ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 

איך לזהות מפורסמים של שקר?


 הגב עמוד  1 2 3 4 >
מחבר
מחפש אמת
חדש

נושא: איך לזהות מפורסמים של שקר?
ראיתי כי הבאתם כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=65 ציטוטים רבים של רבי נחמן מברסלב על העניין של מפורסמים של שקר ומנהיגים שאינם ראויים להנהיג.
 
השאלה שלי היא, מה רבי נחמן מברסלב אומר לגבי כיצד ניתן לזהות את המפורסמים של שקר האלו ? כיצד ניתן לדעת מיהו מפורסם של שקר ומיהו מפורסם של אמת ?
 
תודה
אליעד כהן
מנהל הפורום

תשובה:
 
הדרך לגלות מי הם המפורסמים של שקר, היא אך ורק על ידי זה שהאדם מחפש תמיד את האמת. ולא רק את האמת, אלא את האמת לאמיתה וכולי.
 
מצד האמת, הדרך היחידה לדעת מיהו מפורסם של שקר באמת, היא אך ורק על ידי זה שהאדם מתקן את האמונה של עצמו בשלמות שאין שלמות אחריה. ורק אז הוא זוכה להבחין בין המפורסמים, מיהו מפורסם של אמת, ומיהם כל השאר שכל המלכות שלהם שורשה בעזות וכולי.
 
אך עד שהאדם זוכה לבחינה הנ"ל, של תיקון האמונה שלו בשלמות מוחלטת שאין שלמות אחריה, עד אז הוא צריך לחפש את האמת ... ולהניח שהוא עדיין לא יודע להבדיל בין טוב לרע, כי הוא עדיין לא תיקן את חטא אדם הראשון שהוא פגם הדעת, וממילא דעתו משובשת וכולי. ופשוט צריך להמשיך ולחפש את האמת.
 
*****
 
http://breslev.eip.co.il/?key=178 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה א - תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר בַּכֶּסֶא לְיוֹם חַגֵּנוּ
 
