ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

חזרה בתשובה. מהו שורש העניין?


 הגב
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום

נושא: חזרה בתשובה. מהו שורש העניין?
אמר רבי נחמן מברסלב http://breslev.eip.co.il/?key=307 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה לה - אַשְׁרֵי הָעָם ידְעֵי תְרוּעָה
 
דַע כִּי תְּשׁוּבָה הִיא לָשׁוּב אֶת הַדָּבָר לַמָּקוֹם שֶׁנִּטַּל מִשָּׁם
וְהוּא בְּחִינַת זַרְקָא הַמּוּבָא בַּזוהַר הַקָּדוֹשׁ
'דְּאִזְדְרִיקַת לַאֲתָר דְּאִתְנְטִילַת מִתַּמָּן'
וּמָאן הַהוּא אֲתָר, הוּא חָכְמָה'
כִּי חָכְמָה הִיא שׁרֶשׁ כָּל הַדְּבָרִים
כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ"
 
וכאן http://breslev.eip.co.il/?key=33 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ד - אָנכִי ה' אֱלהֶיךָ
 
מובא:
וְהַתַּלְמִיד חָכָם הוּא בְּחִינַת משֶׁה, שֶׁהוּא בְּחִינַת אַיִן
כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "וְהַחָכְמָה מֵאַיִן תִּמָּצֵא"
וְעַל יְדֵי זֶה אַתָּה נִכְלָל בָּאֵין סוֹף
וזה בחינת 'זַרְקָא דְּאִזְדְּרִיקַת לְאֲתַר דְּאִתְנְטִילַת מִתַּמָּן'
שֶׁתַּחֲזִיר אֶת הַמַּלְכוּת לְאֵין סוֹף
שֶׁהוּא רָצוֹן שֶׁבְּכָל הָרְצוֹנוֹת
 
וכאן מביא רבי נחמן מברסלב http://breslev.eip.co.il/?key=332 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סא - עַל יְדֵי אֱמוּנַת חֲכָמִים
 
אַך מִי שֶׁכְּבָר נִשְׁקָע בְּאֵלּוּ הַמּוֹתָרוֹת
יֵשׁ מַיִם שֶׁהוּא מְטַהֵר מִזּאת הַטִּנּפֶת
...
הַיְנוּ שֶׁזּוֹכֶה לְעֵצָה שְׁלֵמָה
כִּי עַל יְדֵי הַמַּיִם הַנַּ"ל, נַעֲשִׂים אֶצְלוֹ עֵצוֹת שְׁלֵמוֹת, בִּבְחִינַת: "מַיִם עֲמֻקִּים עֵצָה בְּלֵב אִישׁ".
וְאֵלּוּ הַמַּיִם, הֵם בְּחִינַת מַחֲלקֶת, בְּחִינַת: "מֵי מְרִיבָה"
וְעַל כֵּן מַחֲלקֶת נִקְרָא פְּלֻגְתָּא, בְּחִינַת: "פֶּלֶג אֱלהִים מָלֵא מָיִם"
כִּי מִכָּל מַחֲלקֶת נַעֲשֶׂה סֵפֶר, בְּחִינַת שְׁאֵלוֹת וּתְשׁוּבוֹת
כִּי הַמַּחֲלקֶת הִיא שְׁאֵלָה וְקֻשְׁיָא, שֶׁמַּקְשִׁין וְשׁוֹאֲלִין עָלָיו וְהוּא שָׁב בִּתְשׁוּבָה
וְעַל יְדֵי זֶה הוּא מֵשִׁיב וּמְתָרֵץ הַשְּׁאֵלָה
וְנַעֲשֶׂה מִזֶּה בְּחִינַת סֵפֶר שְׁאֵלוֹת וּתְשׁוּבוֹת
כִּי עַל יְדֵי הַתְּשׁוּבָה עַל יְדֵי זֶה נִתְחַדְּשִׁים אֶצְלוֹ כַּמָּה סְפָרִים
 
עיין שם באורך !
 
