הדפס דף | סגור חלון

קיום המצוות של הצדיק האמת

טופס הדפסה: ברסלב / רבי נחמן מברסלב / אליעד כהן
קטגוריה: ברסלב - רבי נחמן מברסלב
שם הפורום: ברסלב - לימוד בעיון
תיאור הפורום: ברסלב - לימוד לעומק ולרוחב של ספרי רבי נחמן מברסלב בלבד. פירושים / קושיות / תירוצים / חידות ועוד.
URL: http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=64
תאריך הדפסה: 19 Apr 2024 ב 07:58
גרסת תוכנה: Web Wiz Forums 9.63 - http://www.webwizforums.com


נושא: קיום המצוות של הצדיק האמת
נשלח על ידי: אליעד כהן
נושא: קיום המצוות של הצדיק האמת
תאריך שליחה: 29 Oct 2009 ב  14:44
הודעה זו היא הסתעפות של דיון אחר מכאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=15 - http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=15
...
 
*********
 
ורק מי שהוא צדיק אמת, רק הוא זוכה למה שאמר רבי נחמן מברסלב על עצמו:
 
http://breslev.eip.co.il/?key=559 - http://breslev.eip.co.il/?key=559 - חיי מוהר"ן - קכט - נסיעתו לארץ ישראל
 
כְּשֶׁבָּא מֵאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל אָמַר
בַּדֶּרֶךְ הַזֶּה קִיַּמְתִּי כָּל הַתּוֹרָה בְּכָל הָאֳפָנִים
כִּי הִשַּׂגְתִּי קִיּוּם כָּל הַתּוֹרָה
שֶׁאֲפִילּוּ אִם הָיוּ מוֹכְרִים אוֹתִי לְיִשְׁמָעֵאל
בִּמְדִינוֹת רְחוֹקוֹת שֶׁאֵין שָׁם שׁוּם יְהוּדִי
וְהוּא יִשְׁלַח אוֹתִי לִרְעוֹת בְּהֵמוֹת
וַאֲפִילּוּ אִם לא אֵדַע מָתַי שַׁבָּת וְיוֹם טוֹב
וְלא יִהְיוּ לִי טַלִּית וּתְפִילִּין
וְלא סֻכָּה וְלא שׁוּם מִצְוָה וְכוּ' וְכוּ'
אַף עַל פִּי כֵן הָיִיתִי יָכוֹל לְקַיֵּם כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ.
וּכְבָר מְבאָר מִזֶּה בְּמָקוֹם אַחֵר
 
וגם מעין זה http://breslev.eip.co.il/?key=565 - http://breslev.eip.co.il/?key=565 - חיי מוהר"ן - רצא - מעלת המתקרבים אליו
 
כִּי תַּרְיָ"ג מִצְווֹת נִקְרָאִין תַּרְיָ"ג עֲטִין דְּאוֹרַיְתָא
וְזֶה לְצַוּוֹת לְשׁוֹן עֵצוֹת כַּנַּ"ל.
וְאָמַר שֶׁכָּל זֶה הוּא רַק בְּחִינַת עֵצוֹת
אֲבָל הָעֲבוֹדָה בְּעַצְמָהּ שֶׁל הַצַּדִּיק הָאֲמִתִּי זֶה גָּבוֹהַּ וְנֶעְלָם מְאד.
וַאֲפִילּוּ מַלְאָךְ וְשָׂרָף אֵינוֹ יוֹדֵעַ זאת כִּי אִם הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ לְבַדּוֹ וְכוּ'.
וְכָל זֶה יֵשׁ לָהֶם אֵיזֶה שַׁיָּכוּת עִם הַצַּדִּיק מִצַּד שֶׁהוּא מְלֻבָּשׁ בְּגוּף.
אֲבָל מִצַּד הַנְּשָׁמָה הוּא עִנְיָן אַחֵר לְגַמְרֵי גָּבוֹהַּ מֵעַל גָּבוֹהַּ וְכוּ' וְכוּ'
 
וגם מעין זה כאן http://breslev.eip.co.il/?key=164 - http://breslev.eip.co.il/?key=164 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כב - חוֹתָם בְּתוֹךְ חוֹתָם
 
