הדפס דף | סגור חלון

היכלות. מה הם ההיכלות?

טופס הדפסה: ברסלב / רבי נחמן מברסלב / אליעד כהן
קטגוריה: ברסלב - רבי נחמן מברסלב
שם הפורום: ברסלב - כללי
תיאור הפורום: ענייני ברסלב - שאינם עיון ולימוד בספרי רבי נחמן מברסלב עצמו.
URL: http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=133
תאריך הדפסה: 16 Apr 2024 ב 15:04
גרסת תוכנה: Web Wiz Forums 9.63 - http://www.webwizforums.com


נושא: היכלות. מה הם ההיכלות?
נשלח על ידי: אורח
נושא: היכלות. מה הם ההיכלות?
תאריך שליחה: 09 Nov 2009 ב  12:04
רבי נחמן בספריו מדבר במספר מקומות על היכלות שונים שבהם הוא מטייל.
 
מה הם ההיכלות האלו ?



תגובות:
נשלח על ידי: אליעד כהן
תאריך שליחה: 09 Nov 2009 ב  12:13
תשובה:
 
ההיכלות האלו הם מה שנקרא אצלנו "תובנות" "שכלים".
 
ההיכלות שרבי נחמן מדבר עליהם, הם תובנות והבנות עמוקות שיש לצדיק על השי"ת / העולם וכיו"ב. מה שנקרא גם "השגות" רוחניות.
 
היכלי התמורות לדוגמא, היינו השכל שבו צריך לעבור האדם לפני שהוא מגיע לשכל האמיתי של השי"ת (ראה כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=121 - http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=121 - היכלי התמורות. כיצד תדע שיצאת מהיכלי התמורות ?).
 
 
וראה כיו"ב כאן:
 
http://breslev.eip.co.il/?key=573 - http://breslev.eip.co.il/?key=573 - חיי מוהר"ן - תמד - עבודת השם
 
וַאֲנִי אֶפְתַּח לְךָ שְׁבִילֵי הַשֵּׂכֶל
וְתֵלֵךְ וּתְטַיֵּל דֶּרֶךְ כָּל הַתּוֹרוֹת שֶׁלִּי כְּדֶרֶךְ הַהוֹלֵךְ וּמְטַיֵּל בְּהֵיכָלוֹת
וּבִנְיָנִים נִפְלָאִים וְנוֹרָאִים.
וְאָז בֵּאֵר לִי הָעִנְיָן קְצָת
וְאָמַר לִי כִּי הַתּוֹרוֹת שֶׁלּוֹ הֵם כְּמוֹ מִי שֶׁנִּכְנָס לְפָלָטִין שֶׁיֵּשׁ בּוֹ הֵיכָלוֹת וַחֲדָרִים וְאַכְסַדְרָאוֹת וּפִשְׁפָּשִׁין נָאִים נִפְלָאִים וְנוֹרָאִים נָאִים מְאד, וַעֲלִיּוֹת עַל גַּבֵּי עֲלִיּוֹת שׁוֹנוֹת בְּדַרְכֵי חִדּוּשִׁים נוֹרָאִים
וְתֵכֶף כְּשֶׁנִּכְנָסִין בְּחֶדֶר אֶחָד וּמַתְחִילִין לְהִסְתַּכֵּל בּוֹ וּלְהִתְפַּלֵּא עַל נִפְלְאוֹת הַחִדּוּשִׁים אֲשֶׁר בּוֹ
בְּתוֹךְ כָּךְ רוֹאִין שֶׁנִּפְתַּח לוֹ פֶּתַח נִפְלָא לְחֶדֶר אַחֵר
וְכֵן מֵחֶדֶר זֶה לְחֶדֶר עוֹד וְכֵן מֵחֶדֶר לְחֶדֶר וּמֵחֶדֶר לַעֲלִיָּה וְכוּ'
מִכֻּלָּם פְּתוּחִים מִזֶּה לָזֶה פְּתָחִים וְחַלּוֹנוֹת וּמְקֻשָּׁרִים וּמְשֻׁלָּבִים זֶה בָּזֶה בְּסֵדֶר נִפְלָא וּבְחָכְמָה עֲמֻקָּה וּבְתַכְלִית הַיּפִי וְהַנּוֹי וְכוּ'.
 
 
http://breslev.eip.co.il/?key=515 - http://breslev.eip.co.il/?key=515 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רמה - דַּע שֶׁיֵּשׁ חַדְרֵי תּוֹרָה
 
