ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

ארץ ישראל. מדוע?


 הגב
מחבר
חידוש
מתקדם

נושא: ארץ ישראל. מדוע?
עם לבושים כיון לאמר שיהיה בגופו הקדוש ואז "יבולע המות לנצח" אבל אז היתה מתבטלת לכם הבחירה החופשית והייתם חיבים להודות כי הוא המלך...ולכן בינתיים מחליף גופים כאילו עזב את העולם..וסיכם--"כבר ניצחתי ואנצח כבר גמרתי ואגמור "
והוא בחינת מיעוט הלבנה--האם יכול למשול גם בהסתרה-ראה תורה נו" כי יש צדיק שמושל בכל העולם אך הוא נסתר מבני אדם (ממלך ענו )
אליעד כהן
מנהל הפורום

התשובה היא די פשוטה:
 
בלי שאדם מגיע להשגה של ארץ ישראל, הוא לא יכול להשיג את התורה למרות הלבושים, אלא רק דרך לבושים.
אך כאשר אדם מגיע לארץ ישראל, נפתח בפניו עולם חדש, שאז מתגלים לו כל סודות התורה ואז הוא יכול להשיג את התורה דרך הלבושים ולמרות הלבושים.
 
כי באמת, רבי נחמן מברסלב מביא שהתורה האמיתית שהיא התורה דעתיקא סתימאה, היא מלובשת במעשי הבריאה. ובכל דבר בעולם מלובשת התורה הזו. והיא התורה הנצחית שקמדה לבריאת העולם, שבה נברא העולם, ושתתגלה לעתיד לבוא.
 
וכל זמן שהאדם לא זוכה להגיע לארץ ישראל בשלמות, דהיינו שאינו זוכה להכלל בא"ס שזו בחינת אמונה בשלמות, שהיא בחינת ארץ ישראל וכולי, הרי שהאדם הזה לא יודע את סודות התורה האלו, והרי שהוא אינו יכול להשיג את סודות התורה באמצעות לבושים גשמיים, אלא רק ללא לבושים.
דהיינו הוא אינו זוכה להשיג את סתרי התורה המלובשים בבריאה, והוא אינו זוכה לראות את התגלות הבורא בכל דבר אפילו בעשרה כתרי דמסאבותא.
ומשום כך רצה משה להגיע לארץ, כדי להשיג את הבחינה הזו של השגת סודות התורה שמלובשים בבריאה, אפילו במקומות הנמוכים ביותר. כי שם כידוע הסודות גדולים יותר ...
אך, לא עלתה בידו של משה להשיג זאת בחייו.
 
אך רבי נחמן מברסלב זכה למה שזכה, וזכה להתגבר על כל המניעות, ומסר את נפשו, וזכה להגיע לארץ ישראל בשלמות, וגילה תורה חדשה וכולי.
 
כי בארץ ישראל משיגים את התורה גם באמצעות לבושים.
 
****
 
ובאמת, התורה שמושגת באמצעות הלבושים והצמצומים היא גדולה יותר מהתורה שמושגת ללא צמצומים.
וזה בחינת מ"ש ויהי נא פי שני ברוחך אלי, וגם בחינת בריאת העולם, שכאשר היא מקושרת לשורשה, היא גבוה מבחינת לפני בריאת העולם.
 
וגם לגבי סודות התורה, ברגע שהאדם זוכה להשיג אותם בתוך הצמצומים השונים, התורה שמלובשת שם היא סתרי תורה ממש, והיא גבוה בהרבה מהתורה שלא מלובשת שם.
 
לסיכום: רק בהשגה של ארץ ישראל ניתן להשיג את סודות התורה שמלובשים בבריאה בכל דבר. אך בחו"ל התורה נמוכה יותר.
 
ושורש העניין הוא, כי התורה של חו"ל היא בחינת מעורב טוב ורע. כי אפילו כל המצוות שאדם עושה בימי החול, הם כולם בחינת עצבות כמובא, שהוא כולו מעורב טוב ורע, בחינת ששה סדרי משנה וכולי.
 
אך התורה של ארץ ישראל היא בחינה אחרת לגמרי. כי התורה של ארץ ישראל היא בחינת שבת שכולה אמונה וכולה אך ורק טוב.
 
