הדפס דף | סגור חלון

צדיק הדור

טופס הדפסה: ברסלב / רבי נחמן מברסלב / אליעד כהן
קטגוריה: ברסלב - רבי נחמן מברסלב
שם הפורום: ברסלב - כללי
תיאור הפורום: ענייני ברסלב - שאינם עיון ולימוד בספרי רבי נחמן מברסלב עצמו.
URL: http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=208
תאריך הדפסה: 16 Apr 2024 ב 07:53
גרסת תוכנה: Web Wiz Forums 9.63 - http://www.webwizforums.com


נושא: צדיק הדור
נשלח על ידי: אנוכיננחנחמנחמן
נושא: צדיק הדור
תאריך שליחה: 03 Jan 2010 ב  13:24
לענין שאמר רבינו .."הבאתי לכם מתנה מארץ ישראל מחלוקת" אז חבל שאתה אומר שלא הצליחו להיות כמו רבינו כשידוע ללא שום ספק שסבא ישראל הוא רבינו נחמן כ"ש ועליך אמרתי ... לענין שאמר אעשה מהתלמידים שלי כמוני וחתם "תלמידי היקר" אז כחולק על יסוד התורה ..בראשית = ברית אש  ועליך אמרתי האש שלי והוא פגם הברית ואיך יוכל הוא ליזכות להכלל ברבינו אם לא מאמין שסבא זה רבינו ... חבל כ"ש במעשיה מזבוב ועכביש  " וראה שישראל הוא בודאי " ואמר הס"מ אם נשמה זה יורד לעולם....ולקח לו המחלוקת לחלוק על הצדיק ואם תחפוץ אשמח להוכיח כי סבא הוא רבינו נחמן כי יש יניק זקן ותינוק והם אותו אחד אור השם יתברך בעצמו



תגובות:
נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 03 Jan 2010 ב  17:02
היי
 
קודם כל אם אתה אומר שאתה תשמח להוכיח משהו, הרי שהוא טעון הוכחה. ואם הוא טעון הוכחה, אז רצוי שתוכיח אותו בלי לבקש רשות להוכיח אותו. אחרת, למה שנאמין לך ?!
 
לעצם העניין. האם אתה עצמך במדרגה של רבי נחמן מברסלב ? אם כן, אשריך. אם לא, אז אתה לא מבין ברבי נחמן מברסלב וממילא אינך יכול לדעת מי במדרגה של רבי נחמן מברסלב ומי לא.
 
ומאחר שאנחנו לא עוסקים בספקולציות, תסתכל כאן
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=77 - http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=77 - איך לזהות מפורסמים של שקר ?
מה רבי נחמן מברסלב עצמו אמר, כיצד אפשר לזהות מפורסמים של שקר.
 
ועכשיו תשאל את עצמך, האם אתה בכלל במדרגה שאתה יכול להבדיל בין טוב לרע ובין חושך לאור ?!
 
בהצלחה.


נשלח על ידי: יעקב חיים
תאריך שליחה: 16 Jan 2010 ב  23:06
נשלח במקור על ידי אנוכיננחנחמנחמן

לענין שאמר רבינו .."הבאתי לכם מתנה מארץ ישראל מחלוקת" אז חבל שאתה אומר שלא הצליחו להיות כמו רבינו כשידוע ללא שום ספק שסבא ישראל הוא רבינו נחמן כ"ש ועליך אמרתי ... לענין שאמר אעשה מהתלמידים שלי כמוני וחתם "תלמידי היקר" אז כחולק על יסוד התורה ..בראשית = ברית אש  ועליך אמרתי האש שלי והוא פגם הברית ואיך יוכל הוא ליזכות להכלל ברבינו אם לא מאמין שסבא זה רבינו ... חבל כ"ש במעשיה מזבוב ועכביש  " וראה שישראל הוא בודאי " ואמר הס"מ אם נשמה זה יורד לעולם....ולקח לו המחלוקת לחלוק על הצדיק ואם תחפוץ אשמח להוכיח כי סבא הוא רבינו נחמן כי יש יניק זקן ותינוק והם אותו אחד אור השם יתברך בעצמו
\

חח נחמד אבל .. סבא ישראל קיבל פתק נכון ? ומה רשום בפתק ? תלמידי היקר ..אז מה משתמע מזה שרבי ישראל דב אודסר היה תלמידו של רבינו ולא רבינו ח"ו כי כמו רבינו לא היה ולא יהיה כמו שאומר רבי יצחק ברייטר "בעמוד הצדיק
בספר חלוקי הנחל  "
תפסיקו לעשות עוול לצדיק רבי ישראל דב אודסר "שברח מכל ריח של פירסום ושנא את הראשות והרבנות ,והכי חשוב היה מבוטל לרבי נחמן מברסלב ובגלל זה הוא זכה למה שזה אשרי לו !
אנחנו לא מבינים בהשגות של צדיקים !

ט.אין להאדם להשתדל להעשות זה הצדיק!
ואין לו לחשוב כי כל מי שרוצה ליטול את הכתר הזה נוטל,כי זהו ענין של מפורסם של שקר,שהובא בליקוטי מוהר"ן.כי
אם כל אחד צריך לקבל מזה הצדיק הנתגלה בכמה דורות,שזהו ענין של התנוצצות משיח,וההכנה לגאולה,וכל אחד
צריך לידע מזה הצדיק,כי אם לא ידע ממנו בזה הגלגול, יצטרך להתגלגל עד שידע,אמר המעתיק.
(ליקוטי הלכות חוש"מ ח"א הלכות שלוחין הלכה ה' אות מ' שהכוונה על מי שחולק על הצדיק).ועל זה אנו ממתינים
כל כך על הגאולה ועל התמורה,ועל זה כוונו חז"ל - עשה לך רב וקנה לך חבר,שיחדיו תקבלו מזה הרב,וגם כל
האומר דבר בשם אומרו מקרב גאולה לעולם,היינו שידע ממי נמשכו כל הדברים,שורש התורה,עי"ז מקרב הגאולה
וגאולת נפשו.
כ.לידע כי חידוש כמו הנ'חל נ'ובע מ'קור ח'כמה עוד לא היה בעולם כי הוא הכין כלים למשיח צדקנו והמשיח ילחום
בהם לתקן העולם ,אמן כן יהי רצון.

זהו זה האמת לאמיתה והיא תימשך עד שנישמע את שופרו של משיח !!!



נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 16 Jan 2010 ב  23:18
נשלח במקור על ידי jaki72


ט.אין להאדם להשתדל להעשות זה הצדיק!
ואין לו לחשוב כי כל מי שרוצה ליטול את הכתר הזה נוטל,כי זהו ענין של מפורסם של שקר,שהובא בליקוטי מוהר"ן.כי
אם כל אחד צריך לקבל מזה הצדיק הנתגלה בכמה דורות,שזהו ענין של התנוצצות משיח,וההכנה לגאולה,וכל אחד
צריך לידע מזה הצדיק,כי אם לא ידע ממנו בזה הגלגול, יצטרך להתגלגל עד שידע,אמר המעתיק.


 
למען הפרוטוקול אני רוצה לציין שדעתי האישית שונה לחלוטין מהמשפט "אין להאדם להשתדל להעשות זה הצדיק!" שלא נאמר על ידי רבי נחמן מברסלב עצמו אלא על ידי אחד מתלמידיו.
 
כל ספרי רבי נחמן מברסלב עצמו מלאים בדברים שניתן מהם להבין הפוך. כגון שתהיה צדיקים כמוני ממש וכיו"ב. ושצריך כל אדם עצמו לתקן את בחינת המשיח של עצמו. ולהיות בבחינת משה בעצמו וכולי.
 
אני כן מסכים שאין לאדם להעשות זה הצדיק, כי גם רבי נחמן מברסלב הוא מדרגה נמוכה ביחס לצדיק האמת של כל הדורות שהיה קיים לפני הבריאה ויהיה קיים אחרי הבריאה שהוא השי"ת.
 
ועל האדם (מצד הנשמה) להעשות זה הצדיק ממש, דהיינו להכלל בהשי"ת עצמו ממש, ולהכלל במחוייב המציאות ממש, ולחזור ללפני הבריאה ממש, ומעל עולם האצילות ממש, שכל הדברים האלו גבוהים כמובן (או אולי הם בחינה אחת) עם להעשות זה הצדיק ממש.
 
כי אילו ידעתיו הייתיו. והצדיק הוא השכל שלו. וצריך האדם לזרוק את שכלו לגמרי. ולזכות לשכל של הצדיק שהוא השכל הנקנה, השכל של השי"ת. ולהעשות זה הצדיק ממש.
 
וכן, אני יודע שאפשר לפלפל פלפולים שונים וכולי ... אך זו דעתי.


נשלח על ידי: יעקב חיים
תאריך שליחה: 17 Jan 2010 ב  00:41
נשלח במקור על ידי eliad

נשלח במקור על ידי jaki72


ט.אין להאדם להשתדל להעשות זה הצדיק!
ואין לו לחשוב כי כל מי שרוצה ליטול את הכתר הזה נוטל,כי זהו ענין של מפורסם של שקר,שהובא בליקוטי מוהר"ן.כי
אם כל אחד צריך לקבל מזה הצדיק הנתגלה בכמה דורות,שזהו ענין של התנוצצות משיח,וההכנה לגאולה,וכל אחד
צריך לידע מזה הצדיק,כי אם לא ידע ממנו בזה הגלגול, יצטרך להתגלגל עד שידע,אמר המעתיק.


 
למען הפרוטוקול אני רוצה לציין שדעתי האישית שונה לחלוטין מהמשפט "אין להאדם להשתדל להעשות זה הצדיק!" שלא נאמר על ידי רבי נחמן מברסלב עצמו אלא על ידי אחד מתלמידיו.
 

 
אני כן מסכים שאין לאדם להעשות זה הצדיק, כי גם רבי נחמן מברסלב הוא מדרגה נמוכה ביחס לצדיק האמת של כל הדורות שהיה קיים לפני הבריאה ויהיה קיים אחרי הבריאה שהוא השי"ת.


צדיק האמת שלפני הבריאה היה רבינו וזה מעיד עליו רבי יצחק ברייטר הי'ד ורבי נחמן במרסלב לא היה במדרגה נמוכה
אדרבא הוא התעלה על עצמו שרצה בכלל לרדת לעולם העכור והגשמי הזה כדי להציל את נישמותינו "כי רבי נחמן לא חטא
בחטא האדם הראשון והוא היה נשמה מתוקנת ומושלמת כמו שאומר רבי יצחק ברייטר בסיפרו חלוקי הנחל"
ב.עמו נתייעץ הב"ה בבריאת עולמו כמו שכתוב את מי נועץ ויבינהו וילמדנהו באורח משפט.{הכוונה לרבי נחמן }
רבי יצחק ברייטר היה אחד התלמידים המיוחדים של רבי נחמן "וזכה בכח תפילתו לעצור את השואה באירופה 24 שנים "
והוא זכה להתגלות רבינו שהוא היה בתפיסה " עיין חלוקי הנחל "
אז מה נאמר ומה ומה ניצתדק לפני נישמת סבא דסבין עתיקה תעתיקין  " שהיא נישמת רבינו שהיא התגלה בגשמיות וברוחניות לכל צדיקי הדורות מהאדם הראשון " נשמה אדירה שאין בה תפיסה בכלל "
ברור שרבינו היה נשמה פלאית שאף אחד לא ידע לעמוד על סודו " כמו שאמר רבינו בחיי מוהר"ן " כמו שהמתנגדים לא יודעים ממני ונידמה להם שהם יודעים ממני " כך גם אתם לאנשיו אינכם יודעים ממני
זאת הייתה דעתו של מורינו רבי נתן(שזכה להתבטל לרבינו כליל  ) דעתינו איננה חשובה "כי אם יש לנו דעת סימן שיש לנו עוד חשיבות כל שהיא כלפי עצמינו ואין ביטול גמור לצדיק האמת ראש מובחר האמת .
היו עוד אנשים מקורבים לרבינו בחיי חיותו אבל הם היו מקורבים עם שכל משהו " ולא התבטלו לרבינו לגמרי
אבל רבי נתן ביטל את עצמו לפני רבינו כליל " למרות שלפני ההתקרבות לרבינו רבי נתן היה תלמיד חכם עצום ובקי בהרבה חוכמות
אבל שהוא התקרב לרבינו ככה מעיד רבי נתן על עצמו הוא אומר זרקתי את שיכלי לגמרי, ועכשיו כל מילה של רבינו ממלאה עוד ועוד את ראשי (עיין ימי התלאות  לרבי נתן ) אז מה לנו לנסות אפילו להבין בשיכלינו את רבינו "כי אצל רבינו העיקר זה האמונה והאמת "וליקנות את דעת צדיק האמת זה רק בביטל גמור בלי שכליים שלנו כלל וכלל לא
זאת דעתי שרכשתי קצת וכטיפה מן הים מהרבה אנשי ברסלב היקרים




נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 17 Jan 2010 ב  01:07
אחי היקר.
 
