הדפס דף | סגור חלון

מי מאשים את רבי נחמן מברסלב בגאווה?

טופס הדפסה: ברסלב / רבי נחמן מברסלב / אליעד כהן
קטגוריה: ברסלב - רבי נחמן מברסלב
שם הפורום: ברסלב - לימוד בעיון
תיאור הפורום: ברסלב - לימוד לעומק ולרוחב של ספרי רבי נחמן מברסלב בלבד. פירושים / קושיות / תירוצים / חידות ועוד.
URL: http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=61
תאריך הדפסה: 24 Apr 2024 ב 10:39
גרסת תוכנה: Web Wiz Forums 9.63 - http://www.webwizforums.com


נושא: מי מאשים את רבי נחמן מברסלב בגאווה?
נשלח על ידי: אליעד כהן
נושא: מי מאשים את רבי נחמן מברסלב בגאווה?
תאריך שליחה: 29 Oct 2009 ב  12:39
כידוע, רבי נחמן מברסלב שיבח את עצמו פעמים רבות. בשבחים כאלו שלא נשמעו מעולם.
 
רבי נחמן לקח את כל השבחים הקיימים, והלביש אותם על עצמו ואף הוסיף עליהם שבחים נוספים ...
 
והדבר הזה עורר עליו את המחלוקת וכולי ...
 
והשאלה הנשאלת היא, מדוע כל אלו שמאשימים את רבי נחמן בגאווה, מדוע הם כולם פגומים בדעתם וכולי ?
 
מדוע אין אפשרות בעולם שאדם יאשים את רבי נחמן בגאווה, בלי שהוא עצמו יהיה פגום כולו, למרות שהוא נראה כצדיק וכרב גדול וכולי ?
 
מהו שורש העניין ? מדוע בהכרח שמי שמאשים את רבי נחמן מברסלב בגאווה, מדוע בהכרח שהוא פגום וכולי וכולי ?



תגובות:
נשלח על ידי: **בת מלך**
תאריך שליחה: 29 Oct 2009 ב  13:29
מי שלא מתבטל לצדיק
בא לידי גאווה...
ואז הוא חושב שח"ו הצדיק בגאווה
זאת דעתי
יישר כח על הדיון !!


-------------
**‏כשזוכה האדם לבקוע פתח לצאת,

יזכה גם אחרים עמו,

לעורר לתשובה רשעים אחרים,

להוציאם מהחושך והגלות שהם אסורים שם.**

(רבי נחמן מברסלב).


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 29 Oct 2009 ב  13:34

זה קצת הפוך. מי שיש לו גאווה, הוא לא מתבטל אל הצדיק.

והשאלה בכל מקרה במקומה. מדוע בהכרח, שלא משנה יהיה מי שיהיה, גם אם הוא נחשב לרב גדול ולצדיק גדול, אם הוא מאשים את רבי נחמן מברסלב בגאווה, הרי שהוא בעצם בהכרח פגום בדעתו וכולי ? מדוע זה בהכרח שמי שחולק על רבי נחמן מברסלב שהוא יהיה פגום ?

ובפרט בעניין הגאווה. כי כולם שונאים את רבי נחמן מברסלב בגלל זה שהוא שיבח את עצמו. וזה בהכרח מעיד על כך שאותם אנשים הם פגומים לגמרי. כי רק מי שהוא פגום לגמרי, רק הוא יכול להאשים את הצדיק בגאווה. מדוע ?


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 29 Oct 2009 ב  21:09

תשובה הנושא הוא די פשוט, עבור כל מי שמתבונן בעניין הזה בעין אמיתית.

העניין הוא, כי רק ואך ורק אדם שנגוע בגאווה, רק הוא יפגע מכך שמישהו אחר משבח את עצמו.
 
צדיק אמיתי הוא זה שיכול לשבח את עצמו, ושלא יבוא לו שום הרהור גאווה מכך.
 
ראה בעניין זה באורך כאן:  http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=20 - http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=20
 
אך צדיק שאינו אמיתי, הוא כזה שאינו יכול לשבח את עצמו.
 
רבי נחמן היה צדיק אמיתי, ולכן לא היתה לו שום בעיה לשבח את עצמו, בלי שיבוא לו שום הרהור גאווה מכך כלל.
 
יחד עם זאת, בכך שרבי נחמן שיבח את עצמו, בכך הוא עורר מחלוקת על עצמו. ועיקר המחלוקת על רבי נחמן, לא באה מהמון העם, שהם כמובן לא הרגישו איום כלשהו לכבודם מכך שרבי נחמן משבח את עצמו, אלא עיקר המחלוקת על רבי נחמן באה מאנשים שמחזיקים את עצמם לצדיקים ולתלמידי חכמים וכולי, אך באמת הם כולם שדים יהודאים וכולי, והם כולם מלאים בגאווה מכף רגל ועד ראש.
 
וברגע שרבי נחמן שיבח את עצמו, באותו הרגע הכבוד שלהם נפגע. כי מי שהוא "אין" ממש, ממילא הוא לעולם לא יכול להפגע משום דבר. ואם אדם מרגיש שמישהו אחר מתנשא עליו, הרי שזה מעיד בבירור שהאדם עצמו שנפגע הוא עצמו יש לו גאווה.
 
כי אלמלא היתה לאדם גאווה, הוא לא היה מרגיש בכלל את זה שמישהו אחר מתגאה. כי רק בעל גאווה חושב שמישהו אחר מתגאה, כי הכבוד של הבעל גאווה הזה נפגע.
 
ובאמת מצד האמת, כל אלו שחולקים על רבי נחמן מברסלב , הם כולם אינם ראויים להנהיג כלל.
 
כי אפילו את עצמם הם אינם יכולים להנהיג כל שכן שהם אינם יכולים להנהיג את המון העם.
 
כי המנהיג היחיד בדור הזה הוא אך ורק רבי נחמן עצמו בלבד, שהוא היחיד שזכה לתקן את חטא אדם הראשון בשלמות וכולי, ולכן רק הוא יכול להנהיג אחרים כיצד לתקן את חטא אדם הראשון, שזאת כמובן התכלית הסופית.
 
אך כל זמן שאדם לא תיקן את חטא אדם הראשון, יהיה מי שיהיה, הרי שהוא עדיין לא תיקן את עצמו, והוא עדיין בחוץ לגמרי, דהיינו שהוא עדיין נמצא בהיכלי התמורות וכולי, גם אם הוא נקרא רב וכולי.
וכל זמן שהוא לא תיקן את עצמו, כיצד יתקן אחרים ?!
 