וְאִם הוּא בְּמַדְרֵגָה שֶׁאֵין צָרִיךְ לְהִתְבַּיֵּשׁ מִשּׁוּם אָדָם
יֵשׁ לְהִתְבַּיֵּשׁ מֵהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא
כִּי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מְקַיֵּם כָּל הַתּוֹרָה
כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה.
הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא קוֹבֵר מֵתִים וְכוּ'
הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מְבַקֵּר חוֹלִים וְכוּ'
וּשְׁאָר מִצְוֹת הַתּוֹרָה שֶׁחָשְׁבוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה
שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מְקַיֵּם אוֹתָם
וְגַם הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מִתְפַּלֵּל
כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה.
מִנַּיִן שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מִתְפַּלֵּל וְכוּ'
וּמַאי מִתְפַּלֵּל ? יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנַי וְכוּ'
וּבְוַדַּאי שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מְקַיֵּם מִצְוֹת הַתּוֹרָה וּתְפִילָּה
כְּמוֹ שֶׁרָאוּי לְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא
וכמה רחוק בֵּין קִיּוּם הַתּוֹרָה שֶׁלּוֹ וּבֵין תְּפִילָּה שֶׁלּוֹ
לְתוֹרָה וּתְפִילָּה שֶׁל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ
כִּי כָּל אֶחָד עוֹבֵד הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ לְפִי מַדְרֵגָתוֹ
בִּבְחִינַת נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמָע
הַיְנוּ תּוֹרָה וּתְפִילָּה כַּנַּ"ל
****
 
והצדיק האמת הוא זוכה להשיג את קיום כל התורה כולה גם ללא גוף גשמי כלל, כי הוא מקיים אותו כפי שהבורא עצמו מקיים אותה.
ולכן רק הצדיק יכול לזכות לעלות מדרגה לדרגה גם אחרי מותו, כי הוא דייקא יכול לקיים את כל המצוות גם ללא גוף גשמי וכולי ...
 
אך לזה זוכה רק מי שנכלל באין סוף לגמרי וכולי ...
כשבא מארץ ישראל אמר
בדרך הזה קימתי כל התורה בכל האפנים
כי השגתי קיום כל התורה
שאפילו אם היו מוכרים אותי לישמעאל
במדינות רחוקות שאין שם שום יהודי
והוא ישלח אותי לרעות בהמות
ואפילו אם לא אדע מתי שבת ויום טוב
ולא יהיו לי טלית ותפילין
ולא סכה ולא שום מצוה וכו' וכו'
אף על פי כן הייתי יכול לקים כל התורה כלה.
וכבר מבאר מזה במקום אחר
כי תרי"ג מצוות נקראין תרי"ג עטין דאוריתא
וזה לצוות לשון עצות כנ"ל.
ואמר שכל זה הוא רק בחינת עצות
אבל העבודה בעצמה של הצדיק האמתי זה גבוה ונעלם מאד.
ואפילו מלאך ושרף אינו יודע זאת כי אם השם יתברך לבדו וכו'.
וכל זה יש להם איזה שיכות עם הצדיק מצד שהוא מלבש בגוף.
אבל מצד הנשמה הוא ענין אחר לגמרי גבוה מעל גבוה וכו' וכו'
וגם מעין זה כאן http://breslev.eip.co.il/?key=164 - http://breslev.eip.co.il/?key=164 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כב - חותם בתוך חותם
ואם הוא במדרגה שאין צריך להתביש משום אדם
יש להתביש מהקדוש ברוך הוא
כי הקדוש ברוך הוא מקים כל התורה
כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה.
הקדוש ברוך הוא קובר מתים וכו'
הקדוש ברוך הוא מבקר חולים וכו'
ושאר מצות התורה שחשבו רבותינו, זכרונם לברכה
שהקדוש ברוך הוא מקים אותם
וגם הקדוש ברוך הוא מתפלל
כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה.
מנין שהקדוש ברוך הוא מתפלל וכו'
ומאי מתפלל ? יהי רצון מלפני וכו'
ובודאי שהקדוש ברוך הוא מקים מצות התורה ותפילה
כמו שראוי להקדוש ברוך הוא
וכמה רחוק בין קיום התורה שלו ובין תפילה שלו
לתורה ותפילה של השם יתברך
כי כל אחד עובד השם יתברך לפי מדרגתו
בבחינת נעשה ונשמע
הינו תורה ותפילה כנ"ל



