רבי נחמן מברסלב - אליעד כהן - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

שאלה ! בקשר לשיניים ,מה דעת רבינו?


 הגב
מחבר
יעקב חיים
מתקדם

נושא: שאלה ! בקשר לשיניים ,מה דעת רבינו?
מה רבינו אמר בקשר לכאבי שניים ? ומה אפשר לעשות כדי להפטר מהם ,או לפחות להקל את הכאב

תודה ושבת שלום!!
אליעד כהן
מנהל הפורום

"החש בעצמותיו יעסוק בתורה ... החש בכל גופו יעסוק בתורה ..."
 
ואיזו תורה ? תורה שהיא בחינת תפילה ...
 
ועל ידי התורה והתפילה ... תבוא רפואה שלמה ...
נקודה טובה
מתקדם

לגבי השתדלות ברפואה - כידוע רבנו הזהיר מאד להתרחק מדאקטורים ומרפואותיהם אולם בתורה כתוב "ורפא ירפא" ולמדו חז"ל שמכאן ניתנה רשות לרופא לרפא. 
אלא ההסבר הוא שבזמן רבנו הרפואה היתה ממש סכנת נפשות (שלא כמו בזמנם של חז"ל ושל הרמב"ם וכד')
השאלה אם דבריו של רבנו רלוונטים באותה מידה גם בימינו או שכיום הרפואה התקדמה והשתכללה.
ובאמת כפי שרואים - היום הרפואה באמת התקדמה מצד אחד, אך מצד שני ישנם הרבה מחלות חדשות שהרפואה לא יודעת איך להתמודד איתם וכן יש היום הרבה תרופות שפותרות בעיה אחת ויוצרות 20 אחרות, כך שמבחינה זו - רבנו צדק בדבריו גם על הרפואה של ימינו.
אמנם רבי אברהם ב"ר נחמן (בעל ביאור הליקוטים וכוכבי אור) סבר שזה דווקא ברפואה פנימית וכד' אך ברפואה חיצונית כרפואת שיניים, טיפול בשברים וכד' - אפשר להסתייע ברפואה
נקודה טובה
מתקדם

(אני לא חולק כלל על מה שכתב כאן אליעד - ואני יכול להעיד על עצמי שהיו פעמים רבות שכאבו לי השיניים והכאב חלף ע"י תפילה)

כמו כן יש סגולה מיוחסת לבעש"ט הקדוש - לומר בברכת הלבנה "כשם שאני רוקד כנגדך ואיני יכול ליגוע בך, כך אם ירקדו אחרים כנגדי להזיקני לא יוכלו ליגוע בי לרעה לא בגופי, לא בממוני ולא יהיו לי כאבי שיניים"

באופן כללי לגבי רפואה אמר רבינו בספר המידות (רפואה אות א):
"דע שיש לכל עשב ועשב כח מיוחד לרפאות איזהו חולאת מיוחדת וכל זה אינו אלא למי שלא שמר אמונתו ובריתו ולא שמר את עצמו מלעבור על "אל תהי בז לכל אדם" אבל מי שיש לו אמונה בשלמות והוא ג"כ שומר הברית ומקיים "אל תהי בז לכל אדם" אין רפואתו תולה בחלקי עשבים המיוחדים לחולאתו אלא נתרפא בכל מאכל וכל משקה, בבחינת "וברך את לחמך ואת מימך" ואין צריך להמתין עד שיתרמו (=יזדמנו) לו עשבים המיוחדים לרפואתו"
(הדברים מפורטים בהרחבה בתחילת ליקו"מ חלק ב')

כמו כן כתב רבנו בספר המידות (רחמנות ח"ב אות ב) "כאב השיניים בא על-ידי אכזריות על בעלי חיים" ולפי הסיפור על רבי יהודה הנשיא בגמרא הדבר מובן שגם התיקון תלוי בזה (שפעם אחת בא אליו גדי שברח מהשוחט והתחבא תחת בגדו ואמר לו רבי: "לך, כי לכך נוצרת" ומאז כאבו שיניו שנים רבות עד שפעם אחת ראה את המשרתת מגרשת חולדה מהבית והוא אמר לה להניח לה, כמו שכתוב "ורחמיו על כל מעשיו" וצריך ללכת בדרכי ה' שמרחם על כל הבריות, ומאז פסקו הכאבים.
חידוש
מתקדם

