הדפס דף | סגור חלון

רוצה להודות לאליעד כהן

טופס הדפסה: ברסלב / רבי נחמן מברסלב / אליעד כהן
קטגוריה: ברסלב
שם הפורום: כללי
תיאור הפורום: דיונים / שאלות / תשובות ובקשות - בכל נושא ועניין
URL: http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=274
תאריך הדפסה: 28 Mar 2024 ב 19:21
גרסת תוכנה: Web Wiz Forums 9.63 - http://www.webwizforums.com


נושא: רוצה להודות לאליעד כהן
נשלח על ידי: Liranh83
נושא: רוצה להודות לאליעד כהן
תאריך שליחה: 21 Aug 2010 ב  21:27
אני מודה לשם יתברך שנתן לך להבין את השכל של רבי נחמן מברסלב, כי לי אתה סידרת אותו, מודה לך מכל הלב. :)



תגובות:
נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 21 Aug 2010 ב  22:35
נחמד שאתה חושב שכבר הבנת ...
 
מה לגבי שורש השכל?
 
(-:


נשלח על ידי: Liranh83
תאריך שליחה: 22 Aug 2010 ב  15:11
כן הבנתי שהכל טוב בכללי
 
בזכותך, יש לך אחלה אתר, ופורום. :)


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 22 Aug 2010 ב  16:15
נשלח במקור על ידי Liranh83

כן הבנתי שהכל טוב בכללי, בזכותך יש לך אחלה אתר, ופורום. :)
 
 להבין שהכל טוב והכל אחד, זו לא תכלית הידיעה - כי עדיין יש הבדל בין טוב לרע
 
בתכלית הידיעה, אין שום הבדל כלל, ולכן איני יודע כלום וכולי ...
 
מוזמן לעזור בהפצה ...


נשלח על ידי: Liranh83
תאריך שליחה: 22 Aug 2010 ב  16:55
יפה, נעזור בהפצה בכיף. :)


נשלח על ידי: Liranh83
תאריך שליחה: 24 Aug 2010 ב  22:57
"כִּי לֶעָתִיד שֶׁיִּתְגַּלֶּה הַדַּעַת, יֵדְעוּ שֶׁאֵין שׁוּם רַע בָּעוֹלָם כְּלָל, רַק כֻּלּוֹ טוֹב וְכֻלּוֹ אֶחָד" "וּבֶאֱמֶת אֵין שׁוּם רַע בָּעוֹלָם, רַק כֻּלּוֹ טוֹב". 
יפה הכוונה אין הבדל בין הטוב לרע, ובעצם זה לא משנה, ואני לא יודע כלום חח?


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 24 Aug 2010 ב  23:15

תתעמק יותר בעניין האחדות - יותר מאשר בעניין החוסר נפרדות שבין הטוב לבין הרע

ותתעמק גם בעניין אחדות ההפכים
 
והתכלית היא כאשר תבין שהסיבה והתוצאה הם אחד ונפרדים בו זמנית
 
שהנפרדות והאחדות הם אחד
 
שהמחוייב והאפשרי הם אחד
 
שתכיל בשכלך את ה 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו


נשלח על ידי: Liranh83
תאריך שליחה: 24 Aug 2010 ב  23:23
כל ההפכים הם בעצם אחד והתשובה להכל זה שתיקה.


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 25 Aug 2010 ב  00:30
נשלח במקור על ידי Liranh83

כל ההפכים הם בעצם אחד והתשובה להכל זה שתיקה.
אולי ...
אם תשתוק מספיק, אז השתיקה תהפוך לדיבור (שכל) שלך ...


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 25 Aug 2010 ב  00:31
נשלח במקור על ידי Liranh83

כל ההפכים הם בעצם אחד והתשובה להכל זה שתיקה.
כל ההפכים  הם אחד = הם גם לא אחד


נשלח על ידי: Liranh83
תאריך שליחה: 25 Aug 2010 ב  01:54
נישמע לי הגיוני וגם לא הגיוני, נכון ולא נכון.