דַּע שֶׁיֵּשׁ חַדְרֵי תּוֹרָה
וּמִי שֶׁזּוֹכֶה לָהֶם
כְּשֶׁמַּתְחִיל לְחַדֵּשׁ בַּתּוֹרָה, הוּא נִכְנָס בְּהַחֲדָרִים
וְנִכְנָס מֵחֶדֶר לְחֶדֶר וּמֵחֶדֶר לְחֶדֶר
כִּי בְּכָל חֶדֶר וָחֶדֶר יֵשׁ כַּמָּה וְכַמָּה פְּתָחִים לַחֲדָרִים אֲחֵרִים
וְכֵן מֵאוֹתָן הַחֲדָרִים לַחֲדָרִים אֲחֵרִים
וְהוּא נִכְנָס וּמְטַיֵּל בְּכֻלָּם, וּמְלַקֵּט מִשָּׁם אוֹצָרוֹת וּסְגֻלּוֹת יְקָרוֹת וַחֲמוּדוֹת מְאד אַשְׁרֵי חֶלְקוֹ
אֲבָל דַּע, שֶׁצָּרִיך לִזָּהֵר מְאד, לְבַל יִטְעֶה בְּעַצְמוֹ, כִּי לא בִּמְהֵרָה זוֹכִין לָזֶה
כִּי יֵשׁ כַּמָּה וְכַמָּה חִדּוּשִׁין שֶׁאֵינָם בָּאִים מִשָּׁם
רַק מֵהֵיכְלֵי הַתְּמוּרוֹת
כִּי אֶת זֶה לְעֻמַּת זֶה עָשָׂה אֱלהִים
וְאַף שֶׁנִּדְמֶה לָאָדָם לְהַשָּׂגָה גְּדוֹלָה
אַף עַל פִּי כֵן, גַּם שָׁם יֵשׁ חִדּוּשִׁים נָאִים שֶׁנִּדְמִין לְהַשָּׂגוֹת

 
http://breslev.eip.co.il/?key=566 - http://breslev.eip.co.il/?key=566 - חיי מוהר"ן - שמ - מעלת תורתו וספריו הקדושים
 
וְאָמַר לִי כִּי הַתּוֹרוֹת שֶׁלּוֹ הֵם כְּמוֹ מִי שֶׁנִּכְנָס לְפָלָטִין שֶׁיֵּשׁ בּוֹ הֵיכָלוֹת וַחֲדָרִים וְאַכְסַדְרָאוֹת וּפִשְׁפָּשִׁין נָאִים נִפְלָאִים וְנוֹרָאִים מְאד, וַעֲלִיּוֹת עַל גַּבֵּי עֲלִיּוֹת שׁוֹנוֹת בְּדַרְכֵי חִדּוּשִׁים נוֹרָאִים.
וְתֵכֶף כְּשֶׁנִּכְנָסִין בְּחֶדֶר אֶחָד וּמַתְחִילִין לְהִסְתַּכֵּל בּוֹ וּלְהִתְפַּלֵּא עַל נִפְלְאוֹת הַחִדּוּשִׁים אֲשֶׁר בּוֹ
בְּתוֹךְ כָּךְ רוֹאִין, שֶׁנִּפְתַּח לוֹ פֶּתַח נִפְלָא לְחֶדֶר אַחֵר.
וְכֵן מֵחֶדֶר זֶה לְחֶדֶר עוֹד וְכֵן מֵחֶדֶר לְחֶדֶר וּמֵחֶדֶר לַעֲלִיָּה וְכוּ'
וְכֻלָּם פְּתוּחִים מִזֶּה לָזֶה פְּתָחִים וְחַלּוֹנוֹת
וּמְקֻשָּׁרִים וּמְשֻׁלָּבִים זֶה בָּזֶה בְּסֵדֶר נִפְלָא וּבְחָכְמָה עֲמֻקָּה וּבְתַכְלִית הַיּפִי וְהַנּוֹי.
וְכָל זֶה אִי אֶפְשָׁר לְבָאֵר בִּכְתָב
כִּי אִם לְמִי שֶׁנִּכְנַס קְצָת בַּהֲבָנַת עמֶק דִּבְרֵי רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה.
 
