלת את המלך והוא עונה לי..ובאמת אם השאלה באה ממקום של התנצחות אז הוא לא מוכן לענות לי (בצדק ) ואז כאילו אני לא יודעת. כי אני את האמת כבר ראיתי לפני 10 שנים ושאלות אין לי בכלל. אבל כיף ושעשוע לחפש חברים חדשים לברסלב ..אמן..
יצחק חי
מתקדם

 
 
 
שלום רב

עיינתי פה בדבריך ולדעתי הם דברים וחידושים שחדשתי אבל לא לפי דעת רבינו, לא כתב זה בשום מקום בספרי רבינו, שכל אדם הוא בגדר מפורסם של שקר, הן אמת, שכמו שכל דברי רבינו הם כלליות גדול יכולים להכניס גם ענין מפורסם של שקר ביחידות בכל אדם, אבל זה אינו הפשט הנכון בדברי רבינו בכל מקום שהזהיר להתרחק ממפורסם של שקר.

מפורסם של שקר, זה פשוטו כמשמעו, רבי ומנהיג מפלגה או חסידות, או תנועה, ואינו מנצל השפעתו לחזק שמירת תורה ומצות, לדביקות בהשי"ת, רק מנצלה לעצמו. זהו מפורסם של שקר שכל ברסלב חסיד צריך להתרחק ממנה.

מה שכתבת: עניין המפורסם של שקר, חל כמובן גם על האדם עצמו ביחס לעצמו !
זה אינו מבואר בשום מקום בספרי רבינו, ולכן לדעתי אינו אמת.

מש"כ: והשכל האנושי של האדם, גם הוא מפורסם של שקר. 
זה אינו מבואר בשום מקום בספרי רבינו, ולכן לדעתי אינו אמת.

מש"כ: וגם אם נדמה לאדם לדוגמא שהוא מקורב לרבי נחמן מברסלב, הרי שבאמת מצד האמת הוא בכלל בבחינת חולק על הצדיק.
אפילו אם האדם מאמין בשלמות לכל דברי רבי נחמן מברסלב, אך הוא לא זכה עדיין להבין אותם בשורשם ולדעת שהם אמת אלא הוא רק מאמין בהם, הרי שהוא בעצם מקורב לשכל של עצמו שהוא מפורסם של שקר, והרי שהוא בכלל חולק על הצדיק ועליו לעשות על כך תשובה וכולי, עד שהוא יזכה לשכל של רבי נחמן מברסלב עצמו.
זה נגד השכל, ונגד דברי רבינו, ונגד דרך ההתקשרות שהנחיל לנו רבינו, חביבי, אם האדם מאמין בשלימות לדברי רבינו, הרי הוא באמת חסיד ברסלב.

תזכור דברי רבינו בליקו"מ ח"א סי' נ"ב מה שקשה קושיות על הצדיקים זה מוכרח להיות כי הצדיקים מתדמים ליוצרם [רק מתדמים אבל אינם חס ושלום השי"ת ממש, רק מתדמים]. תזכור דברי רבינו בליקו"מ ח"א סי' ס"ג שהצדיק בעצמו הוא לפעמים מגלה ולפעמים מכסה שנופלים עליו קשיות ואינם מבינים אותו, וכ' שם שדבר זה מוכרח להיות. ולדבריך זה קליפה וכו'. 

רבינו ז"ל מביא כמ"פ המאמר חכם "אלו ידעתיו הייתיו" ואתם אומר שאין זה אמת, רק האדם צריך לדעת ואז הוא בעצמו הקב"ה, זה שטות לדעתי ואינו אמת.
 
הנך מבאר שהאדם צריך להגיע לשלימות הענוה של משה רבינו ממש, להיות אין ממש, ולהגיע בשלימות למדת מלכות שמים, כל זה אמת. גם מה שאתה כותב שהאדם צריך להשיג מה  שיש מעבר לכתב דהיינו השי"ת בעצמו, ובאם לאו צריך לעשות תשובה, כל זה אמת. אבל לא שאר דבריך.