נשלח על ידי: Liranh83
תאריך שליחה: 25 Aug 2010 ב  01:58
שמעתי תהרצאה שלך, דבריך חכמים ובו זמנית מבלבלים. :)


נשלח על ידי: Liranh83
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  11:48
שמעתי תהרצאה החדשה שלך, על הפירוש של ליקוטי מוהר"ן הרצאה מעניינת, מצד אחד אתה אומר שהכל אחד, מצד שני רבי נחמן מברסלב הוציא את ספר המידות, ושם רשום שצריך להיתגבר על מידת הכעס, איך זה מיתחבר אם לפי מה שאתה אומר בעצם גם טוב לכעוס שצריך?


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  11:52
נשלח במקור על ידי Liranh83

שמעתי תהרצאה החדשה שלך, על הפירוש של ליקוטי מוהר"ן הרצאה מעניינת, מצד אחד אתה אומר שהכל אחד, מצד שני רבי נחמן מברסלב הוציא את ספר המידות, ושם רשום שצריך להיתגבר על מידת הכעס, איך זה מיתחבר אם לפי מה שאתה אומר בעצם גם טוב לכעוס שצריך?
 
בשורשו, להתגבר על הרע, פירושו להבין שהוא אחד עם הטוב - כי באמת מצד האמת הוא טוב ממש (מלאך קדוש ממש).
 
לגבי ספר המידות, החלק השני שלו הוא של רבי נחמן אחרי ארץ ישראל, והחלק הראשון הוא פסולת מלפני ארץ ישראל
 
+ גם אחרי ארץ ישראל, יש סם המוות בדברי הצדיק, והעיקר הוא התכלית הסופית


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  11:52
נשלח במקור על ידי Liranh83

שמעתי תהרצאה החדשה שלך, על הפירוש של ליקוטי מוהר"ן הרצאה מעניינת, מצד אחד אתה אומר שהכל אחד, מצד שני רבי נחמן מברסלב הוציא את ספר המידות, ושם רשום שצריך להיתגבר על מידת הכעס, איך זה מיתחבר אם לפי מה שאתה אומר בעצם גם טוב לכעוס שצריך?
 
זאת הרצאה של כמעט 4 שעות, שמעת את כולה?


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  11:54
+ אשיב לך בוידאו הבא ... ואשים כאן קישור


נשלח על ידי: Liranh83
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  11:55
תאמת אני הגעתי להרצאה מספר 12, אוהב תפירוש שלך. :)


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  11:59
נשלח במקור על ידי Liranh83

תאמת אני הגעתי להרצאה מספר 12, אוהב תפירוש שלך. :)
 
נחמד ששרדת עד חלק 12 (-:
 
אתה מוזמן להזמין פירוש לשיחות / תורות נוספות + לשלוח לי שאלות ותשובות כאן בפורום ואשתדל להשיב בוידאו ולשים כאן קישור


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  12:01
נשלח במקור על ידי Liranh83

תאמת אני הגעתי להרצאה מספר 12, אוהב תפירוש שלך. :)
 
אם אתה שואל אותי, תקשיב להרצאה עוד פעם ... כי יש שם המון המון הקדמות להבנת רבי נחמן כפי מה שהוא באמת התכוון


נשלח על ידי: Liranh83
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  12:07
הבנתי שהאמת שמה שחשוב זה הידיעה, שכל תנועה שהאדם עושה בעצם זה מרים כוס הולך לקנות אוכל בסופר, זה לא הוא זה בעצם מהשם יתברך, התרופה לכאב בגוף זה גם מהשם יתברך, הדתיים, האטיאיסתים, הכל זה אחד, ובעצם זה לא משנה, הכל טוב. :)


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  12:11
נשלח במקור על ידי Liranh83

הבנתי שהאמת שמה שחשוב זה הידיעה, שכל תנועה שהאדם עושה בעצם זה מרים כוס הולך לקנות אוכל בסופר, זה לא הוא זה בעצם מהשם יתברך, התרופה לכאב בגוף זה גם מהשם יתברך, הדתיים, האטיאיסתים, הכל זה אחד, ובעצם זה לא משנה, הכל טוב. :)
 
תתבונן היטב במילה ידיעה ...
 