תגובות:
נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 29 Oct 2009 ב  15:04


עוד תוספת באותו עניין:
 
והאבות גם הם קיום המצוות שלהם היה ברובו בבחינה הנ"ל. כי בוודאי שאף אחד מהם לא הניח תפילין כפשוטו שבו יהיה כתוב שבניו של יעקב ירדו למצריים וכולי, כי זה עוד לא קרה וכולי.
ובזוהר מובא, כי יעקב קיים את מצוות תפילין כאשר הוא "פיצל ברהטים".
כי האבות ידעו לקיים את התורה באמצעות הצורה הרוחנית שלה וכולי.
 
ועוד יש להוסיף, כי גם אדם הראשון קיבל את כל התורה, כמובא בזוהר על "לעובדה ולשומרה" בפיקודין דעשה ושלא תעשה.
ומצד שני לאדם הראשון היתה רק מצווה אחת, שהיא לא לאכול מעץ הדעת.
אלא שאדם הראשון השיג את קיום כל המצוות, באמצעות המצווה של עץ הדעת וכולי ...
 
והצדיק האמת שזוכה לתקן את חטא אדם הראשון בשלמות, הוא דייקא יכול לקיים את כל המצוות בכל צורה.
 
ועיין גם במ"ש http://breslev.eip.co.il/?key=255 - http://breslev.eip.co.il/?key=255 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה עח - בְּעִנְיַן הַנְהָגַת הַפְּשִׁיטוּת שֶׁל הַצַּדִּיק הָאֱמֶת
 