וכאן http://breslev.eip.co.il/?key=179 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ב - יְמֵי חֲנֻכָּה הֵם יְמֵי הוֹדָאָה
 
מובא:
 
כִּי הַהֲלָכוֹת שֶׁזּוֹכִין לִלְמד, בִּפְרָט מִי שֶׁזּוֹכֶה לְחַדֵּשׁ בָּהֶם
זֶה בְּחִינַת שַׁעֲשׁוּעַ עוֹלָם הַבָּא
בִּבְחִינַת: 'כָּל הַשּׁוֹנֶה הֲלָכוֹת בְּכָל יוֹם, מֻבְטָח לוֹ שֶׁהוּא בֶּן הָעוֹלָם הַבָּא'
כִּי כְּשֶׁנִּתְחַדֵּשׁ הֲלָכָה, נִתְחַדֵּשׁ שֵׂכֶל וִידִיעָה
וְהַדַּעַת הוּא עִקָּר שַׁעֲשׁוּעַ עוֹלָם הַבָּא
כַּנַּ"ל
 
***
 
והכל הוא עניין אחד.
 
כי חזרה בתשובה היינו שלמות הדעת.
 
פירוש, כי השי"ת הוא שלמות הדעת. והשכל האנושי של האדם הוא רק צמצום של השכל של השי"ת.
 
והשכל הנקנה הוא השורש של השכל של האדם. ושורש הבריאה הוא בבחינת לפני הבריאה.
 
והתכלית היא לקשר כל דבר לשורשו, דהיינו לקשר את השכל לבחינת מעל השכל.
 
ואדם הראשון לפני שהוא חטא, היה לו את השכל הנקנה. אך הוא נפל ממנו אל השכל האנושי שהוא עץ הדעת טוב ורע.
 
וכל השאלות שיש לאדם בכל דבר ועניין בעולם, כולם תלויים בחסרון הדעת. כי שאלה שייך רק במה שאינו יודע.
 
ועיקר השאלות שמטרידות את האדם, הם השאלות שבאות מהחלל הפנוי. ששם יש רק שאלה בלי תשובה.
 
וחזרה בתשובה שלמה, היינו כאשר האדם זוכה לשכל הנקנה, שבו השאלות של החלל הפנוי נעלמות לגמרי.
 
היינו כי כל זמן שיש לאדם תשובה על השאלות שלו, זו אינה שלמות. כי על השאלות של החלל הפנוי אין תשובה בשום שכל.
 
והשלמות היא כאשר האדם מגיע לתכלית הידיעה שלא נדע, ששם אין שום שאלה כלל.
 
דהיינו שהאדם חוזר בתשובה שלמה על כל הקושיות שלו, כי בשכל הנקנה אין שום שאלה כלל בשום עניין בעולם.
 
והכל הוא בחינה אחת, כי המחלוקת של השאלות והתשובות של החלל הפנוי, הוא בחינת המים שמגביהים את האדם ומביאים אותו אל האמונה השלמה באמת ... שהיא מעל השכל האנושי ...
 