ומשום שהתורה של חו"ל היא מעורבת טוב ורע, משום כך האדם לא זוכה להשיג את הסודות שמלובשים בבריאה בתוך תכלית הרע.
ורק מי שזוכה להשיג את התורה של ארץ ישראל, רק אצלו נופל כל הרע לגמרי, והוא זוכה להשיג את הסודות שיש בתוך הרע.
 
וכל התורה של חו"ל היא נמשכת מבחינת אחרי החטא של אדם הראשון, שאכל מעץ הדעת טוב ורע, בחינת קליפת נוגה שהיא מעורבת טוב ורע כמובא.
אך התורה של ארץ ישראל, היא כולה טוב, והיא נמשכת מהשכל של אדם הראשון לפני החטא ... ששם היה כולו טוב ... וכולי ...
 
אליעד כהן
מנהל הפורום

אמר רבי נחמן מברסלב כי בא"י הוא יכול להשיג את הכל עם לבושים ובחו"ל רק בלי לבושים.

http://breslev.eip.co.il/?key=559

אַחַר כָּךְ אָמַר
הָיִיתִי יָכוֹל לִפְעל מְבֻקָּשִׁי וְחֶפְצִי וְעִנְיָנִי שֶׁאֲנִי רוֹצֶה לִפְעל בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל
הָיִיתִי יָכוֹל לִפְעל גַּם פּה עַל יְדֵי תְּפִילּוֹת וּבַקָּשׁוֹת וְתַחֲנוּנִים לְבַד
וְלא הָיִיתִי צָרִיךְ לִנְסֹעַ לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל.
רַק הַחִלּוּק שֶׁכְּשֶׁאֶזְכֶּה לִהְיוֹת בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל
אֶזְכֶּה לְקַבֵּל הַשָּׂגָתִי עַל יְדֵי לְבוּשִׁים
אֲבָל כָּאן בְּחוּץ לָאָרֶץ לא אוּכַל לְקַבֵּל הַשָּׂגָתִי עַל יְדֵי לְבוּשִׁים
רַק בְּלא לְבוּשִׁים.
וְזֶה הַחִלּוּק שֶׁבֵּין קְדֻשַּׁת שַׁבָּת לִקְדֻשַּׁת יוֹם טוֹב
וּפָתַח לוֹ לְר' יוּדְל הַנַּ"ל הַסִּדּוּר שֶׁל הָאֲרִ"י זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה
וְהֶרְאָה לוֹ בַּכַּוָּנוֹת
שֶׁזֶּהוּ הַחִלּוּק בֵּין שַׁבָּת לְיוֹם טוֹב
שֶׁבְּשַׁבָּת הָאוֹר מְלֻבָּשׁ בִּלְבוּשִׁין
וּבְיוֹם טוֹב הָאוֹר בְּלא לְבוּשִׁין כַּיָּדוּעַ


ולכאורה, בלי לבושים טוב יותר. הלא כן ? מה ההסבר ?
אמר רבי נחמן מברסלב כי בא"י הוא יכול להשיג את הכל עם לבושים ובחו"ל רק בלי לבושים.

http://breslev.eip.co.il/?key=559

אחר כך אמר
הייתי יכול לפעל מבקשי וחפצי ועניני שאני רוצה לפעל בארץ ישראל
הייתי יכול לפעל גם פה על ידי תפילות ובקשות ותחנונים לבד
ולא הייתי צריך לנסע לארץ ישראל.
רק החלוק שכשאזכה להיות בארץ ישראל
אזכה לקבל השגתי על ידי לבושים
אבל כאן בחוץ לארץ לא אוכל לקבל השגתי על ידי לבושים
רק בלא לבושים.
וזה החלוק שבין קדשת שבת לקדשת יום טוב
ופתח לו לר' יודל הנ"ל הסדור של האר"י זכרונו לברכה
והראה לו בכונות
שזהו החלוק בין שבת ליום טוב
שבשבת האור מלבש בלבושין
וביום טוב האור בלא לבושין כידוע


ולכאורה, בלי לבושים טוב יותר. הלא כן ? מה ההסבר ?
 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 25_02_2020 השעה 08:25:58