הדפס דף | סגור חלון

חסר מראה מקום

טופס הדפסה: ברסלב / רבי נחמן מברסלב / אליעד כהן
קטגוריה: ברסלב - רבי נחמן מברסלב
שם הפורום: ברסלב - כללי
תיאור הפורום: ענייני ברסלב - שאינם עיון ולימוד בספרי רבי נחמן מברסלב עצמו.
URL: http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=1491
תאריך הדפסה: 18 Apr 2024 ב 07:22
גרסת תוכנה: Web Wiz Forums 9.63 - http://www.webwizforums.com


נושא: חסר מראה מקום
נשלח על ידי: יצחק חי
נושא: חסר מראה מקום
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  03:56
בהיות שפורם הזה נקרא בשם "ברסלב", ויש כמה דברים שאכן אומרים שהם "תורת ברסלב" אמנם אין להם  שייכות עם רבינו ז"ל ולא נמצא כתוב זאת בשום מקום. לכן הנני פותח פה נושא חדש, שכל דבר מה שאני רואה כאן שאינו נמצא בספרי רבינו, או  שהם להיפך מדברי רבינו, אציין פה.



תגובות:
נשלח על ידי: יצחק חי
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  04:32

בפורם הזה בערך “מיהו הצדיק האמת” כתוב בזה”ל: הצדיק האמת הוא אחד. והוא אותו צדיק אמת בכל הדורות. ואליו התקרב גם רבי נחמן מברסלב עצמו. [פורים תורה, וחסר מראה מקום]

 


בפורם הזה “מיהו הצדיק האמת” כתב בזה”ל: ורבי נחמן מברסלב הבטיח בפירוש שמי שיציית אותו יהיה כמוהו ממש. והעיקר שיהיה עם אמת.

אין אני זוכר מאמר הזה, ונא לציין לי המראה מקום.

שם כתוב וז”ל: והנה אף אחד לא נהיה כמו רבי נחמן מברסלב.

זה שקר, אני יודע תלמידי רביז”ל שזכו למדריגה שאין למעלה הימנו, ונכללו לגמרי באור אין סוף ברוך הוא, שזה מדריגת רביז”ל, ולכן גם מה שמסיק הכותב בזה”לֹ: וממילא ניתן להבין שאף אחד לא באמת מציית את רבי נחמן מברסלב ולא באמת מקורב לרבי נחמן מברסלב עכ"ל. גם זה שקר, כי אם רביז”ל הביא את תלמידיו למדריגה שאין הם יכולים ללכת יותר, וזכו להכלל לגמרי באור אין סוף, הרי נתקיים מאמר רבינו  ז”ל שיש בכוחו להביאו את תלמידיו כמוני ממש. ולכן מש”כ אח”כ בזה”ל: ולמרות שכולם כאילו מקיימים את העצות של רבי נחמן מברסלב , עדיין אף אחד לא זכה. גם זה אינו אמת.  כי אנשים רבים זכו בכח רבינו ז"ל לשיא המדריגות להיות נכלל לגמרי לאור אין סוף ברוך הוא.

 


ואם הכותב לא ידע מי הם, אין לא לכתוב  שאף אחד לא זכה.

זה שקר, אני יודע תלמידי רביז”ל שזכו למדריגה שאין למעלה הימנו, ונכללו לגמרי באור אין סוף ברוך הוא, שזה מדריגת רביז”ל, ולכן גם מה שמסיק הכותב בזה”ל: וממילא ניתן להבין שאף אחד לא באמת מציית את רבי נחמן מברסלב ולא באמת מקורב לרבי נחמן מברסלב עכ"ל. גם זה שקר, כי אם רביז”ל הביא את תלמידיו למדריגה שאין הם יכולים ללכת יותר, וזכו להכלל לגמרי באור אין סוף, הרי נתקיים מאמר רבינו  ז”ל שיש בכוחו להביאו את תלמידיו כמוני ממש. ולכן מש”כ אח”כ בזה”ל: ולמרות שכולם כאילו מקיימים את העצות של רבי נחמן מברסלב , עדיין אף אחד לא זכה. גם זה אינו אמת.  כי אנשים רבים זכו בכח רבינו ז"ל לשיא המדריגות להיות נכלל לגמרי לאור אין סוף ברוך הוא.



נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  10:40
לגבי הצדיק האמת
 
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=94 - http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=94 - מיהו הצדיק האמת של הדור הזה ?
 
הצדיק האמת הוא אחד. והוא אותו צדיק אמת בכל הדורות. ואליו התקרב גם רבי נחמן מברסלב עצמו.
 
הצדיק הזה הוא השי"ת עצמו, שהוא ורק הוא נקרא צדיקו של עולם, ורק הוא הצדיק האמת של כל דור ודור.
 
כמובא כאן: http://breslev.eip.co.il/?key=171 - http://breslev.eip.co.il/?key=171 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כט - הַאי גַּבְרָא דְּאָזֵל בָּעֵי אִתְּתָא וְלָא קָיָהֲבִי לֵהּ
 
וַאֲפִילּוּ מַלְאָכִים
כְּשֶׁרוֹצִים לַעֲשׂוֹת דִּבּוּר שֶׁיִּהְיֶה נִשְׁמָע וְנִתְקַבֵּל אֶצְלָם
בִּבְחִינַת: 'עשֵׂי דְבָרוֹ לִשְׁמעַ בְּקוֹל דְבָרוֹ'
אֲזַי הֵם מְשַׁבְּחִין וּמְפָאֲרִין אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ תְּחִלָּה
שֶׁהוּא צַדִּיקוֹ שֶׁל עוֹלָם

בְּחִינַת: "צַדִּיק ה' בְּכָל דְּרָכָיו"
וְעַל יְדֵי זֶה נַעֲשֶׂה הַדִּבּוּר, בִּבְחִינַת: 'לִשְׁמעַ' וְכוּ'
וזה: "בָּרְכוּ ה' מַלְאָכָיו"
הַיְנוּ הַשֶּׁבַח שֶׁמְּשַׁבְּחִין תְּחִלָּה אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ
שֶׁהוּא צַדִּיקוֹ שֶׁל עוֹלָם
וְאַחַר כָּךְ עַל יְדֵי זֶה: 'עוֹשֶׂה דְבָרוֹ לִשְׁמעַ בְּקוֹל דְּבָרוֹ'
שֶׁעוֹשִׂין הַדִּבּוּר שֶׁהוּא נִשְׁמָע וְנִתְקַבֵּל
 
http://breslev.eip.co.il/?key=341 - http://breslev.eip.co.il/?key=341 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ע - וַיְהִי בַּיּוֹם הַשְּׁמִינִי קָרָא משֶׁה
 
