ברסלב להצליח בכח המחשבה - דף הבית
חיפוש בספרי ברסלב
 
      התחברות

כיצד תהיה חלוקת השכר לעתיד לבוא?


 הגב
מחבר
אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה נושא: כיצד תהיה חלוקת השכר לעתיד לבוא?
כאן http://breslev.eip.co.il/?key=323 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נא - כְּשֶׁאַתֶּם מַגִּיעִין לְאַבְנֵי שַׁיִשׁ טָהוֹר
מובאת השאלה הבאה:
 
וְעַל כֵּן שְׂכַר עוֹלָם הַבָּא, "עַיִן לא רָאֲתָה אֱלקִים זוּלָתֶך"
כִּי מֵאַחַר שֶׁיִּהְיֶה כֻּלּוֹ אֶחָד, לא יִהְיֶה עַיִן שֶׁיִּרְאֶה, רַק "אֱלוהִים זוּלָתֶך"
וְאָמַר אָז, שֶׁגַּם בָּזֶה יֵשׁ קֻשְׁיָא מַה שֶׁאִי אֶפְשָׁר לְהָבִין
כִּי אִם כֵּן אֵיך יִהְיֶה חִלּוּק הַשָּׂכָר לְכָל אֶחָד וְאֶחָד לְפִי מַדְרֵגָתוֹ
וּלְפִי עֲבוֹדָתוֹ וִיגִיעָתוֹ בְּזֶה הָעוֹלָם בִּשְׁבִיל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך
כִּי בְּוַדַּאי גַּם בְּהַסּוֹף הָאַחֲרוֹן, לא יִהְיוּ כֻּלָּם שָׁוִים
וּמֵאַחַר שֶׁיִּהְיֶה כֻּלּוֹ אֶחָד, אֵיך שַׁיָּך חִלּוּק בֵּין אֶחָד לַחֲבֵרוֹ לְפִי מַדְרֵגָתוֹ
אַך יֵשׁ בָּזֶה סוֹד שֶׁאִי אֶפְשָׁר לַהֲבִינוֹ, וְהַדְּבָרִים עַתִּיקִים.
****
 
התשובה לשאלה הזאת מובאת במקום אחר. היכן ?
כאן http://breslev.eip.co.il/?key=323 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נא - כשאתם מגיעין לאבני שיש טהור
ועל כן שכר עולם הבא, "עין לא ראתה אלקים זולתך"
כי מאחר שיהיה כלו אחד, לא יהיה עין שיראה, רק "אלוהים זולתך"
ואמר אז, שגם בזה יש קשיא מה שאי אפשר להבין
כי אם כן איך יהיה חלוק השכר לכל אחד ואחד לפי מדרגתו
ולפי עבודתו ויגיעתו בזה העולם בשביל השם יתברך
כי בודאי גם בהסוף האחרון, לא יהיו כלם שוים
ומאחר שיהיה כלו אחד, איך שיך חלוק בין אחד לחברו לפי מדרגתו
אך יש בזה סוד שאי אפשר להבינו, והדברים עתיקים.
אליעד כהן
מנהל הפורום



הצטרפות: ב 25/10/09
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 1193
אפשרויות    ציטוט  תגובה
התשובה מובאת כאן:
 
 http://breslev.eip.co.il/?key=69 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כא - עַתִּיקָא טְמִיר וּסְתִים
 
וְגַם בֵּין יִשְׂרָאֵל בְּעַצְמָן
בְּוַדַּאי יִהְיֶה הֶפְרֵשׁ גָּדוֹל בֵּין כָּל צַדִּיק וְצַדִּיק
מִכָּל שֶׁכֵּן בֵּין צַדִּיק לְרָשָׁע
כִּי מַה שֶּׁיִּהְיֶה מַקִּיף לָזֶה יִהְיֶה פְּנִימִי לָזֶה
כַּנַּ"ל: 'כָּל צַדִּיק נִכְוֶה מֵחֻפָּתוֹ שֶׁל חֲבֵרוֹ' כַּנַּ"ל, עַיֵּן שָׁם
וְכַמּוּבָא פֵּרוּשׁ הַפָּסוּק: "כִּי מָלְאָה הָאָרֶץ דֵּעָה אֶת ה' כַּמַּיִם לַיָּם מְכַסִּים"
כִּי בְּהַשֵּׂכֶל הַמְשֻׁתָּף יִהְיוּ כֻּלָּם שָׁוִים
שֶׁהַכּל יֵדְעוּ אֶת ה', אֲפִילּוּ עַכּוּ"ם
אַךְ בְּעַמְקוּת הַחָכְמָה
יִהְיֶה כָּל אֶחָד לְפִי מַדְרֵגָתוֹ
כַּמַּיִם הַמְכַסִּים לַיָּם
שֶׁלְּמַעְלָה הַמַּיִם שָׁוִים בְּכָל מָקוֹם
אַךְ בְּעַמְקוּת הֵם מֻבְדָּלִים מְאד
כִּי בְּזֶה הַמָּקוֹם הַמַּיִם נְמוּכִים וּסְמוּכִים לָאָרֶץ
וּבְמָקוֹם אַחֵר עֲמֻקִּים יוֹתֵר וְיוֹתֵר
וּבְמָקוֹם אַחֵר הֵם עֲמֻקִּים עַד הַתְּהוֹם
כֵּן יִהְיֶה בְּהַשָּׂגַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ לֶעָתִיד
 
ראה בעניין הזה גם כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=27
 http://breslev.eip.co.il/?key=69 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כא - עתיקא טמיר וסתים
וגם בין ישראל בעצמן
בודאי יהיה הפרש גדול בין כל צדיק וצדיק
מכל שכן בין צדיק לרשע
כי מה שיהיה מקיף לזה יהיה פנימי לזה
כנ"ל: 'כל צדיק נכוה מחפתו של חברו' כנ"ל, עין שם
וכמובא פרוש הפסוק: "כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים"
כי בהשכל המשתף יהיו כלם שוים
שהכל ידעו את ה', אפילו עכו"ם
אך בעמקות החכמה
יהיה כל אחד לפי מדרגתו
כמים המכסים לים
שלמעלה המים שוים בכל מקום
אך בעמקות הם מבדלים מאד
כי בזה המקום המים נמוכים וסמוכים לארץ
ובמקום אחר עמקים יותר ויותר
ובמקום אחר הם עמקים עד התהום
כן יהיה בהשגת השם יתברך לעתיד
חידוש
מתקדם



הצטרפות: ב 06/01/10
מצב חיבור: מנותק
הודעות: 314
אפשרויות    ציטוט  תגובה
אחת התורות שאני מסבירה לתלמידים שלי כמעט כל חודש..
כמו שגופנו אחד , היכן יהא כל אדם כלול באחד ( רוקמתי בתחתיות ארץ )
כמו שהנשמה בונה את הגוף ברחם ומחליטה שתאים אלו יהיו בעין ותאים אלו יהיו באוזן...
הזכות היא להכלל בלב עצמו . ולב מלכים אין חקר. וזו הזכות להכלל ברבינו. להכלל בעצם הלוז...
 הגב


נושאים נוספים מ:פורום ברסלב ... - כל הנושאים


מעבר לפורום

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63 Copyright ©2001-2009

בחסות אליעד כהן מאמן אימון אישי + מחבר ספרים מומלצים לקריאה + מרצה הרצאות לצפייה + מאמרים לקריאה ועוד.
לפרסום מאמרים בחינם באתר ידע הדרך שלך להצליח לחץ כאן ... בהצלחה!
התאריך כרגע הוא 16_02_2019 השעה 15:33:39