וגם אם אומר אותו רב כי הוא בכלל רוצה לזכות את הרבים, וכי כוונתו היא טובה, והוא בכלל מרחם על הנשמות הטועות וכולי, הרי שזהו אך ורק שקר ומרמה. כי באמת כל המנהיגות של אותו מפורסם, נמשכת אך ורק מכך שהוא מחפש כבוד בלבד.
והוא רק מסתיר זאת ומתרץ זאת בכך שהוא מרחם על בני האדם שנדמים לו כנחותים ממנו. אך באמת כל המנהיגות שלו, לא רק שהיא לא עוזרת לבני אדם, אלא היא אפילו מרחיקה אותם מהבורא וכולי.
 
לסיכום: רק גאוותנים שמרגישים מאויימים מרבי נחמן, רק להם מפריעה הגאווה של רבי נחמן.
 
ובהכרח, שאלמלא היתה לאותו אדם גאווה, הרי שלא יתכן שהיו מפריעים לו השבחים שרבי נחמן שיבח את עצמו.


נשלח על ידי: **בת מלך**
תאריך שליחה: 30 Oct 2009 ב  10:32
נשלח במקור על ידי eliad

זה קצת הפוך. מי שיש לו גאווה, הוא לא מתבטל אל הצדיק.

והשאלה בכל מקרה במקומה. מדוע בהכרח, שלא משנה יהיה מי שיהיה, גם אם הוא נחשב לרב גדול ולצדיק גדול, אם הוא מאשים את רבי נחמן מברסלב בגאווה, הרי שהוא בעצם בהכרח פגום בדעתו וכולי ? מדוע זה בהכרח שמי שחולק על רבי נחמן מברסלב שהוא יהיה פגום ?

ובפרט בעניין הגאווה. כי כולם שונאים את רבי נחמן מברסלב בגלל זה שהוא שיבח את עצמו. וזה בהכרח מעיד על כך שאותם אנשים הם פגומים לגמרי. כי רק מי שהוא פגום לגמרי, רק הוא יכול להאשים את הצדיק בגאווה. מדוע ?
לזה בדיוק התכוונתי
אולי לא הסברתי.
מי שיש לו גאווה לא יכול להתקרב לצדיק......
אכנס לקרוא בלי נדר מה שהוספת...יום שישי אין זמן..
שבת שלום ומבורך באושר שמחה וקדושה לכל בית ישראל אמן !!!
 


-------------
**‏כשזוכה האדם לבקוע פתח לצאת,

יזכה גם אחרים עמו,

לעורר לתשובה רשעים אחרים,

להוציאם מהחושך והגלות שהם אסורים שם.**

(רבי נחמן מברסלב).


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 30 Oct 2009 ב  10:37
נשלח במקור על ידי **בת מלך**

נשלח במקור על ידי eliad

זה קצת הפוך. מי שיש לו גאווה, הוא לא מתבטל אל הצדיק.

והשאלה בכל מקרה במקומה. מדוע בהכרח, שלא משנה יהיה מי שיהיה, גם אם הוא נחשב לרב גדול ולצדיק גדול, אם הוא מאשים את רבי נחמן מברסלב בגאווה, הרי שהוא בעצם בהכרח פגום בדעתו וכולי ? מדוע זה בהכרח שמי שחולק על רבי נחמן מברסלב שהוא יהיה פגום ?

ובפרט בעניין הגאווה. כי כולם שונאים את רבי נחמן מברסלב בגלל זה שהוא שיבח את עצמו. וזה בהכרח מעיד על כך שאותם אנשים הם פגומים לגמרי. כי רק מי שהוא פגום לגמרי, רק הוא יכול להאשים את הצדיק בגאווה. מדוע ?
לזה בדיוק התכוונתי
אולי לא הסברתי.
מי שיש לו גאווה לא יכול להתקרב לצדיק......
אכנס לקרוא בלי נדר מה שהוספת...יום שישי אין זמן..
שבת שלום ומבורך באושר שמחה וקדושה לכל בית ישראל אמן !!!
 
 
היה חשוב לי ביותר לחדד את הדברים, כדי שלא יהיה תרתי משמע.
 
כל מי שמאשים את רבי נחמן מברסלב בגאווה, מעיד אך ורק על הפגמים ועל הגאווה של עצמו.
 
זה קריטי להבין את שורש העניין הזה. כי זה מגלה את פרצופם האמיתי של המפורסמים של שקר וכולי ...
 
שלהם הקדשתי גם את הפוסט הזה http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=65 - http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=65
 


נשלח על ידי: שימי
תאריך שליחה: 31 Oct 2009 ב  20:09
קודם כל תודה רבה לך על הפורום שנותן לנו ממש הרבה בכל מה שקשור לאמת שבדברי רבי נחמן אז תודה , לגבי ההודעה זה ממש ככה ,כל האנשים שמאשימים את רבי נחמן זה בגלל שהשכל שלהם קטן ,שהם חושבים שהאדם הוא משהו בפני עצמו חוץ מאלהים , וממילא מי שמשבח את עצמו הוא מגדיל את ישותו שזוהי הגאווה, אבל בשכל של רבי נחמן שהוא אינו כלום, והדבר היחיד שקיים זה רק אלהים ממילא כשהוא שיבח את עצמו הוא בכלל שיבח את אלהים,   ושוב תודה על הפורום


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 22 Nov 2009 ב  01:35
בעניין ענווה, מצו"ב מאמר http://www.eip.co.il/?key=162 - http://www.eip.co.il/?key=162 - ענווה. מהי ענווה אמיתית ? איך להגיע אליה ?
 

ענווה. ענווה = אמת = תפיסת האדם את הערך האמיתי של עצמו, ביחס למה שהוא באמת.

ענווה נובעת מהתבוננות. התבוננות על המציאות.

כאשר האדם מתבונן במציאות האין סופית, באותו רגע מתהווה אצלו ענווה.

ענווה אין פירושה לחשוב שהאדם הוא פחות טוב מאחרים.

כל ענווה שגורמת לאדם לחשוב שהוא פחות טוב ממישהו אחר, הרי שזו ענווה שקרית.

גם ענווה שגורמת לאדם לחשוב שהוא פחות טוב ממה שהוא יכול להיות, גם זו ענווה שקרית.

ענווה אמיתית, היא הבנה מלאה של האדם שהוא כלום ביחס למציאות.

ענווה אמיתית = חוויה אישית של האדם את עצמו ככלום ביחס למציאות.

ענווה אמיתית נובעת מהתבוננות של האדם במהות של ה"אני" / תודעה / אגו שלו.

