ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

החסרונות אצל האדם או למעלה?


 הגב
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום

נושא: החסרונות אצל האדם או למעלה?
כאן http://breslev.eip.co.il/?key=442 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קעב - כָּל הַחֶסְרוֹנוֹת שֶׁיֵּשׁ לָאָדָם
 
כָּל הַחֶסְרוֹנוֹת שֶׁיֵּשׁ לָאָדָם
הֵן בָּנִים אוֹ פַּרְנָסָה אוֹ בְּרִיאוּת, הַכּל הוּא מִצַּד הָאָדָם עַצְמוֹ
כִּי אוֹר הַשֵּׁם יִתְבָּרַך שׁוֹפֵעַ עָלָיו תָּמִיד
אַך הָאָדָם עַל יְדֵי מַעֲשָׂיו הָרָעִים עוֹשֶׂה צֵל לְעַצְמוֹ
שֶׁאֵין מַגִּיעַ עָלָיו אוֹר הַשֵּׁם יִתְבָּרַך
 
אך כאן לעומת זאת http://breslev.eip.co.il/?key=363 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה פט - וַתְּחַסְּרֵהוּ מְעַט מֵאֱלקִים וְכָבוֹד וְהָדָר תְּעַטְּרֵהוּ
 
וַתְּחַסְּרֵהוּ מְעַט מֵאֱלהִים וְכָבוֹד וְהָדָר תְּעַטְּרֵהוּ
הִנֵּה יָדוּעַ כִּי כָּל מַה שֶּׁחָסֵר לָאָדָם הֵן בְּרוּחָנִי הֵן בְּגַשְׁמִי
הַחִסָּרוֹן הוּא בְּהַשְּׁכִינָה, שֶׁהוּא בְּחִינַת אֱלהִים

וְזֶהוּ וַתְּחַסְּרֵהוּ
בְּוַדַּאי מְעַט מֵאֱלהִים
הַיְנוּ הַחִסָּרוֹן בְּוַדַּאי מֵאֱלהִים, הַיְנוּ בְּהַשְּׁכִינָה
אַך כְּשֶׁיֵּדַע זאת, שֶׁהַחִסָּרוֹן הוּא לְמַעְלָה וּלְמַטָּה
בְּוַדַּאי יִהְיֶה לוֹ צַעַר גָּדוֹל וְעַצְבוּת, וְלא יוּכַל לַעֲבד הַשֵּׁם יִתְבָּרַך בְּשִׂמְחָה
לְכָך צָרִיך לְהָשִׁיב לְעַצְמוֹ, מָה אֲנִי וּמֶה חַיַּי
כִּי הַמֶּלֶך בְּעַצְמוֹ מְסַפֵּר לִי הַחִסָּרוֹן שֶׁלּוֹ
וְכִי יֵשׁ כָּבוֹד גָּדוֹל מִזֶּה
מִתּוֹך כָּך בָּא לְשִׂמְחָה גְּדוֹלָה, וְנִתְחַדְּשׁוּ הַמּחִין שֶׁלּוֹ
וְכָבוֹד וְהָדָר תְּעַטְּרֵהוּ
הַיְנוּ עַל יְדֵי כָּבוֹד וְהָדָר שֶׁיֵּשׁ לוֹ שֶׁהַמֶּלֶך בְּעַצְמוֹ מְסַפֵּר לוֹ הַחִסָּרוֹן
תְּעַטְּרֵהוּ בְּמחִין חֲדָשִׁים 
 
והשאלה היא האם החסרון הוא למטה או למעלה או בשניהם יחד ?  מה פשר העניין הזה ?
כאן http://breslev.eip.co.il/?key=442 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קעב - כל החסרונות שיש לאדם
כל החסרונות שיש לאדם
הן בנים או פרנסה או בריאות, הכל הוא מצד האדם עצמו
כי אור השם יתברך שופע עליו תמיד
אך האדם על ידי מעשיו הרעים עושה צל לעצמו
שאין מגיע עליו אור השם יתברך
אך כאן לעומת זאת http://breslev.eip.co.il/?key=363 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה פט - ותחסרהו מעט מאלקים וכבוד והדר תעטרהו
ותחסרהו מעט מאלהים וכבוד והדר תעטרהו
הנה ידוע כי כל מה שחסר לאדם הן ברוחני הן בגשמי
החסרון הוא בהשכינה, שהוא בחינת אלהים

וזהו ותחסרהו
בודאי מעט מאלהים
הינו החסרון בודאי מאלהים, הינו בהשכינה
אך כשידע זאת, שהחסרון הוא למעלה ולמטה
בודאי יהיה לו צער גדול ועצבות, ולא יוכל לעבד השם יתברך בשמחה
לכך צריך להשיב לעצמו, מה אני ומה חיי
כי המלך בעצמו מספר לי החסרון שלו
וכי יש כבוד גדול מזה
מתוך כך בא לשמחה גדולה, ונתחדשו המחין שלו
וכבוד והדר תעטרהו
הינו על ידי כבוד והדר שיש לו שהמלך בעצמו מספר לו החסרון
תעטרהו במחין חדשים 
אליעד כהן
מנהל הפורום

התשובה היא די פשוטה.
 
יש חילוק בין קוב"ה לבין השכינה.
 
החסרונות הם אכן בשכינה, שהיא הנשמה של האדם. אך בשום מקרה אין חסרון בצד של הקב"ה.
 
ודייק גם כי אלוהים הוא שונה משם הוויה כידוע. והחסרון הוא לעולם לא בבחינת שם הוויה אלא רק בבחינת השכינה בלבד.
 