הייתי רוצה להאמין שרבינו התכון לצד הרוחני. כמו שכתב בסיפורי מעשיות שעשה השם יתברך שגדל שם עשב שכל מי שרצה לעלות על ההר נפלו לו כל השניים.
ואמר אני רופא אותה את הבת מלכה בשבעה צשיבי טעם ( ה7- קבצנים ). ז"א אל תחפשו רבנים אחרים. כי רפואה לא תימצאו באמת אצל אף אחד . רק אצלי.
ולכן באמת במה שאתה אומר רפואת הגוף, כביכול איזה אדויל או אקמול מדי פעם, להקל הכאב עד שתגיע הישוע ממנו זה אפשר. אבל באמת הישועה היא ממנו, אלא שלפעמים באה ע"י שליח כגון ע"י עשבים.
וענין השניים יש הסתכלות בחינת ..אבות יאכלו בוסר (ברסלב )ושיני בני תכהינה. כי רומז שע"י היתקרבות לצדיק אז שיני בנים תכהינה. כי הבנים רומז לתולדות ברוחניות, ואז יש תיקון למעשים ע"י שיתרבה בדעת. בחינת הימים שעברו בחושך להחזירם אל הקדושה.
ואם חש בשיניו אז יקרא תיקון הכללי ויתחזק בשמחה וישליך העבר על הצדיק וממילא יתוקן העבר וירגיש כמו חדש ..
והוא שאמר רבינו נתן.., העבר-אין...העתיד-עדין.....וההוה כהרף עין.....רפואה שלמה.
אליעד כהן
מנהל הפורום

רבי נחמן מברסלב מביא בחיי מוהרן, ששיניים פירושו חוכמות. אחד שחלם שנפלו לו שיניו, שהחוכמות שלו יתבטלו.
 
כי השינים, הם העבדים שטוחנים את המזון לצורך האכילה. והשינים הם ההקדמות של הדבר שהוא התכלית.
 
וכל מי שהתקרב אל ההר, נפלו שיניו, היינו שהתבטל שכלו והבין ש"אין לו שיניים" ואין לו אפשרות לאחוז בהר ולעלות אל ההר.
 
**
 
ולגבי בריאות הגוף, העם הוא הגוף של הצדיק. והשכינה, היא הגוף של הבורא. והעולם והחלל הפנוי, הם בחינת גוף. וכל מה שנכון לגבי בריאות הגוף הגשמי של האדם, נכון גם לגבי בריאות הגוף הרוחני וכולי ...
חידוש
מתקדם

לידיעתי הקטנה גוף=הלכה.  הליכות אלי מלכי בקודש. ובגלל שלא יודעים ההלכה אז הגופים שלנו מורכבים מהלכות של שקר וטעות.  כ"ש  ב7- קבצנים. ובאו בספינות הרבה (לשון ספון=חשיבות ) ונישברו הספינות.היינו הגופים.
ולעתיד יקבלו גופים חדשים מהצדיק. ראה של נעליך מעל רגלך---נעל מטונף דטיפה סרוחה...שפושט גופו המצורע ומקבל גוף חדש מגן עדן.
כגון "אל אשה בנידתה לא תקרב " וכונה אישה=אמונה.  נידה=תאות ממון.
כגון .אש=כעס. אש דקדושה =שמחה.
והרי כתוב..לא תבערו אש....ואנו מברכים בפסח...דביערתי ולא ביערתי. אז מה הכונה לא תבערו ?שמצוה להדליק אש בשבת .והכונה פיירלך=שמחה. אי"ה
יעקב חיים
מתקדם

חבר'ה זה יפה דרושים נאים ומצוחצחים ......אבל ..........עדיין יש לי כאבי שניים ,,,מצטער לא עזר פה שום עיצה

אז אוליי תתחילו לתת לי צדקה כדי שאני ילך לרופא שיניים ? מה דעתכם ?
 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 24_04_2024 השעה 08:48:29