כאשר האדם מתבונן על מהות התודעה שלו, הוא מגלה כי מה שמהווה את התודעה שלו, זאת המציאות.

כל חלק וחלק מהתודעה של האדם, המציאות מהווה אותו.

כך שהאדם עצמו מצד האמת הוא כלום מוחלט. כי המציאות מהווה אותו, ואין לו שום קיום עצמי כמשהו נפרד מהמציאות.

כאשר האדם מבין שמצד האמת הוא עצמו אינו כלום מצד האמת, ממילא הוא מרגיש ענווה.

ענווה אמיתית = כאשר האדם מבין שהוא כלום מצד האמת.

ענווה אמיתית נובעת מהאמת האובייקטיבית של המציאות, ולא מהאמת השקרית והסובייקטיבית של האגו.

האגו והגאווה נובעים רק משום הדמיון של האדם שאינו רואה את האמת.

בנוסף יש להבין, כי ענווה אמיתית היא לא רק של האדם ביחס לעצמו, אלא גם ביחס של האדם לכל מה שישנו.

פירוש:

כאשר יש לאדם ענווה אמיתית, לא רק שהוא לא מחזיק את עצמו לשום דבר, אלא הוא גם לא מחזיק אף אחד אחר ושום דבר אחר לשום דבר.

ענווה שנובעת מידיעת האמת של האדם על עצמו ביחס למציאות, גורמת לאדם להתייחס בשווה ובצורה אחידה גם לכל שאר בני האדם.

ז"א האדם מבין שמצד האמת גם כל בני האדם וכל מה שישנו, זה אינו כלום ביחס למציאות האין סופית.

כאשר יש לאדם שכל קטן והוא אינו מבין שהמציאות היא אין סופית, על ידי זה הוא מתייחס לדברים קטנים כאל גדולים.

כאשר השכל של האדם גדל, כאשר האדם מבין שהמציאות היא אין סופית, ממילא הוא מבין שגם הוא וגם כל מה שנמצא, זה הכל כלום ביחס למציאות האין סופית.

בנוסף, כאשר האדם מתבונן בעניין הזה שמהותה של המציאות מאחדת ומהווה את כל הדברים כולם, ממילא האדם מבין ששום דבר אינו יכול להיות טוב יותר או פחות מדבר אחד. כי במהות הכל זה דבר אחד.

למרות שכלפי חוץ, באורח פלא הדברים נראים שונים זה מזה, עדיין מצד האמת מהותם היא אחת. המציאות מהווה את כל הדברים כולם באותה מהות.

וממילא האדם אינו חושב שהוא או מישהו אחר טוב יותר או פחות ממישהו אחר.

ענווה אמיתית יוצרת אהבה אמיתית.

כאשר יש לאדם ענווה אמיתית, הוא מרגיש אחדות גמורה עם כל דבר אחר.

כאשר האדם מבין שמהותו היא אחת, עם המציאות, וגם מהותם של כל הדברים היא אחת עם המציאות, ממילא הוא מרגיש אהבה כלפי כל דבר.

כי מצד האמת, כל דבר הוא שקיים נמצא באחדות מוחלטת עם כל דבר אחר.

ממילא לא שייך שנאה / קנאה / חמדנות / כעס וכיו"ב. אלא יש רק אהבה / הכלה / קבלה וכולי.

ענווה אמיתית = אמת = ידיעת האדם את ערכו האמיתי, שהוא אינו כלום מצד האמת של המציאות.



נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 22 Nov 2009 ב  01:49
וראה גם כאן
 
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=20 - http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=20 - גאווה או ענווה ?


נשלח על ידי: יעקב חיים
תאריך שליחה: 18 Jan 2010 ב  02:45
רבינו היה כלול מכל העולמות "מלכות "יסוד וכ'ו וכ'ו אז ידוע שמידת התפארת זה עניין של התפארות דקדושה ! ורבינו יכל להתפאר כי פשוט מאוד הוא היה כלול גם במידת התיפארת " יש פסוק "תהילים =ויגבה ליבו בדרכי ה' =דהיינו שיש גאווה דקדושה לצדיקים האמיתים , שהיא ניראת למי שלא תיקן את עצמו בשלימות כגאווה ,אז רבינו משתמש הרבה בחיי מוהר'ן במילה " התפאר " דהיינו שהוא היה כלול ממידת התפארת ולא היה לא שום נגיעה בגאווה דס"א ח'ו . רק בקדושה כנ'ל 


נשלח על ידי: חידוש
תאריך שליחה: 18 Jan 2010 ב  18:58
ראה בשעשוע. ,ארבה את זרעך כחול על שפת הים"
כחול כונה לצבע כחול היא התכלית , תכלת מרדכי,. מר דרור ,דעת בן חורין.
שפת הים לשון "שפת לא ידעתי אשמע " והשפה של הים היא גלים , גל+גל+גל. וראה מזמור צג? בתהלים " יהוה מלך גאות לבש " ר"ת גלים. והיא גאות רבינו . כ"ש  ,"נכון כסאך מאז מעולם אתה "
תלמידה אחת שהיתה לי פעם שאלה אותי ,למה אתה אומר שרבינו זה השם יתברך. לא מספיק שהוא הצדיק ?ועניתי לה {סליחה זה רק מצד ידיעתי }. בתוך השם יתברך יש נקודת הצדיק שדרכו הוא משיג את עצמו כלפי המקומות שבו שרוצים לדעת אותו .{ נקודה } רבינו הוא תשובת בשם יתברך כלפי עצמו..
ראי מזמור קיט ,תהלים. אות צ.  צדיק אתה יהוה וישר משפטיך ואמונה עניתני..
רבינו לא יכל להיתגאות בדורו ,כי כתיב " המיתגאה על חיות הקודש " עכשיו כשירדו נישמות משיח צדיקים כמוכם עם ראש פתוח יש על מה לדבר ונתחיל לכתוב בקרוב,, תודה לאל על זה הפורום { פורים }


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 18 Jan 2010 ב  20:35
נשלח במקור על ידי יהורם

תלמידה אחת שהיתה לי פעם שאלה אותי ,למה אתה אומר שרבינו זה השם יתברך. לא מספיק שהוא הצדיק ?ועניתי לה {סליחה זה רק מצד ידיעתי }. בתוך השם יתברך יש נקודת הצדיק שדרכו הוא משיג את עצמו כלפי המקומות שבו שרוצים לדעת אותו .{ נקודה } רבינו הוא תשובת בשם יתברך כלפי עצמו..
 