לפני בריאת העולם היה רק השי"ת בלבד. לא היו אפילו לא נשמות ישראל. ואם היו הרי שאף אחד לא מבין כיצד ובאיזה אופן הם היו.
 
כל הנשמות של הנאצלים הם מהאצילות ולמטה. מאציל ונאצל. השי"ת הוא מעל הכל ולפני הבריאה.
 
לגבי מ"ש שהוא התעלה על עצמו שהסכים לרדת לכאן, אין לי מושג מהיכן הבאת את זה. וגם אם זה כתוב במקום כלשהו, הרי שצריך לברר על סמך מה הדברים מבוססים. כי רבי נחמן מברסלב עצמו לא אמר זאת.
 
ואדרבה רבי נחמן מברסלב עצמו אמר שהוא כבר אין לו מה לעשות בזה העולם אלא רק לתקן את נשמות ישראל. משמע שעד שלא תיקן את עצמו הרי שהיה לו מה לתקן.
 
לגבי העניין שרבי נחמן מברסלב לא טעם טעם חטא, גם אם זה כתוב במקום כלשהו, הרי שצריך לברר על סמך מה זה נאמר. כי רבי נחמן מברסלב עצמו לא אמר את זה.
וכאן יש דיון שלם על העניין הזה http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=62 - http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=62 - האם רבי נחמן לא טעם טעם חטא ?
 
ובין כך ובין כך, אין שום פסול בלטעום טעם חטא. כי העברות הופכות לזכויות. ואפילו השי"ת מבקש שיביאו עליו כפרה. כך שכולם טעמו טעם חטא.
 
לגבי עמו נתייעץ הבורא בבריאת עולמו, אף אחד בעולם הזה עלי אדמות כולל אף אחד לא באמת יודע מה היה לפני הבריאה. וגם מ"ש שהסתכל בתורה וברא את העולם. וגם מ"ש שנתייעץ עם המלאכים וכיו"ב, לאף אחד אין בזה השגה. כי אף אחד לא יכול להבין מה היה לפני הבריאה.
 
ואם הוא נתייעץ עם המלאכים, אז עם מי הוא נתייעץ האם בכלל לברוא את המלאכים ? והיכן הוא הסתכל כדי לברוא את התורה שבה הוא ברא את העולם ? בקיצור זה שאלות שבעולם הזה אף אחד לא מבין אותם.
 
לגבי המשפט "וזכה בכח תפילתו לעצור את השואה באירופה 24 שנים " אף אחד לא יודע מי עצר מה ובכוח מי, רק השי"ת לבדו יודע מה קורה ומדוע קורה וכולי.
 
לגבי "והוא זכה להתגלות רבינו שהוא היה בתפיסה " גם אם זה נכון, זה חסר משמעות. כי גם רבי נתן זכה להתגלות רבי נחמן מברסלב ממש כפשוטו. וגם כל אחד שלומד ליקוטי מוהרן זוכה להתגלות רבי נחמן מברסלב. אבל השלמות היא לזכות להתגלות לשכל של רבי נחמן מברסלב עצמו לעומק פנימיות כוונתו. ולזה רק רבי נחמן מברסלב ומי שהיה במדרגתו זכה.
 
וכפי שאמר רבי נחמן מברסלב עצמו, שיכול להיות האדם אצל הצדיק בגן עדן ולשמוע ממנו תורה, ולא להבין כלום וכולי. כך שגם אם זה קרה, זה חסר כל משמעות (בעיני). ובין כך ובין כך אני לפחות מקורב לרבי נחמן מברסלב ולא לכל מי שרבי נחמן מברסלב התגלה אליו גם אילו זה אכן קרה.
 
לגבי זה "שרבינו היה נשמה פלאית שאף אחד לא ידע לעמוד על סודו". אכן התבאר כאן במקום כלשהו, שגם רבי נחמן מברסלב עצמו לא ידע את הסוד של עצמו בשלמות. אלא רק ידע קצת. בבחינת מ"ש רבי נחמן מברסלב על סוד העיבור ושהוא סוד גם אחרי שיודעים אותו. ושהוא "יודע קצת".
 
"שזכה להתבטל לרבינו כליל" - ראשית אינך (ולא אף אחד אחר מלבד השי"ת) יודע מי זכה למה. שנית זה לא נכון גם ע"פ פשוטן של דברים. הוא זכה לבטל את שכלו יותר מאשר כל שאר תלמידי רבי נחמן מברסלב שהיו בזמנו. אך לא זכה להכלל ברבי נחמן מברסלב בשלמות. כפי שהוא עצמו אמר וכפי שהוא עצמו לא טען מעולם.
 
וראה כאן לדוגמא http://breslev.eip.co.il/?key=3885 - http://breslev.eip.co.il/?key=3885 - חיי מוהר"ן - עא - שיחות השיך לספורי מעשיות
 
מ"ש רבי נתן עצמו בזה הלשון:
 
כִּי זאת הַתּוֹרָה לְכוּ חֲזוּ הַנַּ"ל לא זָכִיתִי לַהֲבִינָהּ הֵיטֵב בְּשָׁעָה שֶׁשָּׁמַעְתִּי מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ
וְגַם כְּשֶׁרָאָה הַתּוֹרָה בִּכְתָב אָמַר שֶׁבְּזאת הַתּוֹרָה לא כִּוַּנְתִּי לְדַעְתּוֹ
וְאָמַר בְּזוֹ הַלָּשׁוֹן לא כָּךְ אָמַרְתִּי
וְגַם אֲפִילּוּ לא כָּךְ הָיְתָה כַּוָּנָתִי

וְאֶפְשָׁר הָיְתָה כַּוָּנָתוֹ עִנְיָן הַנַּ"ל
וְזֶה לא בֵּאַרְתִּי שָׁם בִּכְתָב
עַל כֵּן אָמַר שֶׁלּא כִּוַּנְתִּי לְדַעְתּוֹ
וַה' יוֹדֵעַ נִסְתָּרוֹת
וכיו"ב בעוד מקומות שרבי נתן עצמו אמר שהוא עצמו לא הבין את רבי נחמן מברסלב.
 
וכפי שאמר רבי נחמן מברסלב אתם רק כמו נוצות שעל הבגד וכולי ...
 