וזאת בחינת העלאת המלכות לשורשה, ועניין החידושי הלכה, דהיינו תהלוכות הדמים שהם הרצונות בתוך המלכות שהיא הגוף וכולי.
אמר רבי נחמן מברסלב http://breslev.eip.co.il/?key=307 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה לה - אשרי העם ידעי תרועה
דע כי תשובה היא לשוב את הדבר למקום שנטל משם
והוא בחינת זרקא המובא בזוהר הקדוש
'דאזדריקת לאתר דאתנטילת מתמן'
ומאן ההוא אתר, הוא חכמה'
כי חכמה היא שרש כל הדברים
כמו שכתוב: "כלם בחכמה עשית"
וכאן http://breslev.eip.co.il/?key=33 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ד - אנכי ה' אלהיך
והתלמיד חכם הוא בחינת משה, שהוא בחינת אין
כמו שכתוב: "והחכמה מאין תמצא"
ועל ידי זה אתה נכלל באין סוף
וזה בחינת 'זרקא דאזדריקת לאתר דאתנטילת מתמן'
שתחזיר את המלכות לאין סוף
שהוא רצון שבכל הרצונות
וכאן מביא רבי נחמן מברסלב http://breslev.eip.co.il/?key=332 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סא - על ידי אמונת חכמים
אך מי שכבר נשקע באלו המותרות
יש מים שהוא מטהר מזאת הטנפת
...
הינו שזוכה לעצה שלמה
כי על ידי המים הנ"ל, נעשים אצלו עצות שלמות, בבחינת: "מים עמקים עצה בלב איש".
ואלו המים, הם בחינת מחלקת, בחינת: "מי מריבה"
ועל כן מחלקת נקרא פלגתא, בחינת: "פלג אלהים מלא מים"
כי מכל מחלקת נעשה ספר, בחינת שאלות ותשובות
כי המחלקת היא שאלה וקשיא, שמקשין ושואלין עליו והוא שב בתשובה
ועל ידי זה הוא משיב ומתרץ השאלה
ונעשה מזה בחינת ספר שאלות ותשובות
כי על ידי התשובה על ידי זה נתחדשים אצלו כמה ספרים
וכאן http://breslev.eip.co.il/?key=179 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ב - ימי חנכה הם ימי הודאה
כי ההלכות שזוכין ללמד, בפרט מי שזוכה לחדש בהם
זה בחינת שעשוע עולם הבא
בבחינת: 'כל השונה הלכות בכל יום, מבטח לו שהוא בן העולם הבא'
כי כשנתחדש הלכה, נתחדש שכל וידיעה
והדעת הוא עקר שעשוע עולם הבא
כנ"ל
אליעד כהן
מנהל הפורום

בעניין חזרה בתשובה
 
http://www.eip.co.il/?key=139 - חזרה בתשובה. מהי מהותה האמיתית ? ואיך לחזור בתשובה ?
 

חזרה בתשובה. לחזור בתשובה. התבודדות.

מהי חזרה בתשובה ? מי שב ולהיכן ? ואיך לחזור בתשובה באמת ?

תשובה = להשיב את הדבר למקום שממנו הוא נלקח.

שאלה >< תשובה.

שאלה = חוסר ידיעה. הדעת של האדם חסרה ידיעה.

תשובה = ידיעה שלמה. האדם משיב אל עצמו את הידיעה השלמה.

לחזור בתשובה. לאיפה בדיוק צריך לחזור ?

לחזור בתשובה = לקבל תשובות לכל השאלות = התודעה של האדם מגיעה להבנה מלאה של המציאות.

התודעה של האדם מגיעה למצב שבו אין לאדם שום שאלה.

האדם מצא את התשובה לכל השאלות.

לחזור בתשובה = לדעת את כל האמת על כל מה שקיים במציאות.

להיכן התודעה של האדם שבה ?

תשובה:

האדם שב להבנת המהות של המציאות.

המציאות מהווה את כל מה שקיים בה.

מהותה של המציאות נמצאת בכל דבר שקיים.

אין שום דבר שקיים, שאינו מלא כולו במהותה של המציאות.

הבנת המהות של המציאות = הבנת כל הדברים שבמציאות = חזרה בתשובה מלאה.

האדם שב בתשובה וחוזר לאחדות עם המציאות.

מצד המציאות האמיתית, מצד מהותה של המציאות שמהווה את כל מה שקיים, מצידה כל הדברים הם אחד.

אין שום הבדל במהות של שום דבר משום דבר.

כאשר האדם מבין את זה, מרגיש את זה, חווה את זה, יודע את זה בידיעה שלמה = חזרה בתשובה מלאה.

