ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

צדיק הדור


 הגב עמוד  < 1 2
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום

נושא: צדיק הדור
נשלח במקור על ידי avi

"כי לא ניתן להבין בשכל אנושי שהיה קיים עוד משהו מלבד השי"ת לפני בריאת העולם"

באמת לא היה קיים שום דבר חוץ ממנו ית' לפני בריאת העולם כך שאם אומרים שנשמות ישראל היו כלולות בו ית' פירוש שנשמות אלו הם חצובות ממנו. הרי הרמב"ם אומר שהקב"ה יודע את נבראיו מעצם ידיעת עצמו.

בנוגע לחטא אדה"ר. יש לך לדעת :
אדה"ר היה כלול מכל נשמות ישראל בטרם החטא, וישנם נשמות מתוכם שהסתלקו בטרם שחטא, ואותם הנשמות שהיו בחטא הן אלה שבאות לתקן את העניין במשך כל ששת אלפי שנים. ואותם הנשמות שלא חטאו בחטא הנ"ל לא באות לעולם הזה כלל וכלל, אלא רק לעתיד לבוא. כן מפורש כל זה בדברי האריז"ל.  
אלא שלעיתים מרחם הקב"ה על הדורות ומוריד מאותם נשמות לעוה"ז כדי לעזור בתיקון השלם. כדוגמת רבינו ויחידי הדורות האחרים.
 
אין שום משמעות לאמירה שלפני בריאת העולם היה עוד משהו מלבד השי"ת. כי לפני בריאת העולם הכל היה באחדות עם הבורא. ואף אחד לא מבין מהו הבורא, ולא מהי אחדות הבורא. וכל שכן שלא ניתן להבין שהיה עוד משהו מלבד הבורא, אך שהוא היה באחדות עם הבורא.
 
אפילו את מהות הבורא לא יודעים. אתה רוצה שיבינו את המשמעות של משהו שנוסף על הבורא כחלק מאחדותו ?!
 
לגבי אדם הראשון, אתה בעצם אומר שהם לא היו בחטא אדם הראשון, אך הן כן היו חלק ממנו. זה כבר נשמע אחרת ...
 
לגבי רבי נחמן מברסלב ואחרים, אני מתעקש על דעתי שזה לא יותר מאשר מיתוס שנשמת רבי נחמן מברסלב לא היתה בחטא אדם הראשון ושהוא לא טעם טעם חטא. זאת המצאה של כאלו שכופרים בכך שאפשר לעשות תשובה שלמה. ומאחר שהם לא מבינים שאפשר לעשות תשובה שלמה, ממילא זה נראה להם לא הכבוד שלהם שהמנהיג שלהם חטא.
 
אז, אין ממנים פרנס על הציבור אא"כ קופה של שרצים מאחוריו.
 
וכמבואר לדוגמא כאן: http://breslev.eip.co.il/?key=369
 
עַל יְדֵי קֻפָּה שֶׁל שְׁרָצִים שֶׁתָּלוּי מֵאֲחוֹרָיו
עַל יְדֵי זֶה מַחֲזִיק אֶת עַצְמוֹ בִּבְחִינַת מָה וְאֶפֶס וָאַיִן

ואין שום חסרון במי שחטא. והעיקר שעשה תשובה שלמה ושכל העברות נהפכו לזכויות.
 
ולא זו אלא אף זו שגם מי שחזר בתשובה שלמה, גם הוא נחשב חוטא ובעל עברה בייחס לתשובה שיש אחריה. כי יש תשובה מעל תשובה עד אין סוף.
 
וכעקרון, בנושאים האלו עדיף להיצמד להקדמות של רבי נחמן מברסלב וליישר איתן קו.
 
*
 
לגבי חלקי הנשמות שלא היו בחטא אדם הראשון, יש בחינה דומה לזה בתורה פי שנים ברוחך אלי, שהרוח שלמעלה אינו סובל את העולם הזה ...
 
