![]() |
חיפוש בספרי ברסלב
|
![]() |
![]() |
|
הגב ![]() |
עמוד 1 2 > |
מחבר | |
חידוש ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
אולי. צהר תעשה לתבה, 1. אם היה יודע החיסרון של הדבר היה יודע הדבר עצמו " והנה כתב תבה ולא תיבה חסר יוד
יש תיבה שנקראת " חכמת נשים {שנים } בנתה ביתה {תיבה=בתיה=חוה }ואולת בידה תהרסנה { לחולקים }
2."צהר תעשה לתבה ופתח תשים בצדה " והנה רמז לנו במעשה מברגיר ועני " ובלוט כתיב ההרה המלט. וממנו יצא משיח" והנה כתוב כשבאו המלאכים לבשר את הבשורה והשם הכה בסנורים את אנשי סדום ולא מצאו הפתח.
והנה הפתח רומז כי באמת כתיב .. פתה =485=תהלים. אלא שבין חמץ או מצה במשהו שנעשה מאות -ה-אות ח.
3. ראה התיבה שלנו לפי פתק הגאולה ... נ נח נחמ נחמן מאומן . שהם לפי מנין התיבות בפתק ..28+29+30+31+32 = 150 =קנ= ספר התהלים שנכתב בעשרה מני נגינה ע"י עשרה צדיקים.
4. והוא בסוד ..ישבו כסאות למשפט כסאות לבית דויד..1.נ=50= האדם הוא כסא של אדם הראשון, אדם יושב על כסא.
2.נח ,הוא כסא נח, ראה .."אלה תולדות נח" ר"ת תנ"א .שעליו יושבים תנאים . ולכן כתב ,אלה תולדות נח,נח.
כי לא היה חילוק בין האב לבן. כי תנא הם ר"ת.. תפילה אמונה ניסים. שהם הנהגת ארץ ישראל.
3.נחמ=98= צח הוא כסא אליהו הנביא מלאך הברית בסוד " דודי צח ואדום" לפי דם הברית דכתיב " אם יהיו חטאיכם כשני כשלג ילבינו " חטא=חיסרון { ותחסרהו מעט סוד ברית המילה =ערלה } שאנו צריכים לישב הדבר 3 שנים והוא לא.
4. נחמן הוא הכסא המופלאה של המלך הוא רבינו האין סוף { על כסאו לא ישב זר }. שאנו נוסעים אליו בראש השנה ומודים ..אל מלך יושב על כסא רחמים ומיתנהג בחסידות ,מוחל עונות עמו ,מעביר ראשון ראשון."
והוא שאמרת תשובה . להשיב הדבר למקום שממנו ניטל. והרי כתיב ,שתי שבתות , ולכן.. משיח= משיה { ח=ה }
תשובה ראשונה. משיה=משיד { ה=ד } תשובה שניה.
משיד=354=נ נח נחמ נחמן... והבחירה חפשית...תודה
|
|
![]() |
|
חידוש ![]() מתקדם ![]() |
![]() |
אם תסכים אז רמז לנו רבינו " דע שבזה העולם צריכין לעבור על גשר צר מאוד ועל ידי האמת בא הקץ ...."
א. גשר דא בראשית =ראש בית { ב }=בראש =גשר
ב. על ידי { ידים, והיה כי ירים משה את ידו וגבר ישראל }
ג. בא הקץ { לשון יקיצה } הקיצותי ועודי עמך
והנה אם נחבר אבני שיש טהור אב ובן כחדא חשיבי הרי יש לנו משיח = שמי ח { 8 אותיות } יאהדונהי.
והן 1. אדני = אני ד = אני נ נח נחמ נחמן =415 ונוסיף הויה= 441= אמת והן 17 אותיות =טוב =אור=אמת
ד. אבל בסוד כותבים אנוכי ננחנחמנחמן =441 = אמת שהן 15 אותיות סוף התיקון כל הנשמה תהלל יה הללו יה.