וּלְקַשֵּׁר עַצְמוֹ לְשָׁרְשֵׁי הַנְּשָׁמוֹת שֶׁל יִשְׂרָאֵל
צָרִיך לֵידַע מְקוֹר כָּל הַנְּשָׁמוֹת וּמְקוֹר חִיּוּתָם
מֵהֵיכָן כָּל נְשָׁמָה וּנְשָׁמָה מְקַבֶּלֶת חִיּוּת
וְהָעִקָּר לֵידַע כָּל מְפֻרְסְמֵי הַדּוֹר
וּלְקַשֵּׁר עַצְמוֹ בִּפְרָטִיּוּת עִם כָּל נְשָׁמָה וּנְשָׁמָה
צָרִיך לְקַשֵּׁר עַצְמוֹ עִם כָּל מְפֻרְסְמֵי וּמַנְהִיגֵי הַדּוֹר
כִּי הַנְּשָׁמוֹת נֶחֱלָקִים תַּחְתָּם
כִּי כָל מְפֻרְסָם וּמַנְהִיג הַדּוֹר יֵשׁ לוֹ כַּמָּה נְשָׁמוֹת פְּרָטִיּוּת, הַשַּׁיָּכִים לְחֶלְקוֹ
וּכְשֶׁמְּקַשֵּׁר עַצְמוֹ עִם הַמְפֻרְסָמִים
הוּא מְקֻשָּׁר עִם כָּל פְּרָטֵי נִשְׁמוֹת יִשְׂרָאֵל
אַך צָרִיך לֵידַע וּלְהַכִּיר אֶת הַמְפֻרְסָמִים
כִּי יֵשׁ כַּמָּה מְפֻרְסָמִים שֶׁהֵם בְּשֶׁקֶר
וְהֵם רַק עַל יְדֵי עַזּוּת
כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה 'עַזּוּת מַלְכוּתָא בְּלָא תָּגָא'
ד. וּלְהַכִּיר אֶת הַמְפֻרְסָמִים, אֵיזֶהוּ עַל יְדֵי עַזּוּת
הוּא עַל יְדֵי בִּנְיַן יְרוּשָׁלַיִם
, שֶׁהוּא בְּחִינַת הַלֵּב
כִּי יְרוּשָׁלַיִם בְּחִינַת יִרְאָה שָׁלֵם
הַיְנוּ שְׁלֵמוּת הַיִּרְאָה הַתְּלוּיָה בַּלֵּב
...
וַאֲזַי יָכוֹל לְהַכִּיר הַמְפֻרְסָמִים שֶׁהֵם עַל יְדֵי עַזּוּת, כִּי עַזּוּתָם נוֹפֵל לְפָנָיו
כִּי כְּשֶׁזּוֹכֶה לִתְפִילָּה שֶׁהִיא בְּחִינַת דְבַר ה'
שֶׁהוּא הַשּׁרֶשׁ הָעֶלְיוֹן, שֶׁכָּל הַשָּׂרִים הָעֶלְיוֹנִים וְכָל צְבָא הַשָּׁמַיִם כֻּלָּם מְקַבְּלִים כּחָם מִמֶּנּוּ
אֲזַי הֵם כֻּלָּם בְּחִינַת לוֹוִין אֶצְלוֹ
בִּבְחִינַת: כָּל כּוֹכְבַיָּא לוֹוִין דָּא מִן דָּא וְכוּ'
נִמְצָא שֶׁכֻּלָּם הֵם בְּחִינוֹת לוֹוִים
עַד הַשּׁרֶשׁ הָעֶלְיוֹן, שֶׁהִיא דְבַר ה'
שֶׁהוּא בְּחִינַת הַבַּעַל תְּפִילָּה, שֶׁהוּא הַמַּלְוֶה הַגָּדוֹל
שֶׁכָּל צְבָא הַשָּׁמַיִם וְכָל הַכּחוֹת כֻּלָּם הֵם בְּחִינַת לוֹוִין מִמֶּנּוּ
בִּבְחִינַת: "וּצְבָא הַשָּׁמַיִם לְך מִשְׁתַּחֲוִים"
שֶׁכָּל צְבָא הַשָּׁמַיִם הֵם מִשְׁתַּחֲוִים וְנִכְנָעִים לְשָׁרְשָׁם
שֶׁהוּא בְּחִינַת דְבַר ה', בְּחִינַת הַבַּעַל תְּפִילָּה כַּנַּ"ל
וּצְבָא הַשָּׁמַיִם לְך מִשְׁתַּחֲוִים רָאשֵׁי תֵבוֹת מַלְוֶה
כִּי כֻּלָּם הֵם בְּחִינַת לוֹוִין זֶה מִזֶּה וְזֶה מִזֶּה
עַד הַמַּלְוֶה הַגָּדוֹל, שֶׁהוּא בְּחִינַת הַבַּעַל תְּפִילָּה
שֶׁהוּא הַמַּלְוֶה הַגָּדוֹל
כִּי הוּא בִּבְחִינַת הַשּׁרֶשׁ הָעֶלְיוֹן, שֶׁהוּא דְבַר ה' כַּנַּ"ל
וְעַל כֵּן יָכוֹל לְהַכִּיר בְּהַמְפֻרְסָמִים שֶׁהֵם רַק עַל יְדֵי עַזּוּת
כִּי אֵין אָדָם מֵעֵז פָּנִים בִּפְנֵי בַּעַל חוֹבוֹ
וְעַל כֵּן עַזּוּתָם נוֹפֵל לִפְנֵי הַבַּעַל תְּפִילָּה, שֶׁהוּא הַמַּלְוֶה הַגָּדוֹל כַּנַּ"ל
כִּי כֻּלָּם הֵם בְּחִינַת לוֹוִין מִמֶּנּוּ כַּנַּ"ל
היינו כי אין קיצורי דרך, וצריך האדם לתקן את עצמו בשלמות, כדי לדעת להבדיל בין טוב לרע באמת
 
וכיו"ב מובא כאן http://breslev.eip.co.il/?key=217 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה מ - מִי שֶׁיּוֹדֵעַ מֵאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל
 
מִי שֶׁיּוֹדֵעַ מֵאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, שֶׁטָּעַם בֶּאֱמֶת טַעַם אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל
הוּא יָכוֹל לְהַכִּיר בְּאַחֵר
אִם הָיָה אֵצֶל צַדִּיק עַל ראשׁ הַשָּׁנָה אִם לָאו
וְאִם אוֹתוֹ הַצַּדִּיק הוּא גָּדוֹל בְּמַעֲלָה אוֹ קָטָן
וְאִם הוּא צַדִּיק אֲמִתִּי אִם לָאו

אוֹ אִם הוּא בְּעַצְמוֹ צַדִּיק

 
והפשט הוא, כי רק מי שזוכה לשכל אמיתי, דהיינו השכל הנקנה שהוא השכל שהיא לאדם הראשון לפני החטא, שהוא הטעם של ארץ ישראל, רק הוא יודע להבדיל בין צדיק לרשע באמת ...
 