כתבתי ואני חוזר וכותב שאני לחלוטין לא מסכים עם הדעה הנ"ל.
 
וכקונטרה לדעה הנ"ל אני אקצין ואומר שכל מי שחושב שרבי נחמן מברסלב הוא הצדיק שאליו צריכים להתקרב, הרי שהוא עובד אלילים ממש. בבחינת חטא העגל שעשו ממוצע בינם לבין הבורא.
 
הצדיק האמת של הדור הוא השי"ת ולא אף אחד אחר.
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=94 - http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=94 - מיהו הצדיק האמת של הדור הזה ?
 
*
 
עניין נוסף, מי שיודע את מהות השי"ת עצמו, הרי שהוא בדרגת רבי נחמן מברסלב / המשיח עצמו.
 
אך מי שלא יודע את מהות השי"ת עצמו ממש, דהיינו מי שלא זכה לשלמות שאין שלמות אחריה, הרי שההשגות שלו הן עדיין בבחינת עולם התוהו, והוא לא באמת יכול לדעת מהי התשובה של השי"ת וכיו"ב.
 
כי אין דרך לדעת שום דבר על השי"ת, בלי לדעת מהו השי"ת עצמו.


נשלח על ידי: יעקב חיים
תאריך שליחה: 26 Jan 2010 ב  09:22
רשום בחי מוהר"ן שלפני שירדה נישמת צדיק האמת ,שזה רבינו , היה אפשרי להתקרב כל אחד לה' לפי השגתו . אבל לאחר שירדה נישמת הצדיק אי אפשר להתקרב לה' בכלל בלי זה הצדיק , אז חובה להיות מקושר לצדיק ואין בזה משום עשיה של עגל ח'ו ,אלה אדרבה זה העיקר והתכלית של האדם הישראלי 


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 26 Jan 2010 ב  10:44
נשלח במקור על ידי יעקב חיים

רשום בחי מוהר"ן שלפני שירדה נישמת צדיק האמת ,שזה רבינו , היה אפשרי להתקרב כל אחד לה' לפי השגתו . אבל לאחר שירדה נישמת הצדיק אי אפשר להתקרב לה' בכלל בלי זה הצדיק , אז חובה להיות מקושר לצדיק ואין בזה משום עשיה של עגל ח'ו ,אלה אדרבה זה העיקר והתכלית של האדם הישראלי 
 
הדברים ידועים. אך להתקרב לצדיק בשר ודם זה אמצעי כדי להתקרב לצדיק שהוא הבורא, אך לא התכלית


נשלח על ידי: יעקב חיים
תאריך שליחה: 26 Jan 2010 ב  23:57
בקיצור לפי מה שהבנתי מדברי רבינו בחיי מוהר'ן אי אפשר להתקרב בלי צדיק אמיתי לה' ,צדיק בחינת משה , אז יאמינו בה' ובמשה עבדו ' היה צריך לומר אז יאמינו בה' בלי משה עבדו ' מכאן הראיה שצריך להאמין ולהתקשר לצדיק בחינת משה
בשביל בכלל להגיע לאמונה אמיתית בה' כי אי אפשר בלא זה בימינו אנו שהשקר והמרמה גברו ואין לא-ל ידינו להבחין בין אור לחושך ' אלה רק בזכות וכח צדיקי האמת .


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 27 Jan 2010 ב  01:01
נשלח במקור על ידי יעקב חיים

בקיצור לפי מה שהבנתי מדברי רבינו בחיי מוהר'ן אי אפשר להתקרב בלי צדיק אמיתי לה' ,צדיק בחינת משה , אז יאמינו בה' ובמשה עבדו ' היה צריך לומר אז יאמינו בה' בלי משה עבדו ' מכאן הראיה שצריך להאמין ולהתקשר לצדיק בחינת משה
בשביל בכלל להגיע לאמונה אמיתית בה' כי אי אפשר בלא זה בימינו אנו שהשקר והמרמה גברו ואין לא-ל ידינו להבחין בין אור לחושך ' אלה רק בזכות וכח צדיקי האמת .
 
הבעיה היא, שהאדם נמצא אצל הצדיק, אבל נחשך אצלו האור של הצדיק ... האדם לומד ליקוטי מוהרן וכולי, אבל הוא רחוק מהשכל של רבי נחמן מברסלב כמזרח ממערב ...


נשלח על ידי: יעקב חיים
תאריך שליחה: 27 Jan 2010 ב  12:03
נשלח במקור על ידי eliad

נשלח במקור על ידי יעקב חיים

בקיצור לפי מה שהבנתי מדברי רבינו בחיי מוהר'ן אי אפשר להתקרב בלי צדיק אמיתי לה' ,צדיק בחינת משה , אז יאמינו בה' ובמשה עבדו ' היה צריך לומר אז יאמינו בה' בלי משה עבדו ' מכאן הראיה שצריך להאמין ולהתקשר לצדיק בחינת משה
בשביל בכלל להגיע לאמונה אמיתית בה' כי אי אפשר בלא זה בימינו אנו שהשקר והמרמה גברו ואין לא-ל ידינו להבחין בין אור לחושך ' אלה רק בזכות וכח צדיקי האמת .
 
הבעיה היא, שהאדם נמצא אצל הצדיק, אבל נחשך אצלו האור של הצדיק ... האדם לומד ליקוטי מוהרן וכולי, אבל הוא רחוק מהשכל של רבי נחמן מברסלב כמזרח ממערב ...


אז מי קרוב לשכל של רבינו ? אם אין אף אחד כזה לדבריך .ואיך אפשר להגיד על מאן דהו שאור הצדיק אצלו נחשך .
פשוט אני לפי דעתי הקטנה וגם היא שייכת לצדיק האמת . אומר ללכת בפשיטות ותמימות בדרכי רבינו , כי וורטים לא חסר מכל מיני אנשים . עדיף להתבודד הכי חשוב וככה אפשרי להגיע לשכל האמיתי של הצדיק , אחד פה בפורום הבין להגיע לעניין של רבינו באמת , כל העניין של רבינו זה בעל תפילה , לילמוד ולקיים דברי הצדיק בפשיטות זהו .


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 27 Jan 2010 ב  12:17
נשלח במקור על ידי יעקב חיים

נשלח במקור על ידי eliad

נשלח במקור על ידי יעקב חיים

בקיצור לפי מה שהבנתי מדברי רבינו בחיי מוהר'ן אי אפשר להתקרב בלי צדיק אמיתי לה' ,צדיק בחינת משה , אז יאמינו בה' ובמשה עבדו ' היה צריך לומר אז יאמינו בה' בלי משה עבדו ' מכאן הראיה שצריך להאמין ולהתקשר לצדיק בחינת משה
בשביל בכלל להגיע לאמונה אמיתית בה' כי אי אפשר בלא זה בימינו אנו שהשקר והמרמה גברו ואין לא-ל ידינו להבחין בין אור לחושך ' אלה רק בזכות וכח צדיקי האמת .
 