ואם תכתוב על כף ידך א. ישארו לך 14 פרקין באצבעות לכתוב המשך השיר כמו , א.נו.כינ.נחנ.חמנ.חמן. ותכתוב על שתי הידיים ואז תקבל 30 אותיות מילוי הלבנה בהמחאת כפיים ותוכל לקים, כד אתחברת אמת ואמונה שתאמין שכל הדורות חיכינו לסבא ישראל כמו שכתב לנו במעשה " מזבוב ועכביש " וצעק הבעל דבר ..אם זה הנשמה יורד לעולם { מאד היה קשה לי לרדת אליך } וראה שישראל הוא בודאי , תאמין לי שתצא מכל הביצות וכל הפחדים בכח צדיק האמת. תלוי כמה שתהיה קשור בו , ועוד רמז לנו , משיח = שמי ח. סוד ברית המילה .
ויקרא שמו בישראל = 1206 = אור . וכן שבת נותן ש.בת הוא שלוש פעמים בת =1206 = אור. והוא עיקר האמת כי ע"י
ברית מי לה נכלל בצדיק נחל נובע מקור חכמה , ס"ת ערלה . והכונה לרעלה { המיטפחת של הבת מלכה }שרמז לנו ,
" ויהודה לא הכירה כי כיסתה פניה " היכן שהקדושה נעלמת ואז תיראה איך הצדיק יאיר לך בכל מקום ומקום כ"ש ,
" גם חושך לא יחשיך ממך ולילה כיום יאיר כחשיכה כאורה " והוא עיקר שמע ישראל ...אחד... למצוא אותו יתברך בכל מקום. אמן
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
לשואל היקר, אם אתה לא מרגיש שאתה נמצא ב"אמת", אז תמשיך לחפש אותה ...
לגבי התורה והמצוות והיהדות בכלל, אני ממליץ לך לשאול את כל השאלות שלך במסגרות המתאימות, דהיינו הסמינרים השונים של ההחזרה בתשובה שקיימים היום בכל מקום.
שם בסמינרים זאת המסגרת המתאימה לברר את הנושאים האלו, עם מומחים שמתעסקים רק בנושאים האלו ...
תודה.
|
|
![]() |
|
אורח ![]() אורח ![]() |
![]() |
קיבלתי. ואם אני אינני מרגיש באמת..מה עליי לעשות כדי להגיע אליה?
האם התורה והמצוות הם האמת?
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
אם האדם מרגיש שהוא כבר נמצא באמת, אז הוא לא צריך לעשות שום דבר.
כל הנ"ל נועד עבור מי שחושב שהוא עדיין לא נמצא באמת האמיתית, שאז עליו להתקרב אל האמת האמיתית.
אך אם האדם חושב שהוא כבר נמצא באמת, הוא אכן לא צריך לעשות כלום ...
|
|
![]() |
|
אורח ![]() אורח ![]() |
![]() |
אבל הרי האדם תמיד עושה מה שנראה לו אמיתי.. האם זה אומר שלא צריך לעשות כלום?
איך ניתן לקרב את האמת של האדם לאמת האמיתית?
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
בפשיטות מדובר על כך שהאדם יצמד למה שהוא מבין שזאת האמת לפי מדרגתו ...
ככל שהאדם נצמד יותר אל האמת, בסוף הוא מגלה את האמת שהכל טוב וכולי.
|
|
![]() |
|
אורח ![]() אורח ![]() |
![]() |
שלום.
רציתי לדעת באיזה אמת מדובר?
ומהי הדרכים להגיע אליה?
תודה.
|
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
http://www.eip.co.il/?key=184 - קיבעון מחשבתי. איך לצאת מקיבעון מחשבתי ?