איך חוזרים בתשובה ?

על ידי שאלת שאלות.

שאלות יוצרות תשובות.

הדרך הטובה ביותר להגיע לתשובה השורשית על כל השאלות שבעולם, היא על ידי שלוקחים כל דבר ומנסים למצוא את השורש שלו.

איך עושים זאת ?

על ידי ששואלים אולי ההפך הוא הנכון ? מדוע לא ההפך הוא הנכון ?

לוקחים כל דבר ומנסים לעקור אותו ולמצוא את השורש שלו.

כאשר שואלים על כל דבר, מדוע הוא לא ההפך ממה שהוא, על ידי זה מתגלה בסופו של דבר אל האדם מהותה הפנימית ביותר של המציאות.

כאשר האדם מגיע אל הנקודה הפנימית ביותר של המציאות, הוא מרגיש אהבה אין סופית לכל דבר, הוא מרגיש אחדות מלאה עם כל דבר, הוא מרגיש את הטוב האין סופי שקיים בכל דבר = שלמות = חזרה בתשובה מלאה.

אליעד כהן
מנהל הפורום

עוד בעניין של שאלות ותשובות, שעל ידי שאלות נוצרות תשובות ומתחדש שכל חדש וכולי ...
 
http://www.eip.co.il/?key=111 - שאלות. לשאול שאלות. מה טוב בשאלות ? ומי מפחד משאלות ?
 

שאלות. שאלת שאלות. ספקות. וודאות.

אין דבר טוב יותר מאשר לשאול שאלות.

אם אין שאלות אין תשובות. אם אין תשובות אין ידיעה.

איך ידע האדם את מה שאינו יודע אם לא ישאל שאלות ?

על ידי שאלות באות תשובות. על ידי תשובות נוצרת ידיעה. על ידי ידיעה נוצרת הבנה = טוב.

ככל שהאדם שואל יותר שאלות, כך הסיכוי שלו לגלות את האמת גדול יותר.

השאלות הן אלו שמקרבות את האדם אל האמת.

מי מפחד משאלות ?

תשובה: השקר / הדמיון / הרע, מפחד משאלות.

לשאול שאלות = גזר דין מוות על השקר והדמיון והרע.

מי אינו מפחד משאלות ?

תשובה: האמת / הטוב אינו מפחד משאלות.

מי מעודד שאלות ?

תשובה: האמת / הטוב מעודדת שאלות.

מדוע ?

כי ככל שהאדם שואל יותר שאלות כך הוא מתקרב יותר אל האמת וכך בסופו של דבר טוב לו יותר.

השקר מסתיר את האמת.

הדמיון מסתיר את השכל.

הרע מסתיר את הטוב.

כאשר האדם שואל שאלות על המציאות = חוקר כל דבר לעומק = לא מקבל שום דבר כמובן מאליו = סקרנות אין סופית = רצון לדעת הכל בשלמות, כל הדברים האלו מקרבים אותו אל האמת.

האמת אינה מפחדת משאלות, משום שהיא האמת ואין לה מה להסתיר.

תשאל שאלות ותגיע לתשובות.

תשאל שאלות גם על התשובות ותקבל תשובות נוספות ועמוקות יותר.

גם עליהן תשאל שאלות.

עד מתי ?

עד שתגיע לנקודה שבה לא תוכל לשאול יותר שאלות.

לנקודה שבה תבין שאין בכלל שאלות ואין צורך בכלל בתשובות.

אך כל זמן שאפשר לשאול שאלות, כל המרבה הרי זה משובח.

כל זמן שעדיין באפשרותך לשאול שאלות תשאל שאלות ! עד שתגיע לנקודה שאי אפשר לשאול יותר שאלות = הבנת המהות האמיתית של המציאות.

זכור, רק השקר מפחד משאלות.

השאלות הן גזר דין מוות עבור השקר !