מש"כ שהיצר הרע של האדם הוא לדוגמא מפורסם של שקר שאליו מקושר האדם.
אפשר בזה הנך צודק במה שאתה כותב מלה "לדוגמא", אבל זה רק משל ולדוגמא, ואינו הפשט האמיתי של מפורסם של שקר. רק בדרך דרוש וקבל שכר.


אליעד כהן
מנהל הפורום

כל דיבור ודיבור שאני אומר לך, הוא הפשט בדברי רבי נחמן מברסלב. והרי הם כאילו רבי נחמן מברסלב אומר לך אותם בעצמו.

אז אמרתי, הנה באתי במגילת ספר כתוב עלי וכולי, דהיינו רק כאשר תבין כיצד כל דיבורי העולם כולם, כיצד הם מדברים עליך ממש בנקודת ממש, רק אז תדע שלעשות רצונך חפצתי.
*
 
אחי, השכל שלך הוא מפורסם של שקר. כי כפי שהסברתי, הוא מולך בלא כתר. כי הוא מגביל אותך להבין את הבורא. ואומר אני אמלוך, למרות שהוא לא המלך, דהיינו מלכות בלא כתר.
 
מפורסם של שקר = מלכות על ידי עזות ללא כתר.
 
*
 
אם אתה מאמין לרבי נחמן מברסלב, אתה בבעיה מאוד חמורה. אם אתה מבין אותו בשורשו ממש, אתה במצב מאוד טוב.
 
*
 
אחי, כפי שכבר אמרתי, אתה מסלף את הכל. הטיפש המקורי שאמר "אילו ידעתיו הייתיו" התכוון לומר שא"א לדעתו ולא להיותו. אך רבי נחמן מברסלב הביא את זה על דרך החיוב, שאילו ידעתיו הייתיו, ולכן על ידי שידעתיו - הייתיו. קצת התבוננות על הליקוטי מוהרן לא תזיק.
 
*
 
שלמות הענווה היא לא של משה רבנו, כי גם הוא לא הגיע לארץ ישראל. ורבי נחמן מברסלב התחייב שמי ש ... יזכה למה שמשה בחייו לא זכה וכולי. דהיינו להגיע להשגת ארץ ישראל ולגלות תורת אמת של ארץ ישראל.
 
 
 
 
חידוש
מתקדם

משה לא נכנס לארץ ישראל כי משה הוא בחי . הדעת וישראל היא בחי. אמונה (אברהם). וכשיכנס משה לארץ יתבטל הבחירה החופשית....ואשריך אם כבר זכית לחשוב שמשה הוא לא שלמות הענוה...
הא לך רמיזה..אני=עני...עני=ענו....
אליעד כהן
מנהל הפורום

משה לא נכנס לארץ, כי משה הוא בחינת האמונה וארץ ישראל היא בחינת הדעת.
 
ולכן אמר רבי נחמן מברסלב, שאם ... יזכה לשלמות הדעת, מה שמשה בחייו לא זכה.
 
זה שלמשה רבנו הייתה גאווה, זה מבואר בדברי רבי נחמן מברסלב
http://www.eip.co.il/videos/?v=f62318ee83e93a3e - משה רבנו, חטאו של משה, ארץ ישראל, החטא של משה רבנו הגאווה - ליקוטי מוהרן ח"א כ (ברסלב)
 
http://www.eip.co.il/videos/?v=z20tnq1dg94 - ארץ ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב)
יצחק חי
מתקדם

לפני שאדבר עמך, הנני מציג כלל גדול, וכל דיבורי  עמך יהיה כפי הכלל  הזה.

הכלל הוא: הפורם הזה נקרא "ברסלב" זאת אומרת מדברת כאן מדברי רבינו ז"ל, שיטתו,  דעתו, ומהותו, אמנם יש כאן חילוקי דעות מהו  דעתו של רבינו ז"ל, ולכן לדעתי מי שמברר דבריו  מתוך דברי רבינו ומראה לדעת שדבריו אומר רבינו, הוא צודק, ואם אינו מראה לדעת רק אומר סתם "כל דיבור ודיבור שאני אומר לך, הוא הפשט בדברי רבי נחמן מברסלב. והרי הם כאילו רבי נחמן מברסלב אומר לך אותם בעצמו" ואינו מראה זאת לעינים, זה סתם דיבורים  ואין לו שום רצון ושום להמשיך לדבר עמו.