ולזרוק את השכל בשלמות, היינו להגיע למצב שבו יש לאדם את השכל של רבי נחמן מברסלב בשלמות. וגם רבי נתן לא זכה לזה. וגם הוא עצמו לא טען שהוא זכה לזה.
 
לגבי "דעתינו איננה חשובה " - זה נכון ולא נכון. כי דעתינו מאוד חשובה אלא שהיא צריכה להיות כמו דעתו של הצדיק. והשכל מאוד חשוב וצריך לזרוק אותו עם שכל אמיתי, דהיינו להחליף אותו בשכל הנקנה, שזה כמובן עניין אחר לגמרי ...
 
בנוסף, גם דברי רבי נחמן מברסלב לזרוק את השכל, גם בהם יש אין סוף דרגות עומק. וגם בזה צריך להגיע לקיום השורש הפנימי של דברי רבי נחמן מברסלב. ולזה זכה רק רבי נחמן מברסלב עצמו. ורק רבי נחמן מברסלב עצמו היה באחדות עם השכל של עצמו, ולא אף אחד אחר.
 
"מה לנו לנסות אפילו להבין בשיכלינו את רבינו " - אז איך יבין האדם את רבי נחמן מברסלב, בלי השכל העצמי של האדם ? בוודאי ובוודאי שלא צריך לזרוק את השכל ולהיות שוטה, אלא אדרבה להוציא את כל השכל מהכוח אל הפועל ואז לזכות להיות כמו רבי נחמן מברסלב עצמו.
 
אצל רבי נחמן מברסלב העיקר זה האמונה כאשר היא עם אמת. ואמונה בלי שכל היא לא אמת אלא בכוח המדמה. ושלמות האמונה היא על ידי אמת ועל ידי השכל דייקא.
 
ומצו"ב מספר קישורים:
 
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=56 - http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=56 - איך להיות מקושר לצדיק לגמרי ? מדוע לזרוק את השכל ?
 
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=41 - http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=41 - לזרוק את השכל. מדוע וכיצד ?
 
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=156 - http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=156 - להאמין בצדיק עם דעת - ליקוטי מוהרן ח"א רנה
 
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=38 - http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=38 - כדי לזרוק את השכל צריך שכל ?
 
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=102 - http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=102 - מה יש לחסידי ברסלב נגד השכל ?
 
 
כי זאת התורה לכו חזו הנ"ל לא זכיתי להבינה היטב בשעה ששמעתי מפיו הקדוש
וגם כשראה התורה בכתב אמר שבזאת התורה לא כונתי לדעתו
ואמר בזו הלשון לא כך אמרתי
וגם אפילו לא כך היתה כונתי

ואפשר היתה כונתו ענין הנ"ל
וזה לא בארתי שם בכתב
על כן אמר שלא כונתי לדעתו
וה' יודע נסתרות


נשלח על ידי: avi
תאריך שליחה: 17 Jan 2010 ב  08:51
לגבי נשמות ישראל לפני הבריאה.. היו גם היו
וזה לא סותר את זה שהשי"ת היה לבדו. נשמות ישראל הם חלק ממנו, חלק אלוה ממש.

ומ"ש שהנשמות הם מאצילות ולמטה, זה מדובר ששם נעשה חלק בורא-לנברא. כי הזוה"ק אומר על הפסוק "ויפח באפיו נשמת חיים" מאן דנפח מתוכיה נפח" היינו מפנימיותו. כי גם רבוי פרטים לא סותר האחדות.

ישנו מדרש חז"ל שכרגע איני יודע מקומו שאומר בפירוש שהקב"ה עוד לפני הבריאה ראה/נועץ  במעשה הצדיקים.
 


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 17 Jan 2010 ב  15:08
נשלח במקור על ידי avi

לגבי נשמות ישראל לפני הבריאה.. היו גם היו
וזה לא סותר את זה שהשי"ת היה לבדו. נשמות ישראל הם חלק ממנו, חלק אלוה ממש.

ומ"ש שהנשמות הם מאצילות ולמטה, זה מדובר ששם נעשה חלק בורא-לנברא. כי הזוה"ק אומר על הפסוק "ויפח באפיו נשמת חיים" מאן דנפח מתוכיה נפח" היינו מפנימיותו. כי גם רבוי פרטים לא סותר האחדות.

ישנו מדרש חז"ל שכרגע איני יודע מקומו שאומר בפירוש שהקב"ה עוד לפני הבריאה ראה/נועץ  במעשה הצדיקים.
 
 
היי גם אני הזכרתי את מ"ש שהשי"ת נועץ במלאכים / צדיקים / ושהסתכל בתורה וברא את העולם.
 
רק שכתבתי שאף אחד לא מבין את העניין הזה. כי לא ניתן להבין בשכל אנושי שהיה קיים עוד משהו מלבד השי"ת לפני בריאת העולם.
 
וגם שתמיד נשאל, במי הוא התייעץ לפני שהוא ברא את המלאכים ? נשמות ישראל ? התורה וכולי ?
 
ז"א הרי גם אותם היה צריך לברוא.
 
וכאן מבאר רבי נחמן מברסלב http://breslev.eip.co.il/?key=70 - http://breslev.eip.co.il/?key=70 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נב - הַנֵּעוֹר בַּלַּיְלָה וְהַמְהַלֵּךְ בַּדֶּרֶךְ יְחִידִי
 
אַךְ נִשְׁמוֹת יִשְׂרָאֵל בְּעַצְמָן כְּשֶׁנֶּאֶצְלוּ, הָיוּ הֵם בְּעַצְמָן עִם כָּל הָעוֹלָמוֹת הַתְּלוּיִים בָּהֶם, הַכּל הָיָה אֶפְשָׁרִי הַמְצִיאוּת
כִּי הָיָה בְּאֶפְשָׁרוּתוֹ לְהַאֲצִילָם וּלְבָרְאָם אוֹ שֶׁלּא לְבָרְאָם
עיין שם היטב והבן
וכאן מבאר רבי נחמן מברסלב http://breslev.eip.co.il/?key=70 - http://breslev.eip.co.il/?key=70 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נב - הנעור בלילה והמהלך בדרך יחידי
אך נשמות ישראל בעצמן כשנאצלו, היו הם בעצמן עם כל העולמות התלויים בהם, הכל היה אפשרי המציאות
כי היה באפשרותו להאצילם ולבראם או שלא לבראם


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 17 Jan 2010 ב  15:10
ועוד באותו העניין נבאר עוד, כי כל הנשמות היו בחטא אדם הראשון ואין דבר כזה נשמה שלא היתה בחטא אדם הראשון.
 