וכאן http://breslev.eip.co.il/?key=569 - http://breslev.eip.co.il/?key=569 - חיי מוהר"ן - תז - להתרחק מחקירות ולהתחזק באמונה
 
שָׁמַעְתִּי בִּשְׁמוֹ שֶׁאָמַר שֶׁטּוֹב מְאד מִי שֶׁזּוֹכֶה לִכְנס וּלְטַיֵּל עַצְמוֹ בֶּאֱמוּנָה
וְשָׁם יֵשׁ הֵיכָלוֹת וַחֲדָרִים וְהוּא נִכְנַס וּמְטַיֵּל עַצְמוֹ מֵחֶדֶר לְחֶדֶר וּמִפָּלָטִין לְפָלָטִין.
וְיֵשׁ שָׁם דְּרָכִים כְּבוּשִׁים נִפְלָאִים מְאד וּמִשָּׁם נִכְנָסִין וּמְטַיְּלִין בְּבִטָּחוֹן וְכוּ'
וְאַחַר כָּךְ נִכְנָסִין יוֹתֵר וְיוֹתֵר
אַשְׁרֵי הַנִּכְנָס וּמְטַיֵּל שָׁם
 
וכיו"ב בעוד מקומות.
*****
 
וזה עניין גם מ"ש היכלי לאין סוף, כאן http://breslev.eip.co.il/?key=166 - http://breslev.eip.co.il/?key=166 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כד - אֶמְצָעוּתָא דְּעָלְמָא הֵיכָא
 
דהיינו שהאדם מקבל שכל חדש שבו הוא יכול להשיג את האין סוף וכולי ...
ואני אפתח לך שבילי השכל
ותלך ותטיל דרך כל התורות שלי כדרך ההולך ומטיל בהיכלות
ובנינים נפלאים ונוראים.
ואז באר לי הענין קצת
ואמר לי כי התורות שלו הם כמו מי שנכנס לפלטין שיש בו היכלות וחדרים ואכסדראות ופשפשין נאים נפלאים ונוראים נאים מאד, ועליות על גבי עליות שונות בדרכי חדושים נוראים
ותכף כשנכנסין בחדר אחד ומתחילין להסתכל בו ולהתפלא על נפלאות החדושים אשר בו
בתוך כך רואין שנפתח לו פתח נפלא לחדר אחר
וכן מחדר זה לחדר עוד וכן מחדר לחדר ומחדר לעליה וכו'
מכלם פתוחים מזה לזה פתחים וחלונות ומקשרים ומשלבים זה בזה בסדר נפלא ובחכמה עמקה ובתכלית היפי והנוי וכו'.
http://breslev.eip.co.il/?key=515 - http://breslev.eip.co.il/?key=515 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רמה - דע שיש חדרי תורה
דע שיש חדרי תורה
ומי שזוכה להם
כשמתחיל לחדש בתורה, הוא נכנס בהחדרים
ונכנס מחדר לחדר ומחדר לחדר
כי בכל חדר וחדר יש כמה וכמה פתחים לחדרים אחרים
וכן מאותן החדרים לחדרים אחרים
והוא נכנס ומטיל בכלם, ומלקט משם אוצרות וסגלות יקרות וחמודות מאד אשרי חלקו
אבל דע, שצריך לזהר מאד, לבל יטעה בעצמו, כי לא במהרה זוכין לזה
כי יש כמה וכמה חדושין שאינם באים משם
רק מהיכלי התמורות
כי את זה לעמת זה עשה אלהים
ואף שנדמה לאדם להשגה גדולה
אף על פי כן, גם שם יש חדושים נאים שנדמין להשגות
ואמר לי כי התורות שלו הם כמו מי שנכנס לפלטין שיש בו היכלות וחדרים ואכסדראות ופשפשין נאים נפלאים ונוראים מאד, ועליות על גבי עליות שונות בדרכי חדושים נוראים.
ותכף כשנכנסין בחדר אחד ומתחילין להסתכל בו ולהתפלא על נפלאות החדושים אשר בו
בתוך כך רואין, שנפתח לו פתח נפלא לחדר אחר.
וכן מחדר זה לחדר עוד וכן מחדר לחדר ומחדר לעליה וכו'
וכלם פתוחים מזה לזה פתחים וחלונות
ומקשרים ומשלבים זה בזה בסדר נפלא ובחכמה עמקה ובתכלית היפי והנוי.
וכל זה אי אפשר לבאר בכתב
כי אם למי שנכנס קצת בהבנת עמק דברי רבי נחמן מברסלב זכרונו לברכה.
שמעתי בשמו שאמר שטוב מאד מי שזוכה לכנס ולטיל עצמו באמונה
ושם יש היכלות וחדרים והוא נכנס ומטיל עצמו מחדר לחדר ומפלטין לפלטין.
ויש שם דרכים כבושים נפלאים מאד ומשם נכנסין ומטילין בבטחון וכו'
ואחר כך נכנסין יותר ויותר
אשרי הנכנס ומטיל שם
וזה עניין גם מ"ש היכלי לאין סוף, כאן http://breslev.eip.co.il/?key=166 - http://breslev.eip.co.il/?key=166 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כד - אמצעותא דעלמא היכא



הדפס דף | סגור חלון

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2009 Web Wiz - http://www.webwizguide.com