אין לשקר להיכן לברוח מהשאלות, חוץ מאשר לנסות ליצור שקר נוסף.

השאלות דוחקות את השקר לפינה עד שהוא נעלם לגמרי !

וכאשר האמת האמיתית מתגלה, אז הכל טוב.

אליעד כהן
מנהל הפורום

ועוד בעניין של שאלות ותשובות
 
http://www.eip.co.il/?key=116 - שאלות. מהי מהותן ? איך לצאת מתסבוכת של שאלות ?
 

שאלות. מה עושים כדי לצאת מכל השאלות ? כיצד מעלימים את כל הספקות ?

שאלות / ספקות = חוסר שקט נפשי.

שאלות = חוסר ידיעה. אם האדם יודע את הכל בידיעה שלמה, הרי שאין לו שום שאלה.

אין אפשר לצאת מכל השאלות כולן ?

תשובה: על ידי שימוש בכוח של היריב נגדו.

הסבר:

הדרך לפרק את כל השאלות, היא על ידי שאלות.

מדוע ?

כל השאלות כולן מבוססות על הנחות יסוד כלשהן.

אם לא היו לאדם שום הנחות יסוד כלשהן, הרי שלא היו לו שום שאלות.

כל שאלה מבוססת על הנחות יסוד.

קח שאלה כלשהי, ונסה להבין מהן הנחות היסוד שעליהן השאלה מבוססת.

לאחר מכן תחקור את אמיתותן של הנחות היסוד של השאלה, על ידי שתשאל עליהן שאלות.

קח הנחת יסוד כלשהו, ותשאל עליה "אולי ההפך הוא הנכון" ?!

קח שאלה, מצא את הנחות היסוד שלה, ותאמת אותן על ידי שאלות ישירות למרכז הכוח של הנחות היסוד.

הדרך הטובה והמהירה ביותר לפרק הנחת יסוד שקרית, היא על ידי שתוקפים אותה חזיתית ושואלים עליה, אולי ההפך שלה הוא הנכון.

הנחת יסוד שקרית = הנחת יסוד שאין לה אחיזה במציאות באמת.

כאשר לא מפחדים ומנסים לשלול את הנחת היסוד כולה מהשורש, זו הדרך היחידה לבדוק האם היא אמיתית.

אם יש להנחת היסוד הזו אחיזה במציאות, לא תצליח להפוך אותה.

אם אפשר להפוך אותה ולעקור אותה מהשורש, הרי שהיא שקר.

אל תפחד לחקור את השורש של הנחות היסוד ולשאול על השורש עצמו, אולי ההפך הוא הנכון ?!

ככל שהאדם מפרק יותר הנחות יסוד שקריות, כך האמת מתגלה לו.

בסופו של תהליך, כאשר האדם שואל שאלות על הנחות היסוד של השאלות עצמן, בסופו של דבר הוא מגיע להבנת אמת מוחלטת, אמת שאי אפשר לשאול עליה אולי ההפך הוא הנכון.

האמת המוחלטת היא זו שאין לה הפך.

האדם אינו מסוגל לחשוב על ההפך של מה שהוא יודע. וממילא אינו יכול לשאול אולי ההפך הוא הנכון.

גם אם האדם מתאמץ לחשוב על ההפך, הוא עדיין מגיע לאותה הנקודה עצמה.

כך שבסופו של דבר נשארת רק הנחת יסוד אחת, שהיא האמת, שעליה אין שום שאלות.

לסיכום:

מכל השאלות ניתן להיפתר רק על ידי ידיעה מלאה של הדבר שעליו קיימות השאלות.

מכל הספקות ניתן להיפתר רק על ידי ידיעת האמת.

ברמה המעשית:

קח כל שאלה ותאתר את הנחות היסוד שבלעדיהן לא הייתה שאלה.

נסה להבין מהו הדבר שבלעדיו לא הייתה שאלה.