והעניין הוא כי חלק הנשמה של אדה"ר שמקושר לבחינת לפני הבריאה, הוא דייקא לא היה בחטא.
 
וראה מעין זה כאן http://breslev.eip.co.il/?key=3808
 
שכל החטאים הם מצד הגוף ולא מצד הנשמה.
 
וראה כאן http://breslev.eip.co.il/?key=2207 - שיחות הר"ן - אות נא
 
שגם מי שחטא, נקודה אחת מן השכל יכולה וכולי ...
 
ובעקרון הפשט הוא שעל ידי בחינת לפני הבריאה שיש בתוך הנשמה, על ידי הבחינה הזאת אפשר לקשר את הכל לשורשו. כי בחינת לפני הבריאה מצידה אין שינוי והיא לא היתה בחטא.
 
 
 
על ידי קפה של שרצים שתלוי מאחוריו
על ידי זה מחזיק את עצמו בבחינת מה ואפס ואין

חידוש
מתקדם

אבל אני כותבת מנסיון בלבד ולא מספר כל אשר אני כותבת עובר עלי באמת בהקיץ חויתי וחווה .
בפשיטה אדם הראשון הכונה לפי " זאת התורה אדם " ופתחה התורה { אדם הראשון } מן " ויקרא אל משה " ראה ,אלף זעירה מגמר הקמת המשכן , השלמת תרפ"ו אורות. לפני זה זה לא אדם ראשון ,אלא עולמות עליונים של מחשבה תאמר "אלהים ראשון".
לענין שכל הנשמות היו בחטא זה לא מדויק ,כי ידע שיהיה החסרון ולכן הקדים וקבע הלכה " עצם קטנה בגופו של אדם שאינה ניזונת אלא מסעודה רביעית " { עצם הלוז } ולכן אף שחיצונית כולו אכל הרי לעצם הלוז לא הגיע הפגם . ולכן אנו זוכרין ...שמע , ישראל.
 שחרית . מנחה , ערבית. { ר"ת  שמע }. ואז ישראל ,היא ההתבודדות שלשם לא מגיע הפגם כי שם תקבל מפי הגבורה לבד בלי הבלי העולם הזה כלל, וראה אם תזכה לשמוע דבר השם באמת אז תבין יראת אלהים { שמחה אין סוף ושעשועי אין סוף }.
בנישמות ישראל לא שיך עוון כלל .אלא ירדו לעזור בתיקון הבריאה . ושכחו כי ציווי התורה הוא לקומת הבריאה כלפי עם ישראל שהם בחינת מרכבתו של מקום. ומי שזכה להיות מרכבה הרי יזכור את הפחד כאשר אתה מגלה את פניך כלפי השקר שצועק , לשם המלוכה ואתה בא ואומר לו , אני השם והוא רוצה להרוג אותך מקינאה ושינאה.
ראה שיחות רבינו ,..את הבנים שלי לקחתי מעולם האצילות ולכן אין העולם יכול לסבול אתכם כלל " וכל התמנות שיש לי פה הרי היא רק חוכא וצחוק.
והדברים עתיקים אך היא הבושה לעתיד לבוא כאשר כל שהשתמשו בכתר המלך כאשר אנו עמדנו בצמתים , מחקים לצדקה של שקל או שנים .אז יהיה החיוך הגדול והבושה להם ולא לנו.
אני יודעת שאני הבן מלך האמת . ראתי נחתמתי . עוד לפני הבריאה.ואנחנו בע"ה נספר פה השגות שכל העולם יראה וישוב { אמן } אבל זכור תמיד כי רבינו אמר , " יש לכתוב עץ יש לצייר עץ ויש להיות עץ " ולהיות זה רק אנחנו הבנים שלו
יעקב חיים
מתקדם