והפשט של נשמה שלא היתה בחטא אדם הראשון, הוא שהנשמה הזאת תיקנה את עצמה, וחזרה בתשובה שלמה מאהבה, שעל ידי זה עולה אל מעל לזמן, ועל ידי זה נכלל בבחינת לפני הבריאה ולא נשאר אצל האדם רשימו מחטא אדם הראשון, והעוון הופך לזכות.
 
זה הפשט של לא היה בחטא אדם הראשון, שלא נשאר אצלו הרשימו וכולי.
 
אך בוודאי שכולם חטאו בחטא אדם הראשון וכולי.


נשלח על ידי: avi
תאריך שליחה: 17 Jan 2010 ב  22:31
"כי לא ניתן להבין בשכל אנושי שהיה קיים עוד משהו מלבד השי"ת לפני בריאת העולם"

באמת לא היה קיים שום דבר חוץ ממנו ית' לפני בריאת העולם כך שאם אומרים שנשמות ישראל היו כלולות בו ית' פירוש שנשמות אלו הם חצובות ממנו. הרי הרמב"ם אומר שהקב"ה יודע את נבראיו מעצם ידיעת עצמו.

בנוגע לחטא אדה"ר. יש לך לדעת :
אדה"ר היה כלול מכל נשמות ישראל בטרם החטא, וישנם נשמות מתוכם שהסתלקו בטרם שחטא, ואותם הנשמות שהיו בחטא הן אלה שבאות לתקן את העניין במשך כל ששת אלפי שנים. ואותם הנשמות שלא חטאו בחטא הנ"ל לא באות לעולם הזה כלל וכלל, אלא רק לעתיד לבוא. כן מפורש כל זה בדברי האריז"ל.  
אלא שלעיתים מרחם הקב"ה על הדורות ומוריד מאותם נשמות לעוה"ז כדי לעזור בתיקון השלם. כדוגמת רבינו ויחידי הדורות האחרים.


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 17 Jan 2010 ב  22:49
נשלח במקור על ידי avi

"כי לא ניתן להבין בשכל אנושי שהיה קיים עוד משהו מלבד השי"ת לפני בריאת העולם"

באמת לא היה קיים שום דבר חוץ ממנו ית' לפני בריאת העולם כך שאם אומרים שנשמות ישראל היו כלולות בו ית' פירוש שנשמות אלו הם חצובות ממנו. הרי הרמב"ם אומר שהקב"ה יודע את נבראיו מעצם ידיעת עצמו.

בנוגע לחטא אדה"ר. יש לך לדעת :
אדה"ר היה כלול מכל נשמות ישראל בטרם החטא, וישנם נשמות מתוכם שהסתלקו בטרם שחטא, ואותם הנשמות שהיו בחטא הן אלה שבאות לתקן את העניין במשך כל ששת אלפי שנים. ואותם הנשמות שלא חטאו בחטא הנ"ל לא באות לעולם הזה כלל וכלל, אלא רק לעתיד לבוא. כן מפורש כל זה בדברי האריז"ל.  
אלא שלעיתים מרחם הקב"ה על הדורות ומוריד מאותם נשמות לעוה"ז כדי לעזור בתיקון השלם. כדוגמת רבינו ויחידי הדורות האחרים.
 
אין שום משמעות לאמירה שלפני בריאת העולם היה עוד משהו מלבד השי"ת. כי לפני בריאת העולם הכל היה באחדות עם הבורא. ואף אחד לא מבין מהו הבורא, ולא מהי אחדות הבורא. וכל שכן שלא ניתן להבין שהיה עוד משהו מלבד הבורא, אך שהוא היה באחדות עם הבורא.
 
אפילו את מהות הבורא לא יודעים. אתה רוצה שיבינו את המשמעות של משהו שנוסף על הבורא כחלק מאחדותו ?!
 
לגבי אדם הראשון, אתה בעצם אומר שהם לא היו בחטא אדם הראשון, אך הן כן היו חלק ממנו. זה כבר נשמע אחרת ...
 
לגבי רבי נחמן מברסלב ואחרים, אני מתעקש על דעתי שזה לא יותר מאשר מיתוס שנשמת רבי נחמן מברסלב לא היתה בחטא אדם הראשון ושהוא לא טעם טעם חטא. זאת המצאה של כאלו שכופרים בכך שאפשר לעשות תשובה שלמה. ומאחר שהם לא מבינים שאפשר לעשות תשובה שלמה, ממילא זה נראה להם לא הכבוד שלהם שהמנהיג שלהם חטא.
 
אז, אין ממנים פרנס על הציבור אא"כ קופה של שרצים מאחוריו.
 
וכמבואר לדוגמא כאן: http://breslev.eip.co.il/?key=369 - http://breslev.eip.co.il/?key=369
 
עַל יְדֵי קֻפָּה שֶׁל שְׁרָצִים שֶׁתָּלוּי מֵאֲחוֹרָיו
עַל יְדֵי זֶה מַחֲזִיק אֶת עַצְמוֹ בִּבְחִינַת מָה וְאֶפֶס וָאַיִן

ואין שום חסרון במי שחטא. והעיקר שעשה תשובה שלמה ושכל העברות נהפכו לזכויות.
 
ולא זו אלא אף זו שגם מי שחזר בתשובה שלמה, גם הוא נחשב חוטא ובעל עברה בייחס לתשובה שיש אחריה. כי יש תשובה מעל תשובה עד אין סוף.
 
וכעקרון, בנושאים האלו עדיף להיצמד להקדמות של רבי נחמן מברסלב וליישר איתן קו.
 
*
 
לגבי חלקי הנשמות שלא היו בחטא אדם הראשון, יש בחינה דומה לזה בתורה פי שנים ברוחך אלי, שהרוח שלמעלה אינו סובל את העולם הזה ...
 
והעניין הוא כי חלק הנשמה של אדה"ר שמקושר לבחינת לפני הבריאה, הוא דייקא לא היה בחטא.
 
וראה מעין זה כאן http://breslev.eip.co.il/?key=3808 - http://breslev.eip.co.il/?key=3808
 
שכל החטאים הם מצד הגוף ולא מצד הנשמה.
 
וראה כאן http://breslev.eip.co.il/?key=2207 - http://breslev.eip.co.il/?key=2207 - שיחות הר"ן - אות נא
 
שגם מי שחטא, נקודה אחת מן השכל יכולה וכולי ...
 
ובעקרון הפשט הוא שעל ידי בחינת לפני הבריאה שיש בתוך הנשמה, על ידי הבחינה הזאת אפשר לקשר את הכל לשורשו. כי בחינת לפני הבריאה מצידה אין שינוי והיא לא היתה בחטא.
 