נסה לאתר את הגורם לכך שהשאלה תהייה קיימת.

תקוף את הגורם הזה חזיתית ללא פחד.

תשאל עליו ישירות, אולי ההפך הוא הנכון ? מי אמר שזו האמת ? אולי זה רק דמיון בלבד ?

בסופו של דבר תדע את האמת האמיתי והמלאה.

בסופו של דבר הידיעה וההבנה של המציאות תהיה מלאה, ולא יהיו יותר שאלות / ספקות.

בסופו של דבר תגיע אל הוודאות המוחלטת / רוגע / שמחה / טוב אמיתי / שלמות.

אליעד כהן
מנהל הפורום

ועוד בעניין של שאלות ותשובות.
 
וכאן מרומז העניין של השכל הנקנה, שבו אין תשובות אבל אם אין שאלות.
 
http://www.eip.co.il/?key=391 - תשובות. מה טוב יותר מאשר לחפש תשובות לשאלות ?
 

תשובות. שאלות.

יותר מאשר טוב לחפש תשובות, טוב לבדוק האם בכלל יש שאלה.

מתי האדם מחפש תשובה ? כאשר הוא בטוח שיש שאלה.

לפעמים יש לאדם הנחת יסוד שגויה, שבגללה הוא נוצרת לו שאלה.

השאלה מטרידה את האדם ולא נותנת לו מנוח עד אשר הוא ימצא תשובה.

אך לפעמים, התשובה היא שאין שאלה.

כאשר האדם מחפש תשובה לשאלה, עליו לזכור שלא בטוח בכלל שיש שאלה.

זה שנדמה לאדם שיש שאלה, זה עדיין לא אומר שבאמת יש שאלה מצד האמת.

לדוגמא: מה אמור לעשות אדם כאשר פיל דמיוני ורוד מתקיף אותו ?

תשובה: אין בכלל שאלה. היינו על האדם להבין שאין שאלה, ולא לחפש תשובה לשאלה דמיונית.

האגו של האדם מפריע לו להבין שאין שאלה, משום שזו פגיעה באגו שייצר את השאלה.

הרצון להיות צודק, הנצחנות, הרצון לנצח, האגו, לא מאפשר לאדם להבין שאין בכלל שאלה, כי וכי יתכן שהוא עצמו מדמיין שאלה דמיונית שאינה קיימת ?

ואז התוצאה היא שהאדם מסתבך בשאלה, כאשר אין בכלל שאלה.

איך לבדוק האם השאלה בכלל נכונה ?

תשובה:

על ישי שחוקרים את האמיתות של הנחות היסוד של השאלה.

כאשר יש שאלה, בפרט שאלות קשות שהאדם לא מצליח למצוא להן תשובה, על האדם לקחת את השאלה, ולנסות להבין מה הן הנחות היסוד שיוצרות את השאלה.

אם האדם לא היה יודע כלום, לא הייתה לו שום שאלה.

על האדם לבדוק מה הן הידיעות שעומדות בבסיסה של השאלה.

כאשר האדם מגיע אל הנחות היסוד של השאלה, דהיינו אל הידיעות שבלעדיהן אין מקום לשאלה, על האדם לחפש את האמת ולראות האם הידיעות האלו עצמן נכונות.

על האדם לשאול על הידיעות עצמן, אולי ההפך הוא הנכון.

דהיינו לנסות ולעקור את הידיעות מהשורש שלהן.

פשוט לא לקבל את הנחות היסוד של השאלה עצמה.

מי שיעשה את זה בדרך הנ"ל, בסופו של דבר הוא יגלה את האמת הבסיסית שנמצאת בבסיסן של כל הנחות היסוד והידיעות כולן.

כאשר זה קורה, ממילא אין כבר צורך בתשובה, כי אין שום שאלה.

ראה גם: * מדוע מי שיודע את הכל אין לו תשובה לשום דבר ?.