אני נוהג עצמי שכל מה שאני אומר פה אני מציין המקום בספרי רבינו מאיפה אני לוקח זה, ואם אתה לא תציין מאיפה אתה לוקח דברך, רק תאמר אימרות בלי מראה מקומות,  או שתאריך באריכות גדול דפים שלימים לברר איך שמצאת רמז ורמיזה בדברי רבינו [כי באמת הכל יכולים לראות שם, ואפילו לטהר את השרץ בק"נ  טעמים שהוא הסם המוות שבתורה,  גם זה יכולים לברר מדבריו]. אזי לא אענה על זה, כי ברור לי שזה דיבורים שלך  ולא של  רבינו.

מש"כ :אז אמרתי, הנה באתי במגילת ספר כתוב עלי וכולי, דהיינו רק כאשר תבין כיצד כל דיבוריהעולם כולם, כיצד הם מדברים עליך ממש בנקודת ממש, רק אז תדע שלעשות רצונך חפצתי. זה כ' בליקו"מ ח"א  סי' קכ"א, וזה ראיה גדולה לדברי, שכל מה שכ' בליקו"מ אודות המפורסמים של שקר, קאי על כל אחד ואחד לבדוק עצמו אם הוא חסיד ואוחז מרב ומנהיג שהוא שקר.

מש"כ: אחי, השכל שלך הוא מפורסם של שקר. זה בלי מקור 

מפורסם של שקר = מלכות על ידי עזות ללא כתר. זה אמת ויציב, ופשטות מדת המלכות קאי על החכמים והרבנים שבדור, כמ"ש  במס' גיטין מאן מלכי רבנן, ועליהם קאי רבינו במה שביאר באריכות בליקו"מ ח"א סי' ח"י וסי' כ"ב.
 
*

מש"כ אם אתה מאמין לרבי נחמן מברסלב, אתה בבעיה מאוד חמורה. אם אתה מבין אותו בשורשו ממש, אתה במצב מאוד טוב.
 
חביבי, דברך הם היפך דברי רבינו בליקו"מ בהרבה מקומות שלהצדיק צריכין להאמין ולא להבין אותו בשורשו,  ילאה הגליון לציין,  ואם תרצה לדעת באמת תחפש, אמנם מה שאני זוכר כרגע ממש, אציין,  בליקו"מ ח"א סי' ס"א ע"י אמונת חכמים  וכו', ובח"א סי' קכ"ג  העיקר שהכל תלוי בו  לקשר עצמו להצדיק ולקבל דבריו על כל אשר יאמר כי הוא להשליך החכמות ולהאמין בהצדיק. ולא להבין, כי אי אפשר להבין את הצדיק.  ואם אתה מבין את הצדיק בשורשו, הרי אתה בעצמך את הצדיק, ואם הנך הצדיק אין אתה ר' נחמן מברסלב, אתה צדיק אחר,  כי רבי נחמן מברסלב הוא יחיד. ואם הנך יחיד כמוהו  אין כאן יחיד רק שתים. ופשוט.
*
 
מש"כ: אחי, כפי שכבר אמרתי, אתה מסלף את הכל. הטיפש המקורי [מיהו הטיפש המקורי, האמרי שרבינו מביא, הספר הכוזרי]  שאמר "אילו ידעתיו הייתיו" התכוון לומר שא"א לדעתו ולא להיותו. אך רבי נחמן מברסלב הביא את זה על דרך החיוב, שאילו ידעתיו הייתיו, ולכן על ידי שידעתיו - הייתיו. הנני  מתבונן היטב בדברי הליקו"מ,  והנני  רואה שבכל מקום שרבינו מדבר מענין זה מדבר מזה בשלילי דהיינו שאין יכולים לדעתו, ולא שצריכין ויכולין  לדעת. חביבי קצת התבוננות על הליקוטי מוהרן לא תזיק. 
 