כִּי זֶה הַצַּדִּיק, הוּא רַק יָחִיד בָּעוֹלָם, שֶׁהוּא יְסוֹד עוֹלָם
כמובא כאן: http://breslev.eip.co.il/?key=171 - http://breslev.eip.co.il/?key=171 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כט - האי גברא דאזל בעי אתתא ולא קיהבי לה
ואפילו מלאכים
כשרוצים לעשות דבור שיהיה נשמע ונתקבל אצלם
בבחינת: 'עשי דברו לשמע בקול דברו'
אזי הם משבחין ומפארין את השם יתברך תחלה
שהוא צדיקו של עולם

בחינת: "צדיק ה' בכל דרכיו"
ועל ידי זה נעשה הדבור, בבחינת: 'לשמע' וכו'
וזה: "ברכו ה' מלאכיו"
הינו השבח שמשבחין תחלה את השם יתברך
שהוא צדיקו של עולם
ואחר כך על ידי זה: 'עושה דברו לשמע בקול דברו'
שעושין הדבור שהוא נשמע ונתקבל
http://breslev.eip.co.il/?key=341 - http://breslev.eip.co.il/?key=341 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ע - ויהי ביום השמיני קרא משה
כי זה הצדיק, הוא רק יחיד בעולם, שהוא יסוד עולם


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  10:49
http://breslev.eip.co.il/?key=563 - http://breslev.eip.co.il/?key=563 - חיי מוהר"ן - רל - יגיעתו וטרחתו בעבודת ה'
 
וְשָׁמַעְתִּי מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ כַּמָּה פְּעָמִים שֶׁהָעִקָּר תָּלוּי רַק בִּיגִיעוֹת וַעֲבוֹדוֹת וְכוּ'
וְעַל יְדֵי זֶה יָכוֹל כָּל אָדָם לָבוֹא לְמַדְרֵגוֹת גְּדוֹלוֹת וְכוּ'
וְאָמַר אֲנִי יָכוֹל לַעֲשׂוֹת אִישׁ כָּשֵׁר שֶׁקּוֹרִין "גִּיטֶר יוּד" כָּמוֹנִי מַמָּשׁ
 
http://breslev.eip.co.il/?key=2360 - http://breslev.eip.co.il/?key=2360 - שיחות הר"ן - אות קסה - יגיעתו וטרחתו בעבודת ה'
 
וְזֶה הָאִישׁ אָמַר לוֹ: מִי יוּכַל לָבוֹא לָזֶה לִזְכּוֹת לְמַדְרֵגַתְכֶם
כִּי יֵשׁ לָכֶם נְשָׁמָה גְּבוֹהָה מְאד בְּוַדַּאי ?!
וְהִקְפִּיד רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה, מְאד עַל זֶה וְאָמַר
זֶהוּ הַחִסָּרוֹן שֶׁלָּכֶם, שֶׁנִּדְמֶה לָכֶם שֶׁעִקַּר גְּדֻלַּת וְהַשָּׂגַת הַצַּדִּיקִים הַגְּבוֹהִים הוּא רַק מִצַּד הַנְּשָׁמָה הַגְּבוֹהָה שֶׁיֵּשׁ לָהֶם
כִּי בֶּאֱמֶת לא כֵן הַדָּבָר
רַק כָּל אֶחָד וְאֶחָד יָכוֹל לִזְכּוֹת לָבוֹא לְמַדְרֵגָתִי לִהְיוֹת כָּמוֹנִי מַמָּשׁ
כִּי הָעִקָּר תָּלוּי רַק בִּיגִיעוֹת וַעֲבוֹדוֹת בֶּאֱמֶת
וְכֵן שָׁמַעְתִּי גַּם כֵּן כַּדְּבָרִים הָאֵלֶּה מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ כַּמָּה פְּעָמִים
שֶׁהָעִקָּר תָּלוּי רַק בִּיגִיעוֹת וַעֲבוֹדוֹת וְכוּ'
 
לגבי עניין שצריך שיהיה עם אמת, מובא בכמה מקומות
ושמעתי מפיו הקדוש כמה פעמים שהעקר תלוי רק ביגיעות ועבודות וכו'
ועל ידי זה יכול כל אדם לבוא למדרגות גדולות וכו'
ואמר אני יכול לעשות איש כשר שקורין "גיטר יוד" כמוני ממש
וזה האיש אמר לו: מי יוכל לבוא לזה לזכות למדרגתכם
כי יש לכם נשמה גבוהה מאד בודאי ?!
והקפיד רבי נחמן מברסלב זכרונו לברכה, מאד על זה ואמר
זהו החסרון שלכם, שנדמה לכם שעקר גדלת והשגת הצדיקים הגבוהים הוא רק מצד הנשמה הגבוהה שיש להם
כי באמת לא כן הדבר
רק כל אחד ואחד יכול לזכות לבוא למדרגתי להיות כמוני ממש
כי העקר תלוי רק ביגיעות ועבודות באמת
וכן שמעתי גם כן כדברים האלה מפיו הקדוש כמה פעמים
שהעקר תלוי רק ביגיעות ועבודות וכו'


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  10:52
לגבי תלמידי רבי נחמן מברסלב שנהיו כמוהו. אתה די ליצן
 
אתה כותב " אני יודע תלמידי רביז”ל שזכו למדריגה שאין למעלה הימנו, ונכללו לגמרי באור אין סוף ברוך הוא, שזה מדריגת רביז”ל,"
 
אתה עצמך זכית לזה? איך החלטת שהם הגיעו למדרגה שאין למעלה ממנה?
 
+ מי שיגיע (כמוני) יגלה שכל חדש, שאותו עוד לא גילה רבי נחמן מברסלב. האם הם עשו זאת?
 