כִּי קדֶם קַבָּלַת הַתּוֹרָה הָיָה הָעוֹלָם מִתְקַיֵּם רַק בְּחַסְדּוֹ
כִּי לא הָיָה עֲדַיִן תּוֹרָה וְשׁוּם עֲשִׂיָּה שֶׁל מִצְוָה, שֶׁעַל יָדוֹ יִתְקַיֵּם הָעוֹלָם
וְהָיָה עִקָּר קִיּוּם הָעוֹלָם עַל יְדֵי חַסְדּוֹ לְבַד
וְהַצַּדִּיק בְּעֵת פְּשִׁיטוּתוֹ בְּשָׁעָה שֶׁבּוֹדֵל מִן הַתּוֹרָה
הוּא מְקַבֵּל חִיּוּת מִבְּחִינָה זוֹ
...
כִּי אָז לא הָיָה שׁוּם תּוֹרָה, וְהָיוּ עוֹסְקִין רַק בְּיִשּׁוּב הָעוֹלָם וּבְדֶרֶך אֶרֶץ
כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה בַּמִּדְרָשׁ
'גְּדוֹלָה דֶּרֶך אֶרֶץ, שֶׁקָּדְמָה לַתּוֹרָה עֶשְׂרִים וְשִׁשָּׁה דּוֹרוֹת'
וְאָז הָיָה עִקָּר קִיּוּם הָעוֹלָם עַל יְדֵי חֶסֶד חִנָּם לְבַד
וּבֶאֱמֶת גַּם קדֶם קַבָּלַת הַתּוֹרָה
בְּוַדַּאי גַּם אָז הָיְתָה הַתּוֹרָה בִּמְצִיאוּת, כִּי הַתּוֹרָה הִיא נִצְחִית
אָמְנָם אָז, קדֶם מַתַּן תּוֹרָה, הָיְתָה הַתּוֹרָה בְּהֶעְלֵם וּבְהֶסְתֵּר
הַיְנוּ כִּי כָל הַתּוֹרָה כְּלוּלָה בַּעֲשֶׂרֶת הַדִּבְּרוֹת
וְאָז קדֶם מַתַּן תּוֹרָה
הָיוּ הָעֲשֶׂרֶת הַדִּבְּרוֹת נֶעְלָמִין בַּעֲשָׂרָה מַאֲמָרוֹת שֶׁבָּהֶם נִבְרָא הָעוֹלָם
נִמְצָא שֶׁהָיְתָה כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּה נֶעְלֶמֶת וְנִסְתֶּרֶת
בְּתוֹך יִשּׂוּב הָעוֹלָם, שֶׁנִּבְרָא בַּעֲשָׂרָה מַאֲמָרוֹת
וּבְכָל הַדִּבּוּרִים שֶׁל הָעוֹלָם וּבְכָל הָעֻבְדּוֹת וְהָעֲשִׂיּוֹת
הֵן מִי שֶׁחוֹטֵב עֵצִים אוֹ אֵיזֶה עֻבְדָּא שֶׁיִּהְיֶה
בְּכֻלָּם נֶעְלָם הַתּוֹרָה
כִּי הַכּל נִבְרָא בַּעֲשָׂרָה מַאֲמָרוֹת
אֲשֶׁר שָׁם הַתּוֹרָה נֶעֶלְמָה וְנִסְתְּרָה קדֶם מַתַּן תּוֹרָה
וְהַצַּדִּיק, בְּשָׁעָה שֶׁפּוֹרֵשׁ מִן הַתּוֹרָה וְהוּא בְּחִינַת אִישׁ פָּשׁוּט
הוּא מְקַבֵּל חִיּוּת מִבְּחִינָה זוֹ שֶׁל קדֶם מַתַּן תּוֹרָה
...
שֶׁבָּזֶה הָיָה הָעוֹלָם מִתְקַיֵּם בְּחַסְדּוֹ עֶשְׂרִים וְשִׁשָּׁה דוֹרוֹת שֶׁקּדֶם מַתַּן תּוֹרָה
בָּזֶה בְּעַצְמוֹ הַצַּדִּיק מְחַיֶּה עַצְמוֹ בְּעֵת פְּשִׁיטוּתוֹ שֶׁאֵינוֹ עוֹסֵק בַּתּוֹרָה
כִּי אָז הוּא מְחַיֶּה עַצְמוֹ בִּבְחִינַת הַתּוֹרָה שֶׁנֶּעְלֶמֶת בְּתוֹך הָעוֹלָם
בְּכָל הַדִּבּוּרִים וּבְכָל הָעֻבְדּוֹת שֶׁנִּבְרְאוּ בַּעֲשָׂרָה מַאֲמָרוֹת
שֶׁשָּׁם נֶעְלֶמֶת הַתּוֹרָה כַּנַּ"ל
 
וכעין זה מובא גם כאן :
http://breslev.eip.co.il/?key=47 - http://breslev.eip.co.il/?key=47 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יח - קַרְטָלִיתָא
 
שֶׁהַצַּדִּיקִים מַשִּׂיגִים הַתַּכְלִית
שֶׁהוּא עָלְמָא דְּאָתֵי כַּנַּ"ל
וְזֶה בְּחִינַת: "בְּכָל דְּרָכֶיךָ דָעֵהוּ"
שֶׁיּוּכַל אָדָם לְהַשִּׂיג הַתַּכְלִית בְּכָל דָּבָר


עוד תוספת באותו עניין:
 
והאבות גם הם קיום המצוות שלהם היה ברובו בבחינה הנ"ל. כי בוודאי שאף אחד מהם לא הניח תפילין כפשוטו שבו יהיה כתוב שבניו של יעקב ירדו למצריים וכולי, כי זה עוד לא קרה וכולי.
ובזוהר מובא, כי יעקב קיים את מצוות תפילין כאשר הוא "פיצל ברהטים".
כי האבות ידעו לקיים את התורה באמצעות הצורה הרוחנית שלה וכולי.
 
ועוד יש להוסיף, כי גם אדם הראשון קיבל את כל התורה, כמובא בזוהר על "לעובדה ולשומרה" בפיקודין דעשה ושלא תעשה.
ומצד שני לאדם הראשון היתה רק מצווה אחת, שהיא לא לאכול מעץ הדעת.
אלא שאדם הראשון השיג את קיום כל המצוות, באמצעות המצווה של עץ הדעת וכולי ...
 
והצדיק האמת שזוכה לתקן את חטא אדם הראשון בשלמות, הוא דייקא יכול לקיים את כל המצוות בכל צורה.
 