 
וראה גם כאן: http://breslev.eip.co.il/?key=2519 - סיפורי מעשיות - מעשה שיחות שאחר סיפורי המעשיות
 
דַּע שֶׁיֵּשׁ שְׁנֵי מִינֵי פָּלָטִין
וּשְׁנֵי הַפָּלָטִין דּוֹמִין זֶה לָזֶה
בְּאֶחָד דָּר בּוֹ מֶלֶךְ, וּבְהַשֵּׁנִי דָּר עֶבֶד
וּבְוַדַּאי, בֶּאֱמֶת הוּא חִלּוּק גָּדוֹל בֵּין הַפָּלָטִין שֶׁל מֶלֶךְ לְפָלָטִין שֶׁל עֶבֶד
רַק אַף עַל פִּי כֵן, אֶפְשָׁר לִטְעוֹת בֵּינֵיהֶם
...
וְהִנֵּה, בֵּין שְׁנֵי הַבָּתִּים הַנַּ"ל אֶפְשָׁר לִטְעוֹת
הַיְנוּ, בֵּין הָאֱמֶת וְהַשֶּׁקֶר
כִּי הַשֶּׁקֶר מְדַמֶּה עַצְמוֹ לְהָאֱמֶת
כִּי גַּם שָׁם יֵשׁ קֶשֶׁר מִנְּפָשׁוֹת רַבִּים
וְאֶפְשָׁר לָאָדָם לִטְעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ הֵיכָן הָאֱמֶת וּלְהֵיכָן יְקָרֵב עַצְמוֹ
וְדַע, שֶׁעַל יְדֵי מִצְוַת פִּדְיוֹן שְׁבוּיִים זוֹכֶה לְהָבִין בֵּין שְׁנֵי הַבָּתִּים הַנַּ"ל
בֵּין אֱמֶת לְשֶׁקֶר
בֵּין מֶלֶךְ לְעֶבֶד
כִּי הַשֶּׁקֶר הוּא בְּחִינַת עֶבֶד, בְּחִינַת אָרוּר, בְּחִינַת: "אָרוּר כְּנַעַן עֶבֶד עֲבָדִים" וְכוּ'
 
ומצוות פדיון שבויים, היינו כאשר האדם מתקן את מידת המלכות שלו. כי השכינה היא בגלות, וסודות התורה וגם ניצוצות הקדושה נמצאים בגלות. וכאשר האדם זוכה לתקן את מידת המלכות שלו בשלמות, על ידי זה השכינה יוצאת מהגלות, שזהו בניין ירושליים הנ"ל, שעל ידו זוכה להכיר בין המפורסמים וכולי ...
 