+ אולי תשים כאן רשימת שאלות שיש לך אם יש לך כאלו, ואני אשתדל לענות ...


נשלח על ידי: Liranh83
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  12:16
אתה בעצם אומר, שאם חווה לא היתה אוכלת מהתפוח, היינו רואים שהכל בעצם אחד?
אז למה השם יתברך ברא תפיתוי, בכלל לחווה?


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  12:29
נשלח במקור על ידי Liranh83

אתה בעצם אומר, שאם חווה לא היתה אוכלת מהתפוח, היינו רואים שהכל בעצם אחד?
אז למה השם יתברך ברא תפיתוי, בכלל לחווה?
 
ולמה בכלל הוא ברא יצר הרע? ולמה בכלל הוא ברא משהו? תקשיב עד סוף ההרצאה, יש על זה הסבר, על "הביאו עלי כפרה"


נשלח על ידי: Liranh83
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  12:30
חח צודק הנה בהרצאה 15 אתה מסביר אוקיי. :)


נשלח על ידי: Liranh83
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  12:54
אמנון יצחק מסביר את הבורא ככה, הוא אומר יש בורא ויש ניברא, יש מוגבל ויש בלתי מוגבל, הניברא מוגבל, והבורא הוא בילתי מוגבל, כל יכול. :)


נשלח על ידי: Liranh83
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  12:57
ואתה מסביר שאין הבדל בעצם בין מוגבל לבילתי מוגבל, הכל אחד - הוא זה אנחנו ואנחנו זה הוא?


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  13:09
נשלח במקור על ידי Liranh83

ואתה מסביר שאין הבדל בעצם בין מוגבל לבילתי מוגבל, הכל אחד - הוא זה אנחנו ואנחנו זה הוא?
 
נקוט כלל זה בידך, אם הבנת אותי, אז צימצמת את האמת, ולא הבנת אותי
 
ז"א כל הגדרה היא חוסר הבנה - יש מבין?
 
ולכן, בתכלית הידיעה, לא נדע


נשלח על ידי: Liranh83
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  13:12
תכלית הידיעה היא שלא נדע זאת התשובה?


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  13:32
נשלח במקור על ידי Liranh83

תכלית הידיעה היא שלא נדע זאת התשובה?
 
זאת בעצם היתה אמירה, שכוונתה היא שתבין שעוד לא הבנת. כי אם הבנת משהו, אז לא הבנת כלום (-:
 
לגבי השאלה על עניין הכעס, מצו"ב תשובה בוידאו
 

http://www.eip.co.il/videos/?v=-0hxf6dgdlw - http://www.eip.co.il/videos/?v=-0hxf6dgdlw - הרצאה על ברסלב: כעס, נוקם ונוטר, עולם הבא, ספר המידות, יצר הרע הוא טוב
אשתדל להשיב גם על השאלה הנוכחית בהמשך


נשלח על ידי: Liranh83
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  13:34
חח תודה. :)


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  14:53
לעיונך
 

http://www.eip.co.il/videos/?v=mntu_0m8pwk - http://www.eip.co.il/videos/?v=mntu_0m8pwk - הרצאה על אלוהים + העולם, הבורא + הבריאה - האם הם אחד? מה האמת?