ועיין גם במ"ש http://breslev.eip.co.il/?key=255 - http://breslev.eip.co.il/?key=255 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה עח - בענין הנהגת הפשיטות של הצדיק האמת
 
כי קדם קבלת התורה היה העולם מתקים רק בחסדו
כי לא היה עדין תורה ושום עשיה של מצוה, שעל ידו יתקים העולם
והיה עקר קיום העולם על ידי חסדו לבד
והצדיק בעת פשיטותו בשעה שבודל מן התורה
הוא מקבל חיות מבחינה זו
...
כי אז לא היה שום תורה, והיו עוסקין רק בישוב העולם ובדרך ארץ
כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה במדרש
'גדולה דרך ארץ, שקדמה לתורה עשרים וששה דורות'
ואז היה עקר קיום העולם על ידי חסד חנם לבד
ובאמת גם קדם קבלת התורה
בודאי גם אז היתה התורה במציאות, כי התורה היא נצחית
אמנם אז, קדם מתן תורה, היתה התורה בהעלם ובהסתר
הינו כי כל התורה כלולה בעשרת הדברות
ואז קדם מתן תורה
היו העשרת הדברות נעלמין בעשרה מאמרות שבהם נברא העולם
נמצא שהיתה כל התורה כלה נעלמת ונסתרת
בתוך ישוב העולם, שנברא בעשרה מאמרות
ובכל הדבורים של העולם ובכל העבדות והעשיות
הן מי שחוטב עצים או איזה עבדא שיהיה
בכלם נעלם התורה
כי הכל נברא בעשרה מאמרות
אשר שם התורה נעלמה ונסתרה קדם מתן תורה
והצדיק, בשעה שפורש מן התורה והוא בחינת איש פשוט
הוא מקבל חיות מבחינה זו של קדם מתן תורה
...
שבזה היה העולם מתקים בחסדו עשרים וששה דורות שקדם מתן תורה
בזה בעצמו הצדיק מחיה עצמו בעת פשיטותו שאינו עוסק בתורה
כי אז הוא מחיה עצמו בבחינת התורה שנעלמת בתוך העולם
בכל הדבורים ובכל העבדות שנבראו בעשרה מאמרות
ששם נעלמת התורה כנ"ל
 
וכעין זה מובא גם כאן :
http://breslev.eip.co.il/?key=47 - http://breslev.eip.co.il/?key=47 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יח - קרטליתא
 
שהצדיקים משיגים התכלית
שהוא עלמא דאתי כנ"ל
וזה בחינת: "בכל דרכיך דעהו"
שיוכל אדם להשיג התכלית בכל דבר



נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 29 Oct 2009 ב  15:04
כי צריך לזכור את מ"ש רבי נחמן מברסלב
כאן http://breslev.eip.co.il/?key=164 - http://breslev.eip.co.il/?key=164 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כב - חוֹתָם בְּתוֹךְ חוֹתָם
 
כִּי בְּכָל עוֹלָם וְדַרְגָּא
תּוֹרַת ה' הִיא רַק בְּשֵׁם הַמֻּשְׁאָל

כִּי רַק מֵחֲמַת שֶׁנִּסְתָּר מִמֶּנּוּ נִקְרָא תּוֹרַת ה'
וּכְשֶׁבָּא לְשָׁם נַעֲשֶׂה תּוֹרָתוֹ
 
דהיינו שמה שנקרא אצל האדם תורת ה', זה רק בשם המושאל, מחמת שהוא אינו יודע את תורת ה ממש
 
ורק כאשר האדם זוכה להכלל בא"ס לגמרי, רק אז הוא זוכה לתורת ה ממש.
 