***********
 
אך כל זמן שהאדם עצמו לא תיקן את חטא אדם הראשון, הרי שדעתו פגומה, והוא אינו יודע להבדיל בין טוב לרע וכולי. ולכן עד אז צריך תמיד לחפש את האמת לאמיתה וכולי, ולדעת שהוא עדיין אינו יודע כלל ...
http://breslev.eip.co.il/?key=178 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה א - תקעו בחדש שופר בכסא ליום חגנו
ולקשר עצמו לשרשי הנשמות של ישראל
צריך לידע מקור כל הנשמות ומקור חיותם
מהיכן כל נשמה ונשמה מקבלת חיות
והעקר לידע כל מפרסמי הדור
ולקשר עצמו בפרטיות עם כל נשמה ונשמה
צריך לקשר עצמו עם כל מפרסמי ומנהיגי הדור
כי הנשמות נחלקים תחתם
כי כל מפרסם ומנהיג הדור יש לו כמה נשמות פרטיות, השיכים לחלקו
וכשמקשר עצמו עם המפרסמים
הוא מקשר עם כל פרטי נשמות ישראל
אך צריך לידע ולהכיר את המפרסמים
כי יש כמה מפרסמים שהם בשקר
והם רק על ידי עזות
כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה 'עזות מלכותא בלא תגא'
ד. ולהכיר את המפרסמים, איזהו על ידי עזות
הוא על ידי בנין ירושלים
, שהוא בחינת הלב
כי ירושלים בחינת יראה שלם
הינו שלמות היראה התלויה בלב
...
ואזי יכול להכיר המפרסמים שהם על ידי עזות, כי עזותם נופל לפניו
כי כשזוכה לתפילה שהיא בחינת דבר ה'
שהוא השרש העליון, שכל השרים העליונים וכל צבא השמים כלם מקבלים כחם ממנו
אזי הם כלם בחינת לווין אצלו
בבחינת: כל כוכביא לווין דא מן דא וכו'
נמצא שכלם הם בחינות לווים
עד השרש העליון, שהיא דבר ה'
שהוא בחינת הבעל תפילה, שהוא המלוה הגדול
שכל צבא השמים וכל הכחות כלם הם בחינת לווין ממנו
בבחינת: "וצבא השמים לך משתחוים"
שכל צבא השמים הם משתחוים ונכנעים לשרשם
שהוא בחינת דבר ה', בחינת הבעל תפילה כנ"ל
וצבא השמים לך משתחוים ראשי תבות מלוה
כי כלם הם בחינת לווין זה מזה וזה מזה
עד המלוה הגדול, שהוא בחינת הבעל תפילה
שהוא המלוה הגדול
כי הוא בבחינת השרש העליון, שהוא דבר ה' כנ"ל
ועל כן יכול להכיר בהמפרסמים שהם רק על ידי עזות
כי אין אדם מעז פנים בפני בעל חובו
ועל כן עזותם נופל לפני הבעל תפילה, שהוא המלוה הגדול כנ"ל
כי כלם הם בחינת לווין ממנו כנ"ל
וכיו"ב מובא כאן http://breslev.eip.co.il/?key=217 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה מ - מי שיודע מארץ ישראל
מי שיודע מארץ ישראל, שטעם באמת טעם ארץ ישראל
הוא יכול להכיר באחר
אם היה אצל צדיק על ראש השנה אם לאו
ואם אותו הצדיק הוא גדול במעלה או קטן
ואם הוא צדיק אמתי אם לאו

או אם הוא בעצמו צדיק
דע שיש שני מיני פלטין
ושני הפלטין דומין זה לזה
באחד דר בו מלך, ובהשני דר עבד
ובודאי, באמת הוא חלוק גדול בין הפלטין של מלך לפלטין של עבד
רק אף על פי כן, אפשר לטעות ביניהם
...
והנה, בין שני הבתים הנ"ל אפשר לטעות
הינו, בין האמת והשקר
כי השקר מדמה עצמו להאמת
כי גם שם יש קשר מנפשות רבים
ואפשר לאדם לטעות ואינו יודע היכן האמת ולהיכן יקרב עצמו
ודע, שעל ידי מצות פדיון שבויים זוכה להבין בין שני הבתים הנ"ל
בין אמת לשקר
בין מלך לעבד
כי השקר הוא בחינת עבד, בחינת ארור, בחינת: "ארור כנען עבד עבדים" וכו'
אורח
אורח

שלום לכם.
 
רציתי לשאול למה. ז"א למה על האדם לתקן את עצמו בשלמות כדבריכם, כדי להיות מסוגל להבדיל בין צדיק לבין נוכל ?
וכי בלי זה אי אפשר להבדיל בכלל ?
 
תודה
 
אשמח להרחבה בעניין
אליעד כהן
מנהל הפורום

לשואל:
 
התשובה היא די פשוטה, למרות שרוב ככל אנשי העולם בוחרים להתעלם ממנה.
 
העניין הוא כי אחרי חטא אדם הראשון, כל השכל של כל בני האדם עלי אדמות בכל הדורות, הוא שכל משובש ופגום.
ולא משנה כמה נדמה לאדם שהוא חכם / צדיק / תלמיד חכם / גאון וכיו"ב, כל זמן שהוא לא תיקן את החטא של עץ הדעת, הרי שהדעת שלו פגומה ללא מקום לפרשנות נוספת.
 
האדם משתמש בשכלו כדי להבדיל בין טוב לרע ובין אמת לשקר. ומשום שהאדם משתמש בשכלו, משום כך נדמה לו שכאילו שכלו הוא אכן באמת יודע להבדיל בין טוב לבין רע ובין אמת לבין שקר. אך לא כן הוא הדבר.
 