הבעיה היא, שהאדם נמצא אצל הצדיק, אבל נחשך אצלו האור של הצדיק ... האדם לומד ליקוטי מוהרן וכולי, אבל הוא רחוק מהשכל של רבי נחמן מברסלב כמזרח ממערב ...


אז מי קרוב לשכל של רבינו ? אם אין אף אחד כזה לדבריך .ואיך אפשר להגיד על מאן דהו שאור הצדיק אצלו נחשך .
פשוט אני לפי דעתי הקטנה וגם היא שייכת לצדיק האמת . אומר ללכת בפשיטות ותמימות בדרכי רבינו , כי וורטים לא חסר מכל מיני אנשים . עדיף להתבודד הכי חשוב וככה אפשרי להגיע לשכל האמיתי של הצדיק , אחד פה בפורום הבין להגיע לעניין של רבינו באמת , כל העניין של רבינו זה בעל תפילה , לילמוד ולקיים דברי הצדיק בפשיטות זהו .
 
מי קרוב לשכל של רבי נחמן מברסלב ? מצד אחד כל העולם, כי בכל העולם יש את השכל של רבי נחמן מברסלב. מצד שני אף אחד, אלא רק מי שהוא בדרגת רבי נחמן מברסלב עצמו ממש. רוצה, אמת .. זאת האמת !
 
ראה כאן:
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=56 - http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=56 - איך להיות מקושר לצדיק לגמרי ? מדוע לזרוק את השכל ?
 
אמר רבי נחמן מברסלב :
 
http://breslev.eip.co.il/?key=565 - http://breslev.eip.co.il/?key=565 - חיי מוהר"ן - רצא - מעלת המתקרבים אליו
 
אמר כל מי שיצית אותי ויקים כל מה שאני מצוה בודאי יהיה צדיק גדול יהיה מה שיהיה. והעקר להשליך שכל עצמו לגמרי רק כאשר יאמר הוא יקים הכל כמאמרו. ואמר אז ענין עם נבל ולא חכם, כמבאר בספר לקוטי א' בסימן קכ"ג מן הסתם מי שיכול ללמד ביותר מסגל ביותר.
 
וכאן http://breslev.eip.co.il/?key=395 - http://breslev.eip.co.il/?key=395 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קכג - לְקַשֵּׁר עַצְמוֹ לְהַצַּדִּיק שֶׁבַּדּוֹר
 
הָעִקָּר וְהַיְסוֹד שֶׁהַכּל תָּלוּי בּוֹ
לְקַשֵּׁר עַצְמוֹ לְהַצַּדִּיק שֶׁבַּדּוֹר
וּלְקַבֵּל דְּבָרָיו עַל כָּל אֲשֶׁר יאמַר כִּי הוּא זֶה, דָּבָר קָטן וְדָבָר גָּדוֹל
וְלִבְלִי לִנְטוֹת חַס וְשָׁלוֹם, מִדְּבָרָיו יָמִין וּשְׂמאל
כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה: 'אֲפִילּוּ אוֹמֵר לְך עַל יָמִין שְׂמאל' וְכוּ'
וּלְהַשְׁלִיך מֵאִתּוֹ כָּל הַחָכְמוֹת, וּלְסַלֵּק דַּעְתּוֹ כְּאִלּוּ אֵין לוֹ שׁוּם שֵׂכֶל
בִּלְעֲדֵי אֲשֶׁר יְקַבֵּל מֵהַצַּדִּיק וְהָרַב שֶׁבַּדּוֹר
וְכָל זְמַן שֶׁנִּשְׁאָר אֶצְלוֹ שׁוּם שֵׂכֶל עַצְמי, אֵינוֹ בִּשְׁלֵמוּת
וְאֵינוֹ מְקֻשָּׁר לְהַצַּדִּיק
****
 
"ואיך אפשר להגיד על מאן דהו שאור הצדיק אצלו נחשך " ?
 
באמת איך אפשר ? זה רבי נחמן מברסלב עצמו אמר
http://breslev.eip.co.il/?key=46 - http://breslev.eip.co.il/?key=46 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יז - וַיְהִי הֵם מְרִיקִים שַׂקֵּיהֶם
 
זֶה מֵחֲמַת שֶׁנֶּחֱשָׁךְ אֶצְלוֹ אוֹר הַצַּדִּיק
שֶׁמִּמֶּנּוּ מְקַבְּלִין יִרְאָה וְאַהֲבָה
כַּנַּ"ל
כִּי לִפְעָמִים יֵשׁ שֶׁנֶּחֱשָׁךְ אֵצֶל אֶחָד אוֹר הַצַּדִּיק
וְאֵינוֹ זוֹכֶה לְהָבִין וְלִרְאוֹת אוֹרוֹ הַגָּדוֹל
וְאַף שֶׁהוּא אֵצֶל הַצַּדִּיק
אֵינוֹ יָכוֹל לִטְעם וּלְהָבִין וְלִרְאוֹת אוֹרוֹ הַגָּדוֹל שֶׁל הַצַּדִּיק
שֶׁעַל יָדוֹ יוּכַל לָבוֹא לְתַכְלִית הַטּוֹב