רבינו לא חטא בחטא האדם הראשון ,והוא אמר את זה בפירוש בחיי מוהר"ן וזה עד כמה שאני זוכר לשונו (עם דבר אחד הצלחתי כוונתו כך אומר המעתיק (רבי נתן שהוא היה נשמה חדשה ) שהוא הצליח עם העניין שלא טעמה נישמתו מעץ הדעת , זה לא בא ח'ו ליסתור את דבריך ,כי רבינו אמר אתם רואים אותי ככה צדיק " אפילו אם לא הייתי נולד למשפחה מיוחסת ולא מקבל נשמה ( נישמת סבא דסבין עתיקה דע-"תיקין " כל מאמריו של רבינו מתחילים מ"דע "עתיקין סתימא דכל סתימין ") גם אז הייתי מגיע למה שאני היום וכל זה בזכות התפילה והתבודדות שלו " וכך גם כל אחד יכול להגיע לרמה של צדיק יסוד עולם בדרגתו כמובן " אבל לא לישכוח מאיפה בא הכח " מרבינו הקדוש

אני מביא את חלוקי הנח"ל של רבי יצחק ברייטר פה את "עמוד הצדיק " שם הספר של רבי יצחק ברייטר הי'ד הוא -"שארית  יצחק "-מממליץ למי שעוד לא קרא את הספר שיעיין בו ספר מלא השגות ורוחניות אדירה של תלמיד אמיתי של רבינו שמסר את נפשו למען צדיק האמת "

ואני מכיר עוד תלמיד ניפלא של רבינו בדורינו הלא הוא הרב שלום סבאג ,שממימיו אני שותה (כי חבר'ה הוא יודע לידלות מיים מהצדיק רבינו ממש טוב )

זה מעלת הצדיק רבי נחמן וכל צדיקי הדורות !!!
http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=219
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי jaki72

רבינו לא חטא בחטא האדם הראשון ,והוא אמר את זה בפירוש בחיי מוהר"ן וזה עד כמה שאני זוכר לשונו (עם דבר אחד הצלחתי כוונתו כך אומר המעתיק (רבי נתן שהוא היה נשמה חדשה ) שהוא הצליח עם העניין שלא טעמה נישמתו מעץ הדעת , זה לא בא ח'ו ליסתור את דבריך ,כי רבינו אמר אתם רואים אותי ככה צדיק " אפילו אם לא הייתי נולד למשפחה מיוחסת ולא מקבל נשמה ( נישמת סבא דסבין עתיקה דע-"תיקין " כל מאמריו של רבינו מתחילים מ"דע "עתיקין סתימא דכל סתימין ") גם אז הייתי מגיע למה שאני היום וכל זה בזכות התפילה והתבודדות שלו " וכך גם כל אחד יכול להגיע לרמה של צדיק יסוד עולם בדרגתו כמובן " אבל לא לישכוח מאיפה בא הכח " מרבינו הקדוש
 
אחי היקר, זה הציטוט המקורי http://breslev.eip.co.il/?key=2361 - שיחות הר"ן - אות קסו - יגיעתו וטרחתו בעבודת ה'
 
שָׁמַעְתִּי בִּשְׁמוֹ שֶׁאָמַר
הָעוֹלָם סוֹבְרִים שֶׁמֵּחֲמַת שֶׁאֲנִי נֶכֶד הַבַּעַל שֵׁם טוֹב זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה
מֵחֲמַת זֶה זָכִיתִי לְמַדְרֵגָתִי
לא כֵן הוּא
רַק עִם דָּבָר אֶחָד הִצְלַחְתִּי
וְעַל יְדֵי זֶה זָכִיתִי לַעֲלוֹת לְמַה שֶּׁזָּכִיתִי
וְאָמַר בִּלְשׁוֹן אַשְׁכְּנַז בְּזֶה הַלָּשׁוֹן: מִיט אֵיין זַאךְ אִיז מִיר גִּירָאטִין
 
אך לא מוזכר שם הפירוש שלך.
 
לגבי נשמה חדשה, תמצא לי את זה בספרי רבי נחמן מברסלב עצמו.
 