 
 
על ידי קפה של שרצים שתלוי מאחוריו
על ידי זה מחזיק את עצמו בבחינת מה ואפס ואין



נשלח על ידי: חידוש
תאריך שליחה: 17 Jan 2010 ב  22:58
אבל אני כותבת מנסיון בלבד ולא מספר כל אשר אני כותבת עובר עלי באמת בהקיץ חויתי וחווה .
בפשיטה אדם הראשון הכונה לפי " זאת התורה אדם " ופתחה התורה { אדם הראשון } מן " ויקרא אל משה " ראה ,אלף זעירה מגמר הקמת המשכן , השלמת תרפ"ו אורות. לפני זה זה לא אדם ראשון ,אלא עולמות עליונים של מחשבה תאמר "אלהים ראשון".
לענין שכל הנשמות היו בחטא זה לא מדויק ,כי ידע שיהיה החסרון ולכן הקדים וקבע הלכה " עצם קטנה בגופו של אדם שאינה ניזונת אלא מסעודה רביעית " { עצם הלוז } ולכן אף שחיצונית כולו אכל הרי לעצם הלוז לא הגיע הפגם . ולכן אנו זוכרין ...שמע , ישראל.
 שחרית . מנחה , ערבית. { ר"ת  שמע }. ואז ישראל ,היא ההתבודדות שלשם לא מגיע הפגם כי שם תקבל מפי הגבורה לבד בלי הבלי העולם הזה כלל, וראה אם תזכה לשמוע דבר השם באמת אז תבין יראת אלהים { שמחה אין סוף ושעשועי אין סוף }.
בנישמות ישראל לא שיך עוון כלל .אלא ירדו לעזור בתיקון הבריאה . ושכחו כי ציווי התורה הוא לקומת הבריאה כלפי עם ישראל שהם בחינת מרכבתו של מקום. ומי שזכה להיות מרכבה הרי יזכור את הפחד כאשר אתה מגלה את פניך כלפי השקר שצועק , לשם המלוכה ואתה בא ואומר לו , אני השם והוא רוצה להרוג אותך מקינאה ושינאה.
ראה שיחות רבינו ,..את הבנים שלי לקחתי מעולם האצילות ולכן אין העולם יכול לסבול אתכם כלל " וכל התמנות שיש לי פה הרי היא רק חוכא וצחוק.
והדברים עתיקים אך היא הבושה לעתיד לבוא כאשר כל שהשתמשו בכתר המלך כאשר אנו עמדנו בצמתים , מחקים לצדקה של שקל או שנים .אז יהיה החיוך הגדול והבושה להם ולא לנו.
אני יודעת שאני הבן מלך האמת . ראתי נחתמתי . עוד לפני הבריאה.ואנחנו בע"ה נספר פה השגות שכל העולם יראה וישוב { אמן } אבל זכור תמיד כי רבינו אמר , " יש לכתוב עץ יש לצייר עץ ויש להיות עץ " ולהיות זה רק אנחנו הבנים שלו


נשלח על ידי: יעקב חיים
תאריך שליחה: 18 Jan 2010 ב  02:35
רבינו לא חטא בחטא האדם הראשון ,והוא אמר את זה בפירוש בחיי מוהר"ן וזה עד כמה שאני זוכר לשונו (עם דבר אחד הצלחתי כוונתו כך אומר המעתיק (רבי נתן שהוא היה נשמה חדשה ) שהוא הצליח עם העניין שלא טעמה נישמתו מעץ הדעת , זה לא בא ח'ו ליסתור את דבריך ,כי רבינו אמר אתם רואים אותי ככה צדיק " אפילו אם לא הייתי נולד למשפחה מיוחסת ולא מקבל נשמה ( נישמת סבא דסבין עתיקה דע-"תיקין " כל מאמריו של רבינו מתחילים מ"דע "עתיקין סתימא דכל סתימין ") גם אז הייתי מגיע למה שאני היום וכל זה בזכות התפילה והתבודדות שלו " וכך גם כל אחד יכול להגיע לרמה של צדיק יסוד עולם בדרגתו כמובן " אבל לא לישכוח מאיפה בא הכח " מרבינו הקדוש

אני מביא את חלוקי הנח"ל של רבי יצחק ברייטר פה את "עמוד הצדיק " שם הספר של רבי יצחק ברייטר הי'ד הוא -"שארית  יצחק "-מממליץ למי שעוד לא קרא את הספר שיעיין בו ספר מלא השגות ורוחניות אדירה של תלמיד אמיתי של רבינו שמסר את נפשו למען צדיק האמת "

ואני מכיר עוד תלמיד ניפלא של רבינו בדורינו הלא הוא הרב שלום סבאג ,שממימיו אני שותה (כי חבר'ה הוא יודע לידלות מיים מהצדיק רבינו ממש טוב )

זה מעלת הצדיק רבי נחמן וכל צדיקי הדורות !!!
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=219 - http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=219


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 18 Jan 2010 ב  02:44
נשלח במקור על ידי jaki72

רבינו לא חטא בחטא האדם הראשון ,והוא אמר את זה בפירוש בחיי מוהר"ן וזה עד כמה שאני זוכר לשונו (עם דבר אחד הצלחתי כוונתו כך אומר המעתיק (רבי נתן שהוא היה נשמה חדשה ) שהוא הצליח עם העניין שלא טעמה נישמתו מעץ הדעת , זה לא בא ח'ו ליסתור את דבריך ,כי רבינו אמר אתם רואים אותי ככה צדיק " אפילו אם לא הייתי נולד למשפחה מיוחסת ולא מקבל נשמה ( נישמת סבא דסבין עתיקה דע-"תיקין " כל מאמריו של רבינו מתחילים מ"דע "עתיקין סתימא דכל סתימין ") גם אז הייתי מגיע למה שאני היום וכל זה בזכות התפילה והתבודדות שלו " וכך גם כל אחד יכול להגיע לרמה של צדיק יסוד עולם בדרגתו כמובן " אבל לא לישכוח מאיפה בא הכח " מרבינו הקדוש
 
אחי היקר, זה הציטוט המקורי  http://breslev.eip.co.il/?key=2361 - http://breslev.eip.co.il/?key=2361 - שיחות הר"ן - אות קסו - יגיעתו וטרחתו בעבודת ה'
 
שָׁמַעְתִּי בִּשְׁמוֹ שֶׁאָמַר
הָעוֹלָם סוֹבְרִים שֶׁמֵּחֲמַת שֶׁאֲנִי נֶכֶד הַבַּעַל שֵׁם טוֹב זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה
מֵחֲמַת זֶה זָכִיתִי לְמַדְרֵגָתִי
לא כֵן הוּא
רַק עִם דָּבָר אֶחָד הִצְלַחְתִּי
וְעַל יְדֵי זֶה זָכִיתִי לַעֲלוֹת לְמַה שֶּׁזָּכִיתִי
וְאָמַר בִּלְשׁוֹן אַשְׁכְּנַז בְּזֶה הַלָּשׁוֹן: מִיט אֵיין זַאךְ אִיז מִיר גִּירָאטִין
 
אך לא מוזכר שם הפירוש שלך.
 