וּכְמוֹ שֶׁמָּצִינוּ גַּבֵּי עֶפְרוֹן
שֶׁמְּקוֹם מְעָרַת הַמַּכְפֵּלָה
שֶׁהוּא שַׁעַר גַּן עֵדֶן
שֶׁדֶּרֶךְ שָׁם עוֹלִין כָּל הַנְּשָׁמוֹת
וְאוֹרוֹ גָדוֹל מְאד
אַף עַל פִּי כֵן אֶצְלוֹ הָיָה מְקוֹם חשֶׁךְ וַאֲפֵלָה
וְעַל כֵּן מְכָרוֹ בְּשִׂמְחָה רַבָּה לְאַבְרָהָם, כַּמּוּבָא
וּכְמוֹ כֵן כְּשֶׁנֶּחֱשָׁךְ אוֹר הַצַּדִּיק
שֶׁהוּא מֵאִיר בְּכָל הָעוֹלָמוֹת, מִכָּל שֶׁכֵּן בָּעוֹלָם הַזֶּה
וְאַף עַל פִּי כֵן אֶצְלוֹ אֵינוֹ מֵאִיר כְּלָל
אַדְּרַבָּא הוּא חשֶׁךְ אֶצְלוֹ
וְזֶה מֵחֲמַת עֲכִירַת הַמַּעֲשִׂים
וּכְסִילוּת הַשֵּׂכֶל
שֶׁעַל יְדֵי מַעֲשִׂים רָעִים
נִתְחַשֵּׁךְ שִׂכְלוֹ בִּכְסִילוּת
דְּהַיְנוּ דֵּעוֹת נִפְסָדוֹת וְחָכְמוֹת נָכְרִיּוֹת
כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "חֲכָמִים הֵמָּה לְהָרַע, וּלְהֵיטִיב לא יָדָעוּ"
כִּי עַל יְדֵי מַעֲשֵׂיהֶם הָרָעִים
אֵינָם יְכוֹלִים לְהִשְׁתַּמֵּשׁ כְּלָל בְּשִׂכְלָם לְהֵיטִיב
כִּי אִם לְהָרַע
וְעַל יְדֵי כְּסִילוּת הַשֵּׂכֶל
עַל יְדֵי זֶה אֵינוֹ יָכוֹל לִרְאוֹת וּלְהָבִין אוֹר הַצַּדִּיק
 
ואם תרצה לעצור לרגע אחד ולהתבונן בעניין, תראה כי אינך צריך להאמין לרבי נחמן מברסלב. אתה כן צריך להבין את השכל של רבי נחמן מברסלב.
 
ז"א אם הבנת שיש פער בין צורת המחשבה שלך לשל רבי נחמן מברסלב, הרי שיש צורך ליישר קו עם השכל של רבי נחמן מברסלב ולהפוך אותו לשכל שלך, על ידי זה שתבין אותו ולא רק על ידי זה שתאמין בו ...
 
וכיו"ב מובא כאן http://breslev.eip.co.il/?key=566 - http://breslev.eip.co.il/?key=566
 
וּמִי שֶׁלּא טָעַם זאת אֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל מִתַּעֲנוּג.
אַשְׁרֵי עַיִן רָאֲתָה זאת
כִּי גַּם בָּעוֹלָם הַבָּא אֵין הַכּל זוֹכִין לִשְׁמעַ וְלִרְאוֹת זאת רַק מִי שֶׁטָּרַח בְּעֶרֶב שַׁבָּת וְכוּ'.
וְאֵלּוּ הָעוֹמְדִים סְבִיבוֹ אֵין יְכוֹלִין וְיוֹדְעִין מַה לַּעֲשׂוֹת
רַק יֵשׁ לָהֶם כְּלוֹת הַנֶּפֶשׁ וְהִשְׁתּוֹקְקוּת נִפְלָא מֵעצֶם הַתַּעֲנוּג
וְהוּא עוֹמֵד בְּאֶמְצַע וְעוֹשֶׂה כַּנַּ"ל
ואנשים נדמה להם שאם הם ירוצו לרבי נחמן מברסלב בעולם הבא, הרי שיצא להם מזה משהו ...
 
אז כמובן שיצא להם מזה משהו, אך לחלוטין רק מי שטרח כאן יזכה להבין שם לפי כמה שטרח כאן.
 
כי האדם יכול להיות אצל השי"ת ממש ועדיין להרגיש בגהנום ממש
 
וכמובא גם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=461 - http://breslev.eip.co.il/?key=461 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קצא - דַּע שֶׁאֶפְשָׁר שֶׁיֵּשֵׁב אֶחָד אֵצֶל חֲבֵרוֹ בְּמָקוֹם אֶחָד בְּגַן עֵדֶן
 
ולאדם נדמה שאם הוא יגיע לגן עדן אז הכל יסתדר. אך באמת גם בגן עדן אפשר להרגיש בגהנום ! ובקיצור לא צריך לבנות על גן עדן ... אלא לעמול היטב ...
 
**
 
לגבי השורה התחתונה שלך שצריך להתבודד וכולי אני מסכים ...
 
אך הכל צריך להיות עם שכל. את אותה כמות דיבורים של רבי נחמן מברסלב על אמונה ופשיטות ותמימות, אותה כמות דיבורים נאמרה גם על השכל ועל הדעת ....
 
בקיצור צריך את שני הדברים ביחד.
וכאן http://breslev.eip.co.il/?key=395 - http://breslev.eip.co.il/?key=395 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קכג - לקשר עצמו להצדיק שבדור
העקר והיסוד שהכל תלוי בו
לקשר עצמו להצדיק שבדור
ולקבל דבריו על כל אשר יאמר כי הוא זה, דבר קטן ודבר גדול
ולבלי לנטות חס ושלום, מדבריו ימין ושמאל
כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה: 'אפילו אומר לך על ימין שמאל' וכו'
ולהשליך מאתו כל החכמות, ולסלק דעתו כאלו אין לו שום שכל
בלעדי אשר יקבל מהצדיק והרב שבדור
וכל זמן שנשאר אצלו שום שכל עצמי, אינו בשלמות
ואינו מקשר להצדיק
http://breslev.eip.co.il/?key=46 - http://breslev.eip.co.il/?key=46 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יז - ויהי הם מריקים שקיהם
זה מחמת שנחשך אצלו אור הצדיק
שממנו מקבלין יראה ואהבה
כנ"ל
כי לפעמים יש שנחשך אצל אחד אור הצדיק
ואינו זוכה להבין ולראות אורו הגדול
ואף שהוא אצל הצדיק
אינו יכול לטעם ולהבין ולראות אורו הגדול של הצדיק
שעל ידו יוכל לבוא לתכלית הטוב

וכמו שמצינו גבי עפרון
שמקום מערת המכפלה
שהוא שער גן עדן
שדרך שם עולין כל הנשמות
ואורו גדול מאד
אף על פי כן אצלו היה מקום חשך ואפלה
ועל כן מכרו בשמחה רבה לאברהם, כמובא
וכמו כן כשנחשך אור הצדיק
שהוא מאיר בכל העולמות, מכל שכן בעולם הזה
ואף על פי כן אצלו אינו מאיר כלל
אדרבא הוא חשך אצלו
וזה מחמת עכירת המעשים
וכסילות השכל
שעל ידי מעשים רעים
נתחשך שכלו בכסילות
דהינו דעות נפסדות וחכמות נכריות
כמו שכתוב: "חכמים המה להרע, ולהיטיב לא ידעו"
כי על ידי מעשיהם הרעים
אינם יכולים להשתמש כלל בשכלם להיטיב
כי אם להרע
ועל ידי כסילות השכל
על ידי זה אינו יכול לראות ולהבין אור הצדיק
ומי שלא טעם זאת אינו יודע כלל מתענוג.
אשרי עין ראתה זאת
כי גם בעולם הבא אין הכל זוכין לשמע ולראות זאת רק מי שטרח בערב שבת וכו'.
ואלו העומדים סביבו אין יכולין ויודעין מה לעשות
רק יש להם כלות הנפש והשתוקקות נפלא מעצם התענוג
והוא עומד באמצע ועושה כנ"ל
וכמובא גם כאן http://breslev.eip.co.il/?key=461 - http://breslev.eip.co.il/?key=461 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קצא - דע שאפשר שישב אחד אצל חברו במקום אחד בגן עדן