אליעד כהן
מנהל הפורום

עוד בעניין חזרה בתשובה
 
http://www.eip.co.il/?key=138 - חיפוש עצמי. מהי מהותו ? מי הלך לאיבוד ? מאיפה ? ואיך למצוא ?
 

חיפוש עצמי. התבודדות. את מה מחפשים ? את מה שהלך לאיבוד.

האדם היה היכן שהוא, הלך לאיבוד, ומכאן נובע הדחף של החיפוש העצמי.

החיפוש המתמיד של האדם אחר הנאה, נובע מחיפוש עצמי.

האדם אינו מוצא את ההנאה שברגע הזה, אז הוא מחפש הנאה ברגע אחר.

כל זמן שהאדם מחפש משהו טוב יותר מאשר מה שיש לו, הרי שהוא עוד לא מצא את הטוב המושלם שכבר יש לו.

כל זמן שהאדם מרגיש תחושה כלשהי של חסר כלשהו, הרי שהוא עדיין לא מצא את עצמו.

כאשר האדם מוצא את עצמו, הוא מפסיק לחפש.

מי אינו מחפש ? מי שכבר מצא.

כאשר האדם חוזר למקום שממנו הוא הלך לאיבוד, זה הרגע שבו החיפוש מסתיים.

כל זמן שהאדם עדיין מחפש משהו אחר ממה שיש לו, הרי שהוא עדיין לא מצא.

ומהיכן בדיוק האדם הלך לאיבוד ? מה גורם לאדם לחפש את עצמו ?

תשובה:

מי שאחראי לחיפוש העצמי, זאת התודעה של האדם.

הגוף אינו מחפש את עצמו. התודעה מחפשת את עצמה.

ומדוע החיפוש קיים ?

תשובה:

המהות האמיתית של התודעה, היא המהות של המציאות.

ז"א המציאות האין סופית שמהווה את כל מה שקיים, מהווה גם את התודעה של האדם.

המציאות ממלאת את כל התודעה של האדם. ואין אפשרות ששום דבר יהיה קיים בלי שהמציאות תאפשר את קיומו.

מצד האמת המהות של התודעה של האדם היא זהה לחלוטין למהות של המציאות.

מצד האמת, האגו של האדם עצמו אינו קיים בכלל, משום שהוא אחד עם המציאות באחדות מלאה.

כל מהותו היא המציאות, וממילא הוא אינו נפרד ממנה כמשהו ששונה מהמציאות.

כאשר התודעה של האדם אינה חווה את עצמה / את המציאות דרך נקודת המבט הנ"ל, זה בעצם מה שיוצר את החיפוש העצמי.

האדם הלך לאיבוד מהאחדות עם המציאות.

כאשר התודעה של האדם חווה את עצמה כאחת עם המציאות, הרי שהאדם אינו חסר דבר = שלמות שאין שלמות אחריה = אושר וכולי.

כל זמן שהאדם אינו חווה את המציאות בצורה הנ"ל, הוא תמיד ירגיש שהוא חסר משהו.

את מה האדם חסר ? את השלמות.

האחדות של המציאות היא השלמות. היא כוללת בתוכה את הכל. אין שום דבר נפרד ממנה.

כאשר האדם רואה את עצמו כנפרד / שונה מדברים אחרים, הרי שהוא אינו נמצא באחדות עם המציאות ולכן הוא מרגיש חסר.

החיפוש העצמי נובע מכך שהאדם הלך לאיבוד.

התודעה של האדם אינה תופסת את עצמה כאחת עם המציאות.

מכאן נוצר הסבל וכולי.

חזרה בתשובה / לחזור בתשובה = לשוב אל המקום שממנו האדם הגיע = לשוב אל האחדות עם המציאות.

איך חוזרים בתשובה ? איך שבים אל האחדות עם המציאות ?

תשובה:

על ידי שאלות ותשובות.