וכפי שכתבתי, אתה עצמך לא יודע מהו אין סוף, לא חזרת עדיין בתשובה שלמה, ואינך יודע מה זה להכלל בא"ס וכולי, וכל שכן שאינך יודע מי הגיע לזה בשלמות וכולי


נשלח על ידי: יצחק חי
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  19:35

מש”כ בפורם הנקרא: התקרבות אמיתית לצדיק האמת, היינו שהאדם עצמו יהיה הצדיק האמת. [פורים תורה, וחסר מראה מקום]


מש”כ: בכל מקום שרבי נחמן מברסלב מדבר על הצדיק, הוא תמיד מרמז בכך על השי"ת. [פורים תורה, וחסר מראה מקום]


מש”כ: שצדיק יש רק אחד. והוא השי"ת בלבד ולא אף אחד אחר. [פורים תורה, וחסר מראה מקום]

 

מש”כ: ורק מי שמקיים את המצוות כמו השי"ת ממש, ורק מי שנכלל בא"ס לגמרי ... רק הוא צדיק הדור ... [פורים תורה, וחסר מראה מקום], אל תעתיק ליקו”מ ח”א סי’ כ”ב, כי שם לא כתוב “רק הוא צדיק הדור”.



נשלח על ידי: יצחק חי
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  19:38
נשלח במקור על ידי eliad

http://breslev.eip.co.il/?key=563 - http://breslev.eip.co.il/?key=563 - חיי מוהר"ן - רל - יגיעתו וטרחתו בעבודת ה'
 
וְשָׁמַעְתִּי מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ כַּמָּה פְּעָמִים שֶׁהָעִקָּר תָּלוּי רַק בִּיגִיעוֹת וַעֲבוֹדוֹת וְכוּ'
וְעַל יְדֵי זֶה יָכוֹל כָּל אָדָם לָבוֹא לְמַדְרֵגוֹת גְּדוֹלוֹת וְכוּ'
וְאָמַר אֲנִי יָכוֹל לַעֲשׂוֹת אִישׁ כָּשֵׁר שֶׁקּוֹרִין "גִּיטֶר יוּד" כָּמוֹנִי מַמָּשׁ
 
http://breslev.eip.co.il/?key=2360 - http://breslev.eip.co.il/?key=2360 - שיחות הר"ן - אות קסה - יגיעתו וטרחתו בעבודת ה'
 
וְזֶה הָאִישׁ אָמַר לוֹ: מִי יוּכַל לָבוֹא לָזֶה לִזְכּוֹת לְמַדְרֵגַתְכֶם
כִּי יֵשׁ לָכֶם נְשָׁמָה גְּבוֹהָה מְאד בְּוַדַּאי ?!
וְהִקְפִּיד רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה, מְאד עַל זֶה וְאָמַר
זֶהוּ הַחִסָּרוֹן שֶׁלָּכֶם, שֶׁנִּדְמֶה לָכֶם שֶׁעִקַּר גְּדֻלַּת וְהַשָּׂגַת הַצַּדִּיקִים הַגְּבוֹהִים הוּא רַק מִצַּד הַנְּשָׁמָה הַגְּבוֹהָה שֶׁיֵּשׁ לָהֶם
כִּי בֶּאֱמֶת לא כֵן הַדָּבָר
רַק כָּל אֶחָד וְאֶחָד יָכוֹל לִזְכּוֹת לָבוֹא לְמַדְרֵגָתִי לִהְיוֹת כָּמוֹנִי מַמָּשׁ
כִּי הָעִקָּר תָּלוּי רַק בִּיגִיעוֹת וַעֲבוֹדוֹת בֶּאֱמֶת
וְכֵן שָׁמַעְתִּי גַּם כֵּן כַּדְּבָרִים הָאֵלֶּה מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ כַּמָּה פְּעָמִים
שֶׁהָעִקָּר תָּלוּי רַק בִּיגִיעוֹת וַעֲבוֹדוֹת וְכוּ'
 

שלום לכבוד אלעד.

הנני מחזיק לך טובה על המראה מקומות הללו. ידעתי שיש ענין שרביז"ל יכול לעשות צדיקים כמוני ממש, אבל לא ידעתי בדיוק המקום, יישר כחך.

אבל עכ"ז אינך צדוק בהשיטות שלך, כי כאן כתוב רק שכל אחד "יכול" לזכות לזה. וכאן כתוב שיש בכוחו של רביז"ל לעשות צדיקים כמוני ממש, אבל בשום אופן אין כתוב כאן שמי שאינו כמוני ממש, חסר לו בהתקרבות לרביז"ל, ובתכליתו שבא לעולם הזה.


נשלח על ידי: יצחק חי
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  19:41
נשלח במקור על ידי eliad

לגבי תלמידי רבי נחמן מברסלב שנהיו כמוהו. אתה די ליצן
 
אתה כותב " אני יודע תלמידי רביז”ל שזכו למדריגה שאין למעלה הימנו, ונכללו לגמרי באור אין סוף ברוך הוא, שזה מדריגת רביז”ל,"
 
אתה עצמך זכית לזה? איך החלטת שהם הגיעו למדרגה שאין למעלה ממנה?
 
+ מי שיגיע (כמוני) יגלה שכל חדש, שאותו עוד לא גילה רבי נחמן מברסלב. האם הם עשו זאת?
 
וכפי שכתבתי, אתה עצמך לא יודע מהו אין סוף, לא חזרת עדיין בתשובה שלמה, ואינך יודע מה זה להכלל בא"ס וכולי, וכל שכן שאינך יודע מי הגיע לזה בשלמות וכולי

 בבקשה אל תגיד פירושים במה שכתבתי. וכי אמרתי לך שאני זכה לזה. אמנם אין יודע מתלמידי רביז"ל שזכו לזהאין אני מחויב לגלות לך מיהו התלמידי רביז"ל הללו.

אם תחפש אפשר יוודע לך. כל טוב




נשלח על ידי: יצחק חי
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  20:23
בכלל איני כאן לברר לך מיהו אנשים שזכו להכלל לגמרי באור אין סוף ברוך הוא, ואיני כאן לברר לך אם אכן אני זכיתי לזה.  כי זה אי אפשר לברר. כי אין סוף הוא אין סוף ממש. ואין הכוונה בפורם הזה לברר, מיהו זכה לאור אין סוף ומי לא.

אכן הלא אמרת שכל תורת רבינו ז"ל הוא לזכות להכלל באור אין סוף ב"ה, ואם איש אחד לא זכה  לזה  לדבריך, נמצא שכל תורת רביז"ל עדיין לא נתקיים, וכל מה שגילה ואמר לפני שתי מאות שנים לא זכה לזה אדם מעולם.