זה שהאדם בחיי היום יום שלו מבדיל בין אמת לשקר ובין טוב לרע, אין בכך להעיד בשום דרך ובשום צורה על כך שהאדם באמת יודע להבדיל בין אמת לבין שקר.
 
וכפי שהתבאר כמה פעמים, כי מה שנקרא אצל האדם אמת / שקר / טוב / רע, זה הכל באופן יחסי בלבד, ביחס לשכל של אותו האדם בלבד.
אך מצד האמת באמת, אמת וטוב אמיתי זה רק השי"ת עצמו בלבד.
 
ואדם הראשון בטרם חטא ובטרם נפגמה דעתו, הוא היה חי בגן עדן, וגן עדן הוא עולם האמת ועולם שכולו טוב. אך מיד ברגע שחטא אדם הראשון, מיד באותו הרגע נפגמה דעתו והוא נזרק מגן עדן אל הגהנום שנקרא העולם הזה, שהוא עולם השקר ועולם התמורות וכולי וכולי.
 
וגם מה שנראה לאדם כאמת ברורה, הוא אך ורק לבוש והסתרה של השי"ת עצמו שהוא ורק הוא האמת עצמה.
 
וכל זמן שלא חזר האדם בתשובה שלמה, דהיינו כל זמן שהאדם לא תיקן את חטא אדם הראשון ולא תיקן את חטא עץ הדעת ולא זכה לאכול מעץ החיים שהוא השכל הנקנה שהוא חיים לנצח, עד אז האדם הזה יהיה אשר יהיה, הוא חי בעולם הדמיונות, בעולם השקר, בגהנום, בהיכלי התמורות, בעמקי הקליפות, בהסתרה ובדמיונות.
 
ולא משנה מה יעשה האדם, כל זמן שהשכל של האדם הוא לא זהה לחלוטין לשכל של השי"ת, הרי שהשכל שלו פגום ללא מקום לפרשנות.
 
ורק השכל של השי"ת הוא האמת. ושום שכל אנושי הוא לא דומה לשכל של השי"ת, מלבד השכל של מי שתיקן את חטא אדם הראשון.
 
וכל זמן שיש לאדם לדוגמא את השאלות של החלל הפנוי, דהיינו כל זמן שהשאלות האלו קיימות אצלו בשכל שלו, גם אם הוא מתגבר עליהן עם אמונה, הרי שמוחו פגום והרי שיש לו שכל אנושי משובש.
 
וכל זמן שהאדם לא יודע את מהות השי"ת וכל זמן שהאדם לא יודע מה היה לפני בריאת העולם וכיצד העולם נברא ומדוע העולם נברא וכולי, כפי מה שהשי"ת עצמו יודע את הידיעות האלו, הרי שהשכל של האדם הזה פגום.
 
וכל זמן שהאדם לא הגיע לתכלית הידיעה ולידיעה שלמה, וכל זמן שהאדם יכול לדעת יותר ממה שהוא יודע, הרי שהשכל שלו פגום.
 
וגם אם הוא ..., וגם אם הוא ..., כל זמן שהשכל של האדם פגום בחטא עץ הדעת, הרי שהוא רואה את המציאות בשונה ממה שהשי"ת רואה אותה, וממילא השכל שלו לא באמת יודע להבדיל בין אמת לשקר ובין טוב לרע.
 
וכל זמן שאין לאדם את השכל השלם הזה, וכל זמן שהאדם לא הגיע לתכלית הידיעה, הרי שעליו לזכור שבכל רגע הוא פתאום יכול לגלות שכל מה שנדמה לו כטוב הוא רע וכל מה שנדמה לו כאמת הוא שקר ולהפך.
 
כי באמת, בשכל של העולם הבא כשיבוא המשיח, אז כל השכל כולו יתהפך. ואז ידעו את האמת באמת.
 
אך השכל של העולם הזה הוא כולו פגום וכולי.
 
ועל האדם להשלים את דעתו ואת שכלו, ולעלות מדרגה לדרגה, עד שהוא יזכה כבר כאן בגוף הגשמי כאן בעולם הזה, לזכות לכל מה שיזכו כל שאר העולם בתכלית הסופית בסוף העולם וכולי.
 
בשורה התחתונה, כל זמן שהשכל של האדם לא יודע את הכל, הרי שפתאום הוא יכול לגלות אפילו פרט אחד קטן שיהפוך אצלו את כל התמונה על פיה וכולי.
 