חופש מחשבתי. קיבעון מחשבתי. איך מפרקים קיבעון מחשבתי ואיך מגיעים לחופש מחשבתי וליצירתיות ? קיבעון מחשבתי חוסם את האדם מלהבין את הפוטנציאל הטוב שגלום במציאות. קיבעון מחשבתי לא מאפשר לאדם לראות דברים בצורה אובייקטיבית. קיבעון מחשבתי חוסם את יכולת היצירתיות של האדם. קיבעון מחשבתי משאיר את האדם מאחור ובעבר ולא מאפשר לו להתקדם קדימה אל העתיד. קיבעון מחשבתי הוא כמו מקלות בגלגלים של העגלה. קיבעון מחשבתי הוא בית הכלא של המחשבה. איך יוצאים מקיבעון מחשבתי ? תשובה: על ידי זה שעושים התחלה חדשה לגבי המחשבות. התחלה חדשה לגבי מחשבות = להתחיל לחשוב מחדש ומהבסיס על הנושא. לוקחים נושא כלשהו ומתחילים לחשוב עליו מחדש. לחשוב מחדש = להתחיל את הכל מהבסיס של הנושא. לא להניח שהבסיס כבר ידוע, אלא להתחיל תמיד מהתחלה ומהבסיס הבסיסי ביותר. כאשר האדם רוצה לפתור בעיה כלשהי, עליו לבדוק בעיקר את הנחות היסוד הבסיסיות ביותר של הבעיה. להתחיל מחדש = לא להניח שום דבר כמובן מאליו, אלא לחקור את הנושא כולו מחדש. כאשר האדם חוקר את הנושא מחדש, הוא מגלה פריצות דרך מחשבתיות. היא פתאום קולט שלא הכל כ"כ ברור כפי שהיה נדמה. להתחיל מחדש = להרחיב ולהעמיק את הידיעה של הבסיס המחשבתי. פירוש: לוקחים את הנחות היסוד הברורות מאליהן ודנים גם בהן. לא לפחד לחקור את הבסיס. אם הבסיס נראה כמובן מאליו, צריך לחקור את הבסיס של הבסיס. ז"א לחקור ולהבין מדוע הבסיס נראה כמובן מאליו. לחקור ולא לקבל כמובן מאליו את הבסיס, אלא להתחיל בכל פעם מחדש לחקור את הבסיס של הבסיס עצמו וכן הלאה. ככל שחוקרים יותר לעומק, וככל שמתחילים את תהליך המחשבה כולו בכל פעם מחדש, כך פתאום מתגלים דברים חדשים. בנוסף, ככל שהאדם מחכים יותר, כך יכולת הבדיקה שלו את הבסיס הופכת לטובה יותר. ז"א גם מה שהיה ברור מאליו ללא בדיקה, גם הוא יכול להשתנות בעקבות תהליך ההחכמה של האדם. כאשר האדם מחכים בכלל, היכולת שלו לבדוק דברים גדלה. כך שגם מה שנראה כברור מאליו, יש חובה לבדוק אותו פעם נוספת. ככל שהאדם מסוגל להתחיל התחלה חדשה בכל פעם מחדש ולבדוק את הכל מחדש באותה רמת ערנות של הפעם הראשונה, כך הסיכוי שהוא יצליח לצאת מהקיבעון המחשבתי גדול יותר. הדרך לחקור את הנושא באותה רמת ריכוז כמו בפעם האשונה, היא על ידי שבוחנים את הנושא מכיוונים נוספים שלא נחקרו בהתחלה. נסה למצוא נקודות מבט נוספות שלא נבדקו בפעמים הקודמות. נסה לראות אילו נקודות מבט על הבסיס של הנושא עוד לא נבדקו. הדרך הטובה ביותר לפרק קיבעון מחשבתי, היא על ידי ששואלים עליו שאלות. הקיבעון המחשבתי מפחד משאלות. פשוט אל תפחד לשאול על כל הנחת יסוד אולי ההפך הוא הנכון. קח הנחת יסוד ופרק אותה עצמה להנחות יסוד קטנות יותר. על כל הנחת יסוד תשאל, אולי ההפך הוא הנכון ?! כך תפרק את הקיבעון המחשבתי ותצליח לראות את התמונה המלאה. |
|
![]() |
|
אליעד כהן ![]() מנהל הפורום ![]() |
![]() |
http://www.eip.co.il/?key=229 - חשיבה המצאתית. כיצד לגלות רעיונות חדשים ?