וראה גם כאן: http://breslev.eip.co.il/?key=166 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כד - אֶמְצָעוּתָא דְּעָלְמָא הֵיכָא
 
וְגָלוּת הַשְּׁכִינָה
שֶׁהוּא בְּחִינַת לֵב
שֶׁהוּא שִׂמְחָתָן שֶׁל יִשְׂרָאֵל
עִקַּר גָּלוּתָהּ
כְּשֶׁעַצְבוּת שֶׁהֵם הַקְּלִיפּוֹת גּוֹבְרִים עָלֶיהָ
בִּבְחִינַת: "וַיִּתְעַצֵּב אֶל לִבּוֹ"
...
אֲזַי מַעֲלֶה הַשְּׁכִינָה
שֶׁהִיא הַמִּצְוָה
שֶׁהִיא שִׂמְחַת הַלֵּב
מִבֵּין הַקְּלִיפּוֹת
וְזֶהוּ בְּחִינַת מַלְכוּת דַּעֲשִׂיָּה הָעוֹלָה מִן הַקְּלִיפּוֹת
 
וראה גם כאן: http://breslev.eip.co.il/?key=364 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה צ - אָנכִי אֶשְׂמַח בַּה' יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ
 
אָנכִי אֶשְׂמַח בַּה' יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ
הִנֵּה יָדוּעַ, כִּי כָּל הַחֶסְרוֹנוֹת שֶׁבָּאִים לָאָדָם
הֵן בָּאִין מֵחֲמַת הַשְּׁבִירָה, שֶׁנָּפְלוּ נִיצוֹצוֹת וְנֶחְסְרוּ מֵהַשְּׁכִינָה כַּיָּדוּעַ
וְהַתִּקּוּן הוּא עַל יְדֵי שֶׁמְּשַׂמֵּחַ אֶת עַצְמוֹ בֶּאֱלקָיו
אֲזַי נִשְׁלְמוּ כָּל הַחֶסְרוֹנוֹת מֵהַשְּׁבִירָה, וְנִתְעַלֶּה כָּל הַנִּיצוֹצוֹת
אָנכִי אֶשְׂמַח בַּה'
יִתַּמּוּ וְנִשְׁלְמוּ כָּל הַחֲטָאִים, הַיְנוּ הַחֶסְרוֹנוֹת כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "וְהָיִיתִי אֲנִי וּבְנִי שְׁלמה חַטָּאִים"
מִן הָאָרֶץ הַיְנוּ אֶרֶץ הָעֶלְיוֹנָה
בְּחִינַת הַשְּׁכִינָה
 
********
 
כי כל החסרונות הם רק בבחינת השכינה שהיא המלכות שהיא הנשמה של האדם וכולי. אך מצד הקב"ה עצמו אין שום שינוי כלל וכולי ...
 

התשובה היא די פשוטה.
 
יש חילוק בין קוב"ה לבין השכינה.
 
החסרונות הם אכן בשכינה, שהיא הנשמה של האדם. אך בשום מקרה אין חסרון בצד של הקב"ה.
 
ודייק גם כי אלוהים הוא שונה משם הוויה כידוע. והחסרון הוא לעולם לא בבחינת שם הוויה אלא רק בבחינת השכינה בלבד.
 
וראה גם כאן: http://breslev.eip.co.il/?key=166 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כד - אמצעותא דעלמא היכא
 
וגלות השכינה
שהוא בחינת לב
שהוא שמחתן של ישראל
עקר גלותה
כשעצבות שהם הקליפות גוברים עליה
בבחינת: "ויתעצב אל לבו"
...
אזי מעלה השכינה
שהיא המצוה
שהיא שמחת הלב
מבין הקליפות
וזהו בחינת מלכות דעשיה העולה מן הקליפות
 
וראה גם כאן: http://breslev.eip.co.il/?key=364 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה צ - אנכי אשמח בה' יתמו חטאים מן הארץ
 
אנכי אשמח בה' יתמו חטאים מן הארץ
הנה ידוע, כי כל החסרונות שבאים לאדם
הן באין מחמת השבירה, שנפלו ניצוצות ונחסרו מהשכינה כידוע
והתקון הוא על ידי שמשמח את עצמו באלקיו
אזי נשלמו כל החסרונות מהשבירה, ונתעלה כל הניצוצות
אנכי אשמח בה'
יתמו ונשלמו כל החטאים, הינו החסרונות כמו שכתוב: "והייתי אני ובני שלמה חטאים"
מן הארץ הינו ארץ העליונה
בחינת השכינה
 
********
 
כי כל החסרונות הם רק בבחינת השכינה שהיא המלכות שהיא הנשמה של האדם וכולי. אך מצד הקב"ה עצמו אין שום שינוי כלל וכולי ...
 

חידוש
מתקדם

אתה צודק .
שים לב לשם יחוד השם ושכינתו...
החכם ברוך הוא ושמו {הקדוש=החכם,} שכינתו, כונה למקום שישכין את שמו.,והנה
יהוה. הם י+ה { י=ספר התהלים= ה, הדעת }
וה. הם ו+ה { ו=התורה =ה, הדעת}
לפני השבירה היה...אני נחמן מאומן =346=שמו  " הודו ליהוה קראו בשמו "
אחרי השבירה { חטא העגל } נהיה ..אני נ נח נחמ נחמן מאומן .
לא נורא , המלך אמר "סכום השברים יותר מהשלם " אם תישבור חיטה תקבל 20זרעים שיתנו 20 שיבלים...
והיא   בראשית = שיבר את...
והאמת נהיה 28 אותיות ותיראה כמה צירופים יש לנו עד היום { הכל לטובה }
 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 28_03_2024 השעה 19:37:28