כמ"ש:
 
וּכְשֶׁזּוֹכֶה לְהִכָּלֵל בְּאֵין סוֹף
אֲזַי תּוֹרָתוֹ הוּא תּוֹרַת ה' מַמָּשׁ
וּתְפִילָּתוֹ הוּא תְּפִילַּת ה' מַמָּשׁ
עיין שם באורך
כאן http://breslev.eip.co.il/?key=164 - http://breslev.eip.co.il/?key=164 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כב - חותם בתוך חותם
כי בכל עולם ודרגא
תורת ה' היא רק בשם המשאל

כי רק מחמת שנסתר ממנו נקרא תורת ה'
וכשבא לשם נעשה תורתו
וכשזוכה להכלל באין סוף
אזי תורתו הוא תורת ה' ממש
ותפילתו הוא תפילת ה' ממש


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 22 Nov 2009 ב  03:23
וראה גם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=2207 - http://breslev.eip.co.il/?key=2207 - שיחות הר"ן - אות נא
 
וְלַעֲבד ה'
אֵינִי יוֹדֵעַ מִי הוּא שֶׁיּוּכַל לוֹמַר שֶׁיַּעֲבד אֶת ה' לְפִי גְּדֻלַּת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ
מִי שֶׁיּוֹדֵעַ מְעַט מִגְּדֻלָּתוֹ יִתְבָּרַךְ אֵינִי יוֹדֵעַ אֵיךְ יָכוֹל לוֹמַר שֶׁיַּעֲבד אוֹתוֹ יִתְבָּרַךְ
וְשׁוּם מַלְאָךְ וְשָׂרָף אֵינוֹ יָכוֹל לְהִתְפָּאֵר עַל זאת שֶׁיּוּכַל לַעֲבד אוֹתוֹ יִתְבָּרַךְ
רַק הָעִקָּר הוּא הָרָצוֹן
לִהְיוֹת רְצוֹנוֹ חָזָק וְתַקִּיף תָּמִיד לְהִתְקָרֵב אֵלָיו יִתְבָּרַךְ
וְאַף עַל פִּי שֶׁהַכּל חֲפֵצִים וְרוֹצִים לְעָבְדוֹ
אַף עַל פִּי כֵן אֵין כָּל הָרְצוֹנוֹת שָׁוִין
וְיֵשׁ חִלּוּקִים רַבִּים בָּרָצוֹן אֲפִילּוּ בְּאָדָם אֶחָד בְּעַצְמוֹ בְּכָל עֵת וּבְכָל רֶגַע
יֵשׁ חִלּוּקִים גְּדוֹלִים בֵּין הָרְצוֹנוֹת
וְהַכְּלָל, שֶׁעִקָּר הוּא הָרָצוֹן וְהַכִּסּוּפִין
שֶׁיִּהְיֶה כּוֹסֵף תָּמִיד אֵלָיו יִתְבָּרַךְ
וּבְתוֹךְ כָּךְ מִתְפַּלְּלִין וְלוֹמְדִין וְעוֹשִׂין מִצְווֹת
[וּבֶאֱמֶת לְפִי גְּדֻלָּתוֹ יִתְבָּרַךְ
כָּל אֵלּוּ הָעֲבוֹדוֹת אֵינָם כְּלוּם
רַק הַכּל הוּא בְּדֶרֶךְ "כְּאִלּוּ"

כִּי הַכּל הוּא כְּמוֹ שְׂחוֹק בְּעָלְמָא כְּנֶגֶד גְּדֻלָּתוֹ יִתְבָּרַךְ]
ולעבד ה'
איני יודע מי הוא שיוכל לומר שיעבד את ה' לפי גדלת הבורא יתברך
מי שיודע מעט מגדלתו יתברך איני יודע איך יכול לומר שיעבד אותו יתברך
ושום מלאך ושרף אינו יכול להתפאר על זאת שיוכל לעבד אותו יתברך
רק העקר הוא הרצון
להיות רצונו חזק ותקיף תמיד להתקרב אליו יתברך
ואף על פי שהכל חפצים ורוצים לעבדו
אף על פי כן אין כל הרצונות שוין
ויש חלוקים רבים ברצון אפילו באדם אחד בעצמו בכל עת ובכל רגע
יש חלוקים גדולים בין הרצונות
והכלל, שעקר הוא הרצון והכסופין
שיהיה כוסף תמיד אליו יתברך
ובתוך כך מתפללין ולומדין ועושין מצוות
[ובאמת לפי גדלתו יתברך
כל אלו העבודות אינם כלום
רק הכל הוא בדרך "כאלו"

כי הכל הוא כמו שחוק בעלמא כנגד גדלתו יתברך]



הדפס דף | סגור חלון

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com