חשיבה המצאתית. יצירתיות. יזמות. המצאות. רעיונות חדשים. הברקות וכולי. כיצד ניתן להגיע אליהם ? תשובה: לכל התכונות הטובות הנ"ל ניתן להגיע על ידי תכונת האמת. כאשר האדם רגיל תמיד לחפש את האמת, על ידי זה הוא מגיע תמיד להמצאות חדשות. המציאות מכילה בתוכה כבר כרגע את הפוטנציאל של כל ההמצאות שניתן להמציא. כל מה שכבר הומצא וכל מה שעוד לא הומצא, הכל כבר קיים ברמת הפוטנציאל כבר כרגע. הדבר היחיד שנשאר הוא לגלות את הפוטנציאל שכבר גלום כרגע במציאות. מי שיתבונן יראה, כי כל המצאה שמתגלה היא בעצם גילוי נוסף של עוד חלק מהאמת על המציאות. לדוגמא: לפני שיכלו בני האדם להגיע אל הירח, היו כאלו שחשבו שהדבר אינו אפשרי. המחשבה כי הדבר אינו אפשרי הייתה שקר, מאחר שלבסוף התברר שהדבר אכן אפשרי. כל דבר חדש שמגלים כי הוא אפשרי, הרי שעוד חלק של האמת על המציאות מתגלה ויוצא לאור. המצאות מבוססות שמבוססות על פריצת דרך מחשבתית, הן הדוגמא הטובה ביותר לכך שהמצאה ותגלית חדשה מייצג התגלות של האמת. הקיבעון המחשבתי והנחות היסוד השגויות של האדם, הן הדבר היחיד שחוסם אותם מכדי לממש את כל הפוטנציאל האין סופי שכבר קיים כרגע במציאות. חיפוש מתמיד של האמת, משמעותו פירוק מתמיד של כל הנחות היסוד הקיימות וחיפוש אמת גדולה יותר. היינו אמת שגם תסביר את הנחות היסוד הקיימות וגם תגלה טווח חדש ומרחב חדש של אפשרויות. חשיבה מדעית היא חשיבה שבה כל תגלית וגילוי של חוק חדש, חייב לכלול בתוכו גם את החוק הקודם ובנוסף להגיע למקרה הפשוט יותר והשורשי יותר של המציאות. ככל שהמדע של האדם מתקדם יותר, כך הוא מצליח להגיע אל החוק השורשי יותר של המציאות, חוק שכולל תחתיו חוקים נוספים. חוקים שלפעמים נדמה שיש ביניהם סתירה ופרדוקס. אך כאשר מגלים את החוק המקיף והכולל, המכנה המשותף הבסיסי יותר והרחב יותר, אז מגלים כי בעצם הכל מסתדר עם הכל בצורה מושלמת. ברמה המעשית זה אומר, כי מי שרוצה להמציא המצאה חדשה כלשהי, עליו לפרק את הגבולות הקיימים. קח דבר כלשהו. בדוק את המגבלות שלו ותפרק אותם. איך מפרקים גבולות ? על ידי פסיכולוגיה הפוכה. היינו על ידי זה ששואלים כל הזמן שאלות וכל הזמן חושבים אולי ההפך הוא הנכון. כאשר האדם לא מקבל את הגבולות כהנחות יסוד, אלא מנסה כל הזמן לפרק את הגבולות, על ידי זה מגיעות פריצות דרך מחשבתיות, שהופכות את המציאות לטובה יותר מצידו של האדם. זכור: כבר ברגע הזה קיימות במציאות כל ההמצאות וכל התגליות שיתגלו בעתיד. מצד האמת הכל כבר קיים כרגע. על האדם לפרק את הנחות היסוד של הגבולות ולהגיע לרעיונות חדשים וטובים יותר. |
|
![]() |
הגב ![]() |
עמוד 1 2 > |
מעבר לפורום |