חיפוש בספרי ברסלב
|
ספרי ברסלב און ליין:
ליקוטי מוהר"ן חלק א
| ליקוטי מוהר"ן חלק ב
| סיפורי מעשיות
| ספר המידות
| שבחי הר"ן
| שיחות הר"ן
| חיי מוהר"ן
|
כיצד תהיה חלוקת השכר לעתיד לבוא? |
הגב |
מחבר | |
חידוש
מתקדם |
נושא: כיצד תהיה חלוקת השכר לעתיד לבוא? |
אחת התורות שאני מסבירה לתלמידים שלי כמעט כל חודש..
כמו שגופנו אחד , היכן יהא כל אדם כלול באחד ( רוקמתי בתחתיות ארץ )
כמו שהנשמה בונה את הגוף ברחם ומחליטה שתאים אלו יהיו בעין ותאים אלו יהיו באוזן...
הזכות היא להכלל בלב עצמו . ולב מלכים אין חקר. וזו הזכות להכלל ברבינו. להכלל בעצם הלוז...
|
|
אליעד כהן
מנהל הפורום |
|
התשובה מובאת כאן:
http://breslev.eip.co.il/?key=69 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כא - עַתִּיקָא טְמִיר וּסְתִים
וְגַם בֵּין יִשְׂרָאֵל בְּעַצְמָן
בְּוַדַּאי יִהְיֶה הֶפְרֵשׁ גָּדוֹל בֵּין כָּל צַדִּיק וְצַדִּיק מִכָּל שֶׁכֵּן בֵּין צַדִּיק לְרָשָׁע כִּי מַה שֶּׁיִּהְיֶה מַקִּיף לָזֶה יִהְיֶה פְּנִימִי לָזֶה כַּנַּ"ל: 'כָּל צַדִּיק נִכְוֶה מֵחֻפָּתוֹ שֶׁל חֲבֵרוֹ' כַּנַּ"ל, עַיֵּן שָׁם וְכַמּוּבָא פֵּרוּשׁ הַפָּסוּק: "כִּי מָלְאָה הָאָרֶץ דֵּעָה אֶת ה' כַּמַּיִם לַיָּם מְכַסִּים" כִּי בְּהַשֵּׂכֶל הַמְשֻׁתָּף יִהְיוּ כֻּלָּם שָׁוִים שֶׁהַכּל יֵדְעוּ אֶת ה', אֲפִילּוּ עַכּוּ"ם אַךְ בְּעַמְקוּת הַחָכְמָה יִהְיֶה כָּל אֶחָד לְפִי מַדְרֵגָתוֹ כַּמַּיִם הַמְכַסִּים לַיָּם שֶׁלְּמַעְלָה הַמַּיִם שָׁוִים בְּכָל מָקוֹם אַךְ בְּעַמְקוּת הֵם מֻבְדָּלִים מְאד כִּי בְּזֶה הַמָּקוֹם הַמַּיִם נְמוּכִים וּסְמוּכִים לָאָרֶץ וּבְמָקוֹם אַחֵר עֲמֻקִּים יוֹתֵר וְיוֹתֵר וּבְמָקוֹם אַחֵר הֵם עֲמֻקִּים עַד הַתְּהוֹם כֵּן יִהְיֶה בְּהַשָּׂגַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ לֶעָתִיד ראה בעניין הזה גם כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=27 |
|
אליעד כהן
מנהל הפורום |
|
כאן http://breslev.eip.co.il/?key=323 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נא - כְּשֶׁאַתֶּם מַגִּיעִין לְאַבְנֵי שַׁיִשׁ טָהוֹר
מובאת השאלה הבאה:
וְעַל כֵּן שְׂכַר עוֹלָם הַבָּא, "עַיִן לא רָאֲתָה אֱלקִים זוּלָתֶך"
כִּי מֵאַחַר שֶׁיִּהְיֶה כֻּלּוֹ אֶחָד, לא יִהְיֶה עַיִן שֶׁיִּרְאֶה, רַק "אֱלוהִים זוּלָתֶך" וְאָמַר אָז, שֶׁגַּם בָּזֶה יֵשׁ קֻשְׁיָא מַה שֶׁאִי אֶפְשָׁר לְהָבִין כִּי אִם כֵּן אֵיך יִהְיֶה חִלּוּק הַשָּׂכָר לְכָל אֶחָד וְאֶחָד לְפִי מַדְרֵגָתוֹ וּלְפִי עֲבוֹדָתוֹ וִיגִיעָתוֹ בְּזֶה הָעוֹלָם בִּשְׁבִיל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך כִּי בְּוַדַּאי גַּם בְּהַסּוֹף הָאַחֲרוֹן, לא יִהְיוּ כֻּלָּם שָׁוִים וּמֵאַחַר שֶׁיִּהְיֶה כֻּלּוֹ אֶחָד, אֵיך שַׁיָּך חִלּוּק בֵּין אֶחָד לַחֲבֵרוֹ לְפִי מַדְרֵגָתוֹ אַך יֵשׁ בָּזֶה סוֹד שֶׁאִי אֶפְשָׁר לַהֲבִינוֹ, וְהַדְּבָרִים עַתִּיקִים. ****
התשובה לשאלה הזאת מובאת במקום אחר. היכן ?
|
|
הגב |
מעבר לפורום |