הדפס דף | סגור חלון

חיי מוהר״ן אות רא - מה הביאור?

טופס הדפסה: ברסלב / רבי נחמן מברסלב / אליעד כהן
קטגוריה: ברסלב - רבי נחמן מברסלב
שם הפורום: ברסלב - לימוד בעיון
תיאור הפורום: ברסלב - לימוד לעומק ולרוחב של ספרי רבי נחמן מברסלב בלבד. פירושים / קושיות / תירוצים / חידות ועוד.
URL: http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=1603
תאריך הדפסה: 20 Apr 2024 ב 03:08
גרסת תוכנה: Web Wiz Forums 9.63 - http://www.webwizforums.com


נושא: חיי מוהר״ן אות רא - מה הביאור?
נשלח על ידי: עין האמת
נושא: חיי מוהר״ן אות רא - מה הביאור?
תאריך שליחה: 22 Dec 2010 ב  02:10
אליעד שלום.

רצוני לדעת, מה ביאור השיחה, בחיי מוהר״ן אות רא?

וענין הלבושים של השם יתברך בפרט? וענין הלבושים בספרי רבי נחמן מברסלב

בכלל?



תגובות:
נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 22 Dec 2010 ב  11:04
http://breslev.eip.co.il/?key=3810 - http://breslev.eip.co.il/?key=3810 - חיי מוהר"ן - קצח - נסיעתו וישיבתו באומן
 
לְעִנְיַן מַלְבּוּשֵׁי כָבוֹד
שֶׁצָּרִיךְ לְאִישׁ כָּשֵׁר לְהַדֵּר שֶׁיִּהְיֶה מְלֻבָּשׁ כָּרָאוּי אִם אֶפְשָׁר לוֹ
וְלא יִהְיֶה בָּזוּי
כִּי גַּם לְהַצַּדִּיק אֵין מְקָרְבִין עַצְמָן רַק עַל יְדֵי מַלְבּוּשָׁיו
שֶׁרוֹאִין שֶׁהוּא מְלֻבָּשׁ בְּכָבוֹד
עַל יְדֵי זֶה הוּא נֶחֱשָׁב בְּעֵינֵיהֶם לְהִתְקָרֵב לוֹ
וְאִם לא הָיָה מְלֻבָּשׁ לא הָיָה נֶחֱשָׁב כְּלָל בְּעֵינֵיהֶם.
עָנָה וְאָמַר הֲלא גַּם הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ הָיָה מִתְלַבֵּשׁ עַצְמוֹ בְּמִצְרַיִם
כִּי כָּל הַמַּעֲשֶׂה שֶׁל מִצְרַיִם הִיא כֻּלָּהּ בְּחִינַת לְבוּשִׁין
שֶׁהָיָה בְּהֶכְרֵחַ שֶׁיִּתְלַבֵּשׁ עַצְמוֹ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ כִּבְיָכוֹל בְּאֵלּוּ הַמַּעֲשִׂיּוֹת שֶׁל מִצְרַיִם
עַד שֶׁאַחַר כָּךְ הִתְחִילוּ לְהַכִּיר אוֹתוֹ יִתְבָּרַךְ בְּעַצְמוֹ כִּבְיָכוֹל
וּבְכָל פַּעַם הִכִּירוּ אוֹתוֹ יוֹתֵר וְיוֹתֵר וְהִכִּירוּ גְּדֻלָּתוֹ יִתְבָּרַךְ בְּכָל פַּעַם יוֹתֵר.
אֲבָל בִּתְחִלָּה לא הָיָה אֶפְשָׁר שֶׁיִּתְקָרְבוּ אֵלָיו
כִּי אִם עַל יְדֵי בְּחִינַת מַלְבּוּשִׁים
הַיְנוּ כָּל הַמַּעֲשֶׂה שֶׁל מִצְרַיִם שֶׁהִיא בְּחִינַת מַלְבּוּשִׁים כַּנַּ"ל
 
 
הכוונה היא שמתקרבים להשי"ת מהגלוי על הנסתר. דרך הלבושים והעולם, דרך זה מתקרבים לפנימיות.
לענין מלבושי כבוד
שצריך לאיש כשר להדר שיהיה מלבש כראוי אם אפשר לו
ולא יהיה בזוי
כי גם להצדיק אין מקרבין עצמן רק על ידי מלבושיו
שרואין שהוא מלבש בכבוד
על ידי זה הוא נחשב בעיניהם להתקרב לו
ואם לא היה מלבש לא היה נחשב כלל בעיניהם.
ענה ואמר הלא גם השם יתברך היה מתלבש עצמו במצרים
כי כל המעשה של מצרים היא כלה בחינת לבושין
שהיה בהכרח שיתלבש עצמו השם יתברך כביכול באלו המעשיות של מצרים
עד שאחר כך התחילו להכיר אותו יתברך בעצמו כביכול
ובכל פעם הכירו אותו יותר ויותר והכירו גדלתו יתברך בכל פעם יותר.
אבל בתחלה לא היה אפשר שיתקרבו אליו
כי אם על ידי בחינת מלבושים
הינו כל המעשה של מצרים שהיא בחינת מלבושים כנ"ל


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 22 Dec 2010 ב  11:04
כיו"ב לגבי ספרי רבי נחמן, שהם לבוש, דהיינו משל ונמשל ועוד נמשל פנימי עמוק יותר עד השגת האין סוף עצמה



הדפס דף | סגור חלון

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com