וזה שטות גדול לומר ששום אחד לא זכה לקיים דברי רבינו ז"ל.

ככל שאני מתעמק בשיטותך ובדבריך, אני מתחיל  להבין  אותך יותר. הגעתי למסקנה או  שאתה משוגע ממש, שנכנס בראש שלך שאתה בא לעולם לתקן את הכל וכו' כמו כל המשוגעים. או שאתה צבוע והנך מלא קנאה ושנאה על אנשים שמבינים את תורת רביז"ל,  ואתה רוצה לנתק אותם מן תורת רביז"ל, לכך פתחת  פורם,  והנך כותב פורים תורות, מהו תורת רביז"ל לפי דעתך, ושיש רבי נחמן אמיתי, ומה שיש לנו מרביז"ל, ומה שיש  ליקוטי מוהר"ן, שום אחד אינו מבין זה, שום אחד אינו יכול לומר פירושים בהליקוטי מוהר"ן רק אתה.

הנה אם היה לך פירושים על כל תורה ותורה, אזי החרשתי, אמנם אתה  אומר פירושים  ודברים להיפך לגמרי מתורת רביז"ל, ולכן אברר כאן מה שיש בידי לברר שדבריך אינם לפי שיטת ברסלב, רק הם נתמוצץ מן האצבע שלך. וזהו  זה.


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  21:08
נשלח במקור על ידי יצחק חי

מש”כ בפורם הנקרא: התקרבות אמיתית לצדיק האמת, היינו שהאדם עצמו יהיה הצדיק האמת. [פורים תורה, וחסר מראה מקום]


מש”כ: בכל מקום שרבי נחמן מברסלב מדבר על הצדיק, הוא תמיד מרמז בכך על השי"ת. [פורים תורה, וחסר מראה מקום]


מש”כ: שצדיק יש רק אחד. והוא השי"ת בלבד ולא אף אחד אחר. [פורים תורה, וחסר מראה מקום]

 

מש”כ: ורק מי שמקיים את המצוות כמו השי"ת ממש, ורק מי שנכלל בא"ס לגמרי ... רק הוא צדיק הדור ... [פורים תורה, וחסר מראה מקום], אל תעתיק ליקו”מ ח”א סי’ כ”ב, כי שם לא כתוב “רק הוא צדיק הדור”.

 
אני אעתיק לך ממקום אחר שמבואר שרק מי שיכול כמוני להראות לכל הרשעים למה הם צדיקים ולכל הצדיקים למה הם רשעים, רק הוא צדיק, ובלי זה הוא אינו צדיק כלל. יש מבין?


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  21:10
נשלח במקור על ידי יצחק חי

שלום לכבוד אלעד.

הנני מחזיק לך טובה על המראה מקומות הללו. ידעתי שיש ענין שרביז"ל יכול לעשות צדיקים כמוני ממש, אבל לא ידעתי בדיוק המקום, יישר כחך.

אבל עכ"ז אינך צדוק בהשיטות שלך, כי כאן כתוב רק שכל אחד "יכול" לזכות לזה. וכאן כתוב שיש בכוחו של רביז"ל לעשות צדיקים כמוני ממש, אבל בשום אופן אין כתוב כאן שמי שאינו כמוני ממש, חסר לו בהתקרבות לרביז"ל, ובתכליתו שבא לעולם הזה.
כל זמן שלא חזר בתשובה שלמה, אין לו הוויה כלל ואינו עולה מדרגה לדרגה (צריך מקור?).
 
גם כתוב, שכל זמן שנשאר אצלו טיפת שכל עצמו, הוא אינו מקורב כלל (צריך מקור?)
 
וכשזורק את כל שכלו לגמרי, ממילא נשאר רק השכל של הצדיק, ואילו ידעתיו הייתיו על דרך החיוב, ואז זוכה לתשובה שלמה, שהיא להיות כמו השי"ת ממש.


נשלח על ידי: יצחק חי
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  21:10
אל תעתיק לי זה, כי אני יודע שזה כ' בליקו"מ  ח"ב סי' ז'  וסי' ס"ח.

אבל תסביר לי למה אתה רוצה להעתיק לי זאת, כי אינו שייכות לכאן.


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  21:11
נשלח במקור על ידי יצחק חי


וזה שטות גדול לומר ששום אחד לא זכה לקיים דברי רבינו ז"ל.
 
זאת אמת גדולה, האמת לאמיתה, כולם היו נוצות ונשארו נוצות! תחזיק חזק את הנוצות שלא תעוף ...


נשלח על ידי: יצחק חי
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  21:13
נשלח במקור על ידי eliad

נשלח במקור על ידי יצחק חי

שלום לכבוד אלעד.

הנני מחזיק לך טובה על המראה מקומות הללו. ידעתי שיש ענין שרביז"ל יכול לעשות צדיקים כמוני ממש, אבל לא ידעתי בדיוק המקום, יישר כחך.

אבל עכ"ז אינך צדוק בהשיטות שלך, כי כאן כתוב רק שכל אחד "יכול" לזכות לזה. וכאן כתוב שיש בכוחו של רביז"ל לעשות צדיקים כמוני ממש, אבל בשום אופן אין כתוב כאן שמי שאינו כמוני ממש, חסר לו בהתקרבות לרביז"ל, ובתכליתו שבא לעולם הזה.
כל זמן שלא חזר בתשובה שלמה, אין לו הוויה כלל ואינו עולה מדרגה לדרגה ).
 
גם כתוב, שכל זמן שנשאר אצלו טיפת שכל עצמו, הוא אינו מקורב כלל (צריך מקור?)
 
וכשזורק את כל שכלו לגמרי, ממילא נשאר רק השכל של הצדיק, ואילו ידעתיו הייתיו על דרך החיוב, ואז זוכה לתשובה שלמה, שהיא להיות כמו השי"ת ממש.

עוד  הפעם מפטפט מילין על גבי מילין, שאינו מענין. תציין מקור, תציין מקור, תציין מקור, בלי מקור כל דבריך פורים תורה


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  21:14
נשלח במקור על ידי יצחק חי

אל תעתיק לי זה, כי אני יודע שזה כ' בליקו"מ  ח"ב סי' ז'  וסי' ס"ח.