לגבי נשמה חדשה, תמצא לי את זה בספרי רבי נחמן מברסלב עצמו.
 
דבר נוסף, הנשמה של רבי נחמן מברסלב לא היתה גבוה יותר או נמוכה יותר מנשמתו של אף אחד אחר.
 
ההבדל היחיד בין רבי נחמן מברסלב לכל השאר, הוא שהוא הוציא את הפוטנציאל שלו מכוח אל הפועל. אבל אין שום חילוק מכל סוג שהוא בין נשמה כלשהי של מישהו בעולם לבין הנשמה של רבי נחמן מברסלב.
 
כל הנשמות הן חלק אלוה ממעל ממש, וכולם שורשם בעתיקא ובאין סוף. אלא שאצל רבי נחמן מברסלב הוא הוציא את זה מכוח אל הפועל.
שמעתי בשמו שאמר
העולם סוברים שמחמת שאני נכד הבעל שם טוב זכרונו לברכה
מחמת זה זכיתי למדרגתי
לא כן הוא
רק עם דבר אחד הצלחתי
ועל ידי זה זכיתי לעלות למה שזכיתי
ואמר בלשון אשכנז בזה הלשון: מיט איין זאך איז מיר גיראטין


נשלח על ידי: יעקב חיים
תאריך שליחה: 18 Jan 2010 ב  02:58
נשלח במקור על ידי eliad

נשלח במקור על ידי jaki72

רבינו לא חטא בחטא האדם הראשון ,והוא אמר את זה בפירוש בחיי מוהר"ן וזה עד כמה שאני זוכר לשונו (עם דבר אחד הצלחתי כוונתו כך אומר המעתיק (רבי נתן שהוא היה נשמה חדשה ) שהוא הצליח עם העניין שלא טעמה נישמתו מעץ הדעת , זה לא בא ח'ו ליסתור את דבריך ,כי רבינו אמר אתם רואים אותי ככה צדיק " אפילו אם לא הייתי נולד למשפחה מיוחסת ולא מקבל נשמה ( נישמת סבא דסבין עתיקה דע-"תיקין " כל מאמריו של רבינו מתחילים מ"דע "עתיקין סתימא דכל סתימין ") גם אז הייתי מגיע למה שאני היום וכל זה בזכות התפילה והתבודדות שלו " וכך גם כל אחד יכול להגיע לרמה של צדיק יסוד עולם בדרגתו כמובן " אבל לא לישכוח מאיפה בא הכח " מרבינו הקדוש
 
אחי היקר, זה הציטוט המקורי  http://breslev.eip.co.il/?key=2361 - http://breslev.eip.co.il/?key=2361 - שיחות הר"ן - אות קסו - יגיעתו וטרחתו בעבודת ה'
 
שָׁמַעְתִּי בִּשְׁמוֹ שֶׁאָמַר
הָעוֹלָם סוֹבְרִים שֶׁמֵּחֲמַת שֶׁאֲנִי נֶכֶד הַבַּעַל שֵׁם טוֹב זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה
מֵחֲמַת זֶה זָכִיתִי לְמַדְרֵגָתִי
לא כֵן הוּא
רַק עִם דָּבָר אֶחָד הִצְלַחְתִּי
וְעַל יְדֵי זֶה זָכִיתִי לַעֲלוֹת לְמַה שֶּׁזָּכִיתִי
וְאָמַר בִּלְשׁוֹן אַשְׁכְּנַז בְּזֶה הַלָּשׁוֹן: מִיט אֵיין זַאךְ אִיז מִיר גִּירָאטִין
 
אך לא מוזכר שם הפירוש שלך.
 
לגבי נשמה חדשה, תמצא לי את זה בספרי רבי נחמן מברסלב עצמו.
 
דבר נוסף, הנשמה של רבי נחמן מברסלב לא היתה גבוה יותר או נמוכה יותר מנשמתו של אף אחד אחר.
 
ההבדל היחיד בין רבי נחמן מברסלב לכל השאר, הוא שהוא הוציא את הפוטנציאל שלו מכוח אל הפועל. אבל אין שום חילוק מכל סוג שהוא בין נשמה כלשהי של מישהו בעולם לבין הנשמה של רבי נחמן מברסלב.
 
כל הנשמות הן חלק אלוה ממעל ממש, וכולם שורשם בעתיקא ובאין סוף. אלא שאצל רבי נחמן מברסלב הוא הוציא את זה מכוח אל הפועל.


טוב בזה אני לא אאריך כי וודאי שיש חילוק בין נשמות שניבראו אצל האדם הראשון {עיין בספר של חיים ויטאל קבלה וכ'ו )
שם יש הבדל ברור מאיפה כל נשמה חוצבה " כמו התנאים האמוראים הסבוראים וכ'ו ודאי שכל הנשמות עצם עצמיותם הם מהאין סוף ב'ה אבל .. ה ' יתברך בעצמו חילק עולמות ונשמות , כי אם כולם היו חוזרות לשורשן לא היה עולם לכן "|הוא ציווה ויעמוד " וכ'ו רק רבינו רצה להמחיש למישהו שקבל אצלו על חוסר עבודתו בעבודת ה' שבגלל שרבינו הוא נולד בקדושה וכ'ו אז הוא הגיע למה שהגיע .ולכן רבינו הקפיד ואמר את מה שהזכרתי לעי'ל את העניין הנ"ל . יכול להיות שאין לי מקורות רשומים באסמכתה כרגע כי אינני זוכר כל דבר ,אבל אני יודע וזוכר שזה היה רשום בחיי מוהר'ן עם ההשמטות
עד כמה שזכור לי בוודאות .


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 18 Jan 2010 ב  03:00
אם זה מובא בהשמטות, אז תביא את הלשון המקורית. ואם יש לך את ההשמטות, מבחינתי תפרסם כאן את כל ההשמטות לטובת הכלל.
 