דבר נוסף, הנשמה של רבי נחמן מברסלב לא היתה גבוה יותר או נמוכה יותר מנשמתו של אף אחד אחר.
 
ההבדל היחיד בין רבי נחמן מברסלב לכל השאר, הוא שהוא הוציא את הפוטנציאל שלו מכוח אל הפועל. אבל אין שום חילוק מכל סוג שהוא בין נשמה כלשהי של מישהו בעולם לבין הנשמה של רבי נחמן מברסלב.
 
כל הנשמות הן חלק אלוה ממעל ממש, וכולם שורשם בעתיקא ובאין סוף. אלא שאצל רבי נחמן מברסלב הוא הוציא את זה מכוח אל הפועל.
שמעתי בשמו שאמר
העולם סוברים שמחמת שאני נכד הבעל שם טוב זכרונו לברכה
מחמת זה זכיתי למדרגתי
לא כן הוא
רק עם דבר אחד הצלחתי
ועל ידי זה זכיתי לעלות למה שזכיתי
ואמר בלשון אשכנז בזה הלשון: מיט איין זאך איז מיר גיראטין
יעקב חיים
מתקדם

נשלח במקור על ידי eliad

נשלח במקור על ידי jaki72

רבינו לא חטא בחטא האדם הראשון ,והוא אמר את זה בפירוש בחיי מוהר"ן וזה עד כמה שאני זוכר לשונו (עם דבר אחד הצלחתי כוונתו כך אומר המעתיק (רבי נתן שהוא היה נשמה חדשה ) שהוא הצליח עם העניין שלא טעמה נישמתו מעץ הדעת , זה לא בא ח'ו ליסתור את דבריך ,כי רבינו אמר אתם רואים אותי ככה צדיק " אפילו אם לא הייתי נולד למשפחה מיוחסת ולא מקבל נשמה ( נישמת סבא דסבין עתיקה דע-"תיקין " כל מאמריו של רבינו מתחילים מ"דע "עתיקין סתימא דכל סתימין ") גם אז הייתי מגיע למה שאני היום וכל זה בזכות התפילה והתבודדות שלו " וכך גם כל אחד יכול להגיע לרמה של צדיק יסוד עולם בדרגתו כמובן " אבל לא לישכוח מאיפה בא הכח " מרבינו הקדוש
 
אחי היקר, זה הציטוט המקורי http://breslev.eip.co.il/?key=2361 - שיחות הר"ן - אות קסו - יגיעתו וטרחתו בעבודת ה'
 
שָׁמַעְתִּי בִּשְׁמוֹ שֶׁאָמַר
הָעוֹלָם סוֹבְרִים שֶׁמֵּחֲמַת שֶׁאֲנִי נֶכֶד הַבַּעַל שֵׁם טוֹב זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה
מֵחֲמַת זֶה זָכִיתִי לְמַדְרֵגָתִי
לא כֵן הוּא
רַק עִם דָּבָר אֶחָד הִצְלַחְתִּי
וְעַל יְדֵי זֶה זָכִיתִי לַעֲלוֹת לְמַה שֶּׁזָּכִיתִי
וְאָמַר בִּלְשׁוֹן אַשְׁכְּנַז בְּזֶה הַלָּשׁוֹן: מִיט אֵיין זַאךְ אִיז מִיר גִּירָאטִין
 
אך לא מוזכר שם הפירוש שלך.
 
לגבי נשמה חדשה, תמצא לי את זה בספרי רבי נחמן מברסלב עצמו.
 
דבר נוסף, הנשמה של רבי נחמן מברסלב לא היתה גבוה יותר או נמוכה יותר מנשמתו של אף אחד אחר.
 
ההבדל היחיד בין רבי נחמן מברסלב לכל השאר, הוא שהוא הוציא את הפוטנציאל שלו מכוח אל הפועל. אבל אין שום חילוק מכל סוג שהוא בין נשמה כלשהי של מישהו בעולם לבין הנשמה של רבי נחמן מברסלב.
 