אבל תסביר לי למה אתה רוצה להעתיק לי זאת, כי אינו שייכות לכאן.
 
כי ממילא זה אומר, שכל זמן שלא הפך להיות רבי נחמן מברסלב עצמו, הרי שלא הפך להיות צדיק בעצמו. וממילא לא הגיע לתכלית שבא לעולם.
 
ואילו ידעתיו הייתיו. אז אם לא הייתיו הרי שלא ידעתיו. וממילא אם הוא עצמו לא רבי נחמן מברסלב ממש, הרי שהוא לא יודע את רבי נחמן מברסלב.


נשלח על ידי: יצחק חי
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  21:14
נשלח במקור על ידי eliad

נשלח במקור על ידי יצחק חי


וזה שטות גדול לומר ששום אחד לא זכה לקיים דברי רבינו ז"ל.
 
זאת אמת גדולה, האמת לאמיתה, כולם היו נוצות ונשארו נוצות! תחזיק חזק את הנוצות שלא תעוף ...

מקור מקור מקור מקור מקור מקור מקור מקור מקור מקור


נשלח על ידי: יצחק חי
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  21:16
נשלח במקור על ידי eliad

נשלח במקור על ידי יצחק חי

אל תעתיק לי זה, כי אני יודע שזה כ' בליקו"מ  ח"ב סי' ז'  וסי' ס"ח.

אבל תסביר לי למה אתה רוצה להעתיק לי זאת, כי אינו שייכות לכאן.
 
כי ממילא זה אומר, שכל זמן שלא הפך להיות רבי נחמן מברסלב עצמו, הרי שלא הפך להיות צדיק בעצמו. וממילא לא הגיע לתכלית שבא לעולם.
 
ואילו ידעתיו הייתיו. אז אם לא הייתיו הרי שלא ידעתיו. וממילא אם הוא עצמו לא רבי נחמן מברסלב ממש, הרי שהוא לא יודע את רבי נחמן מברסלב.

זה אינו אומר  כלל מה שאמרת. יכולים להיות צדיק כמו הרבה מתלמידי רביז"ל שזכו למדריגה זו להראות לדרי מעלה איה מקום כבודו ולדרי מטה מלא כל הארץ כבודו, ומפני זה זכו להקרא בשם צדיק, והגיעו לתכלית שבאו לעולם, אמנם לא הפכו להיות כמו רביז"ל בעצמו. ואעפ"כ ידעו את רביז"ל.


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  21:17
נשלח במקור על ידי יצחק חי


ככל שאני מתעמק בשיטותך ובדבריך, אני מתחיל  להבין  אותך יותר. הגעתי למסקנה או  שאתה משוגע ממש, שנכנס בראש שלך שאתה בא לעולם לתקן את הכל וכו' כמו כל המשוגעים. או שאתה צבוע והנך מלא קנאה ושנאה על אנשים שמבינים את תורת רביז"ל,  ואתה רוצה לנתק אותם מן תורת רביז"ל, לכך פתחת  פורם,  והנך כותב פורים תורות, מהו תורת רביז"ל לפי דעתך, ושיש רבי נחמן אמיתי, ומה שיש לנו מרביז"ל, ומה שיש  ליקוטי מוהר"ן, שום אחד אינו מבין זה, שום אחד אינו יכול לומר פירושים בהליקוטי מוהר"ן רק אתה.

הנה אם היה לך פירושים על כל תורה ותורה, אזי החרשתי, אמנם אתה  אומר פירושים  ודברים להיפך לגמרי מתורת רביז"ל, ולכן אברר כאן מה שיש בידי לברר שדבריך אינם לפי שיטת ברסלב, רק הם נתמוצץ מן האצבע שלך. וזהו  זה.
 
אתה נוכל! ואם הייתי מביא לך פירוש על כל דיבור של רבי נחמן מברסלב, זה היה גורם לך להסכים איתי? הרי אז היית משקר שקר אחר.
 
שאלה: ואם רבי נחמן מברסלב עצמו היה אומר לך שאני צודק, מה היית אומר אז? שהוא השתגע, נכון?!
 
גם אלוהים עצמו לא תקבל ממנו, כי תאמר שהוא כופר.
 
+ מי שזורק את השוטה לתוך העולם, חושבים שהוא שוטה. והגנני, חשבו שהוא משוגע.
 
ומה אני חושב על הטענה שלך? תחשוב מה רבי נחמן מברסלב היה עונה לך על זה, וזאת תשובתי אליך.
 
תקרא קצת בחיי מוהרן לגבי המחלוקת שיש על רבי נחמן מברסלב. וכל מה שנכון לגביו, נכון גם לגבי אליעד כהן.


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  21:19
נשלח במקור על ידי יצחק חי


עוד  הפעם מפטפט מילין על גבי מילין, שאינו מענין. תציין מקור, תציין מקור, תציין מקור, בלי מקור כל דבריך פורים תורה
לציין מקור למה?
 
1 - מהפעם הבאה, תבקש מקור למשהו ספציפי.
 
2 - תזכור שאתה נוכל. כי כל זמן שאין מקור, הרי שהדבר מוטל בספק, והוא לא פורים תורה. אלא הוא ספק. ואם הספק אצלך הוא פורים תורה במקום שיהיה ספק, הרי שאתה נוכל.


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  21:21
נשלח במקור על ידי יצחק חי

נשלח במקור על ידי eliad

נשלח במקור על ידי יצחק חי

אל תעתיק לי זה, כי אני יודע שזה כ' בליקו"מ  ח"ב סי' ז'  וסי' ס"ח.

אבל תסביר לי למה אתה רוצה להעתיק לי זאת, כי אינו שייכות לכאן.
 
כי ממילא זה אומר, שכל זמן שלא הפך להיות רבי נחמן מברסלב עצמו, הרי שלא הפך להיות צדיק בעצמו. וממילא לא הגיע לתכלית שבא לעולם.
 
ואילו ידעתיו הייתיו. אז אם לא הייתיו הרי שלא ידעתיו. וממילא אם הוא עצמו לא רבי נחמן מברסלב ממש, הרי שהוא לא יודע את רבי נחמן מברסלב.