בין כך ובין כך, כל חילוקי הנשמות הן רק בפעולה ובהתגלות שלהם כאן בעולם. אבל בשורשן כולם אחד.


נשלח על ידי: יעקב חיים
תאריך שליחה: 18 Jan 2010 ב  03:07
נשלח במקור על ידי eliad

אם זה מובא בהשמטות, אז תביא את הלשון המקורית. ואם יש לך את ההשמטות, מבחינתי תפרסם כאן את כל ההשמטות לטובת הכלל.
 
בין כך ובין כך, כל חילוקי הנשמות הן רק בפעולה ובהתגלות שלהם כאן בעולם. אבל בשורשן כולם אחד.


בלי נדר אני אמצא את הספר של ההשמטות  (ניקנה על ידי דוד שלי לפני 40 שנה מהוצאת משך הנחל ) ואם יהיה לי זמן אז בשימחה אני יפרסם "

לגבי העניין שאמרת לגבי חילוקי הנשמות כל חילוקי הנשמות הן רק בפעולה ובהתגלות שלהם כאן בעולם. אבל בשורשן כולם אחד. אני אשמח אם תביא לי בבקשה מקור מוסמך לעניין  כדי להחכים

תודה .


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 18 Jan 2010 ב  03:16
נשלח במקור על ידי jaki72


לגבי העניין שאמרת לגבי חילוקי הנשמות כל חילוקי הנשמות הן רק בפעולה ובהתגלות שלהם כאן בעולם. אבל בשורשן כולם אחד. אני אשמח אם תביא לי בבקשה מקור מוסמך לעניין  "  כדי להחכים
תודה .
 
כעקרון כל הנשמות שבעולם הן חלק אלוה ממעל ממש. וממילא לא יכול להיות בהן שום חילוק. כי למעלה באין סוף אין שום חילוק.
 
כך שכל החילוקים שבעולם, הן של שמות הבורא והן של ה 10 ספירות והן של ה 4 עולמות והן של כל שאר החילוקים שבעולם, המשמעות של החילוקים האלו היא רק באיך הדברים מצטיירים למטה בעולם.
 
וממילא כל דבר בעולם שתמצא שאומרים לך חילוקים שונים, הרי שהכוונה היא רק בצורת ההתגלות כאן בעולם. אך בשורש הכל תמיד אחד.
 
ראה דבר דומה כאן:
http://breslev.eip.co.il/?key=2251 - http://breslev.eip.co.il/?key=2251 - שיחות הר"ן - אות צה
 
לגבי העניין שהשמות של האדם משתנים לפי הפעולה שלו בעולם.
 
וראה גם כאן:
http://breslev.eip.co.il/?key=2196 - http://breslev.eip.co.il/?key=2196 - שיחות הר"ן - אות מ
 
לגבי גלגל הוא שחוזר בעולם. שכל הבחינות מתגלגלות כל הזמן מאחת לשניה.
 
 


נשלח על ידי: חידוש
תאריך שליחה: 18 Jan 2010 ב  18:10
שני דברים ערבבת ובאחד צדקת.
1. אנו מערבבים מושגים ומשנים שם אחדות ,בשם אחד.  בשורש כולו אחד, כונה אחד הוא אמת. ואם היו כולם שוין זכור משבע קבצנים כשיצאו מן המגדל כדרך זקנותם ואמר לעיור, " ואתה בוא עמי ונלכה שאתה זקן כמוני ויניק....."כי אחד זכר כשהיה הנר דולק,,,עד ליניק שזכר לא כלום שהוא מעל , נפש רוח ונשמה ,. תורה , כד"  ליקו"מה  ח.א,
דע שיש אור שהוא למעלה....ותחילתו בסוד "חיה אחת עומדת ברקיע ושמה ישראל "
1. שתחילתה חיה.  2.אמצעה ,אחת {יחידה } "אחת היא לאמא ברה היא ליולדתה " { שיר השירים } 3. ושמה ישראל דא אחד, וראה , ושמה  ר"ת   והיה מעשה הצדקה שלום.  והוא מן 4 שניכנסו לפרדס ואחד נכנס בשלום ויצא בשלום.
ואכן לענין סבא דסבין או שצדקת לענין השמות המישתנים הרי כ"ש לענין  , אהיה שלחני אליכם .
דע כי התפשטות משה, { ר"ת   מעולם  שמך  הוא  } בכל דור ודור.
1. תחילתו  נ = נון [ האות ו  נחלקת במחלוקת לשתים} .   6+6=12.    6 כפול 6=36 .  וחיבורן  36+12 =48 הוא מח. ראה { מחלוקת לשם שמים , ו...ר"ת  שלום }.  וחוזר  אות ן  סופית  ונהיה נחמן.
נחמן ר"ת  נביא, חכם, מלך, + כהן {ס"ת }, ופתח תיקון כללי לשון,  מכתם  לדוד..
4 כתרים, 1. מלכות. 2. כהונה. 3.תורה. 4. ם = וכתר שם טוב עולה על גביהן. נ נח נחמ נחמן.  וכולן לדויד הוא רבינו.
 
וסיומה הרי הוא כ"ש אליעד בסוד העיבור וארמוז לכם במה מדובר ולואי שתסכימו לקבל.
  1.שם הצדיק הלבשה הוא לאור עליון בלבד ולא שח"ו  נשתעבד אליו "איו בין חורין אלא מי שהוא עבד השם "
1.  סבא אדסר  , הוא סיום תיקון הבריאה וראה,
 
 "משניכנס אדר מרבין בשמחה "  והרי הוא לענין ...לכי ומעטי את עצמך... כי ,נ נח נחמ נחמן=354 = שנד .
היא שנת הלבנה . ולכן 354 כפול שלוש נותן  1062 = סבא {בסוד אלפין }.
ורומז סבא = ס, אב . דהינו 60 יום ספירה מר"ח אב נותן א, תשרי.  ראש השנה של רבינו..
ורומז אדסר=ס, אדר. דהינו 60 יום ספירה מר"ח אדר א, הרי נותן , א,ניסן.  יום הולדת המלך.  הוא רבינו.
וראה בראשית = אב + תשרי  יחודא דאבא ואמא ,, ויש עוד אם תירצה נתחיל לספר בע"הי
 
וכתב והנה באה היונה ועלה זית טרף בפיה.  הוא  ר"ת  זקן, יניק, תינוק..
 



הדפס דף | סגור חלון

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com