ונסכם במ"ש רבי נחמן מברסלב http://breslev.eip.co.il/?key=343 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה עב - לִפְעָמִים בָּא לָאָדָם הִרְהוּר תְּשׁוּבָה
 
כִּי בֶּאֱמֶת יֵשׁ רוּחַ שְׁטוּת שֶׁל עֲבֵרָה
שֶׁהוּא חָכָם גָּדוֹל יוֹתֵר מִכָּל הָעוֹלָם
וְאַף עַל פִּי כֵן הוּא רוּחַ שְׁטוּת

עיין שם.
 
כך שגם אם כולם משוגעים, זה לא הופך את השגעון שלהם לאמת וכולי ...
ונסכם במ"ש רבי נחמן מברסלב http://breslev.eip.co.il/?key=343 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה עב - לפעמים בא לאדם הרהור תשובה
כי באמת יש רוח שטות של עברה
שהוא חכם גדול יותר מכל העולם
ואף על פי כן הוא רוח שטות

עיין שם.
יעקב חיים
מתקדם

רבינו אמר בחיי מוהר'ן שלעתיד לבוא כולם יהיו ברסלב חסידים , כולל המפורסמים של השקר , אז עדיף מעכשיו לדון את כולם לכף זכות ,כי הרי לעתיד לבוא יהיו כולם ברסלב ,אז ממילא לא נחפש מפורסמים של שקר ,עדיף להתרכז בעצמנו מאשר בזולתינו ולחפש פגמים בהם ,את הבדק בית הזה עדיף לעשות בעצמינו ,ולא בזולת .ככה נחיה חיים טובים של כף זכות .
אליעד כהן
מנהל הפורום

נשלח במקור על ידי jaki72

רבינו אמר בחיי מוהר'ן שלעתיד לבוא כולם יהיו ברסלב חסידים , כולל המפורסמים של השקר , אז עדיף מעכשיו לדון את כולם לכף זכות ,כי הרי לעתיד לבוא יהיו כולם ברסלב ,אז ממילא לא נחפש מפורסמים של שקר ,עדיף להתרכז בעצמנו מאשר בזולתינו ולחפש פגמים בהם ,את הבדק בית הזה עדיף לעשות בעצמינו ,ולא בזולת .ככה נחיה חיים טובים של כף זכות .
 
יחד עם זאת, רבי נחמן מברסלב מבאר כי כדי שהאדם יגיע למדרגה של לדון לכף זכות בשלמות, לשם כך עליו להיות צדיק גמור. כי רק צדיק גמור כמו רבי נחמן מברסלב, רק הוא באמת דן את העולם כולו לכף זכות באמת.
 
וכפי שהתבאר בהרחבה כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=100 - לדון לכף זכות - מהו שורש העניין ?
 
אנוכיננחנחמנחמן
חדש

תיקון חטא אדם הראשון הרי פשוט הוא בתכלית כ"ש המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית..אמונת חידוש העולם..כי כל אחד מאיתנו בח, "זאת התורה אדם " ואמרו ר"זל אדם כי ימות באהל...ימות = ס"ת תנו לי את לבכם.   כי צריך להטות עצמו ובחרת בחיים בח, ואתם הדבקים בשם אל, חיים כולכם היום סוד דבקות האותיות נ נח נחמ נחמן כי באמת מקור כל הנשמות , נחל נובע מקור חכמה כי החכמה תחיה את בעליה ושלמות כל הדברים אם היה שם לבו כ"ש ותחסרהו מעט מאלהים . ויש כאן סוד בח, אנכי השם אלהיך  ר"ת אנא נפשית כתבית יהבית הוא פתק הגאולה שם בתיבה ה31 היא נחמן =אל = לא ואז קם השני למלכות הוא הדיבר השני  לא !! יהיה לך ! אלהים אחרים הוא בח אחרים סוד אחורים שחוזר אחורה להביא אות לעשות אחד מכל התפילה נ נח נחמ נחמן. כי בשורש יהיה ותחסרהו נשאר יהוה ועל ידי ההשלמה אדני=אני ד שמודה דלית לה מגרמיה אז מודה שרבינו הוא המלך ואנו בחינת הלבנה ומעלה המלכות לשורשה והוא שאמר סבא לעתיד לבוא יהיה כל העולם ברסלב כי מי שלא יהיה ברסלב פשוט לא יהיה כי אין לו הויה בעולם כלל כ"ש שובו לגופים שלכם שנישברו ..כי רק ע"י ויקרא שמו בישראל יוכל להיכלל בכסא הכבוד ולהחזיק מעמד בעוצמת אור הא.ס  ואני יודעת הרבה מאוד מרבינו הקדוש מה שאין העולם יכול להבין ולתאר כלל ..רק אנשים לא קוראים סיפורי מעשיות על המלך שירד לעולם לעשות אדם והמלאכים בזה העולם חושבים שח"ו רבינו הוא אדם כמותם  אבל מותר להם זו ארץ הבחירה החופשית
אנוכיננחנחמנחמן
חדש