זה אינו אומר  כלל מה שאמרת. יכולים להיות צדיק כמו הרבה מתלמידי רביז"ל שזכו למדריגה זו להראות לדרי מעלה איה מקום כבודו ולדרי מטה מלא כל הארץ כבודו, ומפני זה זכו להקרא בשם צדיק, והגיעו לתכלית שבאו לעולם, אמנם לא הפכו להיות כמו רביז"ל בעצמו. ואעפ"כ ידעו את רביז"ל.
 
1 - אילו ידעתיו הייתיו
 
2 - אם לא הייתיו, הרי שלא ידעתיו
 
3 - אני הוא אותו צדיק, שמראה לרעבנים שהם רשעים ולכופרים שהם צדיקים גמורים


נשלח על ידי: יצחק חי
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  21:21
נשלח במקור על ידי eliad

[QUOTE=יצחק חי]

אתה נוכל! ואם הייתי מביא לך פירוש על כל דיבור של רבי נחמן מברסלב, זה היה גורם לך להסכים איתי? הרי אז היית משקר שקר אחר.
 
שאלה: ואם רבי נחמן מברסלב עצמו היה אומר לך שאני צודק, מה היית אומר אז? שהוא השתגע, נכון?!
 
גם אלוהים עצמו לא תקבל ממנו, כי תאמר שהוא כופר.
 
+ מי שזורק את השוטה לתוך העולם, חושבים שהוא שוטה. והגנני, חשבו שהוא משוגע.
 
ומה אני חושב על הטענה שלך? תחשוב מה רבי נחמן מברסלב היה עונה לך על זה, וזאת תשובתי אליך.
 
תקרא קצת בחיי מוהרן לגבי המחלוקת שיש על רבי נחמן מברסלב. וכל מה שנכון לגביו, נכון גם לגבי אליעד כהן.

עוד הפעם הנך מדבר שלא כשורה.

הרי כבר אמרתי לך, אם אתה מביא מקור לדבריך מתורת רביז"ל, אני מסכים עמך. ואם אינך מביא מקור שקר תורת אליעד כהן, ואינו תורת ברסלב.

לגבי שאלתך אם רביז"ל היה אומר לי  שאתה צדיק מה היית  אומר. לא אבין, הלא רביז"ל כבר  אמר לי  שאינך צדיק, כיון שאינך מאמין באלהים, וכתוב "וצדיק באמונתו יחיה" הצדיק הוא רק מי שמפרסם את האמונה ככתוב בליקו"מ ח"א סי' ח"י וח"ב סי' ה'.

שאר דבריך בלי שום מקור.


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  21:23

ונניח שרבי נחמן מברסלב היה מתגלה אליך, ומסביר לך שכאשר הוא אמר "אמונה" זה היה אצלו לבוש למילה "שכל נקנה", ושרק הרשע אכן חי באמונה, ושהצדיק האמת מגלה את השכל הנקנה שהוא נקרא אמונה אצל הכופרים הטיפשים שיש להם אמונות כזב כמוך.

 
ואם רבי נחמן מברסלב היה אומר לך שאלוהים שלך הוא השטן, ושבכלל יש אלוהים אחר גדול יותר. האם היית מקבל ממנו?


נשלח על ידי: יצחק חי
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  21:23
נשלח במקור על ידי eliad

נשלח במקור על ידי יצחק חי


עוד  הפעם מפטפט מילין על גבי מילין, שאינו מענין. תציין מקור, תציין מקור, תציין מקור, בלי מקור כל דבריך פורים תורה
לציין מקור למה?
 
1 - מהפעם הבאה, תבקש מקור למשהו ספציפי.
 
2 - תזכור שאתה נוכל. כי כל זמן שאין מקור, הרי שהדבר מוטל בספק, והוא לא פורים תורה. אלא הוא ספק. ואם הספק אצלך הוא פורים תורה במקום שיהיה ספק, הרי שאתה נוכל.

אם היית רואה שכל דבריך יש להם מקורות, ובתוכם אני רואה דברים שאין להם מקור, היית צודק שהדבר מוטל בספק, אבל אם אני רואה שכל דבריך הם בלי מקורות, אזי כשאני מבקש מקור  ממך , היינו שבלי מקור זה אינו תורת ברסלב רק תורת אלעד כהן


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  21:25
נשלח במקור על ידי יצחק חי

נשלח במקור על ידי eliad

נשלח במקור על ידי יצחק חי


עוד  הפעם מפטפט מילין על גבי מילין, שאינו מענין. תציין מקור, תציין מקור, תציין מקור, בלי מקור כל דבריך פורים תורה
לציין מקור למה?
 
1 - מהפעם הבאה, תבקש מקור למשהו ספציפי.
 
2 - תזכור שאתה נוכל. כי כל זמן שאין מקור, הרי שהדבר מוטל בספק, והוא לא פורים תורה. אלא הוא ספק. ואם הספק אצלך הוא פורים תורה במקום שיהיה ספק, הרי שאתה נוכל.

אם היית רואה שכל דבריך יש להם מקורות, ובתוכם אני רואה דברים שאין להם מקור, היית צודק שהדבר מוטל בספק, אבל אם אני רואה שכל דבריך הם בלי מקורות, אזי כשאני מבקש מקור  ממך , היינו שבלי מקור זה אינו תורת ברסלב רק תורת אלעד כהן
 
1 - אל תהיה שקרן. מצד האמת הדבר מוטל בספק, משום  שאינך יודע בוודאות שאין מקור!
 
2 - תסתכל בהודעות הישנות בפורום, יש שם מאות מקורות שהבאתי, על כל חלק של מילה שלי.
 
3 - תקרא שוב פעם את סעיף אחד, ואל תשקר.


נשלח על ידי: יצחק חי
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  21:27
נשלח במקור על ידי eliad

ונניח שרבי נחמן מברסלב היה מתגלה אליך, ומסביר לך שכאשר הוא אמר "אמונה" זה היה אצלו לבוש למילה "שכל נקנה", ושרק הרשע אכן חי באמונה, ושהצדיק האמת מגלה את השכל הנקנה שהוא נקרא אמונה אצל הכופרים הטיפשים שיש להם אמונות כזב כמוך.

 
ואם רבי נחמן מברסלב היה אומר לך שאלוהים שלך הוא השטן, ושבכלל יש אלוהים אחר גדול יותר. האם היית מקבל ממנו?

אם אם אם אם, ונניח ונניח ונניח, זה הכל שטויות.

תציין מקור למה שכתבת:
כאשר הוא אמר "אמונה" זה היה אצלו לבוש למילה "שכל נקנה", ושרק הרשע אכן חי באמונה ??????


נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  21:41
נשלח במקור על ידי יצחק חי

נשלח במקור על ידי eliad

ונניח שרבי נחמן מברסלב היה מתגלה אליך, ומסביר לך שכאשר הוא אמר "אמונה" זה היה אצלו לבוש למילה "שכל נקנה", ושרק הרשע אכן חי באמונה, ושהצדיק האמת מגלה את השכל הנקנה שהוא נקרא אמונה אצל הכופרים הטיפשים שיש להם אמונות כזב כמוך.

 
ואם רבי נחמן מברסלב היה אומר לך שאלוהים שלך הוא השטן, ושבכלל יש אלוהים אחר גדול יותר. האם היית מקבל ממנו?

אם אם אם אם, ונניח ונניח ונניח, זה הכל שטויות.

תציין מקור למה שכתבת:
כאשר הוא אמר "אמונה" זה היה אצלו לבוש למילה "שכל נקנה", ושרק הרשע אכן חי באמונה ??????
 
אתה מתחמק מלענות - נניח שרבי נחמן מברסלב עצמו היה אומר לך את הפירושים שלי לדברים שלו, האם היית מקבל אותם, או שהיית שולל את השכל שלו, כי הוא נגד התורה שלך?
 
לגבי השכל הנקנה, ראה כאן
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=105 - http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=105 - השכל הנקנה - מהו ?
 
וְאַחַר כָּךְ כְּשֶׁמַּשִּׂיג בְּשִׂכְלוֹ
כָּל מַה שֶּׁיֵּשׁ בְּיַד אֱנוֹשִׁי לְהַשִּׂיג
אָז שִׂכְלוֹ שָׁב שֵׂכֶל הַנִּקְנֶה
כְּמוֹ שֶׁכָּתְבוּ הַמְּחַקְּרִים
שֶׁיֵּשׁ שֵׂכֶל בְּכחַ, וְשֵׂכֶל הַפּעַל, וְשֵׂכֶל הַנִּקְנֶה
וְעִקַּר קִיּוּמוֹ שֶׁל אָדָם לְאַחַר מִיתָתוֹ
אֵינוֹ אֶלָּא שֵׂכֶל הַנִּקְנֶה
וְזֶה הַשְׁאָרוֹתָיו לְאַחַר הַמִּיתָה
וְזֶה בְּחִינַת אֲמָנָה
כִּי אֲמָנָה לְשׁוֹן קִיּוּם דָּבָר
כִּי שֵׂכֶל הַנִּקְנֶה
הוּא קִיּוּם שֶׁל אָדָם לְאַחַר מוֹתוֹ
וְשֵׂכֶל הַנִּקְנֶה נִקְרָא
מַה שֶּׁאָדָם יוֹדֵעַ הַרְבֵּה דְּבָרִים בִּידִיעָה אַחַת
כִּי קדֶם צָרִיךְ לֵידַע הַרְבֵּה הַקְדָּמוֹת
קדֶם שֶׁיֵּדַע אֵיזֶהוּ דָּבָר
וְאַחַר כָּךְ כְּשֶׁמַּשִּׂיג אֶת הַדָּבָר
מַשְׁלִיךְ הַקְדָּמוֹתָיו
וְיוֹדֵעַ אֶת הַדָּבָר בִּידִיעָה אַחַת
 
ראה באורך כאן
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=105 - http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=105 - השכל הנקנה - מהו ?
 
 
וראה כאן
http://breslev.eip.co.il/?key=365 - http://breslev.eip.co.il/?key=365 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה צא - וַיְהִי יָדָיו אֱמוּנָה עַד בּא הַשָּׁמֶשׁ
 
שהאמונה היא כדי להביא את האדם אל השכל, שהוא המכוון והאמצעי הוא האמונה
 
וראה לדוגמא כאן
http://breslev.eip.co.il/?key=185 - http://breslev.eip.co.il/?key=185 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ח - תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר
 
כי במה שהשכל מבין אין שיך אמונה ועקר אמונה היא רק במקום שהשכל נפסק ואינו מבין הדבר בשכלו שם צריכין אמונה
 
והשכל נפסק בהשגת החלל הפנוי, שרק שם הוא אמונה.
 
וראה בתורה סד ובעוד מקומות, שאמונה של אמת, היא רק לצורך השגת האין סוף, דהיינו השגת השכל הנקנה שמעל השכל
 
אבל מה שנקרא אצלכם אמונה, הוא רק על שם המושאל, והוא נובע מהפרעה נפשית של חוסר שכל ...
ואחר כך כשמשיג בשכלו
כל מה שיש ביד אנושי להשיג
אז שכלו שב שכל הנקנה
כמו שכתבו המחקרים
שיש שכל בכח, ושכל הפעל, ושכל הנקנה
ועקר קיומו של אדם לאחר מיתתו
אינו אלא שכל הנקנה
וזה השארותיו לאחר המיתה
וזה בחינת אמנה
כי אמנה לשון קיום דבר
כי שכל הנקנה
הוא קיום של אדם לאחר מותו
ושכל הנקנה נקרא
מה שאדם יודע הרבה דברים בידיעה אחת
כי קדם צריך לידע הרבה הקדמות
קדם שידע איזהו דבר
ואחר כך כשמשיג את הדבר
משליך הקדמותיו
ויודע את הדבר בידיעה אחת
http://breslev.eip.co.il/?key=365 - http://breslev.eip.co.il/?key=365 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה צא - ויהי ידיו אמונה עד בא השמש
http://breslev.eip.co.il/?key=185 - http://breslev.eip.co.il/?key=185 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ח - תקעו בחדש שופר


נשלח על ידי: יצחק חי
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  21:50
נשלח במקור על ידי eliad

 
אתה מתחמק מלענות - נניח שרבי נחמן מברסלב עצמו היה אומר לך את הפירושים שלי לדברים שלו, האם היית מקבל אותם, או שהיית שולל את השכל שלו, כי הוא נגד התורה שלך?
 
לגבי השכל הנקנה, ראה כאן
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=105 - http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=105 - השכל הנקנה - מהו ?
 