נשלח על ידי: אורח
תאריך שליחה: 17 Mar 2010 ב  09:39
בדף הזה יש משהו המבקש הבהרה
 
מה היא בדיוק התבטלות לצדיק?
האם זה להגיע באופן פיסי? האם זה לקבל את כל העצות? ואז אם לא הצלחנו לקבל את כל העצות האם זה מעיד על אי ביטול?
האם כל אי ביטול נובע מגאווה?
 
האם כפי שמסופר בסיפורי חסידים על מסירות גמורה לכל בקשה של הצדיק מחסידיו?
{כפי שלמדנו בסיפורי הבעל שם טוב ורבי נחמן ורבי נתן... אם כן הרי שעל מנת להתבטל לצדיק שהוא מקשר אותי לקדוש ברוך הוא ומעצם כך עליי להתבטל כלפיו בכדי להתחבר דרכו להשגות השם הרי עליי לבטל את רצוני בפני רצונו...}
ומעצם כך עולה קושי עם הכתוב בענין גאווה וענווה
שנאמר כי ענווה היא ביטול גמור למציאות וכל עוד מישהו רואה עצמו כאילו פחות ממישהו אחר או מיכולתו הוא זאת גאווה
כך שאם אדם מרגיש כפחות מרבו... אנסה למצוא את הציטוט ולהעתיק
הוא בגאווה או ענווה פסולה ומכך הוא בהכרח פחות מרבו... במיוחד בהקשר של רבי נחמן שאתה יודע כי אינך בקומתו הרוחנית
 
אבל אם אני מודע לאפסיותי הרי שאני צריך ללכת בדרך של רב המורה לי את הדרך אל הצדיק האמת ולפיכך צריך לבטל עצמי כלפי ידיעותיו, מהותו, השגתו
קצת מעגלי
נמצא כי המושגים האלו גאווה וענווה קשורים בקושי של הבנת הבחירה החופשית- כי הבחירה להיות בענווה לשים עצמו כאין, כאפס מוחלט היא בחירה הנובעת מידיעה שאני ללא בחירה כביכול
כי לבטל עצמו לגמרי למציאות זה לבטל כל שכל או רצון
או אולי זה לקבל כל שכל או כל רצון
ואז איך בוחרים?
 
ואם כבר בחרנו הרי שזה קיים המציאות ואיך אפשר להשיג את משמעות הטעות? אם אני כפי ערכי תמיד מהיכן תצמח תשובה?
זה אולי הדף הקשה לי ביותר להבנה
 
הבנתי זאת השבוע בהקשר של קריאת שמע ישראל ושיעבוד מלכויות
כשאדם מוסר עצמו בדיבור ל יי יתברך ומקיים קריאת שמע
הרי זה ייחוד קודשא בריך הוא ושכינתייה  -כך למדנו
התבוננתי בכל האנשים המתרוצצים, המכוניות, הילדים
וחשבתי
הרי כל האנשים הללו הם נפעלים של יי יתברך
גם אם לא אמרו שמע גם אם אינם יודעים זאת
הרי כל אחד ואחד מקבל את כל דעתו פעולותיו רצונותיו
ממשביע לכל חי רצון
 
אז זאת בעצם גאווה מסויימת לחשוב שאם אמרנו פסוק מסויים אנחנו יותר נפעלים של יי יתברך מכל ילד
ואז היתה לי איזו הבנה
שהקריאת שמע היא בעצם לא מכילה את רצון יי עלינו אלא מזכירה לנו כי הוא קיים שם, רצון יי מכיל את קיומנו
אולי היא נחוצה כמו אקמול למי שכבר חלה קצת ואינו מבין את הפשטות הזאת
 
המשמעות של הפעולה הסמלית המילולית הזאת היא כמו מתנה שקיבל מי שקיבל
"המייחדים פעמיים כל יום שמו..." והשמחה היא בעצם המתנה - הבאה להזכיר לנו את אהבתו, שנתן לנו באהבתו את הקריאה
כאמור כמו תרופה נגד שכחה וכאב ראש
ולא משהו הנפעל מעצם הקריאה
שהוא קיים בכל הבריאה בין כך-  
 
לסיום שוב -האם כל אי ביטול כלפי הצדיק נובע מגאווה?
או במילים אחרות
הצדיק כמשקף את הצדיק האמת (אילו ידעתיו...) בעצם קיומו מתבקש ביטול של כל הבריות כלפיו, האם כל התנגדות מקורה בגאווה? האם יש דברים אחרים המונעים התבטלות לצדיק? פשוט, הצדיקים בעצמם מבקשים להתכסייא והמחלוקת כפי שאמר רבי נחמן- מתנה נתתי לכם, מחלוקת נובעת מרצון הצדיק - כמו שאם יאמר הצדיק לאדם לא לעשות דבר מסוים והוא יודע כי האדם יעשה זאת בידיעתו את המציאות כגון המתנגדים שהיו... ויש לרבי נחמן תורה על שהמחלוקת בין הצדיקים היא מתנה ובעצם בגלל ההסתרה שאיננו יודעים מי הצדיק האמת אדם צריך לבחור לו צדיק אחד ולכבד את כל הצדיקים
אני לא זוכרת איפה קראתי את זה בליקוטי מוהרן זה היה בהקשר של אם אדם הולך במדבר ולא יודע מתי שבת...
שוב
כדי לבחור צדיק אחד יש לבחור
זאת אומרת להעדיף במציאות צדיק אחד על אחר
אולי יש קצה חוט החוצה מהמעגלים הללו
 
 
 


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 17 Mar 2010 ב  10:01
לשואל:
 
להתבטל לצדיק בשלמות = להיות הצדיק עצמו. כל השאר זה רק עצות של איך לזכות להתבטל לצדיק.
 