לענין זיהוי כמו שצדקת בהחלט אמר שלמה המלך " אין חדש תחת השמש "שמש ר"ת מפורסם של שקר ונכון זה ביננו לבין עצמנו אם לא זוכה להיתחדשות המוחין תמיד הרי הוא לא באמת כ"ש בשבת זוכה על חד תריין כי באמת נובע ונובע ללא הפסק
חידוש
מתקדם

והבחירה היא חפשית.
אך דע כי באמת בנין ירושלים הוא ענין של החזרת האות יוד החסירה  כי כתיב ,ירושלם , ואנו אומרים אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני..
והוא היוד מיני נגינה  נ נח נחמ נחמן. ראה מזמור קלז " על נהרות בבל "בזכרנו את ציון ( הציון באומן ).
כמו שאמרת " כל כוכביא לוין דא מן דא " עד לדבר יהוה .
והוא פשוט י- הוה ( בארמית  ,היה ) . י= נ נח נחמ נחמן = 354 היא שנת הלבנה.
וכיון שהויה רומז .  היה הוה ויהיה ( =72 ) אז נותן . שלוש פעמים 354 =1062 = סבא.
אז מתחברן ,והיה אור הלבנה כאור החמה ,. והוא סבא דסבין עתיק יומין ,כ"ש  בשבועות ניגלה להם כזקן מלא רחמים. ( וחטאו בעגל ) מחלוקת שסבא זה המלך הוא רבינו . שאמר הבאתי לכם מתנה מארץ ישראל. מחלוקת ,כל העולם יחלקו עלי ,ואז מי שיתקרב אלי יהיה מהחסידים שלי...
ראה תיקון 10 בתיקוני הזוהר ( ישראל סבא עמודא דאמצעיתא ).
וכיון שאמרו רז"ל  " אין מלכות נוגעת בחברתה כמלא הנימה " הרי שסבא מלך פה בשקט קרוב ל100 שנה ( ראה תורה , נו . ח.א ) ויש צדיק שבאיצכסיה.....
אז  כל החולקים על סבא הם מפורסמים של שקר ( וזה מותר ,אין לי כלל בעיה איתם ח"ו ).
 
לענין שכולם יהיו ברסלב זה נכון , עם מוקש קטן.. מי שלא יהיה ברסלב פשוט יעלם...( ראיתי במו עיני )
תלמיד
מתקדם

ראיתי כתוב  באבי הנחל שמי שחפץ באמת נותנים לו מלאך של אמת והמלאך נימצא בלב ,וניראה לי שמדובר על מי שעדיין לא היגע לשכל האמת לשכל הכולל ,לדעת השם ,אבל רוצה באמת להיתקרב לאמת לאמיתה אז נותנים לו מחשבות בלב שיכוונו אותו לאמת ,ואז יוכל להבדיל בין אמת לשקר ,בין מפורסמים של שקר למפורסמים של אמת, כי בשכל אפשר להביא המון הוכחות על פי חוכמות גדולות שהשקר הוא אמת ולהיפך , אבל אם מקבלים סיעתא דישמיא בלב לדעת בין אמת לשקר ,אפילו שהראיות מראות הפוך , אז הדרך בטוחה יותר , כמו שאחד מארבעה שניכנסו לפרדס ,לא זוכר את שמו [אני חושב אלישע]ראה את הקדוש ברוך הוא והמלאך מטט יושבים אחד ליד השני ,  וחשב שאיך יכול להיות שני רשוית , כל ימי למדתי שיש אחד ,  ובאמת יש רק אחד אפילו שרואים שניים , בעזרת השם שניזכה לדעת אמיתית  אמן ,

 הגב עמוד  1 2 3 4 >


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 29_03_2024 השעה 04:55:17