וְאַחַר כָּךְ כְּשֶׁמַּשִּׂיג בְּשִׂכְלוֹ
כָּל מַה שֶּׁיֵּשׁ בְּיַד אֱנוֹשִׁי לְהַשִּׂיג
אָז שִׂכְלוֹ שָׁב שֵׂכֶל הַנִּקְנֶה
כְּמוֹ שֶׁכָּתְבוּ הַמְּחַקְּרִים
שֶׁיֵּשׁ שֵׂכֶל בְּכחַ, וְשֵׂכֶל הַפּעַל, וְשֵׂכֶל הַנִּקְנֶה
וְעִקַּר קִיּוּמוֹ שֶׁל אָדָם לְאַחַר מִיתָתוֹ
אֵינוֹ אֶלָּא שֵׂכֶל הַנִּקְנֶה
וְזֶה הַשְׁאָרוֹתָיו לְאַחַר הַמִּיתָה
וְזֶה בְּחִינַת אֲמָנָה
כִּי אֲמָנָה לְשׁוֹן קִיּוּם דָּבָר
כִּי שֵׂכֶל הַנִּקְנֶה
הוּא קִיּוּם שֶׁל אָדָם לְאַחַר מוֹתוֹ
וְשֵׂכֶל הַנִּקְנֶה נִקְרָא
מַה שֶּׁאָדָם יוֹדֵעַ הַרְבֵּה דְּבָרִים בִּידִיעָה אַחַת
כִּי קדֶם צָרִיךְ לֵידַע הַרְבֵּה הַקְדָּמוֹת
קדֶם שֶׁיֵּדַע אֵיזֶהוּ דָּבָר
וְאַחַר כָּךְ כְּשֶׁמַּשִּׂיג אֶת הַדָּבָר
מַשְׁלִיךְ הַקְדָּמוֹתָיו
וְיוֹדֵעַ אֶת הַדָּבָר בִּידִיעָה אַחַת
 
ראה באורך כאן
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=105 - http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=105 - השכל הנקנה - מהו ?
 
 
וראה כאן
http://breslev.eip.co.il/?key=365 - http://breslev.eip.co.il/?key=365 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה צא - וַיְהִי יָדָיו אֱמוּנָה עַד בּא הַשָּׁמֶשׁ
 
שהאמונה היא כדי להביא את האדם אל השכל, שהוא המכוון והאמצעי הוא האמונה
 
וראה לדוגמא כאן
http://breslev.eip.co.il/?key=185 - http://breslev.eip.co.il/?key=185 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ח - תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר
 
כי במה שהשכל מבין אין שיך אמונה ועקר אמונה היא רק במקום שהשכל נפסק ואינו מבין הדבר בשכלו שם צריכין אמונה
 
והשכל נפסק בהשגת החלל הפנוי, שרק שם הוא אמונה.
 
וראה בתורה סד ובעוד מקומות, שאמונה של אמת, היא רק לצורך השגת האין סוף, דהיינו השגת השכל הנקנה שמעל השכל
 
אבל מה שנקרא אצלכם אמונה, הוא רק על שם המושאל, והוא נובע מהפרעה נפשית של חוסר שכל ...

אין אני מתחמק לענות לך. אבל אני עונה לך על דברים ברורים ולא על דמיונות. אין אני שואל ממך אם רבי נחמן היה אומר לך שהפירושים שלי הם אמת אם היית מקבל, כיון שאני יודע שזה דמיונות, ולכן לא אענה לך. אמנם אם רביז"ל יאמר לי כזה אזי אני מקבל כל דברי רבינו שהוא  אמת  כה' אלהים אמת, רבינו אינו אומר דבר נגד התורה ונגד אלהים. פשוט.

המקור שהבאת  לשכל ואמונה זה  אינו שייך לענין שלנו. שם מדבר משכל כל התורה שמה מדבר שצריך להוציא מהמדמה ולבוא לשכל, אינו מדבר שמה מאמונה, רבינו מדבר שם שמשיג ממה שיש בשכל אנושי להשיג, וכ' שזה לשון  אמנה  לשון קיום דבר, אמנה אינו ענין של אמונה,  תלמוד  עוד הפעם  הגמרא במס' סוטה מהו לשון אמנה, ותלמד עוה"פ גמרא מסכת שבת לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביטלו ממנו אנשי אמנה.  רבינו היה לומד הרבה ש"ס וכל מה שכתב בנה על דברי הש"ס כמו שציין המראה מקומות, אצלו היה אמנה כמו לשון הש"ס לשון קיום דבר.

מתורה צ"א מבואר שע"י אמונה באים אל השכל, אבל שיטתך הוא שאמונה זה שטן וכל מי שיש לו אמונה הוא שקרן. ונמצא לפי דבריך, ע"י השקר באים אל השכל ?

שאר דבריך הנך משליך דברים תורה ס"ד וכו', אמונה על שם המושאל, זה בלי מקור, וכדרכך אתה מדבר שטותיות.

אין לי עכשיו עוד פנאי. ועוד חזון למועד



נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 26 Oct 2010 ב  22:06
אני לא אתחמק, אלא אני אומר לך באופן מפורש, שאם רבי נחמן מברסלב ואלוהים עצמו יאמרו שאני טועה, הרי שהם טועים.
 
לגביך, אתה מתחמק. כי שום דבר לא פשוט. ורבי נחמן מברסלב בקושי השתין על התורה שלך. כפי שאמר, קרא אסמכתא בעלמא הוא, והגדול נשען על הקטן, כי הוא הגדול והתורה ומשה שלך, הם הקטן, כקליפת השום ממש.
 
כך שמה יקרה אם רבי נחמן מברסלב עצמו היה מדבר את הדיבורים שלי, מה היית עושה אז?
 
וכשרבי נחמן מברסלב התבייש בתורה שלו מלפני ארץ ישראל ואסר לפרסם אותה, בזה הוא בעצם רמז לפקחים שהתורה של משה מלפני ארץ ישראל, היא תורה בזויה שאסור לפרסם אותה.
 
**
 
נכון, על ידי בירור האמונה והשקר, על ידי זה באים אל האמת! ואם לדוגמא תאמין לי, אז דייקא תבוא לבסוף אל האמת!
 
לגבי השם המושאל, הוא שם מושאל מתורה כב, שהתורה שלך היא על שם המושאל. כך גם האלוהים שלך שהוא השטן והוא אלוהים רק על שם המושאל, וכך גם האמונה שלך וכולי.
 



הדפס דף | סגור חלון

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com