יש בחינת יחידה דיחידה וארץ אוכלת יושביה ולהכלל בצדיק, דהיינו בחינה של אילו ידעתיו הייתיו.
 
וכפי שאמר רבי נחמן מברסלב שכל זמן שנשאר אצל האדם טיפת שכל עצמי, הרי שהוא לא מקושר לצדיק.
 
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=56 - http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=56 - איך להיות מקושר לצדיק לגמרי ? מדוע לזרוק את השכל ?
 
ולהכלל בצדיק, הוא על ידי הדעת כמובא וכולי.
 
וכל זמן שהאדם עדיין מקבל עצות מהצדיק, הרי שהוא לא מקושר לצדיק. כי השכל צריך להיות של האדם עצמו.
 
וכפי שאמר רבי נחמן מברסלב לרבי נתן, שהוא יטייל בהיכלות שלו של רבי נחמן מברסלב, אבל הוא יהיה רק כמו אורח. ועליו (על רבי נתן) לזכות לכך שההיכלות דהיינו ההשגות הרוחניות יהיו שלו.
 
ונמצא אם כן, כי כדברי רבי נחמן מברסלב, שכל זמן השכל של האדם הפנימי, הוא לא כמו השכל הפנימי של הצדיק, שהוא השכל של השי"ת עצמו, הרי שהאדם עוד לא התבטל לצדיק, ולכן הוא לא זכה לבחינת כמוני ממש.
 
**
 
לגבי עניין זה שצריך האדם לראות את אפסיותו, זה הכל שיבוש שנובע מכך שהאדם לא יודע מהי גאווה ומהי ענווה.
 
כי כשמתקרבים לצדיק האמת באמת, אז זוכה לכבוד אלוהים וזוכה לגדולה כמובא. ואדרבה, כדי לזכות לתורה של א"י, לשם כך צריך גאווה, כדי שישכח את תלמודו הישן שהוא מוחין דקטנות, ואם תהיה לו גאווה ומוחין דגדלות, אז יזכה לתורה של א"י.
 
ואדרבה, גאווה זה טוב. אבל בני אדם לא יודעים מהי גאווה ומהי ענווה, ולכן נדמה להם שהצדיק רוצה שהאדם יראה את השיפלות שלו. אבל הצדיק רוצה להפוך אותך למלך, ושתראה את הגדולה שלך ...
 
**
 
לגבי עניין הבחירה והידיעה שהזכרת, אתה שאלת כאן שאלה נכונה, שרוב בני האדם בעולם עוד לא מבינים אותה.
 
והעניין הוא, כי הבחירה מהותה בישות של האדם. וכאשר האדם בוחר להיות אין ואפס, הוא לעולם לא יצליח לעשות את זה בשלמות, כי עצם הבחירה עצמה להיות אין, שורשה בגאווה של האדם.
 
ויש כאלו שנדמה להם שהם יצליחו בכוחם ועצם ידם להתבטל להשי"ת, או אולי בזכות התפילות שלהם וכיו"ב, אבל לעולם האדם לא יכול בכוחות עצמו לבטל את עצמו. כי זה דבר והיפוכו.
 
ועל זה רמז רבי נחמן מברסלב, לא תחותו להכא, שלא ירצו להיות בענווה לשם גאווה. כי רוב העולם מנסים לבטל את עצמם להשי"ת, כדי לזכות לכל מיני דברים בשביל האגו והגאווה שלהם. וכל הרצון שלהם לבטל את עצמם להשי"ת, הוא כולו שיא הגאווה, כי הוא ענווה לשם גאווה.
 
וכמובן שזה לא יעלה בידם לעולם. כי האדם לא יכול בשום דרך לבטל את הגאווה של עצמו.
 
ועל זה אמר רבי נחמן מברסלב, כד חם גביה איתהפך, שנדמה לעולם שהמשיח יבוא בזכות המצוות ומעשים טובים, אבל בקצב הזה הוא לעולם לא יגיע. והמשיח יגיע, דהיינו גם המשיח האישי של האדם יגיע, רק כאשר יכמרו רחמיו. והאדם בכוחות עצמו לעולם לא יכול להגיע לשלמות. כי אם זה בכוחות עצמו, אז זה גאווה וזה ממילא לא שלמות.
 
כי אין אסור מתיר את עצמו מבית האסורים וכולי.
 
והאדם יכול למלמל עד מחר שהוא אפס וכולי, אבל הוא כולו מלא גאווה על כך שהוא חושב שהוא אפס. וממילא הוא לא הועיל מאומה וכולי.
 
ויש רק דרך אחת לבטל את הגאווה באמת, אבל היא תלויה בשכל זך. כי צריך לשום שכל כדי להוציאה את הבת מלך כמובא. והכל תלוי בשכל ולא בשום דבר אחר. כי נכללים בהשי"ת רק על ידי הדעת, ולא על ידי שום דבר אחר.
 
**
 
לגבי שאר הדברים שאמרת, לדעתי הדיבורים האלו טובים כהתבוננות עצמית, אבל הם נובעים מחוסר הבנה לעומק של המושגים עצמם.
 
****
 
לגבי האם כל אי ביטול לצדיק נובע מגאווה, אז אני אהפוך את העניין ואומר, שכל אי ביטול כלפי הצדיק נובע מענווה פסולה.
 
כי האדם צריך שתהיה לו גאווה, כבוד אלוהים וכולי, ואז הוא יהיה הצדיק עצמו, ולא יתבטל לאף אחד בעולם.
 
כי אם האדם עדיין צריך להתבטל, אז הוא עדיין משהו נפרד מהצדיק.
 
וביטול מוחלט, היינו כאשר האדם לא צריך להתבטל לאף אחד, כפי שרבי נחמן מברסלב לא התבטל לעצמו וכולי
 
וגם השי"ת לא מתבטל לעצמו וכולי ...
 
***
 
לגבי העניין של המחלוקת שבין הצדיקים וכולי, חלק מהדברים לא מדוייקים.
 
ובנוסף המחלוקת שבין הצדיקים זה משל על בריאת העולם.
 
כי השי"ת הוא הצדיק. ובריאת העולם היא המחלוקת שבין הצדיקים. כי היא סוד הצמצום כמובא בתורה סד.
 
וכל עניין המחלוקת שבין הצדיקים, הוא ביאור של רבי נחמן מברסלב את העניין של בריאת העולם, שהוא נראה כמחלוקת מהשי"ת, אבל הוא נמצא באחדות ....
 
**
 
ואם משהו לא הוברר, אשמח להבהיר. תודה



הדפס דף | סגור חלון

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com