כל הנשמות הן חלק אלוה ממעל ממש, וכולם שורשם בעתיקא ובאין סוף. אלא שאצל רבי נחמן מברסלב הוא הוציא את זה מכוח אל הפועל.


טוב בזה אני לא אאריך כי וודאי שיש חילוק בין נשמות שניבראו אצל האדם הראשון {עיין בספר של חיים ויטאל קבלה וכ'ו )
שם יש הבדל ברור מאיפה כל נשמה חוצבה " כמו התנאים האמוראים הסבוראים וכ'ו ודאי שכל הנשמות עצם עצמיותם הם מהאין סוף ב'ה אבל .. ה ' יתברך בעצמו חילק עולמות ונשמות , כי אם כולם היו חוזרות לשורשן לא היה עולם לכן "|הוא ציווה ויעמוד " וכ'ו רק רבינו רצה להמחיש למישהו שקבל אצלו על חוסר עבודתו בעבודת ה' שבגלל שרבינו הוא נולד בקדושה וכ'ו אז הוא הגיע למה שהגיע .ולכן רבינו הקפיד ואמר את מה שהזכרתי לעי'ל את העניין הנ"ל . יכול להיות שאין לי מקורות רשומים באסמכתה כרגע כי אינני זוכר כל דבר ,אבל אני יודע וזוכר שזה היה רשום בחיי מוהר'ן עם ההשמטות
עד כמה שזכור לי בוודאות .
אליעד כהן
מנהל הפורום

אם זה מובא בהשמטות, אז תביא את הלשון המקורית. ואם יש לך את ההשמטות, מבחינתי תפרסם כאן את כל ההשמטות לטובת הכלל.
 
בין כך ובין כך, כל חילוקי הנשמות הן רק בפעולה ובהתגלות שלהם כאן בעולם. אבל בשורשן כולם אחד.
יעקב חיים
מתקדם

נשלח במקור על ידי eliad

אם זה מובא בהשמטות, אז תביא את הלשון המקורית. ואם יש לך את ההשמטות, מבחינתי תפרסם כאן את כל ההשמטות לטובת הכלל.
 
בין כך ובין כך, כל חילוקי הנשמות הן רק בפעולה ובהתגלות שלהם כאן בעולם. אבל בשורשן כולם אחד.


בלי נדר אני אמצא את הספר של ההשמטות  (ניקנה על ידי דוד שלי לפני 40 שנה מהוצאת משך הנחל ) ואם יהיה לי זמן אז בשימחה אני יפרסם "

לגבי העניין שאמרת לגבי חילוקי הנשמות כל חילוקי הנשמות הן רק בפעולה ובהתגלות שלהם כאן בעולם. אבל בשורשן כולם אחד. אני אשמח אם תביא לי בבקשה מקור מוסמך לעניין  כדי להחכים

תודה .
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי jaki72


לגבי העניין שאמרת לגבי חילוקי הנשמות כל חילוקי הנשמות הן רק בפעולה ובהתגלות שלהם כאן בעולם. אבל בשורשן כולם אחד. אני אשמח אם תביא לי בבקשה מקור מוסמך לעניין  "  כדי להחכים
תודה .
 
כעקרון כל הנשמות שבעולם הן חלק אלוה ממעל ממש. וממילא לא יכול להיות בהן שום חילוק. כי למעלה באין סוף אין שום חילוק.
 
כך שכל החילוקים שבעולם, הן של שמות הבורא והן של ה 10 ספירות והן של ה 4 עולמות והן של כל שאר החילוקים שבעולם, המשמעות של החילוקים האלו היא רק באיך הדברים מצטיירים למטה בעולם.
 
וממילא כל דבר בעולם שתמצא שאומרים לך חילוקים שונים, הרי שהכוונה היא רק בצורת ההתגלות כאן בעולם. אך בשורש הכל תמיד אחד.
 