ככל שיש יותר תשובות ליתר שאלות, כך התשובה של האדם אל האחדות עם המציאות גדלה יותר.

ברמה המעשית:

על האדם לחקור את המציאות ואת כל מה שנמצא בה.

על כל דבר שקיים, על האדם לשאול מדוע הדבר כפי שהוא ולא אחרת.

על האדם לשאול המון שאלות.

שאלות יוצרות תשובות.

תשובות משיבות את האדם להבנת המציאות.

בסופו של דבר האדם מבין את מהותה של המציאות, מבין את מהות עצמו, מבין את האחדות האין סופית = סוף החיפוש העצמי = שלמות.

אליעד כהן
מנהל הפורום

ועוד בעניין חזרה בתשובה
 
http://www.eip.co.il/?key=33 - חיפוש עצמי. מה לחפש ואיך למצוא ?
 

חיפוש עצמי. לחפש את עצמך. התבודדות. איך למצוא את עצמך ?

חיפוש עצמי / למצוא את עצמך = להבין מי אתה באמת.

למצוא את עצמך = להבין מה באמת אתה רוצה. מהו הרצון הראשון שיוצר אצלך את כל הרצונות ושדוחף אותך לביצוע הפעולות.

למצוא את עצמך = להכיר את הפוטנציאל המלא שלך. שלא תישאר יכולת אחת שלך שלא תהיה מודע לה.

למצוא את עצמך = להכיר את המגבלות שלך. שלא תהיה מגבלה אחת שלך שלא תהיה מודע לך. כאשר האדם אינו מודע למגבלות של עצמו, הוא מתאמץ מתעקש וסובל בחינם.

למצוא את עצמך = להבין מה בדיוק אחראי לתחושה ולרגש שמשתנה בך בכל רגע.

למצוא את עצמך = לדעת על עצמך הכל. להבין את עצמך בשלמות.

למצוא את עצמך = לא להשאיר שאלות / ספקות / נושאים לא ברורים לגבי עצמך.

למצוא את עצמך = להגיע לרמת וודאות מוחלטת לגבי כל מה שאתה יודע לגבי עצמך.

למצוא את עצמך = להבין את המהות של המחשבות שלך. מאיפה הן מגיעות ? מה בדיוק גורם לכך שבכל רגע תחשוב מחשבה ספציפית ולא מחשבה אחרת ?

למצוא את עצמך = להבין מה בדיוק אתה באמת מחפש.

למצוא את עצמך = לדעת מה באמת עושה לך טוב אמיתי.

למצוא את עצמך = להבין מהי המהות של ה"אני" / התודעה / הנשמה שלך.

למצוא את עצמך = להבין את הסיבה האמיתית של הסיבות שבגללן החיים שלך כפי שהם.

למצוא את עצמך = פירוק כל הנחות היסוד השגויות של האדם על עצמו.

למצוא את עצמך = להסתכל על עצמך מבחוץ, דרך העיניים של המציאות שבתוכה אתה נמצא.

למצוא את עצמך = לדעת את האמת המלאה על עצמך בשלמות, כפי שהיא וללא שום סטייה ממנה.

הדרך לחיפוש עצמי ולמציאת תשובות, מגיעה על ידי שאלת שאלות. כמה שיותר שאלות יותר טוב.

כמה שיהיו יותר שאלות, כך יהיו יותר תשובות.

הדרך למצוא את האמת בתהליך של חיפוש עצמי, היא על ידי זה שלא מקבלים שום דבר כמובן מאליו.

על כל הנחת יסוד שיש לך נסה לשאול ולהבין מדוע לא ההפך הוא הנכון.

חפש תמיד את ההפך. ברר תמיד מדוע הדברים כפי שהם ולא להפך.

כך תפרק את כל הנחות היסוד השגויות ותגלה את האמת המלאה לגבי עצמך.

 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 26_04_2024 השעה 07:48:46