*
 
מש"כ: שלמות הענווה היא לא של משה רבנו, כי גם הוא לא הגיע לארץ ישראל. ורבי נחמן מברסלב התחייב שמי ש ... יזכה למה שמשה בחייו לא זכה וכולי. דהיינו להגיע להשגת ארץ ישראל ולגלות תורת אמת של ארץ ישראל.
 זה דברים פשוטים וברורים בליקו"מ ולא אדע מה חדשת  ומה שאתה רוצה לכתוב כאן.

אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי יצחק חי

לפני שאדבר עמך, הנני מציג כלל גדול, וכל דיבורי  עמך יהיה כפי הכלל  הזה.

הכלל הוא: הפורם הזה נקרא "ברסלב" זאת אומרת מדברת כאן מדברי רבינו ז"ל, שיטתו,  דעתו, ומהותו, אמנם יש כאן חילוקי דעות מהו  דעתו של רבינו ז"ל, ולכן לדעתי מי שמברר דבריו  מתוך דברי רבינו ומראה לדעת שדבריו אומר רבינו, הוא צודק, ואם אינו מראה לדעת רק אומר סתם "כל דיבור ודיבור שאני אומר לך, הוא הפשט בדברי רבי נחמן מברסלב. והרי הם כאילו רבי נחמן מברסלב אומר לך אותם בעצמו" ואינו מראה זאת לעינים, זה סתם דיבורים  ואין לו שום רצון ושום להמשיך לדבר עמו.

אני נוהג עצמי שכל מה שאני אומר פה אני מציין המקום בספרי רבינו מאיפה אני לוקח זה, ואם אתה לא תציין מאיפה אתה לוקח דברך, רק תאמר אימרות בלי מראה מקומות,  או שתאריך באריכות גדול דפים שלימים לברר איך שמצאת רמז ורמיזה בדברי רבינו [כי באמת הכל יכולים לראות שם, ואפילו לטהר את השרץ בק"נ  טעמים שהוא הסם המוות שבתורה,  גם זה יכולים לברר מדבריו]. אזי לא אענה על זה, כי ברור לי שזה דיבורים שלך  ולא של  רבינו.

תבין - לי יש קשר לרבי נחמן מברסלב רק משום שהוא אמת. ז"א קודם כל אמת ורק אח"כ רבי נחמן מברסלב וכל השאר.
 
כאן מבחינתי מקום בירור האמת.
 
http://www.eip.co.il/videos/?v=wnqyru3svcs - אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב? חסידי ברסלב, חסידות ברסלב - איך הכל מסתדר? (ברסלב)
 
בפועל אילו נפגשנו פנים אל פנים, הייתי מראה לך שכל דיבור ודיבור שלי, כתוב בליקוטי מוהרן בתוך דעת רבי נחמן מברסלב. אך בפועל אין באפשרותי / ברצוני לעשות זאת כאן בכתב.
 
המטרה שלי היא לתת לך נקודות נוספות להתבוננות על דברי רבי נחמן מברסלב. כי אם את האמת אתה מחפש, אז נתתי לך כיוון חשיבה. אבל אם האמת לא בראש מעיינך, אלא חשוב לך יותר להבין את רבי נחמן מברסלב, אז זה לא ממש משנה מה שאני אומר, כי בכל מקרה לא תסכים איתי. כי הנצחנות אינו סובל את האמת. ורק מי שמחפש את האמת, וכולי ...
 
 + אני מצפה ממך לא לקבל ולא להאמין לשום דבר שאני אומר, אלא אך ורק לבדוק את השכל שיש בכל דבר. זה הכל.
אליעד כהן
מנהל הפורום

אילו ידעתיו הייתיו, מובא רק פעם אחת בליקוטי מוהרן
 
http://breslev.eip.co.il/?key=69 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כא - עַתִּיקָא טְמִיר וּסְתִים
 
על דרך החיוב!
 