ראה דבר דומה כאן:
http://breslev.eip.co.il/?key=2251 - שיחות הר"ן - אות צה
 
לגבי העניין שהשמות של האדם משתנים לפי הפעולה שלו בעולם.
 
וראה גם כאן:
http://breslev.eip.co.il/?key=2196 - שיחות הר"ן - אות מ
 
לגבי גלגל הוא שחוזר בעולם. שכל הבחינות מתגלגלות כל הזמן מאחת לשניה.
 
 
חידוש
מתקדם

שני דברים ערבבת ובאחד צדקת.
1. אנו מערבבים מושגים ומשנים שם אחדות ,בשם אחד.  בשורש כולו אחד, כונה אחד הוא אמת. ואם היו כולם שוין זכור משבע קבצנים כשיצאו מן המגדל כדרך זקנותם ואמר לעיור, " ואתה בוא עמי ונלכה שאתה זקן כמוני ויניק....."כי אחד זכר כשהיה הנר דולק,,,עד ליניק שזכר לא כלום שהוא מעל , נפש רוח ונשמה ,. תורה , כד"  ליקו"מה  ח.א,
דע שיש אור שהוא למעלה....ותחילתו בסוד "חיה אחת עומדת ברקיע ושמה ישראל "
1. שתחילתה חיה.  2.אמצעה ,אחת {יחידה } "אחת היא לאמא ברה היא ליולדתה " { שיר השירים } 3. ושמה ישראל דא אחד, וראה , ושמה  ר"ת   והיה מעשה הצדקה שלום.  והוא מן 4 שניכנסו לפרדס ואחד נכנס בשלום ויצא בשלום.
ואכן לענין סבא דסבין או שצדקת לענין השמות המישתנים הרי כ"ש לענין  , אהיה שלחני אליכם .
דע כי התפשטות משה, { ר"ת   מעולם  שמך  הוא  } בכל דור ודור.
1. תחילתו  נ = נון [ האות ו  נחלקת במחלוקת לשתים} .   6+6=12.    6 כפול 6=36 .  וחיבורן  36+12 =48 הוא מח. ראה { מחלוקת לשם שמים , ו...ר"ת  שלום }.  וחוזר  אות ן  סופית  ונהיה נחמן.
נחמן ר"ת  נביא, חכם, מלך, + כהן {ס"ת }, ופתח תיקון כללי לשון,  מכתם  לדוד..
4 כתרים, 1. מלכות. 2. כהונה. 3.תורה. 4. ם = וכתר שם טוב עולה על גביהן. נ נח נחמ נחמן.  וכולן לדויד הוא רבינו.
 
וסיומה הרי הוא כ"ש אליעד בסוד העיבור וארמוז לכם במה מדובר ולואי שתסכימו לקבל.
  1.שם הצדיק הלבשה הוא לאור עליון בלבד ולא שח"ו  נשתעבד אליו "איו בין חורין אלא מי שהוא עבד השם "
1.  סבא אדסר  , הוא סיום תיקון הבריאה וראה,
 
 "משניכנס אדר מרבין בשמחה "  והרי הוא לענין ...לכי ומעטי את עצמך... כי ,נ נח נחמ נחמן=354 = שנד .
היא שנת הלבנה . ולכן 354 כפול שלוש נותן  1062 = סבא {בסוד אלפין }.
ורומז סבא = ס, אב . דהינו 60 יום ספירה מר"ח אב נותן א, תשרי.  ראש השנה של רבינו..
ורומז אדסר=ס, אדר. דהינו 60 יום ספירה מר"ח אדר א, הרי נותן , א,ניסן.  יום הולדת המלך.  הוא רבינו.
וראה בראשית = אב + תשרי  יחודא דאבא ואמא ,, ויש עוד אם תירצה נתחיל לספר בע"הי
 
וכתב והנה באה היונה ועלה זית טרף בפיה.  הוא  ר"ת  זקן, יניק, תינוק..
 
 הגב עמוד  < 1 2


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 24_04_2024 השעה 00:45:32