נשלח על ידי: Liranh83
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  15:07
מה שאתה אומר בעצם זה כמו מטבע שיש עליו שתי צדדים, אחד אומר ככה אחד אומר ככה, אבל בעצם זה לא משנה שניהם נימצאים באותו המטבע שהוא אחד. :)


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  15:09
נשלח במקור על ידי Liranh83

מה שאתה אומר בעצם זה כמו מטבע שיש עליו שתי צדדים, אחד אומר ככה אחד אומר ככה, אבל בעצם זה לא משנה שניהם נימצאים באותו המטבע שהוא אחד. :)
 
כן, המחוייב נכלל באפשרי ולהפך


נשלח על ידי: Liranh83
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  15:13
אז אני מעדיף להאמין במטבע השלם שהוא השם יתברך.
וזה אומר שכולם צודקים, לא משנה מה הדעה של כל אחד?


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  15:14
נשלח במקור על ידי Liranh83

אז אני מעדיף להאמין במטבע השלם שהוא השם יתברך.
וזה אומר שכולם צודקים, לא משנה מה הדעה של כל אחד?
 
אולי?!
 
1 - תנסה תפסיק להגדיר הגדרות
 
2 - במקום להאמין, תדע


נשלח על ידי: Liranh83
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  16:04
סבבה אני יודע, אבל בן אדם אחרי שהוא רגיל כבר להניח תפילין למשל, או להיתפלל והוא מגלה שבעצם זה לא משנה גם לא לעשות את הדברים האלו, זה מוזר לו, מסכים איתי?


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  16:17
נשלח במקור על ידי Liranh83

סבבה אני יודע, אבל בן אדם אחרי שהוא רגיל כבר להניח תפילין למשל, או להיתפלל והוא מגלה שבעצם זה לא משנה גם לא לעשות את הדברים האלו, זה מוזר לו, מסכים איתי?
 
שום דבר לא מוזר, כי הכל אחד
 
+ זה שמאחד נהייה שנים, זה לא מוזר?


נשלח על ידי: Liranh83
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  16:26
אוקיי אתה בעצם אומר, שהידיעה בסופו של דבר, גורמת לבן אדם להבין, שלא צריך סיבה בישביל להשיג תתכלית, אבל גם אם יש ורוצים להישתמש בסיבה אין אם זה בעיה כי גם זה טוב?


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  16:30
נשלח במקור על ידי Liranh83

אוקיי אתה בעצם אומר, שהידיעה בסופו של דבר, גורמת לבן אדם להבין, שלא צריך סיבה בישביל להשיג תתכלית, אבל גם אם יש ורוצים להישתמש בסיבה אין אם זה בעיה כי גם זה טוב?
 
בתכלית הידיעה, אתה אמור לא לדעת כלום, גם לא שאתה קיים.
 
יש?


נשלח על ידי: Liranh83
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  16:36
תאמת אני יגיד לך זה מבלבל, כי בן אדם רוצה להאמין ולסמוך על משהו, על חוקים מסויימים שהם אמיתיים ונכונים, אבל לפי מה שאתה אומר אין דבר כזה נכון?


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  16:43
נשלח במקור על ידי Liranh83

תאמת אני יגיד לך זה מבלבל, כי בן אדם רוצה להאמין ולסמוך על משהו, על חוקים מסויימים שהם אמיתיים ונכונים, אבל לפי מה שאתה אומר אין דבר כזה נכון?
 
האמת שהיא מחוייבת המציאות, היא הדבר היחיד שאחרי שיודעים אותו, אז יש על מי לסמוך ...


נשלח על ידי: Liranh83
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  16:46
אוקיי תודה על הזמן שהקדשת. :)


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  16:48
נשלח במקור על ידי Liranh83

אוקיי תודה על הזמן שהקדשת. :)
 
בתמורה, אני אשמח להפצת התכנים הלאה כפי יכולתך
 
תודה


נשלח על ידי: Liranh83
תאריך שליחה: 07 Sep 2010 ב  17:02
בכיף. :)



הדפס דף | סגור חלון

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com