ועל ידי הדעת יכללו באחדותו ואז יחיו חיים נצחיים כמוהו כי על ידי הידיעה נכללים בו כמאמר החכם: 'אלו ידעתיו, הייתיו' ועקר הידיעה יהיה לעתיד כמו שכתוב: "כי מלאה הארץ דעה" ומחמת הדעת לא יחסר כל טוב ויהיה כלו טוב כמאמר חז"ל: 'אטו האידנא לאו אחד הוא ? ותרצו: לעתיד כלו הטוב והמטיב' ואפילו העכו"ם ידעו ביתרון הדעת אבל לא כמונו וידעו ... שהוא נכלל בו יש לו שלמות ועקר הכלליות שיהיה נכלל באחד הוא על ידי הדעת אותו יתברך כמו שאמר החכם: 'אלו ידעתיו, הייתיו' כי עקר האדם הוא השכל ועל כן במקום שחושב השכל שם כל האדם וכשיודע ומשיג בידיעת השם יתברך הוא שם ממש וכל מה שיודע יותר הוא נכלל יותר בהשרש דהינו בו יתברך
 
 
איך תהיה הוא, כדי להשיג את שלמותו וכיו"ב? על ידי שתדע אותו - ואם תדע אותו תהיה הוא!
 
כי מצד האמת, אתה כבר הוא, רק שאינך מתבונן ולכן אינך יודע זאת.
http://breslev.eip.co.il/?key=69 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כא - עתיקא טמיר וסתים
יצחק חי
מתקדם

מש"כ אני מצפה ממך לא לקבל ולא להאמין לשום דבר שאני אומר, אלא אך ורק לבדוק את השכל שיש בכל דבר. זה הכל.

חבר שלי, אין אני יכול לקבל ממך, מפני שאין לי אמונה בך, עד שתברר לי שכל דבריך הם דברי ר' נחמן.

חבר שלי אין אני יכול  לבדוק את השכל של כל דבר, רק על ידי השכל הכתוב בליקוטי מוהר"ן, כי אחרת אין לי שום שכל, כל שכל שלי נקלח מליקוטי מוהר"ן, ולכן כל דבר שאתה אומר לי, או מה שאני אומר לך, אני בודק זה אם אני רואה זה בליקוטי מוהר"ן, אני לוקחו, ואם לאו אני זורק הדברים, כי הם פסולת, הם קליפה, אם קליפה שנקראת ר' נחמן ולא ר' נחמן אמיתי.

ר' נחמן אמיתי, נמצא בתוך ספרו, וכל דיבור ודיבור שאתה מדבר עמי, אני צריך למצוא זה בתוך הליקו"מ.

 

אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי יצחק חי

מש"כ אני מצפה ממך לא לקבל ולא להאמין לשום דבר שאני אומר, אלא אך ורק לבדוק את השכל שיש בכל דבר. זה הכל.

חבר שלי, אין אני יכול לקבל ממך, מפני שאין לי אמונה בך, עד שתברר לי שכל דבריך הם דברי ר' נחמן.

חבר שלי אין אני יכול  לבדוק את השכל של כל דבר, רק על ידי השכל הכתוב בליקוטי מוהר"ן, כי אחרת אין לי שום שכל, כל שכל שלי נקלח מליקוטי מוהר"ן, ולכן כל דבר שאתה אומר לי, או מה שאני אומר לך, אני בודק זה אם אני רואה זה בליקוטי מוהר"ן, אני לוקחו, ואם לאו אני זורק הדברים, כי הם פסולת, הם קליפה, אם קליפה שנקראת ר' נחמן ולא ר' נחמן אמיתי.

ר' נחמן אמיתי, נמצא בתוך ספרו, וכל דיבור ודיבור שאתה מדבר עמי, אני צריך למצוא זה בתוך הליקו"מ.

 

חבר שלי, אל תקבל ממני וגם לא מרבי נחמן מברסלב עצמו. תחפש את האמת - זה הכל.
 
תנבור בליקוטי מוהרן עצמו (ולא בקליפות שסביבו), תדע אותו ישר והפוך, תעשה התבודדות, ואח"כ תתחיל להבין קצת ליקוטי מוהרן וחוזר חלילה... עד שתזכה - והעיקר שיהיה עם אמת ...
 הגב עמוד  < 1 2 3 4 5 >


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 04_07_2025 השעה 10:00:06